Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3
zoeken in:
0
geplaatst: 10 januari 2008, 14:57 uur
orbit schreef:
Beste Joy, The Cure is slechts zes keer genoemd (je telt Lukas dubbel, die heeft namelijk zijn volgorde een keer aangepast), Coldplay 8 keer, en Radiohead zelfs 9 keer(!!). Ik zou nog maar eens leren tellen
(quote)
Beste Joy, The Cure is slechts zes keer genoemd (je telt Lukas dubbel, die heeft namelijk zijn volgorde een keer aangepast), Coldplay 8 keer, en Radiohead zelfs 9 keer(!!). Ik zou nog maar eens leren tellen

Jij hebt ook niks te doen zie ik, haha!! Ik kom op 10 bij Radiohead. Laat maar. Tool is de winnaar iig.
0
geplaatst: 10 januari 2008, 14:59 uur
Nouja, ik kom ook alleen maar op voor mijn bandje
Gezien de internationale erkenning zijn die trouwens allesbehalve overgewaardeerd, dan komen Pink Floyd of The Beatles al veel meer in de buurt..
Gezien de internationale erkenning zijn die trouwens allesbehalve overgewaardeerd, dan komen Pink Floyd of The Beatles al veel meer in de buurt..
0
geplaatst: 10 januari 2008, 15:01 uur
0
Lost Highway
geplaatst: 10 januari 2008, 18:55 uur
Joy4ever schreef:
Aangezien ik nu toch niks te doen heb, heb ik even gekeken welke bands tot nu toe de meeste nominaties hebben gekregen:
Tool staat strak op één, gevolgd door Radiohead en The Cure.
ps. Pink Floyd is vijf keer genomineerd en alle vijf de keren op de eerste plaats.
Aangezien ik nu toch niks te doen heb, heb ik even gekeken welke bands tot nu toe de meeste nominaties hebben gekregen:
Tool staat strak op één, gevolgd door Radiohead en The Cure.
ps. Pink Floyd is vijf keer genomineerd en alle vijf de keren op de eerste plaats.
Toch zijn zowel Tool, Radiohead, The Cure als Pink Floyd -of je er nu van houdt of niet- gewoon erg goeie bands.
Deze overrated vinden heeft volgens mij meer te maken met de persoonlijke smaak van de users in kwestie. Ikzelf heb Coldplay en Peppers genoemd, tja zelfs dat blijven goede bands.
Voor mij écht overgewaardeerd zijn Timbaland, Rihanna, Amy Winehouse en ik vergeet er wel nog een paar; allemaal flinke hypes om niks waar je binnen een tiental jaar niets meer van hoort.
En wat is dat steeds over Suede Heer DonDijk? Volgens mij is dat eerder de meest ondergewaardeerde Britse band; schitterende albums gemaakt en zelfs die dubbelaar met hun b-sides is van ongezien klasse. Daar kunnen Oasis, Blur of Arctic Monkeys een puntje aan zuigen.
Suede kan zowiezo niet overrated zijn; niet in de top 250 en zelden of nooit op de radio. Hooguit kan je ze slecht vinden, maar overschat is volgens mij een term die duidt op algemene (onterechte) waardering.
0
geplaatst: 10 januari 2008, 18:58 uur
Lost Highway schreef:
[
Toch zijn zowel Tool, Radiohead, The Cure als Pink Floyd -of je er nu van houdt of niet- gewoon erg goeie bands.
Deze overrated vinden heeft volgens mij meer te maken met de persoonlijke smaak van de users in kwestie. .
Je meent het
Toch een aardige poging om origineel uit de hoek te komen.

Toch een aardige poging om origineel uit de hoek te komen.
0
geplaatst: 10 januari 2008, 22:42 uur
1. Neutral Milk Hotel
2. Explosions in the Sky
3. Joanna Newsom
2. Explosions in the Sky
3. Joanna Newsom
0
geplaatst: 11 januari 2008, 11:38 uur
Radiohead, Muse, Interpol, Arcade Fire, Eels, Beck, Bjork, PJ Harvey. Ik snap het best dat andere mensen dit geweldig vinden, maar zelf vind het allemaal een beetje teveel 'Kijk eens hoe artistiek ik wel ben'-muziek.
0
geplaatst: 11 januari 2008, 12:04 uur
Top 3 maar?
Algemeen:
1. Sigur Ros
2. Metallica
3. Joy Division
Hoewel ik deze groepen (heel) erg kan smaken, worden ze hier op musicmeter mijns inziens toch wat te veel bewierookt:
1. Radiohead
2. Explosions in the Sky
3. Jeff Buckley
4. Sonic Youth
5. Pink Floyd
Verder de klassiekers:
1. U2
2. Coldplay
3. Muse
Uit de jaren '80:
1. Joy Division dus
2. the Smiths
3. the Cure
En verder zomaar:
1. air
2. iron maiden
3. eels
Algemeen:
1. Sigur Ros
2. Metallica
3. Joy Division
Hoewel ik deze groepen (heel) erg kan smaken, worden ze hier op musicmeter mijns inziens toch wat te veel bewierookt:
1. Radiohead
2. Explosions in the Sky
3. Jeff Buckley
4. Sonic Youth
5. Pink Floyd
Verder de klassiekers:
1. U2
2. Coldplay
3. Muse
Uit de jaren '80:
1. Joy Division dus
2. the Smiths
3. the Cure
En verder zomaar:
1. air
2. iron maiden
3. eels
0
geplaatst: 11 januari 2008, 15:13 uur
Joy4ever schreef:
Gajarigon, je vergeet Tool !!
Gajarigon, je vergeet Tool !!
DonDijk schreef:
en Slint!
en Slint!Nicolage Rico schreef:
en Nirvana!
en Nirvana!
orbit schreef:
En de jaren 70!
En de jaren 70!

Bij deze dan (op algemeen verzoek):
Tool - zwaar overschatte band: de zang is niet monotoon genoeg, de drum is te gevarieerd en de gitaarsound is véél te vol. Komt er nog eens bovenop dat ze zoveel nummers in vreemde ritmes hebben, komaan zeg, geef mij maar een lekkere 4/4!

0
geplaatst: 11 januari 2008, 19:00 uur
1. Arcade Fire
2. U2
3. The Beatles (sorry, ze hebben behalve goede muziek helaas ook een hoop troep gemaakt!)
2. U2
3. The Beatles (sorry, ze hebben behalve goede muziek helaas ook een hoop troep gemaakt!)
0
geplaatst: 13 januari 2008, 23:43 uur
ricardo schreef:
en verder heb ik met geen enkele andere band of artiest echte problemen.
en verder heb ik met geen enkele andere band of artiest echte problemen.
Dat is de vraag ook helemaal niet.
0
geplaatst: 14 januari 2008, 01:11 uur
Grappig en toch apart dat niemand 'The Rolling Stones' heeft. Niet dat ik het een overschatte band vind (1 van m,n favo's)
0
geplaatst: 14 januari 2008, 11:12 uur
Laatst zei ik in de klas dat ik Pink Floyd een nogal waardeloze band vond. Dit was voor de 'alternatieve mensen die verstand van muziek hebben' uit mijn klas toch wel een doodzonde. Want ja, Pink Floyd is het begin van alles, en experimenteel etc. Blablabla...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 januari 2008, 11:25 uur
haranloren schreef:
Grappig en toch apart dat niemand 'The Rolling Stones' heeft. Niet dat ik het een overschatte band vind (1 van m,n favo's)
Hm, die had ik zo kunnen noemen idd... maar daar is men op MuMe toch net niet massaal genoeg idolaat over, geloof ik.
0
Heemskerktollie
geplaatst: 14 januari 2008, 20:54 uur
1. BZN
2. The Doors (behalve "Riders On The Storm" verschrikkelijk)
3. Duran Duran
2. The Doors (behalve "Riders On The Storm" verschrikkelijk)
3. Duran Duran
0
Flum
geplaatst: 14 januari 2008, 21:06 uur

Eén van mijn favorieten...
1. The Beatles
2. Queen
3. Deep Purple
0
DonDijk
geplaatst: 15 januari 2008, 10:18 uur
luc011190 schreef:
Laatst zei ik in de klas dat ik Pink Floyd een nogal waardeloze band vond. Dit was voor de 'alternatieve mensen die verstand van muziek hebben' uit mijn klas toch wel een doodzonde. Want ja, Pink Floyd is het begin van alles, en experimenteel etc. Blablabla...
Tja, je kunt een band als Pink Floyd toch moeilijk ''waardeloos'' noemen.. is meer een beetje opstandige praat volgens mij..
0
geplaatst: 15 januari 2008, 10:48 uur
Waardeloos is een te groot woord voor Pink Floyd idd maar ze zijn wel zwaar overschat, wellicht dat luc011190 zich ook beter in die omschrijving kan vinden.
0
DonDijk
geplaatst: 15 januari 2008, 11:31 uur
Nou ja, dat is ook maar -met alle respect- jouw mening.
0
geplaatst: 15 januari 2008, 12:04 uur
Voordat ik op MuMe kwam had ik uiteraard wel van PF gehoord maar ik kwam ze echt niet vaak tegen op diverse muzieksites en in de (betere) muziekbladen. In interviews met diverse hedendaagse bands las ik ook nooit dat ze beïnvloed waren door PF danwel dat PF een voorbeeld voor hun was.
0
DonDijk
geplaatst: 15 januari 2008, 12:14 uur
En welke bands noemen die bandjes dan wél als hun voorbeeld?
En over welke hedendaagse bands heb je het dan?
En over welke hedendaagse bands heb je het dan?
0
geplaatst: 15 januari 2008, 12:52 uur
DonDijk schreef:
Tja, je kunt een band als Pink Floyd toch moeilijk ''waardeloos'' noemen.. is meer een beetje opstandige praat volgens mij..
Kijk, dit snap ik gewoon niet. Je moet wel met een heel goed betoog komen wil je mij ervan overtuigen dat ik Pink Floyd geen 'waardeloze' band kan noemen. Kleine nuancering is dat het over de platen Wish You Were Here en Dark Side of the Moon ging. De rest kan ik wel iets beter waarderen of ken ik niet.
Maar het blijft elitair om iemand zijn mening gelijk als 'opstandige praat' af te doen, omdat een band nou eenmaal zoveel gewaardeerd wordt.
0
DonDijk
geplaatst: 15 januari 2008, 13:41 uur
Net zo elitair om een band als Pink Floyd waardeloos te noemen?
Pink Floyd is namelijk geen band zonder waarde geweest.
Mischien dat een aantal cd's niet helemaal aansluit bij jouw smaak, waardoor je kan zeggen: ''Ik vind Pink Floyd helemaal niet leuk!
''
Dat is iets anders, dat is -met alle respect- slechts jouw mening.
Maar, ook al vind je al hun cd's waardeloos -dit kan natuurlijk- dan kun je niet hun impact op de muziek van nu én ''vroeger'' verwaarlozen. Een beetje meer respect is dan ook op zijn plaats voor deze band.
Pink Floyd is namelijk geen band zonder waarde geweest.
Mischien dat een aantal cd's niet helemaal aansluit bij jouw smaak, waardoor je kan zeggen: ''Ik vind Pink Floyd helemaal niet leuk!
''Dat is iets anders, dat is -met alle respect- slechts jouw mening.
Maar, ook al vind je al hun cd's waardeloos -dit kan natuurlijk- dan kun je niet hun impact op de muziek van nu én ''vroeger'' verwaarlozen. Een beetje meer respect is dan ook op zijn plaats voor deze band.

0
geplaatst: 15 januari 2008, 13:49 uur
Tsja, uiteindelijk zijn alle soorten muziek wel een keertje gedaan. PF heeft de mazzel dat ze een tijdje terug actief waren en opvielen omdat ze met een redelijk vernieuwend geluid kwamen. Maar om nu te stellen dat er veel bands zijn die PF na zijn gaan doen danwel op PF voort borduren: nee. Althans: ik kom ze niet tegen. Ik blijf erbij: de massa hysterie op MuMe gaat echt nergens over.
* denotes required fields.