MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3

zoeken in:
Heb redenen gezocht om ze goed te vinden, erg goed m'n best hierop gedaan, maar het is gewoon niet gelukt.

Ach mag jij weten wie je overschat vind

Radiohead
Coldplay
Arcade Fire

1. the Police
2. Smashing Pumpkins
3. Keane

Onweerwolf
Tori Amos
Eels
Johnny Cash

Snow Patrol
Queen
Marillion

1. The Beatles
2. The Smiths
3. Joy Division

En daarnaast bands als Dire Straits en Keane, maar daar is meer gehaat op dus minder overschat.

1. Dire Straits
2. Coldplay
3. U2

1. Queen
2. U2
3. The Beatles

Op basis van MuMe en de toplijst:

1. The Killers
2. Linkin Park
3. Rage Against the Machine

Al vind ik Guns N' Roses en Editors hier ook wat overschat.

1. Queen
2. Interpol
3. Coldplay

op dit moment:

1) coldplay
2) the police
3) u2 of queen,

1. Coldplay
2. The National
3. The Rolling Stones

ABBA
Guns 'N Roses
Coldplay

is het ook mogelijk dat iemand ('wie handig is met computers' ) eens een keer een top 20 kan opstellen aan de hand van dit topic onze top 3'?. Sommige hebben dubbele er in gezet, maar dat moeten we dan maar op de koop toenemen.

Met stip op nr. 1 Pink Floyd vooral na Syd Barrett is dat gewoon sentimenteel, esoterisch gezweef.

Raconteur schreef:
Met stip op nr. 1 Pink Floyd vooral na Syd Barrett is dat gewoon sentimenteel, esoterisch gezweef.

Onweerwolf
Esoterisch lijkt me nou niet echt een label dat van toepassing is op een band die overschat is.

1. Leonard Cohen
2. U2
3. Jeff Buckley

korenbloem schreef:
is het ook mogelijk dat iemand ('wie handig is met computers' ) eens een keer een top 20 kan opstellen aan de hand van dit topic onze top 3'?. Sommige hebben dubbele er in gezet, maar dat moeten we dan maar op de koop toenemen.
Ik heb het even snel uitgerekend en de meest overschatte bands zijn:

*tromgeroffel*

1. The Velvet Underground
2. Nirvana
3. Joy Division
Ook Arcade Fire en Tool scoren bijzonder hoog.

Bob Dylan en David Bowie zijn echter geen bands.

Nou, was dat even spannend!

Cured
In welk opzicht vind je ze overschat: muzikaal, hun invloed , beide of iets anders?

Zo, wat een zinvol lijstje is dat zeg.

Cured schreef:
In welk opzicht vind je ze overschat: muzikaal, hun invloed , beide of iets anders?
Een band is an sich natuurlijk niet overschat. Het is de waardering die overschat is. Invloed is er ongetwijfeld, maar invloed maakt een band niet goed. VU heeft behoorlijk wat muziek gemaakt waar ik de voor gebruik (toen Cale weg ging werd het behoorlijk goed). Joy Division is regelmatig gewoon slaapverwekkend saai (en ze hebben zeker een aantal mooie nummers gemaakt hoor). Nirvana is zo speciaal echt niet, te vaak herrie.

Alledrie de bands hebben echt zeer sterke nummers gemaakt, maar zo goed als ze hier gewaardeerd wordt, vind ik behoorlijk overschat.

Chevy, ik bedoelde een algemene top 3.

Verder is VU natuurlijk nooit overgewaardeerd hier en verwar je persoonlijke smaak met daadwerkelijke invloed, lijkt het

Cured
@Chevy: bedankt voor de toelichting.

1. Coldplay
2. dEUS
3. AC/DC
Vind al deze bands zeker niet slecht maar wel overschat. Anderen overschatte bands vind ik Guns 'N Roses (wel altijd 1 van mijn favoriete bands geweest), Pearl Jam en Dream Theater. En Jeff Buckley als dat een band zou zijn.

korenbloem schreef:
Chevy, ik bedoelde een algemene top 3.
Je miste de ironie?

Verder is VU natuurlijk nooit overgewaardeerd hier en verwar je persoonlijke smaak met daadwerkelijke invloed, lijkt het
Hoe is een band als Queen dan overschat? Niemand pretendeert dat ze invloedrijk geweest zijn.

ClassicProgRock1
1. Niel Jong
2. Jonge Nelis
3. Neil Young

chevy93 schreef:
(quote)
Je miste de ironie?

yep

(quote)
Hoe is een band als Queen dan overschat? Niemand pretendeert dat ze invloedrijk geweest zijn.

Voor mij precies wat je aangeeft: queen betekent in de muziekgeschiedenis niks, hebben een hoop hits, maar dat zijn wel meer bands ( abba, backstreet boys, etc)

En als je veel hits scoort ben je dan automatisch slecht

Gast
geplaatst: vandaag om 16:04 uur

geplaatst: vandaag om 16:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.