MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
Kingsnake

Het kan nog erger, let op dat refrein

...mother of god...

Ik heb een gruwelijke hekel aan 'easy listening' muziek, zoals die op Saai radio. Man, man wat een zouteloos gezever draaien ze daar. Muziek zonder ballen.

Ik heb ook een toenemende hekel aan muziek die hoog in lijstjes staat, zoals Hotel California (live precies zoals op de plaat, zo omschreef een vriend van mij dat eens) en Bohemian Rhapsody, van die nummers die je eigenlijk niet meer kan horen (en zwaar overgewaardeerd zijn).

Als je trouwens te vaak naar Veronica luistert (hebben we in de auto altijd opstaan) dan wordt je Phil Collins en Genesis ook behoorlijk beu, er is best wat goede muziek gemaakt in de jaren 80 en 90, maar daar wordt wel héél selectief mee omgesprongen.

Er zit een groot verschil tussen muziek die je hekelt en het slechtste nummer ooit. Kan me niet voorstellen dat Hotel California genomineerd wordt voor het slechtste nummer ooit.

Wat mij betreft kunnen hier alle carnavalskrakers wel in geplaatst worden

Pellie schreef:
(quote)

Waarschijnlijk omdat je dit numer ieder jaar verplicht in de top 2000 aan moet horen. Toen dit nummer werd uitgebracht was 't echt geniaal. Maar na 1000-en keren gehoord te moeten hebben wordt 't inderdaad best irritant.

Yep, vooral als de hele schoonfamilie (inclusief de irritante oma) het meezingt... ik heb sowieso een gruwelijke hekel aan mensen die meezingen met muziek (in mijn bijzijn), maar dat geheel terzijde.

@Thomzic: Nee, slecht zijn ze niet, maar sommige nummers zijn al zo stuk gedraaid dat ik me afvraag of de band nog niet versleten is.

Wat wel echt slecht is is 'Tros-muziek' of die TV-oranje meuk. Met die standaard orkestband en dat jalalala, jalalala achtergrond koortje. Compleet fantasieloze producties en teksten. Ik snap niet wat mensen daar in zien. Misschien spreken ze geen Engels, want er zijn toch wel betere nummers dan die van Frans Bauer en consorten waar je je mee kunt identificeren als het om persoonlijk leed gaat.

Ook heb ik een hekel aan de 'oh ik ben zo eenzaam en ik zwelg in zelfmedelijden'-R&B die mijn single benedenbuurvrouw regelmatig veel te hard draait. Ik zie dat al helemaal voor me, gaat ze eerst even een potje flink zitten janken bij die muziek alvorens ze haar haar en make-up doet en op stap gaat om in één of andere kroeg naar nog veel ergere muziek te luisteren. Blegh!

Al die MC Martin-haters hier . Deze held verdient oneindige hulde en een standbeeld.

dircky007 schreef:
Hoge bomen vangen veel wind, meer valt er niet over te zeggen. Er zijn altijd mensen die zichzelf willen distantiëren van wat populair en daarbovenop door de grote groep als kwalitatief wordt ervaren. Bohemian Rhapsody tot het slechtste nummer ooit bombarderen is hetzelfde als de grootste groep van Vlaanderen, Nederland en een heel hoop andere landen bestempelen als idioten op het gebied van muzieksmaak.

Laat ze maar in hun eigen wereldje leven!

Die-Hard Queen fans (die overigens ook vaak van Phil Collins, Genesis (jaren 80 werk), Dire Straits en Tina Turner houden, mannen als mijn vader dus) kan ik toch niet onder muziekkenners scharen. Natuurlijk was Freddie een enigmatische man, maar toch niet te vergelijken met mannen als Bob Dylan, Jerry Garcia, Johnny Cash, Roy Orbison en Neil Young. Na 'A Day at the Races' ging het danig bergafwaarts. Natuurlijk hadden ze hier en daar wat uitschieters, maar het bleef muziek voor de massa (zoals dat ook bij Genesis het geval was).

harm1985 schreef:
Die-Hard Queen fans (die overigens ook vaak van Phil Collins, Genesis, Dire Straits en Tina Turner houden, kan ik toch niet onder muziekkenners scharen.

Inderdaad, gelukkig hebben we jou nog. Je bent pas echt een muziekkenner als je fan bent van obscure artiesten als Bob Dylan en Neil Young. Ik hoop niet dat die 1985 je geboortejaar is, afgaande op je stemmenlijstje zou ik je 50+ ingeschat hebben.

Xel schreef:
wat mij betreft: Please Forgive Me - Bryan Adams

Het was een moeilijke, want meneer Adams heeft een aardig aantal legendarisch slechte nummers gemaakt.

En nee, ik heb 't hem niet vergeven.....

Ryan Adams is ook een notoire Bryan hater (op een gegeven moment ben je de verwarring wel beu denk ik) en heeft live eens een hilarische parodie op Summer of 69 gedaan. "there is no way that he wrote that song, mo-fo is only 53" LOL!

harm1985 schreef:

Ook heb ik een hekel aan de 'oh ik ben zo eenzaam en ik zwelg in zelfmedelijden'-R&B die mijn single benedenbuurvrouw regelmatig veel te hard draait. Ik zie dat al helemaal voor me, gaat ze eerst even een potje flink zitten janken bij die muziek alvorens ze haar haar en make-up doet en op stap gaat om in één of andere kroeg naar nog veel ergere muziek te luisteren. Blegh!

Haha.. Ik zie het helemaal voor me.. En dan zie ze Beyonce weer voor zich als grote voorbeeld.

Aquila
Paradise by the Dashboard Light van Meat Loaf
(en ik zie dat ik eindelijk twee vrienden heb gevonden )

Music van John Miles

En nog zo wat meer.

Arghhh..Ik krijg hier een ziekte van..

Kingsnake
harm1985 schreef:
(quote)

Die-Hard Queen fans (die overigens ook vaak van Phil Collins, Genesis (jaren 80 werk), Dire Straits en Tina Turner houden, mannen als mijn vader dus) kan ik toch niet onder muziekkenners scharen. Natuurlijk was Freddie een enigmatische man, maar toch niet te vergelijken met de bij het grote publiek stukken minder populaire mannen als Bob Dylan en Neil Young. Na 'A Day at the Races' ging het danig bergafwaarts. Natuurlijk hadden ze hier en daar wat uitschieters, maar het bleef muziek voor de massa (zoals dat ook bij Genesis het geval was).

Lichte nuance: ik ben een Queen-liefhebber, los van de M.O.R-meuk die grijs wordt gedraaid, is de periode tot 1977 zeer fijn, in mijn oren. En ik beschouw mijzelf als een muziekkenner.

Sorry, maar bij Harm heb je het nu echt helemaal verbruid.

MJ_DA_MAN schreef:
Al die MC Martin-haters hier . Deze held verdient oneindige hulde en een standbeeld.

Nu maak je me oprecht nieuwsgierig...

Kingsnake
GrafGantz schreef:

Ik zou Harm graag Queen I, II en Sheer Heart Attack willen aanbevelen.

GrafGantz schreef:

Ik stem voornamelijk op albums die ik het vaakst draai (en dus vers in het geheugen zitten), en dat zijn dus albums van artiesten uit de jaren 60/70. In mijn collectie heb ik overigens ook een hoop albums staan van artiesten als Coldplay, Radiohead, Oasis, Supergrass, Blur, Travis, Beck, Devo, Nirvana, Pearl Jam, Porcupine Tree en RHCP.

Ik luister overigens naast oude mannenmuziek ook naar Ryan Adams, Wilco, Gillian Welch, Dave Rawlings, Old CRow Medicine Show en Whiskeytown. Wel een beetje cliché-opmerking om iemand met een voorkeur voor oudere muziek meteen als 'oude man' af te schilderen.

Wat Queen betreft moet je mijn commentaar nog maar eens teruglezen, ik zei namelijk dat NA A Day at the Races het niveau daalde. En dit is nu juist de periode waar ze zo pupulair waren, dankzij oa de Highlander Soundtrack.

On topic: Wat is die Michael Bublé een verschrikkelijke draak zeg. Als je dan van Crooners houdt, luister dan naar Frank Sinatra of Dean Martin, the Rat Pack of Nat King Cole in plaats van die afgrijselijke wannabe.

Kingsnake
@Harm, ik wilde alleen zeggen dat ik ondanks dat ik van Queen houd, toch een muziekkenner ben

harm1985 schreef:

Die-Hard Queen fans (die overigens ook vaak van Phil Collins, Genesis (jaren 80 werk), Dire Straits en Tina Turner houden, mannen als mijn vader dus) kan ik toch niet onder muziekkenners scharen. Natuurlijk was Freddie een enigmatische man, maar toch niet te vergelijken met mannen als Bob Dylan en Neil Young. Na 'A Day at the Races' ging het danig bergafwaarts. Natuurlijk hadden ze hier en daar wat uitschieters, maar het bleef muziek voor de massa (zoals dat ook bij Genesis het geval was).

Hier kan ik maar op een manier op reageren. Eigenlijk zou ik er niet eens op moeten reageren, maar speciaal voor jou:

Arrie schreef:
(quote)

Hier kan ik maar op een manier op reageren. Eigenlijk zou ik er niet eens op moeten reageren, maar speciaal voor jou:

Dat had zo een bericht van mij kunnen zijn.

Sandokan-veld schreef:
(quote)
Nu maak je me oprecht nieuwsgierig...
Zo'n act verdient toch gewoon alle lof?

harm1985 schreef:
Wel een beetje cliché-opmerking om iemand met een voorkeur voor oudere muziek meteen als 'oude man' af te schilderen.

Ik vond het wel gepast om op een kortzichtige kort-door-de-bocht-opmerking met een cliché-opmerking te reageren.

Maar Arrie pakt het heel was efficienter aan zie ik...

Father McKenzie
Wàt eigenlijk ongehoord slecht is.... maar waar ik ondanks dat gegeven, telkens ik het hoor veel plezier aan beleef, is een nummer dat eigenlijk ZO SLECHT is.... dat het op de één of andere manier terug héél goed wordt, als je me begrijpt...
Ik heb het over
Dingetje met zijn "Rubberen Kaplaarzen". Hilarisch gewoon, die tekst, ik dacht; "hoe bedenk je het?" hahahahaha!

YouTube - kaplaarzen (dingetje)

Die geplaatste clip van mc dark is zo slecht dat ik ermee kan lachen (hilarisch slecht). Zo ook nummers als dat van Dingetje, de Vogeltjesdans, vele karnavalschlagers ... ik kan ermee lachen vanwege de lulligheid en het is ook niet serieus bedoeld.

Veel erger vind ik bv. Kane, Milk Inc of Limp Bizkit, dat is niet alleen erg slecht maar die nemen zichzelf erg serieus alsof ze kunst met een grote K brengen.

Met nummers als Bohemian Rhapsody, Hotel California etc. is niets mis mee, enkel dat ze te vaak gedraaid zijn doordat ze te goed zijn.

Father McKenzie
Groot gelijk, LucM

Kingsnake schreef:
(embed)

Dit is een act.

Razor Disk
Thoommusic schreef:
(embed)

Youtube gaat er spontaan slecht van bufferen....

Thoommusic schreef:
(embed)

Mijn hemel.

Dit is echt verschrikkelijk. Wat een k^%^%tkop heeft die Jordy ook. Ik heb veel platen gehoord in dit rijtje waarvan ik inderdaad ook denk: " "Minder". Maar zo ten hemel schreiend als Jordy... . Met zijn Cupido, het letterlijk uitspreken van de laatste lettergreep bij woorden als ' eten' (heeft ie net met logopedie geleerd), die k&*^*^%clown) en dat vreselijke melodietje.

En wtf is een toverbal??!

Ik

word

niet

goed

Kingsnake schreef:
(embed)

Hahahahahaha ik zweer het je, dat meisje in het refrein is die NPM van dat breezahslet-nummer!

harm1985 schreef:

Die-Hard Queen fans (die overigens ook vaak van Phil Collins, Genesis (jaren 80 werk), Dire Straits en Tina Turner houden, mannen als mijn vader dus) kan ik toch niet onder muziekkenners scharen.

Je stelt het nogal zwart-wit....

Stijn_Slayer
Thomzic schreef:

Wat mij betreft kunnen hier alle carnavalskrakers wel in geplaatst worden

Aha, dus toch Yellow Submarine!

Elvis Presley
EGpower schreef:
En wtf is een toverbal??!
Alom bekend snoepgoed, qua benaming wel enigszins gedateerd/archaïsch.

Nu vraag ik me wel af wat een 'veest' is.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:56 uur

geplaatst: vandaag om 13:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.