MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3

zoeken in:
Ferre Clabau schreef:
Godspeed is m'n favoriete band, samen met Anathema - en als ik een top zou moeten maken zou Sigur Rós waarschijnlijk op drie staan.

Waarom? Godspeed is erin geslaagd de meest aangrijpende muziek ooit te maken. Dreigend en vredevol tegelijk. Lange songs zonder ook maar één minuut te hervallen in clichés, wat zowat een vloek is bij epische nummers.
Ik dacht altijd dat Godspeed metal maakte. Ik denk dat ik de albums te lang heb bevonden en er daardoor niet achteraan ben gegaan, want het ziet er zeker interessant uit. Ik zal eens kijken of ik wat kan vinden.

Yann Samsa

Ik heb de eerste 2 nummers van het debuut geluisterd. Als het laatste nummer net zo goed is als die dan zit er een hoog cijfer in.

Het laatste nummer is misschien wel mijn favoriet van GYBE!, 30 minuten genieten!

1.Coldplay
2. U2
3. Bruce Springsteen

jellecomicgek72 schreef:
- Queen
- Neutral Milk Hotel
- GYBE!

Godspeed, klopt niet meer, daarvoor zet ik The Pixies in de plaats.

jellecomicgek72 schreef:
(quote)

Dus als ik het goed begrijp is Godspeed bij jou in een keer van overschat naar top10 gegaan?

ClassicRocker
Volgende week staat Queen op 1 in jelle's Top 10.

Bardt1980 schreef:
(quote)

Dus als ik het goed begrijp is Godspeed bij jou in een keer van overschat naar top10 gegaan?

Ja.

Knap, dan moet het je op een zekere dag goed gegrepen hebben om die omslag te maken. Can't blame you

Doc
jellecomicgek72 schreef:

Doe je dat vaker? Een band van "overschat" naar je top 10 verplaatsen?
Want dan is dit kandidaat nr. 1.

Nee, dit is pas de 1e keer.

Beatles
Rolling Stones
Queen

MindRuler
Misterfool schreef:

6.Judas Priest
18.Pendragon.

Je doet je nickname weer alle eer aan.
Verwar jij overschat niet met "vind ik geen bal aan"?
Judas Priest is nauwelijks overschat, eerder onderschat.
Ze stonden aan de wieg van de heavy metal, introduceerden de
leather and studs-look en maakten tal van klassiekers.
En in welke mate is Pendragon overschat? Vraag aan 100 MuMe
users of ze de band kennen, laat staan er 1 noot van gehoord te hebben.
Ik gok dat slechts 20% deze band kent. Verre van overschat dus.

ClassicRocker
Kraay schreef:
Beatles
Rolling Stones
Queen

Deze bands hebben de weg naar een groot publiek nooit gevonden. Hoe kun je dan stellen dat ze overschat zijn?

Was dat een geintje?

ClassicRocker
Ja, leuk hè? Er zijn er voor minder in het 'memorabele qoutes topic' terechtgekomen.

Het gekke aan jou is dat als je het niet grappig bedoelt ik me kapot lach.

Misterfool
MindRuler schreef:
(quote)

Je doet je nickname weer alle eer aan.
Verwar jij overschat niet met "vind ik geen bal aan"?
Judas Priest is nauwelijks overschat, eerder onderschat.
Ze stonden aan de wieg van de heavy metal, introduceerden de
leather and studs-look en maakten tal van klassiekers.
En in welke mate is Pendragon overschat? Vraag aan 100 MuMe
users of ze de band kennen, laat staan er 1 noot van gehoord te hebben.
Ik gok dat slechts 20% deze band kent. Verre van overschat dus.

Waarde publiek, ik zal mijn grieven nu op deze repliek richten. Allereerst grappen maken over mijn username zijn zo cliché . Ten tweede het geval Judas Priest. Leren SM-pakken maken geen legendarische band. Een aantal metaladepten schijnt echter de band een legendarische status op te willen dringen. De priesters mogen helaas nog niet in de schoenen staan van metalbands als Iron Maiden en Black Sabbath. Zijn de priestertjes dan zo verrot. Nee beste dames en heren; sterker nog, een aantal album van deze metalers is best genietbaar.

Ten derde het geval Pendragon. Inderdaad door de standaard muziekliefhebber hoeft deze band niet op aandacht te rekenen, en terecht! Onder Symfo-adepten heeft deze band echter een cult-status waar Charles Manson nog de oogjes van doet fronzen. Ik mag dan een simpele fool zijn, maar daar snap ik dus niks van. Het woord plagiaat is bij deze camelen(be)rijders nog net niet in de mond genomen. Nog nooit heb ik deze band op een eigen optiek kunnen betrappen. Oer-degelijkheid, Bah! Het woord is al pijnlijk om te typen. Kortom een band die ik graag in de vergetelput zie vallen.

En ten slotte Mindruler. Niet gaan happen, hé, kerel! Ik bijt namelijk wel terug . Al bedoel ik het allemaal zo serieus nog niet.

Kadafi
Update

1. Interpol
2. Bloc Party
3. Daft Punk

Dikkop
Als ik een top 3 zou moeten maken met mijn favoriete groepen ooit zouden er daarvan 2 instaan. Hoe durf je?

1. Queen
2. Metallica
3. nogmaals Queen

MindRuler
Misterfool schreef:

grappen maken over mijn username zijn zo cliché

De kleine Herman Finkers in mij kon het nou eenmaal niet laten.

Misterfool schreef:

De priesters mogen helaas nog niet in de schoenen staan van metalbands als Iron Maiden en Black Sabbath.

Sabbath zie ik als dé ultieme grondlegger van het genre, Maiden is één van de
meest invloedrijke bands dus beiden zijn inderdaad beter dan Priest. Hierin kan ik je dus wél volgen.

Misterfool schreef:
Onder Symfo-adepten heeft deze band echter een cult-status waar Charles Manson nog de oogjes van doet fronzen.

Dat dan weer wel.

Misterfool schreef:
En ten slotte Mindruler. Niet gaan happen, hé, kerel! Ik bijt namelijk wel terug . Al bedoel ik het allemaal zo serieus nog niet.

ClassicRocker
Dikkop schreef:
Als ik een top 3 zou moeten maken met mijn favoriete groepen ooit zouden er daarvan 2 instaan. Hoe durf je?

1. Queen
2. Metallica
3. nogmaals Queen

Rot op de pot op met de deur op slot, Dikkop! Rockhater die je er bent!

.

Ik vind Queen ook behoorlijk overschat.

1. U2
2. Coldplay
3. Genesis

De vroege of latere periode?

Protonos schreef:
De vroege of latere periode?

Van Queen of uit mijn top3?

Op Mume:

1. Interpol
2. Deus
3. Massive Attack

Vind ze alle 3 niet echt slecht, hebben een paar aardige nummers gemaakt maar op Mume toch wel overschat

Er zijn er zoveel Maar ff een snelle top 3 kom ik uit op:

1. Queen
2. Bruce Springsteen
3. U2

Gukker toch, 3 erg goeie Bands/Artiesten

Gast
geplaatst: vandaag om 03:39 uur

geplaatst: vandaag om 03:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.