MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3

zoeken in:
stuart
Dat zijn er 5 zinulzki, maar het mag van mij.

Woutt
Radiohead
U2
Metallica

Coldplay
The Doors
Kane

Beatles
Radiohead
Nine Inch Nails
Nirvana
Within Temptation

stuart schreef:
Dat zijn er 5 zinulzki, maar het mag van mij.

Tja, dit zijn de eerste bands die bij me opkwamen. Op een ander moment had ik even goed Muse, Tool, Morissey, Tom Waits, REM, Arcade Fire, Coldplay, The Cure of Interpol kunnen nomineren. Of één of ander recente hippe indieband (Arctic Monkeys, Killers, ...) waar de top-100 van bulkt . Allemaal niet echt slecht, maar wel hopeloos overschat, volgens mijn al dan niet deskundige mening. Wat Genesis, Marillion, Keane en het verschrikkelijke Muse in de top-100 doen, is me al helemaal een raadsel. Andere dingen zoals Opgezwolle of Opeth (klinkt als een vreselijke ziekte) ken ik niet; maar lijken me toch ook serieus opgewaardeerd door hun respectievelijke fans.
Enfin, het is altijd fijn om te kunnen stampen tegen enkele heilige huisjes...

Mogen het er oook 6 worden? Dan voeg ik Genesis alsnog toe.

Ik zal bij 6 stoppen, want ik vrees dat ik er 100 kan noemen.

zinulzki schreef:
(quote)

...Opgezwolle of Opeth (klinkt als een vreselijke ziekte) ken ik niet; maar lijken me toch ook serieus opgewaardeerd door hun respectievelijke fans.
...

Bands worden altijd opgewaardeerd door hun fans, lijkt mij. Niets mis mee overigens.

1. U2
2. Coldplay
3. Red Hot Chili Peppers

Vooral de zang, walgelijk. neus gezang zanger coldplay bijv.

The Beatles
The Rolling Stones
Pink Floyd

1. Radiohead
2. U2 (na The Unforgettable Fire)
3. Golden Earring

1. Radiohead
2. Coldplay
3. Nirvana

Joy4ever schreef:
The Beatles
The Rolling Stones
Pink Floyd

The Beatles, Rolling Stones en Pink Floyd hebben muziekgeschiedenis geschreven en zijn zeer invloedrijk, daar kun je niet omheen.
Als ik overschatte bands moet noemen zijn dat eerder de huidige gehypte bands als bv. Arctic Monkeys of the Kooks. Niets tegen hen en ik vind hun laatste album zeer goed. Maar ze na 2 albums meteen op gelijke voet met legendarische bands als the Beatles of the Stones te plaatsen (wat sommige persmensen doen) slaat nergens op.

LucM schreef:
The Beatles, Rolling Stones en Pink Floyd hebben muziekgeschiedenis geschreven en zijn zeer invloedrijk, daar kun je niet omheen.
Het gaat er in dit topic om welke bands je overgewaardeerd vind, er wordt niet gevraagd naar welke bands het meest invloedrijk zijn geweest.

Er wordt gevraagd welke band je overgewaardeerd vindt, maar vervolgens mag je bepaalde bands niet overgewaardeerd vinden. Dat gegeven an sich maakt een band al overgewaardeerd, vind ik.

LucM schreef:
(quote)

Als ik overschatte bands moet noemen zijn dat eerder de huidige gehypte bands als bv. Arctic Monkeys of the Kooks. Niets tegen hen en ik vind hun laatste album zeer goed. Maar ze na 2 albums meteen op gelijke voet met legendarische bands als the Beatles of the Stones te plaatsen (wat sommige persmensen doen) slaat nergens op.

Ik kan de beatles, ook zeker waarderen, staan zelfs in mijn top 10. Maar vind ze ook zeker een zeer overschatte band (misschien wel de meest overschatte allertijden). Het is zeker zo dat ze veel hebben albums hebben verkocht, en veel hebben betekent voor de pop muziek.... maar zoek maar eens op internet naar mensen die de beatles niet verafgoden. De brandstappels worden nog niet klaar gezet, door de beatles fans...

De Beatlemania en verafgoding vind ik sterk overdreven, inderdaad, en ik vind ook niet alles van the Beatles goed (hoewel ze op 1 en 2 in mijn top-10 staan). Ik verafgood trouwens niemand, en verafgoding vind ik zelfs gevaarlijk. The Beatles, Stones en nog vele andere zie ik enkel als mensen die heel goede muziek hebben gemaakt.
Overroepen bands zijn volgens mij bands die heel goed verkopen en artistiek nauwelijks wat betekenen en the Beatles, Rolling Stones en Pink Floyd horen daar zeker niet bij.

tangmaster
1 Radiohead
2 Coldplay
3 the Beatles

1. Coldplay
2. U2
3. Radiohead

01 Coldplay
02 Kane
03 Nirvana

1. Pink floyd
2. Prince
3. U2

TJN
Een overgewaardeerde band is volgens mij een band die zichzelf live niet waar kan maken.. moet ik uitgaan van de bands die ik zelf gezien heb en die erg tegenvielen.

01 Muse
02 Fun Loving Criminals
03 geen idee!

Muse vond ik anders wel fantastisch live... heb ik dan wel een goed optreden gezien?

THEMARSVOLTA schreef:

Vooral de zang, walgelijk. neus gezang zanger coldplay bijv.

idd. Zo 13 in een dozijn rockgroepjes als coldplay. Echt hatelijk zeg. Hoeveel zijn er al niet geweest sederd de 90's ?
Nummers waar 2 keer niets in gebeurd. Zang die steeds even monotoon en slaperig blijft.
Naar het stilleven op je keukenmuur staren is nog interessanter en spannender.

dix
ach ...

1. Metallica
2 . Metallica
3 . Metallica

dix schreef:
ach ...

1. Metallica
2 . Metallica
3 . Metallica

Je top3'tje is wel veel veranderd op die paar maand

dix (op 15-01-2008) schreef:

1 Coldplay
2 Smashing Pumpkins
3 The Cure

AGE-411 schreef:
(quote)

idd. Zo 13 in een dozijn rockgroepjes als coldplay. Echt hatelijk zeg. Hoeveel zijn er al niet geweest sederd de 90's ?
Nummers waar 2 keer niets in gebeurd. Zang die steeds even monotoon en slaperig blijft.
Naar het stilleven op je keukenmuur staren is nog interessanter en spannender.

Zie het als DE REDEN dat moderne rock NOOIT mijn ding zal worden.

De echte rock daarintegen: Ooit (binnen X aantal jaren) komt er eens een tijd dat ik me eens verder ga verdiepen in bands als Kiss, Led Zeppelin, Deep Purple etc om te beginnen

1. Acda & De Munnik
2. Acda & De Munnik
3. Acda & De Munnik

wijsneus
01. Bob Dylan
02. Metallica
03. Interpol

1. Metallica
2. Bon Jovi
3. Oasis

1. KING DIAMOND
2. METALLICA
3. JUDAS PRIEST

Gast
geplaatst: vandaag om 07:47 uur

geplaatst: vandaag om 07:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.