Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit
zoeken in:
0
geplaatst: 15 december 2009, 11:11 uur
Erg laag, zeer laag. Las net op nu.nl dat Frusciante mogelijk weer vertrekt; dat lijkt me een zeer goede zet. Hopelijk stopt de rest dan ook.
0
Kingsnake
geplaatst: 15 december 2009, 11:15 uur
Stoppen is idd de beste optie. Misschien redden ze nog hun eer.
0
geplaatst: 15 december 2009, 11:17 uur
Snow Hey Ho vind ik ook een minder goed nummer van Red Hot Chili Peppers (slecht is nog wat anders) en ja, zonder Frusciante heeft deze band nauwelijks bestaansrecht meer. Als de inspiratie op is kun je beter stoppen.
0
geplaatst: 15 december 2009, 11:31 uur
Kingsnake schreef:
Van één van mijn lievelingsbands: Red Hot Chili Peppers met Snow Hey Ho.
Hoe laag zijn deze funkrockers afgezakt?
Dat nummer werd zelfs op Sky Radio grijs gedraaid. Staat denk ik ook wel in mijn top 5 grootste bagger van de afgelopen 10 jaar.
Overigens staat het laatste album Stadium Arcadium nog hoog in de top 250 hier, dus er zijn nog genoeg mensen die ze wel goed vinden blijkbaar.
0
geplaatst: 15 december 2009, 11:40 uur
Snow Hey Ho vond ik in de eerste instantie wel aardig maar is inderdaad te vaak gedraaid (niet alleen op Sky Radio waar ik nooit naar luister). 'Bagger' is een veel te groot woord, die gitaarriff vind ik tenslotte geniaal, maar naar RHCP-maatstaven is het nummer teleurstellend.
En dat dit album in de top-250 staat komt doordat de mensen vaak het recentste album van de artiesten aanschaffen (gemakkelijker verkrijgbaar).
En dat dit album in de top-250 staat komt doordat de mensen vaak het recentste album van de artiesten aanschaffen (gemakkelijker verkrijgbaar).
0
geplaatst: 15 december 2009, 11:43 uur
herman schreef:
Overigens staat het laatste album Stadium Arcadium nog hoog in de top 250 hier, dus er zijn nog genoeg mensen die ze wel goed vinden blijkbaar.
Ja, ongelooflijk, na 3 x draaien was ik het album al spuugzat, zo voorspelbaar allemaal.. Heb hem ook weggegeven aan een user hier

0
geplaatst: 15 december 2009, 12:30 uur
Kingsnake schreef:
Hear, hear.
RHCP is altijd al een lichtelijk overschat bandje geweest naar mijn mening, maar hun singles waren in ieder geval altijd wel lekker.
'Snow', daarentegen, straalde uit dat ze gewoon lui wilden teren op hun verworven populariteit. Inderdaad een ontzettend stom nummer.
0
Kingsnake
geplaatst: 15 december 2009, 13:23 uur
Sandokan-veld schreef:
Hear, hear.
RHCP is altijd al een lichtelijk overschat bandje geweest naar mijn mening, maar hun singles waren in ieder geval altijd wel lekker.
'Snow', daarentegen, straalde uit dat ze gewoon lui wilden teren op hun verworven populariteit. Inderdaad een ontzettend stom nummer.
(quote)
Hear, hear.
Nu ja, Blood Sugar Sex Magic was een toevalstreffer volvuur en enhousiasme en One Hot Minute is muzikaal ook nog eens interessant.
Dat ze tot de top behoren, vind ik onzin, want idd zó goed zijn ze nu ook weer niet, maar ze hebben in het verleden best wel gepresteerd.
0
geplaatst: 15 december 2009, 13:38 uur
RHCP moet het vooral hebben van de geniale baslijnen van Flea en de gitaarriffs van Frusciante en inzake funkrock kenden ze hun gelijke niet, al is RHCP compositorisch vrij beperkt. De laatste jaren is deze band wel op zijn lauweren aan het rusten.
0
geplaatst: 15 december 2009, 22:53 uur
Werd laatst nog even herinnerd aan dit gedrocht:
Liever een Brokencyde mega-marathon, dan dit één keer. Dodelijk nummer.
0
Kingsnake
geplaatst: 16 december 2009, 13:18 uur
Al vind ik Alphaville in het algemeen best een leuk synthpop bandje, ik kan echt "Big in Japan", niet uitstaan. Ik snap niet dat velen dat zo'n leuk nummer vinden.
0
geplaatst: 16 december 2009, 13:59 uur
Big in Japan vind ik wel aardig maar niet top. Het nummer van Mika is een goed voorbeeld dat kitsch ook leuk kan zijn.
Onlangs heb ik de hitlijsten nageplozen en op zoek gegaan naar 'vergeten' hits louter uit nieuwsgierigheid en je vindt daar toch wel de grootste rommel terug, met name van Nederlandse makelij zoals dit hier. Ik kan op muzikaal vlak veel verdragen (Mika en James Blunt zijn OK voor mij) maar heb een hekel aan platvloersheid.
YouTube - Dikke lul Band -De dikke Lul-
De andere nummers van deze 'band' op YouTube zullen van hetzelfde lage allooi zijn, de titels zeggen al veel.
Onlangs heb ik de hitlijsten nageplozen en op zoek gegaan naar 'vergeten' hits louter uit nieuwsgierigheid en je vindt daar toch wel de grootste rommel terug, met name van Nederlandse makelij zoals dit hier. Ik kan op muzikaal vlak veel verdragen (Mika en James Blunt zijn OK voor mij) maar heb een hekel aan platvloersheid.
YouTube - Dikke lul Band -De dikke Lul-
De andere nummers van deze 'band' op YouTube zullen van hetzelfde lage allooi zijn, de titels zeggen al veel.
0
geplaatst: 16 december 2009, 15:27 uur
GarnalenPeller schreef:
(embed)
(embed)
Mika is een flapdrol, maar heeeeeeeeel stiekem vind het toch een aardig nummertje.
0
geplaatst: 21 december 2009, 22:03 uur
We waren nog steeds op zoek naar het slechtste nummer ooit en ik zal een serieuze poging wagen:
de Tokkies - Verre kerst.
Als iemand een slechter nummer kent hoor ik het graag want volgens mij is dat volgens de huidige natuurkundige wetten onmogelijk.
Als iemand een slechter nummer kent hoor ik het graag want volgens mij is dat volgens de huidige natuurkundige wetten onmogelijk.
0
geplaatst: 21 december 2009, 23:03 uur
Voor wie Verre Kerst van De Tokkies niet kent, hierbij de link naar YouTube.
http://www.youtube.com/watc...
0
geplaatst: 22 december 2009, 00:55 uur
Smooth schreef:
We waren nog steeds op zoek naar het slechtste nummer ooit en ik zal een serieuze poging wagen:
Wat dacht je van die vervelende kikker?
0
geplaatst: 22 december 2009, 03:28 uur
Kingsnake schreef:
Nu ja, Blood Sugar Sex Magic was een toevalstreffer volvuur en enhousiasme en One Hot Minute is muzikaal ook nog eens interessant.
Dat ze tot de top behoren, vind ik onzin, want idd zó goed zijn ze nu ook weer niet, maar ze hebben in het verleden best wel gepresteerd.
(quote)
Er gingen minstens 3 zeer indrukwekkende platen vooraf aan BSSM, dus het een toevalstreffer noemen vind ik best een klap in het gezicht. Bij RHCP heb ik het idee dat er teveel gefocused wordt op de latere jaren, waarin de albums allengs minder interessant gingen klinken. Dat geeft een scheef beeld van hun ontwikkeling, vind ik.
Gerards Dream schreef:
Soms vraag ik me af waarom ik überhaupt al op een bepaalde link klik.
Wat kan nieuwsgierigheid soms toch pijn doen...

0
geplaatst: 22 december 2009, 14:33 uur
Sorry kaztor, zal in het vervolg er een paar nachtjes over slapen voordat ik een choquerende link plaats. 

0
geplaatst: 22 december 2009, 17:49 uur
Gerards Dream schreef:
En voor wie denkt dat dit een obscure grap was: dit heeft in 2004 in de top 40 de 11e plaats bereikt

0
geplaatst: 23 december 2009, 03:10 uur
ranboy schreef:
En voor wie denkt dat dit een obscure grap was: dit heeft in 2004 in de top 40 de 11e plaats bereikt
(quote)
Dan ga je je toch even afvragen waar het mis is gegaan in de evolutie.
0
geplaatst: 23 december 2009, 14:47 uur
Als we niet uitkijken komen De Tokkies met een Verre Kerst nog een keer op één te staan in de Top 2000 van Radio 2. 

0
geplaatst: 18 januari 2010, 23:07 uur
Slechtse ooit weet ik niet, maar de tien nummers waar ik de grootste grafhekel aan heb zijn ongeveer:
- Bryan Adams - Summer of 69
- 10cc - Dreadlock Holiday
- Deep Purple - Child in Time
- Chicago - You're the Inspiration
- Lenny Kravitz - Are You Gonna Go My Way
- Rihanna - Unfaithful
- Nazareth - Love Hurts
- Katrina & The Waves - Walking on Sunshine
- The Kelly Family - David's Song
- Daniel Powter - Bad Day
- Vanessa Carlton - A Thousand Miles
Nou, vooruit, 11 dan
- Rihanna - Unfaithful
- Nazareth - Love Hurts
Nou, vooruit, 11 dan

0
geplaatst: 18 januari 2010, 23:14 uur
sxesven schreef:
Lukas, neen!
(quote)
Lukas, neen!
Jazeker! Had ze maar niet elk uur op de radio moeten komen toen ik een vakantie lang schoolboeken aan het inpakken was. Zeven uur beginnen, half acht was Vanessa al op de radio geweest. Elke dag! Trauma! Grrr...

0
geplaatst: 19 januari 2010, 10:02 uur
Lukas schreef:
Slechtse ooit weet ik niet, maar de tien nummers waar ik de grootste grafhekel aan heb zijn ongeveer:
- Rihanna - Unfaithful
- Nazareth - Love Hurts
Nou, vooruit, 11 dan
- Rihanna - Unfaithful
- Nazareth - Love Hurts
Nou, vooruit, 11 dan
Daar staan toch minstens acht aardige tot uitstekende nummers in. Alle elf doodgedraaid, dat wel, maar slechtste nummers aller tijden? Kom zeg...
Had je geen cassette- of CD-speler op die radio zitten?
* denotes required fields.