Muziek / Toplijsten en favorieten / 1990 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen
zoeken in:
0
geplaatst: 1 juli 2015, 14:49 uur
Imponerend verhaal over hoe je leven een stempel drukt op je muziekbeleving en muziek op haar beurt op je leven ranboy Klinkt als een boek dat ook nu nog relevant is.
0
geplaatst: 4 juli 2015, 14:44 uur
TOP 40 VAN ROB nr 419 4-7-1984
dw vw aw
1 1 6 Thieves like us - New Order
2 2 7 I treni di Tozeur - Alice e Battiato
3 3 5 Two tribes - Frankie goes to Hollywood
4 6 3 Each and everyone - Everything but the Girl
5 5 4 Heaven knows I'm miserable now - The Smiths
6 8 3 To France - Mike Oldfield & Maggie Riley
7 7 3 Thin line between love and hate - The Pretenders
8 23 2 Talking loud and clear - O.M.D.
9 4 8 Dancing girls - Nik Kershaw
10 24 2 Small town boy - Bronski Beat
11 12 4 Dancing with tears in my eyes - Ultravox
12 25 2 Red guitar - David Sylvian
13 10 8 State of sound - Secret Sounds
14 16 5 Only when you leave - Spandau Ballet
15 9 7 Dancing in the dark - Bruce Springsteen
16 11 6 Lass mich dein Pirat sein - Nena
17 14 6 Don't let go - Wang Chung
18 22 3 Rough justice - Bananarama
19 32 2 Absolute - Scritti Politti
20 20 4 Stay - The Blue Nile
21 13 10 The reflex - Duran Duran
22 17 12 The flyer - Diethelm & Famulari
23 26 3 You're the best thing that ever happened - The Style Council
24 15 9 The Lebanon - The Human League
25 30 2 Back in the old country - Tom Robinson
26 -- 1 N.E.W.S. - Golden Earring
27 19 6 Civilized man - Joe Cocker
28 18 5 Turn your back on me - Kajagoogoo
29 28 4 Precious little diamond - Fox the Fox
30 29 3 Send me an angel - Real Life
31 31 2 Over de muur - Klein Orkest
32 -- 1 When doves cry - Prince
33 -- 1 Eyes without a face - Billy Idol
34 -- 1 Dissidents - Thomas Dolby
35 21 12 Happy ending - Joe Jackson with Elaine Caswell
36 -- 1 Is that you - Louis Parker
37 -- 1 Sounds like a melody - Alphaville
38 -- 1 I won't let the sun go down on me - Nik Kershaw
39 27 9 Don't tell me - Blancmange
40 40 7 Heaven - The Psychedelic Furs
De top 3 blijft gelijk; daaronder is het zo druk dat The Pretenders, die vorige week nog van 20 naar 7 stegen, nu pas op de plaats moeten maken.
Zeven binnenkomers deze week, al komen de meeste laag binnen, er zitten toch weer wat klassiekers tussen.
Op 26 de zeer verrassende single N.E.W.S. van instituut Golden Earring, die een geheel nieuw geluid laten horen met zware drums en opvallend toetsenwerk. Ook zang en thematiek zijn erg on-Golden Earring; zelfs de clip past meer bij Peter Gabriel of Talking Heads. Maar is het ook goed? Jawel. Door op 26 binnen te komen scoort-ie bij mij sowieso al beter dan voorgangers When the lady smiles en Clear night, moonlight (maar dat was nog niet zo'n prestatie). Helaas niet door het grote publiek opgepikt, en het blijft in de tipparade steken.
Op 32 de klassieker van Prince, waarmee hij definitief naar het grote publiek doorbreekt (eerste top 10 hit). De song begint met wat experimenteel elektrisch gitaargeluid, waarna de zo typische Prince-percussie inzet. Opvallend is hoe emotioneel hij hier zingt, de hele song zindert van gevoel.
Op 33 ex-punkrocker Billy Idol die nu opeens ook doorbreekt naar het grote publiek, met een afwisselende ballad met een scherp randje. Stevig eighties geproduceerd, maar ook een mooie melodielijn.
Op 34 Dissidents van Thomas Dolby, die hiermee nog heftiger dan ooit losgaat op de productie. Voor menigeen wordt het misschien wat nerveus en hectisch, maar het heeft toch ook een goeie drive en wat mij betreft is het een van zijn beste singles.
Op 36 een totaal vergeten plaatje (de enige You Tube clip had pas 92 views). Toch een aardig liedje, dat in de tipparade bleef steken. Louis Parker is eigenlijk Louis de Vries uit Groningen, en grappig feitje; hierna zou hij nog eens de top 10 bereiken als helft van duo Lisa Boray en Louis de Vries, die de eerste openingstune van Goede tijden, slechte tijden inzongen...
Op 37 hup, weer een klassieker, nu van het Duitse Alphaville, de opvolger van Big in Japan. Naast de hoge kopstem valt het meest op dat naar het einde toe de sound wat klassieker wordt, toetsen vermomd als venijnige violen, en ja, dat vind ik erg fijn.
En op 38 doen we er nog eentje, Nik Kershaw met het opgewekte I won't let the sun go down on me. Hierboven las ik dat het een re-release is van een jaar eerder, maar dat viel mij destijds niet op. Een vrolijke meezinger, maar ik hoor hem toch liever met het wat somberder Wouldn't it be good.
dw vw aw
1 1 6 Thieves like us - New Order
2 2 7 I treni di Tozeur - Alice e Battiato
3 3 5 Two tribes - Frankie goes to Hollywood
4 6 3 Each and everyone - Everything but the Girl
5 5 4 Heaven knows I'm miserable now - The Smiths
6 8 3 To France - Mike Oldfield & Maggie Riley
7 7 3 Thin line between love and hate - The Pretenders
8 23 2 Talking loud and clear - O.M.D.
9 4 8 Dancing girls - Nik Kershaw
10 24 2 Small town boy - Bronski Beat
11 12 4 Dancing with tears in my eyes - Ultravox
12 25 2 Red guitar - David Sylvian
13 10 8 State of sound - Secret Sounds
14 16 5 Only when you leave - Spandau Ballet
15 9 7 Dancing in the dark - Bruce Springsteen
16 11 6 Lass mich dein Pirat sein - Nena
17 14 6 Don't let go - Wang Chung
18 22 3 Rough justice - Bananarama
19 32 2 Absolute - Scritti Politti
20 20 4 Stay - The Blue Nile
21 13 10 The reflex - Duran Duran
22 17 12 The flyer - Diethelm & Famulari
23 26 3 You're the best thing that ever happened - The Style Council
24 15 9 The Lebanon - The Human League
25 30 2 Back in the old country - Tom Robinson
26 -- 1 N.E.W.S. - Golden Earring
27 19 6 Civilized man - Joe Cocker
28 18 5 Turn your back on me - Kajagoogoo
29 28 4 Precious little diamond - Fox the Fox
30 29 3 Send me an angel - Real Life
31 31 2 Over de muur - Klein Orkest
32 -- 1 When doves cry - Prince
33 -- 1 Eyes without a face - Billy Idol
34 -- 1 Dissidents - Thomas Dolby
35 21 12 Happy ending - Joe Jackson with Elaine Caswell
36 -- 1 Is that you - Louis Parker
37 -- 1 Sounds like a melody - Alphaville
38 -- 1 I won't let the sun go down on me - Nik Kershaw
39 27 9 Don't tell me - Blancmange
40 40 7 Heaven - The Psychedelic Furs
De top 3 blijft gelijk; daaronder is het zo druk dat The Pretenders, die vorige week nog van 20 naar 7 stegen, nu pas op de plaats moeten maken.
Zeven binnenkomers deze week, al komen de meeste laag binnen, er zitten toch weer wat klassiekers tussen.
Op 26 de zeer verrassende single N.E.W.S. van instituut Golden Earring, die een geheel nieuw geluid laten horen met zware drums en opvallend toetsenwerk. Ook zang en thematiek zijn erg on-Golden Earring; zelfs de clip past meer bij Peter Gabriel of Talking Heads. Maar is het ook goed? Jawel. Door op 26 binnen te komen scoort-ie bij mij sowieso al beter dan voorgangers When the lady smiles en Clear night, moonlight (maar dat was nog niet zo'n prestatie). Helaas niet door het grote publiek opgepikt, en het blijft in de tipparade steken.
Op 32 de klassieker van Prince, waarmee hij definitief naar het grote publiek doorbreekt (eerste top 10 hit). De song begint met wat experimenteel elektrisch gitaargeluid, waarna de zo typische Prince-percussie inzet. Opvallend is hoe emotioneel hij hier zingt, de hele song zindert van gevoel.
Op 33 ex-punkrocker Billy Idol die nu opeens ook doorbreekt naar het grote publiek, met een afwisselende ballad met een scherp randje. Stevig eighties geproduceerd, maar ook een mooie melodielijn.
Op 34 Dissidents van Thomas Dolby, die hiermee nog heftiger dan ooit losgaat op de productie. Voor menigeen wordt het misschien wat nerveus en hectisch, maar het heeft toch ook een goeie drive en wat mij betreft is het een van zijn beste singles.
Op 36 een totaal vergeten plaatje (de enige You Tube clip had pas 92 views). Toch een aardig liedje, dat in de tipparade bleef steken. Louis Parker is eigenlijk Louis de Vries uit Groningen, en grappig feitje; hierna zou hij nog eens de top 10 bereiken als helft van duo Lisa Boray en Louis de Vries, die de eerste openingstune van Goede tijden, slechte tijden inzongen...
Op 37 hup, weer een klassieker, nu van het Duitse Alphaville, de opvolger van Big in Japan. Naast de hoge kopstem valt het meest op dat naar het einde toe de sound wat klassieker wordt, toetsen vermomd als venijnige violen, en ja, dat vind ik erg fijn.
En op 38 doen we er nog eentje, Nik Kershaw met het opgewekte I won't let the sun go down on me. Hierboven las ik dat het een re-release is van een jaar eerder, maar dat viel mij destijds niet op. Een vrolijke meezinger, maar ik hoor hem toch liever met het wat somberder Wouldn't it be good.
0
geplaatst: 4 juli 2015, 18:11 uur
Favoriete Top 10 (07-07-1984)
01 [05] 03 Frankie Goes to Hollywood - Two Tribes
02 [01] 07 Wang Chung - Don't Let Go
03 [03] 04 Het Klein Orkest - Over de Muur
04 [02] 07 Kajagoogoo -Turn Your Back On Me
05 [04] 03 Ultravox - Dancing with Tears In My Eyes
06 [00] 01 Mike Oldfield - To France
07 [06] 04 Mick Jagger & The Jacksons - State of Shock
08 [00] 01 Frank Boeijen Groep - Kontakt
09 [07] 07 Mink deVille - Demasiado Corazon
10 [08] 05 The Pretenders - Thin Line Between Love & Hate
Verdwenen uit de lijst: Duran Duran - The Reflex [08] en Fox the Fox - Precious Little Diamond [03]
Nieuw in de lijst de Frank Boeijen Groep met Kontakt (hun 5de single (!) van het gelijknamige album), veruit mijn favoriete nederlandstalige band toendertijd.
http://frankboeijen.nl/wp-content/uploads/2013/05/FBG-kontakt-1984-274x274.jpg
01 [05] 03 Frankie Goes to Hollywood - Two Tribes
02 [01] 07 Wang Chung - Don't Let Go
03 [03] 04 Het Klein Orkest - Over de Muur
04 [02] 07 Kajagoogoo -Turn Your Back On Me
05 [04] 03 Ultravox - Dancing with Tears In My Eyes
06 [00] 01 Mike Oldfield - To France
07 [06] 04 Mick Jagger & The Jacksons - State of Shock
08 [00] 01 Frank Boeijen Groep - Kontakt
09 [07] 07 Mink deVille - Demasiado Corazon
10 [08] 05 The Pretenders - Thin Line Between Love & Hate
Verdwenen uit de lijst: Duran Duran - The Reflex [08] en Fox the Fox - Precious Little Diamond [03]
Nieuw in de lijst de Frank Boeijen Groep met Kontakt (hun 5de single (!) van het gelijknamige album), veruit mijn favoriete nederlandstalige band toendertijd.
http://frankboeijen.nl/wp-content/uploads/2013/05/FBG-kontakt-1984-274x274.jpg
0
geplaatst: 4 juli 2015, 19:29 uur
Er komen wat kennissen over om Independence Day te vieren, maar ik heb nog wat ruimte...
Tipparade: week 24 van 1984.
1. Bananarama - Rough Justice
Inderdaad een wat vlakke single. De aanvankelijke formule lijkt wat sleets te worden, maar het is alleszins te prefereren boven hun Stock, Aitken & Waterman-materiaal van hierna.
19. The Pretenders - Thin Line Between Love And Hate
Een stemmige ballad met een lekker ruimtelijke productie en kien uitgewerkt arrangement waarin alle tijd wordt genomen om Chrissie's vocalen optimaal te etaleren. Een en al tegenslag rond die tijd, maar de band zet overtuigend door.
23. Golden Earring - N.E.W.S.
Leuke clip vind je, Luc, ik vond het als 10-jarige altijd wat naar met die losgeslagen camera, maskers en draaiende letters en nu nog steeds eigenlijk. Maar het liedje staat als een huis. Een onbekend terrein voor de band, maar het heeft een lekkere drive. Zeker een van de hoogtepunten van het overigens zeer aanvaardbare gelijknamige album.
26. O'chi Brown - A Whiter Shade Of Pale
Een reggae-cover van dit nummer is eigenlijk niet eens een slecht idee mits het goed is uitgevoerd, maar dit klinkt gewoon aan alle kanten goedkoop, zonder enig greintje aan gevoel.
27. Louis Parker - Is That You
Ik vind dit best nog wel meevallen. Als ik dan enige kanttekeningen mag plaatsen is dat het wat braaf klinkt en de productie wat flets is, maar de zang en het arrangement an sich vind ik goed en het refrein vind ik wel sterk.
28. Shakatak - Down On The Street
Een buitenbeentje in het Shakatak-oeuvre omdat het echt een gezongen liedje is i.p.v. een veredelde instrumental. Maar dat vind ik juist het minpunt hier; Ik vind het leuker als de begeleiding meer ruimte heeft. Nu heeft het iets fragmentarisch.
29. Wang Chung - Don't Let Go
Volgens mij deed dit hier in Amerika meer dan in Nederland. Ik vind het helemaal geen slecht nummer, meer typisch een minder succesvolle single na een grote hit, maar daar is niets mis mee, hoor. In ieder geval een stuk beter te pruimen dan een Everybody Wang Chung Tonight...
30. Mai Tai - What Goes On
Als we even die treurige reality-serie/comeback van 10 jaar terug even buiten beschouwing laten vind ik dat dit meidenbandje het nog redelijk ver heeft weten te schoppen. Leuk voor ze natuurlijk, maar ik vind dit ook wat schreeuwerig en de muziek te voorgekookt en anoniem.
Tipparade: week 24 van 1984.
1. Bananarama - Rough Justice
Inderdaad een wat vlakke single. De aanvankelijke formule lijkt wat sleets te worden, maar het is alleszins te prefereren boven hun Stock, Aitken & Waterman-materiaal van hierna.
19. The Pretenders - Thin Line Between Love And Hate
Een stemmige ballad met een lekker ruimtelijke productie en kien uitgewerkt arrangement waarin alle tijd wordt genomen om Chrissie's vocalen optimaal te etaleren. Een en al tegenslag rond die tijd, maar de band zet overtuigend door.
23. Golden Earring - N.E.W.S.
Leuke clip vind je, Luc, ik vond het als 10-jarige altijd wat naar met die losgeslagen camera, maskers en draaiende letters en nu nog steeds eigenlijk. Maar het liedje staat als een huis. Een onbekend terrein voor de band, maar het heeft een lekkere drive. Zeker een van de hoogtepunten van het overigens zeer aanvaardbare gelijknamige album.
26. O'chi Brown - A Whiter Shade Of Pale
Een reggae-cover van dit nummer is eigenlijk niet eens een slecht idee mits het goed is uitgevoerd, maar dit klinkt gewoon aan alle kanten goedkoop, zonder enig greintje aan gevoel.
27. Louis Parker - Is That You
Ik vind dit best nog wel meevallen. Als ik dan enige kanttekeningen mag plaatsen is dat het wat braaf klinkt en de productie wat flets is, maar de zang en het arrangement an sich vind ik goed en het refrein vind ik wel sterk.
28. Shakatak - Down On The Street
Een buitenbeentje in het Shakatak-oeuvre omdat het echt een gezongen liedje is i.p.v. een veredelde instrumental. Maar dat vind ik juist het minpunt hier; Ik vind het leuker als de begeleiding meer ruimte heeft. Nu heeft het iets fragmentarisch.
29. Wang Chung - Don't Let Go
Volgens mij deed dit hier in Amerika meer dan in Nederland. Ik vind het helemaal geen slecht nummer, meer typisch een minder succesvolle single na een grote hit, maar daar is niets mis mee, hoor. In ieder geval een stuk beter te pruimen dan een Everybody Wang Chung Tonight...

30. Mai Tai - What Goes On
Als we even die treurige reality-serie/comeback van 10 jaar terug even buiten beschouwing laten vind ik dat dit meidenbandje het nog redelijk ver heeft weten te schoppen. Leuk voor ze natuurlijk, maar ik vind dit ook wat schreeuwerig en de muziek te voorgekookt en anoniem.
0
geplaatst: 4 juli 2015, 19:45 uur
Tipparade: week 25 van 1984.
1. Willie Nelson - Always On My Mind
Van het nummer was ik ook nooit ondersteboven. Het klinkt me iets te formeel, maar Willie komt er wel redelijk mee weg.
9. Jacksons - Lead Vocals By Michael Jackson and Mick Jagger - State Of Shock
Ht effect van de combinatie weet het natuurlijk wel de hitparade in te krijgen, maar een goed nummer vind ik dit niet. Vooral tegen het einde wordt het wel erg een druk gedoe allemaal ('moet je mij eens horen') zonder enig muzikaal tegenwicht.
16. Klein Orkest - Over De Muur
De betekenis van het nummer an sich blijft natuurlijk relevant. Maar daar buiten om is dit gewoon een goed gemaakte ballad dat tenminste ergens over gaat. De zang vind ik er wel goed bij passen.
27. Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France
Oldfield smeedt het ijzer als het heet is, dus krijgen we hier Moonlight Shadow deel 2. Maar dit is zeker wel een puik liedje, met passie gebracht. De melodieen zijn eigenlijk hemels. Geschikt voor tijdens een vakantie in warme oorden.
28. G'Race - Jay-O-Dee
Geen clip gevonden.
29. Toontje Lager - Niemand Die Het Weet
Best een aardig liedje, maar Toontje Lager is natuurlijk geen Doe Maar. Geinig, maar te lichtgewicht.
30. Alabama - Feels So Right
Geen woord teveel, Luc! Ik ga hier volledig met je mee: Een saai countryliedje dat alleen op een vorm van vakmanschap lijkt te teren. Erg fantasieloos vooral.
1. Willie Nelson - Always On My Mind
Van het nummer was ik ook nooit ondersteboven. Het klinkt me iets te formeel, maar Willie komt er wel redelijk mee weg.
9. Jacksons - Lead Vocals By Michael Jackson and Mick Jagger - State Of Shock
Ht effect van de combinatie weet het natuurlijk wel de hitparade in te krijgen, maar een goed nummer vind ik dit niet. Vooral tegen het einde wordt het wel erg een druk gedoe allemaal ('moet je mij eens horen') zonder enig muzikaal tegenwicht.
16. Klein Orkest - Over De Muur
De betekenis van het nummer an sich blijft natuurlijk relevant. Maar daar buiten om is dit gewoon een goed gemaakte ballad dat tenminste ergens over gaat. De zang vind ik er wel goed bij passen.
27. Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France
Oldfield smeedt het ijzer als het heet is, dus krijgen we hier Moonlight Shadow deel 2. Maar dit is zeker wel een puik liedje, met passie gebracht. De melodieen zijn eigenlijk hemels. Geschikt voor tijdens een vakantie in warme oorden.
28. G'Race - Jay-O-Dee
Geen clip gevonden.
29. Toontje Lager - Niemand Die Het Weet
Best een aardig liedje, maar Toontje Lager is natuurlijk geen Doe Maar. Geinig, maar te lichtgewicht.
30. Alabama - Feels So Right
Geen woord teveel, Luc! Ik ga hier volledig met je mee: Een saai countryliedje dat alleen op een vorm van vakmanschap lijkt te teren. Erg fantasieloos vooral.
0
geplaatst: 4 juli 2015, 22:34 uur
Tipparade: week 27 van 1984.
1. Change - Change Of Heart
Wat gladde disco/dance hoewel het in zijn genre redelijk goed in elkaar zit. Maar melodisch is het mij te eentonig.
Cijfer: 5,5
17. The Dutch Boys - Mesjeu, Hef Joe Ain Simmer Fraai
Ongetwijfeld grappig bedoeld maar toch te banaal en na één keer beluisteren heb je het wel gehad.
Cijfer: 3
20. Marsha Raven - False Alarm
Ze probeert het succes van Catch Me dunnetjes over te doen waarbij ditmaal de sirène een gimmick is. Toch teveel voortbordurend op haar vorige single, ik heb ook de indruk dat Modern Talking hier de mosterd heeft gehaald.
Cijfer: 4,5
23. John Spencer en Lyda - Telefoonbaby
Zoveelste cover van John Spencer (ditmaal van Johnny Otis) en de zoveelste papegaaienwerk om te vergeten.
24. Jocelyn Brown - Somebody Else's Guy
Zij wil in het begin op een geforceerde wijze laten horen hoe haar stembereik is en daar hou ik niet van. Pas als het ritme wordt ingezet is ze wel nog te pruimen maar een sterk nummer is het niet.
Cijfer: 4
25. Dave Stewart & Barbara Gaskin - I'm In A Different World
Een zijstapje van Dave Stewart, dit nummer kende ik niet. Het zit smaakvol in elkaar maar is ook wat bloedeloos gezongen en te weinig memorabel.
26. Vitesse - Vanity Islands
Een drummer die het nummer inzingt, komt niet vaak voor (Phil Collins bij Genesis). Het nummer is vrij origineel gearrangeerd (intro en middenstuk) en het refrein is aanstekelijk. Vreemd dat dit geen hit werd.
Cijfer: 7,5
27. Orchestral Manoeuvres In The Dark - Talking Loud And Clear
Een schoolvoorbeeld van hoe synthipop warm kan klinken, dit is een zomers en uiterst aanstekelijk nummer dat geraffineerd in elkaar steekt.
Cijfer: 9
28. Alvin Stardust - I Feel Like Buddy Holly
Een Buddy Holly-gevoel krijg ik er niet bij, dit klinkt fletser en gladder dan enig Buddy Holly-nummer.
29. Linda Lewis - Class Style
Klinkt als een mindere kopie van Holiday van Madonna, haar stem is erg dichtgeknepen dat het aan de irritatiegrens zit.
30. David Austin - Turn To Gold
Dit is dan weer een flauwe George Michael-kloon (kopieergedrag is van alle tijden) maar zonder zijn talent en het nummer is mij te niemendallerig.
Cijfer: 3,5
Wat gladde disco/dance hoewel het in zijn genre redelijk goed in elkaar zit. Maar melodisch is het mij te eentonig.
Ongetwijfeld grappig bedoeld maar toch te banaal en na één keer beluisteren heb je het wel gehad.
Ze probeert het succes van Catch Me dunnetjes over te doen waarbij ditmaal de sirène een gimmick is. Toch teveel voortbordurend op haar vorige single, ik heb ook de indruk dat Modern Talking hier de mosterd heeft gehaald.
Zoveelste cover van John Spencer (ditmaal van Johnny Otis) en de zoveelste papegaaienwerk om te vergeten.
Zij wil in het begin op een geforceerde wijze laten horen hoe haar stembereik is en daar hou ik niet van. Pas als het ritme wordt ingezet is ze wel nog te pruimen maar een sterk nummer is het niet.
Een zijstapje van Dave Stewart, dit nummer kende ik niet. Het zit smaakvol in elkaar maar is ook wat bloedeloos gezongen en te weinig memorabel.
Een drummer die het nummer inzingt, komt niet vaak voor (Phil Collins bij Genesis). Het nummer is vrij origineel gearrangeerd (intro en middenstuk) en het refrein is aanstekelijk. Vreemd dat dit geen hit werd.
Een schoolvoorbeeld van hoe synthipop warm kan klinken, dit is een zomers en uiterst aanstekelijk nummer dat geraffineerd in elkaar steekt.
Cijfer: 9
Een Buddy Holly-gevoel krijg ik er niet bij, dit klinkt fletser en gladder dan enig Buddy Holly-nummer.
Klinkt als een mindere kopie van Holiday van Madonna, haar stem is erg dichtgeknepen dat het aan de irritatiegrens zit.
Dit is dan weer een flauwe George Michael-kloon (kopieergedrag is van alle tijden) maar zonder zijn talent en het nummer is mij te niemendallerig.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 02:37 uur
Tipparade: week 26 van 1984.
1. Scritti Politti - Absolute
Lekker nummer met een vrij avontuurlijk arrangement dat je scherp houdt. Productioneel hoort het zeker in die tijd, maar het klinkt nu nog steeds fris.
12. Lodewyck Van Avezaath - Verrek! Zeg Kerel, Ben Jij 't
Verrek! Vond ik dit toen echt grappig??
13. Diana Ross & Julio Iglesias - All Of You
Kan het clipje hier niet afspelen, maar dat hoeft ook niet, dit is het ergste soort schmaltz denkbaar herinner ik me. Brrr...
15. Lionel Richie - Stuck On You
Minder glad dan voorganger Hello en daardoor ook veel beter verteerbaar. Het is dat gitaartje dat het liedje maakt.
18. Ollie and Jerry - Breakdance ...There's No Stopping Us
Hadden ze ooit eerder een hit genaamd Ain't No Stoppin' Us Now of heb ik het verkeerd? Dit overtuigt in geen enkel opzicht. Het swingt niet lekker, is niet goed gezongen en klinkt gewoon niet leuk.
21. Carol Line - Single Of The Year
Single Of The Year, ja ten eerste loop je minstens 10 jaar achter met die sound en ten tweede lijkt je single eerder het tegenovergestelde na te streven. Wat een slap gefutvogel dit!
22. Tom Robinson - Back In The Old Country
Dit lijkt een persiflage op countrymuziek, maar dan wel een goede. Het heeft een aanstekelijk ritme en het geheel straalt een en al vrolijkheid uit. Leuke ontdekking.
23. The Shorts - Helemaal Té Gek
The Shorts op z'n Doe Maars. Helemaal te gek? Nee zeg!!!
24. Prince - When Doves Cry
De kleine paarse wordt liever niet op Youtube gepromoot, dus moeten we het ook hier met onze herinnering doen. Inderdaad vol overgave gezongen en het geheel klinkt nog steeds lekker eigenwijs en gedurfd. Geweldige plaat, zonder meer.
25. Bonnie & José - Cassandra
Bonnie en Jose dachten eventjes dat ze ABBA waren. Leuk voor de kennisgeving, maar meer ook echt niet.
26. Everything But The Girl - Each & Every One
Jazzy pop leek toen heel eventjes bon ton te zijn. Lekker zwoel liedje, met klasse gebracht. Een tandje terug doet soms wonderen.
27. André Van Duin - Want Het Is Zomer
Een serieuze Andre. Nee, kan niet, mag eigenlijk ook niet van me. Doe toch gewoon lekker waar je goed in bent, Wullempie!
28. De Havenzangers - Vanavond Sla Ik Toe !
Een typisch feestgedruisliedje, even met z'n allen lala-en en daarna weer heel snel vergeten.
29. Arne Jansen & Les Cigales - Bahia Blanca
De Hollandse versie van strandmuziek. Waar is Brian Wilson als je 'm nodig hebt?
30. Billy Idol - Eyes Without A Face
Van hem heb ik dus een fijne verzamelaar. Geweldig nummer, nog steeds, en geheel on-Idols ook.
Lekker gedoseerd popliedje, gebracht met verbetenheid en subtiliteit.
1. Scritti Politti - Absolute
Lekker nummer met een vrij avontuurlijk arrangement dat je scherp houdt. Productioneel hoort het zeker in die tijd, maar het klinkt nu nog steeds fris.
12. Lodewyck Van Avezaath - Verrek! Zeg Kerel, Ben Jij 't
Verrek! Vond ik dit toen echt grappig??

13. Diana Ross & Julio Iglesias - All Of You
Kan het clipje hier niet afspelen, maar dat hoeft ook niet, dit is het ergste soort schmaltz denkbaar herinner ik me. Brrr...
15. Lionel Richie - Stuck On You
Minder glad dan voorganger Hello en daardoor ook veel beter verteerbaar. Het is dat gitaartje dat het liedje maakt.
18. Ollie and Jerry - Breakdance ...There's No Stopping Us
Hadden ze ooit eerder een hit genaamd Ain't No Stoppin' Us Now of heb ik het verkeerd? Dit overtuigt in geen enkel opzicht. Het swingt niet lekker, is niet goed gezongen en klinkt gewoon niet leuk.
21. Carol Line - Single Of The Year
Single Of The Year, ja ten eerste loop je minstens 10 jaar achter met die sound en ten tweede lijkt je single eerder het tegenovergestelde na te streven. Wat een slap gefutvogel dit!
22. Tom Robinson - Back In The Old Country
Dit lijkt een persiflage op countrymuziek, maar dan wel een goede. Het heeft een aanstekelijk ritme en het geheel straalt een en al vrolijkheid uit. Leuke ontdekking.
23. The Shorts - Helemaal Té Gek
The Shorts op z'n Doe Maars. Helemaal te gek? Nee zeg!!!

24. Prince - When Doves Cry
De kleine paarse wordt liever niet op Youtube gepromoot, dus moeten we het ook hier met onze herinnering doen. Inderdaad vol overgave gezongen en het geheel klinkt nog steeds lekker eigenwijs en gedurfd. Geweldige plaat, zonder meer.
25. Bonnie & José - Cassandra
Bonnie en Jose dachten eventjes dat ze ABBA waren. Leuk voor de kennisgeving, maar meer ook echt niet.
26. Everything But The Girl - Each & Every One
Jazzy pop leek toen heel eventjes bon ton te zijn. Lekker zwoel liedje, met klasse gebracht. Een tandje terug doet soms wonderen.
27. André Van Duin - Want Het Is Zomer
Een serieuze Andre. Nee, kan niet, mag eigenlijk ook niet van me. Doe toch gewoon lekker waar je goed in bent, Wullempie!
28. De Havenzangers - Vanavond Sla Ik Toe !
Een typisch feestgedruisliedje, even met z'n allen lala-en en daarna weer heel snel vergeten.
29. Arne Jansen & Les Cigales - Bahia Blanca
De Hollandse versie van strandmuziek. Waar is Brian Wilson als je 'm nodig hebt?
30. Billy Idol - Eyes Without A Face
Van hem heb ik dus een fijne verzamelaar. Geweldig nummer, nog steeds, en geheel on-Idols ook.
Lekker gedoseerd popliedje, gebracht met verbetenheid en subtiliteit.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 13:21 uur
LucM schreef:
Dit nummer barst bijna uit elkaar van de lekkere melodieën, alleen die baslijn al

0
geplaatst: 5 juli 2015, 15:35 uur
Redelijk discoliedje met, typerend voor die tijd, een keyboard die een bas moet vervangen. Iets te duidelijk een afgeleide van Chic, zelfs totaan het gebruik van de bandnaam in het liedje/titel. En inderdaad te eentonig.
De grap was na 2 liedjes al uitgewerkt. Meer hoef ik niet te zeggen.
Ontzettend vervelend met dat alarm. Het liedje zelf en de zang vind ik ook erg slecht. Slecht in de zin van net zo slecht als welk Nederlands carnavalsnummer ook. Ja, zo slecht!
John Spencer liftte hier mee op de populariteit van het programma Pisa. Niets meer dan een gimmick dus en die Lyda kan totaal niet zingen.
Rake klappen, Luc! Met dat geforceerde intro ben ik het wel eens, maar intrinsiek vind ik dit wel goed gedaan. In tegenstelling tot ene Marsha Raven hoor ik hier wel (jazzy) muzikaliteit en een sterke zangeres in terug en het blijft meteen hangen. Ik vind dit wel een voldoende waard.
Ter duidelijkheid, dit is dus niet de bromsnor van de Eurythmics, maar de Engelse keyboardspeler Dave Stewart die o.a. in Bruford en Hatfield & The North zat (eerdere hits: It's My Party met Barbara Gaskin en What Becomes Of The Brokenhearted met Colin Blunstone). Ik vind dit best een aardig liedje. Het heeft iets dromerigs en mystieks. Misschien geen hitparademateriaal, maar ik mag het wel horen.
Ik heb dit nog op een verzamelaar van ze staan. beslist een leuk popnummer, maar voor hun doen toch iets te zoet.
Met de vroegere OMD heeft dit nauwelijks nog iets te maken, maar dit vind ik nog steeds een leuk, apart nummer dat iets weg heeft van China Crisis.
Oei, wat klinkt dit klef. De vergelijking met
Buddy Holly en de elders genoemde Paul McCartney gaat dus al mank, maar het liedje zelf stelt ook bar weinig voor. Suf en aalglad.
Haha, iemand die het gras voor Madonna's voeten probeert weg te maaien. Op zich al een verloren strijd, maar dit is gewoon ook ontzettend slecht gedaan. Snel weer uit m'n geheugen branden! You don't got it, Linda!
Die blik op het single-hoesje zegt alles: Een George Michael-kloon. 'Watch me as I turn to gold' zingt ie. We wachten al 31 jaar.
Redelijk discoliedje met, typerend voor die tijd, een keyboard die een bas moet vervangen. Iets te duidelijk een afgeleide van Chic, zelfs totaan het gebruik van de bandnaam in het liedje/titel. En inderdaad te eentonig.
De grap was na 2 liedjes al uitgewerkt. Meer hoef ik niet te zeggen.
Ontzettend vervelend met dat alarm. Het liedje zelf en de zang vind ik ook erg slecht. Slecht in de zin van net zo slecht als welk Nederlands carnavalsnummer ook. Ja, zo slecht!
John Spencer liftte hier mee op de populariteit van het programma Pisa. Niets meer dan een gimmick dus en die Lyda kan totaal niet zingen.
Rake klappen, Luc! Met dat geforceerde intro ben ik het wel eens, maar intrinsiek vind ik dit wel goed gedaan. In tegenstelling tot ene Marsha Raven hoor ik hier wel (jazzy) muzikaliteit en een sterke zangeres in terug en het blijft meteen hangen. Ik vind dit wel een voldoende waard.
Ter duidelijkheid, dit is dus niet de bromsnor van de Eurythmics, maar de Engelse keyboardspeler Dave Stewart die o.a. in Bruford en Hatfield & The North zat (eerdere hits: It's My Party met Barbara Gaskin en What Becomes Of The Brokenhearted met Colin Blunstone). Ik vind dit best een aardig liedje. Het heeft iets dromerigs en mystieks. Misschien geen hitparademateriaal, maar ik mag het wel horen.
Ik heb dit nog op een verzamelaar van ze staan. beslist een leuk popnummer, maar voor hun doen toch iets te zoet.
Met de vroegere OMD heeft dit nauwelijks nog iets te maken, maar dit vind ik nog steeds een leuk, apart nummer dat iets weg heeft van China Crisis.
Oei, wat klinkt dit klef. De vergelijking met
Buddy Holly en de elders genoemde Paul McCartney gaat dus al mank, maar het liedje zelf stelt ook bar weinig voor. Suf en aalglad.
Haha, iemand die het gras voor Madonna's voeten probeert weg te maaien. Op zich al een verloren strijd, maar dit is gewoon ook ontzettend slecht gedaan. Snel weer uit m'n geheugen branden! You don't got it, Linda!
Die blik op het single-hoesje zegt alles: Een George Michael-kloon. 'Watch me as I turn to gold' zingt ie. We wachten al 31 jaar.
0
geplaatst: 5 juli 2015, 16:09 uur
kaztor schreef:
Kaztor en ook LucM hebben natuurlijk gelijk dat Turn to gold lijkt op het Wham!-geluid, en de hoesfoto van David Austin lijkt ook wel wat op George Michael in die tijd. Toch is het niet simpelweg een kloon: de heren waren bevriend (in een documentaire zou George Michael David Austin zijn beste vriend noemen); George Michael doet ook de backing vocals op Turn to gold. Omgekeerd schreef David Austin mee op veel George Michael-songs, met name You have been loved.
Daarnaast vind ik Turn to gold behoorlijk aanstekelijk, beter dan heel wat Wham!-werk...
0
geplaatst: 5 juli 2015, 16:11 uur
50 Tracks Rearviewmirror Top 40 week 27 1984
01 01 05 The Mighty Wah! - Come Back
02 02 05 Thomas Dolby - Dissidents
03 04 05 John Waite - Missing You
04 03 07 The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now
05 05 09 Lloyd Cole And The Commotions - Perfect Skin
06 01 09 The Style Council - You Are The Best Thing
07 02 01 Roger Daltrey - Parting Would Be Painless
08 18 02 Klein Orkest - Over De Muur
09 14 03 Red Guitars - Steeltown
10 15 03 Any Trouble - Open Fire
11 07 10 Secret Sound - State Of Sound
12 16 03 Fleshtones - American Beat '84'
13 08 08 Bruce Springsteen - Dancing In The Dark
14 17 03 April Showers - Abandon Ship
15 25 02 Kane Gang - The Closest Thing To Heaven
16 10 07 Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
17 21 03 Roger Taylor - Man On Fire
18 24 03 The Chills - Pink Frost
19 09 08 The Waterboys - The Big Music
20 ---- 01 Echo & The Bunnymen - Seven Seas / All You Need Is Love
21 ---- 01 Scorpions - Still Loving You
22 29 02 Flesh For Lulu - Subterraneans
23 23 07 Bronski Beat - Smalltown Boy
24 ---- 01 A Flock Of Seagulls - The More You Live, The More You Love
25 11 04 The Questions - Building On A Strong Foundation
26 30 02 Abrasive Wheels - The Prisoner
27 31 03 Alison Moyet - Love Resurrection
28 12 07 Pretenders - Thin Line Between Love And Hate
29 32 02 Icehouse - Don't Believe Anymore
30 33 02 The Apartments - All You Wanted
31 34 02 The June Brides - In The Rain
32 19 08 Prima Volta - Headline News
33 36 02 The President - That's The Way That It Is
34 20 10 Marillion - Assassing
35 ---- 01 Frank Boeijen Groep - Kontakt
36 ---- 01 Thompson Twins - Sister of Mercy
37 ---- 01 Alphaville - Sounds Like A Melody
38 35 04 Joe Jackson - Be My Number Two
39 ---- 01 Peter Wolf - Lights Out
40 40 02 Cold Chisel - Saturday Night
01 01 05 The Mighty Wah! - Come Back
02 02 05 Thomas Dolby - Dissidents
03 04 05 John Waite - Missing You
04 03 07 The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now
05 05 09 Lloyd Cole And The Commotions - Perfect Skin
06 01 09 The Style Council - You Are The Best Thing
07 02 01 Roger Daltrey - Parting Would Be Painless
08 18 02 Klein Orkest - Over De Muur
09 14 03 Red Guitars - Steeltown
10 15 03 Any Trouble - Open Fire
11 07 10 Secret Sound - State Of Sound
12 16 03 Fleshtones - American Beat '84'
13 08 08 Bruce Springsteen - Dancing In The Dark
14 17 03 April Showers - Abandon Ship
15 25 02 Kane Gang - The Closest Thing To Heaven
16 10 07 Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
17 21 03 Roger Taylor - Man On Fire
18 24 03 The Chills - Pink Frost
19 09 08 The Waterboys - The Big Music
20 ---- 01 Echo & The Bunnymen - Seven Seas / All You Need Is Love
21 ---- 01 Scorpions - Still Loving You
22 29 02 Flesh For Lulu - Subterraneans
23 23 07 Bronski Beat - Smalltown Boy
24 ---- 01 A Flock Of Seagulls - The More You Live, The More You Love
25 11 04 The Questions - Building On A Strong Foundation
26 30 02 Abrasive Wheels - The Prisoner
27 31 03 Alison Moyet - Love Resurrection
28 12 07 Pretenders - Thin Line Between Love And Hate
29 32 02 Icehouse - Don't Believe Anymore
30 33 02 The Apartments - All You Wanted
31 34 02 The June Brides - In The Rain
32 19 08 Prima Volta - Headline News
33 36 02 The President - That's The Way That It Is
34 20 10 Marillion - Assassing
35 ---- 01 Frank Boeijen Groep - Kontakt
36 ---- 01 Thompson Twins - Sister of Mercy
37 ---- 01 Alphaville - Sounds Like A Melody
38 35 04 Joe Jackson - Be My Number Two
39 ---- 01 Peter Wolf - Lights Out
40 40 02 Cold Chisel - Saturday Night
0
Martial
geplaatst: 5 juli 2015, 18:05 uur
De Weeklijst - Week 27
01 (01) 05 Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes (90)
02 (02) 07 The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now (79)
03 (07) 02 Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France (62)
04 (12) 03 Orchestral Manoeuvres In The Dark – Talking Loud And Clear (52)
05 (04) 06 Bronski Beat - Smalltown Boy (50)
06 (06) 08 Lloyd Cole & The Commotions - Perfect Skin (47)
07 (05) 05 Prince - When Doves Cry (47)
08 (03) 07 Bruce Springsteen - Dancing In The Dark (39)
09 (09) 03 Thomas Dolby - Dissidents (39)
10 (15) 02 The Mighty Wah! - Come Back (34)
11 (08) 07 Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes (33)
12 (11) 09 Marillion - Assassing (28)
13 ( -- ) 01 The Psychedelic Furs - The Ghost In You (28)
14 ( -- ) 01 Klein Orkest - Over De Muur (27)
15 ( -- ) 01 Joe Jackson - Be My Number Two (26)
http://hitparade.ch/cdimag/the_psychedelic_furs-the_ghost_in_you_s.jpg
Verdwenen uit de lijst:
* The Pretenders - Thin Line Between Love And Hate
* Secret Sounds - State Of Sound
* The Waterboys - The Big Music
Aan de top geen veranderingen en houdt Frankie Goes To Hollywood met Two Tribes ook voor de 4e week stand op nummer 1.
Mike OldField & Maggie Reilly en vooral OMD doen goede zaken deze week en ook The Mighty Wah! boekt een winst van 5 plaatsen en de drie méér dan uitstekende binnenkomers vormen zodoende de spreekwoordelijke kers op de taart.
01 (01) 05 Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes (90)
02 (02) 07 The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now (79)
03 (07) 02 Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France (62)
04 (12) 03 Orchestral Manoeuvres In The Dark – Talking Loud And Clear (52)
05 (04) 06 Bronski Beat - Smalltown Boy (50)
06 (06) 08 Lloyd Cole & The Commotions - Perfect Skin (47)
07 (05) 05 Prince - When Doves Cry (47)
08 (03) 07 Bruce Springsteen - Dancing In The Dark (39)
09 (09) 03 Thomas Dolby - Dissidents (39)
10 (15) 02 The Mighty Wah! - Come Back (34)
11 (08) 07 Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes (33)
12 (11) 09 Marillion - Assassing (28)
13 ( -- ) 01 The Psychedelic Furs - The Ghost In You (28)
14 ( -- ) 01 Klein Orkest - Over De Muur (27)
15 ( -- ) 01 Joe Jackson - Be My Number Two (26)
http://hitparade.ch/cdimag/the_psychedelic_furs-the_ghost_in_you_s.jpg
Verdwenen uit de lijst:
* The Pretenders - Thin Line Between Love And Hate
* Secret Sounds - State Of Sound
* The Waterboys - The Big Music
Aan de top geen veranderingen en houdt Frankie Goes To Hollywood met Two Tribes ook voor de 4e week stand op nummer 1.
Mike OldField & Maggie Reilly en vooral OMD doen goede zaken deze week en ook The Mighty Wah! boekt een winst van 5 plaatsen en de drie méér dan uitstekende binnenkomers vormen zodoende de spreekwoordelijke kers op de taart.
0
geplaatst: 6 juli 2015, 13:20 uur
Week 28:
01 01 06 The Chills – Pink Frost #3
02 03 08 Prince – When Doves Cry
03 06 06 Orchestral Manoeuvres in the Dark – Talking Loud and Clear
04 02 11 Lloyd Cole & the Commotions - Perfect Skin #4
05 07 04 The Mighty Wah! - Come Back
06 05 07 The Psychedelic Furs – The Ghost in You
07 16 02 Echo & the Bunnymen – Seven Seas
08 04 08 Bronski Beat – Smalltown Boy
09 08 07 Scritti Politti - Absolute
10 12 05 The Bluebells – Young at Heart
11 15 05 The Twins – Love System
12 10 08 The Smiths – Heaven Knows I’m Miserable Now
13 13 05 Mike Oldfield – To France
14 14 05 Psychic TV – Roman P
15 18 03 The Apartments – All You Wanted
16 20 03 April Showers – Abandon Ship
17 09 07 Nacht Und Nebel - Beats Of Love
18 11 08 Siouxsie & the Banshees – Dazzle
19 17 06 The Associates – Those First Impressions
20 23 03 Kane Gang – The Closest Thing to Heaven
21 31 02 A Flock Of Seagulls – The More You Live, The More You Love
22 27 03 Real Life – Send Me an Angel
23 22 05 The Fall – Oh! Brother
24 34 02 Alphaville – Sounds Like a Melody
25 ---- 01 Jonathan Richman & the Modern Lovers - That Summer Feeling
26 29 03 Fleshtones – American Beat ‘84
27 24 07 Flesh For Lulu -Subterraneans
28 25 04 Human League – Life on Your Own
29 ---- 01 Cyndi Lauper – She Bop
30 19 09 Corey Hart – Sunglasses at Night
31 37 02 Ultravox – Lament
32 ---- 01 Blancmange – The Day Before You Came
33 33 03 Sisters of Mercy – Body and Soul
34 36 02 Thompson Twins – Sister of Mercy
35 ---- 01 Killing Joke – A New Day
36 ---- 01 The Colour Field - Take
37 21 09 Alice & Battiato – I Treni Di Tozeur
38 39 02 Frank Boeijen Groep – Kontakt
38 26 09 The Waterboys - The Big Music
40 28 04 Go Go’s – Turn To You
Verdwenen:
Stockholm Monsters – All at Once (6w)
The Blue Nile – Stay (11w)
Alphaville – Big in Japan (12w)
Lou Reed – I Love You Suzanne (5w)
The Sound - Counting the Days #2 (12w)
Vijf nieuwe songs toch nog in deze meestal vrij rustige periode qua nieuwe releases.
That Summer Feeling, een van de mooiste odes aan de zomer die ik ken.
She Bop, de derde single van Cyndi Lauper, en haar derde top-3 hit in de US.
Een riskant onderwerp ook nog, en dat vele jaren voor The Divinyls.
Blancmange komt met een gedurfde ABBA-cover. Geslaagd wat mij betreft.
Het werd in de UK trouwens een grotere hit dan het origineel.
Killing Joke en Terry Hall's The Colourfield komen ook weer met mooie singles, zoals al eerder dit jaar.
01 01 06 The Chills – Pink Frost #3
02 03 08 Prince – When Doves Cry
03 06 06 Orchestral Manoeuvres in the Dark – Talking Loud and Clear
04 02 11 Lloyd Cole & the Commotions - Perfect Skin #4
05 07 04 The Mighty Wah! - Come Back
06 05 07 The Psychedelic Furs – The Ghost in You
07 16 02 Echo & the Bunnymen – Seven Seas
08 04 08 Bronski Beat – Smalltown Boy
09 08 07 Scritti Politti - Absolute
10 12 05 The Bluebells – Young at Heart
11 15 05 The Twins – Love System
12 10 08 The Smiths – Heaven Knows I’m Miserable Now
13 13 05 Mike Oldfield – To France
14 14 05 Psychic TV – Roman P
15 18 03 The Apartments – All You Wanted
16 20 03 April Showers – Abandon Ship
17 09 07 Nacht Und Nebel - Beats Of Love
18 11 08 Siouxsie & the Banshees – Dazzle
19 17 06 The Associates – Those First Impressions
20 23 03 Kane Gang – The Closest Thing to Heaven
21 31 02 A Flock Of Seagulls – The More You Live, The More You Love
22 27 03 Real Life – Send Me an Angel
23 22 05 The Fall – Oh! Brother
24 34 02 Alphaville – Sounds Like a Melody
25 ---- 01 Jonathan Richman & the Modern Lovers - That Summer Feeling
26 29 03 Fleshtones – American Beat ‘84
27 24 07 Flesh For Lulu -Subterraneans
28 25 04 Human League – Life on Your Own
29 ---- 01 Cyndi Lauper – She Bop
30 19 09 Corey Hart – Sunglasses at Night
31 37 02 Ultravox – Lament
32 ---- 01 Blancmange – The Day Before You Came
33 33 03 Sisters of Mercy – Body and Soul
34 36 02 Thompson Twins – Sister of Mercy
35 ---- 01 Killing Joke – A New Day
36 ---- 01 The Colour Field - Take
37 21 09 Alice & Battiato – I Treni Di Tozeur
38 39 02 Frank Boeijen Groep – Kontakt
38 26 09 The Waterboys - The Big Music
40 28 04 Go Go’s – Turn To You
Verdwenen:
Stockholm Monsters – All at Once (6w)
The Blue Nile – Stay (11w)
Alphaville – Big in Japan (12w)
Lou Reed – I Love You Suzanne (5w)
The Sound - Counting the Days #2 (12w)
Vijf nieuwe songs toch nog in deze meestal vrij rustige periode qua nieuwe releases.
That Summer Feeling, een van de mooiste odes aan de zomer die ik ken.
She Bop, de derde single van Cyndi Lauper, en haar derde top-3 hit in de US.
Een riskant onderwerp ook nog, en dat vele jaren voor The Divinyls.
Blancmange komt met een gedurfde ABBA-cover. Geslaagd wat mij betreft.
Het werd in de UK trouwens een grotere hit dan het origineel.
Killing Joke en Terry Hall's The Colourfield komen ook weer met mooie singles, zoals al eerder dit jaar.
0
Martial
geplaatst: 6 juli 2015, 16:05 uur
En wat mij betreft één van de minste singles van Blancmange oftewel geef mij het origineel maar en zo zal iedereen er wel wat van vinden

0
Martial
geplaatst: 6 juli 2015, 16:58 uur
Top 30 - Week 28
01 (01) 06 Windjammer - Tossing And Turning
02 (02) 06 Thomas Dolby - Dissidents
03 (15) 02 A Flock Of Seagulls - The More You Live, The More You Love
04 (04) 05 Bob Marley - Waiting In Vain
05 (05) 04 Nik Kershaw - I Won't Let The Sun Go Down On Me
06 (07) 04 Klein Orkest - Over De Muur
07 (10) 04 Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France
08 (08) 04 Alison Moyet - Love Resurrection
09 (09) 07 The Psychedelic Furs - The Ghost In You
10 (14) 03 The President - That's The Way That It Is
11 (13) 04 Joe Jackson - Be My Number Two
12 (03) 08 The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now
13 (06) 06 Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
14 ( -- ) 01 Shriekback - Hand On My Heart
15 (17) 03 De Dijk - Elke Keer
16 (24) 02 Echo & The Bunnymen - Seven Seas
17 (18) 05 Shakatak - Down On The Street
18 (20) 03 Steve Perry - She's Mine
19 (26) 02 Frank Boeijen Groep - Kontakt
20 (11) 09 Nick Lowe - Half A Boy And Half A Man
21 (19) 05 David Austin - Turn To Gold
22 (30) 02 Alphaville - Sounds Like A Melody
23 (12) 09 David Sylvian - Red Guitar
24 ( -- ) 01 Huey Lewis And The News - If This Is It
25 ( -- ) 01 Ultravox - Lament
26 (29) 02 Dave Stewart & Barbara Gaskin - I'm In A Different World
27 (16) 08 Bruce Springsteen - Dancing In The Dark
28 (23) 07 Prince - When Doves Cry
29 ( -- ) 01 Jeff Lynne - Video
30 ( -- ) 01 The Amazing Stroopwafels - ik Ga Naar Frankrijk
http://991.com/gallery_180x180/Shriekback-Hand-On-My-Heart-523773-991.jpg
Vijf nieuwkomers deze week waar Ultravox en Jeff Lynne inmiddels bekend terrein zijn.
Shriekback komt als hoogste nieuweling met een sterk nummer aanzetten en mij bevallen vooral de synths in dit nummer die ook wat sfeer toevoegen aan deze single, het grote publiek viel niet echt voor deze band en moest het meer hebben van het alternatieve circuit.
Huey Lewis And The News komen altijd met "gedegen" popsingles aanzetten waar deze ook aan voldoet, het is altijd keurig binnen de lijntjes en zelden daar buiten en daar is natuurlijk niets mis mee, If This Is It blijft ook in 2015 goed te doen, leuk plaatje nog steeds.
Wie in 1984 naar Radio Tour De France luisterde kwam de single van The Amazing Stroopwafels - Ik Ga Naar Frankrijk geregeld tegen, ook Frits Spits zag het wel zitten in deze vrolijke en zomerse plaat en maakte er zelfs een Steunplaat van, helaas zonder veel succes want zowel de Tipparade als de Top 40 werd er niet mee gehaald, Rowwen Hèze heeft er in ieders geval goed naar geluisterd.
01 (01) 06 Windjammer - Tossing And Turning
02 (02) 06 Thomas Dolby - Dissidents
03 (15) 02 A Flock Of Seagulls - The More You Live, The More You Love
04 (04) 05 Bob Marley - Waiting In Vain
05 (05) 04 Nik Kershaw - I Won't Let The Sun Go Down On Me
06 (07) 04 Klein Orkest - Over De Muur
07 (10) 04 Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France
08 (08) 04 Alison Moyet - Love Resurrection
09 (09) 07 The Psychedelic Furs - The Ghost In You
10 (14) 03 The President - That's The Way That It Is
11 (13) 04 Joe Jackson - Be My Number Two
12 (03) 08 The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now
13 (06) 06 Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
14 ( -- ) 01 Shriekback - Hand On My Heart
15 (17) 03 De Dijk - Elke Keer
16 (24) 02 Echo & The Bunnymen - Seven Seas
17 (18) 05 Shakatak - Down On The Street
18 (20) 03 Steve Perry - She's Mine
19 (26) 02 Frank Boeijen Groep - Kontakt
20 (11) 09 Nick Lowe - Half A Boy And Half A Man
21 (19) 05 David Austin - Turn To Gold
22 (30) 02 Alphaville - Sounds Like A Melody
23 (12) 09 David Sylvian - Red Guitar
24 ( -- ) 01 Huey Lewis And The News - If This Is It
25 ( -- ) 01 Ultravox - Lament
26 (29) 02 Dave Stewart & Barbara Gaskin - I'm In A Different World
27 (16) 08 Bruce Springsteen - Dancing In The Dark
28 (23) 07 Prince - When Doves Cry
29 ( -- ) 01 Jeff Lynne - Video
30 ( -- ) 01 The Amazing Stroopwafels - ik Ga Naar Frankrijk
http://991.com/gallery_180x180/Shriekback-Hand-On-My-Heart-523773-991.jpg
Vijf nieuwkomers deze week waar Ultravox en Jeff Lynne inmiddels bekend terrein zijn.
Shriekback komt als hoogste nieuweling met een sterk nummer aanzetten en mij bevallen vooral de synths in dit nummer die ook wat sfeer toevoegen aan deze single, het grote publiek viel niet echt voor deze band en moest het meer hebben van het alternatieve circuit.
Huey Lewis And The News komen altijd met "gedegen" popsingles aanzetten waar deze ook aan voldoet, het is altijd keurig binnen de lijntjes en zelden daar buiten en daar is natuurlijk niets mis mee, If This Is It blijft ook in 2015 goed te doen, leuk plaatje nog steeds.
Wie in 1984 naar Radio Tour De France luisterde kwam de single van The Amazing Stroopwafels - Ik Ga Naar Frankrijk geregeld tegen, ook Frits Spits zag het wel zitten in deze vrolijke en zomerse plaat en maakte er zelfs een Steunplaat van, helaas zonder veel succes want zowel de Tipparade als de Top 40 werd er niet mee gehaald, Rowwen Hèze heeft er in ieders geval goed naar geluisterd.

0
geplaatst: 6 juli 2015, 20:07 uur
Musician’s Top 30, 02-07-1984 week 27
01 (01) 05 To France – Mike Oldfield
02 (02) 05 It can happen – Yes
03 (03) 06 Taking it all too hard – Genesis
04 (04) 07 Two Tribes – Frankie goes to Hollywood
05 (07) 04 Life on your own – Human League
06 (08) 04 I wanna be loved – Elvis Costello
07 (10) 05 NEWS – Golden Earring
08 (14) 03 In a minor key – Tim Finn
09 (05) 08 Heaven knows I’m miserable now – Smiths
10 (06) 08 When doves cry - Prince
11 (15) 03 Lament – Ultravox
12 (18) 02 Still loving you – Scorpions
13 (30) 02 Hole in my shoe – Neil
14 (12) 05 Be my number two – Joe Jackson
15 (----) 01 It's a hard life – Queen
16 (09) 07 Dancing with tears in my eyes – Ultravox
17 (20) 03 Dissidents – Thomas Dolby
18 (17) 06 Talking loud and clear – OMD
19 (21) 02 Video – Jeff Lynne
20 (----) 01 If this is it – Huey Lewis & The News
21 (25) 02 The more you live the more you love – A Flock of Seagulls
22 (19) 03 Jokerman – Bob Dylan
23 (11) 10 Assassing – Marillion
24 (13) 11 Eyes without a face – Billy Idol
25 (27) 02 Seven seas – Echo & The Bunnymen
26 (28) 02 Leave me a tender moment alone – Billy Joel
27 (----) 01 Dum dum girl – Talk Talk
28 (16) 10 Legs – ZZ Top
29 (----) 01 I'm stepping out – John Lennon
30 (----) 01 Sounds like a melody - Alphaville
Voor mijn gevoel hadden we met It's a hard life eindelijk weer eens een beetje een back to basic Queen single, één van de betere nummers van het album The Works.
http://hitparade.ch/cdimag/queen-its_a_hard_life_s.jpg
01 (01) 05 To France – Mike Oldfield
02 (02) 05 It can happen – Yes
03 (03) 06 Taking it all too hard – Genesis
04 (04) 07 Two Tribes – Frankie goes to Hollywood
05 (07) 04 Life on your own – Human League
06 (08) 04 I wanna be loved – Elvis Costello
07 (10) 05 NEWS – Golden Earring
08 (14) 03 In a minor key – Tim Finn
09 (05) 08 Heaven knows I’m miserable now – Smiths
10 (06) 08 When doves cry - Prince
11 (15) 03 Lament – Ultravox
12 (18) 02 Still loving you – Scorpions
13 (30) 02 Hole in my shoe – Neil
14 (12) 05 Be my number two – Joe Jackson
15 (----) 01 It's a hard life – Queen
16 (09) 07 Dancing with tears in my eyes – Ultravox
17 (20) 03 Dissidents – Thomas Dolby
18 (17) 06 Talking loud and clear – OMD
19 (21) 02 Video – Jeff Lynne
20 (----) 01 If this is it – Huey Lewis & The News
21 (25) 02 The more you live the more you love – A Flock of Seagulls
22 (19) 03 Jokerman – Bob Dylan
23 (11) 10 Assassing – Marillion
24 (13) 11 Eyes without a face – Billy Idol
25 (27) 02 Seven seas – Echo & The Bunnymen
26 (28) 02 Leave me a tender moment alone – Billy Joel
27 (----) 01 Dum dum girl – Talk Talk
28 (16) 10 Legs – ZZ Top
29 (----) 01 I'm stepping out – John Lennon
30 (----) 01 Sounds like a melody - Alphaville
Voor mijn gevoel hadden we met It's a hard life eindelijk weer eens een beetje een back to basic Queen single, één van de betere nummers van het album The Works.
http://hitparade.ch/cdimag/queen-its_a_hard_life_s.jpg
0
geplaatst: 7 juli 2015, 16:45 uur
50 Tracks Rearviewmirror Top 40 week 28 1984
01 02 06 Thomas Dolby - Dissidents
02 01 06 The Mighty Wah! - Come Back
03 03 06 John Waite - Missing You
04 07 07 Roger Daltrey - Parting Would Be Painless
05 04 08 The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now
06 05 10 Lloyd Cole And The Commotions - Perfect Skin
07 08 04 Klein Orkest - Over De Muur
08 06 10 The Style Council - You Are The Best Thing
09 10 04 Any Trouble - Open Fire
10 09 04 Red Guitars - Steeltown
11 15 03 Kane Gang - The Closest Thing To Heaven
12 12 04 Fleshtones - American Beat '84'
13 ---- 01 The Woodentops - Plenty
14 21 02 Scorpions - Still Loving You
15 20 02 Echo & The Bunnymen - Seven Seas / All You Need Is Love
16 18 04 The Chills - Pink Frost
17 22 03 Flesh For Lulu - Subterraneans
18 24 02 A Flock Of Seagulls - The More You Live, The More You Love
19 ---- 01 Keats - Turn Your Head Around
http://hitparade.ch/cdimag/keats-turn_your_heart_around_s.jpg
20 11 11 Secret Sound - State Of Sound
21 13 09 Bruce Springsteen - Dancing In The Dark
22 14 04 April Showers - Abandon Ship
23 27 04 Alison Moyet - Love Resurrection
24 17 04 Roger Taylor - Man On Fire
25 26 03 Abrasive Wheels - The Prisoner
26 16 08 Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
27 19 09 The Waterboys - The Big Music
28 29 03 Icehouse - Don't Believe Anymore
29 30 03 The Apartments - All You Wanted
30 23 08 Bronski Beat - Smalltown Boy
31 35 02 Frank Boeijen Groep - Kontakt
32 31 03 The June Brides - In The Rain
33 33 03 The President - That's The Way That It Is
34 ---- 01 Blancmange - The Day Before You Came
35 36 02 Thompson Twins - Sister of Mercy
36 37 02 Alphaville - Sounds Like A Melody
37 ---- 01 Talk Talk - Dum Dum Girl
38 ---- 01 The Cars - Drive
39 39 02 Peter Wolf - Lights Out
40 ---- 01 Romeo Void - A Girl In Trouble (Is A Temporary Thing)
http://streamd.hitparade.ch/cdimages/romeo_void-a_girl_in_trouble_(is_a_temporary_thing)_s.jpg
Mooie nieuwkomers van The Woodentops, de Alan Parsons off spring Keats (met Colin Blunstone) en Romeo Void. De rest is bekend.
01 02 06 Thomas Dolby - Dissidents
02 01 06 The Mighty Wah! - Come Back
03 03 06 John Waite - Missing You
04 07 07 Roger Daltrey - Parting Would Be Painless
05 04 08 The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now
06 05 10 Lloyd Cole And The Commotions - Perfect Skin
07 08 04 Klein Orkest - Over De Muur
08 06 10 The Style Council - You Are The Best Thing
09 10 04 Any Trouble - Open Fire
10 09 04 Red Guitars - Steeltown
11 15 03 Kane Gang - The Closest Thing To Heaven
12 12 04 Fleshtones - American Beat '84'
13 ---- 01 The Woodentops - Plenty
14 21 02 Scorpions - Still Loving You
15 20 02 Echo & The Bunnymen - Seven Seas / All You Need Is Love
16 18 04 The Chills - Pink Frost
17 22 03 Flesh For Lulu - Subterraneans
18 24 02 A Flock Of Seagulls - The More You Live, The More You Love
19 ---- 01 Keats - Turn Your Head Around
http://hitparade.ch/cdimag/keats-turn_your_heart_around_s.jpg
20 11 11 Secret Sound - State Of Sound
21 13 09 Bruce Springsteen - Dancing In The Dark
22 14 04 April Showers - Abandon Ship
23 27 04 Alison Moyet - Love Resurrection
24 17 04 Roger Taylor - Man On Fire
25 26 03 Abrasive Wheels - The Prisoner
26 16 08 Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
27 19 09 The Waterboys - The Big Music
28 29 03 Icehouse - Don't Believe Anymore
29 30 03 The Apartments - All You Wanted
30 23 08 Bronski Beat - Smalltown Boy
31 35 02 Frank Boeijen Groep - Kontakt
32 31 03 The June Brides - In The Rain
33 33 03 The President - That's The Way That It Is
34 ---- 01 Blancmange - The Day Before You Came
35 36 02 Thompson Twins - Sister of Mercy
36 37 02 Alphaville - Sounds Like A Melody
37 ---- 01 Talk Talk - Dum Dum Girl
38 ---- 01 The Cars - Drive
39 39 02 Peter Wolf - Lights Out
40 ---- 01 Romeo Void - A Girl In Trouble (Is A Temporary Thing)
http://streamd.hitparade.ch/cdimages/romeo_void-a_girl_in_trouble_(is_a_temporary_thing)_s.jpg
Mooie nieuwkomers van The Woodentops, de Alan Parsons off spring Keats (met Colin Blunstone) en Romeo Void. De rest is bekend.
0
geplaatst: 9 juli 2015, 00:38 uur
ranboy schreef:
George Michael doet ook de backing vocals op Turn to gold. Omgekeerd schreef David Austin mee op veel George Michael-songs, met name You have been loved.
George Michael doet ook de backing vocals op Turn to gold. Omgekeerd schreef David Austin mee op veel George Michael-songs, met name You have been loved.
En als er dan een nummer op dat album (Older) sterk is, naast het titelnummer, dan is het wel You Have Been Loved. En Wham! of niet, het nummer doet zijn ding en is zeker aanstekelijk.
herman schreef:
Dit nummer barst bijna uit elkaar van de lekkere melodieën, alleen die baslijn al
(quote)
Zeker weten, gelukkig toch nog een medestander van deze lekkere track. Ik had altijd het idee dat de muzieksmaak van Luc en ondergetekende aardig overeen kwam, maar zeker in dit muziekjaar staan we vaak loodrecht tegenover elkaar, wat muzikale smaak betreft. Ik behoor blijkbaar tot het (aal)gladde kamp
En daar heb ik totaal geen problemen mee.
0
geplaatst: 9 juli 2015, 07:39 uur
Het is dat je het zelf zegt.... 
Ik moet wel zeggen, dat Wham na diverse beluisteringen (vooraf) mij eigenlijk helemaal niets doet. Voor Michael alleen wil ik nog wel een uitzondering maken. Ik wacht wel op Careless Whisper, volgens mij zag ik die in de verte al naderen...

Ik moet wel zeggen, dat Wham na diverse beluisteringen (vooraf) mij eigenlijk helemaal niets doet. Voor Michael alleen wil ik nog wel een uitzondering maken. Ik wacht wel op Careless Whisper, volgens mij zag ik die in de verte al naderen...
0
geplaatst: 9 juli 2015, 10:41 uur
Week 28!
01. (01.) Orchestral Manoeuvres in the Dark – Talking Loud and Clear #2
02. (04.) Ultravox - Lament
03. (05.) The Twins – Love System
04. (02.) Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes #1
05. (06.) The Waterboys - The Big Music
06. (03.) Marillion – Assassing #5
07. (12.) Joe Jackson - Be my Number two
08. (15.) Icehouse - Don't Believe Anymore
09. (09.) Lloyd Cole & the Commotions - Perfect Skin
10. (07.) Rush – Body Electric
11. (08.) Bronski Beat – Smalltown Boy
12. (13.) Mike Oldfield - To France
13. (18.) A Flock Of Seagulls - The More You Live, The More You Love
14. (11.) The Cars - Magic
15. (--) The Cars - Drive
16. (17.) The Bluebells – Young at Heart
17. (21.) Wang Chung - Wait
18. (20.) Nik Kershaw - I Won't Let The Sun Go Down on me
19. (19.) Yes - It can Happen
20. (--) Killing Joke – A New Day
21. (22.) Het Klein Orkest - Over de Muur
22. (--) Blancmange – The Day Before You Came
23. (26.) Alphaville - Sounds Like A Melody
24. (--) Echo & The Bunnymen - Seven Seas
25. (14.) R.E.M. - So. Central Rain (I'm Sorry)
26. (10.) Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes
27. (--) Talk Talk - Dum dum Girl
28. (28.) Billy Squier – Rock me Tonite
29. (30.) Thompson Twins – Sister of Mercy
30. (16.) The Art of Noise - Beatbox
01. (01.) Orchestral Manoeuvres in the Dark – Talking Loud and Clear #2
02. (04.) Ultravox - Lament
03. (05.) The Twins – Love System
04. (02.) Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes #1
05. (06.) The Waterboys - The Big Music
06. (03.) Marillion – Assassing #5
07. (12.) Joe Jackson - Be my Number two
08. (15.) Icehouse - Don't Believe Anymore
09. (09.) Lloyd Cole & the Commotions - Perfect Skin
10. (07.) Rush – Body Electric
11. (08.) Bronski Beat – Smalltown Boy
12. (13.) Mike Oldfield - To France
13. (18.) A Flock Of Seagulls - The More You Live, The More You Love
14. (11.) The Cars - Magic
15. (--) The Cars - Drive
16. (17.) The Bluebells – Young at Heart
17. (21.) Wang Chung - Wait
18. (20.) Nik Kershaw - I Won't Let The Sun Go Down on me
19. (19.) Yes - It can Happen
20. (--) Killing Joke – A New Day
21. (22.) Het Klein Orkest - Over de Muur
22. (--) Blancmange – The Day Before You Came
23. (26.) Alphaville - Sounds Like A Melody
24. (--) Echo & The Bunnymen - Seven Seas
25. (14.) R.E.M. - So. Central Rain (I'm Sorry)
26. (10.) Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes
27. (--) Talk Talk - Dum dum Girl
28. (28.) Billy Squier – Rock me Tonite
29. (30.) Thompson Twins – Sister of Mercy
30. (16.) The Art of Noise - Beatbox
0
geplaatst: 9 juli 2015, 19:46 uur
0
geplaatst: 9 juli 2015, 22:26 uur
Top 30 week 28 1984:
01 (02) (09wk) Wham! - Wake Me Up Before You Go Go #1
02 (03) (06wk) Hugh Masekela - Don't Go Lose It Baby
03 (01) (09wk) Bruce Springsteen - Dancing in the Dark #4
04 (10) (03wk) Fire Inc. - Nowhere Fast
05 (06) (08wk) Spandau Ballet - Only When You Leave
06 (07) (08wk) Prince and the Revolution - When Doves Cry
07 (09) (06wk) Jimmy Cliff - We All Are One
08 (04) (08wk) Billy Ocean - European Queen/Caribbean Queen/African Queen
09 (08) (06wk) Sheila E. - The Glamorous Life
10 (14) (04wk) Ollie & Jerry - There's No Stopping Us (Breakin')
11 (13) (10wk) Eddy Grant - Romancing the Stone
12 (16) (04wk) Billy Joel (met Toots Thielemans) - Leave a Tender Moment Alone
13 (05) (08wk) Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
14 (18) (05wk) Windjammer - Tossing & Turning
15 (12) (08wk) Bronski Beat - Smalltown Boy
16 (21) (04wk) Alison Moyet - Love Resurrection
17 (11) (12wk) Duran Duran - The Reflex
18 (15) (15wk) Dayton - The Sound of Music #2
19 (20) (07wk) Deniece Williams - Let's Hear It For The Boy
20 (25) (04wk) Bob Marley - Waiting In Vain
21 (26) (07wk) Change - Change of Heart
22 (---) (01wk) Alphaville - Sounds Like a Melody
23 (---) (01wk) Fire Inc. - Tonight Is What It Means To Be Young
24 (17) (10wk) ZZ Top - Legs #2
25 (22) (07wk) Miquel Brown - So Many Men, So Little Time
26 (24) (07wk) Ray Parker, Jr. - Ghostbusters
27 (31) (03wk) Yvonne Gage - Doin' It In A Haunted House
28 (36) (02wk) The Kane Gang - Closest Thing To Heaven
29 (19) (08wk) Pretenders - Thin Line Between Love and Hate
30 (38) (02wk) Wang Chung - Wait
31 (23) (05wk) Mai Tai - What Goes On
32 (---) (01wk) Phil Fearon & Galaxy - Everybody's Laughing
33 (35) (03wk) Lionel Richie - Stuck On You
34 (28) (09wk) Bananarama - Rough Justice
35 (39) (02wk) Rufus & Chaka Khan - One Million Kisses
36 (30) (11wk) Alvin Stardust - I Feel Like Buddy Holly
37 (27) (09wk) The Pointer Sisters - Jump (For My Love)
38 (33) (02wk) Jocelyn Brown - Somebody Else's Guy
39 (37) (03wk) Little Steven - Out of the Darkness
40 (29) (12wk) Kenny Loggins - Footloose
Verdwenen:
Fun Fun - Colour My Love (11 wk)
Fox the Fox - Precious Little Diamond (09 wk)
Tyzik - Jammin' in Jamaica (01 wk)
01 (02) (09wk) Wham! - Wake Me Up Before You Go Go #1
02 (03) (06wk) Hugh Masekela - Don't Go Lose It Baby
03 (01) (09wk) Bruce Springsteen - Dancing in the Dark #4
04 (10) (03wk) Fire Inc. - Nowhere Fast
05 (06) (08wk) Spandau Ballet - Only When You Leave
06 (07) (08wk) Prince and the Revolution - When Doves Cry
07 (09) (06wk) Jimmy Cliff - We All Are One
08 (04) (08wk) Billy Ocean - European Queen/Caribbean Queen/African Queen
09 (08) (06wk) Sheila E. - The Glamorous Life
10 (14) (04wk) Ollie & Jerry - There's No Stopping Us (Breakin')
11 (13) (10wk) Eddy Grant - Romancing the Stone
12 (16) (04wk) Billy Joel (met Toots Thielemans) - Leave a Tender Moment Alone
13 (05) (08wk) Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
14 (18) (05wk) Windjammer - Tossing & Turning
15 (12) (08wk) Bronski Beat - Smalltown Boy
16 (21) (04wk) Alison Moyet - Love Resurrection
17 (11) (12wk) Duran Duran - The Reflex
18 (15) (15wk) Dayton - The Sound of Music #2
19 (20) (07wk) Deniece Williams - Let's Hear It For The Boy
20 (25) (04wk) Bob Marley - Waiting In Vain
21 (26) (07wk) Change - Change of Heart
22 (---) (01wk) Alphaville - Sounds Like a Melody
23 (---) (01wk) Fire Inc. - Tonight Is What It Means To Be Young
24 (17) (10wk) ZZ Top - Legs #2
25 (22) (07wk) Miquel Brown - So Many Men, So Little Time
26 (24) (07wk) Ray Parker, Jr. - Ghostbusters
27 (31) (03wk) Yvonne Gage - Doin' It In A Haunted House
28 (36) (02wk) The Kane Gang - Closest Thing To Heaven
29 (19) (08wk) Pretenders - Thin Line Between Love and Hate
30 (38) (02wk) Wang Chung - Wait
31 (23) (05wk) Mai Tai - What Goes On
32 (---) (01wk) Phil Fearon & Galaxy - Everybody's Laughing
33 (35) (03wk) Lionel Richie - Stuck On You
34 (28) (09wk) Bananarama - Rough Justice
35 (39) (02wk) Rufus & Chaka Khan - One Million Kisses
36 (30) (11wk) Alvin Stardust - I Feel Like Buddy Holly
37 (27) (09wk) The Pointer Sisters - Jump (For My Love)
38 (33) (02wk) Jocelyn Brown - Somebody Else's Guy
39 (37) (03wk) Little Steven - Out of the Darkness
40 (29) (12wk) Kenny Loggins - Footloose
Verdwenen:
Fun Fun - Colour My Love (11 wk)
Fox the Fox - Precious Little Diamond (09 wk)
Tyzik - Jammin' in Jamaica (01 wk)
0
geplaatst: 10 juli 2015, 23:45 uur
Favoriete Top 10 (14-07-1984)
01 [01] 04 Frankie Goes to Hollywood - Two Tribes
02 [00] 01 Prince & The Revolution - When Doves Cry
03 [08] 02 Frank Boeijen Groep - Kontakt
04 [03] 05 Het Klein Orkest - Over de Muur
05 [02] 08 Wang Chung - Don't Let Go
06 [06] 02 Mike Oldfield - To France
07 [05] 04 Ultravox - Dancing with Tears In My Eyes
08 [04] 08 Kajagoogoo -Turn Your Back On Me
09 [07] 05 Mick Jagger & The Jacksons - State of Shock
10 [00] 01 Talk Talk - Dum Dum Girl
Verdwenen uit de lijst: The Pretenders - Thin Line Between Love & Hate [05] en Mink deVille - Demasiado Corazon [07]
De singles Controversy en 1999 waren bij mij intussen al in de vergeethoek geraakt maar deze wereldplaat deed het stof doen opwaaien! Zo te zien had ik het niet gelijk door want de single stond al wekenlang genoteerd in de hitlijsten....... maar binnen mum van tijd had ik zijn eerste 5 al eerder uitgebrachte albums in huis. Hoogste binnenkomer deze week op nr.2: Prince & The Revolution - When doves Cry
http://rymimg.com/lk/f/l/0f28c483b43a1efe146e7a942066f2eb/3767602.jpg
01 [01] 04 Frankie Goes to Hollywood - Two Tribes
02 [00] 01 Prince & The Revolution - When Doves Cry
03 [08] 02 Frank Boeijen Groep - Kontakt
04 [03] 05 Het Klein Orkest - Over de Muur
05 [02] 08 Wang Chung - Don't Let Go
06 [06] 02 Mike Oldfield - To France
07 [05] 04 Ultravox - Dancing with Tears In My Eyes
08 [04] 08 Kajagoogoo -Turn Your Back On Me
09 [07] 05 Mick Jagger & The Jacksons - State of Shock
10 [00] 01 Talk Talk - Dum Dum Girl
Verdwenen uit de lijst: The Pretenders - Thin Line Between Love & Hate [05] en Mink deVille - Demasiado Corazon [07]
De singles Controversy en 1999 waren bij mij intussen al in de vergeethoek geraakt maar deze wereldplaat deed het stof doen opwaaien! Zo te zien had ik het niet gelijk door want de single stond al wekenlang genoteerd in de hitlijsten....... maar binnen mum van tijd had ik zijn eerste 5 al eerder uitgebrachte albums in huis. Hoogste binnenkomer deze week op nr.2: Prince & The Revolution - When doves Cry
http://rymimg.com/lk/f/l/0f28c483b43a1efe146e7a942066f2eb/3767602.jpg
0
geplaatst: 11 juli 2015, 20:57 uur
Tipparade: week 28 van 1984.
1. Bronski Beat - Smalltown Boy
Destijds een opvallende single over homoliefde met ijzige falsetstem van Jimmy Somerville waar je niet omheen kunt. Blijft een ijzersterk en aangrijpend nummer dat kil overkomt maar toch ook een zeker warmte biedt.
Cijfer: 8,5
13. Frank Boeijen Groep - Kontakt
Beslist één van de meest geloofwaardige exponenten van de Nederpop. Niet hun beste maar wel funky door het ritme, warme stem en degelijke tekst.
19. Marilyn - You Don't Love Me
Dit nummer doet mij niet zoveel vooral door het slappe refrein, zang is ook wat vlakjes. De blazers zorgen voor meer kleur maar redden het nummer niet.
23. Pointer Sisters - Jump (For My Love)
Vlot en swingend nummer waarbij het refrein blijft hangen, heb ik altijd een betere singlekeuze gevonden dan Automatic.
Cijfer: 7
24. Nik Kershaw - I Won't Let The Sun Go Down On Me
Over dit nummer hoor je mij ook niet klagen. Vlotte, aanstekelijke en ook zonnige single dat nu goed bij dit weer past.
25. The Bluebells - Young At Heart
Werd hier vreemd genoeg pas in 1993 een hit maar dateert wel degelijk uit 1984. Vind ik een erg leuk nummer, het is de melodie, de stemmen en vooral die viool dat het hem doet.
26. Babe - Tommy (Is A Winner)
Weliswaar wat knullig (door die doobidoo's) maar nog niet zo slecht voor hun doen al was het vanwege de nostalgische tekst.
Cijfer: 5
27. Arrow - Dance Dis Dance
Een zomers nummer maar de zang stelt niet veel voor en na een tijd slaat de verveling ook toe wegens gebrek aan afwisseling.
28. Evelyn Thomas - High-Energy
Op zich niet zo'n slecht dansnummer door de synths maar de zang en vooral wanneer ze in de hoogte gaat doet mij de volumeknop omlaag zetten.
29. Eartha Kitt - I Love Men
Veel minder leuk dan Where is my Man, dit is gewoon klakkeloos de succesformule van haar vorige single herhalen zonder nieuwe ideeën.
30. Willem Duyn - Wat Maakt Dat Nou Uit
Een beetje in de lijn van Peter Koelewijn en Normaal. Best plezierige rock voor een keer maar ik denk dat je dit na enkele keren horen genoeg van hebt.
1. Bronski Beat - Smalltown Boy
Destijds een opvallende single over homoliefde met ijzige falsetstem van Jimmy Somerville waar je niet omheen kunt. Blijft een ijzersterk en aangrijpend nummer dat kil overkomt maar toch ook een zeker warmte biedt.
13. Frank Boeijen Groep - Kontakt
Beslist één van de meest geloofwaardige exponenten van de Nederpop. Niet hun beste maar wel funky door het ritme, warme stem en degelijke tekst.
19. Marilyn - You Don't Love Me
Dit nummer doet mij niet zoveel vooral door het slappe refrein, zang is ook wat vlakjes. De blazers zorgen voor meer kleur maar redden het nummer niet.
23. Pointer Sisters - Jump (For My Love)
Vlot en swingend nummer waarbij het refrein blijft hangen, heb ik altijd een betere singlekeuze gevonden dan Automatic.
Cijfer: 7
24. Nik Kershaw - I Won't Let The Sun Go Down On Me
Over dit nummer hoor je mij ook niet klagen. Vlotte, aanstekelijke en ook zonnige single dat nu goed bij dit weer past.
25. The Bluebells - Young At Heart
Werd hier vreemd genoeg pas in 1993 een hit maar dateert wel degelijk uit 1984. Vind ik een erg leuk nummer, het is de melodie, de stemmen en vooral die viool dat het hem doet.
26. Babe - Tommy (Is A Winner)
Weliswaar wat knullig (door die doobidoo's) maar nog niet zo slecht voor hun doen al was het vanwege de nostalgische tekst.
27. Arrow - Dance Dis Dance
Een zomers nummer maar de zang stelt niet veel voor en na een tijd slaat de verveling ook toe wegens gebrek aan afwisseling.
28. Evelyn Thomas - High-Energy
Op zich niet zo'n slecht dansnummer door de synths maar de zang en vooral wanneer ze in de hoogte gaat doet mij de volumeknop omlaag zetten.
29. Eartha Kitt - I Love Men
Veel minder leuk dan Where is my Man, dit is gewoon klakkeloos de succesformule van haar vorige single herhalen zonder nieuwe ideeën.
30. Willem Duyn - Wat Maakt Dat Nou Uit
Een beetje in de lijn van Peter Koelewijn en Normaal. Best plezierige rock voor een keer maar ik denk dat je dit na enkele keren horen genoeg van hebt.
0
geplaatst: 11 juli 2015, 22:57 uur
TOP 40 VAN ROB nr 420 11-7-1984
dw vw aw
1 1 7 Thieves like us - New Order
2 4 4 Each and everyone - Everything but the Girl
3 2 8 I treni di Tozeur - Alice e Battiato
4 8 3 Talking loud and clear - O.M.D.
5 6 4 To France - Mike Oldfield & Maggie Riley
6 3 6 Two tribes - Frankie goes to Hollywood
7 10 3 Small town boy - Bronski Beat
8 5 5 Heaven knows I'm miserable now - The Smiths
9 12 3 Red guitar - David Sylvian
10 7 4 Thin line between love and hate - The Pretenders
11 11 5 Dancing with tears in my eyes - Ultravox
12 19 3 Absolute - Scritti Politti
13 26 2 N.E.W.S. - Golden Earring
14 14 6 Only when you leave - Spandau Ballet
15 18 4 Rough justice - Bananarama
16 34 2 Dissidents - Thomas Dolby
17 9 9 Dancing girls - Nik Kershaw
18 32 2 When doves cry - Prince
19 33 2 Eyes without a face - Billy Idol
20 25 3 Back in the old country - Tom Robinson
21 23 4 You're the best thing that ever happened - The Style Council
22 13 9 State of sound - Secret Sounds
23 22 13 The flyer - Diethelm & Famulari
24 15 8 Dancing in the dark - Bruce Springsteen
25 17 7 Don't let go - Wang Chung
26 -- 1 Mit Leidenschaft - Ina Deter Band
27 16 7 Lass mich dein Pirat sein - Nena
28 36 2 Is that you - Louis Parker
29 31 3 Over de muur - Klein Orkest
30 -- 1 Turn to gold - David Austin
31 37 2 Sounds like a melody - Alphaville
32 38 2 I won't let the sun go down on me - Nik Kershaw
33 -- 1 I'm in a different world - Dave Stewart & Barbra Gaskin
34 20 5 Stay - The Blue Nile
35 21 11 The reflex - Duran Duran
36 -- 1 Love resurrection - Alison Moyet
37 24 10 The Lebanon - The Human League
38 29 5 Precious little diamond - Fox the Fox
39 27 7 Civilized man - Joe Cocker
40 28 6 Turn your back on me - Kajagoogoo
Thieves like us alweer vier weken op 1, maar het is ook de laatste.
Op 26 de hoogste binnenkomer, maar wel eentje die ik niet snel bij de anderen verwacht: de Ina Deter Band met Mit Leidenschaft. Zulke songs werden via de Verrukkelijke 15 (of alleen maar de Verrukkelijke tips, het uur ervoor) bekend, maar geen succes. Mij viel de song op bij het optreden van de Ina Deter Band op Parkpop, juni 1984 (mijn eerste Parkpop, denk ik). Toen werd het (inderdaad) met passie gezongen, nu ik de studioversie terug hoor vind ik het niet zo bijzonder (al is het wel 31 jaar geleden dat ik hem voor het laatst gehoord heb). Van de single Neue Männer braucht das Land is Ina Deter wat bekender.
Op 30 David Austin met de Wham!-pastiche Turn to gold; zoals eerder gemeld doet George Michael de backing vocals op deze single, en deze single kan men dus eerder scharen onder 'met hulp van' dan onder 'gejat van'. En zoals gezegd, behoorlijk vlot en aanstekelijk.
Op 33 alweer een samenwerking van Dave Stewart met een vocalist, ditmaal de fraaie stem van Barbra Gaskin. Het betreft dit keer een cover van The Four Tops, geschreven door Holland-Dozier-Holland. Niet zo uitbundig als It's my party, niet zo diep als What becomes of the broken hearted, maar wel weer een heerlijk warm bad.
Op 36 Alison Moyet met Love resurrection, haar eerste solosingle (na successen met Yazoo). Love resurrection swingt, en al is de begeleiding typisch eighties, toch heeft het ook een soul/gospelsfeertje, mede dankzij de achtergrondkoortjes, maar ook door Alisons doorleefde stem.
dw vw aw
1 1 7 Thieves like us - New Order
2 4 4 Each and everyone - Everything but the Girl
3 2 8 I treni di Tozeur - Alice e Battiato
4 8 3 Talking loud and clear - O.M.D.
5 6 4 To France - Mike Oldfield & Maggie Riley
6 3 6 Two tribes - Frankie goes to Hollywood
7 10 3 Small town boy - Bronski Beat
8 5 5 Heaven knows I'm miserable now - The Smiths
9 12 3 Red guitar - David Sylvian
10 7 4 Thin line between love and hate - The Pretenders
11 11 5 Dancing with tears in my eyes - Ultravox
12 19 3 Absolute - Scritti Politti
13 26 2 N.E.W.S. - Golden Earring
14 14 6 Only when you leave - Spandau Ballet
15 18 4 Rough justice - Bananarama
16 34 2 Dissidents - Thomas Dolby
17 9 9 Dancing girls - Nik Kershaw
18 32 2 When doves cry - Prince
19 33 2 Eyes without a face - Billy Idol
20 25 3 Back in the old country - Tom Robinson
21 23 4 You're the best thing that ever happened - The Style Council
22 13 9 State of sound - Secret Sounds
23 22 13 The flyer - Diethelm & Famulari
24 15 8 Dancing in the dark - Bruce Springsteen
25 17 7 Don't let go - Wang Chung
26 -- 1 Mit Leidenschaft - Ina Deter Band
27 16 7 Lass mich dein Pirat sein - Nena
28 36 2 Is that you - Louis Parker
29 31 3 Over de muur - Klein Orkest
30 -- 1 Turn to gold - David Austin
31 37 2 Sounds like a melody - Alphaville
32 38 2 I won't let the sun go down on me - Nik Kershaw
33 -- 1 I'm in a different world - Dave Stewart & Barbra Gaskin
34 20 5 Stay - The Blue Nile
35 21 11 The reflex - Duran Duran
36 -- 1 Love resurrection - Alison Moyet
37 24 10 The Lebanon - The Human League
38 29 5 Precious little diamond - Fox the Fox
39 27 7 Civilized man - Joe Cocker
40 28 6 Turn your back on me - Kajagoogoo
Thieves like us alweer vier weken op 1, maar het is ook de laatste.
Op 26 de hoogste binnenkomer, maar wel eentje die ik niet snel bij de anderen verwacht: de Ina Deter Band met Mit Leidenschaft. Zulke songs werden via de Verrukkelijke 15 (of alleen maar de Verrukkelijke tips, het uur ervoor) bekend, maar geen succes. Mij viel de song op bij het optreden van de Ina Deter Band op Parkpop, juni 1984 (mijn eerste Parkpop, denk ik). Toen werd het (inderdaad) met passie gezongen, nu ik de studioversie terug hoor vind ik het niet zo bijzonder (al is het wel 31 jaar geleden dat ik hem voor het laatst gehoord heb). Van de single Neue Männer braucht das Land is Ina Deter wat bekender.
Op 30 David Austin met de Wham!-pastiche Turn to gold; zoals eerder gemeld doet George Michael de backing vocals op deze single, en deze single kan men dus eerder scharen onder 'met hulp van' dan onder 'gejat van'. En zoals gezegd, behoorlijk vlot en aanstekelijk.
Op 33 alweer een samenwerking van Dave Stewart met een vocalist, ditmaal de fraaie stem van Barbra Gaskin. Het betreft dit keer een cover van The Four Tops, geschreven door Holland-Dozier-Holland. Niet zo uitbundig als It's my party, niet zo diep als What becomes of the broken hearted, maar wel weer een heerlijk warm bad.
Op 36 Alison Moyet met Love resurrection, haar eerste solosingle (na successen met Yazoo). Love resurrection swingt, en al is de begeleiding typisch eighties, toch heeft het ook een soul/gospelsfeertje, mede dankzij de achtergrondkoortjes, maar ook door Alisons doorleefde stem.
0
Martial
geplaatst: 12 juli 2015, 11:07 uur
De Weeklijst - Week 28
01 (03) 03 Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France (67)
02 (01) 06 Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes (65)
03 (02) 08 The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now (59)
04 (04) 04 Orchestral Manoeuvres In The Dark – Talking Loud And Clear (58)
05 (07) 06 Prince - When Doves Cry (48)
06 (09) 04 Thomas Dolby - Dissidents (48)
07 (06) 09 Lloyd Cole & The Commotions - Perfect Skin (44)
08 (05) 07 Bronski Beat - Smalltown Boy (43)
09 (10) 03 The Mighty Wah! - Come Back (35)
10 (15) 02 Joe Jackson - Be My Number Two (31)
11 ( -- ) 01 A Flock Of Seagulls - The More You Live, The More... (29)
12 (14) 02 Klein Orkest - Over De Muur (29)
13 ( -- ) 01 Ultravox - Lament (29)
14 ( -- ) 01 The Twins – Love System (28)
15 (13) 02 The Psychedelic Furs - The Ghost In You (27)
http://hitparade.ch/cdimag/a_flock_of_seagulls-the_more_you_live_the_more_you_love_s.jpg
Verdwenen uit de lijst:
* Bruce Springsteen - Dancing In The Dark
* Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes
* Marillion - Assassing
We noteren een nieuwe nummer 1 deze week en die eer gaat naar Mike Oldfield & Maggie Reilly met To France al is het verschil met de nummer 2 niet echt groot te noemen.
Qua punten zit alles toch wat meer bij elkaar dan voorheen oftewel een echte "uitschieter" zit er op dit moment niet tussen en als het gaat om de nieuwkomers deze week kunnen we best zeggen dat daar het synthesizer geluid behoorlijk centraal staat.
01 (03) 03 Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France (67)
02 (01) 06 Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes (65)
03 (02) 08 The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now (59)
04 (04) 04 Orchestral Manoeuvres In The Dark – Talking Loud And Clear (58)
05 (07) 06 Prince - When Doves Cry (48)
06 (09) 04 Thomas Dolby - Dissidents (48)
07 (06) 09 Lloyd Cole & The Commotions - Perfect Skin (44)
08 (05) 07 Bronski Beat - Smalltown Boy (43)
09 (10) 03 The Mighty Wah! - Come Back (35)
10 (15) 02 Joe Jackson - Be My Number Two (31)
11 ( -- ) 01 A Flock Of Seagulls - The More You Live, The More... (29)
12 (14) 02 Klein Orkest - Over De Muur (29)
13 ( -- ) 01 Ultravox - Lament (29)
14 ( -- ) 01 The Twins – Love System (28)
15 (13) 02 The Psychedelic Furs - The Ghost In You (27)
http://hitparade.ch/cdimag/a_flock_of_seagulls-the_more_you_live_the_more_you_love_s.jpg
Verdwenen uit de lijst:
* Bruce Springsteen - Dancing In The Dark
* Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes
* Marillion - Assassing
We noteren een nieuwe nummer 1 deze week en die eer gaat naar Mike Oldfield & Maggie Reilly met To France al is het verschil met de nummer 2 niet echt groot te noemen.
Qua punten zit alles toch wat meer bij elkaar dan voorheen oftewel een echte "uitschieter" zit er op dit moment niet tussen en als het gaat om de nieuwkomers deze week kunnen we best zeggen dat daar het synthesizer geluid behoorlijk centraal staat.
0
geplaatst: 13 juli 2015, 10:14 uur
Musician’s Top 30, 16-07-1984 week 29
01 (01) 06 To France – Mike Oldfield
02 (02) 06 It can happen – Yes
03 (03) 07 Taking it all too hard – Genesis
04 (04) 08 Two Tribes – Frankie goes to Hollywood
05 (15) 02 It’s a hard life – Queen
06 (12) 03 Still loving you – Scorpions
07 (08) 04 In a minor key – Tim Finn
08 (05) 04 Life on your own – Human League
09 (20) 02 If this is it – Huey Lewis & The News
10 (06) 05 I wanna be loved – Elvis Costello
11 (07) 06 NEWS – Golden Earring
12 (----) 01 Sounds like a melody - Alphaville
13 (11) 04 Lament – Ultravox
14 (17) 04 Dissidents – Thomas Dolby
15 (21) 03 The more you live the more you love – A Flock of Seagulls
16 (----) 01 Drive – The Cars
17 (13) 03 Hole in my shoe – Neil
18 (14) 06 Be my number two – Joe Jackson
19 (----) 01 Go insane – Lindsey Buckingham
20 (----) 01 Love on the air – David Gilmour
21 (----) 01 Wired to the moon – Chris Rea
22 (09) 09 Heaven knows I’m miserable now – Smiths
23 (10) 09 When doves cry - Prince
24 (27) 02 Dum dum girl – Talk Talk
25 (25) 03 Seven seas – Echo & The Bunnymen
26 (19) 03 Video – Jeff Lynne
27 (26) 03 Leave me a tender moment alone – Billy Joel
28 (----) 01 This is the day – The The
29 (----) 01 Some guys have all the luck – Rod Stewart
30 (----) 01 My girl– Herman Brood
Een lijstje met opvallende binnenkomers.
De kwaliteiten van Drive van The Cars en Sounds like a melody van Alphaville zijn bekend.
Dan de solo aspiraties van van Lindsey Buckingham (Fleetwood Mac) en David Gilmour (Pink Floyd). Destijds, in 1984, gaf ik beiden blind 5*****. Maar als ik nu het gehele oeuvre van beide heren ken, bekeken over een looptijd van 42 resp. 47 jaar, zie ik het niet als de top van hun kunnen.
Buckingham wilde zich vooral onderscheiden van zijn eigen werk bij FM maar blijkt in groepsverband vooral tot zijn recht te komen. Totdat hij solo dan ook gaat klinken als in groepsverband. Gilmour heeft zich met Love on the air volledig ontdaan van alle scherpe kantjes die er bij Pink Floyd nog waren te vinden en dat maakt het tot een wat bloedeloze ballad.
Terwijl beide heren destijds in mijn top 10 van 1984 zouden eindigen.
Onderaan toch een aardig nummer van The The, die nu nog wat laag binnen komt.
Rod Stewart bevond zich in een bedenkelijke periode van zijn carriere (over gemakzuchtig gesproken) en ook Herman Brood is zeer ver van het niveau van Saturday Night verwijderd.
http://hitparade.ch/cdimag/lindsey_buckingham-go_insane_s.jpg
01 (01) 06 To France – Mike Oldfield
02 (02) 06 It can happen – Yes
03 (03) 07 Taking it all too hard – Genesis
04 (04) 08 Two Tribes – Frankie goes to Hollywood
05 (15) 02 It’s a hard life – Queen
06 (12) 03 Still loving you – Scorpions
07 (08) 04 In a minor key – Tim Finn
08 (05) 04 Life on your own – Human League
09 (20) 02 If this is it – Huey Lewis & The News
10 (06) 05 I wanna be loved – Elvis Costello
11 (07) 06 NEWS – Golden Earring
12 (----) 01 Sounds like a melody - Alphaville
13 (11) 04 Lament – Ultravox
14 (17) 04 Dissidents – Thomas Dolby
15 (21) 03 The more you live the more you love – A Flock of Seagulls
16 (----) 01 Drive – The Cars
17 (13) 03 Hole in my shoe – Neil
18 (14) 06 Be my number two – Joe Jackson
19 (----) 01 Go insane – Lindsey Buckingham
20 (----) 01 Love on the air – David Gilmour
21 (----) 01 Wired to the moon – Chris Rea
22 (09) 09 Heaven knows I’m miserable now – Smiths
23 (10) 09 When doves cry - Prince
24 (27) 02 Dum dum girl – Talk Talk
25 (25) 03 Seven seas – Echo & The Bunnymen
26 (19) 03 Video – Jeff Lynne
27 (26) 03 Leave me a tender moment alone – Billy Joel
28 (----) 01 This is the day – The The
29 (----) 01 Some guys have all the luck – Rod Stewart
30 (----) 01 My girl– Herman Brood
Een lijstje met opvallende binnenkomers.
De kwaliteiten van Drive van The Cars en Sounds like a melody van Alphaville zijn bekend.
Dan de solo aspiraties van van Lindsey Buckingham (Fleetwood Mac) en David Gilmour (Pink Floyd). Destijds, in 1984, gaf ik beiden blind 5*****. Maar als ik nu het gehele oeuvre van beide heren ken, bekeken over een looptijd van 42 resp. 47 jaar, zie ik het niet als de top van hun kunnen.
Buckingham wilde zich vooral onderscheiden van zijn eigen werk bij FM maar blijkt in groepsverband vooral tot zijn recht te komen. Totdat hij solo dan ook gaat klinken als in groepsverband. Gilmour heeft zich met Love on the air volledig ontdaan van alle scherpe kantjes die er bij Pink Floyd nog waren te vinden en dat maakt het tot een wat bloedeloze ballad.
Terwijl beide heren destijds in mijn top 10 van 1984 zouden eindigen.
Onderaan toch een aardig nummer van The The, die nu nog wat laag binnen komt.
Rod Stewart bevond zich in een bedenkelijke periode van zijn carriere (over gemakzuchtig gesproken) en ook Herman Brood is zeer ver van het niveau van Saturday Night verwijderd.
http://hitparade.ch/cdimag/lindsey_buckingham-go_insane_s.jpg
0
Martial
geplaatst: 13 juli 2015, 11:39 uur
Top 30 - Week 29
01 (03) 03 A Flock Of Seagulls - The More You Live, The More You Love
02 (02) 07 Thomas Dolby - Dissidents
03 (14) 02 Shriekback - Hand On My Heart
04 (01) 07 Windjammer - Tossing And Turning
05 ( -- ) 01 The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
06 (06) 05 Klein Orkest - Over De Muur
07 (07) 05 Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France
08 (04) 06 Bob Marley - Waiting In Vain
09 (11) 05 Joe Jackson - Be My Number Two
10 (10) 04 The President - That's The Way That It Is
11 (05) 05 Nik Kershaw - I Won't Let The Sun Go Down On Me
12 ( -- ) 01 Lindsey Buckingham - Go Insane
13 (08) 05 Alison Moyet - Love Resurrection
14 (16) 03 Echo & The Bunnymen - Seven Seas
15 (15) 04 De Dijk - Elke Keer
16 (19) 03 Frank Boeijen Groep - Kontakt
17 (09) 08 The Psychedelic Furs - The Ghost In You
18 (18) 04 Steve Perry - She's Mine
19 (25) 02 Ultravox - Lament
20 (24) 02 Huey Lewis And The News - If This Is It
21 (22) 03 Alphaville - Sounds Like A Melody
22 ( -- ) 01 The Cars - Drive
23 (13) 07 Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
24 (28) 02 Jeff Lynne - Video
25 (12) 09 The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now
26 (30) 02 The Amazing Stroopwafels - Ik Ga Naar Frankrijk
27 (17) 06 Shakatak - Down On The Street
28 ( -- ) 01 Luc Van Acker - The Ship
29 ( -- ) 01 Hubert Kah - Engel 07
30 (19) 10 Nick Lowe - Half A Boy And Half A Man
http://hitparade.ch/cdimag/the_blue_nile-tinseltown_in_the_rain_s.jpg
De weeklijst is bij wijze van spreken nog niet opgedroogd
of we gaan al weer vrolijk verder met de nieuwe week en wat levert dat dan op?
We noteren vijf nieuwelingen en waar The Blue Nile met Tinseltown In The Rain op 5 binnen komt knallen, dit nummer behoort tot één van mijn favoriete singles van dit kalenderjaar en heeft nog niets aan kracht ingeboet, een beauty is en blijf het!
Bij musician komt Lindsey Buckingham nog wat "magertjes" binnen opvallend genoeg, maar ik zie er wel meer in vandaar deze hoge binnenkomst op 12, vind dit echt een wereldnummer, het zit zo goed in elkaar namelijk en is erg aanstekelijk, luister ook eens naar de langere uitvoering van dit nummer, want die is ook zéér de moeite waard.
Luc van Acker komt uit ons buurland België en levert een opvallend nummer af waar je misschien wel van moet houden, maar ik vind hem zeer geslaagd in ieders geval.
Net zoals bij ranboy ook hier een Duitstalig nummer in de vorm van Hubert Kah met Engel 07 die ik ook niet zo gauw in de andere lijsten verwacht, maar het nummer ligt goed in het gehoor, melodisch valt er weinig op aan te merken en ook de zangpartijen zijn aangenaam.
Hubert Kah kennen we hier misschien nog het meest van dit nummer ook al zo'n goed nummer trouwens.
01 (03) 03 A Flock Of Seagulls - The More You Live, The More You Love
02 (02) 07 Thomas Dolby - Dissidents
03 (14) 02 Shriekback - Hand On My Heart
04 (01) 07 Windjammer - Tossing And Turning
05 ( -- ) 01 The Blue Nile - Tinseltown In The Rain
06 (06) 05 Klein Orkest - Over De Muur
07 (07) 05 Mike Oldfield & Maggie Reilly - To France
08 (04) 06 Bob Marley - Waiting In Vain
09 (11) 05 Joe Jackson - Be My Number Two
10 (10) 04 The President - That's The Way That It Is
11 (05) 05 Nik Kershaw - I Won't Let The Sun Go Down On Me
12 ( -- ) 01 Lindsey Buckingham - Go Insane
13 (08) 05 Alison Moyet - Love Resurrection
14 (16) 03 Echo & The Bunnymen - Seven Seas
15 (15) 04 De Dijk - Elke Keer
16 (19) 03 Frank Boeijen Groep - Kontakt
17 (09) 08 The Psychedelic Furs - The Ghost In You
18 (18) 04 Steve Perry - She's Mine
19 (25) 02 Ultravox - Lament
20 (24) 02 Huey Lewis And The News - If This Is It
21 (22) 03 Alphaville - Sounds Like A Melody
22 ( -- ) 01 The Cars - Drive
23 (13) 07 Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
24 (28) 02 Jeff Lynne - Video
25 (12) 09 The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now
26 (30) 02 The Amazing Stroopwafels - Ik Ga Naar Frankrijk
27 (17) 06 Shakatak - Down On The Street
28 ( -- ) 01 Luc Van Acker - The Ship
29 ( -- ) 01 Hubert Kah - Engel 07
30 (19) 10 Nick Lowe - Half A Boy And Half A Man
http://hitparade.ch/cdimag/the_blue_nile-tinseltown_in_the_rain_s.jpg
De weeklijst is bij wijze van spreken nog niet opgedroogd
of we gaan al weer vrolijk verder met de nieuwe week en wat levert dat dan op?We noteren vijf nieuwelingen en waar The Blue Nile met Tinseltown In The Rain op 5 binnen komt knallen, dit nummer behoort tot één van mijn favoriete singles van dit kalenderjaar en heeft nog niets aan kracht ingeboet, een beauty is en blijf het!

Bij musician komt Lindsey Buckingham nog wat "magertjes" binnen opvallend genoeg, maar ik zie er wel meer in vandaar deze hoge binnenkomst op 12, vind dit echt een wereldnummer, het zit zo goed in elkaar namelijk en is erg aanstekelijk, luister ook eens naar de langere uitvoering van dit nummer, want die is ook zéér de moeite waard.
Luc van Acker komt uit ons buurland België en levert een opvallend nummer af waar je misschien wel van moet houden, maar ik vind hem zeer geslaagd in ieders geval.
Net zoals bij ranboy ook hier een Duitstalig nummer in de vorm van Hubert Kah met Engel 07 die ik ook niet zo gauw in de andere lijsten verwacht, maar het nummer ligt goed in het gehoor, melodisch valt er weinig op aan te merken en ook de zangpartijen zijn aangenaam.
Hubert Kah kennen we hier misschien nog het meest van dit nummer ook al zo'n goed nummer trouwens.
0
Martial
geplaatst: 14 juli 2015, 17:40 uur
musician schreef:
Gilmour heeft zich met Love on the air volledig ontdaan van alle scherpe kantjes die er bij Pink Floyd nog waren te vinden en dat maakt het tot een wat bloedeloze ballad.
Gilmour heeft zich met Love on the air volledig ontdaan van alle scherpe kantjes die er bij Pink Floyd nog waren te vinden en dat maakt het tot een wat bloedeloze ballad.
Als ik dit zo lees.... waarom komen deze singles dan binnen in je lijst?
Want erg overtuigend klinkt het allemaal niet.

0
geplaatst: 14 juli 2015, 20:57 uur
Top 30 week 29 1984:
01 (02) (06wk) Hugh Masekela - Don't Go Lose It Baby #1
02 (04) (04wk) Fire Inc. - Nowhere Fast
03 (01) (10wk) Wham! - Wake Me Up Before You Go Go #1
04 (03) (10wk) Bruce Springsteen - Dancing in the Dark #4
05 (06) (09wk) Prince and the Revolution - When Doves Cry
06 (07) (07wk) Jimmy Cliff - We All Are One
07 (10) (05wk) Ollie & Jerry - There's No Stopping Us (Breakin')
08 (05) (09wk) Spandau Ballet - Only When You Leave
09 (09) (07wk) Sheila E. - The Glamorous Life
10 (11) (11wk) Eddy Grant - Romancing the Stone
11 (22) (02wk) Alphaville - Sounds Like a Melody
12 (12) (05wk) Billy Joel (met Toots Thielemans) - Leave a Tender Moment Alone
13 (14) (06wk) Windjammer - Tossing & Turning
14 (16) (05wk) Alison Moyet - Love Resurrection
15 (08) (09wk) Billy Ocean - European Queen/Caribbean Queen/African Queen
16 (23) (02wk) Fire Inc. - Tonight Is What It Means To Be Young
17 (20) (05wk) Bob Marley - Waiting In Vain
18 (21) (08wk) Change - Change of Heart
19 (13) (09wk) Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
20 (15) (09wk) Bronski Beat - Smalltown Boy
21 (28) (03wk) The Kane Gang - Closest Thing To Heaven
22 (19) (08wk) Deniece Williams - Let's Hear It For The Boy
23 (17) (13wk) Duran Duran - The Reflex
24 (24) (11wk) ZZ Top - Legs #2
25 (18) (16wk) Dayton - The Sound of Music #2
26 (32) (02wk) Phil Fearon & Galaxy - Everybody's Laughing
27 (---) (01wk) J. Blackfoot - Taxi
28 (30) (03wk) Wang Chung - Wait
29 (---) (01wk) The Pointer Sisters - I'm So Excited (re-release)
30 (27) (04wk) Yvonne Gage - Doin' It In A Haunted House
31 (26) (08wk) Ray Parker, Jr. - Ghostbusters
32 (---) (01wk) Gary Low - La Colegiala
33 (25) (08wk) Miquel Brown - So Many Men, So Little Time
34 (35) (03wk) Rufus & Chaka Khan - One Million Kisses
35 (31) (06wk) Mai Tai - What Goes On
36 (33) (04wk) Lionel Richie - Stuck On You
37 (---) (01wk) Talk Talk - Dum Dum Girl
38 (---) (01wk) Laid Back - White Horse *
39 (29) (09wk) Pretenders - Thin Line Between Love and Hate
40 (30) (11wk) Alvin Stardust - I Feel Like Buddy Holly
Verdwenen:
Kenny Loggins - Footloose (12 wk)
Bananarama - Rough Justice (09 wk)
The Pointer Sisters - Jump (For My Love) (09 wk)
Little Steven - Out of the Darkness (03 wk)
Jocelyn Brown - Somebody Else's Guy (02 wk)
Taxi: Verdorie dat was me nog eens een fijne hernieuwde kennismaking. Soul zoals soul voor mij behoort te klinken. Heel lang gelee dit nummer voor het laatst gehoord. En dit is nu een van die nummers die helaas in de vergetelheid geraakt zijn, en die nooit meer zijn komen bovendrijven. Hetzelfde geldt in iets mindere mate voor m'n nieuwe #1 Don't Go Lose It Baby. Zo heb ik nog steeds 1 cassettebandje met een paar nummers die ik nooit meer heb kunnen achterhalen. Mogelijk dat er nog wat van die nummers voorbij gaan komen in deze of volgende jaargang.
I'm So Excited: The Pointer Sisters mogen erin met hun re-release daar ze nog niet eerder in m'n lijst voorkwamen met dit nummer, want 1982 (is die editie wel eens gedaan?) heb ik niet aan deelgenomen.
La Colegiala: Met dit nummer komen gelijk weer de meest woeste Italo dance driften opzetten. Krijg ik nooit genoeg van.
Dum Dum Girl: En de zoveelste kraker van deze fijne band. Onderbelicht t.o.v. de grote hits, maar zeker zo geweldig.
* White Horse: Nooit eerder gehoord dit nummer, maar dat deuntje, waar ken ik dat toch van? Denken...graven....oude cd-singles opduiken, hij moet er toch bijzitten. Ja hoor, daar was 'ie: Monifah - Touch It
01 (02) (06wk) Hugh Masekela - Don't Go Lose It Baby #1
02 (04) (04wk) Fire Inc. - Nowhere Fast
03 (01) (10wk) Wham! - Wake Me Up Before You Go Go #1
04 (03) (10wk) Bruce Springsteen - Dancing in the Dark #4
05 (06) (09wk) Prince and the Revolution - When Doves Cry
06 (07) (07wk) Jimmy Cliff - We All Are One
07 (10) (05wk) Ollie & Jerry - There's No Stopping Us (Breakin')
08 (05) (09wk) Spandau Ballet - Only When You Leave
09 (09) (07wk) Sheila E. - The Glamorous Life
10 (11) (11wk) Eddy Grant - Romancing the Stone
11 (22) (02wk) Alphaville - Sounds Like a Melody
12 (12) (05wk) Billy Joel (met Toots Thielemans) - Leave a Tender Moment Alone
13 (14) (06wk) Windjammer - Tossing & Turning
14 (16) (05wk) Alison Moyet - Love Resurrection
15 (08) (09wk) Billy Ocean - European Queen/Caribbean Queen/African Queen
16 (23) (02wk) Fire Inc. - Tonight Is What It Means To Be Young
17 (20) (05wk) Bob Marley - Waiting In Vain
18 (21) (08wk) Change - Change of Heart
19 (13) (09wk) Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes
20 (15) (09wk) Bronski Beat - Smalltown Boy
21 (28) (03wk) The Kane Gang - Closest Thing To Heaven
22 (19) (08wk) Deniece Williams - Let's Hear It For The Boy
23 (17) (13wk) Duran Duran - The Reflex
24 (24) (11wk) ZZ Top - Legs #2
25 (18) (16wk) Dayton - The Sound of Music #2
26 (32) (02wk) Phil Fearon & Galaxy - Everybody's Laughing
27 (---) (01wk) J. Blackfoot - Taxi
28 (30) (03wk) Wang Chung - Wait
29 (---) (01wk) The Pointer Sisters - I'm So Excited (re-release)
30 (27) (04wk) Yvonne Gage - Doin' It In A Haunted House
31 (26) (08wk) Ray Parker, Jr. - Ghostbusters
32 (---) (01wk) Gary Low - La Colegiala
33 (25) (08wk) Miquel Brown - So Many Men, So Little Time
34 (35) (03wk) Rufus & Chaka Khan - One Million Kisses
35 (31) (06wk) Mai Tai - What Goes On
36 (33) (04wk) Lionel Richie - Stuck On You
37 (---) (01wk) Talk Talk - Dum Dum Girl
38 (---) (01wk) Laid Back - White Horse *
39 (29) (09wk) Pretenders - Thin Line Between Love and Hate
40 (30) (11wk) Alvin Stardust - I Feel Like Buddy Holly
Verdwenen:
Kenny Loggins - Footloose (12 wk)
Bananarama - Rough Justice (09 wk)
The Pointer Sisters - Jump (For My Love) (09 wk)
Little Steven - Out of the Darkness (03 wk)
Jocelyn Brown - Somebody Else's Guy (02 wk)
Taxi: Verdorie dat was me nog eens een fijne hernieuwde kennismaking. Soul zoals soul voor mij behoort te klinken. Heel lang gelee dit nummer voor het laatst gehoord. En dit is nu een van die nummers die helaas in de vergetelheid geraakt zijn, en die nooit meer zijn komen bovendrijven. Hetzelfde geldt in iets mindere mate voor m'n nieuwe #1 Don't Go Lose It Baby. Zo heb ik nog steeds 1 cassettebandje met een paar nummers die ik nooit meer heb kunnen achterhalen. Mogelijk dat er nog wat van die nummers voorbij gaan komen in deze of volgende jaargang.
I'm So Excited: The Pointer Sisters mogen erin met hun re-release daar ze nog niet eerder in m'n lijst voorkwamen met dit nummer, want 1982 (is die editie wel eens gedaan?) heb ik niet aan deelgenomen.
La Colegiala: Met dit nummer komen gelijk weer de meest woeste Italo dance driften opzetten. Krijg ik nooit genoeg van.
Dum Dum Girl: En de zoveelste kraker van deze fijne band. Onderbelicht t.o.v. de grote hits, maar zeker zo geweldig.
* White Horse: Nooit eerder gehoord dit nummer, maar dat deuntje, waar ken ik dat toch van? Denken...graven....oude cd-singles opduiken, hij moet er toch bijzitten. Ja hoor, daar was 'ie: Monifah - Touch It
* denotes required fields.