Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2009, 13:10 uur
Bone Thugs N Harmony?
Kom nou, Cypress Hill vind ik overschat, maar Bone toch niet, hier op de site worden ze zwaar onderschat juist.
Kom nou, Cypress Hill vind ik overschat, maar Bone toch niet, hier op de site worden ze zwaar onderschat juist.
0
geplaatst: 4 januari 2009, 13:14 uur
De meeste albums zitten ruim boven de 3*, terwijl ik ze zwaar onvoldoende vind.
0
geplaatst: 7 februari 2009, 12:11 uur
De meest overschatte band is zonder twijfel metallica.
Wat hebben ze bewezen buiten het feit dat de zanger James Hetfield een van de meest ergerlijke stemmen heeft ooit.
Op de tweede plaats staat ongetwijfeld coldplay.
Het slaapverwekkendheidsgehalte van de stem van de pretentieuze zanger Chris Martin ligt toch wel uitzonderlijk hoog.
Ook U2 mag niet ontbreken in een top 3 van meest overschatte bands.
Zij die het net niet haalden: Queen, Arctic Monkeys, Nirvana, Radiohead, Fall out boy, red hot chili peppers
Wat hebben ze bewezen buiten het feit dat de zanger James Hetfield een van de meest ergerlijke stemmen heeft ooit.
Het slaapverwekkendheidsgehalte van de stem van de pretentieuze zanger Chris Martin ligt toch wel uitzonderlijk hoog.
Zij die het net niet haalden: Queen, Arctic Monkeys, Nirvana, Radiohead, Fall out boy, red hot chili peppers
0
Antonio
geplaatst: 7 februari 2009, 23:37 uur
Rolling Stones, The Eagles, Coldplay, Radiohead, Guns 'N Roses etcetera...
0
geplaatst: 9 februari 2009, 10:42 uur
1) The rolling stones
2) U2
3) Red hot chilli peppers
(4) Coldplay)
(5) Queen)
2) U2
3) Red hot chilli peppers
(4) Coldplay)
(5) Queen)
0
erwku
geplaatst: 9 februari 2009, 23:29 uur
1. The Band which dirty name I dont want to recall
2. Eagles
3. U2
4. Queen
5. Led Zeppelin
en Peers on parade natuurlijk!
2. Eagles
3. U2
4. Queen
5. Led Zeppelin
en Peers on parade natuurlijk!
0
geplaatst: 10 februari 2009, 11:07 uur
1. Oasis. Wat een verschrikkelijke band met de broertjes Gallagher. Gejatte muziek met een onvoorstelbare zeurstem. BAH
2. Nickelback. Zonder twijfel een van de meest inspiratieloze bands en een slap aftreksel van 'grunge' is geworden.
3. Flogging Molly.
2. Nickelback. Zonder twijfel een van de meest inspiratieloze bands en een slap aftreksel van 'grunge' is geworden.
3. Flogging Molly.
0
geplaatst: 10 februari 2009, 15:00 uur
Thomzic schreef:
Ben het met je eens dat nickelback inspiratieloze troep maakt. Die stem van die kerel! Wat een geforceerde ellende. Is een tijdje in geweest om zo te zingen heb ik het idee...
Maar overschat? Heb net gekeken en er komt geen album van hun boven de 3,5* op MuMe. Ook heb ik niet het idee dat de muziek van hun nu algemeen wordt gezien als vernieuwend of inspirerend...
0
geplaatst: 10 februari 2009, 17:33 uur
Sibren schreef:
Ben het met je eens dat nickelback inspiratieloze troep maakt. Die stem van die kerel! Wat een geforceerde ellende. Is een tijdje in geweest om zo te zingen heb ik het idee...
Maar overschat? Heb net gekeken en er komt geen album van hun boven de 3,5* op MuMe. Ook heb ik niet het idee dat de muziek van hun nu algemeen wordt gezien als vernieuwend of inspirerend...
(quote)
Wellicht hier op MuMe niet, maar door de grote grijze massa kunnen ze rekenen op een warm onthaal. Nickelback is wereldwijd succes gezien de verkoopcijfers wat het haalt. In dat opzicht is het wel zwaar overschat gezien de muzikaliteit.
0
geplaatst: 10 februari 2009, 20:51 uur
Afgaande op de verkoopcijfers kun je terecht zeggen dat Nickelback zwaar overschat is (met mijn eerdere bericht op dit topic baseerde ik mij ook op verkoopsuccessen), er zijn talrijke betere en originelere bands die veel minder succes hebben. Kwaliteit en succes hebben geen moer met elkaar te maken. Maar inderdaad wordt Nickelback door de muziekpers en (gelukkig) ook op MuMe weinig gewaardeerd.
0
The Oath
geplaatst: 10 februari 2009, 22:49 uur
Jelgher schreef:
Hoh kijk, iemand van Dikkelvenne. Lekker in de buurt

Hetfield heeft inderdaad goede stem. Maar het enige wat bij Metallica eingelijk telt ie het muzikale. Zijn ze echt wel het neusje van de zalm in.
0
geplaatst: 12 februari 2009, 20:55 uur
The Oath schreef:
Hetfield heeft inderdaad goede stem. Maar het enige wat bij Metallica eingelijk telt ie het muzikale. Zijn ze echt wel het neusje van de zalm in.
(quote)

Vanwaar ben jij misschien?
Ze kunnen misschien wel goed spelen, maar de ellenlange gitaarsolo's kunnen toch echt op de zenuwen werken...
0
Ludwig
geplaatst: 13 februari 2009, 13:39 uur
Er worden hier vaak bands genoemd uit afgunst of omdat men er niks aan vindt; zo is't , en nie anders. 

0
geplaatst: 17 februari 2009, 13:09 uur
Ludwig schreef:
Er worden hier vaak bands genoemd uit afgunst of omdat men er niks aan vindt; zo is't , en nie anders.

Om deze goed onderbouwde mening kunnen wij natuurlijk niet om heen. Ik zelf gun een alle artiest alle succes van de hele wereld. Alleen zit er een groot verschil op welke manier het succes tot stand is gekomen van een artiest of band. Wanneer een band uitstekende muziek maakt en het ook nog eens een groot succes vormt heb ik er niets op tegen.
Wel heb ik een antipathie tegen artiesten die op een goedkope manier proberen te scoren. Daar is Nickelback er een van, maar ook bijvoorbeeld Kid Rock en ene Marco B. En dit hangt natuurlijk vanzelfsprekend samen met het feit dat het vaak ***muziek is (voorspelbaar, saai, gladjes etc), wat dan wel weer vaak aanslaat bij het grote publiek

0
geplaatst: 19 februari 2009, 22:52 uur
Nou er staan dus 2 albums van hen in de top250 terwijl ik die zanger echt heel erg irritant vind 

0
geplaatst: 21 februari 2009, 22:33 uur
Zelden zulke intense zang gehoord anders...
Ik ben eens de top 250 nagelopen en geef nu mijn definitieve top 5 aan de hand daarvan. Daarna zul je me hier vermoedelijk niet veel meer zien:
1. Tool
drie albums in de top 100 hier, maar ik kom niet boven de 3* uit...
2. Coldplay
hebben net als Tool wel een aantal nummers die ik (erg) goed vind, maar hun albums weten me niet zo te boeien.
3. Editors
postpunk voor in de h&m... bovendien een vreselijke zanger... ergens zonde, want ze hebben wel een paar mooie persoonlijke teksten.
4. Muse
die vond ik vroeger nog wel leuk en muzikaal is het ook best in orde, maar tegenwoordig is het vooral quasi-bombastische herrie en dan kan ik die zang al helemaal niet meer uitstaan
5. Jimi Hendrix Experience
hij zal best zijn invloed hebben gehad, maar zijn albums vind ik maar zozo... op elk album staan wel wat klappers, maar vaak staat er ook een hoop geneuzel tegenover.
Ik ben eens de top 250 nagelopen en geef nu mijn definitieve top 5 aan de hand daarvan. Daarna zul je me hier vermoedelijk niet veel meer zien:
1. Tool
drie albums in de top 100 hier, maar ik kom niet boven de 3* uit...
2. Coldplay
hebben net als Tool wel een aantal nummers die ik (erg) goed vind, maar hun albums weten me niet zo te boeien.
3. Editors
postpunk voor in de h&m... bovendien een vreselijke zanger... ergens zonde, want ze hebben wel een paar mooie persoonlijke teksten.
4. Muse
die vond ik vroeger nog wel leuk en muzikaal is het ook best in orde, maar tegenwoordig is het vooral quasi-bombastische herrie en dan kan ik die zang al helemaal niet meer uitstaan
5. Jimi Hendrix Experience
hij zal best zijn invloed hebben gehad, maar zijn albums vind ik maar zozo... op elk album staan wel wat klappers, maar vaak staat er ook een hoop geneuzel tegenover.
0
geplaatst: 23 februari 2009, 22:40 uur
Radiohead is hier het meest vernoemd, wellicht omdat ze op nr.1 staan in MuMe top-250. Coldplay, U2 en Metallica zijn ook vaak vernoemd, deze bands hebben ook veel fans en hun albums blijven erg goed verkopen. Ik heb niets tegen commercieel succes zolang dat gepaard gaat met hoogstaande muziek wat bij deze genoemde bands wel het geval is.
Als ik mij uitsluitend baseer op de MuMe top-250 (met mijn vorige posts hier baseerde ik mij op commercieel succes) vernoem ik :
1. Killers
2. Arctic Monkeys
3. Keane
Ik vind hun albums niet slecht maar niet goed of speciaal genoeg om naast die van bv. Pink Floyd, the Beatles of Bob Dylan te gaan postvatten.
Als ik mij uitsluitend baseer op de MuMe top-250 (met mijn vorige posts hier baseerde ik mij op commercieel succes) vernoem ik :
1. Killers
2. Arctic Monkeys
3. Keane
Ik vind hun albums niet slecht maar niet goed of speciaal genoeg om naast die van bv. Pink Floyd, the Beatles of Bob Dylan te gaan postvatten.
0
LocoHermano
geplaatst: 28 februari 2009, 15:58 uur
4. The Killers, onbegrijpelijk waarom de gemeenschap hier hitsig van wordt, suffe meuk.
0
geplaatst: 1 maart 2009, 01:21 uur
Western Union aka Dubb Union
Tha Dogg Pound
Tangled Thoughts
Strong Arm Steady
Slum Village
Self Scientific
Dilated Peoples
Da 5 Footaz
Custom Made
Tha Dogg Pound
Tangled Thoughts
Strong Arm Steady
Slum Village
Self Scientific
Dilated Peoples
Da 5 Footaz
Custom Made
0
geplaatst: 2 maart 2009, 18:05 uur
3. Radiohead
2. The Beatles
1. The Rolling Stones
Misschien wel mijn drie favoriete bands, maar toch overschat.
2. The Beatles
1. The Rolling Stones
Misschien wel mijn drie favoriete bands, maar toch overschat.
0
geplaatst: 2 maart 2009, 18:12 uur
Ik had ook Velvet Underground, Pink Floyd, of U2 in mijn lijst kunnen zetten. Eigenlijk zijn alle bekende bands - hoe goed ze ook zijn - bij voorbaat enigszins overschat, omdat ze het zicht ontnemen op alle minder bekende bands die minstens zo goed kunnen zijn.
0
Antonio
geplaatst: 2 maart 2009, 21:11 uur
Kaaasgaaf schreef:
Eigenlijk zijn alle bekende bands - hoe goed ze ook zijn - bij voorbaat enigszins overschat, omdat ze het zicht ontnemen op alle minder bekende bands die minstens zo goed kunnen zijn.
Eigenlijk zijn alle bekende bands - hoe goed ze ook zijn - bij voorbaat enigszins overschat, omdat ze het zicht ontnemen op alle minder bekende bands die minstens zo goed kunnen zijn.
Die minder bekende bands zijn dat vaak ook (soms zelfs vele malen beter...), maar ''het grote publiek'' komt daar gewoon veel te weinig mee in aanraking, dit door allerhande (externe) factoren.
Kijk, de minder bekende bands zullen/zijn altijd ondergesneeuwd ten opzichte van de grote namen.
Het zijn toch vaak dezelfde grote namen (zowel van vroeger en nu) die in de geschreven pers, film's, radio en documentaires tot in den treure opgehemeld worden, waardoor ze in ons collectieve brein gemetseld zitten...
De grote namen komen je dus veelal gewoon aanwaaien, maar voor al die minder bekendere groepen/muzikanten zul je toch zelfs op muzikale ontdekkingsreis moeten en niet iedereen is bereid die reis af te leggen.
Jammer voor hun, want de beloning kan zoveel mooier zijn dan wat ze vaak al (denken te) kennen.
* denotes required fields.