MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Slechtste nummer ooit

zoeken in:
Ik hou ook wel van hippies en hun muziek (en mijn haar is kort geknipt). De door orbit vernoemde Boney M ben ik geen fan van maar zij hebben toch enkele leuke nummers uitgebracht (net als sommige eurohouse-acts als Snap! en 2 Unlimited).

Poing van Rotterdam Termination Source, dát is echt stompzinnig, waarom heeft orbit dat niet vernoemd?

Sir Spamalot (crew)
Nooit begrepen:

LucM schreef:
Ik hou ook wel van hippies en hun muziek (en mijn haar is kort geknipt). De door orbit vernoemde Boney M ben ik geen fan van maar zij hebben toch enkele leuke nummers uitgebracht (net als sommige eurohouse-acts als Snap! en 2 Unlimited).

Poing van Rotterdam Termination Source, dát is echt stompzinnig, waarom heeft orbit dat niet vernoemd?

Dat is dan wel weer humor vind ik.. een soort postmodern minimalisme met een knipoog. Muzikaal nul.nul.. maar tenminste niet van die nare zoetsappige en weeïge ziekmakende nostalgiemeuk voor mensen die zijn blijven hangen in een utopie die nooit zal komen Geen idee ook waarom hippiemuziek met goede muziek wordt verward, de meeste echte hippiemuziek was niet om aan te horen (Grateful Dead e.d.) en die hits uit die tijd stelden ook geen klote voor. De echt goede bands waren zelf meestal absoluut geen hippies, zoals The Doors of Velvet Underground.

The Doors geen hippies? Jim Morrison was dé spreekbuis van de hippiegeneratie (al hebben the Doors zich nooit als hippiegroep beschouwd). Dat zou hetzelfde zijn als beweren dat Sex Pistols geen punk is en the Cure geen new wave.

Sir Spamalot schreef:
Nooit begrepen:

(embed)

Af-schu-we-lijk idd!

LucM schreef:
The Doors geen hippies?

Correct.

LucM schreef:
Jim Morrison was dé spreekbuis van de hippiegeneratie.

Incorrect.

Ik heb The Doors niet kunnen betrappen op een nummer a la San Francisco (thank God), dus ik snap Luc's mening ook niet helemaal. Jim Morrison de spreekbuis voor hippies?? Dacht het niet.. Dan denk ik eerder aan Mama's & Papa's ofzo.

John Philips (Mama's & Papa's) was inderdaad zowat de stichter van de hippie-generatie (schreef ook San Francisco). The Doors hebben zich inderdaad nooit als hippiegroep beschouwd maar sloegen daar wel goed aan.
Velvet Underground heeft daarentegen totaal niets met hippies te maken (komen uit New York) en waren destijds een obscure band.
Dat nummer van Laurie Anderson heb ik ook nooit gemogen (maar slechtste zou ik het niet noemen).

Justin Bieber - Baby

Kingsnake
Sir Spamalot schreef:
Nooit begrepen:

(embed)

En het gaat maar door.
Wat een irritant gedoe zeg.
Leuk hoor experimenteren, maar dit is het toppunt

Sir Spamalot schreef:
Nooit begrepen:

(embed)

Het bewijs dat je door middel van pluggen echt alles op nummer 1 van de top 40 kan krijgen.

Dat is inderdaad een tergend soort van mechanisme, doet je gewoon depressief en droevig stemmen over de muziekcultuur. Gelukkig gebeurt dit al sinds de geroemde jaren 60 en 70, waardoor je in elk geval weet dat het niet typisch anno nu is.

the x schreef:
train - soul sister is echt de meest afschuwelijke plaat van de laatste tijd. en je word er nog mee doodgegooid ook, Die tekst alleen al: "Hey Soul Sister, aint that mister mister on the radio, Stereo. The Way you move ain't far you know" de slechte rijm die ik ooit heb gehoord.

Eens. Die flutrijmelarij slaat echt compleet nergens op. Het is helaas tegenwoordig meer regel dan uitzondering, Owl City kan er ook wat van:

Please leave my door open just a crack
Cause I feel like such an insomniac

rijmwoordenboekje gebruikt zeker

Er zijn hoge beoordelingen voor op MuMe, maar ik snap echt niet wat hier goed aan is, ik krijg er pijn aan mijn oren van. Excuses voor de mensen die wel van noise houden..

Ik twijfel of dit überhaupt wel onder de noemer 'nummer' valt. Niet om aan te horen is het in ieder geval.

Dit kan ik zelfs geen muziek noemen (zo mogelijk nog erger dan het vergelijkbare Metal Machine Music van Lou Reed, één van de weinige albums die van mij 0,5* heeft gekregen), het is inderdaad pure noise/herrie dat mij pijn doet aan de oren en mij op de zenuwen werkt.

Stijn_Slayer
Ik vind er ook niet echt iets in, terwijl ik niet per se een hekel aan noise heb.

Klinkt alsof m'n pa met de tegelzaag bezig is. Of een opgevoerde tandartsboor.

Kingsnake
Maar da's ook geen muziek. Da's geluidskunst ofzo.

Muziek is toch iets anders, denk ik.

Want dan zou een landend vliegtuig of een geperste drol ook muziek zijn.

sxesven
Yasukuni Jinja Staat, geheel terecht overigens, in mijn top 10. Kant A is trouwens beter.

Geen muziek? Tja, ligt toch vooral aan de relatieve nauwte/breedte van je eigen definitie. Ik snap de insteek wel, hoor. Het is misschien geen líedje, of het geen muziek is lijkt mij een andere kwestie. Maar die discussie is al vaak genoeg gevoerd...

Het kan gekker trouwens...

Lukk0
Ik kan dat nummer van The Gerogerigegge wel aardig hebben. De eerste minuut vind ik een beetje moeilijk, maar de beschrijving die bij het album staat vind ik aardig op zijn plaats, iets met een kettingzaag die door een synthesizer heen ...eh.. zaagt. Ik krijg er in elk geval niet spontaan uitslag van of, iets minder ernstig, de neiging om het gelijk uit te zetten. Ik vind dat Kingsnake het wel aardig omschrijft met de noemer geluidskunst, want het valt niet echt binnen mijn perceptie van muziek, waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat het dat niet is.

In dit topic horen enkel écht tenenkrommende nummers en hier zijn er 2 vooral vanwege de zang.

Niet het állerslechtste wat ik ooit heb gehoord maar dit moet toch eens geplaatst worden. Zouden zij door de voorronde van Idols zijn geraakt?

Dit vind ik even erg en het werd op de koop toe een nr.1-hit. Bewijs dat je tegenwoordig helemaal niet meer hoeft te kunnen zingen om te scoren.

Father McKenzie
Ik heb het even aangedurfd om op die linkjes te klikken, LucM, het is inderdaad te erg voor woorden. Dat tweede was dus ook nog een "hit", gelukkig heb ik het nooit eerder gehoord.
Ik heb geen van beiden helemaal volledig beluisterd, ik ben nog geen massochist!

Dat nummer van Lumidee vind ik wel leuk eigenlijk, al is de versie met Busta Rhymes (dat was ook de hitversie) beter.

Als Lumidee tenminste had leren zingen had Never Leave You nog leuk geweest kunnen zijn.

Mja, het nummer draait niet echt om haar zang, maar meer om de handclaps. Ik vind het wel leuk gedaan, al heeft het verder niet veel om het lijf.

Het mag dan niet om haar zang draaien ; haar (gemanipuleerde )zang is wel prominent aanwezig. Haar zang eist mijn aandacht zelfs meer op dan het handgeklap.
Ik had tot vanavond nooit iets van Ludimee beluisterd.
Dankzij LucM en de discussie over haar stemkwaliteiten is het gelukt om voor het eerst van haar vocale prestatie kennis te nemen.

Busje komt zo..

Dat dat nr.1 geweest is en dat mensen het op straat stonden na te zingen.. Hoe kan dat in hemelsnaam nr 1 halen?? Goeie genade zeg.

Busje Komt Zo, was zo anders dan de rest wat destijds uitkwam. Een soort cult-nummer zeg maar. Net zoiets als de onverwachte nummer één van Laurie Anderson met het nummer O Superman. Voer voor psychologen dus.

heb waarschijnlijk al eens gepost maar voor mij : "stil in mij" van Van Dik Hout.

dat pathetische , dat poezie-album gedoe ,

jeuk in kwadraat

Hawkhead
Kedeng kedeng van Guus Meeuwis vind ik wel echt héél erg. Van andere slechte nummers kan ik nog begrijpen dat ze in een bepaald genre gewaardeerd worden, maar Kedeng kedeng???
Alleen dat refrein al; 'Kedeng-kedeng, kedeng-kedeng, oeh-oeh!' Wat een hoogstaande tekst. Zoiets raakt je tot op het bot, maar dan wel op de verkeerde manier...

Gast
geplaatst: vandaag om 01:21 uur

geplaatst: vandaag om 01:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.