MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
Arrie schreef:
Ach, het is je vergeven, omdat je zo'n mooie top 10 hebt.
Chevy daarentegen...
Hmmm....?

Muse - Micro Cuts. Ik krijg echt pijn aan mijn oren als ik dat luister.

Toen ik dit topic zag moest ik direct aan dit nummer denken;

Tenenkrommend slechte buttplaat, vreselijk! Elke keer als ik dit nummer hoor kreig ik neigingen om iets te slopen.

chevy93 schreef:
Hmmm....?

Was maar een grapje, joh.

hoi123 schreef:
Muse - Micro Cuts. Ik krijg echt pijn aan mijn oren als ik dat luister.
Nog Muse: Undisclosed Desires Echt vreselijk, langer dan 5 sec ernaar luisteren lukt echt niet

Ik vraag mij af wat is mis is met de nummers van Spin Doctors, Fools Garden, Connells en Caro Emerald (dat laatste vind ik net één van de leukste nummers in de top-40 de laatste maanden)? Er zijn in dit topic wel eerder nummers gepost die écht ergerlijk slecht zijn (12 april en 23/24 september 2009).

Ik vroeg het me ook al af. '74-'75 van The Connells vind ik juist een mooi nummer!

Father McKenzie
Ik word nog steeds kotsmisselijk van

I LIke Chopin van Gazebo

echt te vreselijk voor woorden.

En Sun Of Jamaica uiteraard van Goombay Dance Band,

ik steun LucM geheel, velen doen geen moeite om tenminste echt slechte dingen op te sommen, neh!

Father McKenzie
Arrie schreef:
Ik vroeg het me ook al af. '74-'75 van The Conells vind ik juist een mooi nummer!

Da's uiteraard schitterend, doet erg denken aan een terugkeer van de hippietijd, ik waande me begin zeventiger jaren, zo'n beetje Horse With No Name van America, dat lekker sfeertje zat er inderdaad in, het nummer werd gereleased in een periode dat de ene vreselijke drumbeat na de andere werd uitgebracht en was echt een enorme verademing tussen de pokkeherrie van die klote-periode, jawel!

Sun Of Jamaica van Goombay Dance Band vind ik ook slecht, in dit topic heb ik mijn gal over gespuwd (daarvoor vind ik die topics wel leuk).

Arrie schreef:
Ik vroeg het me ook al af. '74-'75 van The Connells vind ik juist een mooi nummer!

Juist een verschrikkelijk slaapverwekkend nummer, te saai voor woorden gewoon

Father McKenzie
Eén van de lekkerste retro klinkende "kijk het is terug hippietijd" tussen al de rommel van vandaag songs, dus STEENGOED, en dus te lekker voor woorden is 74-75

De zon begint trouwens spontaan te schijnen van zo'n lekker plaatje.....

Sorry, maar ik begin echt spontaan te gapen als ik dat nummer hoor, kijk:

Father McKenzie
Het mag, het kan ook aan een traag werkende maag liggen hoor...

the x
train - soul sister is echt de meest afschuwelijke plaat van de laatste tijd. en je word er nog mee doodgegooid ook, Die tekst alleen al: "Hey Soul Sister, aint that mister mister on the radio, Stereo. The Way you move ain't far you know" de slechte rijm die ik ooit heb gehoord.

Father McKenzie
Nooit van gehoord... ik mis dus niets, blijkbaar!

the x
waarschijnlijk heb je hem wel gehoord hoor geen ontkomen aan
maar als je toch je oren wil peinigen, zie de video hier onder

Father McKenzie
De video is blijkbaar niet in België beschikbaar. Ik probeer even zelf op You Tube...

IK heb hem hier;
YouTube - Train--Hey, Soul Sister (w/ Lyrics)

Tja... er zijn beslist veel slechtere songs denkbaar, maar echt wild word ik er niet van, en neen, ik had het ding nog nooit gehoord, in België passeert dit nauwelijks op de radio, denk ik, hoor....

Drops of Jupiter was destijds wel veel leuker, al was de full cd dan weer een kleine ramp.

the x
natuurlijk, er zijn altijd slechtere nummers maar dit sprong er voor mij wel uit de laatste tijd. kan het echt niet meer aanhoren

In België wordt Hey, Soul Sister nochtans ook grijsgedraaid. Dit nummer vind ik nog leuk (naar de huidige top-40-maatstaven) maar niet bijzonder en ook vrij vergankelijk.

Hier in Nederland word je doodgegooid met dat nummer. Vind het erg vervelend worden.

Nog nooit gehoord, noch van het nummer, noch van de band.
Misschien luister ik te weinig radio.

In 2009 heb ik alle nummers van de top 40 geluisterd en besproken in dit topic, samen met o.a. LucM. Alhoewel ik dat nummer van Train ook niet veel aan vind, weet ik nu wel dat er veel en veel slechter in de hitlijsten staat. Een kleine bloemlezing in de vorm van een top 10:

1. Gebroeders Ko - Nie Prate Nie & Nie Zinge Nie
2. Laura Jansen - Use Somebody
3. Jim - Door Jou
4. Kristinia DeBarge - Goodbye
5. Nick & Simon - Het Masker
6. Ne-Yo - Mad
7. The Partysquad ft. Sef, Dio & Sjaak - - Licht van de Laser
8. Jeroen van de Boom - Alles Min Eén
9. Lasgo - Gone
10. Flo Rida ft. Wynter - Sugar

Wie dacht dat Closer van Joy Division een deprimerende plaat was, moet dit tragische tiental eens op een cd'tje branden.

Normaal zou ik door die laatste zin juist erg benieuwd worden.

LucM schreef:
Ik vraag mij af wat is mis is met de nummers van Spin Doctors, Fools Garden, Connells en Caro Emerald (dat laatste vind ik net één van de leukste nummers in de top-40 de laatste maanden)? Er zijn in dit topic wel eerder nummers gepost die écht ergerlijk slecht zijn (12 april en 23/24 september 2009).

Verbaasd me niks dat jij dit geweldig vindt, jij houdt ook van Boney M
Spin Doctors is echt een stomzinnig niemandalletje, typerend voor de bedroevend slechte jaren 90. Afgezien van het stomme refreintje en kinderrock akkoordje had je ook nog het debiele grunge-uiterlijk van deze neprockers
74-75 vind ik zo'n enorm gemaakt emo zeik en zuignummer, net als dat "niks aan de hand met bloemen in mijn haar" nummer over die limoenenboom. Je had ook nog Breakfast at tiffanies ofzoiets destijds.. allemaal van die jammerlijk dreinerige flutnummertjes met irritante teksten ook vooral.
Maar ik geef slechts een selectie van wat nummers, Superramp en Boney M passen hier moeiteloos tussen qua afgrijs-factor.

Father McKenzie schreef:
(quote)

Da's uiteraard schitterend, doet erg denken aan een terugkeer van de hippietijd, ik waande me begin zeventiger jaren, zo'n beetje Horse With No Name van America, dat lekker sfeertje zat er inderdaad in, het nummer werd gereleased in een periode dat de ene vreselijke drumbeat na de andere werd uitgebracht en was echt een enorme verademing tussen de pokkeherrie van die klote-periode, jawel!

Kuthippies

(afbeelding)

the x schreef:
natuurlijk, er zijn altijd slechtere nummers maar dit sprong er voor mij wel uit de laatste tijd. kan het echt niet meer aanhoren

Het is een leuk nummer om één keer te horen, niet drie keer in een uur. Helaas lijken ze dat bij de radio niet de beseffen.

Dire Straits - Heavy Fuel

Een absoluut meesterwerk

Father McKenzie
@ orbit; qua muziekbeleving ben ik een eeuwige en onverbeterlijke "hippie", gewoon omdat de hippies ons de lekkerste muziek hebben bezorgd. Denk maar aan zowat alles wat een beetje alternatief of progressief was zo tussen 1966 en 1974, voor mij gewoon de allerbeste muziekperiode die er geweest is.
Dus normaal, dat ik een song als '74 - '75 van The Connells, die muzikaal erg refereert aan de muziek van de bloemenkinderen, zo steengoed vind. Het was voor mij een grote verademing tussen al dat vreselijke drum'n bass gedoe, de techno-horror en andere "modernismen" die ik een pure muzikale afgang vond en vind. De zon begon spontaan terug te schijnen en ik waande me gewoon midden op Woodstock, hell yeah!

Ik ben de kortharigste hippie ter wereld, nu. Uiterlijk lijk ik er langs geen kanten op, maar qua feeling voel ik me lekker thuis in een wei vol Crosbys, Stillsen, Nashen en Youngs.

Lang leve de hippies! Love and Peace forever!

En wie me kent kan dan best begrijpen dat ik de meeste hitparademuziek, zeker vanaf die kut-nineties zeker bagger vind, om eens een spuuglelijk Hollands woord als bagger te gebruiken, ha!

Maar gelukkig luister ik nog weinig naar de radio, zelfs in mijn vrachtwagen neem ik meer en meer zelfgebrande ceedeetjes vol nostalgie mee, ik ben dan ook een echte nostalgicus, zeker wat muziek betreft.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:22 uur

geplaatst: vandaag om 05:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.