Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3
zoeken in:
0
WernerGSF
geplaatst: 3 maart 2008, 15:25 uur
godlydevil7 schreef:
Radiohead (op MuMe in ieder geval, hoe komt OK Computer in godsnaam op nr. 1?...)
Radiohead (op MuMe in ieder geval, hoe komt OK Computer in godsnaam op nr. 1?...)
misschien omdat het een steengoed album is?
0
geplaatst: 3 maart 2008, 15:43 uur
Bertus schreef:
1. Pink Floyd
2. Radiohead
3. Anthony & The Johnsons
Natuurlijk is er veel slechtere muziek (Coldplay, Nickelback, Spice Girls, komt allemaal ongeveer op hetzelfde neer) maar daarvan wordt door de weldenkende mens over het algemeen wel erkent dat ze slecht zijn. Maar bovenstaande drie... Hoera, we zijn intellectueel dus we luisteren naar belachelijke muziek waarvan we onszelf aangepraat hebben dat het goed is!
1. Pink Floyd
2. Radiohead
3. Anthony & The Johnsons
Natuurlijk is er veel slechtere muziek (Coldplay, Nickelback, Spice Girls, komt allemaal ongeveer op hetzelfde neer) maar daarvan wordt door de weldenkende mens over het algemeen wel erkent dat ze slecht zijn. Maar bovenstaande drie... Hoera, we zijn intellectueel dus we luisteren naar belachelijke muziek waarvan we onszelf aangepraat hebben dat het goed is!
Enige nuance is hier wel op zijn plaats denk ik........
Voor mij persoonlijk Pink Floyd is goed.
Anthony & The Johnsons is niet bepaald mijn favoriet en wat Radiohead betreft t/m OK Computer is het goed daarna wordt het stukken minder...... heb de status van Kid A en Amnesiac ook nooit begrepen.....
0
DonDijk
geplaatst: 3 maart 2008, 16:04 uur
Wel, als intellectueel zijnde vind ik mezelf niet intellectueel ofzo..
0
DonDijk
geplaatst: 3 maart 2008, 16:17 uur
Mijn mede-intellectuelen zeggen van niet. Daarop zeg ik dan wellus. Dan zeggen zij nietus. En ik weer: wellus.
Ja..intellectuelen bij elkaar..
0
geplaatst: 3 maart 2008, 16:26 uur
He bertus, ga eerst eens wat PF luisteren (gezien je stemmen) voordat je het gaat afzeiken. Lijkt me niet geheel overbodig. 

0
geplaatst: 3 maart 2008, 16:36 uur
1. Ik zeik niet af, ik geef mijn mening (alhoewel weinig subtiel, dat geef ik toe)
2. Dat heb ik gedaan, want ongefundeerd meningen spuien, daar doe ik niet aan. Dus wie weet geef ik al die PFplaten nog weleens 5 sterren, in totaal wel te verstaan, en schrijf ik er dan een uiterst serieuze beschouwing bij.
Bovendien, moet je niet vergeten dat we het hier over overschatte bands hebben, en niet per se over slechte. Zo heel slecht vind ik PF helemaal niet, in vergelijking met écht slechte bands, maar, zoals ik in mijn eerdere post al typte, ik begrijp niet dat veel mensen het zo ontzettend góed vinden. Dus: overschat.
2. Dat heb ik gedaan, want ongefundeerd meningen spuien, daar doe ik niet aan. Dus wie weet geef ik al die PFplaten nog weleens 5 sterren, in totaal wel te verstaan, en schrijf ik er dan een uiterst serieuze beschouwing bij.
Bovendien, moet je niet vergeten dat we het hier over overschatte bands hebben, en niet per se over slechte. Zo heel slecht vind ik PF helemaal niet, in vergelijking met écht slechte bands, maar, zoals ik in mijn eerdere post al typte, ik begrijp niet dat veel mensen het zo ontzettend góed vinden. Dus: overschat.
0
geplaatst: 3 maart 2008, 16:37 uur
DonDijk schreef:
Mijn mede-intellectuelen zeggen van niet. Daarop zeg ik dan wellus. Dan zeggen zij nietus. En ik weer: wellus.
Oei, dat klinkt inderdaad als een hoogst intellectuele discussie! Ge bent een echte!
0
geplaatst: 3 maart 2008, 16:42 uur
PF is ook flink overroepen, maar Piper is toch echt een hele vermakelijke plaat. Hoef je nou juist net niet intellectueel voor te zijn lijkt me.
0
geplaatst: 3 maart 2008, 16:54 uur
Bertus schreef:
1. Ik zeik niet af, ik geef mijn mening (alhoewel weinig subtiel, dat geef ik toe)
Ik zeg alleen dat iemand die op geen enkel album van PF gestemt heeft
en hier een beetje suggestief gaat zitten doen over PF fans/intellect op zijn zachts gezegd een beetje kinderachtig en ongeloofwaardig.
Maar als je statement gefundeerd is wil ik dat best terugnemen hoor. Zo is deze wannabe-intellectueel dan ook wel weer

0
geplaatst: 3 maart 2008, 17:26 uur
Pas je wel een beetje op Bertus, Pink Floyd is religie he.. 
Verder zou ik je juist niet Piper aanraden, zooitje gezemel waarvan je juist bevestigd wordt in je overtuiging van wannabe intellectuelen en huiskamerhippies. Doe dan de standaard werken maar, zoals Dark Side Of The Moon..

Verder zou ik je juist niet Piper aanraden, zooitje gezemel waarvan je juist bevestigd wordt in je overtuiging van wannabe intellectuelen en huiskamerhippies. Doe dan de standaard werken maar, zoals Dark Side Of The Moon..
0
geplaatst: 3 maart 2008, 17:57 uur
Ik zou jezelf ook juist niet in dat geval wagen aan The Piper (ondanks het feit dat ik het zelf een erg geslaagde plaat vind). Dat mag na A Saucerfull of Secrets en Ummagumma toch wel de meest quasi-intelligente plaat genoemd worden van Pink Floyd.
Op The Dark Side of the Moon heerst ook bij mij het gevoel dat dit het beste is om als eerste te proberen. Gewoon recht-toe, recht-aan muziek, op On the Run na absoluut niet wannabe intellectueel.
Ow en van Radiohead zou ik zeker The Bends een kans geven. Eigenlijk geldt daarbij hetzelfde verhaal als bij The Dark Side of the Moon.
Op The Dark Side of the Moon heerst ook bij mij het gevoel dat dit het beste is om als eerste te proberen. Gewoon recht-toe, recht-aan muziek, op On the Run na absoluut niet wannabe intellectueel.
Ow en van Radiohead zou ik zeker The Bends een kans geven. Eigenlijk geldt daarbij hetzelfde verhaal als bij The Dark Side of the Moon.
0
geplaatst: 3 maart 2008, 18:48 uur
Ik vind het wel tof dat de Pink Floydintellectuelen en -religiosi - met hun Radiohead kameraden - mij toch proberen te bekeren
Goed, ik zal de door jullie aangeraden platen nog eens een kans geven (ken ze allemaal wel). Nader bericht volgt!
Goed, ik zal de door jullie aangeraden platen nog eens een kans geven (ken ze allemaal wel). Nader bericht volgt!
0
geplaatst: 3 maart 2008, 19:01 uur
Dé trend van 2008: de meest commerciële groepkes bestempelen als 'muziek voor intellectuelen' (heb het nu al een paar keer langs zien komen, wauwelt men elkaar na ofzo?). Terwijl echte intellectuelen natuurlijk uitsluitend naar Stockhausen en Cage luisteren, dat weet iedereen.
0
geplaatst: 3 maart 2008, 22:44 uur
1. Nirvana
2. Foo Fighters
3. Coldplay
@ Bertus
Misschien dat de DSOTM je niet aan staat, die vind ik zelf ook niet geweldig. Probeer eens het nummer Echoes, dat vind ik een steengoed nummer. Elk album van PF vind ik anders, misschien dat er dan toch iets voor jou bij is.
2. Foo Fighters
3. Coldplay
@ Bertus
Misschien dat de DSOTM je niet aan staat, die vind ik zelf ook niet geweldig. Probeer eens het nummer Echoes, dat vind ik een steengoed nummer. Elk album van PF vind ik anders, misschien dat er dan toch iets voor jou bij is.
0
WernerGSF
geplaatst: 5 maart 2008, 21:46 uur
het gaat over smaken, en die verschillen toch bij iedereen.
wat heb jij er aan om te weten welke drie bands ik niet mag?
wat heb jij er aan om te weten welke drie bands ik niet mag?
0
[Roel]
geplaatst: 6 maart 2008, 19:30 uur
niets, maar het gaat hier op deze site niet over het nut van iets, het gaat gewoon over amusement
0
geplaatst: 7 maart 2008, 00:40 uur
Bovendien gaat het hier over bands waarvan men vindt dat ze overschat worden, niet welke bands men niet mag.
0
Heemskerktollie
geplaatst: 26 maart 2008, 16:24 uur
Als u dat bent op u avatar, zou ik u zeker tussen de intellectuelen plaatsen

0
LocoHermano
geplaatst: 27 maart 2008, 00:36 uur
1. U2
2. Bruce Springsteen
3. Red Hot Chili Peppers
2. Bruce Springsteen
3. Red Hot Chili Peppers
0
geplaatst: 27 maart 2008, 14:29 uur
De Chili Peppers van ná Blood Sugar Sex Magik, mag ik dan aanneemen? Want t/m die plaat zijn ze toch wel tamelijk briljant bezig geweest...
* denotes required fields.