MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1990 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen

zoeken in:
Hier mijn lijstjes voor de Tipparade-noteringen van 1981:

De Top 10 van 1981:

#1: Electric Light Orchestra - Twilight
#2: Long John Baldry - (Walk Me Out In The) Morning Dew
#3: Orchestral Manouevres In The Dark - Souvenir
#4: Jon & Vangelis - I'll Find My Way Home
#5: Steve Winwood - Nighttrain
#6:The Rolling Stones - Waiting On A Friend
#7: Ultravox - Vienna
#8: Queen & David Bowie - Under Pressure
#9: The Cure - Primary
#10: The Pretenders - Message Of Love

Bubbling under: Doe Maar - 32 Jaar (Sinds 1 Dag Of 2)

------

De Flop 10 van 1981:

#1: Albert West - Don't Say You'll Leave This Summer
#2: De Kermisklanten - Crazy Accordion
#3: Saragossa Band - Agadou
#4: Gibson Brothers - Latin America
#5: Vulcano - Superman
#6: Aneka - Little Lady
#7: Lobo(tomie) - Lobo's Gospel Show
#8: Ron Brandsteder - Lieve Bella Beer
#9: Sonja - Boemeladiboemboem
#10: The Pack - Muchas Gracias

Toppling over: Big John Russell - Hokie Pokie

50tracks schreef:
Ik ga Musician's uitdaging aan om wekelijks mijn Top 40 te plaatsen. Helaas niet zoals ik ze toen maakte maar "met de kennis van nu". Ik heb wel eindejaarslijsten van begin jaren 80. Deze heb ik als basis gebruikt en verder jullie lijstjes en de charts van NL, UK en USA (die volgde ik toen ook actief), waarbij ik NL zoveel mogelijk leidend heb gemaakt. Het is soms lastig te bepalen wanneer een nummer precies uitkwam. Stevie Nicks staat hier al in verschillende lijstjes maar kreeg pas een maand later een USA release. Mochten jullie dus tracks tegen komen die ik te vroeg in de lijst heb dan hoor ik het graag.

Welkom en het is inderdaad een boeiende uitdaging! Ranboy en ik houden het al vol vanaf 1979, dus 1982 kan er ook nog wel bij!

Je hebt overigens gelijk, inzake Nicks. Alleen stonden daar Stop draggin' my heart around en opvolger Leather and Lace met Don Henley respectievelijk 21 en 19 weken in de Bilboard Hot 100. Dat haalde ze helaas niet, in Nederland. Leather and lace al helemaal niet. Om die reden, kon met gemak Edge of seventeen al eind december '81 in Nederland worden uitgebracht. In Amerika moesten ze echt wachten tot februari 1982.

50tracks schreef:
41 Sgt. Rock (Is Going To Help Me) - XTC
Typisch hoekige XTC single.

42 Quiet Life - Japan
Single uit 1979 van Japan die een aantal rerelease nodig heeft gehad om uiteindelijk gewoon te floppen. Ik heb het nummer blijkbaar ook pas in 1981 ontdekt, terwijl ik toch een open oor voor de band had die mij met Adolescent Sex een van de beste nummers uit de tweede helft van de jaren zeventig bracht.

43 The Waiting - Tom Petty & The Heartbreakers
Tweede single in de lijst van Tom Petty, wederom prima vakwerk dat 30 jaar later nog recht overeind staat..

44 The Voice - Moody Blues
Met het licht mystieke intro, het enigszins gejaagde vervolg en de prachtige meerstemmigheid wisten de iconen van tien jaar geleden mij ook in de 80's nog een keer te raken.

45 Get It Up - New England
Meeslepend nummer dat, als ik het me goed herinner, door Frits Spits werd grijsgedraaid. Waarom dit soort nummers de Top40 dan niet halen is mij dan weer een raadsel.

46 Is That Love - Squeeze
Band waarvan op het forum al een paar keer is aangegeven dat de nummers met terugwerkende kracht enigszins tegenvallen. Vanaf het begin had ik zelf zoveel met hun succesnummer. Een aantal flops en albumtracks vond ik echter geweldig. Is That Love was uiteraard een flop maar in mijn oren nog steeds een prima single.

47 Hard Act To Follow - Split Enz
Nog zo'n band met geweldige singles/tracks die zelden een hit werden in Nederland. Mijn liefde voor deN ieuw Zeelandse band begon bij My Mistake in 1977 en vond zijn climax in 1980 bij het album True Colours.

48 Jessie's Girl - Rick Springfield
Zo'n typisch nummer waar ze in de VS niet genoeg van konden krijgen en in Nederland nog geen deuk in een pakje boter geschopt krijgt. Ergens tussen hard rock en power pop is Jessie's Girl zo'n onweerstaanbare meezinger die het inderdaad op de lange Amerikaanse highways prima doet....

49 The Breakup Song (They Don't Write 'Em) - Greg Kihn
... en over Greg Kihn kun je bijna hetzelfde zeggen. Alhoewel Greg veel minder de superster status wist te bereiken als Rick Springfield.

50 Urgent - Foreigner
Foreigner heeft in mijn ogen een geweldige rij singles afgeleverd. Van "Feels Like The First Time" uit 1977 tot "That Was Yesterday" in 1985 was het minstens 10 keer raak. Met veel pijn en moeite werd een paar keer de hitparde gehaald. In de VS hoorden ze bij de grote bands. Met Motown's Junior Walker op sax en Thomas Dolby op synthesizer zit ook Urgent prima in elkaar.

51 I Want To Be Free - Toyah
52 Never Gonna Cry Again - Eurythmics
Twee exentrieke zangeressen en twee grote flops in Nederland. Met de Eurythmics kwam het meer dan goed. Never Gonna Cry Again vind ik misschien wel de beste single van de band. Dat ingefade intro, de relaxte sfeer. Heerlijk.

53 I Go To Sleep - Pretenders
Prachtige vertolking van de Ray Davies song door Chrissie Hynde.

54 Jealous Guy - Roxy Music
De John Lennon compositie van het Imagine album werd direct na zijn dood in een prima tribute omgezet door Bryan Ferry. Ik ben de John Lennon versie echter steeds meer gaan waarderen.

55 Not A Second Time - Robert Palmer
Robert Palmer met een andere John Lennon cover. In dit geval uit de Beatles tijd. Ik was toentertijd redelijk onder de indruk van Robert's Clues album. Het klinkt behalve Johnny & Mary nu wel erg dun en daardoor behoorlijk gedateerd.

56 Tonight I’m Yours – Rod Stewart
Rod Stewart begreep ook voordat hij het American Songbook ontdekte al precies wat in was en wat niet. Begin jaren 80 stopte hij dus heel slim New Wave, Disco en Synthpop elementen in zijn songs. Het werkt prima.

57 Schoolgirl - Steve Forbert
Leuke, vrolijke folkrock van Steve Forbert. Opvallend dat dit dan weer wel een hit werd in Nederland.

58 The Elephants Graveyard - Boomtown Rats
Aardige single van het matige Mondo Bongo album, maar niet zo goed als de twee outstanding tracks Fall Down (geen single) en Banana Republic (hit in 1980).

59 Twillight Zone - Iron Maiden
The Godfathers Of The New Wave Of Britisch Heavy Metal. En zo is het maar net.

60 How Much Are They - Jah Wobble, Jaki Liebezeit & Holger Czukay
Diep weggezakt maar toch wel weer erg leuk. PiL bassist Jah Wobble samen met twee Can leden. Repetitieve dubbassen, Afrikaanse percussie en elektronische klanktapijten. Heerlijk. Dit is waarom dit soort fora zo leuk zijn: oude muziek (opnieuw) ontdekken

New England, heb er nog nooit van gehoord maar door alle andere liedjes best benieuwd geraakt naar wat het is. Split enz is onovertroffen in de jaren tachtig natuurlijk.

kaztor schreef:
(quote)

In de jongste jaren pik je simpelweg van alles op en in het ouderlijk huis stond altijd de radio aan.
Het is zelfs zo dat ik nu nog weet welke omroepen op welke dagen op Hilversum 3 te horen waren. Bij veel van die oude hits (of zelfs sommige tips) weet ik precies uit welk jaar ze komen.
Een muzikale afwijking?

Dat zullen er zeker meer hebben neem ik aan.

musician schreef:

Welkom en het is inderdaad een boeiende uitdaging! Ranboy en ik houden het al vol vanaf 1979, dus 1982 kan er ook nog wel bij!

1982 en 1983 zijn in ieder geval nog echt gave jaren. We gaan nog een hoop klassiekers zien, dus ik hoop dat dit topic zijn bewonderaars gaat houden.

Dat New England hoor ik dus echt voor het eerst. Ik was in de jaren tachtig toch echt een frequente radioluisteraar.
De band doet me denken aan Blanket of Secrecy.
Die trouwens mijn favoriete lp van 1982 hebben gemaakt.
Met Platenblad gaan we elk jaar dertig jaar terug met de lijst lp's van dat jaar.

Musician’s Top 30, 09-01-1982, week 2

01 (01) 05 Spirits in the material World – The Police
02 (04) 03 Edge of seventeen – Stevie Nicks
03 (02) 07 I – Manfred Mann’s earth band
04 (05) 04 I won’t let you down – PhD
05 (16) 02 Money – Pink Floyd
06 (03) 08 I go to sleep – Pretenders
07 (09) 03 Gloria – U2
08 (08) 03 I’ll find my way home – Jon & Vangelis
09 (06) 05 No reply at all – Genesis
10 (13) 03 Christmas was a friend of mine – Fay Lovsky
11 (19) 02 Southern Pacific – Neil Young
12 (11) 04 Take it easy on me – Little River Band
13 (07) 06 Waiting on a friend – Rolling stones
14 (17) 04 Tears are not enough - ABC
15 (---) 01 Young Turks – Rod Stewart
16 (12) 05 Don’t turn me away – 10cc
17 (10) 09 Under pressure – Queen & David Bowie
18 (---) 01 Starchild – Level 42
19 (---) 01 Wedding bells – Godley and Creme
20 (20) 03 Mrs. Hutchinson – Madness
21 (21) 03 Tell me why – Earth & fire
22 (---) 01 There’s a River – Steve Winwood
23 (22) 03 Perhaps love – John Denver & Placido Domingo
24 (23) 04 Castles in the air – Don McLean
25 (24) 02 Menergy – Patrick Cowley
26 (14) 07 Cambodia – Kim Wilde
27 (15) 06 Absolute beginners – The Jam
28 (25) 04 Labelled with love – Squeeze
29 (---) 01 Wonderful time up there – Alvin Stardust
30 (18) 09 Good year for the roses – Elvis Costello

Ik heb nu gemengde gevoelens, over een nieuwe Money. Natuurlijk is het leuk, opnieuw als single uitgebracht in 1982. Maar ik vind het nu een beetje potsierlijk. Het, overigens briljante, nummer werd opnieuw niet gekocht door het platenkopende publiek, net als in 1973. De Pink Floyd fans hadden genoeg aan de verzamelaar A Collection of Great Dance Songs of haalden Money gewoon van The Dark Side of the Moon.

Jon & Vangelis hadden wel een goede single maar wijken een beetje voor het geweld dat er boven hen staat.

Voor het overige weinig bijzonders inzake de nieuwe singles: een toch redelijk bekend vijftal zonder veel hemelschokkende muziek.

musician schreef:

Ik heb nu gemengde gevoelens, over een nieuwe Money. Natuurlijk is het leuk, opnieuw als single uitgebracht in 1982. Maar ik vind het nu een beetje potsierlijk. Het, overigens briljante, nummer werd opnieuw niet gekocht door het platenkopende publiek, net als in 1973.

Die gemengde gevoelens herken ik wel, wat betreft heruitgebrachte singles. Ik heb altijd als regel gehad dat een re-release alleen in mijn top 40 mocht komen, als ik hem ook echt goed vond dankzij die re-release (en niet vanwege de eerste release). Zo zal in 1982 Music van John Miles niet binnenkomen, omdat ik hem in 1976 al geweldig vond. Een ander mooi voorbeeld is Driver's seat, dat in mijn top 40 in 1979 en in 1980 een hit werd, maar niet bij de grote hitrelease in de jaren 90, want dat voegde er voor mij niets meer aan toe. Sowieso is het al uiterst zeldzaam dat een song bij mij twee keer een hit kon worden; dan had het kennelijk de eerste keer niet genoeg gescoord. Tot zover mijn hitparadeprincipes .

Dat Money een single was in 1982, kan ik me overigens niet eens herinneren...

Ja, opnieuw gemixt of opgenomen zelfs. Speciaal door Pink Floyd gedaan om de verzamelaar A collection of Great Dance songs te promoten.

Wow, Blanket of Secrecy die heb ik pas lang niet gehoord. Was ook een van mijn favorieten.

Platenblad kende ik niet, ga ik eens bekijken.

Martial
De suggestie van musician om met wekelijks een lijst te komen zullen we verwezenlijken om zodoende ook tot een eindejaarslijst te komen over 1982 zal ik hier elke week een Top 10 deponeren, mijn oude lijsten heb ik helaas niet meer anders was het heel wat makkelijker geweest, maar ja genoeg gezegd hierover
Ook zal ik met een schuin oog naar de andere lijsten kijken van o.a ranboy en musician voor nummers die misschien de Tipparade niet gehaald hebben maar toch zeer interessant zijn.

Hierbij alvast de dappere pogingen voor week 1 + 2 :

Top 10 - Week 1 (1982)

01 Rolling Stones - Waiting on a friend
02 Kim Wilde - Cambodia
03 Future World Orchestra - Desire
04 The Police - Spirits in the material world
05 The Pretenders - I go to sleep
06 Jon & Vangelis - I'll find my way home
07 Phd - I won't let you down
08 Fay Lovsky - Christmas was a friend of mine
09 Elvis Costello - Good year for the roses
10 Bowie & Queen - Under pressure

Top 10 - Week 2 (1982)

01 (01) Rolling Stones - Waiting on a friend
02 (04) The Police - Spirits in the material world
03 (02) Kim Wilde - Cambodia
04 (06) Jon & Vangelis - I'll find my way home
05 (03) Future World Orchestra - Desire
06 (---) Level 42 - Starchild
07 (07) Phd - I won't let you down
08 (---) The Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
09 (05) The Pretenders - I go to sleep
10 (---) Rod Stewart - Young Turks

Dieptepunt van de week en dan hebben we het over week 2 is de single van De Aal - Sjanson de Confiture

Ha ha, hitlijsten hadden óók best wel veel van dit soort nummers.
Oude Maasweg vind ik trouwens ook leuk. Ik draaide het nummer laatst weer eens en dacht dat ik verkeerd zat: er werd in het Engels gezongen.

Pas veel later gaat het over in het Nederlands. Apart gedaan en muzikaal best interessant!

50tracks schreef:
Wow, Blanket of Secrecy die heb ik pas lang niet gehoord. Was ook een van mijn favorieten.

Platenblad kende ik niet, ga ik eens bekijken.

Onder andere te koop bij de betere platenzaak.

Op 26 de eerder genoemde cover Tonight van The Look, duidelijk gemaakt om het contrast met het klassiek gezongen en georkestreerde Tonight van de Westside Story te maken (vergelijk YouTube - Tonight-West Side Story. Het wat platte accent van de zanger (Cockney?) en de punkachtige invulling doen je bijna vergeten dat dit eigenlijk een klassieke song is. En het swingt prima!

Legendarische cover. Laatst eindelijk ook eens op mp3 gevonden. Single en lp draai ik nog steeds. I am the beat als hangende hoogtepunt.

50tracks Rearviewmirror Top 40, 09-01-1982, week 2

01 01 U2 - Gloria
02 02 Loverboy - Working For The Weekend
03 04 Stevie Nicks - Edge Of Seventeen
04 03 Sue Saad - Looker
05 -- The Cars - Shake It Up
06 08 Neil Young & Crazy Horse - South-ern Pac-i-fic
07 05 Quarterflash - Harden My Heart
08 06 The Lambrettas - Decent Town
09 12 Human League - Don't You Want Me
10 07 The Jam - Absolute Beginners
11 25 The Look - Tonight
12 15 10CC - Don't Turn Me Away
13 10 Kim Wilde - Cambodia
14 19 Little River Band- Take It Easy On Me
15 09 Rod Stewart - Young Turks
16 13 Rick Springfield - Love Is Alright Tonite
17 -- Here Is The News / Ticket To The Moon - Electric Light Orchestra
18 14 Billy Squier - My Kinda Lover
19 16 Jon & Vangelis - I'll Find My Way Home
20 17 Billy Joel - She's Got A Way (Live)
21 18 Pretenders - I Go To Sleep
22 29 Bob Seger & The Silver Bullet Band - Feel Like A Number (live)
23 -- Soft Cell - Bed Sitter
24 20 Dan Fogelberg - Leader Of The Band
25 21 Queen & David Bowie - Under Pressure
26 22 Ph. D. - I Won't Let You Down
27 23 Survivor - Poor Man's Son
28 24 Stevie Nicks & Don Henley- Leather And Lace
29 11 The Police - Spirits In The Material World
30 26 Heaven 17 - Play To Win
31 28 Sheila - Little Darlin'
32 31 Ringo Starr - Wrack My Brain
33 32 Duran Duran - My Own Way
34 33 Squeeze - Labelled With Love
35 -- Chris Squire & Alan White - Run With The Fox
36 -- Accept - Burning
37 36 Steve Winwood - There's A River
38 38 Eddie Rabbitt - Someone Could Lose A Heart Tonight
39 -- Balance - Falling In Love
40 37 Philip Lynott - Yellow Pearl

Shake It Up van The Cars als hoogste nieuwe, volgens de kenners is dit dance-rock, in de US werd het zelfs een grote hit in de dance chart. Maar dan wel een met een flinke Rock en New Wave saus. Leuke typische begin jaren 80 synthesisertje. Voor een band die, behalve met de ballad Drive alleen nog met My Best Friend's Girl een heel klein deukje in de Nederlandse Top 40 wist te slaan, komt het nummer opvallend hoog binnen in de Tipparde om vervolgens ruimschoots te floppen. ELO haalt met de briljante dubbele A-side Here Is The News en Ticket To The Moon zelfs de tipparade niet. En daar snap ik pas echt niets van. De twee beste nummers van het Time-album. ELO zoals ik ze graag hoor in de typische Jeff Lynne produktie. Here Is The News is later bekend geworden als VPRO-tune.

Soft Cell is perfect beschreven door Ranboy: De synthesizerdrums, bliepjes en toetsen maken de song tegelijk gedateerd en tijdloos.

Van Run With The Fox kon ik me als Yes-liefhebber helemaal niets herinneren. De beschrijving van Ranboy heeft me ook hier gepakt. De beste kerssingle ooit is het niet denk ik niet maar een leuk nummer is het wel. Tot slot twee nummers waarvan ik niet exact kan terugvinden wanneer ze exact uitkwamen: Accept met duitse jaren 80 hardrock, Balance met een typisch amerikaans soft pop rock nummer waarvan ik het ene moment denk dat het glazuur er vanaf knapt maar het andere momet toch stiekem wel leuk vindt.

Dit ook maar eens volgen, aangezien ik bijna niks ken van de jaren '80 of toch niet veel goeds ken van uit die jaren was dit een hele uitdaging. Ik begon in musician zijn lijst wat liedjes te beluisteren maar dat bevestigde over het algemeen wat mijn visie over de jaren '80. (ik heb niks tegen u hoor musician) Dan eens wat in de UK Charts zitten zoeken en daar vond ik al heel rap wel muziek die ik heel goed vond.

01. Kraftwerk - The Model / Computer Love
02. Adam and The Ants - Ant Rap
03. Mobiles - Drowning in Berlin
04. Kool & The Gang - Get Down On It
05. The Human League - Being Boiled
06. Madness - It Must Be Love
07. Phil Lynott - Yellow Pearl
08. Soft Cell - Tainted Love
09. Electric Light Orchestra - Here is the News / Ticket To The Moon
10. The Human League - Don't You Want Me
11. The Stranglers - Golden Brown
12. David Bowie - Wild is the Wind
13. Ph D - I Won't Let You Down
14. The Police - Spirits in the Material World
15. Abba - One of Us

The Rolling Stones vallen er net naast.

Tipparade: week 2 van 1982.

1. The Human League - Don't You Want Me
We starten dit jaar met een synthipopklassieker. Aanstekelijk en dansbaar nummer, het werd hun grootste hit en blijft overeind.
Cijfer: 8,5

14. Shakin' Stevens - Oh Julie
Een ouderwets gezellig en vrolijk rock'n roll-nummer dat opgefleurd wordt met een accordeon. Simpel maar toch leuk.
Cijfer: 7

15. The Cars - Shake It Up
The Cars hebben buiten de ballad Drive nauwelijks gescoord in de top-40. Niettemin vind ik dat een fris en aanstekelijk nummer dat inderdaad ligt tussen rock, dance en new wave waarbij de synths geraffineerd worden toegepast.
Cijfer: 8,5

20. André Hazes - Zeg Maar Niets Meer
Ik wist pas later dat dit een cover was (zijn repertoire bestaat grotendeels uit covers). Uiteindelijk vind ik dat nog één van zijn betere (of beter gezegd minst slechte) nummers al hou ik niet van zulke stroperige zang. Geef mij maar het origineel!
Cijfer: 5

21. Daniel Sahuleka - Ev'rybody Feel The Groove
Dit zou nog uit de jaren '70 dateren. Hoe dan ook, ik vind het te eentonige en banale disco/funk en zijn zang komt mij gemaakt over.
Cijfer: 3

22. Rubberen Robbie - De Nederlandse Sterren Vieren Carnaval
Deze formule is nu wel genoeg uitgemolken en de meeste hits die ze aan elkaar rijgen vind ik flauw.
Cijfer: 2,5

23. Olivia Newton John - Landslide
Vreemd dat dit geen grote hit werd gezien haar status. Nochtans vind ik het één van haar beste nummers, uitstekend geproduceerd met roffelende drums waarbij die synths een voor wat mysterieuze sfeer zorgen.
Cijfer: 8

24. Normaal - Mamma Woar Is Mien Pils
Net als Rubberen Robbie klinkt dit carnavalesk maar dit kan ik beter aanhoren. Origineler door dat exotische ritme en ook beter geslaagde humor. Wel duurt de intro te lang.
Cijfer: 6

25. Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
Een deels Engelstalig en deels Nederlandstalig nummer, het komt zelden voor. Wel een charmant akoestisch nummer met mooi gitaarstuk en redelijke samenzang maar hun Engelse uitspraak is niet je dat.
Cijfer: 6,5

26. Linda De Souza - Une Fille De Tous Les Pays
Portugese zangeres met een vlot en vrolijk Franstalig deuntje dat naar carnaval neigt. Geen hoogvlieger maar het tovert wel een glimlach bij mij te voorschijn.

27. De Aal - Sjanson de Confiture
Dit daarentegen vind ik flauw, meer wil ik er niet aan vuil maken buiten het feit dat ik een laag cijfer toeken.
Cijfer: 2,5

28. Demis Roussos & Vicky Leandros - Je T'aime Mon Amour
Een kleffe en te pompeuze ballad waarin beide artiesten lang niet tot hun recht komen. Maar ja, die twee waren allang over hun hoogtepunt heen.
Cijfer: 3

29. Diana Ross - Tenderness
Een late track uit haar succesalbum Diana. Waarom dit nummer alsnog op single werd uitgebracht begrijp ik niet want ik vind dat het minste nummer uit dat album. Een flets en te eentonig disco-nummer al is het goed geproduceerd.
Cijfer: 4,5

30. Barbara Dickson - My Heart Lies
Aardige ballad, behoorlijk toonvast gezongen maar ontroeren of beklijven doet het niet.

Opvallend veel nieuwkomers maar vorige week was er geen tipparade.

jassn schreef:
Dit ook maar eens volgen, aangezien ik bijna niks ken van de jaren '80 of toch niet veel goeds ken van uit die jaren was dit een hele uitdaging. Ik begon in musician zijn lijst wat liedjes te beluisteren maar dat bevestigde over het algemeen wat mijn visie over de jaren '80. (ik heb niks tegen u hoor musician)(...)

Neeeeuuh

You ain't seen nothing yet! 1982 wordt een alleraardigst jaar. Een laatste jaar met wat muziek uit de punk/newwave periode, de definitieve opkomst van electronica. Conservatieve oudjes die nog een jaartje creatief om zich heen slaan. En dan was er de opkomst van een nieuwe, jonge progressieve rockgeneratie die zich aandiende met o.a. U2 en de Simple minds. En nog meer fraaie muziek. De Engelse Hitlijsten liepen overigens wat voor op de Nederlandse.

Mijn lijstje (en ook die van Ranboy overigens) weerspiegelen wat wij er zelf van vonden in die tijd. In die zin is het een soort oude plakboeken bekijken. Zoals jij in 2044 naar je mumeafrekening lijstjes uit 2013 zit te kijken. Deels ben ik het er nog wel mee eens, deels zou ik wellicht anders naar muziek hebben gezocht en gekeken. Maar dat is wijsheid achteraf. Dat zoeken naar muziek was toen nog een heel werk in vergelijking met nu. Ik moest nog 20 worden, voor de goede orde.

oh nee U2

Wat als ik u nu eens probeer wijs te maken dat dit het lijstje zou zijn dat ik ook toen zou afgeleverd hebben? Ik doe lekker wat ik wil

edit: kan ik over 13 jaar zien of ik nog hetzelfde lijstje zou hebben ...

jassn schreef:
oh nee U2

Wat als ik u nu eens probeer wijs te maken dat dit het lijstje zou zijn dat ik ook toen zou afgeleverd hebben? Ik doe lekker wat ik wil
edit: kan ik over 13 jaar zien of ik nog hetzelfde lijstje zou hebben ...

Alles staat hier vrij in dit topic , vooral als je pas 23 bent

Nieuw jaar, nieuwe kansen.
Ben dit topic wel altijd blijven volgen en zal me ook weer eens af en toe melden.
1982 wordt inderdaad nog een alleraardigst jaar.
Sterker nog, het wordt steeds beter t/m pakweg 1986.

Jammer is, dat ik nu zeker weet (na een grote zolderinventarisatie), dat ik in 1982 geen lijstjes meer bijhield.
Uiteraard volgde ik nog wel altijd de radio en kocht veel albums en nam er veel op op bandjes. Ik was het grootste gedeelte van dat jaar zonder werk, dus had tijd genoeg.
Misschien is het een idee om nog eens te beginnen vanaf 1975...

Nog wat comments:

The Human League - Don't You Want Me:
Een van de eerste synthipopklassiekers en weet mij nog altijd een glimlach te ontlokken.
Uiterst aanstekelijk en een 8,5.

Andre Hazes - Zeg Maar Niets Meer:
In die tijd wilden wij allemaal dat hij dat inderdaad niet meer deed.
Ook nu heb ik nog moeite met het nummer.
Het origineel van Lesley Gore is een stuk beter.
Het nummer is ook gedaan door Dusty Springfield (schitterend) en Joan Jett op dit album op een bubblegum-poprockmanier.

Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg:
Kan ik nu een stuk beter waarderen dan vroeger.
Mooi, klein gehouden folk/kleinkunst-liedje.
Cijfer 7,5.

Normaal - Mamma Woar Is Mien Pils:
Hier raakte normaal volgens de diehard-fans voor het eerst serieus de weg kwijt.
In het Zuiden konden wij het nog wel hebben, het was een vaste waarde tijdens carnaval 1982.
Toch echter niet meer dan een 6.

The Cars - Shake It Up:
Geen hit geworden tenslotte.
Aanstekelijke pop/wave/disco. Titelnummer van hun 4e LP.
Klinkt wat verouderd, maar ik kan het nog goed horen, zeker dat gitaarstukje.
Cijfer 7,5.

Olivia Newton-John - Landslide:
Die moest ik echt even opnieuw opzetten, want was ik kwijt.
Inderdaad vreemd dat dit uiteindelijk geen hit werd.
Vlotte popsong op discobeat en goed gezongen.
Cijfer 7.

Daniel Sahuleka - Everybody Feel The Groove:
Normaal gesproken meestal eens met Luc, maar een 3 vind ik te laag.
Ik vind het toch een heel aardig funky disconummer, ook nu nog,
Sahuleka heeft een unieke stem die denk ik love it, or hate it is.
Cijfer 6,5.

De rest zal ik niet noemen vandaag, want dat worden lage quoteringen.

Martial
Tipparade week 2 (1982)

Alarmschijf: The Human League - Don't You Want Me
Wou het met hun vorige single Love Action nog niet echt lukken in Nederland daar kwam met Don't You Want Me behoorlijk verandering in en zou hier haar grootste hit gaan scoren een nummer doorspekt met synths waar de jaren 80 wel garant voor staan, een catchy nummer en met een aanstekelijk meezing refrein.
Cijfer: 8

14. Shakin' Stevens - Oh Julie
Gewoon een leuk en vrolijk liedje niets meer en niets minder, in 1983 op het Eurovisie Songfestival was er ook een "zanger" Daniel geheten die had ook een liedje over Julie en qua opzet leek dat wel op Oh Julie van Shakin' Stevens.

15. The Cars - Shake It Up
Mijn favorieten van The Cars zijn Drive en Heartbeat City dit Shake It Up kom ik me dan ook niet meer echt herinneren al mist dit nummer wel hitpotentie om in Nederland te scoren en is meer geschikt voor de Amerikaanse markt, maar al met al best een leuk nummer.

20. André Hazes - Zeg Maar Niets Meer
Met de stem van Andre Hazes heb ik nooit veel gehad al valt zijn stem in dit nummer ontzettend mee en vond ik dit vroeger volgens mij best een leuk nummer.

21. Daniel Sahuleka - Ev'rybody Feel The Groove
Luc heeft het over dat Sahuleka's zang gemaakt overkomt, maar dit is gewoon zijn eigen stem
en slecht is dit allerminst natuurlijk ook nu vind ik dit nummer nog zeer goed te pruimen.

22. Rubberen Robbie - De Nederlandse Sterren Vieren Carnaval
Om Rubberen Robbie kan ik altijd wel lachen om al die gekkigheid hoogtepunt in dit nummer is de andere versie van Annie hou jij me Tassie effe vast waar hun van maken Harry warm jij de nasi effe op orgineel is natuurlijk allemaal niet het aaneenrijgen van nummers maar grappig is het wel.

23. Olivia Newton John - Landslide
Ik heb altijd een zwak gehad voor Olivia die ook nog is een zeer aangenaam stemgeluid heeft, dit Landslide heeft wel wat en is een leuk poppy nummer waarbij de synths zeker niet vergeten worden, leuke single.

24. Normaal - Mamma Woar Is Mien Pils
Normaal kwam ook met een carnavals single dit jaar (neem aan dat het voor de carnaval bedoeld was) en zal één van de leukere blijken te zijn, leuke steelband ritme's en oerwoudgeluiden doorlopen dit alleraardigste nummer.

25. Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
De klapperrrrrrrr van de week is voor mij dit nummer van The Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg wat een juweeltje is uit de Nederlandse popgeschiedenis en al jaren hoog genoteerd in de Top 2000 al moest het afgelopen jaargang flink terrein prijsgeven, een nummer dat begint in het Engels en daarna overloopt in het Nederlands (alleraardigst gevonden) en op het einde maken de kerkklokken het helemaal af, schitterend nummer!
Cijfer: 10

26. Linda De Souza - Une Fille De Tous Les Pays
Ja als je hier niet vrolijk van wordt dan weet ik het niet meer, dit nummer heeft wel een erg vrolijke melodie waar je niet omheen kunt.

27. De Aal - Sjanson de Confiture
De baggerplaat van de week is dit nummer wel wat een ellende zeer flauwe Franse woordspelingen en vreselijke zang voor wie het nog niet doorhad het carnaval is in aantocht.
Cijfer: 1

28. Demis Roussos & Vicky Leandros - Je T'aime Mon Amour
Nog zoiets ergs maar dan wel iets minder dan de single van De Aal, de Marijke Helwegen van Griekenland in duet met Demis Roussos, dit is absoluut niet aan mij besteed, bah!
Cijfer: 2

29. Diana Ross - Tenderness
Ik heb Diana Ross wel is betere nummers horen zingen echt slecht is het natuurlijk niet, maar de orginaliteitsprijs zal ze hiermee niet winnen.

30. Barbara Dickson - My Heart Lies
Een mooi "klein" liedje van Barbara Dickson, de lengte van het nummer is precies goed zodat de aandacht vastgehouden kan worden.

TOP 40 VAN ROB nr 290, 13-1-1982
dw vw aw
1 1 5 I'll find my way home - Jon & Vangelis
2 3 7 I won't let you down - Ph.D.
3 2 6 Christmas was a friend of mine - Fay Lovski
4 5 6 Lenny - The Buggles
5 6 8 Cambodia - Kim Wilde
6 10 5 I (who have nothing) - Manfred Mann's Earth Band
7 19 3 Don't you want me - The Human League
8 7 6 Spirits in the material world - The Police
9 9 5 There's a river - Steve Winwood
10 4 8 Talkin' out of turn - The Moody Blues
11 18 2 Run with the fox - Chris Squire & Alan White
12 36 2 Star child - Level 42
13 20 7 Waiting on a friend - The Rolling Stones
14 14 6 Weddingbells - Kevin Godley & Lol Creme
15 16 5 Questionnaire - Chas Jankel
16 17 4 Young turks - Rod Stewart
17 13 10 Don't turn me away - 10CC
18 8 11 Under pressure - David Bowie & Queen
19 21 3 Oude Maasweg - The Amazing Stroopwafels
20 11 5 Tonight - The Look
21 12 8 Labelled with love - Squeeze
22 27 2 Bed sitter - Soft Cell
23 22 5 Bensonhurst blues - Oscar Benton
24 15 8 Living eyes - The Bee Gees
25 30 2 Georgia - Orchestral Manoeuvres in the Dark
26 35 3 My heart lies - Barbra Dickson
27 -- 1 I can't go for that - Hall & Oates
28 28 4 Perhaps love - John Denver & Placido Domingo
29 23 7 Live it up - The Time Bandits
30 -- 1 Don't stop believin' - Journey
31 -- 1 You could have been with me - Sheena Easton
32 -- 1 The land of make believe - Bucks Fizz
33 32 6 Mrs. Hutchinson - Madness
34 34 3 Tell me why - Earth & Fire
35 31 4 Menergy - Patrick Cowley
36 -- 1 Waiting for a girl like you - Foreigner
37 25 10 Decent town - The Lambrettas
38 24 10 Play to win - Heaven 17
39 26 9 Never in a million years - The Boomtown Rats
40 40 5 We kill the world - Boney M

Jon & Vangelis onbedreigd voor de derde week op 1. Verderop wel wat stijgers, Don't you want me van 19 naar 7 en Level 42 zelfs van 36 naar 12; maar of die nu potentiële nummer 1 hits zijn?

Zoals gewoonlijk weer vijf binnenkomers. De hoogste is voor het meest succesvolle Amerikaanse duo ooit, Hall & Oates. Meest succesvol geldt natuurlijk niet voor Nederland, waar deze song hun op een na grootste hit zou worden (Adult education de grootste). Op deze single doen ze waar ze goed in zijn, opbouwende coupletten en sterke refreinen, soulful gezongen en vet geproduceerd. Deze single is ook vaak gesampled, bv door De la Soul (Say no go).

Op 30 alweer een klassieker, Don't stop believin' van Journey. Destijds een 'gewone' powerrockballad zoals je die zo veel had, maar inmiddels, na onder andere recent ruim een jaar genoteerd in de UK top 40 (dankzij Glee), een heel grote. Perfect van opbouw, van langzaam naar steeds meeslepender, met die prachtige stem van Steve Perry. In de US waren ze toen direct al groot, in NL gaat dit slechts de tipparade halen, onbegrijpelijk...

Op 31 Sheena Easton met een minder bekende ballad, vakkundig gebracht maar ze had betere songs in deze tijd.

Op 32 een band die in 1981 het Eurovisie Songfestival won (Making your mind up) en een jaar later met een single kwam die niet alleen veel beter was, maar ook (opnieuw) de eerste plaats in de top 40 haalde. De tekst is sprookjesachtig en lijkt ook wel voor kinderen bedoeld, de muziek is verrassend sterk, melodieus vooral, goede harmonieën, en eindigt in een eindeloos refrein waardoorheen een kinderstem een soort Engels volksgedichtje brengt.

Op 36 alweer een klassieker (deze week dus 4 op de 5 titels!), de single waarmee Foreigner zich opnieuw op de kaart zette. Uiteraard geweldig gezongen door Lou Gramm, een prima song weer, maar je moet hem niet al te vaak horen, dan gaat hij vervelen.

Week 1/2 - 9 januari 1982.
Top 40
Tipparade

(afbeelding)

Alarmschijf: The Human League - Don't You Want Me
Steunplaat: The Human League - Don't You Want Me

Alarmschijf: The Human League - Don't You Want Me V
#14: Shakin' Stevens - Oh Julie V
#15: The Cars - Shake It Up V
#20: André Hazes - Zeg Maar Niets Meer V
#21: Daniel Sahuleka - Ev'rybody Feel The Groove V
#22: Rubberen Robbie - De Nederlandse Sterren Vieren Carnaval V
#23: Olivia Newton John - Landslide V
#24: Normaal - Mamma Woar Is Mien Pils V
#25: Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg V
#26: Linda De Souza - Une Fille De Tous Les Pays V
#27: De Aal - Sjanson De Confiture V
#28: Demis Roussos & Vicky Leandros - Je T'aime Mon Amour V
#29: Diana Ross - Tenderness V
#30: Barbara Dickson - My Heart Lies V

Nou zeg, we kunnen er tegenaan!

Don't You Want Me draagt een soort klassiekerstatus. Ik hoor het wat minder. Die yuppie-tekst vind ik te arrogant voor woorden ('Don't forget it's me who put you where you are now and I can put you back there too', dat soort sentiment ) en de melodie vind ik ook nogal plat, zeker als je het vergelijkt met hun andere (betere) singles. Helaas, ik kan hier niet meer aan kwijt dan een [5,5].

Meer heb ik met Shakin' Stevens. Oh Julie heeft een lekkere, pretentieloze schwung.
Dit heeft dan weer geen klassiekerstatus, maar dat heeft het helemaal niet nodig.
Leuk plaatje [7].

The Cars tuffen lekker poppy voorbij met Shake It Up. De synths vliegen je om de oren, maar het past de band uitstekend. Aanstekelijk met een vette knipoog [7,5].

Hazes, daar heb ik niets mee. Ongetwijfeld fijn voor fans, dit, maar niet aan mij besteed [2,5].

Daniel Sahuleka, dat vind ik ten alle tijden gewoon leuk klinken. Hier hoor ik ook puur enthousiasme in terug en z'n stem past perfect bij de lichtelijk funky discomuziek.
Geen hoogvlieger, maar zeker geen onvoldoende waardig [6].

Blokje carnaval:
De grap van Rubberen Robbie was anno 1982 al flink uitgewerkt. ... Vieren Carnaval was de onvermijdelijke carnavalshit van dit collectief, en helaas ging het nog wel eventjes door in dit jaar. Let eens op dat van iedere vorm van gezelligheid ontdane Toppop-decor uit het clipje dat het liedje vergezelt... [2]. De Aal dacht wat Franse woorden aan elkaar te plakken om grappig te klinken, maar ik zie er de humor niet van in [1,5].

Van Landslide kan ik het dan wel weer begrijpen waarom het niet aansloeg. Het ontbreekt aan een zekere x-factor. De melodie vind ik teveel kanten opgaan en het leunt iets te veel op die synths [5].

Normaal had in de gaten gekregen hoe ze zichzelf weer in de picture moesten zetten na een paar vruchteloze jaren. Net Als Gisteren was de eerste hit in deze vorm. Pils gaat dan wat meer richting calypso. Maar om eerlijk te zijn vind ik het een vervelende, te voor-de-hand liggende hit [4].

Oude Maasweg heeft een hoog Acda & De Munnick-gehalte, maar dan niet op een vervelende manier, i.t.t. het genoemde duo zelf. Muzikaal doet het middenstukje een beetje aan Dire Straits denken. Heel aardig nummer, al hoor ik er niet de Nederpop-klassieker in dat anderen doen [6,5].

Blokje Franstalig:
Linda De Souza's liedje doet me vooral aan de BZN denken, met het verschil dat de coupletten beter uitgewerkt klinken. Uiteindelijk vind ik het weinig om het lijf hebben, het is allemaal wat magertjes en kazig [5]. De oubolligheids-prijs van de week gaat naar Demis Roussos en Vicki Leandros. Wat een holle, pretentieuze bombast is me dit. Bah! Demis is beter af als ie z'n oude maatje opzoekt (Vangelis) [1].

Als ik me niet vergis had Diana Ross allang een nieuw album uit na het Diana-album. Waarom Tenderness dan verschijnt is me een compleet raadsel. Misschien was het laatste album niet hitgevoelig genoeg? In het vervelendeTenderness hoor ik in ieder geval geen hit [4].

My Heart Lies is een wat temerige ballad, het soort waarbij je gewoon weet dat Carly Simon het veel beter kan. Het klinkt erg eentonig: Binnen 10 seconden heb je eigenlijk het hele liedje al gehoord en de vocalen klinken me iets te geconstrueerd [5].

Veel kaf, weinig koren.

kaztor schreef:

Don't You Want Me draagt een soort klassiekerstatus. Ik hoor het wat minder. Die yuppie-tekst vind ik te arrogant voor woorden ('Don't forget it's me who put you where you are now and I can put you back there too', dat soort sentiment ) en de melodie vind ik ook nogal plat, zeker als je het vergelijkt met hun andere (betere) singles. Helaas, ik kan hier niet meer aan kwijt dan een [5,5].

Met yuppie's had ik die tekst nooit geassocieerd, wel met een domme machoman die in het volgende couplet dan ook stevig op zijn nummer wordt gezet door de betreffende dame (alleen zijn eerste opmerking 'you were working as a waitress in a cocktailbar' klopt, de rest niet!).
De tekst is het probleem niet, het probleem is het refrein dat veel te simpel en te repetitief is en ontzettend gaat vervelen. Zeker wel met je eens dat dit niet hun beste is.

Ik dacht zelfs ooit begrepen te hebben dat het als aanklacht bedoeld is tegen het misbruik van macht voor sexuele doeleinden. Eigenlijk wel mooi al die verschillende interpretaties.

Musician’s Top 30, 16-01-1982, week 3

01 (02) 04 Edge of seventeen – Stevie Nicks
02 (05) 03 Money – Pink Floyd
03 (01) 06 Spirits in the material World – The Police
04 (07) 04 Gloria – U2
05 (04) 05 I won’t let you down – PhD
06 (11) 03 Southern Pacific – Neil Young
07 (03) 08 I – Manfred Mann’s earth band
08 (08) 04 I’ll find my way home – Jon & Vangelis
09 (10) 04 Christmas was a friend of mine – Fay Lovsky
10 (15) 02 Young Turks – Rod Stewart
11 (---) 01 Don’t you want me – Human League
12 (09) 06 No reply at all – Genesis
13 (19) 02 Wedding bells – Godley and Creme
14 (18) 02 Starchild – Level 42
15 (12) 05 Take it easy on me – Little River Band
16 (06) 09 I go to sleep – Pretenders
17 (---) 01 Wild is the wind – David Bowie
18 (14) 05 Tears are not enough - ABC
19 (22) 02 There’s a River – Steve Winwood
20 (13) 07 Waiting on a friend – Rolling stones
21 (---) 01 Oude Maasweg – Amazing Stroopwafels
22 (20) 04 Mrs. Hutchinson – Madness
23 (21) 04 Tell me why – Earth & fire
24 (23) 04 Perhaps love – John Denver & Placido Domingo
25 (24) 05 Castles in the air – Don McLean
26 (---) 01 Shake it up – The Cars
27 (---) 01 Everybody feel the groove – Daniel Sahuleka
28 (16) 06 Don’t turn me away – 10cc
29 (29) 02 Wonderful time up there – Alvin Stardust
30 (28) 05 Labelled with love – Squeeze

Ik vond het destijds één van de allerleukste nummers die werd uitgebracht, Don't you want me van de Human League. En ik kan het nog steeds heel goed hebben. Ik ben niet heel erg van de teksten dus ik vind alles goed, wat de heer en dame hier debiteren. Prachtig nummer, heel hip in die tijd. Er volgen een paar goede jaren voor Human League.

Het komt zelfs hoger binnen dan het in Nederland onbekend gebleven (geen Top 40) David Bowie nummer Wild is the Wind, van het album Station to Station. Een prachtige ballad van Bowie, iets eerder was het al wel een hit geworden in de Engelse hitlijsten. Ook niet heel erg schokkend maar daar kon men het idee van deze single (5 jaar nadat het album was uitgebracht) wel ondersteunen.

David Bowie - Wild is the wind

(afbeelding)

50tracks Rearviewmirror Top 40, 16-01-1982, week 3

01 05 The Cars - Shake It Up
02 02 Loverboy - Working For The Weekend
03 01 U2 - Gloria
04 03 Stevie Nicks - Edge Of Seventeen
05 04 Sue Saad - Looker
06 -- Journey - Don't Stop Believin'
07 17 Here Is The News / Ticket To The Moon - Electric Light Orchestra
08 09 Human League - Don't You Want Me
09 11 The Look - Tonight
10 12 10CC - Don't Turn Me Away
11 14 Little River Band- Take It Easy On Me
12 08 The Lambrettas - Decent Town
13 07 Quarterflash - Harden My Heart
14 06 Neil Young & Crazy Horse - South-ern Pac-i-fic
15 13 Kim Wilde - Cambodia
16 -- Hall & Oates - I Can't Go For That (No Can Do)
17 23 Soft Cell - Bed Sitter
18 16 Rick Springfield - Love Is Alright Tonite
19 15 Rod Stewart - Young Turks
20 10 The Jam - Absolute Beginners
21 18 Billy Squier - My Kinda Lover
22 19 Jon & Vangelis - I'll Find My Way Home
23 20 Billy Joel - She's Got A Way (Live)
24 -- Tommy Tutone - 867-5309 (Jenny)
25 -- Foreigner - Waiting For A Girl Like You
26 -- Tom Tom Club - Genius Of Love
27 22 Bob Seger & The Silver Bullet Band - Feel Like A Number (live)
28 35 Chris Squire & Alan White - Run With The Fox
29 36 Accept - Burning
30 26 Ph. D. - I Won't Let You Down
31 39 Balance - Falling In Love
32 -- Player - If Looks Could Kill
33 -- Lindsey Buckingham - Trouble
34 31 Sheila - Little Darlin'
35 32 Ringo Starr - Wrack My Brain
36 -- Steve Miller Band - Circle Of Love
37 -- Sammy Hagar - Piece Of My Heart
38 21 Pretenders - I Go To Sleep
39 24 Dan Fogelberg - Leader Of The Band
40 -- Skyy - Let's Celebrate

De ultieme AOR-klassieker van Journey. Was in 1981/2 niet van mijn pick-up-je weg te krijgen. Hall & Oates hebben de tijd geweldig doorstaan en worden 30 jaar later niet voor niets overal en nergens gesampled. Tommy Tutone deed in Nederland echt helemaal niets in VS werd het letterlijk en figuurlijk een populair nummer. Had ik al gemeld dat ik van power pop hou? Foreigner scoort uiteraard met een ballad. Niks mis mee maar ik hou wat meer van de energieke kant van de band. Bij de Tom Tom Club denk ik steeds dat de Jeugd van Tegenwoordig weet waar ze de muzikale mosterd moeten halen. Pllayer doet me op de een of andere manieren denken aan How Long van Ace. Steve Miller wordt al snel door de harde werkelijkheid ingehaald.

Martial
Top 10 - Week 3 (1982)

01 (06) Level 42 - Starchild
02 (08) The Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
03 (04) Jon & Vangelis - I'll find my way home
04 (02) The Police - Spirits in the material world
05 (---) Journey - Don't stop believing
06 (03) Kim Wilde - Cambodia
07 (05) Future World Orchestra - Desire
08 (---) Human League - Don't you want me
09 (10) Rod Stewart - Young Turks
10 (01) Rolling Stones - Waiting on a friend

Een vrije val voor The Stones van 1 naar 10 oftewel deze single heeft z'n beste tijd wel gehad, een nieuwe nummer 1 in de vorm van Level 42 met Starchild, The Amazing Stroopwafels denderen door naar nummer 2 en op nummer 5 de hoogste nieuwe binnenkomer van Journey, ik was behoorlijk de ban van deze groep in de jaren 80 die volgend jaar (1983) met 2 geweldige singles aankomen Seperate Ways (Worlds Apart) en die fantastische rockballad Send Her My Love, maar daarover volgende jaar ongetwijfeld meer!

week 3 - 1982

1. (1) (2w) Kraftwerk - The Model / Computer Love
2. (3) (2w) Mobiles - Drowning in Berlin
3. (2) (2w) Adam and The Ants - Ant Rap
4. (4) (2w) Kool & The Gang - Get Down On It
5. (6) (2w) Madness - It Must Be Love
6. (-) (1w) Techno Twins - Falling In Love Again
7. (13) (2w) Ph D - I Won't Let You Down
8. (10) (2w) The Human League - Don't You Want Me
9. (-) (1w) Olivia Newton John - Landslide
10. (9) (2w) Electric Light Orchestra - Here is the News / Ticket To The Moon
11. (14) (2w) The Police - Spirits in the Material World
12. (8) (2w) Soft Cell - Tainted Love
13. (15) (2w) Abba - One of Us
14. (11) (2w) The Stranglers - Golden Brown
15. (-) (1w) Lindsey Buckingham - Trouble

Gast
geplaatst: vandaag om 02:59 uur

geplaatst: vandaag om 02:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.