MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
ja juist Music van John Miles is een mooi meebler arbeidsvitamine nummer.!.

En die KiKKer zal denk ik van Dio zijn , tenminste dat is zijn stem op het toch ook! mooie nummer van Love Is All van Roger Glover(van Deep Purple).De videoclip geld samen met Bohemian Rapsodie als de allereerste videoclip.

Jonge jonge,hele volkstammen werden opgevoed met deze 2 nummers
en het show ballet van Penney de Jager.

mijn slechtste nummer is van Laurie Anderson- O Superman en het duurde 8 m en 21 sec.pffffft ....dat nummer dat Frits Spits(Spits uur) persoonlijk naar de nummer 1 in de top 40 positie heeft gedraaid/gepraat.
Moet wel het meest saaie en vervelendste nummer aller tijden zijn geweest.
http://nl.youtube.com/watch?v=2vUISzkfNh4

info**O Superman (For Massenet)" is a 1981 song by experimental performance artist and musician Laurie Anderson. Part of the larger work United States, "O Superman," a half-sung, half-spoken, almost minimalist piece unexpectedly rose to #2 on the UK Singles Charts in 1981. Prior to the success of this song, Anderson was little known outside the art world. Source: Wikipedia.

Toto - africa
Boston - more than a feeling
John Miles - music
alles van Bryan Adams
bijna alles van ELO

en ehh, laat ik nu net O Superman als mijn favoriete nr.1-hit aller tijden registreren....

fijn.

Die kikker in "Love Is All" van Roger Glover hoor ik nog steeds erg graag (in tegenstelling tot die andere van enkele jaren geleden) evenals "Music" van John Miles (je kunt er niet omheen dat dit origineel is) en de meeste nummers van E.L.O. (wat is er mis aan?).
Van "O Superman" heb ik nooit gehouden, ik vind het ook een vervelend en kitcherig nummer, maar ik gun iedereen zijn smaak.

fatima schreef:

bijna alles van ELO

Dat je het niet ligt, oké, maar slechtste ooit??

Ik kan me best voorstellen dat je ELO ongelooflijk kut vindt hoor. Kan zelf goed met vooral Eldorado leven, maar het heeft natuurlijk iets enorm fout dat ook best het bloed onder je nagels vandaan kan halen.

@fatima: dat je dan nog 2 volle sterren aan zo'n verzamelaar kunt geven.

mild karakter.

Casartelli (moderator)
Lukas schreef:
Ik kan me best voorstellen dat je ELO ongelooflijk kut vindt hoor. Kan zelf goed met vooral Eldorado leven, maar het heeft natuurlijk iets enorm fout dat ook best het bloed onder je nagels vandaan kan halen.

enorm fout? enorm pretentieus! heerlijk!

Dan hebben we dus 2 kikkers! Kikker1 (on)springt de dans dus.
Love is All!

Ja Fatima das nou zo "gek" aan muzieksmaken.
Ik zit lekker in de auto meetezingen met Boston-More Than a Feeling en jij vind het helemaal niets en met Laurie Anderson precies omgekeerd.

Valt me trouwens op dat de echte top100 aller tijden nummers/bands hier zo slecht worden gewaardeerd.Misschien een beetje top 100/top 2000 moe geworden.?vermoed het.Er zijn wel meer die daar last van hebben, zelf hoorde ik laatst of las ik het hier ergens?....dan Bohemian Rapsodie als slechtste nummer werd genoemd.??

Nou ja dan houd alles op.Misschien zou diegene een ooroperatie kunnen overwegen Jonge jonge laat mijn oude leraar Engels dat niet horen.Want hij liet ons in ongeveer 1974 steeds maar weer dat nummer horen, toen het nog niet zo lang uitwas en niet de status had van absolute klassieker.(samen met Child in Time en Stairway to Heaven) de 3 superstatus alllertijden top 100.000 hits.

Deze 3 nummers zijn nu eenmaal als enigste 3 nummers de muziek geschiedenis ontstegen.Ze zijn voor immer en altijd onaantasbaar en never en nooit te evenaren.Net als Pele en Cruyff en Rembrandt en Van Gogh en Lincoln en Abe Lenstra en Reinier Paping,nooit zullen worden geevenaard, laat staan verbeterd.

Die jongens van Queen/Elo/Boston en dat soort bands kunnen er ook niets aan doen dat hun nummers zo vaak(kapot) worden gedraaid.
Toto bestaat trouwens uit misschien wel de beste studio muziekanten aller tijden.(zo ongeveer).

echt slecht is natuurlijk een tekst- zang/-muzikaal-/compositorisch talent van niets

Laurie Anderson is natuurlijk alles behalve talentloos.

Maar ja iedereen hier denk ik gaat op zijn/haar gehoor af.Ik ook.

Ik kan eigenlijk alles wel beluisteren , maar met de echte Trash/Death metal heb ik helemaal niets en aan de 4de rangs Nederlandse piraatmuzikanten zoals je die ziet op bvomroep Brabant. Maarja wie ben ik.O ja Duitse Volsmuziek.pffffffffttt

fastpulseboy
fatima schreef:
Toto - africa
Boston - more than a feeling
John Miles - music
alles van Bryan Adams
bijna alles van ELO

en ehh, laat ik nu net O Superman als mijn favoriete nr.1-hit aller tijden registreren....

fijn.

phoe!
idd wat een bak rampzaligheid!
Bij mij staat "music" op 1 van allervervelendste nummer ooit!
en die nummers van toto en boston als goeie 2e en 3e ja.
Op 4 natuurlijk bohemian rhapsody

@fastpulseboy
Je hoort dus liever Rihanna, Pussycat Dolls, Black Eyed Peas of Frans Bauer dan "Bohemian Rhapsody" of "Music" die tenminste origineel en goed in elkaar gestoken zijn, daar totaal niets mis mee buiten het feit dat ze te vaak gedraaid werden. Toto brengt vakkundige muziek, weliswaar aan de gladde kant.

Je kunt dit saai noemen (wat ik best kan begrijpen, niet alle muziek weet mij te boeien) maar dit is zeker niet plat of wansmakelijk wat je wel kunt zeggen van die gabberscène, Dynamite, Limp Bizkit, Crazy Frog etc.

Wansmakelijk, dat is helemaal niet interessant, daar luister je gewoon niet naar.

Erger is muziek van mensen zonder smaak die smaakvolle muziek proberen te maken. Mooiste voorbeeld daarvan is wel dat nummer van John Miles.

fastpulseboy
LucM schreef:
@fastpulseboy
Je hoort dus liever Rihanna, Pussycat Dolls, Black Eyed Peas of Frans Bauer dan "Bohemian Rhapsody" of "Music" die tenminste origineel en goed in elkaar gestoken zijn, daar totaal niets mis mee buiten het feit dat ze te vaak gedraaid werden. Toto brengt vakkundige muziek, weliswaar aan de gladde kant.

Je kunt dit saai noemen (wat ik best kan begrijpen, niet alle muziek weet mij te boeien) maar dit is zeker niet plat of wansmakelijk wat je wel kunt zeggen van die gabberscène, Dynamite, Limp Bizkit, Crazy Frog etc.

idd! Ik hoor liever rihanna, pussycat dolls en black eyed peas ja! Niet dat ik het heel goed vind ofzo, maar het doet tenminste geen pijn aan m'n oren en ik krijg er geen kotsneigingen van. (hoewel sommige deuntjes van rihanna....)
Gabber, limp bizkit en crazy frog is gewoon voor kinderen, dat moet je in die context zien, dan valt het ook nog wel mee. Kinderen groeien daar vanzelf weer overheen.
De genoemde bands zijn gewoon zo eng, glad, en met van die zogenaamde emoties..... Ik kan er niet tegen....

fastpulseboy
fatima schreef:
Wansmakelijk, dat is helemaal niet interessant, daar luister je gewoon niet naar.

Erger is muziek van mensen zonder smaak die smaakvolle muziek proberen te maken. Mooiste voorbeeld daarvan is wel dat nummer van John Miles.

goed verwoord overigens!

Sir Spamalot (crew)
Die kikker waar ik een tijdje geleden over sprak, is Crazy Frog en dat vind ik zum kotzen. Die andere kikker, Love is All van Roger Glover en met zang van Mr. Ronnie James Dio vind ik wel prachtig. Eventjes de puntjes op de i zetten om geen misverstanden te hebben.

bobbee
November Rain van GNR, en die clip die het misbaksel vervolmaakt.

Ik sluit mij volledig aan bij Sir Spamalot. Ik heb in mijn leven heel wat slechte dingen gehoord, maar Crazy Frog en dat hersenloos gedreun op die Thunderdome-CD's alsook verkrachtingen van evergreens als "Ella Elle L'a" door Kate Ryan is toch wel te erg.

RedLightCityBoy
Alles van Rihanna, T-Pain, Akon en dat soort commerciele troep.

Het wordt nu wel weer een van de vele 'slechte muziek'-topics. Het gaat hier om specifieke nummers.

Lil Wayne - Im A Ridah

Buffalotid
bobbee schreef:
November Rain van GNR, en die clip die het misbaksel vervolmaakt.

Was vroeger vrij grote fan maar met de jaren is dat vermindert en nu noem ik het gwn 'overrated'.
Maar zo zijn er honderden nummers.

Dit zouden (volgens de gemiddelde Nederlander) de 50 slechtste nummers ooit zijn.

http://joostvanerp.web-log.nl/joostvanerp/draak_van_een_plaat/index.html

A Perfect Circle - Annihilation

Ik zat dit geinige topic door te lezen en toen kwam ik dit nummer tegen:

Hoobastank - The Reason

wat is dat een afgrijselijk nummer....kon het echt niet uitstaan. De naam van die band alleen al...Hoobastank...

LucM schreef:
Dit zouden (volgens de gemiddelde Nederlander) de 50 slechtste nummers ooit zijn.

http://joostvanerp.web-log.nl/joostvanerp/draak_van_een_plaat/index.html

Dat "Popcorn" erin staat begrijp ik niet, toch een bijzonder aardige plaat en van verschillende uitvoerenden, de gezongen versie is van Anarchic system.

Neen, "Popcorn" is een zeer goed en origineel nummer, het hoort er absoluut niet bij. De meeste nummers uit die lijst ken ik niet - misschien gelukkig ook - maar degene die daarvan ken vind ik wel slecht hoewel ... de Vogeltjesdans kan ook leuk zijn en "Comment ca va" van the Shorts kan ik ook als 'leuk fout' rekenen.

dat not gonna get us van TATU erin staat.
Dat vind ik best wel een heel lekker nummer.
Ach en fatimaatje.....jij houdt gewoon niet zo van middle of the road FM-rock. ACH JA......Dat kan.......is gewoon jouw ding niet.
ELO vind ik magistraal. Toto vind ik soms leuk om te horen.
Muzikaal knap en ze hebben best een paar goede platen gemaakt.
Maar vaak was het ook een beetje saai en voorspelbaar. En wat hun hitsingle Africa betreft....Hoewel het een van hun grootste hits was vind ik het niet bepaald een van hun sterkste nummers,
Die andere artiesten die je opnoemt(Bryan Adams,John Miles,Boston etc.)is inderdaad met valse emoties opgeklopte dertien in een dozijn drek.

Andere artiesten in datzelfde genre:Foreigner,REO speedwaggon,Tina turner,survivor,Vandenberg, BOn jovi,Europe, Whitesnake........
ik vind het niet superslecht maar wat maaakten die me toch een saaie muziek zeg!

JORDI VAN LOON is daarentegen toch echt nu al DE MUZIEK HELD VAN 2009

""''verliefdheid is een toverbal met 1000 vele smaaken.
zal cupido je raken,dan schreeuw je het van de daken.

Verliefdheid is een toverbal met 10000 vele kleuren.
in je hartje opent het de deuren,je ruikt de rozegeuren...""""

Toto, John Miles en Boston moeten het niet van hun emotie hebben maar van hun virtuositeit, het zijn technisch vaardige en superstrak spelende bands zonder al te veel emotie. Ik kan goed begrijpen waarom sommigen dit saai vinden - ondanks hun virtuositeit reken ik ze ook niet tot mijn favorieten, FM-rock of AOR is ook niet mijn ding - maar anderzijds steekt hun muziek wel knap in elkaar.
Bryan Adams, Tina Turner en in mindere mate Bon Jovi en Europe (die eveneens tot de FM-rock werden gerekend) vond ik in de jaren '80 nog goed, maar nadien zakten ze naar een bedenkelijk peil.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.