Muziek / Toplijsten en favorieten / 1990 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
zoeken in:
0
Martial
geplaatst: 15 juni 2013, 19:28 uur
Tipparade - Week 24 (1982)
Alarmschijf: Trio - Da Da Da
Een nummer waar ik toen al niet gecharmeerd van was en nu nog minder moet ik zeggen, het wekt vooral irritatie op door dat ge-da da da en muzikaal kom ik al helemaal niet aan me trekken met dit zeiknummer pur sang, er kwam helaas ook nog een Nederlandse variant op.
Cijfer: 3
10. Fleetwood Mac - Hold Me
De 1e single afkomstig van het album Mirage (zeker niet hun beste) dit keer is niet geschreven door Buckingham of Nicks maar door Christine McVie en is een "typisch" Fleetwood Mac nummer te noemen en een goed luisteraar hoort hier al iets van het latere werk Tango In The Night in terug en heeft wat trekjes van het solowerk van Lindsey Buckingham in zich, maar Hold Me ligt prima in het commerciële en hitgevoelige oor.
Cijfer: 8
13. Stevie Wonder - Do I Do
Dit nummer was ik eerlijk gezegd een beetje vergeten, maar dit Do I Do klinkt nog steeds erg
"lekker" natuurlijk met de onvermijdelijke mondharmonica, de trompet horen we ook nog is lekker te keer gaan, al met al is dit gewoon een fijn zomers plaatje te noemen.
25. Bloem - Ik Wil Alleen Bij Jou Zijn
Nadeel van het scoren van een redelijke grote hit zoals Even Aan Me Moeder Vragen is dat het vaak zoeken is naar een geschikte opvolger en met dit nummer slagen ze daar maar deels in, het refrein luistert wat zeikerig weg al moet het nummer het daar wel van hebben, aardig maar ook niet meer dan dat.
Cijfer: 5
26. Vanessa - Dynamite
Dit klinkt zo ongelofelijk flauw en kinderachtig allemaal dat het nauwelijk nog serieus te nemen is en op zangvlak wordt Vanessa wederom geholpen door Jody Pijper, nee niet echt my cup of tea dit.
27. Rick Springfield - Don't Talk To Strangers
Rick Springfield heeft in Nederland nooit grote hits gescoord daarvoor klonk het misschien allemaal net te Amerikaans waar ook dit Don't Talk To Strangers debet aan is, maar met dit nummer is wat mij betreft niets mis, het ligt prima in het gehoor is behoorlijk meezingbaar en Rick Springfield heeft gewoon een zeer aangename zangstem dat het hier in Nederland dan niet wil lukken zegt meer over de smaak van het Nederlandse volk dan over Rick Springfield.
Cijfer: 8,5
28. Arne Jansen & Les Cigales - Zeven Brieven
De Nederlandse versie van Seven Tears van de Goombay Dance Band is natuurlijk net zo dramatisch als de Engelse versie, maar het ergste van alles is dat ik het nog zo mee kan zingen.
29. Lobo - The Soca Calypso Party
Het laatste wapenfeit van Lobo in de Tipparade en als je blijft hangen in dit genre heeft het publiek het op den duur ook wel gehoord dus verder als de Tipparade zal dit nummer dan ook niet komen.
Cijfer: 4
30. Tony Sherman - Ellovee-Ee
Het klinkt niet echt vervelend dit Ellovee-Ee, maar de invloeden van Kool & The Gang en Stevie Wonder zijn zeker waarneembaar, maar catchy en danceable is het zeker wel.
Cijfer: 6
Een nummer waar ik toen al niet gecharmeerd van was en nu nog minder moet ik zeggen, het wekt vooral irritatie op door dat ge-da da da en muzikaal kom ik al helemaal niet aan me trekken met dit zeiknummer pur sang, er kwam helaas ook nog een Nederlandse variant op.

De 1e single afkomstig van het album Mirage (zeker niet hun beste) dit keer is niet geschreven door Buckingham of Nicks maar door Christine McVie en is een "typisch" Fleetwood Mac nummer te noemen en een goed luisteraar hoort hier al iets van het latere werk Tango In The Night in terug en heeft wat trekjes van het solowerk van Lindsey Buckingham in zich, maar Hold Me ligt prima in het commerciële en hitgevoelige oor.
Dit nummer was ik eerlijk gezegd een beetje vergeten, maar dit Do I Do klinkt nog steeds erg
"lekker" natuurlijk met de onvermijdelijke mondharmonica, de trompet horen we ook nog is lekker te keer gaan, al met al is dit gewoon een fijn zomers plaatje te noemen.
Nadeel van het scoren van een redelijke grote hit zoals Even Aan Me Moeder Vragen is dat het vaak zoeken is naar een geschikte opvolger en met dit nummer slagen ze daar maar deels in, het refrein luistert wat zeikerig weg al moet het nummer het daar wel van hebben, aardig maar ook niet meer dan dat.
26. Vanessa - Dynamite
Dit klinkt zo ongelofelijk flauw en kinderachtig allemaal dat het nauwelijk nog serieus te nemen is en op zangvlak wordt Vanessa wederom geholpen door Jody Pijper, nee niet echt my cup of tea dit.
Rick Springfield heeft in Nederland nooit grote hits gescoord daarvoor klonk het misschien allemaal net te Amerikaans waar ook dit Don't Talk To Strangers debet aan is, maar met dit nummer is wat mij betreft niets mis, het ligt prima in het gehoor is behoorlijk meezingbaar en Rick Springfield heeft gewoon een zeer aangename zangstem dat het hier in Nederland dan niet wil lukken zegt meer over de smaak van het Nederlandse volk dan over Rick Springfield.
De Nederlandse versie van Seven Tears van de Goombay Dance Band is natuurlijk net zo dramatisch als de Engelse versie, maar het ergste van alles is dat ik het nog zo mee kan zingen.
Het laatste wapenfeit van Lobo in de Tipparade en als je blijft hangen in dit genre heeft het publiek het op den duur ook wel gehoord dus verder als de Tipparade zal dit nummer dan ook niet komen.
Het klinkt niet echt vervelend dit Ellovee-Ee, maar de invloeden van Kool & The Gang en Stevie Wonder zijn zeker waarneembaar, maar catchy en danceable is het zeker wel.
0
geplaatst: 15 juni 2013, 20:37 uur
Doe Maar (week 23) verhoog ik naar 9, Aneka (week 20) verlaag ik naar 3.
Tipparade : week 24 van 1982.
Dit nummer steekt de draak met al die zoetsappige schlagers, het is bewust knullig en eenvoudig gehouden. Natuurlijk niet hoogstaand maar grappig vind ik het wel. Laat ik maar spreken van een guilty pleasure.
Cijfer: 7
Een typisch Fleetwood Mac-nummer dat gemakkelijk in het oor ligt maar het werd geen grote hit. Het is misschien wat voorspelbaar maar het heeft beslist zijn kwaliteiten.
Cijfer: 7,5
Dit was een toegevoegde track op zijn compilatie Original Musiquarium I, de albumversie duurt ruim 10 minuten lang maar verveelt geen moment. Dit swingt heerlijk en heeft alles te bieden: het funky ritme, zijn mondharmonica, de jazzy blazers en zijn onnavolgbare stem.
Cijfer: 9
Bloem is zowat de zwakste band in de Nederpopscène. De tekst overstijgt nauwelijks de gemiddelde schlager, de zang is vlak en ze proberen met dat ritme krampachtig in de voetsporen van Doe Maar te treden.
Cijfer: 3,5
26. Vanessa - Dynamite
Dit is al even knullig, flauw en ook kinderachtig. Upside Down is een guilty pleasure, de andere hits van haar kunnen mij gestolen worden.
Klinkt misschien te Amerikaans (AOR) voor de Europese hitlijsten. Zang en melodie zijn zeker niet slecht maar het nummer is wat glad en blijft te weinig hangen.
Als je een melig Engelstalig nummer in het Nederlands vertaalt blijft het melig. Inderdaad even erg als het origineel en ik geef dan ook hetzelfde lage cijfer.
Cijfer: 2
Deze latin komt mij te gemaakt en voorspelbaar over al is dat instrumentale gedeelte nog enigszins te pruimen.
Cijfer: 4,5
Het swingt wel door de bas en riff met ook leuke percussie maar het is ook wat clichématig en inderdaad teveel geënt op Kool & The Gang.
Cijfer: 5,5
Tipparade : week 24 van 1982.
Dit nummer steekt de draak met al die zoetsappige schlagers, het is bewust knullig en eenvoudig gehouden. Natuurlijk niet hoogstaand maar grappig vind ik het wel. Laat ik maar spreken van een guilty pleasure.
Een typisch Fleetwood Mac-nummer dat gemakkelijk in het oor ligt maar het werd geen grote hit. Het is misschien wat voorspelbaar maar het heeft beslist zijn kwaliteiten.
Dit was een toegevoegde track op zijn compilatie Original Musiquarium I, de albumversie duurt ruim 10 minuten lang maar verveelt geen moment. Dit swingt heerlijk en heeft alles te bieden: het funky ritme, zijn mondharmonica, de jazzy blazers en zijn onnavolgbare stem.
Bloem is zowat de zwakste band in de Nederpopscène. De tekst overstijgt nauwelijks de gemiddelde schlager, de zang is vlak en ze proberen met dat ritme krampachtig in de voetsporen van Doe Maar te treden.
26. Vanessa - Dynamite
Dit is al even knullig, flauw en ook kinderachtig. Upside Down is een guilty pleasure, de andere hits van haar kunnen mij gestolen worden.
Klinkt misschien te Amerikaans (AOR) voor de Europese hitlijsten. Zang en melodie zijn zeker niet slecht maar het nummer is wat glad en blijft te weinig hangen.
Als je een melig Engelstalig nummer in het Nederlands vertaalt blijft het melig. Inderdaad even erg als het origineel en ik geef dan ook hetzelfde lage cijfer.
Cijfer: 2
Deze latin komt mij te gemaakt en voorspelbaar over al is dat instrumentale gedeelte nog enigszins te pruimen.
Cijfer: 4,5
Het swingt wel door de bas en riff met ook leuke percussie maar het is ook wat clichématig en inderdaad teveel geënt op Kool & The Gang.
0
geplaatst: 16 juni 2013, 08:45 uur
LucM schreef:
Geweldig album, een compilatie die haast nog beter is dan een nieuw studio album. De hele "Greatest Hits" is buitengewoon smaakvol gekozen, met overigens in totaal 4 nieuwe nummers. Deze cd van Stevie Wonder is te bestempelen als één van de beste albums van het jaar, ware het niet dat het een compilatie is.Bizar genoeg, werd Hold me nog een keer uitgebracht, in 1989 en werd het opnieuw een bescheiden hit. Toen omdat Hold me werd gekozen van de Greatest Hits cd.
Het nummer heeft meer kwaliteiten dan de notering doet vermoeden, maar Mirage in z'n totaliteit sprak minder aan dan Rumours of Tusk en Fleetwood Mac was wat uit de mode...
0
Martial
geplaatst: 16 juni 2013, 11:03 uur
musician schreef:
Het nummer heeft meer kwaliteiten dan de notering doet vermoeden, maar Mirage in z'n totaliteit sprak minder aan dan Rumours of Tusk en Fleetwood Mac was wat uit de mode...
Met dat gegeven vind ik het dan des te opvallender dat je voor Mirage 4.5 ster over heeft en voor Tusk 4 sterren, in Mirage hoor ik geen 4.5 ster moet ik zeggen.

0
geplaatst: 16 juni 2013, 11:29 uur
Ik sprak in algemene zin over Mirage in 1982 en gaf niet mijn persoonlijke mening. Desgevraagd vind ik Mirage inderdaad leuker om naar te luisteren dan Tusk. 

0
geplaatst: 18 juni 2013, 21:08 uur
Musician’s Top 30, 19-06-1982, week 25
01 (01) 03 Hold me –Fleetwood Mac
02 (02) 04 Abracadabra – Steve Miller Band
03 (03) 03 Promised you a miracle – Simple Minds
04 (04) 03 Ball and chain – XTC
05 (06) 02 Who can it be now – Men at Work
06 (11) 02 Paperlate - Genesis
07 (07) 06 Surrender – Jon Anderson
08 (05) 09 Rosanna – Toto
09 (16) 02 Ballerina – Little River Band
10 (10) 06 Heat of the moment – Asia
11 (13) 04 House of fun - Madness
12 (17) 02 Going to a go go – Rolling Stones
13 (---) 01 Redemption song – Manfred Mann
14 (09) 06 Dreiklangs dimensionen – Rheingold
15 (20) 04 Freeze frame – J. Geils Band
16 (14) 05 No easy answer – Camel
17 (12) 07 Eye in the sky – The Alan Parsons Project
18 (08) 09 Ghosts – Japan
19 (---) 01 Space age love song – A Flock of seagulls
20 (---) 01 Do I do – Stevie Wonder
21 (22) 05 Really saying something – Bananarama
22 (---) 01 Don’t talk to strangers – Rick Springfield
23 (19) 03 Goody two Shoes – Adam Ant
24 (25) 03 Mrs. Robinson live – Simon & Garfunkel
25 (26) 02 After the glitter fades – Stevie Nicks
26 (---) 01 Da da da I don’t love you – Trio
27 (15) 07 Skandal im sperrbezirk – Spider Murphy Gang
28 (---) 01 Work that body – Diana Ross
29 (21) 06 The visitor – Lindsey Buckingham
30 (---) 01 Is dit alles – Doe maar
Een nieuw lijstje met maar liefst 7 nieuwe binnenkomers. Geen verrassingen behalve dan één onbekend nummer. Ik was wel onaangenaam verrast bij het nog eens beluisteren van het nieuwe nummer van Diana Ross. Echt heel erg slecht. Gelukkig maar een notering van één week.
De onbekende hit vandaag komt van Manfred Mann's Earth Band. Redemption song is een cover van Bob Marley. Er staat een heel spannende, nogal emotionele en stevige, versie op Somewhere in Afrika.
Maar de single is helemaal "gekortwiekt". Nog wel goed, maar ja, duidelijk een sterk ingekorte remix inclusief nieuw ingemixte vocalen en exclusief indringende Afrikaanse band. Dat wist ik bij het verschijnen van de single overigens nog niet, het album moest volgens mij nog verschijnen.
Redemption song (single)
Redemption song (album version)
01 (01) 03 Hold me –Fleetwood Mac
02 (02) 04 Abracadabra – Steve Miller Band
03 (03) 03 Promised you a miracle – Simple Minds
04 (04) 03 Ball and chain – XTC
05 (06) 02 Who can it be now – Men at Work
06 (11) 02 Paperlate - Genesis
07 (07) 06 Surrender – Jon Anderson
08 (05) 09 Rosanna – Toto
09 (16) 02 Ballerina – Little River Band
10 (10) 06 Heat of the moment – Asia
11 (13) 04 House of fun - Madness
12 (17) 02 Going to a go go – Rolling Stones
13 (---) 01 Redemption song – Manfred Mann
14 (09) 06 Dreiklangs dimensionen – Rheingold
15 (20) 04 Freeze frame – J. Geils Band
16 (14) 05 No easy answer – Camel
17 (12) 07 Eye in the sky – The Alan Parsons Project
18 (08) 09 Ghosts – Japan
19 (---) 01 Space age love song – A Flock of seagulls
20 (---) 01 Do I do – Stevie Wonder
21 (22) 05 Really saying something – Bananarama
22 (---) 01 Don’t talk to strangers – Rick Springfield
23 (19) 03 Goody two Shoes – Adam Ant
24 (25) 03 Mrs. Robinson live – Simon & Garfunkel
25 (26) 02 After the glitter fades – Stevie Nicks
26 (---) 01 Da da da I don’t love you – Trio
27 (15) 07 Skandal im sperrbezirk – Spider Murphy Gang
28 (---) 01 Work that body – Diana Ross
29 (21) 06 The visitor – Lindsey Buckingham
30 (---) 01 Is dit alles – Doe maar
Een nieuw lijstje met maar liefst 7 nieuwe binnenkomers. Geen verrassingen behalve dan één onbekend nummer. Ik was wel onaangenaam verrast bij het nog eens beluisteren van het nieuwe nummer van Diana Ross. Echt heel erg slecht. Gelukkig maar een notering van één week.
De onbekende hit vandaag komt van Manfred Mann's Earth Band. Redemption song is een cover van Bob Marley. Er staat een heel spannende, nogal emotionele en stevige, versie op Somewhere in Afrika.
Maar de single is helemaal "gekortwiekt". Nog wel goed, maar ja, duidelijk een sterk ingekorte remix inclusief nieuw ingemixte vocalen en exclusief indringende Afrikaanse band. Dat wist ik bij het verschijnen van de single overigens nog niet, het album moest volgens mij nog verschijnen.
Redemption song (single)
Redemption song (album version)
0
geplaatst: 19 juni 2013, 10:07 uur
50tracks Rearviewmirror Top 40 1982 week 25, 19-06-1982
1 1 ABC - The Look Of Love
2 2 Soft Cell - Torch
3 3 Foreigner - Break It Up
4 4 Gang Of Four - I Love A Man In Uniform
5 10 Steve Miller Band - Abracadabra
6 5 Kansas - Play The Game Tonight
7 6 John Cougar - Hurts So Good
8 8 Simple Minds - Promised You A Miracle
9 9 J. Geils Band - Freeze Frame
10 11 New Adventures - Don't Want You
11 7 David Bowie - Cat People (Putting Out Fire)
12 12 A Flock Of Seagulls - I Ran (So Far Away)
13 13 B-Movie - Nowhere Girl
14 21 REO Speedwagon - Keep The Fire Burnin'
15 -- Crosby, Stills & Nash - Wasted On The Way
16 -- Joe Jackson - Real Men
17 16 Japan - Cantonese Boy
18 17 U2 - A Celebration
19 15 Asia - Heat Of The Moment
20 23 Gary U.S. Bonds - Out Of Work
21 22 Glenn Frey - I Found Somebody
22 28 The Teardrop Explodes - Tiny Children
23 14 Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk
24 32 The Apollinaires - The Feeling's Gone
25 36 Men At Work - Who Can It Be Now?
26 -- John Waite - Change
27 27 Cheap Trick - If You Want My Love
28 31 The Chameleons - In Shreds
29 24 Alan Parsons Project - Eye In The Sky
30 34 Rolling Stones - Going To A Go-Go
31 35 Duran Duran - Hungry Like The Wolf
32 -- J. Geils Band - Angel In Blue
33 18 The Clash - Know Your Rights
34 30 Journey - Open Arms / Little Girl
35 -- Manfred Mann's Earth Bband - Redemption Song
36 33 A Flock Of Seagulls - Space Age Love Song
37 38 Hall & Oates - Your Imagination
38 29 Rheingold - Dreiklangsdimensionen
39 39 Frankie Miller - To Dream The Dream
40 -- Rick Springfield - Don't Talk To Strangers
Geweldige singles van Crosby Stills & Nash en Joe Jackson (zie Ranboy). Waarbij het opvalt hoe weinig beide singles internationaal gedaan hebben. Joe Jackson haalt niet eens de hitlijsten in de UK & USA. John Waite haalt met zijn solodebuut in 1982 ook geen enkele hitparade. Ik kan niet eens terugvinden op welke datum het nummer uitgebracht is maar "deze" week kwam in 1982 het door mij grijsgedraaide Ignition album uit. In 1985 zal de rerelease van Change het, na het succes van Missing You, aanzienlijk beter doen. J. Geils Band komt alweer met de volgende single. Minder catchy maar daardoor niet minder genietbaar. Rick Springfield en Manfred Mann zie boven bij Musician en Martial. Aardig is ook dat ook een andere nieuwe binnenkomer bij Musician Redemption Song heeft gecovered: Stevie Wonder. Diana Ross is inderdaad heel slecht. Hold Me is uiteraard niet slecht maar ik kreeg het nummer in 1982, in 1989 en ook nu in 2013 niet te pakken.
2 2 Soft Cell - Torch
3 3 Foreigner - Break It Up
5 10 Steve Miller Band - Abracadabra
6 5 Kansas - Play The Game Tonight
7 6 John Cougar - Hurts So Good
9 9 J. Geils Band - Freeze Frame
10 11 New Adventures - Don't Want You
11 7 David Bowie - Cat People (Putting Out Fire)
12 12 A Flock Of Seagulls - I Ran (So Far Away)
13 13 B-Movie - Nowhere Girl
14 21 REO Speedwagon - Keep The Fire Burnin'
15 -- Crosby, Stills & Nash - Wasted On The Way
16 -- Joe Jackson - Real Men
17 16 Japan - Cantonese Boy
18 17 U2 - A Celebration
19 15 Asia - Heat Of The Moment
20 23 Gary U.S. Bonds - Out Of Work
21 22 Glenn Frey - I Found Somebody
22 28 The Teardrop Explodes - Tiny Children
23 14 Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk
24 32 The Apollinaires - The Feeling's Gone
25 36 Men At Work - Who Can It Be Now?
26 -- John Waite - Change
27 27 Cheap Trick - If You Want My Love
28 31 The Chameleons - In Shreds
29 24 Alan Parsons Project - Eye In The Sky
30 34 Rolling Stones - Going To A Go-Go
31 35 Duran Duran - Hungry Like The Wolf
32 -- J. Geils Band - Angel In Blue
33 18 The Clash - Know Your Rights
34 30 Journey - Open Arms / Little Girl
35 -- Manfred Mann's Earth Bband - Redemption Song
36 33 A Flock Of Seagulls - Space Age Love Song
37 38 Hall & Oates - Your Imagination
38 29 Rheingold - Dreiklangsdimensionen
39 39 Frankie Miller - To Dream The Dream
40 -- Rick Springfield - Don't Talk To Strangers
Geweldige singles van Crosby Stills & Nash en Joe Jackson (zie Ranboy). Waarbij het opvalt hoe weinig beide singles internationaal gedaan hebben. Joe Jackson haalt niet eens de hitlijsten in de UK & USA. John Waite haalt met zijn solodebuut in 1982 ook geen enkele hitparade. Ik kan niet eens terugvinden op welke datum het nummer uitgebracht is maar "deze" week kwam in 1982 het door mij grijsgedraaide Ignition album uit. In 1985 zal de rerelease van Change het, na het succes van Missing You, aanzienlijk beter doen. J. Geils Band komt alweer met de volgende single. Minder catchy maar daardoor niet minder genietbaar. Rick Springfield en Manfred Mann zie boven bij Musician en Martial. Aardig is ook dat ook een andere nieuwe binnenkomer bij Musician Redemption Song heeft gecovered: Stevie Wonder. Diana Ross is inderdaad heel slecht. Hold Me is uiteraard niet slecht maar ik kreeg het nummer in 1982, in 1989 en ook nu in 2013 niet te pakken.
0
Martial
geplaatst: 20 juni 2013, 18:01 uur
Top 15 - Week 25 (1982)
01 (01) Simple Minds - Promised You A Miracle
02 (02) Steve Miller Band - Abracadabra
03 (05) Fleetwood Mac - Hold Me
04 (04) ABC - The Look Of Love
05 (07) Genesis - Paperlate
06 (09) Rolling Stones - Going To A Go-Go (Live)
07 (03) The Alan Parsons Project - Eye In The Sky
08 (08) Madness - House Of Fun
09 (---) Rick Springfield - Don't Talk To Strangers
10 (15) Men At Work - Who Can It Be Now?
11 (---) Soft Cell - Torch
12 (06) Kansas - Play The Game Tonight
13 (---) Stevie Wonder - Do I Do
14 (---) Duran Duran - Hungry Like The Wolf
15 (10) The J.Geils Band - Freeze Frame

De Simple Minds houden stand op nummer 1, een 4-tal nieuwe binnenkomers waarvan Rick Springfield de hoogste is.
Joe Jackson en Crosby, Stills & Nash gaan hier natuurlijk ook verschijnen die al in de lijsten van ranboy en 50tracks te vinden zijn, maar ik probeer wel een beetje in de buurt van de Tipparade te blijven (uitzonderingen daargelaten uiteraard) anders zou ik bijvoorbeeld Peter Gabriel met Shock The Monkey er al in kunnen zetten.
02 (02) Steve Miller Band - Abracadabra
03 (05) Fleetwood Mac - Hold Me
04 (04) ABC - The Look Of Love
05 (07) Genesis - Paperlate
06 (09) Rolling Stones - Going To A Go-Go (Live)
07 (03) The Alan Parsons Project - Eye In The Sky
08 (08) Madness - House Of Fun
09 (---) Rick Springfield - Don't Talk To Strangers
10 (15) Men At Work - Who Can It Be Now?
11 (---) Soft Cell - Torch
12 (06) Kansas - Play The Game Tonight
13 (---) Stevie Wonder - Do I Do
14 (---) Duran Duran - Hungry Like The Wolf
15 (10) The J.Geils Band - Freeze Frame

De Simple Minds houden stand op nummer 1, een 4-tal nieuwe binnenkomers waarvan Rick Springfield de hoogste is.
Joe Jackson en Crosby, Stills & Nash gaan hier natuurlijk ook verschijnen die al in de lijsten van ranboy en 50tracks te vinden zijn, maar ik probeer wel een beetje in de buurt van de Tipparade te blijven (uitzonderingen daargelaten uiteraard) anders zou ik bijvoorbeeld Peter Gabriel met Shock The Monkey er al in kunnen zetten.

0
geplaatst: 20 juni 2013, 20:39 uur
TOP 40 VAN ROB nr 312, 16-6-1982
dw vw aw
1 2 8 Surrender - Jon Anderson
2 9 4 I've never been to me - Charlene
3 4 5 Flash in the night - Secret Service
4 1 6 Dreiklangs Dimensionen - Rheingold
5 13 2 Torch - Soft Cell
6 7 4 The look of love - ABC
7 6 6 Heat of the moment - Asia
8 5 5 On my own - Nikka Costa
9 3 10 Rosanna - Toto
10 10 4 Familiar ground - Lori Spee
11 12 4 Paperlate - Genesis
12 15 4 Abracadabra - The Steve Miller Band
13 11 5 Can't take my eyes off of you - The Boys Town Gang
14 24 2 Avalon - Roxy Music
15 8 7 The angler - Gary Brooks
16 36 2 Real men - Joe Jackson
17 22 3 Promised you a miracle - Simple Minds
18 27 3 House of fun - Madness
19 21 3 Goody two shoes - Adam Ant
20 23 3 Who can it be now? - Men at Work
21 14 7 Ein bisschen Frieden - Nicole
22 17 5 Island of lost souls - Blondie
23 20 9 See you - Depeche Mode
24 25 3 Summer is a coming - Strawberry Vocal Choir
25 -- 1 Hold me - Fleetwood Mac
26 16 7 She's leaving - Orchestral Manoeuvres in the Dark
27 -- 1 Il veliero - The Chaplin Band
28 18 8 The second time - Elaine Paige
29 19 8 Stand or fall - The Fixx
30 34 2 I will follow him - José
31 -- 1 Hungry like the wolf - Duran Duran
32 -- 1 Da da da ich lieb' dich nicht - Trio
33 -- 1 Someone loves you honey - June Lodge & Prince Mohammed
34 30 3 Murphi's law - Cheri
35 26 6 Freeze frame - J. Geils Band
36 31 13 Party fears two - The Associates
37 28 9 Skandall im Sperrbezirk - Spider Murphy Gang
38 32 7 Automatic pilot - Fay Lovsky
39 29 5 Really saying something - Bananarama
40 35 2 I want you - Cheap Trick
Dan kom je zondag even niet toe aan je 1982 top 40, en voor je het weet is het alweer donderdag... en een spectaculaire top 10, mag ik wel zeggen. Jon Anderson pakt in de achtste week toch nog de nummer 1 positie, terwijl Rheingold in de vijfde week al van 1 naar 4 duikelt. Charlene stijgt onwaarschijnlijk snel van 9 naar 2; ook Soft Cell doet goede zaken.
Joe Jackson stijgt 20 plaatsen van 36 naar 16, maar Cheap Trick zakt in de tweede week al van 35 naar 40. Niets is zeker.
Op 25 komt het vertrouwde Fleetwood Mac binnen, met het vertrouwde, hier misschien wel ultieme Fleetwood Mac-geluid. Al klinken refrein en coupletten in de afwisseling wat simpel, hier scoort FM nog wel een voldoende mee bij mij (en een kleine top 40 hit).
Op 27 het geweldige Il veliero van onze eigen Chaplin Band, een Limburgse (!) band met een cover van een Italiaanse song. Zelden hoorde ik iets van Nederlandse bodem dat zo swingend, strak, gedreven en bijna extatisch was. Dat dit ook langzaam tot het publiek doordrong, blijkt uit het feit dat de plaat maar tot 24 kwam, maar er toch 11 weken over deed voor het uit de top 40 verdween (tegenwoordig standaard, toen extreem, zelfs een van de langst genoteerde songs van het jaar...) Ook bij mijn weten de enige NL top 40 hit in het Italiaans (correct me if I'm wrong).
Op 31 Duran Duran met Hungry like the wolf, dat nu als hitband helemaal op dreef komt; al zie ik nu in het Hitdossier tot mijn verbazing dat dit de top 40 niet eens haalde (maar de volgende singles wel). Ze klinken steeds hitgevoeliger, maar ook nog steeds eigenzinnig, de ideale eighties-band.
Op 32 het uiterst droge Da da da ich lieb' dich nicht du liebst mich nicht. Ik zie dat collega musician dit in de Engelstalige versie genoteerd heeft, terwijl ik dacht dat in NL alleen de Duitstalige versie gedraaid werd. Maakt niet uit, klinkt precies het zelfde: leuk voor een keertje, maar vervelend om vaker te horen.
Op 33 de grootste NL top 40 hit van het jaar, het zwoele softreggaedeuntje Someone loves you honey. Soepel en prettig gezongen door June Lodge, en net als het wat te zoetsappig wordt, brengt Prince Mohammed nog wat variatie in de song. Een combinatie (vrouw zingt, man rapt) die ik hiervoor nog niet echt had gehoord, maar die hierna nog duizendvoudig terug zal keren...
Ondertussen blijft dit een geslaagde zomerhit.
dw vw aw
1 2 8 Surrender - Jon Anderson
2 9 4 I've never been to me - Charlene
3 4 5 Flash in the night - Secret Service
4 1 6 Dreiklangs Dimensionen - Rheingold
5 13 2 Torch - Soft Cell
6 7 4 The look of love - ABC
7 6 6 Heat of the moment - Asia
8 5 5 On my own - Nikka Costa
9 3 10 Rosanna - Toto
10 10 4 Familiar ground - Lori Spee
11 12 4 Paperlate - Genesis
12 15 4 Abracadabra - The Steve Miller Band
13 11 5 Can't take my eyes off of you - The Boys Town Gang
14 24 2 Avalon - Roxy Music
15 8 7 The angler - Gary Brooks
16 36 2 Real men - Joe Jackson
17 22 3 Promised you a miracle - Simple Minds
18 27 3 House of fun - Madness
19 21 3 Goody two shoes - Adam Ant
20 23 3 Who can it be now? - Men at Work
21 14 7 Ein bisschen Frieden - Nicole
22 17 5 Island of lost souls - Blondie
23 20 9 See you - Depeche Mode
24 25 3 Summer is a coming - Strawberry Vocal Choir
25 -- 1 Hold me - Fleetwood Mac
26 16 7 She's leaving - Orchestral Manoeuvres in the Dark
27 -- 1 Il veliero - The Chaplin Band
28 18 8 The second time - Elaine Paige
29 19 8 Stand or fall - The Fixx
30 34 2 I will follow him - José
31 -- 1 Hungry like the wolf - Duran Duran
32 -- 1 Da da da ich lieb' dich nicht - Trio
33 -- 1 Someone loves you honey - June Lodge & Prince Mohammed
34 30 3 Murphi's law - Cheri
35 26 6 Freeze frame - J. Geils Band
36 31 13 Party fears two - The Associates
37 28 9 Skandall im Sperrbezirk - Spider Murphy Gang
38 32 7 Automatic pilot - Fay Lovsky
39 29 5 Really saying something - Bananarama
40 35 2 I want you - Cheap Trick
Dan kom je zondag even niet toe aan je 1982 top 40, en voor je het weet is het alweer donderdag... en een spectaculaire top 10, mag ik wel zeggen. Jon Anderson pakt in de achtste week toch nog de nummer 1 positie, terwijl Rheingold in de vijfde week al van 1 naar 4 duikelt. Charlene stijgt onwaarschijnlijk snel van 9 naar 2; ook Soft Cell doet goede zaken.
Joe Jackson stijgt 20 plaatsen van 36 naar 16, maar Cheap Trick zakt in de tweede week al van 35 naar 40. Niets is zeker.
Op 25 komt het vertrouwde Fleetwood Mac binnen, met het vertrouwde, hier misschien wel ultieme Fleetwood Mac-geluid. Al klinken refrein en coupletten in de afwisseling wat simpel, hier scoort FM nog wel een voldoende mee bij mij (en een kleine top 40 hit).
Op 27 het geweldige Il veliero van onze eigen Chaplin Band, een Limburgse (!) band met een cover van een Italiaanse song. Zelden hoorde ik iets van Nederlandse bodem dat zo swingend, strak, gedreven en bijna extatisch was. Dat dit ook langzaam tot het publiek doordrong, blijkt uit het feit dat de plaat maar tot 24 kwam, maar er toch 11 weken over deed voor het uit de top 40 verdween (tegenwoordig standaard, toen extreem, zelfs een van de langst genoteerde songs van het jaar...) Ook bij mijn weten de enige NL top 40 hit in het Italiaans (correct me if I'm wrong).
Op 31 Duran Duran met Hungry like the wolf, dat nu als hitband helemaal op dreef komt; al zie ik nu in het Hitdossier tot mijn verbazing dat dit de top 40 niet eens haalde (maar de volgende singles wel). Ze klinken steeds hitgevoeliger, maar ook nog steeds eigenzinnig, de ideale eighties-band.
Op 32 het uiterst droge Da da da ich lieb' dich nicht du liebst mich nicht. Ik zie dat collega musician dit in de Engelstalige versie genoteerd heeft, terwijl ik dacht dat in NL alleen de Duitstalige versie gedraaid werd. Maakt niet uit, klinkt precies het zelfde: leuk voor een keertje, maar vervelend om vaker te horen.
Op 33 de grootste NL top 40 hit van het jaar, het zwoele softreggaedeuntje Someone loves you honey. Soepel en prettig gezongen door June Lodge, en net als het wat te zoetsappig wordt, brengt Prince Mohammed nog wat variatie in de song. Een combinatie (vrouw zingt, man rapt) die ik hiervoor nog niet echt had gehoord, maar die hierna nog duizendvoudig terug zal keren...
Ondertussen blijft dit een geslaagde zomerhit.
0
geplaatst: 20 juni 2013, 21:12 uur
ranboy schreef:
Ik weet inderdaad niet beter dan de Engelstalige versie. De Top 40 heeft ook de taal uit Groot Brittannië altijd aangehouden.
Maar snel vergeten, ben ik direct eens. Het kan ook teveel worden en de tekst is zowel in het Duits als in het Engels helemaal niets.
0
geplaatst: 23 juni 2013, 09:38 uur
Overzicht top 10 na half jaar:
01 Waiting for a girl like you - Foreigner
02 Senses working overtime - Xtc
03 Rosanna - Toto
04 Golden brown - Stranglers
05 Down under - Men at work
06 Five miles out - Mike Oldfield
07 Ghosts - Japan
08 Circle of love - Steve Miller Band
09 Maid of orleans - OMD
10 Don't you want me - The Human League
01 Waiting for a girl like you - Foreigner
02 Senses working overtime - Xtc
03 Rosanna - Toto
04 Golden brown - Stranglers
05 Down under - Men at work
06 Five miles out - Mike Oldfield
07 Ghosts - Japan
08 Circle of love - Steve Miller Band
09 Maid of orleans - OMD
10 Don't you want me - The Human League
0
Martial
geplaatst: 23 juni 2013, 11:21 uur
Tipparade - Week 25 (1982)
Alarmschijf: Soft Cell - Torch
Na het "iets" mindere Say Hello Wave Goodbye is het wat mij betreft weer helemaal raak met dit krachtige Torch, de vrouwelijke vocalen aan het eind van het nummer geven het nummer nog meer glans, dit Torch blijkt dan ook gelijk de laatste grote hit van Soft Cell te zijn geweest in Nederland (corrrect me if I'm wrong)
10. Henk Wijngaard - Bak Roest Op 18 Wielen
Good old Henkie heeft heel wat nummers gemaakt waar het beroep vrachtwagenchauffeur centraal staat, dit nummer heeft wat lichte country invloeden en sluit naadloos aan bij zijn andere singles maar echt opgewonden raak ik er niet van.
19. Drukwerk - Pappa
Het nummer heeft een vrolijke melodie en luistert best prettig weg en het zal ook een redelijke grote hit worden, maar geef mij maar het Pappa van Stef Bos.
20. Natasha - Iko Iko
Een cover en we komen er straks nog één tegen, het Iko Iko is behoorlijk veel gecovered en dan valt de één wat meer in de smaak dan de ander deze vind ik behoorlijk zwak en futloos, ze hebben er soort van jungleversie van gemaakt en dreunt maar in één tempo door waardoor het maar niet echt spannend wilt worden.
24. Heart - This Man Is Mine
De rock lijkt compleet verdwenen te zijn wat in de jaren 70 wel aanwezig was bij Heart, This Man Is Mine zou het schoppen tot Steunplaat maar ik vind dit nummer wat bleekjes overkomen, gelukkig hebben de dames van Heart ook betere tijden gekend.
25. Chagrin d'Amour - Chacun Fait (c'qui lui plaît)
Een nummer waar je van moet houden, ik loop er eerlijk gezegd niet mee weg het lijkt een beetje op het Franse antwoord op Pino D'Angio en het doet me ook aan een ander nummer denken.
26. Joe Bourne - Hold On To What You Got
Een nummer dat best lekker weg luistert dat komt ook voornamelijk door het aangename stemgeluid van Joe Bourne, best een leuk plaatje moet ik zeggen.
27. Roxy Music - Avalon
Als we het over sfeer en smaakvol hebben qua stem en geluid is dit nummer wel het crème de la crème moet ik zeggen deze week, het nummer staat nog fier overeind na al die jaren.
28. Jack Jersey - Papa Was A Poor Man (Live In Indonesia)
Deze live versie kan ik niet vinden op youtube en wat de aanleiding was op dit nummer live nog een keer uit te brengen ook daar moet ik het antwoord op schuldig blijven dus geen cijfer voor deze live versie.
Cijfer: (-)
29. Duran Duran - Hungry Like The Wolf
Raar maar waar zou dit nummer hier in Nederland niet echt potten gaan breken, maar Hungry Like The Wolf heeft toch genoeg hitpotentie in zich zou je zeggen, het nummer ligt prima in het gehoor en is toch behoorlijk catchy te noemen, afkomstig trouwens van het ook al niet misselijke album Rio.
30. Joanna Wyatt - Stupid Cupid
De volgende cover deze week is van Joanna Wyatt die Stupid Cupid onder handen neemt het nummer wijkt niet zo heel af van het orgineel en is natuurlijk een dappere poging van dit jonge meiske.
Alarmschijf: Soft Cell - Torch
Na het "iets" mindere Say Hello Wave Goodbye is het wat mij betreft weer helemaal raak met dit krachtige Torch, de vrouwelijke vocalen aan het eind van het nummer geven het nummer nog meer glans, dit Torch blijkt dan ook gelijk de laatste grote hit van Soft Cell te zijn geweest in Nederland (corrrect me if I'm wrong)
Good old Henkie heeft heel wat nummers gemaakt waar het beroep vrachtwagenchauffeur centraal staat, dit nummer heeft wat lichte country invloeden en sluit naadloos aan bij zijn andere singles maar echt opgewonden raak ik er niet van.
19. Drukwerk - Pappa
Het nummer heeft een vrolijke melodie en luistert best prettig weg en het zal ook een redelijke grote hit worden, maar geef mij maar het Pappa van Stef Bos.
20. Natasha - Iko Iko
Een cover en we komen er straks nog één tegen, het Iko Iko is behoorlijk veel gecovered en dan valt de één wat meer in de smaak dan de ander deze vind ik behoorlijk zwak en futloos, ze hebben er soort van jungleversie van gemaakt en dreunt maar in één tempo door waardoor het maar niet echt spannend wilt worden.
De rock lijkt compleet verdwenen te zijn wat in de jaren 70 wel aanwezig was bij Heart, This Man Is Mine zou het schoppen tot Steunplaat maar ik vind dit nummer wat bleekjes overkomen, gelukkig hebben de dames van Heart ook betere tijden gekend.
Een nummer waar je van moet houden, ik loop er eerlijk gezegd niet mee weg het lijkt een beetje op het Franse antwoord op Pino D'Angio en het doet me ook aan een ander nummer denken.
Een nummer dat best lekker weg luistert dat komt ook voornamelijk door het aangename stemgeluid van Joe Bourne, best een leuk plaatje moet ik zeggen.
27. Roxy Music - Avalon
Als we het over sfeer en smaakvol hebben qua stem en geluid is dit nummer wel het crème de la crème moet ik zeggen deze week, het nummer staat nog fier overeind na al die jaren.
Deze live versie kan ik niet vinden op youtube en wat de aanleiding was op dit nummer live nog een keer uit te brengen ook daar moet ik het antwoord op schuldig blijven dus geen cijfer voor deze live versie.
Raar maar waar zou dit nummer hier in Nederland niet echt potten gaan breken, maar Hungry Like The Wolf heeft toch genoeg hitpotentie in zich zou je zeggen, het nummer ligt prima in het gehoor en is toch behoorlijk catchy te noemen, afkomstig trouwens van het ook al niet misselijke album Rio.
De volgende cover deze week is van Joanna Wyatt die Stupid Cupid onder handen neemt het nummer wijkt niet zo heel af van het orgineel en is natuurlijk een dappere poging van dit jonge meiske.
0
geplaatst: 23 juni 2013, 20:46 uur
Tipparade - Week 25 van 1982.
1. Soft Cell - Torch
Say Hello Wave Goodbye viel ook wat tegen maar dit is terug een sterke single waarbij de saxofoon en de vrouwelijke vocalen het nummer meerwaarde geven.
Zijn repertoire bestaat inderdaad enkel uit truckchauffeurs en dit country getint nummer is dan ook voorspelbaar. Beter te pruimen dan de gemiddelde Nederlandstalige hit maar echt veel boeit het mij niet.
19. Drukwerk - Pappa
De zang is over de top en de vrolijke melodie staat haaks op de tekst waardoor het nummer geen moment geloofwaardig overkomt.
20. Natasha - Iko Iko
Een flauwe cover van het nummer van The Dixie Cups waarbij de zang te vlak is waardoor de frisheid en levenslust van het origineel in het water valt. Inderdaad werd dit nummer vaak gecoverd.
Kan ondanks hun kwaliteiten niet tippen aan hun vroegere jaren '70-hits, het klinkt wat flets en mist een aansprekende melodie.
Franstalige rap, er bestaat ook een Nederlandstalige versie van. Niet onaardig gedaan maar ik ben hier ook niet echt wild van.
De zang mag er zeker zijn maar voor de rest is dit een vrij anoniem funknummer. Jammer van de slechte geluidskwaliteit.
27. Roxy Music - Avalon
Inderdaad smaak- en sfeervol dankzij de zwoele, dromerige, wat mysterieus aandoende arrangementen en de gepaste croonerzang.
Geen live-clip gevonden, ik ken wel de oorspronkelijke versie uit 1974 en die vind ik veel beter te pruimen dan wat hij eerder dat jaar bracht.
Vind ik hun beste single ofschoon het geen hit werd in Nederland. Het klinkt krachtig, aanstekelijk en erg dansbaar waarbij de gitaar en synths elkaar goed aanvullen.
Oorspronkelijk van Connie Francis (geschreven door Neil Sedaka), wel lief en aardig gedaan maar veel voegt het natuurlijk niet toe aan de muziekwereld.
1. Soft Cell - Torch
Say Hello Wave Goodbye viel ook wat tegen maar dit is terug een sterke single waarbij de saxofoon en de vrouwelijke vocalen het nummer meerwaarde geven.
Zijn repertoire bestaat inderdaad enkel uit truckchauffeurs en dit country getint nummer is dan ook voorspelbaar. Beter te pruimen dan de gemiddelde Nederlandstalige hit maar echt veel boeit het mij niet.
19. Drukwerk - Pappa
De zang is over de top en de vrolijke melodie staat haaks op de tekst waardoor het nummer geen moment geloofwaardig overkomt.
20. Natasha - Iko Iko
Een flauwe cover van het nummer van The Dixie Cups waarbij de zang te vlak is waardoor de frisheid en levenslust van het origineel in het water valt. Inderdaad werd dit nummer vaak gecoverd.
Kan ondanks hun kwaliteiten niet tippen aan hun vroegere jaren '70-hits, het klinkt wat flets en mist een aansprekende melodie.
Franstalige rap, er bestaat ook een Nederlandstalige versie van. Niet onaardig gedaan maar ik ben hier ook niet echt wild van.
De zang mag er zeker zijn maar voor de rest is dit een vrij anoniem funknummer. Jammer van de slechte geluidskwaliteit.
27. Roxy Music - Avalon
Inderdaad smaak- en sfeervol dankzij de zwoele, dromerige, wat mysterieus aandoende arrangementen en de gepaste croonerzang.
Geen live-clip gevonden, ik ken wel de oorspronkelijke versie uit 1974 en die vind ik veel beter te pruimen dan wat hij eerder dat jaar bracht.
Vind ik hun beste single ofschoon het geen hit werd in Nederland. Het klinkt krachtig, aanstekelijk en erg dansbaar waarbij de gitaar en synths elkaar goed aanvullen.
Oorspronkelijk van Connie Francis (geschreven door Neil Sedaka), wel lief en aardig gedaan maar veel voegt het natuurlijk niet toe aan de muziekwereld.
0
geplaatst: 23 juni 2013, 22:56 uur
TOP 40 VAN ROB nr 313, 23-6-1982
dw vw aw
1 1 9 Surrender - Jon Anderson
2 2 5 I've never been to me - Charlene
3 5 3 Torch - Soft Cell
4 14 3 Avalon - Roxy Music
5 3 6 Flash in the night - Secret Service
6 6 5 The look of love - ABC
7 4 7 Dreiklangs Dimensionen - Rheingold
8 11 5 Paperlate - Genesis
9 12 5 Abracadabra - The Steve Miller Band
10 10 5 Familiar ground - Lori Spee
11 16 3 Real men - Joe Jackson
12 7 7 Heat of the moment - Asia
13 31 2 Hungry like the wolf - Duran Duran
14 25 2 Hold me - Fleetwood Mac
15 18 4 House of fun - Madness
16 17 4 Promised you a miracle - Simple Minds
17 8 6 On my own - Nikka Costa
18 9 11 Rosanna - Toto
19 19 4 Goody two shoes - Adam Ant
20 20 4 Who can it be now? - Men at Work
21 13 6 Can't take my eyes off of you - The Boys Town Gang
22 27 2 Il veliero - The Chaplin Band
23 32 2 Da da da ich lieb' dich nicht - Trio
24 24 4 Summer is a coming - Strawberry Vocal Choir
25 15 8 The angler - Gary Brooks
26 21 8 Ein bisschen Frieden - Nicole
27 33 2 Someone loves you honey - June Lodge & Prince Mohammed
28 30 3 I will follow him - José
29 -- 1 Ik wil alleen bij jou zijn - Bloem
30 -- 1 Biscaya - James Last
31 23 10 See you - Depeche Mode
32 22 6 Island of lost souls - Blondie
33 29 9 Stand or fall - The Fixx
34 26 8 She's leaving - Orchestral Manoeuvres in the Dark
35 -- 1 Chacun fait ce qu'il lui plaît - Chagrin d'Amour
36 -- 1 Baby it's true - Mari Wilson
37 -- 1 This man is mine - Heart
38 -- 1 Seventeen - Renée
39 -- 1 Only you - Yazoo
40 28 9 The second time - Elaine Paige
Jon Anderson houdt verrassend stand nadat Charlene vorige week van 9 naar 2 steeg... En nu komen Soft Cell en vooral Roxy Music snel opzetten; het wordt weer druk aan de top.
Zeven binnenkomers maar liefst deze week, maar het gemiddelde niveau ligt lager dan gemiddeld. De hoogste is nota bene van Bloem, de band van Joost Timp die op een of andere manier toch steeds weer aardige liedjes uit zijn mouw schudt. Ik wil alleen bij jou zijn klinkt weer heel anders dan Even aan mijn moeder vragen of Omdat en is een heel plezierig liefdesliedje, waar bij de band steeds de backing vocals na hem zingt, en op het einde verrassenderwijze een dame het refrein overneemt en omdraait.
Op 30 de grote hit van James Last, een van de slechts 2 hits van de laatste 40 jaar. Het zonnige instrumentaaltje Biscaya klinkt eigenlijk helemaal niet als James Last, en misschien daarom is hij wel zo goed te genieten, een fijn deuntje dat niet snel verveelt.
Op 35 de funky rap plaat van Chagrin d'Amour die slim meereist op de trend van de tijd, een beetje rap en een beetje disco, een hoog stemmetje en een aardig refreintje. En best aardig.
Op 36 horen we voor het eerst van Mari Wilson, de Britse zangeres met de beehive op haar hoofd en de sixties-achtige singles. Hiermee scoorde ze nog geen hit, wel een Steunplaat geloof ik, maar eigenlijk vind ik dit haar sterkste single, spannend opgebouwd en een lekker refrein. Ik weet eigenlijk niet of het een cover is, het klinkt zo bekend dat het wel haast moet...
Op 37 Heart die opvallend ingehouden opereert, geen zang op volle snelheid en helemaal geen scheurende gitaren. Wel een soort spanning, maar die heeft de tijd helaas niet zo goed overleefd.
Op 38 Seventeen van de Nederlandse Renée. Hier kan ik zo snel geen Youtube-clipje van vinden, maar het staat me bij als een vlijmscherp gezongen, erg spannende ballad met weinig instrumentatie. Waarschijnlijk niet commercieel genoeg want geen top 40-hit.
En op 39, het houdt niet over, horen we voor het eerst van Yazoo, en dus ook van Alison Moyet. Vince Clark, de andere helft van dit duo, was natuurlijk wel bekend van Depeche Mode. Only you is een gevoelige ballad met spaarzame begeleiding. Tekst en vocalen van Alison zijn genoeg om hier een mooie song van te maken, al werd het dan geen hit in NL.
dw vw aw
1 1 9 Surrender - Jon Anderson
2 2 5 I've never been to me - Charlene
3 5 3 Torch - Soft Cell
4 14 3 Avalon - Roxy Music
5 3 6 Flash in the night - Secret Service
6 6 5 The look of love - ABC
7 4 7 Dreiklangs Dimensionen - Rheingold
8 11 5 Paperlate - Genesis
9 12 5 Abracadabra - The Steve Miller Band
10 10 5 Familiar ground - Lori Spee
11 16 3 Real men - Joe Jackson
12 7 7 Heat of the moment - Asia
13 31 2 Hungry like the wolf - Duran Duran
14 25 2 Hold me - Fleetwood Mac
15 18 4 House of fun - Madness
16 17 4 Promised you a miracle - Simple Minds
17 8 6 On my own - Nikka Costa
18 9 11 Rosanna - Toto
19 19 4 Goody two shoes - Adam Ant
20 20 4 Who can it be now? - Men at Work
21 13 6 Can't take my eyes off of you - The Boys Town Gang
22 27 2 Il veliero - The Chaplin Band
23 32 2 Da da da ich lieb' dich nicht - Trio
24 24 4 Summer is a coming - Strawberry Vocal Choir
25 15 8 The angler - Gary Brooks
26 21 8 Ein bisschen Frieden - Nicole
27 33 2 Someone loves you honey - June Lodge & Prince Mohammed
28 30 3 I will follow him - José
29 -- 1 Ik wil alleen bij jou zijn - Bloem
30 -- 1 Biscaya - James Last
31 23 10 See you - Depeche Mode
32 22 6 Island of lost souls - Blondie
33 29 9 Stand or fall - The Fixx
34 26 8 She's leaving - Orchestral Manoeuvres in the Dark
35 -- 1 Chacun fait ce qu'il lui plaît - Chagrin d'Amour
36 -- 1 Baby it's true - Mari Wilson
37 -- 1 This man is mine - Heart
38 -- 1 Seventeen - Renée
39 -- 1 Only you - Yazoo
40 28 9 The second time - Elaine Paige
Jon Anderson houdt verrassend stand nadat Charlene vorige week van 9 naar 2 steeg... En nu komen Soft Cell en vooral Roxy Music snel opzetten; het wordt weer druk aan de top.
Zeven binnenkomers maar liefst deze week, maar het gemiddelde niveau ligt lager dan gemiddeld. De hoogste is nota bene van Bloem, de band van Joost Timp die op een of andere manier toch steeds weer aardige liedjes uit zijn mouw schudt. Ik wil alleen bij jou zijn klinkt weer heel anders dan Even aan mijn moeder vragen of Omdat en is een heel plezierig liefdesliedje, waar bij de band steeds de backing vocals na hem zingt, en op het einde verrassenderwijze een dame het refrein overneemt en omdraait.
Op 30 de grote hit van James Last, een van de slechts 2 hits van de laatste 40 jaar. Het zonnige instrumentaaltje Biscaya klinkt eigenlijk helemaal niet als James Last, en misschien daarom is hij wel zo goed te genieten, een fijn deuntje dat niet snel verveelt.
Op 35 de funky rap plaat van Chagrin d'Amour die slim meereist op de trend van de tijd, een beetje rap en een beetje disco, een hoog stemmetje en een aardig refreintje. En best aardig.
Op 36 horen we voor het eerst van Mari Wilson, de Britse zangeres met de beehive op haar hoofd en de sixties-achtige singles. Hiermee scoorde ze nog geen hit, wel een Steunplaat geloof ik, maar eigenlijk vind ik dit haar sterkste single, spannend opgebouwd en een lekker refrein. Ik weet eigenlijk niet of het een cover is, het klinkt zo bekend dat het wel haast moet...
Op 37 Heart die opvallend ingehouden opereert, geen zang op volle snelheid en helemaal geen scheurende gitaren. Wel een soort spanning, maar die heeft de tijd helaas niet zo goed overleefd.
Op 38 Seventeen van de Nederlandse Renée. Hier kan ik zo snel geen Youtube-clipje van vinden, maar het staat me bij als een vlijmscherp gezongen, erg spannende ballad met weinig instrumentatie. Waarschijnlijk niet commercieel genoeg want geen top 40-hit.
En op 39, het houdt niet over, horen we voor het eerst van Yazoo, en dus ook van Alison Moyet. Vince Clark, de andere helft van dit duo, was natuurlijk wel bekend van Depeche Mode. Only you is een gevoelige ballad met spaarzame begeleiding. Tekst en vocalen van Alison zijn genoeg om hier een mooie song van te maken, al werd het dan geen hit in NL.
0
Martial
geplaatst: 24 juni 2013, 09:42 uur
LucM schreef:
Van die Nederlandse versie dat wist ik dan weer niet, maar ook hier mis ik niet veel aan

0
Martial
geplaatst: 24 juni 2013, 09:47 uur
ranboy schreef:
Ik vond wel een klein stukje Seventeen van Renée (ongeveer een minuut) en inderdaad als ik het zo hoor is het inderdaad niet commercieel genoeg om er een hit mee te scoren denk dat het nummer "iets te moeilijk" is voor het Nederlandse volk.
Renée - Seventeen
0
geplaatst: 25 juni 2013, 21:09 uur
Musician’s Top 30, 26-06-1982, week 26
01 (01) 04 Hold me –Fleetwood Mac
02 (02) 05 Abracadabra – Steve Miller Band
03 (06) 03 Paperlate – Genesis
04 (04) 04 Ball and chain – XTC
05 (05) 03 Who can it be now – Men at Work
06 (13) 02 Redemption song – Manfred Mann
07 (03) 04 Promised you a miracle – Simple Minds
08 (09) 03 Ballerina – Little River Band
09 (12) 03 Going to a go go – Rolling Stones
10 (20) 02 Do I do – Stevie Wonder
11 (---) 01 Family man – Mike Oldfield
12 (---) 01 Avalon – Roxy Music
13 (11) 05 House of fun – Madness
14 (19) 02 Space age love song – A Flock of seagulls
15 (---) 01 Cantonese boy – Japan
16 (15) 05 Freeze frame – J. Geils Band
17 (07) 07 Surrender – Jon Anderson
18 (10) 07 Heat of the moment – Asia
19 (08) 10 Rosanna – Toto
20 (22) 02 Don’t talk to strangers – Rick Springfield
21 (---) 01 Torch – Soft Cell
22 (30) 02 Is dit alles – Doe maar
23 (---) 01 Hungry like the wolf – Duran Duran
24 (26) 02 Da da da I don’t love you – Trio
25 (25) 03 After the glitter fades – Stevie Nicks
26 (---) 01 Tacks of my tears – Colin Blunstone
27 (---) 01 This Man is Mine - Heart
28 (23) 04 Goody two Shoes – Adam Ant
29 (24) 04 Mrs. Robinson live – Simon & Garfunkel
30 (14) 07 Dreiklangs dimensionen – Rheingold
De singles die binnenkomen die hier opvallen zijn Family Man van Mike Oldfield en Tracks of my tears van Colin Blunstone.
De laatste was solo niet zo heel erg succesvol meer. Zijn bekendheid zou als zanger van Old and wise later in '82 daar nog een grote verandering in brengen.
In Mike Oldfield anno 1982 waren ook maar weinig mensen echt geïnteresseerd. Zijn albums weken toch wel vrij sterk af van de instrumentale werkstukken van slechts een paar jaar daarvoor. Bovendien moet je vrij sterke zenuwen hebben voor Family Man.
Soft Cell had, zoals hier ook al eerder gezegd, een puike single in hun genre.
Tracks of my tears
Family man

01 (01) 04 Hold me –Fleetwood Mac
02 (02) 05 Abracadabra – Steve Miller Band
03 (06) 03 Paperlate – Genesis
04 (04) 04 Ball and chain – XTC
05 (05) 03 Who can it be now – Men at Work
06 (13) 02 Redemption song – Manfred Mann
07 (03) 04 Promised you a miracle – Simple Minds
08 (09) 03 Ballerina – Little River Band
09 (12) 03 Going to a go go – Rolling Stones
10 (20) 02 Do I do – Stevie Wonder
11 (---) 01 Family man – Mike Oldfield
12 (---) 01 Avalon – Roxy Music
13 (11) 05 House of fun – Madness
14 (19) 02 Space age love song – A Flock of seagulls
15 (---) 01 Cantonese boy – Japan
16 (15) 05 Freeze frame – J. Geils Band
17 (07) 07 Surrender – Jon Anderson
18 (10) 07 Heat of the moment – Asia
19 (08) 10 Rosanna – Toto
20 (22) 02 Don’t talk to strangers – Rick Springfield
21 (---) 01 Torch – Soft Cell
22 (30) 02 Is dit alles – Doe maar
23 (---) 01 Hungry like the wolf – Duran Duran
24 (26) 02 Da da da I don’t love you – Trio
25 (25) 03 After the glitter fades – Stevie Nicks
26 (---) 01 Tacks of my tears – Colin Blunstone
27 (---) 01 This Man is Mine - Heart
28 (23) 04 Goody two Shoes – Adam Ant
29 (24) 04 Mrs. Robinson live – Simon & Garfunkel
30 (14) 07 Dreiklangs dimensionen – Rheingold
De singles die binnenkomen die hier opvallen zijn Family Man van Mike Oldfield en Tracks of my tears van Colin Blunstone.
De laatste was solo niet zo heel erg succesvol meer. Zijn bekendheid zou als zanger van Old and wise later in '82 daar nog een grote verandering in brengen.
In Mike Oldfield anno 1982 waren ook maar weinig mensen echt geïnteresseerd. Zijn albums weken toch wel vrij sterk af van de instrumentale werkstukken van slechts een paar jaar daarvoor. Bovendien moet je vrij sterke zenuwen hebben voor Family Man.
Soft Cell had, zoals hier ook al eerder gezegd, een puike single in hun genre.
Tracks of my tears
Family man

0
geplaatst: 26 juni 2013, 10:43 uur
50tracks Rearviewmirror Top 40 1982 week 26, 26-06-1982
2 2 Soft Cell - Torch
3 5 Steve Miller Band - Abracadabra
5 3 Foreigner - Break It Up
6 16 Joe Jackson - Real Men
7 15 Crosby, Stills & Nash - Wasted On The Way
9 6 Kansas - Play The Game Tonight
10 7 John Cougar - Hurts So Good
11 10 New Adventures - Don't Want You
12 9 J. Geils Band - Freeze Frame
13 12 A Flock Of Seagulls - I Ran (So Far Away)
14 13 B-Movie - Nowhere Girl
15 -- The Clash - Rock The Casbah
16 14 REO Speedwagon - Keep The Fire Burnin'
17 20 Gary U.S. Bonds - Out Of Work
18 17 Japan - Cantonese Boy
19 18 U2 - A Celebration
20 24 The Apollinaires - The Feeling's Gone
21 25 Men At Work - Who Can It Be Now?
22 26 John Waite - Change
23 19 Asia - Heat Of The Moment
24 22 The Teardrop Explodes - Tiny Children
25 11 David Bowie - Cat People (Putting Out Fire)
26 32 J. Geils Band - Angel In Blue
27 30 Rolling Stones - Going To A Go-Go
28 31 Duran Duran - Hungry Like The Wolf
29 27 Cheap Trick - If You Want My Love
30 29 Alan Parsons Project - Eye In The Sky
31 -- Colin Blunstone - Tracks Of My Tears
32 35 Manfred Mann's Earth Bband - Redemption Song
33 -- Japan - I Second That Emotion
34 34 Journey - Open Arms / Little Girl
35 40 Rick Springfield - Don't Talk To Strangers
36 23 Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk
37 -- The Jam - Just Who Is The 5 O'Clock Hero?
38 -- AC/DC - For Those About To Rock (We Salute You)
39 -- Paul McCartney - Take It Away
40 21 Glenn Frey - I Found Somebody
Het releasebeleid van Japan is zelfs met terugwerkende kracht niet te volgen. Bij musician komt Cantonese Boy binnen, terwijl deze week in de UK I Second That Emotion alweer scoort. Leuke toevalligheid is dat I Second That Emotion net als Tracks Of My Tears en Going to a Go-Go een cover van Smokey Robinson &Tthe Miracles is. William "Smokey" Robinson heeft eigenlijk wel heel veel sterke nummers geschreven.
The Clash komt alweer met de tweede single van Combat Rock. ik heb hier al eerder geschreven dat London Calling & Sandinista! bij mijn absolute favorite van begin jaren 80 horen. Combat Rock vond ik niet zoveel maar de singles Should I Stay or Should I Go, Know Your Rights en vooral Rock the Casbah mogen er wezen. In Nederland zou het nog wat weken duren maar we waren toen wel erg traag.
Paul McCartney en The Jam komen met aardige singles maar kunnen veel beter. "Volgende" maand komt The Jam met The Bitterst Pil een van mijn favoriete nummers uit 1982.
2 2 Soft Cell - Torch
3 5 Steve Miller Band - Abracadabra
5 3 Foreigner - Break It Up
6 16 Joe Jackson - Real Men
7 15 Crosby, Stills & Nash - Wasted On The Way
9 6 Kansas - Play The Game Tonight
10 7 John Cougar - Hurts So Good
11 10 New Adventures - Don't Want You
12 9 J. Geils Band - Freeze Frame
13 12 A Flock Of Seagulls - I Ran (So Far Away)
14 13 B-Movie - Nowhere Girl
15 -- The Clash - Rock The Casbah
16 14 REO Speedwagon - Keep The Fire Burnin'
17 20 Gary U.S. Bonds - Out Of Work
18 17 Japan - Cantonese Boy
19 18 U2 - A Celebration
20 24 The Apollinaires - The Feeling's Gone
21 25 Men At Work - Who Can It Be Now?
22 26 John Waite - Change
23 19 Asia - Heat Of The Moment
24 22 The Teardrop Explodes - Tiny Children
25 11 David Bowie - Cat People (Putting Out Fire)
26 32 J. Geils Band - Angel In Blue
27 30 Rolling Stones - Going To A Go-Go
28 31 Duran Duran - Hungry Like The Wolf
29 27 Cheap Trick - If You Want My Love
30 29 Alan Parsons Project - Eye In The Sky
31 -- Colin Blunstone - Tracks Of My Tears
32 35 Manfred Mann's Earth Bband - Redemption Song
33 -- Japan - I Second That Emotion
34 34 Journey - Open Arms / Little Girl
35 40 Rick Springfield - Don't Talk To Strangers
36 23 Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk
37 -- The Jam - Just Who Is The 5 O'Clock Hero?
38 -- AC/DC - For Those About To Rock (We Salute You)
39 -- Paul McCartney - Take It Away
40 21 Glenn Frey - I Found Somebody
Het releasebeleid van Japan is zelfs met terugwerkende kracht niet te volgen. Bij musician komt Cantonese Boy binnen, terwijl deze week in de UK I Second That Emotion alweer scoort. Leuke toevalligheid is dat I Second That Emotion net als Tracks Of My Tears en Going to a Go-Go een cover van Smokey Robinson &Tthe Miracles is. William "Smokey" Robinson heeft eigenlijk wel heel veel sterke nummers geschreven.
The Clash komt alweer met de tweede single van Combat Rock. ik heb hier al eerder geschreven dat London Calling & Sandinista! bij mijn absolute favorite van begin jaren 80 horen. Combat Rock vond ik niet zoveel maar de singles Should I Stay or Should I Go, Know Your Rights en vooral Rock the Casbah mogen er wezen. In Nederland zou het nog wat weken duren maar we waren toen wel erg traag.
Paul McCartney en The Jam komen met aardige singles maar kunnen veel beter. "Volgende" maand komt The Jam met The Bitterst Pil een van mijn favoriete nummers uit 1982.
0
geplaatst: 26 juni 2013, 11:31 uur
50tracks schreef:
Het releasebeleid van Japan is zelfs met terugwerkende kracht niet te volgen. Bij musician komt Cantonese Boy binnen, terwijl deze week in de UK I Second That Emotion alweer scoort.
Het releasebeleid van Japan is zelfs met terugwerkende kracht niet te volgen. Bij musician komt Cantonese Boy binnen, terwijl deze week in de UK I Second That Emotion alweer scoort.
Let niet op mij en mijn lijst van 30 jaar geleden.

Ik had een soort beleid waarbij ik met het ene oog de Tipparade in de gaten hield en aan de andere kant (meestal) goedkoop singletjes in de uitverkoopbakken kocht. Zonder dat ik enig idee had hoe oud ze eigenlijk waren.
En in extreme gevallen, zoals bij Japan, kon het ook wel eens gebeuren dat ik een single al eerder had gekocht, maar het niet in mijn lijst zette omdat er nog een ander nummer van die band genoteerd stond.
Dat vond ik niet kunnen, twee nummers van één groep tegelijkertijd in de lijst, dus de laatste single moest dan wachten. Alleen als het in de Top 40 ook gebeurde wilde ik nog wel eens een uitzondering maken.
0
geplaatst: 26 juni 2013, 15:34 uur
In dit geval heeft het volgens mij weinig met jouw lijst te maken. I Second That Emotion kent ten minste vier verschillende releasedata in drie jaar. En tussen maart en juni 1982 heeft men ten minste 4 singles gereleased. Ik was fan in die periode en heb behoorlijk wat 12" op de kop getikt (gelukkig waren ze niet heel populair dus inderdaad vaak in de uitverkoopbakken (enige sentimentele gevoelens maken zich nu meester van mij)).
0
Martial
geplaatst: 26 juni 2013, 18:16 uur
Top 15 - week 26 (1982)
02 (---) Dollar - Videotheque
03 (03) Fleetwood Mac - Hold Me
04 (02) Steve Miller Band - Abracadabra
05 (05) Genesis - Paperlate
06 (06) Rolling Stones - Going To A Go-Go (Live)
07 (09) Rick Springfield - Don't Talk To Strangers
08 (11) Soft Cell - Torch
09 (10) Men At Work - Who Can It Be Now?
10 (04) ABC - The Look Of Love
11 (---) Roxy Music - Avalon
12 (13) Stevie Wonder - Do I Do
13 (14) Duran Duran - Hungry Like The Wolf
14 (08) Madness - House Of Fun
15 (07) The Alan Parsons Project - Eye In The Sky

De verrassing komt deze week uit de Trevor Horn stal die als hoogste nieuwe op nummer 2 binnen komt stormen Dollar met Videotheque, normaal gesproken vind ik dit duo toch vaak te kleffe en te zoete singles uitbrengen maar deze mag er zeker wezen en dit is ook vooral te danken aan de geweldige produktie die deze single herbergt, het orgineel (demo-versie) is eigenlijk van The Buggles - Videotheque maar deze versie klinkt nog al "kaal" vind ik wat dan ook wel weer logisch is als het om een demo gaat, de versie van Dollar heeft sowieso meer power en klinkt "voller"
In Nederland wordt deze single van Dollar geen hit en haalt zelfs de Tipparade niet.
Wat betreft Japan waar de heren 50tracks en musician het over hebben, deze band komt bij mij later dit jaar de lijst in en dan met bloedstollend mooie Nightporter.
02 (---) Dollar - Videotheque
03 (03) Fleetwood Mac - Hold Me
04 (02) Steve Miller Band - Abracadabra
05 (05) Genesis - Paperlate
06 (06) Rolling Stones - Going To A Go-Go (Live)
07 (09) Rick Springfield - Don't Talk To Strangers
08 (11) Soft Cell - Torch
09 (10) Men At Work - Who Can It Be Now?
10 (04) ABC - The Look Of Love
11 (---) Roxy Music - Avalon
12 (13) Stevie Wonder - Do I Do
13 (14) Duran Duran - Hungry Like The Wolf
14 (08) Madness - House Of Fun
15 (07) The Alan Parsons Project - Eye In The Sky

De verrassing komt deze week uit de Trevor Horn stal die als hoogste nieuwe op nummer 2 binnen komt stormen Dollar met Videotheque, normaal gesproken vind ik dit duo toch vaak te kleffe en te zoete singles uitbrengen maar deze mag er zeker wezen en dit is ook vooral te danken aan de geweldige produktie die deze single herbergt, het orgineel (demo-versie) is eigenlijk van The Buggles - Videotheque maar deze versie klinkt nog al "kaal" vind ik wat dan ook wel weer logisch is als het om een demo gaat, de versie van Dollar heeft sowieso meer power en klinkt "voller"
In Nederland wordt deze single van Dollar geen hit en haalt zelfs de Tipparade niet.
Wat betreft Japan waar de heren 50tracks en musician het over hebben, deze band komt bij mij later dit jaar de lijst in en dan met bloedstollend mooie Nightporter.

0
geplaatst: 30 juni 2013, 09:58 uur
Tipparade: week 26 van 1982.
1. André Hazes - Diep In Mijn Hart
Nooit veel gehad met de slijm van André Hazes, nu niet en vroeger nog minder en dit vind ik één van zijn zwakste nummers.
Cijfer: 2,5
9. Nova - Sol
De opvolger van Aurora en dit werd geen grote hit. Lichtvoetig synthesizerdeuntje, aardig maar melodisch een beetje teveel in het vaarwater van de vorige single.
23. Bow Wow Wow - I Want Candy
Erg vrolijk nummer met opzwepende jungle-drums, klinkt opmerkelijk fris en enthousiast. Leuk om het terug te horen.
24. Randy Crawford - One Hello
Een erg mooie stem heeft zij maar de ballad is te standaard. Door haar soul en expressie weet zij het nummer hoger te tillen.
Cijfer: 6,5
25. Kid Creole And The Coconuts - I'm A Wonderful Thing Baby
Hun discofunk mag ik ook best, het heeft alleszins meer allure en eigenheid dan de meeste andere nummers in hun stijl. Al heeft dit minder schwung dan hun andere hits.
26. The Beatles - Movie Medley
Een medley van verschillende Beatles-nummers, wat is hier de bedoeling van? Het lijken willekeurig aan elkaar geplakte Beatles-nummers onder enige samenhang. 9 voor de muziek, 3 voor het idee, gemiddeld komt dat neer op ...
27. Billy Bremner - Loud Music In Cars
Een nummer dat je niet meer hoort, nochtans radiovriendelijk en vrij aanstekelijk. Wel is het niet opvallend genoeg waardoor het tussen de plooien is gevallen.
28. Joan Jett and the Blackhearts - Crimson & Clover
Een cover van Tommy James & the Shondells (zie het 1969-topic), verdienstelijk maar het mist de subtiliteit van het origineel.
29. Toto - Africa
Vakkundige en knap geconstrueerde pop met prima stemmenwerk en instrumentatie. Ondanks de vrij gladde sound blijft dit nummer fris klinken.
30. Watlter Nita - Ela Ela
Geen clip gevonden.
1. André Hazes - Diep In Mijn Hart
Nooit veel gehad met de slijm van André Hazes, nu niet en vroeger nog minder en dit vind ik één van zijn zwakste nummers.
Cijfer: 2,5
9. Nova - Sol
De opvolger van Aurora en dit werd geen grote hit. Lichtvoetig synthesizerdeuntje, aardig maar melodisch een beetje teveel in het vaarwater van de vorige single.
Erg vrolijk nummer met opzwepende jungle-drums, klinkt opmerkelijk fris en enthousiast. Leuk om het terug te horen.
Een erg mooie stem heeft zij maar de ballad is te standaard. Door haar soul en expressie weet zij het nummer hoger te tillen.
Hun discofunk mag ik ook best, het heeft alleszins meer allure en eigenheid dan de meeste andere nummers in hun stijl. Al heeft dit minder schwung dan hun andere hits.
Een medley van verschillende Beatles-nummers, wat is hier de bedoeling van? Het lijken willekeurig aan elkaar geplakte Beatles-nummers onder enige samenhang. 9 voor de muziek, 3 voor het idee, gemiddeld komt dat neer op ...
Een nummer dat je niet meer hoort, nochtans radiovriendelijk en vrij aanstekelijk. Wel is het niet opvallend genoeg waardoor het tussen de plooien is gevallen.
28. Joan Jett and the Blackhearts - Crimson & Clover
Een cover van Tommy James & the Shondells (zie het 1969-topic), verdienstelijk maar het mist de subtiliteit van het origineel.
29. Toto - Africa
Vakkundige en knap geconstrueerde pop met prima stemmenwerk en instrumentatie. Ondanks de vrij gladde sound blijft dit nummer fris klinken.
30. Watlter Nita - Ela Ela
Geen clip gevonden.
0
geplaatst: 30 juni 2013, 10:22 uur
Halverwege het jaar mijn top-20:
1. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans
2. The Stranglers - Golden Brown
3. Kraftwerk - The Model
4. Simple Minds - Promised You A Miracle
5. Steve Miller Band - Abracadabra
6. The Jam - Town Called Malice
7. John Miles - Music
8. XTC - Senses Working Overtime
9. Roxy Music - More Than This
10. Doe Maar - Doris Day
11. Duran Duran - Hungry Like The Wolf
12. Lindsey Buckingham - Trouble
14. Roxy Music - Avalon
15. Doe Maar - Is Dit Alles
16. John Watts - One Voice
17. J. Geils Band - Centerfold
18. The Human League - Don't You Want Me
19. The Police - Invisible Sun
20. Foreigner - Waiting For a Girl Like You
Flop-10:
1. Hank B Memphis - Jij Daar In De Radio
2. Dingetje - Ik Wil Voor Mijn Verjaardag Een Dolly Dot
3. Arne Jansen & Les Cigales - Zeven Brieven
4. Goombay Dance Band - Seven Tears
5. Guys 'n' Dolls - Broken Dreams
6. De Aal - Sjanson de Confiture
7. Cheri - Murphys Law
8. De Mounties - Op het Hoekje Brand nog Licht
9. Zangeres Zonder Naam - Denk Toch Heel Goed Na
10. André Hazes - Diep In Mijn Hart
Gemiddelde = 5,99
1. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Maid Of Orleans
2. The Stranglers - Golden Brown
3. Kraftwerk - The Model
4. Simple Minds - Promised You A Miracle
5. Steve Miller Band - Abracadabra
6. The Jam - Town Called Malice
7. John Miles - Music
8. XTC - Senses Working Overtime
9. Roxy Music - More Than This
10. Doe Maar - Doris Day
11. Duran Duran - Hungry Like The Wolf
12. Lindsey Buckingham - Trouble
14. Roxy Music - Avalon
15. Doe Maar - Is Dit Alles
16. John Watts - One Voice
17. J. Geils Band - Centerfold
18. The Human League - Don't You Want Me
19. The Police - Invisible Sun
20. Foreigner - Waiting For a Girl Like You
Flop-10:
1. Hank B Memphis - Jij Daar In De Radio
2. Dingetje - Ik Wil Voor Mijn Verjaardag Een Dolly Dot
3. Arne Jansen & Les Cigales - Zeven Brieven
4. Goombay Dance Band - Seven Tears
5. Guys 'n' Dolls - Broken Dreams
6. De Aal - Sjanson de Confiture
7. Cheri - Murphys Law
8. De Mounties - Op het Hoekje Brand nog Licht
9. Zangeres Zonder Naam - Denk Toch Heel Goed Na
10. André Hazes - Diep In Mijn Hart
Gemiddelde = 5,99
0
geplaatst: 30 juni 2013, 10:25 uur
TOP 40 VAN ROB nr 314, 30-6-1982
dw vw aw
1 2 6 I've never been to me - Charlene
2 3 4 Torch - Soft Cell
3 4 4 Avalon - Roxy Music
4 1 10 Surrender - Jon Anderson
5 11 4 Real men - Joe Jackson
6 14 3 Hold me - Fleetwood Mac
7 6 6 The look of love - ABC
8 9 6 Abracadabra - The Steve Miller Band
9 8 6 Paperlate - Genesis
10 13 3 Hungry like the wolf - Duran Duran
11 5 7 Flash in the night - Secret Service
12 30 2 Biscaya - James Last
13 22 3 Il veliero - The Chaplin Band
14 -- 1 Africa - Toto
15 7 8 Dreiklangs Dimensionen - Rheingold
16 10 6 Familiar ground - Lori Spee
17 15 5 House of fun - Madness
18 16 5 Promised you a miracle - Simple Minds
19 12 8 Heat of the moment - Asia
20 23 3 Da da da ich lieb' dich nicht - Trio
21 27 3 Someone loves you honey - June Lodge & Prince Mohammed
22 29 2 Ik wil alleen bij jou zijn - Bloem
23 36 2 Baby it's true - Mari Wilson
24 -- 1 Take it away - Paul McCartney
25 20 5 Who can it be now? - Men at Work
26 38 2 Seventeen - Renée
27 17 7 On my own - Nikka Costa
28 19 5 Goody two shoes - Adam Ant
29 18 12 Rosanna - Toto
30 28 4 I will follow him - José
31 21 7 Can't take my eyes off of you - The Boys Town Gang
32 39 2 Only you - Yazoo
33 -- 1 I'm a wonderful thing - Kid Creole & the Coconuts
34 37 2 This man is mine - Heart
35 -- 1 Waste of time - Powerplay
36 25 9 The angler - Gary Brooks
37 26 9 Ein bisschen Frieden - Nicole
38 24 5 Summer is a coming - Strawberry Vocal Choir
39 32 7 Island of lost souls - Blondie
40 31 11 See you - Depeche Mode
En ja, one hit wonder Charlene flikt het om met het wat zoete maar toch kritische I've never been to me de nummer 1 te bereiken! Soft Cell en Roxy Music volgen op de voet, dus gerust kan ze niet zijn.
Ook Joe Jackson en Fleetwood Mac maken grote stappen vooruit, en NB James Last is de grootste stijger uit de lijst
Vier binnenkomers slechts deze week. De hoogste op 14 behoeft geen introductie; ik denk dat Africa één van de meest gedraaide radioplaten aller tijden is. Opbouw en uitvoering van de song grenzen aan de perfectie, alleen (bedenk ik ineens) zou het met een wat zwaardere stem misschien heel anders (nog beter) klinken?... Jammer dat zulke grijsgedraaide klassiekers niet meer als nieuw ervaren kunnen worden.
Op 24 songsmid Paul McCartney. In deze jaren maakt hij 1 a 2 singles per jaar; vele halen de NL top 40 niet eens maar de meeste zijn toch toonbeelden van muzikaliteit, subtiel en rijk. Take it away is daar een goed voorbeeld van, en gaat het bij mij nog ver schoppen.
Op 33 Kid Creole & the Coconuts. I'm a wonderful thing swingt natuurlijk als de neten, maar het heeft toch niet dat extra dat Que pasa/me no pop I wel had, dus het blijft wat onderin de lijst hangen.
Op 35 Neerlands trots (dat was het toen wel) Powerplay, met alweer een puike single. Jammer dat ze nooit aan het grote succes mochten ruiken, ze hadden het wel verdiend.
dw vw aw
1 2 6 I've never been to me - Charlene
2 3 4 Torch - Soft Cell
3 4 4 Avalon - Roxy Music
4 1 10 Surrender - Jon Anderson
5 11 4 Real men - Joe Jackson
6 14 3 Hold me - Fleetwood Mac
7 6 6 The look of love - ABC
8 9 6 Abracadabra - The Steve Miller Band
9 8 6 Paperlate - Genesis
10 13 3 Hungry like the wolf - Duran Duran
11 5 7 Flash in the night - Secret Service
12 30 2 Biscaya - James Last
13 22 3 Il veliero - The Chaplin Band
14 -- 1 Africa - Toto
15 7 8 Dreiklangs Dimensionen - Rheingold
16 10 6 Familiar ground - Lori Spee
17 15 5 House of fun - Madness
18 16 5 Promised you a miracle - Simple Minds
19 12 8 Heat of the moment - Asia
20 23 3 Da da da ich lieb' dich nicht - Trio
21 27 3 Someone loves you honey - June Lodge & Prince Mohammed
22 29 2 Ik wil alleen bij jou zijn - Bloem
23 36 2 Baby it's true - Mari Wilson
24 -- 1 Take it away - Paul McCartney
25 20 5 Who can it be now? - Men at Work
26 38 2 Seventeen - Renée
27 17 7 On my own - Nikka Costa
28 19 5 Goody two shoes - Adam Ant
29 18 12 Rosanna - Toto
30 28 4 I will follow him - José
31 21 7 Can't take my eyes off of you - The Boys Town Gang
32 39 2 Only you - Yazoo
33 -- 1 I'm a wonderful thing - Kid Creole & the Coconuts
34 37 2 This man is mine - Heart
35 -- 1 Waste of time - Powerplay
36 25 9 The angler - Gary Brooks
37 26 9 Ein bisschen Frieden - Nicole
38 24 5 Summer is a coming - Strawberry Vocal Choir
39 32 7 Island of lost souls - Blondie
40 31 11 See you - Depeche Mode
En ja, one hit wonder Charlene flikt het om met het wat zoete maar toch kritische I've never been to me de nummer 1 te bereiken! Soft Cell en Roxy Music volgen op de voet, dus gerust kan ze niet zijn.
Ook Joe Jackson en Fleetwood Mac maken grote stappen vooruit, en NB James Last is de grootste stijger uit de lijst
Vier binnenkomers slechts deze week. De hoogste op 14 behoeft geen introductie; ik denk dat Africa één van de meest gedraaide radioplaten aller tijden is. Opbouw en uitvoering van de song grenzen aan de perfectie, alleen (bedenk ik ineens) zou het met een wat zwaardere stem misschien heel anders (nog beter) klinken?... Jammer dat zulke grijsgedraaide klassiekers niet meer als nieuw ervaren kunnen worden.
Op 24 songsmid Paul McCartney. In deze jaren maakt hij 1 a 2 singles per jaar; vele halen de NL top 40 niet eens maar de meeste zijn toch toonbeelden van muzikaliteit, subtiel en rijk. Take it away is daar een goed voorbeeld van, en gaat het bij mij nog ver schoppen.
Op 33 Kid Creole & the Coconuts. I'm a wonderful thing swingt natuurlijk als de neten, maar het heeft toch niet dat extra dat Que pasa/me no pop I wel had, dus het blijft wat onderin de lijst hangen.
Op 35 Neerlands trots (dat was het toen wel) Powerplay, met alweer een puike single. Jammer dat ze nooit aan het grote succes mochten ruiken, ze hadden het wel verdiend.
0
Martial
geplaatst: 30 juni 2013, 11:06 uur
Luc je was me net voor
wou net beginnen met het becijferen van de nummers toen kwam jou
beoordelingslijst binnen.
Tipparade - Week 26 (1982)
Alarmschijf: André Hazes - Diep In Mijn Hart
De muziek van André Hazes heeft mij nooit kunnen boeien, dit nummer is dan ook typisch Hazes te noemen, je moet er van houden alleen dat doe ik niet.
9. Nova - Sol
Dit nummer van Nova moest ik even opnieuw beluisteren, want alleen Aurora is eigenlijk blijven hangen, Sol borduurt eigenlijk voort op Aurora en kent dan ook weinig verrassing en is eigenlijk te braaf voor woorden, zelf had ik vroeger veel meer met Future World Orchestra dan met Nova maar dit even geheel terzijde.
Ik ben iets minder enthousiast over dit nummer dan Luc, Do You Wanna Hold Me en Man Mountain vind ik persoonlijk beter te pruimen, I Want Candy schopte het tot Steunplaat maar het nummer ratelt eigenlijk maar in één tempo door waardoor bij mij de lol er snel af is.
Een prachtige stem en het luistert allemaal zo heerlijk weg als Randy Crawford haar stem laat spreken, deze ballad mag dan wat standaard zijn, maar ja als je het zo brengt als Randy het doet smelt ik helemaal weg.
Dit keer niet zo veel toeters en bellen wat we van Kid Creole gewend zijn in zijn nummers, het refrein I'm A Wondeful Thing Baby bekt lekker weg moet ik zeggen, laten we het maar op een "degelijk" nummer houden.
Een aantal bekende nummers uit de films van The Beatles samengevat in deze medley wat een beetje doet denken aan het Stars on 45 project maar dan zonder beat er onder zeg maar, orgineel is het allemaal niet maar de geweldige muziek van The Beatles staat buiten kijf.
Inderdaad dit nummer niet meer gehoord sinds 1982 denk ik en dan is een nummer soms weer een aardige hernieuwde kennismaking, het ritme klinkt erg lekker en daar moet dit nummer het ook van hebben en luistert dan ook misschien het beste weg als je in de auto zit, niks mis mee met dit nummer.
28. Joan Jett and the Blackhearts - Crimson And Clover
Inderdaad een cover van Tommy James & the Shondells en voor de rest ben ik het eigenlijk wel met Luc eens over dit nummer.
29. Toto - Africa
Als we het over een Toto klassieker hebben dan is het Africa wel wat dan ook direct de grootste hit gaat worden hier in Nederland voor Toto, de zang klinkt misschien wat monotoon (maar dat past wel in dit nummer) totdat het refrein begint waar alle registers worden opengetrokken, een geweldige produktie eigenlijk wel dit Africa, het nummer was ik eerlijk gezegd een tijdje beu maar daar heb ik helemaal geen last meer van.
30. Walter Nita - Ela Ela
Niet te vinden op youtube en dat zegt misschien genoeg?
Cijfer: (--)
wou net beginnen met het becijferen van de nummers toen kwam joubeoordelingslijst binnen.
Tipparade - Week 26 (1982)
Alarmschijf: André Hazes - Diep In Mijn Hart
De muziek van André Hazes heeft mij nooit kunnen boeien, dit nummer is dan ook typisch Hazes te noemen, je moet er van houden alleen dat doe ik niet.
9. Nova - Sol
Dit nummer van Nova moest ik even opnieuw beluisteren, want alleen Aurora is eigenlijk blijven hangen, Sol borduurt eigenlijk voort op Aurora en kent dan ook weinig verrassing en is eigenlijk te braaf voor woorden, zelf had ik vroeger veel meer met Future World Orchestra dan met Nova maar dit even geheel terzijde.
Ik ben iets minder enthousiast over dit nummer dan Luc, Do You Wanna Hold Me en Man Mountain vind ik persoonlijk beter te pruimen, I Want Candy schopte het tot Steunplaat maar het nummer ratelt eigenlijk maar in één tempo door waardoor bij mij de lol er snel af is.
Een prachtige stem en het luistert allemaal zo heerlijk weg als Randy Crawford haar stem laat spreken, deze ballad mag dan wat standaard zijn, maar ja als je het zo brengt als Randy het doet smelt ik helemaal weg.
Dit keer niet zo veel toeters en bellen wat we van Kid Creole gewend zijn in zijn nummers, het refrein I'm A Wondeful Thing Baby bekt lekker weg moet ik zeggen, laten we het maar op een "degelijk" nummer houden.
Een aantal bekende nummers uit de films van The Beatles samengevat in deze medley wat een beetje doet denken aan het Stars on 45 project maar dan zonder beat er onder zeg maar, orgineel is het allemaal niet maar de geweldige muziek van The Beatles staat buiten kijf.
Inderdaad dit nummer niet meer gehoord sinds 1982 denk ik en dan is een nummer soms weer een aardige hernieuwde kennismaking, het ritme klinkt erg lekker en daar moet dit nummer het ook van hebben en luistert dan ook misschien het beste weg als je in de auto zit, niks mis mee met dit nummer.
28. Joan Jett and the Blackhearts - Crimson And Clover
Inderdaad een cover van Tommy James & the Shondells en voor de rest ben ik het eigenlijk wel met Luc eens over dit nummer.
29. Toto - Africa
Als we het over een Toto klassieker hebben dan is het Africa wel wat dan ook direct de grootste hit gaat worden hier in Nederland voor Toto, de zang klinkt misschien wat monotoon (maar dat past wel in dit nummer) totdat het refrein begint waar alle registers worden opengetrokken, een geweldige produktie eigenlijk wel dit Africa, het nummer was ik eerlijk gezegd een tijdje beu maar daar heb ik helemaal geen last meer van.
30. Walter Nita - Ela Ela
Niet te vinden op youtube en dat zegt misschien genoeg?

Cijfer: (--)
0
Martial
geplaatst: 1 juli 2013, 18:14 uur
De voorlopige Top 10 over 1982 ziet er als volgt uit :
01. The Fixx - Stand Or Fall
02. The Stranglers - Golden Brown
03. Thomas Dolby - Air Waves
04. Journey - Don't Stop Believing
05. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Maid of Orléans
06. Men At Work - Down Under
07. The Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
08. E.L.O. - Ticket To The Moon
09. Jo Lemaire + Flouze - Je Suis Venue Te Dire Que Je M'en Vais
10. Simple Minds - Promised You A Miracle
Eind van het jaar komen we uiteraard met de eindlijst over 1982 wat dan een Top 82 gaat worden.
01. The Fixx - Stand Or Fall
02. The Stranglers - Golden Brown
03. Thomas Dolby - Air Waves
04. Journey - Don't Stop Believing
05. Orchestral Manoeuvres in the Dark - Maid of Orléans
06. Men At Work - Down Under
07. The Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg
08. E.L.O. - Ticket To The Moon
09. Jo Lemaire + Flouze - Je Suis Venue Te Dire Que Je M'en Vais
10. Simple Minds - Promised You A Miracle
Eind van het jaar komen we uiteraard met de eindlijst over 1982 wat dan een Top 82 gaat worden.
0
geplaatst: 2 juli 2013, 20:51 uur
Musician’s Top 30, 02-07-1982, week 27
01 (01) 05 Hold me –Fleetwood Mac
02 (02) 06 Abracadabra – Steve Miller Band
03 (06) 03 Redemption song – Manfred Mann
04 (05) 04 Who can it be now – Men at Work
05 (03) 04 Paperlate – Genesis
06 (11) 02 Family man – Mike Oldfield
07 (10) 03 Do I do – Stevie Wonder
08 (12) 02 Avalon – Roxy Music
09 (04) 05 Ball and chain – XTC
10 (07) 05 Promised you a miracle – Simple Minds
11 (08) 04 Ballerina – Little River Band
12 (09) 04 Going to a go go – Rolling Stones
13 (15) 02 Cantonese boy – Japan
14 (21) 02 Torch – Soft Cell
15 (23) 02 Hungry like the wolf – Duran Duran
16 (---) 01 Africa - Toto
17 (14) 03 Space age love song – A Flock of seagulls
18 (22) 03 Is dit alles – Doe maar
19 (---) 01 The Beatles movie medley - Beatles
20 (13) 06 House of fun – Madness
21 (---) 01 Loud Music in cars – Billy Bremmer
22 (16) 06 Freeze frame – J. Geils Band
23 (26) 01 Tacks of my tears – Colin Blunstone
24 (27) 02 This Man is Mine - Heart
25 (20) 03 Don’t talk to strangers – Rick Springfield
26 (24) 03 Da da da I don’t love you – Trio
27 (25) 04 After the glitter fades – Stevie Nicks
28 (---) 01 I’m a wonderful thing baby – Kid Creole and the coconuts
29 (---) 01 One hello – Randy Crawford
30 (---) 01 Crimson and clover – Joan Jett and the Blackhearts
Ik moet erkennen, dat de movie medley van de Beatles de Top 30 heeft gehaald. In tegenstelling tot inderdaad stars on 45 betreft het hier een in elkaar gemixed nummer van originele Beatles singles.
Ja, en die nummers op zich staan natuurlijk buiten kijf. Het was wel een wat merkwaardig tijdstip, naar mijn gevoel waren de Beatles een beetje "uit" in 1982. De moord op John Lennon in 1980 had uiteraard heel wat aandacht opgeleverd. Maar halverwege 1982 was dat wel een beetje weggeëbt.
Ik vind die nieuwe single van Billy Bremmer een hele aardige herontdekking. Het nummer zei mij nog wel iets maar waartoe Bremmer het uiteindelijk heeft geschopt.... Mij volstrekt onbekend.
01 (01) 05 Hold me –Fleetwood Mac
02 (02) 06 Abracadabra – Steve Miller Band
03 (06) 03 Redemption song – Manfred Mann
04 (05) 04 Who can it be now – Men at Work
05 (03) 04 Paperlate – Genesis
06 (11) 02 Family man – Mike Oldfield
07 (10) 03 Do I do – Stevie Wonder
08 (12) 02 Avalon – Roxy Music
09 (04) 05 Ball and chain – XTC
10 (07) 05 Promised you a miracle – Simple Minds
11 (08) 04 Ballerina – Little River Band
12 (09) 04 Going to a go go – Rolling Stones
13 (15) 02 Cantonese boy – Japan
14 (21) 02 Torch – Soft Cell
15 (23) 02 Hungry like the wolf – Duran Duran
16 (---) 01 Africa - Toto
17 (14) 03 Space age love song – A Flock of seagulls
18 (22) 03 Is dit alles – Doe maar
19 (---) 01 The Beatles movie medley - Beatles
20 (13) 06 House of fun – Madness
21 (---) 01 Loud Music in cars – Billy Bremmer
22 (16) 06 Freeze frame – J. Geils Band
23 (26) 01 Tacks of my tears – Colin Blunstone
24 (27) 02 This Man is Mine - Heart
25 (20) 03 Don’t talk to strangers – Rick Springfield
26 (24) 03 Da da da I don’t love you – Trio
27 (25) 04 After the glitter fades – Stevie Nicks
28 (---) 01 I’m a wonderful thing baby – Kid Creole and the coconuts
29 (---) 01 One hello – Randy Crawford
30 (---) 01 Crimson and clover – Joan Jett and the Blackhearts
Ik moet erkennen, dat de movie medley van de Beatles de Top 30 heeft gehaald. In tegenstelling tot inderdaad stars on 45 betreft het hier een in elkaar gemixed nummer van originele Beatles singles.
Ja, en die nummers op zich staan natuurlijk buiten kijf. Het was wel een wat merkwaardig tijdstip, naar mijn gevoel waren de Beatles een beetje "uit" in 1982. De moord op John Lennon in 1980 had uiteraard heel wat aandacht opgeleverd. Maar halverwege 1982 was dat wel een beetje weggeëbt.
Ik vind die nieuwe single van Billy Bremmer een hele aardige herontdekking. Het nummer zei mij nog wel iets maar waartoe Bremmer het uiteindelijk heeft geschopt.... Mij volstrekt onbekend.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 21:40 uur
Week 24 - 12 juni 1982
Top 40
Tipparade
NCRV's Favorietschijf: The Chaplin Band - Il Veliero
Steunplaat: Bloem - Ik Wil Alleen Bij Jou Zijn
Binnenkomers in de Tipparade:
Te goedkoop, te gemakkelijk, te stompzinnig.
Dit heeft weinig meer met Tusk te maken. Eigenlijk is het een typisch jaren '80 Christine McVie-nummer dat Lindsey's stempel draagt. Grappige clip ook: Mick Fleetwood en John McVie als goudzoekers in de woestijn die op wat gitaren stuiten terwijl de anderen er wat omheen lijken te paraderen. Treffender hadden ze het niet kunnen verzinnen, want het liedje heeft een wat desolate sfeer. Het bijbehorende album Mirage laat dan wel wat steekjes vallen, maar Hold Me vind ik een zeer sterke single.
In 1989 werd het trouwens nogmaals uitgebracht in verband met het groene Greatest Hits-album.
Heerlijk zomers nummer dat me er weer eens aan herinnert dat we Original Musiquarium in huis moeten halen. Volgens mij was dit zowat het laatste sprankje creativiteit van de man.
Geweldige plaat!
Ben het met LucM wel eens dat dit misschien de zwakste Nederpop-band was destijds.
De Doe Maar-link ligt er dik bovenop, maar het mist souplesse en de schoolmeesterachtige voordracht van de zanger steekt me ook.
26. Vanessa - Dynamite
Bij Vanessa vergeet ik altijd hoe vreselijk haar liedjes werkelijk waren.
Dit soort muziek vind ik écht niet om aan te horen!
Zeker wel een sterk liedje dat een hit had mogen worden.
Het is misschien wat gezichtsloos, maar in principe mankeert er niets aan.
Brrr.... Dit klinkt zo mogelijk nóg sterieler dan het al zo belabberde 'origineel'.
Snel maar verder!

Verdomme, waarom herinner ik me dit nu opeens weer?
Wat een onwelkome verrassing! Deze Oscar Harris van salsa had van mij liever een ander vak gekozen.
Wat een treurnis!
Niet onaardig gedaan, dit discoliedje, maar het arrangement is me iets te druk met al die blazers en dat funkgitaartje.
Top 40
Tipparade
NCRV's Favorietschijf: The Chaplin Band - Il Veliero
Steunplaat: Bloem - Ik Wil Alleen Bij Jou Zijn
Binnenkomers in de Tipparade:
Te goedkoop, te gemakkelijk, te stompzinnig.
Dit heeft weinig meer met Tusk te maken. Eigenlijk is het een typisch jaren '80 Christine McVie-nummer dat Lindsey's stempel draagt. Grappige clip ook: Mick Fleetwood en John McVie als goudzoekers in de woestijn die op wat gitaren stuiten terwijl de anderen er wat omheen lijken te paraderen. Treffender hadden ze het niet kunnen verzinnen, want het liedje heeft een wat desolate sfeer. Het bijbehorende album Mirage laat dan wel wat steekjes vallen, maar Hold Me vind ik een zeer sterke single.

In 1989 werd het trouwens nogmaals uitgebracht in verband met het groene Greatest Hits-album.
Heerlijk zomers nummer dat me er weer eens aan herinnert dat we Original Musiquarium in huis moeten halen. Volgens mij was dit zowat het laatste sprankje creativiteit van de man.
Geweldige plaat!

Ben het met LucM wel eens dat dit misschien de zwakste Nederpop-band was destijds.
De Doe Maar-link ligt er dik bovenop, maar het mist souplesse en de schoolmeesterachtige voordracht van de zanger steekt me ook.
26. Vanessa - Dynamite
Bij Vanessa vergeet ik altijd hoe vreselijk haar liedjes werkelijk waren.
Dit soort muziek vind ik écht niet om aan te horen!

Zeker wel een sterk liedje dat een hit had mogen worden.
Het is misschien wat gezichtsloos, maar in principe mankeert er niets aan.
Brrr.... Dit klinkt zo mogelijk nóg sterieler dan het al zo belabberde 'origineel'.
Snel maar verder!

Verdomme, waarom herinner ik me dit nu opeens weer?

Wat een onwelkome verrassing! Deze Oscar Harris van salsa had van mij liever een ander vak gekozen.
Wat een treurnis!

Niet onaardig gedaan, dit discoliedje, maar het arrangement is me iets te druk met al die blazers en dat funkgitaartje.
0
geplaatst: 3 juli 2013, 21:49 uur
kaztor schreef:
Geweldige plaat!
Geweldige plaat!

En een meer dan 10 minuten durende versie op Original Musiquarium!
* denotes required fields.