Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit
zoeken in:
0
geplaatst: 19 januari 2010, 11:23 uur
Geef mij dan maar Hotel California van de Eagles zo kappot gedraait of Smoke on the Water van Deep Purple...
0
geplaatst: 19 januari 2010, 13:47 uur
Lukas schreef:
Slechtse ooit weet ik niet, maar de tien nummers waar ik de grootste grafhekel aan heb zijn ongeveer:
- Bryan Adams - Summer of 69
- 10cc - Dreadlock Holiday
- Deep Purple - Child in Time
- Chicago - You're the Inspiration
- Lenny Kravitz - Are You Gonna Go My Way
- Rihanna - Unfaithful
- Nazareth - Love Hurts
- Katrina & The Waves - Walking on Sunshine
- The Kelly Family - David's Song
- Daniel Powter - Bad Day
- Vanessa Carlton - A Thousand Miles
Nou, vooruit, 11 dan
Slechtse ooit weet ik niet, maar de tien nummers waar ik de grootste grafhekel aan heb zijn ongeveer:
- Bryan Adams - Summer of 69
- 10cc - Dreadlock Holiday
- Deep Purple - Child in Time
- Chicago - You're the Inspiration
- Lenny Kravitz - Are You Gonna Go My Way
- Rihanna - Unfaithful
- Nazareth - Love Hurts
- Katrina & The Waves - Walking on Sunshine
- The Kelly Family - David's Song
- Daniel Powter - Bad Day
- Vanessa Carlton - A Thousand Miles
Nou, vooruit, 11 dan
Unfaithful van Rihanna reken ik ook tot mijn grootste hekelplaten (hoewel, Take a Bow is nog wat erger). Die van Chicago, Nazareth, The Kelly Family en Daniel Powter reken ik niet tot mijn favoriete nummers maar mogen er wel zijn. Met de rest vind ik absoluut niets verkeerd aan, de nummers van 10cc en vooral Deep Purple zijn geniaal, Summer of 69 vind ik net één van de beste Bryan Adams-nummers (of hoor je All For Love met Sting en Rod Stewart dan liever?).
Dat geplaatste nummer Dit is mijn Ding vind ik zo slecht (in de zin van erg stuntelig) dat ik er wel eens mee kan lachen.
0
geplaatst: 19 januari 2010, 21:29 uur
gaucho schreef:
Daar staan toch minstens acht aardige tot uitstekende nummers in. Alle elf doodgedraaid, dat wel, maar slechtste nummers aller tijden? Kom zeg...
Had je geen cassette- of CD-speler op die radio zitten?
(quote)
Daar staan toch minstens acht aardige tot uitstekende nummers in. Alle elf doodgedraaid, dat wel, maar slechtste nummers aller tijden? Kom zeg...
Had je geen cassette- of CD-speler op die radio zitten?
Er staat nota bene boven: "slechtste nummer ooit weet ik niet, maar de tien (of elf) nummers waar ik de grootste grafhekel aan heb zijn ongeveer:".
0
Father McKenzie
geplaatst: 20 januari 2010, 17:00 uur
Misschien wel dat vreselijke "James brown is Dead" van godweethoeheetten-die-gasten? Toen dat onding uitkwam leefde good old James Brown nog, trouwens.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 januari 2010, 17:01 uur
Dat kan er maar één zijn: Yellow Submarine.
Of toch Ob-La-Di Ob-La Da?
Of toch Ob-La-Di Ob-La Da?

0
geplaatst: 20 januari 2010, 17:05 uur
James Brown is Dead is van L.A. Style, Father McKenzie (hit uit 1991).
Yellow Submarine en Ob-La-Di Ob-La Da zijn niet bepaald mijn favoriete Beatles-songs, Stijn_Slayer maar dat vind ik oneindig keren beter dan dat onding van L.A. Style en zeker 80% van wat in de huidige top-40 staat.
Yellow Submarine en Ob-La-Di Ob-La Da zijn niet bepaald mijn favoriete Beatles-songs, Stijn_Slayer maar dat vind ik oneindig keren beter dan dat onding van L.A. Style en zeker 80% van wat in de huidige top-40 staat.
0
Father McKenzie
geplaatst: 20 januari 2010, 17:09 uur
Dan zijn Ob-la-di, Ob-la-da en Yellow Submarine ook wel echte guilty pleasures van me, want ik hou daar ook van.
Ik heb trouwens nooit de overdreven reacties tegen Ob-la-di begrepen, da's toch gewoon een fijne meezinger, met een sterke melodielijn? Sommigen kunnen dat van McCartney blijkbaar niet echt hebben, het zij zo. Van Maxwell's Silver Hammer ben ik véél minder te spreken.... Macca heeft dat de anderen in de strot geduwd en hen dat ettelijke keren opnieuw doen spelen eer het voor hem goed op band stond. Ringo Starr hoeft dat nummer nooit meer te horen, heb ik uit interviews met hem begrepen, haha!
Ik heb trouwens nooit de overdreven reacties tegen Ob-la-di begrepen, da's toch gewoon een fijne meezinger, met een sterke melodielijn? Sommigen kunnen dat van McCartney blijkbaar niet echt hebben, het zij zo. Van Maxwell's Silver Hammer ben ik véél minder te spreken.... Macca heeft dat de anderen in de strot geduwd en hen dat ettelijke keren opnieuw doen spelen eer het voor hem goed op band stond. Ringo Starr hoeft dat nummer nooit meer te horen, heb ik uit interviews met hem begrepen, haha!
0
geplaatst: 20 januari 2010, 17:11 uur
Ob-la-di, Ob-la-da en Yellow Submarine zijn inderdaad vrolijke en grappige meezingers, niet meer en niet minder en daar heb ik niets op tegen, wel tegen inhoudloze of lege muziek.
0
Father McKenzie
geplaatst: 20 januari 2010, 17:15 uur
Voilà, daar kan ik inkomen, Stijn kan ik in deze niet volgen, hij is dan ook geen volbloed Beatlesfan, denk ik....
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 januari 2010, 17:19 uur
Geen volbloed nee, drie kwart ofzo. 
Die nummers zijn net carnavalsnummers. Maxwell's Silver Hammer vind ik dan wel weer grappig.

Die nummers zijn net carnavalsnummers. Maxwell's Silver Hammer vind ik dan wel weer grappig.
0
geplaatst: 20 januari 2010, 17:28 uur
Maxwell's Silver Hammer handelt over een dubbele moord op cabareteske wijze door Paul McCartney gezongen, toen erg gewaagd.
Ob-la-di, Ob-la-da en Yellow Submarine zijn absurdistische nummers (je kunt dat ook carnavalsnummers noemen) maar in hun absurditeit zijn ze geniaal (ik heb overigens ook niets tegen goede carnavalsnummers, sommige van André Van Duin vind ik leuk).
Ob-la-di, Ob-la-da en Yellow Submarine zijn absurdistische nummers (je kunt dat ook carnavalsnummers noemen) maar in hun absurditeit zijn ze geniaal (ik heb overigens ook niets tegen goede carnavalsnummers, sommige van André Van Duin vind ik leuk).
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 januari 2010, 17:31 uur
Ik heb een héle grote afkeer jegens carnaval, dat zal de reden wellicht zijn. 

0
geplaatst: 20 januari 2010, 17:52 uur
Ik heb ook nooit zo de weerstand begrepen tegen Ob-la-di Ob-la-da. Goede melodie en dat piano'tje van Lennon is echt heerlijk.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 januari 2010, 18:23 uur
Genieten jullie nog maar eens lekker van Ob-La-Di, dan draai ik lekker I'm Only Sleeping, of Tomorrow Never Knows, of Only A Northern Song, of While My Guitar Gently Weeps, of..... 

0
geplaatst: 20 januari 2010, 19:43 uur
While My Guitar Gently Weeps is wel een beetje overschat imo. Echt zo'n nummer voor de classic-rockers...
Ik hoor eigenlijk ook liever Obladi-Oblada...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 20 januari 2010, 19:47 uur
Ketter. 
Maargoed, ik zal me verder even gedeisd houden, ik vervuil het topic nogal.

Maargoed, ik zal me verder even gedeisd houden, ik vervuil het topic nogal.

0
Buffalotid
geplaatst: 20 januari 2010, 20:32 uur
Nummers waar ik kotsneigingen van krijg (mss omdat ze ook veel aanhangers hebben):
AC/DC - Thunderstruck
Coldplay - Clocks
Kiss - I Was Made for Loving You
Tante Tina (Turner) - Simply the best
U2 - One
Van Halen - Jump
Queen - Bohemian Rhapsody
Iron Maiden - Run to the Hills
Bryan Adams - Summer of 69
....

AC/DC - Thunderstruck
Coldplay - Clocks
Kiss - I Was Made for Loving You
Tante Tina (Turner) - Simply the best
U2 - One
Van Halen - Jump
Queen - Bohemian Rhapsody
Iron Maiden - Run to the Hills
Bryan Adams - Summer of 69
....

0
geplaatst: 20 januari 2010, 21:25 uur
herman schreef:
While My Guitar Gently Weeps is wel een beetje overschat imo. Echt zo'n nummer voor de classic-rockers...
Ik hoor eigenlijk ook liever Obladi-Oblada... Volledig mee eens.
0
geplaatst: 20 januari 2010, 22:01 uur
" Wat je wil je... uhh doen?..Jullie zijn gewoon een maddafakka-oen"

Dank Kingsnake. Dit maakt echt mijn dag!

Dank Kingsnake. Dit maakt echt mijn dag!
0
Kingsnake
geplaatst: 20 januari 2010, 22:06 uur

Ik vraag me af, of dit trouwens een mongooltje of zo is..
Zo ja, dan is het zielig en zo nee, dan is het eigenlijk wel heel erg, dit.
0
geplaatst: 20 januari 2010, 22:09 uur
Ik zoek in dit geval geen verzachtende omstandigheden 
Is dit heel erg?-->

Is dit heel erg?-->

0
geplaatst: 20 januari 2010, 22:45 uur
Mmm, ik heb o.a een afkeer tegen "two princes" van spin doctors... Maar deze MC Dumbass met 0115 slaat alles.... 

* denotes required fields.