MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3

zoeken in:
Nooit verontschuldigen Mart.. ik snap helemaal wat je bedoelt, Nirvana is een beetje het hedendaagse icoon geworden wat The Doors al eerder waren of al die andere bands met frontmannen die er een einde aan maakten. Hun muziek is best goed, buiten kijf.. maar zo origineel, zo goed.. nee, echt niet

1. Creed
2. Nickelback
3. Kane

Feeder
Red Hot Chili Peppers vind ik het meest overschatte wat er ooit overschat werd.

Feeder schreef:

Daar kan ik me in vinden.

RHCP. En daarnaast natuurlijk Metallica, Muse & Tool.

Feeder schreef:

We zijn het vaak eens en ook hier. Sterker nog: eenser kan je het niet zijn.

WernerGSF
Ik snap niet waarom er zoveel mensen Muse overgewaardeerd vinden, kijk nou eens naar de gemiddelden hier op MusicMeter:

Showbiz (1999) 3,75 (555)

Origin of Symmetry (2001) 3,89 (1138)

Absolution (2003) 3,87 (874)

Black Holes and Revelations (2006) 3,76 (734)

Maar al die albums staan in de fameuze top 250. En dat is een beetje het probleem met Muse, er is een hardcore groep van bijzonder rare mensen die menen dat dit soort muziek grensverleggend zou zijn.

Grensverleggend of niet, het is sowieso geniale en hele lekkere muziek.

Feeder
Smiechtel schreef:
Grensverleggend of niet, het is sowieso geniale en hele lekkere muziek.

Geniaal niet, lekker wel

1. Coldplay
2. Bruce springsteen
3. Nirvana ( op zich is de muziek niet zo slecht ( in een onbewaakt moment durf ik zoiets nog wel opzetten) maar toch geen geniale muziek.)

Muse is inderdaad wel lekker, perfect voor een festival ( met een biertje erbij).

mkrake schreef:
Pearl Jam??

Hier ook graag uitleg bij.. Nou ben ik zelf een aardige PJ fan, maar ik vraag me af hoe je deze band nou overschat kunt noemen?
Een van de weinige No-nonsense bands!! Daarnaast zijn ze live toch echt onovertroffen!

Pearl Jam maakt soms goede muziek, maar ik vind het helemaal niet vernieuw en gevoelloos. Ik snap dus niet wat veel mensen er in zien. Live zijn ze trouwens veel beter dan op plaat, maar toch hoor ik ook live niet de genialiteit van Pearl Jam.

Sorry trouwens voor de late reactie...

Naar mijn idee de 3 meest overschatte bands ooit:

03. Queen
Het commerciele succes van deze band begrijp ik zeker wel, het is ook heel vindingrijk wat ze gedaan hebben. Toch lees ik weleens 'serieuze muziekperk' hen op het niveau van The Beatles plaatsen en daar begrijp ik eerlijk gezegd niets van. Queen is zéker een erg fijn bandje, maar kan naar mijn idee op geen enkele manier tot de 'top' gerekend worden.

02. U2
Zeer invloedrijke en belangrijke band in zowel the eighties als de nineties; heb altijd groot respect voor ze gehad. Maar ze zijn wel erg overschat; veel van hun muziek balanceert op de gevaarlijke grens van overtuigende zeggingskracht en gebakken lucht en mist daarmee de werkelijk ongrijpbare magie die echt grootste band kenmerkt. Bovendien is hun meest recente muziek wel zo commercieel doordacht, dat je wel een vreemde afwijking moet hebben om er geen nare bijsmaak van in je mond te krijgen.

01. Rolling Stones
Zonder enige twijfel de meest overschatte band aller tijden. En dat terwijl ze erg veel leuke nummers hebben geschreven. Maar toch ook wel erg veel slechte nummers. Hoe kan deze band nu soms als de grootste rock & roll-band aller tijden gepresenteerd worden? In commercieel opzicht begrijp ik het nog wel, maar ik kan zo twintig Britse bands opnoemen die in de jaren '60 vele spannendere, bevlogenere en hippere muziek maakten dan deze heren en bovendien nog vaak na die tijd de verstandige beslissing konden maken om ermee te stoppen.

In de jaren '70 en '80 werd Queen toch niet als volwaardig beschouwd door de "serieuze muziekpers" wegens te bombastisch en vooral door het ego van Freddie Mercury en zijn homoseksualiteit.
The Rolling Stones vind ik één van de beste bands in de jaren '60 en in mindere mate in de jaren '70 maar nadien hebben ze weinig echt goede albums meer uitgebracht.

Stijn_Slayer
Ik zal 50 Cent etc. even achterwege laten anders is het wel heel makkelijk scoren

1 Janis Joplin, vind dat hese geschreeuw gewoonweg niet om aan te horen en de muziek eromheen vind ik ook maar zozo..
2 Queen
3 The Beatles, oke dit klinkt gek weet ik. Waarom vind ik ze overschat? Er wordt altijd gedaan alsof alles van The Beatles fenomenaal is en alsof al hun albums beter zijn dan wat dan ook (neem de Rolling Stone album lijsten bijvoorbeeld). Natuurlijk hebben ze goede teksten, maar nou moet men ook niet altijd doen alsof alles goed is. Sowieso is het instrumentaal ook niet super hoogstaand, en dan heb ik persoonlijk een hekel aan die stemmen. Vind dat zo flauw klinken.

Eigenlijk zijn er maar 2 bands die superoverrated zijn:

U2
The Cure

2 bands die ik om een of andere reden niet mag en nooit zal mogen.

Een leerkracht van mij is grote van The Cure. In Italie (3 weken stage) legde ie in de auto veel nummers van The Cure op. Wat een lamme muziek zeg.
Gelukkig had ie ook Master Of Puppets en the Black album mee en legde ie dat ook wel eens op.

U2. Heb een tante die er grote fan van is. Bij wijze van proberen leende ze de CD's eens uit aan mijn moeder. Ik vind het 2keer niets. Totaal niets aan. 13 in een dozijn rock.

Ik heb ook het gevoel dat ik Nirvana niet/nooit zal mogen. Behoorlijk overrated. Leuk beukwerk, maar redelijk inhoudsloos. Ken er eigenlijk te weinig van om er over te oordelen.

Stijn_Slayer
AGE-411 schreef:

Ik heb ook het gevoel dat ik Nirvana niet/nooit zal mogen. Behoorlijk overrated. Leuk beukwerk, maar redelijk inhoudsloos. Ken er eigenlijk te weinig van om er over te oordelen.

Nou, Cobain is wel een heel erg goede songwriter hoor.

1. U2
2. R.E.M
3. Nirvana

Deze bands hebben samen een 7-tal nummers die me kunnen boeien...

Onder het motto 'hoge bomen vangen het meeste wind' laten we de naar mijn mening serieus overschatte bands als The kooks, Artic Monkeys, Kaiser Chiefs, Keane, Linkin Park, White Stripes, etc. even buiten beschouwing (net als evidenties Creed, Nickelback ten Kane trouwens) en komen we uit bij:

1. U2
2. Coldplay
3. Rolling Stones (goeie band, vroeger veel leuke nummers gemaakt, maar dat krampachtig rock 'n roll willen blijven kan ik echt niet tegen)

Verder vind ik mannen als Tom Waits, Nick Cave, Neil Young en Bob Dylan toch ook lichtelijk overroepen. Goede artiesten met een paar schitterende nummers - begrijp me niet verkeerd, het is goed dat ze er zijn -, maar ik heb moeite om te begrijpen waarom sommige mensen er zo wild van worden.

De Peppers, overschat? Tsja, eigenlijk wel: meer status dan ze verdienen, en hun recentste werk is ook weinig interessant. Al blijf ik erbij dat hun albums The uplift mofo party plan, Mother's milk, Bloodsugersexmagik en Californication goede platen zijn, die bovendien een mooie evolutie weergeven.

1. Coldplay
2. Radiohead
3. The Beatles

stuart schreef:
Ik vind dit persoonlijk over het algemeen gewoon aanschoppen tegen muziek waar je niks mee hebt. Als je iets niet aan vind kan dat ,maar ik vind dit item een negatieve lading hebben.(ik weet ook nog een overschatte band;Pink Floyd!)

Als dit topic een negatieve lading zou hebben, dan kan dit enkel gebeuren wanneer mensen echt hun best doen om een groep volledig af te kraken, zonder oog te hebben voor aspecten van die groep die andere mensen misschien wel kunnen appreciëren. Of als sommige mensen het per sé persoonlijk willen nemen als iemand hun favoriete groep slecht vindt. En dit gebeurt hier toch niet echt vind ik. Voor een 'afkraaktopic' gaat het er behoorlijk beschaaf aan toe, toch?

Ik ben van mening dat het even interessant is om te horen waarom mensen sommige muziek slecht (of overschat) vinden dan waarom ze iets goed vinden. Zegt dat niet evenveel over je muzikale smaak?

Er zijn veel overschatte bands ,deze drie schieten mij als eerst te binnen.

Joy Division
Bonnie Prince Billy
The Rolling Stones.

Geen bands maar hier mijn top 3:

01. Lupe Fiasco

Zijn albums scoren hier een opvallend hoog gemiddelde, terwijl ik er weinig aan vind. Ik wil hem wel eens vergelijken met Kanye West. Tekstueel vind ik hem niet diepzinnig genoeg en ook de producties krijgt hij niet altijd met zich mee.

02. Bone Thugs N Harmony

Een groep bestaande uit heel wat slechte rappers in mijn opinie. Ik vind er geen bal aan, terwijl ze op musicmeter een paar hoge scores krijgen. Heb hier altijd het idee dat het om een boyband gaat.

03. AZ

Een rapper die in potentie wel goed is, maar het komt er nooit echt uit. Een enkel mooi nummer, maar met name de laatste jaren is het vaak huilen met de pet op.

1. Rage Against The Machine

Vervelende band met een saaie spauwert als voorman die onmogelijk niet moe van zichzelf kan worden

2. Tool

Band die ondergrondelijk probeert te zijn, terwijl er nauwelijks iets onder de oppervlakte ligt. Veel fans van Tool hebben er een tijdje over gedaan into deze band te komen; het valt ook niet mee om jezelf aan te praten dat dit goed is.

3. Beirut

Pretentieuze zageventje. Gaat hene en neem je Balkan-toeteraars mee.

Mijn top 3 Meest overschatte bands allertijden:

No. 3) Red hot chilli Peppers

No. 2) U2

No 1) The Beatles

The Beatles was inderdaad een band van voor de tijd dat iemand verzonnen had dat muziek niet per se standaard en saai hoeft te klinken.

(Nu we toch in de kerk aan het vloeken zijn )

Mostlyanthony
1 Porcupine Tree
2 Nirvana
3 Fish

1: U2
2: Red Hot Chilli Peppers
3: Coldplay

Captain Beefheart
Frank Zappa
Radiohead
Joy division
Sigur Ros

tondeman
Even Beefheart en JD eruit halen en 't is de perfecte lijst

Gast
geplaatst: vandaag om 09:08 uur

geplaatst: vandaag om 09:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.