MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3

zoeken in:
Metallica, ik blijf erbij. Een maat van mij zit erg in een Metallica-bui, zit hij constant Master of Puppets te zingen...

Antonio schreef:
Rolling Stones, Eagles en Led Zeppelin.

Ieder zijn mening uiteraard maar argumenteer Led Zep eens

Sir Spamalot (crew)
Same story here. Led Zeppelin overroepen?

1 Coldplay
2 Guns N Roses
3 Metallica

Steeds zelfde truukje maar wel steeds iets minder.... bij alledrie

Wat wordt Tool veel genoemd hier, onbegrijpelijk. Die zanger en die drummer dan, dat moet je goed vinden. Gitaar is zwak, geef ik toe.

Lennart_M schreef:
1 Coldplay
2 Guns N Roses
3 Metallica

Steeds zelfde truukje maar wel steeds iets minder.... bij alledrie

Vind ik het vreemdste argument dat ik ooit gehoord. Oerdegelijk allemaal. Neem maar eens Master Of Puppets (het album). Elk nummer is totaal anders.

Wil je iets experimenteel horen? een master of Puppets met Synths? Een and justice for all met symphonische begeleiding?

Maar die andere 2 kan je wel gelijk hebben. Op elk album van Gun's N' Roses staan een hoop missers. En de 'goede' nummers zijn ook niet van topkwaliteit.

smash016 schreef:
Wat wordt Tool veel genoemd hier, onbegrijpelijk. Die zanger en die drummer dan, dat moet je goed vinden. Gitaar is zwak, geef ik toe.

Tool vind ik een band van 2 keer niets. Daarom dat ik me er nooit verder in verdiep.

smash016 schreef:

Ik heb een gezonde achterdocht tegen bands die goed gevonden móéten worden.

AGE-411 schreef:
(quote)

Vind ik het vreemdste argument dat ik ooit gehoord. Oerdegelijk allemaal. Neem maar eens Master Of Puppets (het album). Elk nummer is totaal anders.

Wil je iets experimenteel horen? een master of Puppets met Synths? Een and justice for all met symphonische begeleiding?

Nee, ik vind niet dat een band bij elk album verder moet experimenteren en ik vind MoP en AJFA ook best goede albums (ook al is het niet mijn genre). Maar ik heb bij Metallica, net zoals bij die andere 2, het idee dat ze formule-bands zijn geworden en niks nieuws brengen.

ps. let op verschil tussen nieuws en expriment

Lennart_M schreef:

ps. let op verschil tussen nieuws en expriment

ik snap het niet

Raekwon the chef
1. Metallica
2. Iron Maiden
3. Radiohead

ze zijn wel goed, maar vreselijk overroepen

Antonio
Omsk schreef:

Ik heb een gezonde achterdocht tegen bands die goed gevonden móéten worden.

Dat is nou 1 van DE grootste oorzaken waarom ik Led Zeppelin een zwaar over het paard getild product van de muziekgeschiedenis vind...

Dat en het feit dat een hoop van hun nummers bijeengejatte teksten en muziek betreft van oude blues en folkartiesten...en die daar vervolgens nooit credit voor geven en zelf de vette royalty's opstrijken.

Nee, Led Zeppelin kan mij de broek niet bepaald bollen

Voor mij zijn het drie Nederlandse acts:

1. Anouk
2. Kane
3. Di-rect

1. Fall out Boy ( vind ik vreselijk maar is populair )
2. Red hot chilli peppers
3. Queen

1) U2
2) Queen
3) Pamfluiters (ze zijn zo goed dat je ze in iedere stad/station vindt, maar echt goed zijn ze nooit)

Down_By_Law
1. Coldplay
2. Radiohead
3. Metallica

Ik haat ze alledrie

Grindpad
1 Radiohead

2 Nirvana (vind ze niet slecht maar wel overschat)

3 "veilige" rockbands als Coldplay, Kane etc.

1. U2
2. Radiohead
3. Coldplay

aire.
1. Coldplay
2. Nirvana
3. Beirut

1. Nirvana
Ik heb nooit begrepen waarom deze band als zeer invloedrijk is beschouwd. Smells Like Teen Spirit vind ik nog wel een goed nummer, maar voor de rest heb ik bar weinig aan Nirvana gevonden. Ik heb zelfs het idee dat men deze band goed begon te vinden vanwege de zelfmoord van Kurt Cobain.

2. AC/DC
Leuk voor in de kroeg of om af en toe een nummer van te horen, maar ik snap echt niet dat deze band vaak als één van de beste rockbands ooit genoemd wordt (zou iemand mij dat uit kunnen leggen?).
Vrijwel al hun nummers lijken op elkaar: de zanglijnen zijn veelal hetzelfde en de ritmesectie (met name de drums) vind ik bijzonder saai. Eigenlijk is alleen de gitaar nog een beetje interessant.

3. Metallica
Opzich een prima band, maar zwaar overroepen. Ik vind hun muziek muzikaal gezien wel goed in elkaar zitten, maar ik mis vaak de 'ziel'. Toch moet ik zeggen dat Ride The Lightning en Master Of Puppets best goede albums zijn, maar ik vind deze band bij lange na niet de beste metalband (zoals ze vaak genoemd worden).

de jostiband

Radiohead - Zingt alsof hij zit te masturberen. Zum Kotzen
Metallica - Stelletje jankende overspannen meisjes met lange haren
Nirvana - De hype rond de dood van Cobain heeft deze groep doen stijgen in een bepaalde groep met lulletjes.

1. RHCP
2. Editors
3. Keane

1. Coldplay
2. U2
3. Queen

1. Madonna
2. Coldplay
3. Anouk

1 Interpol, onbegrijpelijk dat deze band op nummer 14 staat in de top 250 hier.Helemaal al eens eerder gedaan.(Joy Divison en Chameleons).
2 Artic Monkeys. "Een van de vele "coole" Engelse bandjes die gewoon hun voorbeelden goed nadoen en welke steeds maar weer gehypt worden(voor Artic Monkeys kun je ook The Killers,The Editors,Franz Ferdinand en weet-ik-welke nog meer van de hedendaagse flut engelse bandjes.).Luister dan eens naar de Nuggets vezamel platen,daar staan allemaal hun voorbeelden op, met hun originele versies.Van Oasis kan je alles zeggen, maar spelen kunnen ze!
3 Dokummer Lokaalsje.Een echte VPRO- moeilijk doen -band, die allemachtigste gehypt werd.Net als heel veel anders-moeilijk-doen bandjes, omdat het wel interessant aandoet, om juist dat soort bandjes heel goed te vinden.
*reserve Butthole Surfers.Dat is zo waanzinning slecht dat het gewoon verboden moet worden om daar muziek van te luisteren:)
Heb ze eens live gezien op een pop festival.
Maar aan de beoordelingen van hun video's te zien op you tube, zie je maar weer dat smaken verschillen.!

aanvulling op hierboven>>Nuggets: Original Artyfacts from the First Psychedelic Era 1965-1968 (1998)

Deze Nuggets platen, staat hier op MuMe besprokken.

songrobber schreef:

3 Dokummer Lokaalsje.Een echte VPRO- moeilijk doen -band, die allemachtigste gehypt werd.Net als heel veel anders-moeilijk-doen bandjes, omdat het wel interessant aandoet, om juist dat soort bandjes heel goed te vinden.
*reserve Butthole Surfers.Dat is zo waanzinning slecht dat het gewoon verboden moet worden om daar muziek van te luisteren:)
Heb ze eens live gezien op een pop festival.
Maar aan de beoordelingen van hun video's te zien op you tube, zie je maar weer dat smaken verschillen.!

Ik dacht dat Dokkummer Lokaalsje een spoorlijn was.

dacht dat Dokkummer Lokaalsje een spoorlijn was.

Ja klopt Nanne, ze hebben zich naar die spoorlijn vernoemd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/It_Dockumer_Lokaeltsje

1. Bone Thugs N Harmony
2. Blackstreet
3. Cypress Hill

RedLightCityBoy
1. Jedi Mind Tricks
2. Bone Thugs N Harmony
3. Blackalicious

Gast
geplaatst: vandaag om 10:50 uur

geplaatst: vandaag om 10:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.