Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit
zoeken in:
0
geplaatst: 2 mei 2008, 13:51 uur
Waarschijnlijk al genoemd: Poing van Rotterdam termination source
en "I wanna be a hippy"
en "I wanna be a hippy"
0
geplaatst: 3 mei 2008, 00:32 uur
Dat brengt me bij een gelijksoortig nummer:
"En nu ga je dansen klootzak!"
"En nu ga je dansen klootzak!"
0
geplaatst: 4 mei 2008, 07:34 uur
M'n vorige reply komt opeens erg vreemd over, een beetje verweesd. Maar het was een reactie op een inmiddels verwijderde reply, waarin iemand het over het nummer 'Komt 'ie dan hè!' had. 

0
geplaatst: 4 mei 2008, 11:08 uur
Edski schreef:
Alles van Modern Talking!
Alles van Modern Talking!
De nummers van Modern Talking vond ik allemaal hetzelfde klinken. Eén nummer van hen tussendoor kan nog, maar een gans album van hen is stierlijk vervelend, hoewel de nummers op zich niet zo slecht zijn.
Ik blijf erbij dat 90% van de bagger te vinden is in de (Belgische en Nederlandse) hitlijsten na het jaar 1990.
0
geplaatst: 4 mei 2008, 11:52 uur
Die DJ Nicky van Nickelodeon is overigens ook wel een dieptepunt. 

0
geplaatst: 4 mei 2008, 16:01 uur
ja ja! DJ darkarver was toch ook in een woord fanatastisch.
Nou, luc M, behalve Modern takling konden wat betreft het maken van waardeloze rotzooi in de jaren 80: Rick Astley, Lee towers, Sabrina, Lori spee, Stars on 45, Vannesa en Bucks fizz, die konden er ook wel wat van hoor!
Salt,n peppa, Wee pappa girl rappers, yaz and the plastic population, Edelweiss met edelweiss( Een schandaalige verkrachting van Abba,s SOS!!)...... ook heel erg!
En Edski heeft toch ook helemaal geen ongelijk. Ik bedoel: van alle synthpop uit de jaren,80 is Modern talking toch ook wel de grootste rotzooi die er toen was. Toetsenist Dieter Bohlen heeft zelf eens toegegeven dat het afvegen van zijn kont na het poepen hem nog meer moeite kostte dan het schrijven van dergelijke liedjes
Nou, luc M, behalve Modern takling konden wat betreft het maken van waardeloze rotzooi in de jaren 80: Rick Astley, Lee towers, Sabrina, Lori spee, Stars on 45, Vannesa en Bucks fizz, die konden er ook wel wat van hoor!
Salt,n peppa, Wee pappa girl rappers, yaz and the plastic population, Edelweiss met edelweiss( Een schandaalige verkrachting van Abba,s SOS!!)...... ook heel erg!
En Edski heeft toch ook helemaal geen ongelijk. Ik bedoel: van alle synthpop uit de jaren,80 is Modern talking toch ook wel de grootste rotzooi die er toen was. Toetsenist Dieter Bohlen heeft zelf eens toegegeven dat het afvegen van zijn kont na het poepen hem nog meer moeite kostte dan het schrijven van dergelijke liedjes
0
geplaatst: 4 mei 2008, 20:22 uur
Waarschijnlijk niet genoemd, maar ik loop de deur uit als ik de vlieger van Hazes hoor...
0
geplaatst: 4 mei 2008, 20:58 uur
@da housefreak
In de jaren '80 vond ik Modern Talking, Sabrina en vele producties van Stock-Aitken-Waterman ook bagger, maar de volgende decennia zal het in de hitlijsten nog erger worden. Het lijkt alsof de hitmakers alsmaar plattere producties uitbrengen of willen scoren met zo weinig mogelijk moeite of kwaliteit.
Zoals in de jaren '90 die talrijke platte housed(r)euntjes (in een vorig bericht heb ik voorbeelden gegeven) en later zoutloze hiphop of prefabacts als bv. Pussycat Dolls, ondingen als "Lief Klein Konijntje" en Crazy Frog als pijnlijk dieptepunt. Daar tegenover is zelfs de bagger van de jaren '80 meesterwerken.
In de jaren '80 vond ik Modern Talking, Sabrina en vele producties van Stock-Aitken-Waterman ook bagger, maar de volgende decennia zal het in de hitlijsten nog erger worden. Het lijkt alsof de hitmakers alsmaar plattere producties uitbrengen of willen scoren met zo weinig mogelijk moeite of kwaliteit.
Zoals in de jaren '90 die talrijke platte housed(r)euntjes (in een vorig bericht heb ik voorbeelden gegeven) en later zoutloze hiphop of prefabacts als bv. Pussycat Dolls, ondingen als "Lief Klein Konijntje" en Crazy Frog als pijnlijk dieptepunt. Daar tegenover is zelfs de bagger van de jaren '80 meesterwerken.
0
geplaatst: 4 mei 2008, 21:32 uur
Kijk, dat komt omdat in de jaren ,90 de nadruk meer op de beat kwam te leggen in plaats van de song
Iets anders wat in mijn ogen ook meen hele kwalijke rol heeft gespeeld(en nog speelt): Door de huidige technologische ontwikkelingen kon in een keer iedere boerelul op z,n slaapkamertje wat in mekaar frommelen waardoor iedere boerelul die dat doet zich tegenwoordig dance artiest mag noemen .
En hoe wel de Pussycat dolls en de Spicegirls inderdaad walgelijk zijn, zoveel beter waren Tiffanny, Sabrina en Vanessa noiu toch ook weer niet.
Lief klein konijntje vind ik wel leuk om te horen in de kroeg als ik een paar biertjes te veel op heb,
Iets anders wat in mijn ogen ook meen hele kwalijke rol heeft gespeeld(en nog speelt): Door de huidige technologische ontwikkelingen kon in een keer iedere boerelul op z,n slaapkamertje wat in mekaar frommelen waardoor iedere boerelul die dat doet zich tegenwoordig dance artiest mag noemen .
En hoe wel de Pussycat dolls en de Spicegirls inderdaad walgelijk zijn, zoveel beter waren Tiffanny, Sabrina en Vanessa noiu toch ook weer niet.
Lief klein konijntje vind ik wel leuk om te horen in de kroeg als ik een paar biertjes te veel op heb,
0
geplaatst: 4 mei 2008, 21:37 uur
Met alle respect, ik heb het idee dat je de vroegere tijden soms iets te veel romantiseerd. Ook toen was de muziekbusiness en de top 40 een keiharde comerciele busineess.
Wel geef ik je gelijk dat er in de hitlijsten van nu veel afschuwelijke rotzooi te horen is. Trouwens, ik geloof dat dat hier al eerder besproken is ,maar toch even:
KABOUTER PLOP met de legendarische KABOUTERDANS;
Het kan niet anders of daar ben jij als Vlaming APETROTS op!!!!!
Wel geef ik je gelijk dat er in de hitlijsten van nu veel afschuwelijke rotzooi te horen is. Trouwens, ik geloof dat dat hier al eerder besproken is ,maar toch even:
KABOUTER PLOP met de legendarische KABOUTERDANS;
Het kan niet anders of daar ben jij als Vlaming APETROTS op!!!!!
0
geplaatst: 5 mei 2008, 13:48 uur
Mijn stem gaat nog naar "No One" van Alicia Keys, ik heb niets tegen Alicia zelf, ze is zelfs 1 van de wenige top40 artiesten die ik nog een beetje serieus neem. Maar kom op zeg, dat nummer is niets meer dan vals geblèr onder een deprimerend piano deuntje. Als ik het hoor moet ik echt mijn best doen om niet weg te kwijnen in zelfmedelijden. (ik hou van overdrijven : >)
(en ja, ik moet elke werkdag de marteling genaamd Radio 538 op mijn werk doorstaan, waar dit gedrocht minstens 4x per dag gedraait wordt)
(en ja, ik moet elke werkdag de marteling genaamd Radio 538 op mijn werk doorstaan, waar dit gedrocht minstens 4x per dag gedraait wordt)
0
Lost Highway
geplaatst: 7 mei 2008, 10:02 uur
da housefreak schreef:
Kijk, dat komt omdat in de jaren ,90 de nadruk meer op de beat kwam te leggen in plaats van de song
Zelf vind ik The Pussycat Dolls toch echt nog een stuk erger dan pakweg Tifanny ( I think we're alone now is een halve guilty pleasure
). Ik ben van mening dat we de allerslechtste muziek toch echt uit dit decenium moeten halen, met name de tot treurends toe maar terecht genoemde Pussycat Dolls, maar ook pakweg Chris Brown, Beyonce,Rihanna, BEP ( en de soloprojecten van Fergie-alleen de naam typen doet al zeer- en Will I AM reken ik daar graag bij ).Wat je zegt over de 90's dance kan ik wel inkomen, iedereen kon het in principe maken, maar het was allemaal niet zo serieus bedoeld, dingen als Vengaboys etc. zijn inderdaad erg fout maar pretenderen ook niet beter te zijn. Net als Lief Klein Konijntje ed zijn het nummers die af en toe kunnen fungeren als sfeermakers.
Niet alleen is de muziek van Rihanna en de ander hierboven genoemde artiesten artistiek van een 0,0 niveau, er druipt ook nog eens een pretentie af die ik nooit heb aangetroffen bij Eurodance of Het Levenslied. Bovendien zijn de kopjes die op de hoes staan eigenlijk totaal niet verantwoordelijk voor het eindproduct, en op de koop toe slagen ze er nog niet in een degelijke melodie te verzinnen, ofwel is het een regelrechte kopie van een al bestaand nummer ( vooral Rihanna is hier de trieste Queen in ).
0
geplaatst: 30 mei 2008, 03:16 uur
zou"'my umbrella" van onze grote vriendin Rihannaatje soms gejat zijn van een ander lied? Want ik vind dat een ijzersterk nummer.
En sorry,niet alle muziek van nu is inderdaad niet altijd even denderend.
Maar ik vind the game, Enimem, 50 cent en de producties van Timbaland toch nog altijd heel wat beter te pruimen dan wat
Sabrina, Tiffany, Rick astley produceerden eind jaren.80.
Om nog maar niet te spreken van de meuk die Stock,Aitken en waterman in diezelfde tijd in elkaar flanste.
En sorry,niet alle muziek van nu is inderdaad niet altijd even denderend.
Maar ik vind the game, Enimem, 50 cent en de producties van Timbaland toch nog altijd heel wat beter te pruimen dan wat
Sabrina, Tiffany, Rick astley produceerden eind jaren.80.
Om nog maar niet te spreken van de meuk die Stock,Aitken en waterman in diezelfde tijd in elkaar flanste.
0
geplaatst: 31 mei 2008, 14:00 uur
Crank that soulja boy, wat een bagger is dat. Iemand die niet kan rappen + spastische 13 in een dozijn beat en een maf dansje erbij. Erger kan het niet worden 

0
geplaatst: 31 mei 2008, 15:09 uur
Baardvis schreef:
Crank that soulja boy, wat een bagger is dat. Iemand die niet kan rappen + spastische 13 in een dozijn beat en een maf dansje erbij. Erger kan het niet worden

0
geplaatst: 17 januari 2009, 06:32 uur
*schop*
Hier hebben we weer een nominatie: de nieuwe nummer 1 in de Single Top 100 van Nederland. Het is van een of andere 15-jarige Jordy van Loon (hoewel hij eerder 10 lijkt...) en het heet 'Verliefdheid'.
Het einde van de wereld nadert, ik voel het...
http://www.youtube.com/watch?v=e2BtQv0m8ac
Hier hebben we weer een nominatie: de nieuwe nummer 1 in de Single Top 100 van Nederland. Het is van een of andere 15-jarige Jordy van Loon (hoewel hij eerder 10 lijkt...) en het heet 'Verliefdheid'.
Het einde van de wereld nadert, ik voel het...
http://www.youtube.com/watch?v=e2BtQv0m8ac
0
geplaatst: 17 januari 2009, 10:16 uur
Zopas beluisterd dit nummer van Jordy van Loon en ik wil het geen tweede keer horen.
Soulja Boy (vernoemd door Baardvis) vind ik ook erg slecht, voor zover de nummers die ik ervan gehoord heb, wellicht de slechtste hiphop.
Limp Bizkit moest ik ook nog vermelden maar ik vind dat zowat het slechtste wat ik in de rock heb gehoord met nummers als "My Generation" en vooral "Hot Dog".
Soulja Boy (vernoemd door Baardvis) vind ik ook erg slecht, voor zover de nummers die ik ervan gehoord heb, wellicht de slechtste hiphop.
Limp Bizkit moest ik ook nog vermelden maar ik vind dat zowat het slechtste wat ik in de rock heb gehoord met nummers als "My Generation" en vooral "Hot Dog".
0
geplaatst: 17 januari 2009, 16:09 uur
Het enge is dat Jordy's nummer na één keer luisteren de hele dag in je hoofd blijft zitten.
"Verliefdheid is een toverbal in meer dan duizend smáááken, zal Cupido je ráááken, blablabla."
Had ook in het 'wansmaak van YouTube'-topic gekund, dit (vanwege de lachwekkendheid van het clowneske deuntje), maar het is wel een heel erg akelig idee dat Nederland hier zo massaal achteraan loopt.
"Verliefdheid is een toverbal in meer dan duizend smáááken, zal Cupido je ráááken, blablabla."
Had ook in het 'wansmaak van YouTube'-topic gekund, dit (vanwege de lachwekkendheid van het clowneske deuntje), maar het is wel een heel erg akelig idee dat Nederland hier zo massaal achteraan loopt.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 17 januari 2009, 16:12 uur
Zoals het album Ram It Down van Judas Priest nog eens beluisterd, één van mijn favoriete groepen, maar wat een draak van een album (voor de mensen met een sterke maag, check ik out). Daarvan pik ik de cover Johnny B. Goode: een schande wat ze daar mee uitgespookt hebben.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 23 januari 2009, 16:06 uur
Een aantal jaren geleden, die kikker... Kan niet op de naam komen, misschien maar best.
0
geplaatst: 23 januari 2009, 16:12 uur
Slechter dan die gekke kikker is inderdaad niet mogelijk, gelukkig was die hype snel voorbij.
0
geplaatst: 23 januari 2009, 16:41 uur
Ik heb een boot (of de originele versie) is een vreselijk nummer.
Brussel moet heten (en andere nummers van Acda & de Munnik) kan ik niet uitstaan.
Brussel moet heten (en andere nummers van Acda & de Munnik) kan ik niet uitstaan.
0
geplaatst: 23 januari 2009, 20:20 uur
zinulzki schreef:
John Miles- Music, zum kotzen
John Miles- Music, zum kotzen
Ik wou eerst zeggen dat je al de vierde bent die dit nummer noemt, maar toen zag ik dat je het vorig jaar rond deze tijd ook al gemeld had... hoe dan ook, ik ben echt met Music opgegroeid (Radio 10 Gold) en het zal voor mij altijd een speciaal nummer blijven.
Over mijn nominatie van 'slechtste nummer ooit' moet ik nog even hard nadenken.
Veel slechte muziek (schlagers, dirty south) tovert nog wel een (flauwe) grijns op mijn gezicht en kan ik daarom ook niet echt slecht noemen. Het moet echt alleen maar irritant zijn... iets in de categorie Chris Brown/Jordin Sparks - No Air.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 23 januari 2009, 21:02 uur
van eigen bodem:
Volumia - Hou Me Vast
Volumia - Hou Me Vast
* denotes required fields.