Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3
zoeken in:
0
Benno
geplaatst: 10 oktober 2008, 13:59 uur
1. Radiohead
2. Red Hot Chili Peppers
3. U2
Zo te zien pas ik wel een beetje in de heersende tendensen.
2. Red Hot Chili Peppers
3. U2
Zo te zien pas ik wel een beetje in de heersende tendensen.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 10 oktober 2008, 17:06 uur
1. The Doors
2. Radiohead
3. Eendagsvliegen (quod erat demonstrandum)
2. Radiohead
3. Eendagsvliegen (quod erat demonstrandum)
0
geplaatst: 11 oktober 2008, 20:16 uur
0
timon
geplaatst: 12 oktober 2008, 10:23 uur
1. Kane
dit indonesisch-haagse vrienden duo is uitsluitend vanwege een agressieve PR marketing strategie tot grote nationale bekendheid gekomen. De ultieme wens om ook internationaal door te breken, is ondertussen door collega band Within Temptation ingewilligd.
2. Metallica;
het is knap als je al 20 jaar geen fatsoenlijke plaat meer hebt afgeleverd toch nog door je fans op handen gedragen wordt. En jawel om de platen die je meer dan 20 jaar geleden gemaakt hebt. Iedereen komt naar de concerten om de 80s klassiekers te horen.
3. Pink Floyd
je grote broer maar vertellen hoe belangrijk Pink Floyd geweest is voor de evolutie van de muziek in het algemeen en de symfonische rockmuziek in het bijzonder. En dan een willekeurige plaat opzetten en ontdekken dat die oude lullen muziek je niks / 0,0 / nada doet.
dit indonesisch-haagse vrienden duo is uitsluitend vanwege een agressieve PR marketing strategie tot grote nationale bekendheid gekomen. De ultieme wens om ook internationaal door te breken, is ondertussen door collega band Within Temptation ingewilligd.
2. Metallica;
het is knap als je al 20 jaar geen fatsoenlijke plaat meer hebt afgeleverd toch nog door je fans op handen gedragen wordt. En jawel om de platen die je meer dan 20 jaar geleden gemaakt hebt. Iedereen komt naar de concerten om de 80s klassiekers te horen.
3. Pink Floyd
je grote broer maar vertellen hoe belangrijk Pink Floyd geweest is voor de evolutie van de muziek in het algemeen en de symfonische rockmuziek in het bijzonder. En dan een willekeurige plaat opzetten en ontdekken dat die oude lullen muziek je niks / 0,0 / nada doet.
0
geplaatst: 12 oktober 2008, 10:56 uur
Ik zal mijn lijstje ook eens aanpassen.
1. Milk Inc. : lege (dance)muziek uit België zonder emotie of bezieling, ze weten steeds het Sportpaleis uit te verkopen en hebben internationaal ook succes. Wat velen in deze inhoudloze muziek van hen zien is mij een raadsel, er zijn tal van betere Belgische bands en dance-acts.
2. Kane : deze Haagse band heeft er een punt van gemaakt om rock zo saai mogelijk te doen klinken, er zit geen greintje originaliteit en van melodie heeft Kane ook al geen kaas gegeten. Toch verkopen ze veel albums in Nederland en België.
3. Nickelback : post-grunge band met veel gebrul en weinig inhoud, vreselijke verminking van wat grunge ooit was (Nirvana, Pearl Jam) maar wel een wereldwijd succes.
1. Milk Inc. : lege (dance)muziek uit België zonder emotie of bezieling, ze weten steeds het Sportpaleis uit te verkopen en hebben internationaal ook succes. Wat velen in deze inhoudloze muziek van hen zien is mij een raadsel, er zijn tal van betere Belgische bands en dance-acts.
2. Kane : deze Haagse band heeft er een punt van gemaakt om rock zo saai mogelijk te doen klinken, er zit geen greintje originaliteit en van melodie heeft Kane ook al geen kaas gegeten. Toch verkopen ze veel albums in Nederland en België.
3. Nickelback : post-grunge band met veel gebrul en weinig inhoud, vreselijke verminking van wat grunge ooit was (Nirvana, Pearl Jam) maar wel een wereldwijd succes.
0
geplaatst: 12 oktober 2008, 16:33 uur
timon schreef:
2. Metallica;
het is knap als je al 20 jaar geen fatsoenlijke plaat meer hebt afgeleverd toch nog door je fans op handen gedragen wordt.
2. Metallica;
het is knap als je al 20 jaar geen fatsoenlijke plaat meer hebt afgeleverd toch nog door je fans op handen gedragen wordt.
Er was idd een gapend gat in 1988 - 2008. Maar ik denk dat we nu tevredne naar het laatste album mogen terugkijken als diegene die dat pijnlijk hoofdstuk afgesloten heeft.
timon schreef:
Iedereen komt naar de concerten om de 80s klassiekers te horen.
Iedereen komt naar de concerten om de 80s klassiekers te horen.
Ja natuurlijk zeg.
Voor wat ga je anders naar ene Metallica optreden? Om kutnummers als Hero Of the day, Loverman, Nothing Else Matters, Frantic, the memory Remains, Turn the page, .... te horen?

0
geplaatst: 14 oktober 2008, 20:45 uur
0
geplaatst: 14 oktober 2008, 23:04 uur
Wat is er mis met U2? Wordt zowat door elke user genoemd.
Ik bedoel dan de muziek van U2 en niet dat Bono je irriteert omdat hij zich inzet voor een betere wereld... Tja want daar hebben wij natuurlijk heel veel last van dat bedrijp ik….
Ik bedoel dan de muziek van U2 en niet dat Bono je irriteert omdat hij zich inzet voor een betere wereld... Tja want daar hebben wij natuurlijk heel veel last van dat bedrijp ik….
0
geplaatst: 17 november 2008, 21:52 uur
mkrake schreef:
Wat is er mis met U2?
Wat is er mis met U2?
Als je nummer 2 en 3 uit je persoonlijke top 10 omdraait, verklap ik het.
0
geplaatst: 17 november 2008, 21:57 uur
10CC
(ik bedoel dan vooral bandnaamsgewijs, niet zozeer muzikaal).
Eigenlijk hou ik me niet zo bezig met hoe slecht ik bands vind.
Er zijn massa's artiesten die nooit verder kwamen dan één of twee
briljante nummers ... en alleen daarom hadden ze bestaansrecht.
(ik bedoel dan vooral bandnaamsgewijs, niet zozeer muzikaal).
Eigenlijk hou ik me niet zo bezig met hoe slecht ik bands vind.
Er zijn massa's artiesten die nooit verder kwamen dan één of twee
briljante nummers ... en alleen daarom hadden ze bestaansrecht.
0
geplaatst: 17 november 2008, 22:56 uur
Ik zou een Kane of Nickelback kunnen noemen, maar dat vind ik te gemakkelijk. Bands zoals die worden al nauwelijks serieus genomen door de meeste 'serieuze' muziek-kenners, dus ik ga voor meer 'gangbare' namen in die kring.
1. Guns 'N Roses
2. Radiohead
3. Dire Straits
4. Supertramp
5. Eagles
1. Guns 'N Roses
2. Radiohead
3. Dire Straits
4. Supertramp
5. Eagles
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 18 november 2008, 19:23 uur
1. The Doors
2. Radiohead
3. Guns N' Roses
2. Radiohead
3. Guns N' Roses
0
geplaatst: 22 november 2008, 14:20 uur
Verschrikkelijk als je hier The Doors, Pink Floyd, etc ziet staan.
Mijn top 3:
1. AC/DC
2. Iron Maiden
3. Rolling Stones
(4. Radiohead)
(5. Queen)
(6. Red Hot Chili Peppers)
(7. dEUS)
(8. Coldplay)
(9. U2)
(10. Nirvana)
Mijn top 3:
1. AC/DC
2. Iron Maiden
3. Rolling Stones
(4. Radiohead)
(5. Queen)
(6. Red Hot Chili Peppers)
(7. dEUS)
(8. Coldplay)
(9. U2)
(10. Nirvana)
0
Graveyardscene
geplaatst: 22 november 2008, 18:46 uur
1) AC/DC
2) Guns n' Roses
3) Rammstein
4) Nirvana
5) Red Hot Chili Peppers
6) U2
7) Metallica
(8 Queen
9) Coldplay
10) Linkin Park
11) En ga zo maar door... veel te veel kut-bands die met alle "pluimen" gaan lopen...
2) Guns n' Roses
3) Rammstein
4) Nirvana
5) Red Hot Chili Peppers
6) U2
7) Metallica
(8 Queen
9) Coldplay
10) Linkin Park
11) En ga zo maar door... veel te veel kut-bands die met alle "pluimen" gaan lopen...
0
Lukk0
geplaatst: 23 november 2008, 14:58 uur
Wibren schreef:
Verschrikkelijk als je hier Radiohead en Rolling Stones ziet staan.
Ik heb er zelf maar een: Coldplay, vind ik echt niet goed, maar ik heb het ook niet, op een album na, en zal er dus ook niet op stemmen.
0
Graveyardscene
geplaatst: 24 november 2008, 18:31 uur
The Doors en Pink Floyd vindt ik totaal niet overgewaardeerd.... Het zijn gewoon 2 oude oerdegelijke bands die nog door moderne rockers geapprecieerd blijken te worden ( wat op zich een goed ding is, deels omdat ik die moderne bagger niet om aan te horen vindt), terwijl andere als bijvoorbeeld The Velvet Underground of King Crimson een beetje in de vergeethoek zijn geraakt...
0
geplaatst: 24 november 2008, 20:31 uur
Ik heb geen lijstje van drie, maar mij schiet meteen Coldplay te binnen. Was zo veelbelovend en is in recordtempo 13-in-een-dozijn geworden. En toch megapopulair...
* denotes required fields.