MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1990 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen

zoeken in:
Het album Songs from the Big Chair van Tears for Fears komt uit op 25 februari 1985.

In de VS was Everybody wants to rule the World de eerste single van dat album.

Heel erg bekend/geliefd waren ze toen nog niet. En als Engelse band, en ook nog zonder veel grote hits in de VS, ligt het niet voor de hand te veronderstellen dat een eerste track van het album op de dag van verschijnen zonder veel airplay de Billboard Hot 100 binnen komt.

Als dat dan gaat gebeuren op 16 maart is het nummer echt al enige tijd eerder uitgebracht, vermoedelijk rond de verschijningsdatum van het album.

Dat is vaak niet per se zo hoor..albumreleasedates en singlereasedates kunnen soms gelijk lopen maar ook verschillend zijn..In dit geval is het dus 16 Maart in Amerika ook al is het album Eind Februari uitgebracht.
Ik heb trouwens de bubbling under charts gevonden en Everybody Wants To Rule The World staat er niet in..
Anders kunnen we voortaan gaan kijken naar albumreleasedate en niet singlereleasedates..

Je punt van 16 Maart snap ik wel..met airplay ed..maar dit betekent dus dat we allemaal gezien dit argument een stukje eerder kunnen gaan zitten dan de singlereleasedate...vind ik ook geen probleem..kan ik nu ook komen met singles van half Maart..

musician schreef:

In de VS was Everybody wants to rule the World de eerste single van dat album.
.

Ja daar heb je gelijk in, Shout kwam pas in de zomer van 85 in Amerika uit.

musician schreef:
Het album Songs from the Big Chair van Tears for Fears komt uit op 25 februari 1985.

Heel erg bekend/geliefd waren ze toen nog niet. En als Engelse band, en ook nog zonder veel grote hits in de VS, ligt het niet voor de hand te veronderstellen dat een eerste track van het album op de dag van verschijnen zonder veel airplay de Billboard Hot 100 binnen komt.

Dat lijkt me een goed voorbeeld van nattevingerwerk
De fysieke release was toch echt op 16 maart volgens alle bronnen. Daar hou ik me ook aan, dus bij mij kun je hem over 2 weken verwachten.

Maar Johan, de single komt op 16 maart al binnen in de Billboard Hot 100....
Dat kan dan sowieso toch al nooit gelijk zijn aan de zogenaamd vastgestelde releasedatum?

Billboard stond/staat erom bekend dat ze voor een groot deel bepaald wordt door airplay. Kan zijn dat het nummer al veel gedraaid werd en op basis daarvan al in de (bubbling under-)charts kwam. Laat onverlet dat een fysieke release, 16 maart, wat mij betreft bepalend is.

De UK-charts worden wel voor 100 procent bepaald door sales, dus daar kun je ervan uitgaan dat de releasedatum 1 week voor binnenkomst in de charts ligt.

En dan heb je het bij mij over nattevinger werk?

"Billboard stond/staat er om bekend dat..." zegt mij helemaal niets maar dat zou wel betekenen, dat deze gerespecteerde lijst op grond van deze stelling als bron van informatie wel terzijde kan worden geschoven.

Ik haal overigens even uit de wiki inzake Billboard Hot 100:

"Tot 5 december 1998 werd de Hot 100 enkel samengesteld op basis van singles die echt gekocht konden worden (....)"

En wat te denken van deze:

"De Billboard Hot 100 is de belangrijkste hitlijst van de Verenigde Staten, samengesteld door het Billboard Magazine. De lijst wordt elke donderdag bekendgemaakt op de website van Billboard, terwijl de top 10 al de avond daarvoor op de site verschijnt. De officiële publicatiedatum is standaard negen dagen later, op een zaterdag".

Dus dat betekent, dat de lijst van 16 maart 1985 al op 7 maart 1985 bekend was en gebaseerd was op singles die toen al minimaal een week konden worden gekocht

Nu haal je ook weer allerlei dingen door elkaar. Volgens mij hebben we het hier (nog) niet over een top 10-single of over een nummer dat al gekocht kon worden.

De Engelse wiki schrijft ook heel wat anders: The Billboard Hot 100 is the music industry standard record chart in the United States for singles, published weekly by Billboard magazine. Chart rankings are based on radio play, online streaming, and sales (physical and digital).

Billboard Hot 100 - Wikipedia, the free encyclopedia - en.m.wikipedia.org

Airplay is altijd erg belangrijk geweest in Billboard, vandaar ook dat hits in de US vaak een heel ander traject volgden (lang in de lijst en geleidelijk omhoog) dan in de UK (hoog binnen en relatief snel er weer uit).

In die zin bestaat er dan natuurlijk geen officiele releasedate. 16 Maart is dan blijkbaar de date waarop ie de Charts binnengaat..ms dat daarom Wiki spreekt van 22 Maart..wie weet is dat wel de officiele releasedate.
In ieder geval weet ik voor nu genoeg..ik kom deze week ook met releases die gepland stan voor 10-20 maart

Die Engelse tekst uit Wiki die je gebruikt Johan gaat over de Hot 100 van na 1998.

Ik haal helemaal niets door elkaar.
Je moet niet de suggestie willen wekken, dat je voor 1998 door airplay alleen in de Amerikaanse hitlijst terecht kon komen.
Dat is gewoon niet waar. Wat er na 1998 allemaal mogelijk werd is niet aan de orde.

Gegevens van airplay vóór 1998 konden eventueel alleen gebruikt worden als de single ook fysiek werd verkocht, staat duidelijk in de omschrijving. En dus moesten ze ook zijn uitgebracht.

Schimmig gebied dus

musician schreef:
Die Engelse tekst uit Wiki die je gebruikt Johan gaat over de Hot 100 van na 1998.

Ik haal helemaal niets door elkaar.
Je moet niet de suggestie willen wekken, dat je voor 1998 door airplay alleen in de Amerikaanse hitlijst terecht kon komen.
Dat is gewoon niet waar. Wat er na 1998 allemaal mogelijk werd is niet aan de orde.

Als je even goed kijkt zie je daar ook een link bij staan van de algemene Billboard- wiki-pagina. Ook daarin staat dat airplay al vanaf het begin van de lijst een zeer grote rol heeft gespeeld.

Feit blijft dat een veronderstelde fysieke release van deze single voor 16 maart volledig gebaseerd is op nattevingerwerk.

Ik laat vooral iedereen z'n eigen conclusies trekken, maar het zal duidelijk zijn dat het niet anders kan dan dat de single al ruimschoots voor 16 maart in de VS te krijgen was.

Je zou t wel denken ja...blijft lastig precies te bepalen..ging zelf altijd van de exacte datum uit van de lijsten maar het kan natuurlijk wel dat ie al wat eerder te koop was..
Ik kan nog van vroeger herinneren dat ik bij de platenzaak bepaalde releases een paar dagen of een week eerder kon kopen dan bedoeld was

alle releases worden voorgeleverd bij de platenzaken. Vroeger had elk album en single een releasedatum op een maandag maar werden de platenzaken al voorgeleverd op een vrijdag. De releasedatum blijft dan natuurlijk gewoon op een maandag staan daar veranderd een voorlevering niets aan. Tegenwoordig is een releasedatum altijd op een vrijdag en worden de winkels op donderdag voorgeleverd.

Het zou toch jammer zijn dat iedereen vanaf nu alle releasedata's maar aan zijn laars gaat lappen.

Zou zeker jammer zijn..maar wat gaan we nu doen?
2 weken ervoor kan nog..zoals in dit geval?
Dan de 2 weken grens aanhouden lijkt me..

Gewoon releasedatum aanhouden lijkt me, zoals dat ook gebeurt in de andere topics.
Ik snap niet waarom we dat hier zouden moeten aanpassen.

Ben ik op zich ook mee eens

Tja, en wat is dan de releasedatum? Datum van verschijnen of datum van binnenkomen in een lijst?

Een officiële releasedatum wordt vaak niet gegeven (of blijkt niet te kloppen dan wel te verschillen per land) en de datum van binnenkomen in een hitlijst is in heel veel gevallen pas ruimschoots na het uitbrengen van een nummer.

We zijn hier overigens helemaal niets aan het aanpassen, de wijze zoals het nu gebeurt of gebeurde met TFF is niet verschillend met hoe er al 6 jaar in deze topics wordt gewerkt.

50 Tracks Rearviewmirror Top 40 week 09 1985

01 - 07 - 04 Hunters and Collectors - Throw Your Arms Around Me
02 - 08 - 03 Simple Minds - Don't You (Forget About Me)
03 - 03 - 07 Killing Joke - Love Like Blood
04 - 09 - 04 The Alarm - Absolute Reality
05 - 01 - 08 Toto - Holyanna
06 - 02 - 09 Associates - Breakfast
07 - 06 - 08 Talking Heads - Girlfriend Is Better / Heaven
08 - 05 - 08 Journey - Only The Young
09 - 15 - 02 Eric Clapton - Forever Man
10 - 10 - 05 James - Hymn From A Village (James II EP)

11 - 04 - 07 Bryan Adams - Somebody
12 - 18 - 02 Tom Petty and the Heartbreakers - Don't Come Around Here No More
13 - 17 - 02 John Waite - Change
14 - 19 - 02 Los Lobos - Will The Wolf Survive?
15 - 14 - 05 Bruce Springsteen - I'm On Fire
16 - 21 - 02 Paul Young - Everytime You Go Away
17 - ---- - 01 Foreigner - That Was Yesterday
18 - ---- - 01 The Dream Academy - Life In A Northern Town
19 - 38 - 02 Frank Boeijen Groep - Crime Passionel
20 - 24 - 04 Santana - Say It Again

21 - 13 - 05 The Rain Parade - You Are My Friend
22 - 12 - 06 The Smiths - How Soon Is Now?
23 - 11 - 08 David Bowie & Pat Metheny Group - This Is Not America
24 - 20 - 09 Heaven 17 - And That's No Lie (Edit)
25 - 25 - 04 Don Henley - All She Wants To Do Is Dance
26 - ---- - 01 The Waterboys - All The Things She Gave Me
27 - ---- - 01 China Crisis - Black Man Ray
28 - 28 - 04 The Lotus Eaters - It Hurts
29 - 35 - 02 The Power Station - Some Like It Hot
30 - ---- - 01 The Reverbs - The Happy Forest EP

31 - 31 - 02 True West - Shot You Down
32 - ---- - 01 Latin Quarter - Radio Africa
33 - ---- - 01 The Dentists - Strawberries Are Growing In My Garden (And It's Wintertime)
34 - ---- - 01 Hurrah! - Who'd have Thought
35 - ---- - 01 Nits - Adieu, Sweet Bahnhof
36 - 16 - 08 The Cars - Why Can't I Have You
37 - ---- - 01 The Kane Gang - Gun Law
38 - ---- - 01 Ten Sharp - When The Snow Falls
39 - 39 - 03 The Bangles - Going Down To Liverpool
40 - ---- - 01 Julian Cope - Sunspots

Top 40 1985 - week 09:

01 (01) [08wk] David Bowie & Pet Metheny Group - This Is Not America #3
02 (02) [08wk] Toto - Holyanna
03 (03) [08wk] Chaka Khan - This Is My Night
04 (06) [07wk] Kim Carnes - Invitation to Dance
05 (05) [07wk] Deodato - S.O.S. Fire in the Sky
06 (07) [07wk] Phil Collins - Sussudio
07 (08) [05wk] Tom Brock - There's Nothing in This World That Can Stop Me From Loving You
08 (13) [04wk] ZZ Top - Sharp Dressed Man
09 (18) [04wk] Fun Fun - Give Me Your Love
10 (04) [16wk] Philip Bailey & Phil Collins - Easy Lover #1

11 (20) [03wk] Go West - We Close Our Eyes
12 (12) [05wk] Change - Say You Love Me Again
13 (09) [06wk] Commodores - Nightshift
14 (15) [06wk] Mick Jagger - Just Another Night
15 (25) [03wk] Carlos Santana - Say It Again
16 (14) [07wk] Bryan Adams - Somebody
17 (10) [16wk] Billy Ocean - Lover Boy #5
18 (26) [02wk] Depeche Mode - Just Can't Get Enough (live)
19 (22) [04wk] Modern Talking - You're My Heart, You're My Soul
20 (17) [07wk] Killing Joke - Love Like Blood

21 (16) [14wk] Bar-Kays - Sexomatic
22 (11) [06wk] Madonna - Material Girl
23 (28) [03wk] Bruce Springsteen - I'm On Fire
24 (29) [02wk] Simple Minds - Don't You (Forget About Me)
25 (32) [02wk] Pia Zadora - Let's Dance Tonight
26 (34) [03wk] DeBarge - Rhythm of the Night
27 (19) [09wk] John Cafferty & The Beaver Brown Band - Tender Years
28 (38) [02wk] The Smiths - How Soon Is Now
29 (21) [11wk] Philip Bailey - Photogenic Memory
30 (23) [13wk] Patti LaBelle - New Attitude

31 (40) [02wk] Frank Boeijen Groep - Crime Passionel
32 (---) [01wk] Madonna - Crazy For You
33 (27) [04wk] Phyllis Nelson - Move Closer
34 (---) [01wk] Mary Jane Girls - In My House
35 (24) [14wk] Murray Head - One Night in Bangkok
36 (---) [01wk] Chicago - Along Comes a Woman (incluis Huey Lewis)
37 (31) [07wk] Nuance feat. Vikki Love - Loveride
38 (33) [04wk] Wilton Felder - I'll Stil Be Looking Up To You
39 (---) [01wk] Morris Day & The Time - The Bird
40 (---) [01wk] South Bank Orchestra - Theme from Dempsey and Makepeace (incluis Glynis Barber)

Verdwenen:
ZZ Top - Gimme All Your Lovin' #1 (13 wk)
Prince and the Revolution - I Would Die 4 U (12 wk)
REO Speedwagon - Can't Fight This Feeling (08 wk)
Culture Club - Mistake No. 3 (07 wk)
Junior - Do You Really Want My Love? (04 wk)

Voor de liefhebbers (ik zie de single al her en der binnenkomen) half september is China Crisis weer in Nederland o.a. 24 sept in De Boerderij te Zoetermeer!

Martial
Top 40 - Week 9

01 (01) 06 Sharpe And Numan - Change Your Mind
02 (02) 08 Commodores - Nightshift
03 (06) 05 Lindsey Buckingham - Slow Dancing
04 (10) 03 The Lotus Eaters - It Hurts
05 (05) 07 Killing Joke - Love Like Blood
06 (09) 05 Steve Allen - Letter From My Heart
07 (03) 07 Duran Duran - Save A Prayer [Special Edited Version]
08 (17) 02 The Nits - Adieu Sweet Bahnhof
09 (13) 03 Julian Cope - Sunspots
10 (04) 08 David Bowie / Pat Metheny Group - This Is Not America

11 (21) 02 'Til Tuesday - Voices Carry
12 (12) 04 Bruce Springsteen - I'm On Fire
13 (18) 03 Mary Jane Girls - In My House
14 (15) 04 America - (Can't Fall Asleep To A) Lullaby
15 (16) 04 A Flock Of Seagulls - Remember David
16 (07) 07 King - Love & Pride
17 (31) 02 Simple Minds - Don't You (Forget About Me)
18 (20) 03 Depeche Mode - Just Can't Get Enough (Live)
19 (19) 04 Go West - We Close Our Eyes
20 (29) 02 Eric Clapton - Forever Man

21 (08) 06 The Smiths - How Soon Is Now?
22 (11) 09 Journey - Only The Young
23 (25) 04 Santana - Say It Again
24 (32) 02 The Power Station - Some Like It Hot
25 ( -- ) 01 Foreigner - That Was Yesterday
26 (14) 07 The Chameleons - One Flesh
27 ( -- ) 01 Nik Kershaw - Wide Boy
28 (33) 03 The Alarm - Absolute Reality
29 (21) 10 New Edition - Mr. Telephone Man
30 (23) 04 The Stranglers - Let Me Down Easy

31 ( -- ) 01 Yello - Vicious Games
32 (24) 08 Ten Sharp - When The Snow Falls
33 (38) 02 UB40 - I'm Not Fooled So Easily
34 ( -- ) 01 Change - Let's Go Together
35 (40) 02 Toontje Lager - Als Ik Een Meisje Was
36 (28) 06 Howard Jones - Things Can Only Get Better
37 (39) 02 Drukwerk - Michiel
38 ( -- ) 01 Herbert Grönemeyer - Flugzeuge im Bauch
39 (27) 08 Big Country - Just A Shadow
40 (30) 09 Kirsty MacColl - A New England

http://hitparade.ch/cdimg/yello-vicious_games_s.jpg

catchup
De tv-serie Dempsey and Makepeace was ik helemaal vergeten, ik vond Makepeace very cute destijds, met die mooie glossylipstick van toen. Ik was vast niet de enige. De hoofdrolspelers zijn later getrouwd lees ik net.
Ander leuk weetje: Suzie Quatro, die eerder bassist speelde in de VS serie Happy days, speelde ook een keer mee, in 'Love you to death'

Favoriete Top 10 (06-03-1985)

01 [04] 02 Talking Heads - Slippery People
02 [01] 05 The Smiths - How Soon Is Now?
03 [02] 05 Killing Joke - Love Like Blood
04 [08] 03 Stephen "Tin Tin" Duffy - Kiss Me
05 [03] 05 The Associates - Breakfast
06 [05] 05 King - Love and Pride
07 [07] 06 David Bowie & Pet Metheny Group - This Is Not America
08 [06] 02 Prince & The Revolution - Let's Go Crazy
09 [00] 01 Madonna - Material Girl
10 [00] 01 Depeche Mode - Just Can't Get Enough (Live)

Verdwenen uit de lijst: Tears For Fears - Shout [09] en Roger Hodgson – In Jeopardy [05]

Nieuw deze week: Madonna - Material Girl op nr. 09
http://www.lucky-records.com/boutique/images_produits/MATERIALGIRLMADOS45TBREPRO01_2.jpg

TOP 40 VAN ROB nr 454 6-3-1985
dw vw aw
1 2 5 Remember David - A Flock of Seagulls
2 1 9 Breakfast - The Associates
3 5 6 This is not America - David Bowie & Pat Metheny Group
4 4 9 Slippery people - Talking Heads
5 18 2 Forest fire - Lloyd Cole & the Commotions
6 15 2 Thinking of you - The Colourfield
7 9 5 When the snow falls - Ten Sharp
8 8 5 Nightshift - The Commodores
9 10 4 Love and pride - King
10 7 6 Let's talk about me - Alan Parsons Project
11 3 10 Fool - Radio Java
12 12 3 Julia - The Eurythmics
13 21 2 Love like blood - Killing Joke
14 13 4 Just can't get enough - Depeche Mode
15 6 12 Shout - Tears for Fears
16 20 3 Going down to Liverpool - The Bangles
17 16 6 I know him so well - Elaine Paige & Barbra Dickson
18 25 3 And that's no lie - Heaven 17
19 11 8 Rock 'n' roll - Status Quo
20 28 2 Ik meen 't - André Hazes
21 14 9 The boys of summer - Don Henley
22 22 4 You're the inspiration - Chicago
23 32 6 Let's go crazy - Prince & the Revolution
24 -- 1 Forever man - Eric Clapton
25 -- 1 Midnight man - Flash & the Pan
26 35 2 Things can only get better - Howard Jones
27 17 8 Send my heart - The Adventures
28 23 4 Imagination - Telekin
29 -- 1 The headmaster ritual - The Smiths
30 26 7 Horse race - The Mo
31 19 10 No mercy - The Stranglers
32 -- 1 Only the young - Journey
33 -- 1 Say it again - Santana
34 31 4 Method of modern love - Hall & Oates
35 24 8 The touch - Kim Wilde
36 27 8 Since yesterday - Strawberry Switchblade
37 -- 1 Material girl - Madonna
38 29 8 Every single day - The Thought
39 30 14 One night in Bangkok - Murray Head
40 33 7 Sussudio - Phil Collins

Het geweldige Remember David neemt al de koppositie over van het net iets geweldigere Breakfast. Forest fire maakt een reuzensprong van 18 naar 5.

Zes binnenkomers, waarvan op 24 een soort comeback van Eric Clapton. HIj had al 10 jaar niet meer in de top 40 gestaan, en gevreesd werd dat hij aan de drank en drugs ten onder zou gaan, maar met Forever man is hij weer terug, en hoe! Veel krachtiger kan een single niet zijn, met een sterke drive, scheurende gitaarsolo en de schurende stem van Eric zelf.

Op 25 weer een erg leuke single van Flash & the Pan. Midnight man drijft op aanstekelijke percussie en de vaak onderkoelde zang. Naar het einde toe wordt het steeds extatischer.

Op 29 een nieuwe single van The Smiths, The headmaster ritual. Als ik mij vergis, staat hij nog niet in de lijstjes van mijn collega's, wat ik heel vreemd vind want een single als deze zie je niet snel over het hoofd. De song is een echte klassieker, ook wel een doorbraak naar een groter publiek (voor het eerst halen ze de Nederlandse tipparade), en het is ook zeker een van hun beste singles, met een tekst die een serieus probleem behandelt, en tegelijk een makkelijk meezingbaar refrein aan het eind.

Op 32 een typisch Amerikaanse power ballad van Journey, gedreven, goed gezongen, maar niet opzienbarend.

Op 33 gaat Santana mee met de tijd. Op Say it again zijn meer disco-invloeden te horen, het is een vlot, zelfs commercieel liedje.

Op 37 komt Madonna in mijn top 40 binnen, voor het eerst. Material girl is een onbekommerd plagerig liedje met een heel bijpassende clip; geen wonder dat Madonna hiermee richting sterrendom gaat. Vocaal is ze niet zo sterk, maar in dit liedje geeft dat niet, sterker, past dat kirrende stemmetje wel.

ranboy schreef:
Op 29 een nieuwe single van The Smiths, The headmaster ritual. Als ik mij vergis, staat hij nog niet in de lijstjes van mijn collega's, wat ik heel vreemd vind want een single als deze zie je niet snel over het hoofd. De song is een echte klassieker, ook wel een doorbraak naar een groter publiek (voor het eerst halen ze de Nederlandse tipparade), en het is ook zeker een van hun beste singles, met een tekst die een serieus probleem behandelt, en tegelijk een makkelijk meezingbaar refrein aan het eind.

Dat komt omdat wij het (nog) doen met How Soon Is Now, ook geen verkeerd nummer, en momenteel de single in de UK. The Headmaster Ritual was nu alleen een single in NL, omdat hier HSIN al in 1984 op single was verschenen. Elders verscheen Headmaster overigens pas in juli op single. Niet in de UK dan weer, want daar is Shakespeare's Sister de nieuwe single als opvolger van How Soon Is Now, volgende week.

Het is dus even kiezen, maar ik ben met je eens dat Headmaster een van hun allerbeste singles is en ik zal hem volgende week ook spelen. Hij komt deze week ook in de V15 binnen overigens en daar leerde ik de band destijds ook kennen, met dit nummer dus.

Week 9

01. (01.) A Flock of Seagulls - Remember David #2
02. (03.) Duran Duran - Save A Prayer
03. (07.) The Alarm - Absolute Reality
04. (02.) Mike Oldfield - Etude
05. (05.) Killing Joke - Love Like Blood
06. (08.) Howard Jones – Things Can Only get Better
07. (09.) James - Hymn From A Village
08. (11.) Julian Cope - Sunspots
09. (12.) Stephen Duffy - Kiss Me
10. (--) The Dream Academy - Life In A Northern Town
11. (15.) Nits - Adieu, Sweet Bahnhof
12. (04.) Kirsty MacColl – A New England #1
13. (13.) The Smiths – How Soon is Now
14. (17.) Depeche Mode - Just Can't Get Enough (Live)
15. (--) Foreigner - That was Yesterday
16. (10.) King - Love And Pride
17. (--) China Crisis - Black Man Ray
18. (06.) The Armoury Show - We Can Be Brave Again
19. (16.) Go West – We Close Our Eyes
20. (23.) 'Til Tuesday - Voices Carry
21. (--) Yello - Vicious Games
22. (21.) Sharpe And Numan - Change Your Mind
23. (26.) Paul Young - Everytime you go Away
24. (--) The Waterboys - All The Things She Gave Me
25. (25.) The Bangles - Going Down To Liverpool
26. (--) Toontje Lager - Als Ik Een Meisje Was
27. (28.) Simple Minds - Don't you (Forget About Me)
28. (24.) Fun Fun - Give Me Your Love
29. (20.) Phil Collins – Sussudio
30. (--) Herbert Grönemeyer - Flugzeuge im Bauch

Verdwenen:
Roger Hodgson – In Jeopardy #2
Toto - Holyanna
The Waterboys - Church Not Made With Hands #2
The Lotus Eaters - Out On Your Own
Eric Clapton - Forever Man
True West - Shot You Down
The Bluebells – All I Am (is Loving you)

Zoals Johan ook aanhaalt ranboy kwam H Ritual alleen in Nederland uit in Maart. Shakespeare s Sister komt half Maart uit..in de rest vd Wereld kwam H Ritual in Juli uit..vandaar liever in Juli. Maar goed hij kwam dus nu in NL dus t mag..dan maar 2 Smiths singles achter elkaar

Gast
geplaatst: vandaag om 13:38 uur

geplaatst: vandaag om 13:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.