MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Mijn Meest overschatte band top3

zoeken in:
Tool staat in de rate your music site (ook niet zaligmakend, maar wel veel meer stemmers uit geheel de wereld) niet eens in de top100.. dan is het contrast wel erg groot met hier. PT is blijkbaar wel populair bij sommigen, maar ik zie ze niet terug hoog in de lijstjes. Maar dit soort top3's is natuurlijk totaal speculatief en subjectief

orbit schreef:
Maar dit soort top3's is natuurlijk totaal speculatief en subjectief

En daarom des te leuker om over te ouwehoeren.

Casartelli (moderator)
Als je onder progliefhebbers gaat rondvragen, zullen er wel wat meer mensen rondlopen die Porcupine Tree als overschat ervaren. Naastgetekende hoort daar overigens niet toe.

orbit schreef:
1. Led Zeppelin
2. The Smiths
3. Tool

4. Sigur Ros (stuivertje met Tool)

1. Di-rect
2. Kane
3. Bon Jovi

Spijtoptant
1 The Smiths/Morrissey
2 Joy Division
3 Radiohead

1. Tool
2. Queen
3. The Cure

En dan heb ik Pink Floyd. Metallica, U2, Muse, Genesis en Prince nog niet genoemd.

Lost Highway
Coldplay ( niet slecht, maar twee keer top 10, kom nou... )
Eminem ( Niet echt een band natuurlijk, in mijn ogen wel de meest overschatte popmuzikant ooit )
RHCP ( Ik heb dat nooit begrepen dat deze jongens zo geniaal en vernieuwend worden bevonden, volgens mijn gehoor maken ze al jaren dezelfde muziek )

1. Joy Division
2. Neil Young (edit)
3. The Smiths

WernerGSF
levenvergeten schreef:
1. Tool
2. Queen
3. The Cure

En dan heb ik Pink Floyd. Metallica, U2, Muse, Genesis en Prince nog niet genoemd.

Queen is eerder ondergewaardeerd

basketballerke
Heel erg zelfs.

WernerGSF
als je kijkt naar Queen II en Sheer Heart Attack dat die niet eens in de top250 staan, en dan A Night at the Opera ineens wel

Ik vind (ongeveer) 3,90 een veels te hoog gemiddelde voor zowel Night at the Opera, Queen II, Sheer Heart Attack als Day at the Races. Plus het feit dat Queen II wél in de top250 staat(op 156), en dan óók nog Innuendo.

Davez
1) Iron Maiden/Tool/ Porcupine Tree/ Blackfield en U2
2)Dream Theater/Pantera/Queensryche
3)Muse/Blur/Who/Beach Boys/Byrds (laatste plaat vond ik wel sterk)

Buiten U2 hebben deze bands wel degelijke muziek gemaakt maar ze hoeven voor mijn part de hemel niet ingeprezen te worden.

Dire Straits op 3 is niet terecht. Wel een waardeloze band maar niet overgewaardeerd op MuMe. Daarom:

1. Pink Floyd
2. Neil Young
3. Nick Drake

DonDijk
Nee,eerder:

1. Interpol
2. Suede
3. Coldplay

je zal ze maar alledrie in je top-10 hebben..

DonDijk schreef:
Nee,eerder:

1. Interpol
2. Suede
3. Coldplay

Ik ook van jou Don

1. Tool
2. Radiohead
3. RHCP

DonDijk schreef:
Nee,eerder:

1. Interpol
2. Suede
3. Coldplay

Sorry maar Suede is echt niet overgewaardeerd. Ze hebben niet zoveel stemmen en staan met geen enkel album in de top 250.

DonDijk begrijpt niet goed hoe dit topic werkt.

Ik heb het over bands hier op musicmeter

1) Sufjan stevens (ook wel suffe jan stevens genoemd)
2) Joanna Newsom (vreselijk)
3) Tool

DonDijk
dircky007 schreef:
(quote)

Sorry maar Suede is echt niet overgewaardeerd. Ze hebben niet zoveel stemmen en staan met geen enkel album in de top 250.

overgewaardeerd door bepaalde users dan...

LZA
gekeken naar de top 250 hier:

1. Radiohead
2. Coldplay
3. Tool

1. Coldplay
2. U2
3. Prince

Aangezien ik nu toch niks te doen heb, heb ik even gekeken welke bands tot nu toe de meeste nominaties hebben gekregen:

Tool staat strak op één, gevolgd door Radiohead en The Cure.

ps. Pink Floyd is vijf keer genomineerd en alle vijf de keren op de eerste plaats.

DonDijk
Joy4ever schreef:
Aangezien ik nu toch niks te doen heb, heb ik even gekeken welke bands tot nu toe de meeste nominaties hebben gekregen:

ps. Pink Floyd is vijf keer genomineerd en alle vijf de keren op de eerste plaats.

en Suede?

Joy4ever schreef:

Ik weet dat je het niet leuk vind, maar eh.. Coldplay is vaker genoemd als The Cure bijvoorbeeld

orbit schreef:
(quote)

Ik weet dat je het niet leuk vind, maar eh.. Coldplay is even vaak genoemd als The Cure bijvoorbeeld

Zeven om zes als ik goed heb geteld, sommigen hebben correcties aangebracht. En ik zie liever Coldplay op drie dan The Cure Orbit. Om de eenvoudige reden dat ik The Cure veel beter vind en ze op MuMe zeker niet overgewaardeerd vind, dit itt Coldplay.

Joy4ever schreef:
(quote)

Zeven om zes als ik goed heb geteld, sommigen hebben correcties aangebracht. En ik zie liever Coldplay op drie dan The Cure Orbit. Om de eenvoudige reden dat ik The Cure veel beter vind en ze op MuMe zeker niet overgewaardeerd vind, dit itt Coldplay.

Beste Joy, The Cure is slechts zes keer genoemd (je telt Lukas dubbel, die heeft namelijk zijn volgorde een keer aangepast), Coldplay 8 keer, en Radiohead zelfs 9 keer(!!). Ik zou nog maar eens leren tellen

Gast
geplaatst: vandaag om 17:24 uur

geplaatst: vandaag om 17:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.