MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3

zoeken in:
[Roel]
Metallica, al een geluk dat ze dave mustaine hebben buitengesmeten, zodat deze het toch wel geniale megadeth kon oprichten

max en joep
Harald schreef:
Radiohead

INDERDAAD

Ik vind Nirvana ook wel overschat. (let wel: ik zeg dus NIET dat ik ze niet tof vind)

DonDijk
[Roel] schreef:
Metallica, al een geluk dat ze dave mustaine hebben buitengesmeten, zodat deze het toch wel geniale megadeth kon oprichten

En ik snap weer niet wat er geniaal is aan Megadeth..
Hoewel Countdown to nogwat wel een leuke cd is.

LocoHermano
Bertus schreef:
De Chili Peppers van ná Blood Sugar Sex Magik, mag ik dan aanneemen?

yep.

1. Red Hot Chili Peppers
2. U2
3. Editors

wcs
the velvet underground, coldplay en led zeppelin

the eagles, anouk, bon jovi

WernerGSF
1. The Beatles
2. The Rolling Stones
3. Red Hot Chili Peppers

Clousau, Acda en de Munnik, Frank Sinatra.

Father McKenzie
1. Radiohead
2. Rush
3. The Smiths

in dat geval ben ik het helemaal met je eens!

Father McKenzie schreef:
1. Radiohead
2. Rush
3. The Smiths

Au...................

Maar ieder zijn mening zou ik zeggen.

Overigens ken ik zelf nog VEEL te weinig van The Smiths. Moet er, nadat ik in juli uit Duitsland terugkom, toch maar eens van komen om wat albums van deze band te pindakazen/kopen.

Frans Bauwer, Jan Smit, Marco Borsato

Kadafi
1. Red hot chilli peppers
2. Linkin park
3. Green day

Queen, Led Zeppelin & Sex Pistols

wcs
thelion schreef:
Frans Bauwer, Jan Smit, Marco Borsato

Zijn dat dan bands ?

Kadafi
Kadafi schreef:
1. Red hot chilli peppers
2. Linkin park
3. Green day

0. Pink Floyd, daarmee vervalt green day

1. Rammstein
2. Alice In Chains
3. Pantera

1. Muse

Muse wordt vaak de beste liveband van het moment genoemd, wel ik begrijp het niet. Weinig variatie in stem en gitaarspel en ook de bas- en drumlijnen zijn oninteressant. Het enige positieve is de klassieke invloed. Alleen hun laatste album weet me wat te boeien.

2. Queen

Enkele goede hits en albums, maar meer niet. Steengoede liveband, maar niet zo invloedrijk als sommige diehard Queenfans durven te beweren.

3. Pearl Jam

Pearl Jam??

Hier ook graag uitleg bij.. Nou ben ik zelf een aardige PJ fan, maar ik vraag me af hoe je deze band nou overschat kunt noemen?
Een van de weinige No-nonsense bands!! Daarnaast zijn ze live toch echt onovertroffen!

Hij zal ze vanwege zo'n uitspraken wel overschat vinden, lijkt mij.

Oke! Bedankt voor de uitleg... Helemaal duidelijk!

Sarcasme?

mkrake schreef:
Pearl Jam??

Hier ook graag uitleg bij.. Nou ben ik zelf een aardige PJ fan, maar ik vraag me af hoe je deze band nou overschat kunt noemen?
Een van de weinige No-nonsense bands!! Daarnaast zijn ze live toch echt onovertroffen!

Ik vind PJ ook een overschatte band, en je geeft precies al aan waarom: no-nonsense. Prima rockbandje dus, maar voor mij heeft een echt briljante band juist wel net dat beetje 'nonsense'.

1 Sex pistols
2 Velvet underground
3 Spice girls

Hier kies ik voor
1 Radiohead
2 Nirvana
3 U2
Niet dat ze slecht zijn he, maar volgens de toplijsten hier vind ik ze totaal overschat.

WernerGSF
musicboy schreef:
Hier kies ik voor
1 Radiohead
2 Nirvana
3 U2
Niet dat ze slecht zijn he,
maar volgens de toplijsten hier vind ik ze totaal overschat.

Les 1: kijk niet naar toplijsten!

1. creed
2. coldplay
3. sonata arctica (maar dan in positieve zin zeg maar)

DonDijk
thdarkone schreef:

3. sonata arctica (maar dan in positieve zin zeg maar)

In positieve zin overschat..
Geef me een paar dagen bedenktijd.

1. Nirvana
Ik vind alleen Smells Like Teen Spirit en Lithium goede nummers van hun, maar ik snap niet wat deze band zo invloedrijk maakte. Ik heb zelfs het idee dat men deze band goed begon te vinden vanwege de zelfmoord van Kurt Cobain (hopelijk trap ik niet mensen hiermee op hun tenen...).

2. Coldplay
Ik vind hun muziek saai, nietszeggend, te veel nummers van hun lijken op elkaar en ik vind het stemgeluid van Chris Martin irritant (vooral als hij falsetto zingt.. Oeh, daar kan ik echt niet tegen ).

3. Metallica
Begrijp me niet verkeerd; Ik vind Metallica een prima band en ze hebben veel geweldige nummers gemaakt (Enter Sandman, One, Fade To Black, Master Of Pupptes). Maar ik snap niet dat op vrijwel elke metalsite al hun albums in de top 10 metalalbums te vinden zijn. Zo geniaal vind ik hun albums niet, maar dat ligt er ook aan dat ik een heel album van hun gewoon niet trek (met uitzondering van Ride The Lightning en enkele nummers van Master Of Puppets).
De muziek zit opzich goed in elkaar, maar het klinkt te geforceerd, het raakt me niet, er is geen 'ziel'. Bovendien ken ik veel betere metalbands (zoals Iron Maiden en Judas Priest, althans die vind IK beter).

Gast
geplaatst: vandaag om 07:28 uur

geplaatst: vandaag om 07:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.