Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3
zoeken in:
0
geplaatst: 15 januari 2008, 14:30 uur
Ik zie in jouw top 10 al zo 3 bands die beïnvloed zijn door Pink Floyd 

0
Heemskerktollie
geplaatst: 15 januari 2008, 17:37 uur
Je kunt Pink Floyd niet waardeloos noemen aangezien ze op muziekaal vlak niet alleen enorm creatief waren, maar de muziek ook heel doordacht is. Alles klikt precies in elkaar ondanks de weerwar van instrumenten. Pink Floyd weet dit alles live ook nog eens waar te maken. Geen saai improvisaties in blues-ladders maar veel meer creativiteit. Geen gebruik maken van standaar-akkoorden schema's maar zelf een compleet nieuwe muziek maken. Dat maakt hen zo goed en daarom kun je ze niet waardeloos noemen.
Als hou je niet van Bach, Tsjakovsky of Strauss, je kunt ze nooit waardeloos noemen.
Als hou je niet van Bach, Tsjakovsky of Strauss, je kunt ze nooit waardeloos noemen.
0
geplaatst: 15 januari 2008, 18:40 uur
1. Arcade Fire (vooral Funeral)
2. Editors/ Interpol
3. Joanna Newsom/Neil Young
En alle andere artiesten met een vreemd stemmetje en/of vreemde geluiden die daardoor vreselijk "interessant" zijn...
2. Editors/ Interpol
3. Joanna Newsom/Neil Young
En alle andere artiesten met een vreemd stemmetje en/of vreemde geluiden die daardoor vreselijk "interessant" zijn...
0
geplaatst: 15 januari 2008, 18:50 uur
Status Seeker schreef:
Das natuurlijk enorm persoonlijk... dat gevoel heb ik bij Muse bijvoorbeeld
0
MetalDex
geplaatst: 15 januari 2008, 20:15 uur
1. Tool
2. Metallica
3. Pink Floyd
Tool vind ik echt verschrikkelijk. De laatste twee kan ik nog wel aanhoren, al vind ik ze niet zo bijzonder, vooral Metallica niet.
2. Metallica
3. Pink Floyd
Tool vind ik echt verschrikkelijk. De laatste twee kan ik nog wel aanhoren, al vind ik ze niet zo bijzonder, vooral Metallica niet.
0
geplaatst: 15 januari 2008, 20:46 uur
MetalDex schreef:
1. Tool
2. Metallica
3. Pink Floyd
1. Tool
2. Metallica
3. Pink Floyd
Metallica vind ik ook nogal overschat hier.
0
geplaatst: 15 januari 2008, 21:10 uur
1. Radiohead
2. Coldplay
3. Pink Floyd
Nemen de helft van de top 250 hier in beslag. Verder kan ik van alledrie wel erg genieten (alleen Coldplay doet me minder, al is Talk een dikke 5*-nummer).
Verder maakt het me allemaal niet zoveel uit. Al stond Radiohead op 1t/m7 in de top 250.
2. Coldplay
3. Pink Floyd
Nemen de helft van de top 250 hier in beslag. Verder kan ik van alledrie wel erg genieten (alleen Coldplay doet me minder, al is Talk een dikke 5*-nummer).
Verder maakt het me allemaal niet zoveel uit. Al stond Radiohead op 1t/m7 in de top 250.
0
geplaatst: 15 januari 2008, 21:23 uur
Laat ik hier ook maar even vrienden maken.
01. Slint
02. CocoRosie
03. Tim Buckley
01. Slint
02. CocoRosie
03. Tim Buckley
0
geplaatst: 15 januari 2008, 21:30 uur
dat idee van vrienden maken staat me wel aan
1 Bonny Prince Billy
2 Palace Music
3 Will Oldham
1 Bonny Prince Billy
2 Palace Music
3 Will Oldham
0
geplaatst: 16 januari 2008, 21:26 uur
1. The Doors
2. Tom Waits
3. The Smiths
p.s.
Dit zal hier pijn doen
2. Tom Waits
3. The Smiths
p.s.
Dit zal hier pijn doen

0
geplaatst: 16 januari 2008, 21:37 uur
Hmm, kan er prima mee leven, behalve dat The Doors ook écht een goede band is..
0
geplaatst: 20 januari 2008, 00:51 uur
1. Radiohead (maakten 2 goede albums; daarna alleen maar probeerseltjes)
2. Coldplay (Clocks is geniaal, maar het laatste album was zeer slecht, en ze horen zeker niet tot de top)
3. Kane (Vond ze vroeger wel goed, maar krijg uitslag van de zanger; wat een omhoog getild ventje)
2. Coldplay (Clocks is geniaal, maar het laatste album was zeer slecht, en ze horen zeker niet tot de top)
3. Kane (Vond ze vroeger wel goed, maar krijg uitslag van de zanger; wat een omhoog getild ventje)
0
WernerGSF
geplaatst: 20 januari 2008, 01:05 uur
ik lees hier (gelukkig) nergens Arctic Monkeys en/of Queen.
dat verbaasd mij toch wel enigzins
dat verbaasd mij toch wel enigzins
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 januari 2008, 13:59 uur
bij de Arctic Monkeys verbeeld ik me nog steeds dat we hier op MuMe tenminste wel beter weten... wat een ongelooflijke flutband is dat toch
0
DonDijk
geplaatst: 20 januari 2008, 14:12 uur
Vind het wel een leuk bandje eigenlijk..Ik heb trouwens de ophemeling van Deus (tot nog toe) ook nog niet helemaal begrepen op deze site.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 januari 2008, 15:16 uur
in het licht van de discussie moest ik het ook een beetje chargeren natuurlijk 
hoorde onlangs een nummer van ze en het klonk zo leuk dat ik de rest van het gezelschap al vroeg wie het waren... maar ja, dat was wel voordat de zanger inzette

hoorde onlangs een nummer van ze en het klonk zo leuk dat ik de rest van het gezelschap al vroeg wie het waren... maar ja, dat was wel voordat de zanger inzette
0
geplaatst: 20 januari 2008, 21:31 uur
Hier op MuMe vind ik onderstaanden ook behoorlijk overschat:
1. Belle & Sebastian
2. The Smiths
3. Talking Heads
1. Belle & Sebastian
2. The Smiths
3. Talking Heads
* denotes required fields.