MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3

zoeken in:
WernerGSF
godlydevil7 schreef:
Radiohead (op MuMe in ieder geval, hoe komt OK Computer in godsnaam op nr. 1?...)

misschien omdat het een steengoed album is?

Bertus schreef:
1. Pink Floyd
2. Radiohead
3. Anthony & The Johnsons

Natuurlijk is er veel slechtere muziek (Coldplay, Nickelback, Spice Girls, komt allemaal ongeveer op hetzelfde neer) maar daarvan wordt door de weldenkende mens over het algemeen wel erkent dat ze slecht zijn. Maar bovenstaande drie... Hoera, we zijn intellectueel dus we luisteren naar belachelijke muziek waarvan we onszelf aangepraat hebben dat het goed is!

Enige nuance is hier wel op zijn plaats denk ik........

Voor mij persoonlijk Pink Floyd is goed.
Anthony & The Johnsons is niet bepaald mijn favoriet en wat Radiohead betreft t/m OK Computer is het goed daarna wordt het stukken minder...... heb de status van Kid A en Amnesiac ook nooit begrepen.....

DonDijk
Daar moet je dan ook intellectueel voor zijn

Of vinden dat je het bent

DonDijk
Wel, als intellectueel zijnde vind ik mezelf niet intellectueel ofzo..

Ben je dan wel een rechtgeaard exemplaar?

DonDijk
Mijn mede-intellectuelen zeggen van niet. Daarop zeg ik dan wellus. Dan zeggen zij nietus. En ik weer: wellus.

Ja..intellectuelen bij elkaar..

LZA
He bertus, ga eerst eens wat PF luisteren (gezien je stemmen) voordat je het gaat afzeiken. Lijkt me niet geheel overbodig.

1. Ik zeik niet af, ik geef mijn mening (alhoewel weinig subtiel, dat geef ik toe)
2. Dat heb ik gedaan, want ongefundeerd meningen spuien, daar doe ik niet aan. Dus wie weet geef ik al die PFplaten nog weleens 5 sterren, in totaal wel te verstaan, en schrijf ik er dan een uiterst serieuze beschouwing bij.

Bovendien, moet je niet vergeten dat we het hier over overschatte bands hebben, en niet per se over slechte. Zo heel slecht vind ik PF helemaal niet, in vergelijking met écht slechte bands, maar, zoals ik in mijn eerdere post al typte, ik begrijp niet dat veel mensen het zo ontzettend góed vinden. Dus: overschat.

DonDijk schreef:
Mijn mede-intellectuelen zeggen van niet. Daarop zeg ik dan wellus. Dan zeggen zij nietus. En ik weer: wellus.

Ja..intellectuelen bij elkaar..

Oei, dat klinkt inderdaad als een hoogst intellectuele discussie! Ge bent een echte!

PF is ook flink overroepen, maar Piper is toch echt een hele vermakelijke plaat. Hoef je nou juist net niet intellectueel voor te zijn lijkt me.

LZA
Bertus schreef:
1. Ik zeik niet af, ik geef mijn mening (alhoewel weinig subtiel, dat geef ik toe)
2. Dat heb ik gedaan, want ongefundeerd meningen spuien, daar doe ik niet aan. Dus wie weet geef ik al die PFplaten nog weleens 5 sterren, in totaal wel te verstaan, en schrijf ik er dan een uiterst serieuze beschouwing bij.

Bovendien, moet je niet vergeten dat we het hier over overschatte bands hebben, en niet per se over slechte. Zo heel slecht vind ik PF helemaal niet, in vergelijking met écht slechte bands, maar, zoals ik in mijn eerdere post al typte, ik begrijp niet dat veel mensen het zo ontzettend góed vinden. Dus: overschat.

Ik zeg alleen dat iemand die op geen enkel album van PF gestemt heeft
en hier een beetje suggestief gaat zitten doen over PF fans/intellect op zijn zachts gezegd een beetje kinderachtig en ongeloofwaardig.

Maar als je statement gefundeerd is wil ik dat best terugnemen hoor. Zo is deze wannabe-intellectueel dan ook wel weer

Pas je wel een beetje op Bertus, Pink Floyd is religie he..

Verder zou ik je juist niet Piper aanraden, zooitje gezemel waarvan je juist bevestigd wordt in je overtuiging van wannabe intellectuelen en huiskamerhippies. Doe dan de standaard werken maar, zoals Dark Side Of The Moon..

Ik zou jezelf ook juist niet in dat geval wagen aan The Piper (ondanks het feit dat ik het zelf een erg geslaagde plaat vind). Dat mag na A Saucerfull of Secrets en Ummagumma toch wel de meest quasi-intelligente plaat genoemd worden van Pink Floyd.
Op The Dark Side of the Moon heerst ook bij mij het gevoel dat dit het beste is om als eerste te proberen. Gewoon recht-toe, recht-aan muziek, op On the Run na absoluut niet wannabe intellectueel.

Ow en van Radiohead zou ik zeker The Bends een kans geven. Eigenlijk geldt daarbij hetzelfde verhaal als bij The Dark Side of the Moon.

Ik vind het wel tof dat de Pink Floydintellectuelen en -religiosi - met hun Radiohead kameraden - mij toch proberen te bekeren

Goed, ik zal de door jullie aangeraden platen nog eens een kans geven (ken ze allemaal wel). Nader bericht volgt!

Dé trend van 2008: de meest commerciële groepkes bestempelen als 'muziek voor intellectuelen' (heb het nu al een paar keer langs zien komen, wauwelt men elkaar na ofzo?). Terwijl echte intellectuelen natuurlijk uitsluitend naar Stockhausen en Cage luisteren, dat weet iedereen.

DonDijk
Tja. Ík in elk geval wel als intellectueel zijnde.

1. Nirvana
2. Foo Fighters
3. Coldplay

@ Bertus
Misschien dat de DSOTM je niet aan staat, die vind ik zelf ook niet geweldig. Probeer eens het nummer Echoes, dat vind ik een steengoed nummer. Elk album van PF vind ik anders, misschien dat er dan toch iets voor jou bij is.

1.Queen
2. Radiohead
3. Coldplay

WernerGSF
kan dit topic niet gesloten worden?

Waarom? Het lijkt mij geen verkeerd topic.

WernerGSF
het gaat over smaken, en die verschillen toch bij iedereen.

wat heb jij er aan om te weten welke drie bands ik niet mag?

[Roel]
niets, maar het gaat hier op deze site niet over het nut van iets, het gaat gewoon over amusement

LZA
Bovendien gaat het hier over bands waarvan men vindt dat ze overschat worden, niet welke bands men niet mag.

WernerGSF schreef:
het gaat over smaken, en die verschillen toch bij iedereen.

daar gaat deze hele site over

Empyrium
REM, U2 & Radiohead.

Heemskerktollie
DonDijk schreef:
Tja. Ík in elk geval wel als intellectueel zijnde.

Als u dat bent op u avatar, zou ik u zeker tussen de intellectuelen plaatsen

LocoHermano
1. U2
2. Bruce Springsteen
3. Red Hot Chili Peppers

De Chili Peppers van ná Blood Sugar Sex Magik, mag ik dan aanneemen? Want t/m die plaat zijn ze toch wel tamelijk briljant bezig geweest...

Harald
Radiohead

Gast
geplaatst: vandaag om 04:20 uur

geplaatst: vandaag om 04:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.