MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1990 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen

zoeken in:
sq
Bijzonder frappant vind ik dat de eerste 4 van musician in mijn lijst tussen alle disco door toch alle 4 echt groot zijn geweest (2, 13, 38 en 14). Met ranboy inderdaad minder overeenkomsten; de enige discoplaat in zijn top 10 heeft mijn lijst niet eens gehaald. Wel een enorm stoere nummer 1 als ik het zeggen mag.
Mijn Reunited heeft niets heroisch, is een beetje suffig zelfs. Maar wel jaren later dus opgepikt als classic door niemand minder dan Faith No More.

Ook bij Ranboy een prachtige nummer 1. Reunited van Peaches and Herb heb ik destijds enorm laten 'versloffen' (nr. 251 van het jaar).

The Charlie Daniëls band deed helemaal niet mee aan de mode van die tijd maar wist op eigen kracht ijzersterk te scoren. Ook daarvoor petje af.

Begrijpelijk dat Sq kiest voor Chic, voor mijzelf zou ik zeggen dat The Police de band van het jaar was. Vijf nummers (met hoge eindnoteringen), twee albums met veel succes.

sq
Duidelijk opvallend nummer dat bij ons alle drie hoog scoort, en dat had ik gedurende het jaar ook al wel gemerkt, is Tusk van Fleetwood Mac. Dat is des te specialer als je je realiseert dat het in de reguliere hitparade maar een heel bescheiden hitje was, van een album dat eigenlijk ook niet geweldig liep. Hoeveel nummers zijn er verder nog die bij alle drie op 1 hebben gestaan?

Ik ben het toch blijven aanhangen, als groot liefhebber van Rumours. In Nederland bleef Fleetwood mac sowieso altijd behoorlijk succesvol (ook na Tusk), dat kan niet overal worden gezegd. De Engelsen bijvoorbeeld willen er relatief gezien maar weinig van weten (te Amerikaans).

Mooie lijstjes allemaal - en heel divers ook, maar dat houdt dit topic juist zo interessant. Dat Chic domineert in de top 10 van sq vind ik niet verrassend, maar wél leuk. Terecht ook, want 1979 was hét disco-jaar van Nile Rodgers en Bernard Edwards, toch twee ongekroonde koningen van het genre. Destijds liep ik ook weg met die muziek, al kwam de smaakverdieping in het genre (dus buiten de reguliere top 40 om) bij mij pas begin jaren tachtig op gang.

Maar ik luisterde ook naar veel andere muziek en in de top 10 van musician staat ook veel moois, inclusief de afbeeldingen van de hoesjes, waarvan ik de meeste ook nog steeds heb. Opvallend dat veel van die 'kleine', maar wel wondermooie hits uit '79 hoog in de lijst staan. Wat mij betreft leidde het dit jaar tot een herwaardering van vergeten parels van o.a. UK, Dave Edmunds, Fleetwood Mac, Manfred Mann's Earth Band, Hugo van Haastert, Japan, Tubeway Army en Bram Tchaikovsky. Van die laatste heb ik eerder dit jaar eindelijk een mp3 gevonden van de originele single-versie, daar ben ik best lang naar op zoek geweest.

Verrassende nr. 1 ook bij Ranboy. Ik heb dat ook altijd een geweldige single gevonden (en ook nog steeds in mijn bezit), met die swingende muzikale passages. Op de middelbare school kende ik die tekst zowat helemaal uit mij hoofd: The devil went down to Georgia / he was looking for a soul to steal / he was in a bind / because of his way behind / he was willin' to make a deal etc....

Alleen met Patti Smith heb ik nooit veel gehad. De single heb ik ooit nooit in mijn bezit gehad, al ken ik wel de cover van U2 op één van hun maxi-singles. Als je jullie 3 hitlijsten bij elkaar op zou tellen, zou het de hit van het jaar geworden zijn (en The Buoys op 2, ook wel opvallend). Misschien toch maar eens een albumpje van proberen komend jaar...

Reunited, de nr 1 van sq, was ik zelfs helemaal vergeten. Destijds stukgedraaid op de radio, maar nu ik de originele LP 2 Hot er weer bij pak, is het toch eigenlijk best een wondermooie soulballad. Zo blijft dit topic bijdragen aan mooie herontdekkingen.

En komend jaar blijf ik dit topic natuurlijk volgen. Ik stem met jullie in: '1980 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen' (o.i.d.) lijkt mij de meest passende topictitel, die ook de lading het beste dekt.

gaucho schreef:
Reunited, de nr 1 van Ranboy, was ik zelfs helemaal vergeten.

Je bedoelt: de nummer 1 van sq .

Overigens: erg fijn dat we ook 'followers' hebben, anders zou het toch wel erg eenzijdig (of beter: driezijdig) worden... bedankt!

ranboy schreef:
Je bedoelt: de nummer 1 van sq .

Ik kwam er nog redelijk bijtijds achter en herstelde het voordat ik jouw bericht gezien had, maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk.

ranboy schreef:
Overigens: erg fijn dat we ook 'followers' hebben, anders zou het toch wel erg eenzijdig (of beter: driezijdig) worden... bedankt!

Het is dat ik zelf nooit eigen hitlijsten maakte, maar zo te zien volgde ik de hitlijsten in die dagen net zo intensief als jullie. En dat schept toch een band, nietwaar?

gaucho schreef:
1980 - singles, eigen hitlijsten en besprekingen

Lijkt mij dan ook de beste werktitel, want dat is natuurlijk ook wat wij hier doen!
Ik zal één van de leden van de crew vragen of ze op 31 december de titel van ons topic willen aanpassen.

Vind iemand het ook interessant dat ik wekelijks de Engelse top 40 uit die tijd in het topic plaats of is dat teveel van het goede?? Mij lijkt het leuk, niet alleen ter vergelijk maar ook wat betreft boeiende ontwikkelingen, waar Engeland in ieder geval inzake rockmuziek toch de bakermat van mag worden genoemd.

Maar als het teveel van het goede is, is het mij ook prima, dat lees ik dan wel.

Mij lijkt het erg interessant om die UK top 40 erbij te zetten. Natuurlijk zal die lijst meestal als eerste een single signaleren, misschien dat wij in NL pas maanden later volgen (of helemaal niet), maar ik vind wel dat Engeland toen maatgevend was qua (goede) popmuziek.

Uiteraard ook nog mijn laatste lijst van het jaar 1979:

De Top 30 van 29 december 1979

01 (02) Sara * Fleetwood mac
02 (01) Another brick in the wall * Pink floyd
03 (04) Walking on the moon * The Police
04 (05) One step beyond * Madness
05 (03) Come on * New adventures
06 (08) Living on an island * Status quo
07 (06) Damned if I do * Alan Parsons project
08 (13) Fly too high * Janis Ian
09 (19) I only want to be with you * Tourists
10 (10) Can we still be friends * Robert Palmer
11 (12) Off the wall * Michael Jackson
12 (11) Is it love you're after * Rose Royce
13 (07) Making plans for Nigel * Xtc
14 (21) What's a matter baby * Ellen Foley
15 (23) Magic touch * Kiss
16 (09) I'm the man * Joe Jackson
17 (16) Carrie * Cliff Richard
18 (27) It will come in time * Billy Preston & Syreeta
19 (24) The long run * Eagles
20 (14) The Shape of things to come * Headboys
21 (18) David's song * Kelly Family
22 (17) A message to you Rudy * Specials
23 (---) Streetplayer * Chicago

(afbeelding)

24 (22) The ballad of Lucy Jordan * Marianne Faithfull
25 (---) Gentlemen street * The Train
26 (---) On the run * Vitesse
27 (15) Laugh and walk away * Shirts
28 (---) Crying * Don McLean
29 (20) Send one your love * Stevie Wonder
30 (---) Tired of toein' the line * Rocky Burnette

Toeval of niet, Hans Vermeulen is inmiddels door Leo Blokhuis geïnterviewd, The Shirts ook. Hans Vermeulen moet dan altijd gevraagd worden naar The Eyes of Jenny maar in Sandy Coast verband is mijn all time favourite natuurlijk True love that's a wonder.

In dat kader is het onbegrijpelijk dat zo'n project als The Train absoluut niet van de grond is gekomen. Onbekend gebleven, onbemind en onverkocht. Toch heeft Hans Vermeulen met Gentlemen Street een prima rocksong geschreven, niets op af te dingen. Het bijbehorende album Gentlemen Street staat zowaar toch op musicmeter, 1 stem met vier sterren en een kort positief stukje. Alleen vond de schrijver de voorgaande band Rainbow Train beter dan alleen The Train.

Daar aarzel ik dan, want Heaven on earth van de Rainbow train, gezongen door Anita Meyer (dacht ik), is in de verste verte niet te vergelijken met de rock van Gentlemen street, maar goed. Het album Gentlemen Street is natuurlijk nergens te vinden, alleen via Fonos is een exemplaar te verkrijgen. Misschien koop ik het nog wel eens.

De binnenkomers zijn allemaal rock wat de klok slaat, zij het allemaal van zeer verschillende origine. Streetplayer van Chicago is als single nog wel aardig. Maar de band zat anno 1980 in zeer zwaar weer met betrekking tot kritieken, succes en verkopen. En inderdaad, 11 jaar toeren en opnemen gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten en moet wel gaan leiden tot artistieke bloedarmoede. De composities worden bleekjes en gitarist Terry Kath (die zichzelf in 1978 per ongeluk had doodgeschoten) werd node gemist.

De rockabilly van Rocky Burnette is natuurlijk onmiskenbaar en duidelijk in opkomst met generatiegenoten als de Stray cats. Rockabilly komt en gaat maar voor Rocky Burnette bleef het met Tired of toein' the line slechts bij een eenmalig succes. Eigenlijk ben ik niet zo dol op rockabilly, eerlijk gezegd. Rocky moet overigens niet worden verward met zijn neefje Billy, die van 1988 tot 1995 in Fleetwood mac heeft gespeeld.

Eén van de grootste hits in de top 40 komt deze week ook binnen, Crying van Don McLean. Zijn versie van het wereldberoemde nummer van Roy Orbison. Na al die jaren staat het nummer nog steeds als een huis, ook al was Don McLean natuurlijk een beetje uit de mode, in 1980.

Ten slotte moet zeker niet onvermeld blijven het derde succes van de Nederlandse band Vitesse. Prima Nederpop rock, eerlijk en nog geheel ontdaan van de kenmerkende productie uit de jaren '80.

Het was geen Russisch roulette waar Terry Kath aan is gestorven. Voor de gein liet hij een 9 mm-pistool met een ogenschijnlijk lege holster zien aan z'n vrouw en een roadie (5 lege kamers) en verzekerde ze dat het leeg was. In de 6de kamer zat echter nog een kogel toen hij de trekker overhaalde.
Dom om zo met een wapen te spelen, maar bovenal verschrikkelijk.

musician schreef:
Toeval of niet, Hans Vermeulen is inmiddels door Leo Blokhuis geïnterviewd, The Shirts ook. Hans Vermeulen moet dan altijd gevraagd worden naar The Eyes of Jenny maar in Sandy Coast verband is mijn all time favourite natuurlijk True love that's a wonder.

Natuurlijk is True love that's a wonder veel beter dan The eyes of Jenny, maar hun beste (met afstand) vind ik wel het weergaloze Capital punishment, zonder meer één van de beste Nederlandse producties aller tijden.

kaztor schreef:
Het was geen Russisch roulette waar Terry Kath aan is gestorven. Voor de gein liet hij een 9 mm-pistool met een ogenschijnlijk lege holster zien aan z'n vrouw en een roadie (5 lege kamers) en verzekerde ze dat het leeg was. In de 6de kamer zat echter nog een kogel toen hij de trekker overhaalde.
Dom om zo met een wapen te spelen, maar bovenal verschrikkelijk.

Dat maakt het inderdaad des te treuriger. Wijdverbreid misverstand met die Russische roulette, het heeft jarenlang in de encyclopedie van Oor gestaan. Maar het is een bezopen vergissing natuurlijk, denken dat er geen kogels meer inzittenden en dan het pistool maar tegen het hoofd zetten.....

edit: ik heb het oorspronkelijk stukje even aangepast, inzake zijn dood.

musician schreef:
Vind iemand het ook interessant dat ik wekelijks de Engelse top 40 uit die tijd in het topic plaats of is dat teveel van het goede?? Mij lijkt het leuk, niet alleen ter vergelijk maar ook wat betreft boeiende ontwikkelingen, waar Engeland in ieder geval inzake rockmuziek toch de bakermat van mag worden genoemd.

Maar als het teveel van het goede is, is het mij ook prima, dat lees ik dan wel.

De achterliggende gedachte klopt, dus het lijkt mij een leuk idee, als het maar overzichtelijk gepresenteerd wordt. Als de hitlijsten over elkaar heen buitelen heb ik er nu al weleens moeite mee om de juiste hitlijst aan de juiste persoon te koppelen (zie boven... ). Maar dat kan ook aan mijn leeftijd liggen.
Als je de Engelse lijst net als je eigen lijst op dinsdagavond publiceert, is het nog wel te volgen, denk ik.

Ik begon trouwens zelf rond 1980/1981 de Amerikaanse hitlijsten een beetje in de gaten te houden, dus misschien kan ik daar uit mijn herinnering nog wel wat uit putten en toevoegen. Dan gaan we de Nederlandse (en onze eigen) hitlijsten toch een beetje volgen vanuit mondiaal perspectief. Kan heel interessant zijn.

ranboy schreef:
Natuurlijk is True love that's a wonder veel beter dan The eyes of Jenny, maar hun beste (met afstand) vind ik wel het weergaloze Capital punishment, zonder meer één van de beste Nederlandse producties aller tijden.

Fantastische productie indeed, inclusief die doodsklokken en al die bijgeluiden uit de kerker.

musician schreef:

In dat kader is het onbegrijpelijk dat zo'n project als The Train absoluut niet van de grond is gekomen. Onbekend gebleven, onbemind en onverkocht. Toch heeft Hans Vermeulen met Gentlemen Street een prima rocksong geschreven, niets op af te dingen. Het bijbehorende album Gentlemen Street staat zowaar toch op musicmeter, 1 stem met vier sterren en een kort positief stukje. Alleen vond de schrijver de voorgaande band Rainbow Train beter dan alleen The Train.

Daar aarzel ik dan, want Heaven on earth van de Rainbow train, gezongen door Anita Meyer (dacht ik), is in de verste verte niet te vergelijken met de rock van Gentlemen street, maar goed. Het album Gentlemen Street is natuurlijk nergens te vinden, alleen via Fonos is een exemplaar te verkrijgen. Misschien koop ik het nog wel eens.

Ik word toch wel erg nieuwsgierig naar dat nummer van The Train - van band, nummer en album had ik in elk geval tot voor kort nog nooit gehoord. Het introotje, waarnaar eerder een linkje in dit topic was opgenomen, klonk in elk geval veelbelovend. Kennelijk zijn we alwéér gestuit op zo'n volkomen vergeten prachtnummer.

Overigens is het Rainbow Train-album van heel behoorlijke kwaliteit en méér rock dan je op basis van Heaven op Earth zou vermoeden. De tweede single, Another band (ook een kleine hit geweest en gezongen door Hans Vermeulen zelf) geeft al een betere indruk. Ik begrijp je redenering overigens wel: Anita Meyer is een uitstekende zangeres, maar ze heeft een wat kinderlijk stemmetje dat binnen rockmuziek niet echt past. Het klinkt dan al gauw als pópmuziek.

musician schreef:
De binnenkomers zijn allemaal rock wat de klok slaat, zij het allemaal van zeer verschillende origine. Streetplayer van Chicago is als single nog wel aardig. Maar de band zat anno 1980 in zeer zwaar weer met betrekking tot kritieken, succes en verkopen. En inderdaad, 11 jaar toeren en opnemen gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten en moet wel gaan leiden tot artistieke bloedarmoede. De composities worden bleekjes en gitarist Terry Kath (die zichzelf in 1978 per ongeluk had doodgeschoten) werd node gemist.

Street Player is Chicago's poging tot disco - een poging om aan te sluiten bij de heersende mode, omdat de blazersrock van de groep in die jaren opeens wel heel ouderwets begon te klinken. Ik vind het zelf een prima single (en zeker de album- en de 12" versie), maar het bijbehorende album Chicago 13 is echt een tegenvaller. Ze zaten toen echt in een dip, ongetwijfeld ook vanwege de klap van het overlijden van de invloedrijke Terry Kath. Een paar jaar later zouden ze zichzelf opnieuw uitvinden als AOR- en ballad-band.

En enzigszins off-topic: leuk filmpje over The Shirts inderdaad bij De Wereld Draait Door.

De stemmen van The Shirts klinken ook nog steeds als een klok.

Dat vond ik ook.

Het nadeel van die korte filmpjes is dat je absoluut geen inzage krijgt in de vraag wat er daarna met de band gebeurd is, zeker in het geval van The Shirts geen rare vraag. Want ze leken het goed met elkaar te kunnen vinden, maar The Shirts hebben ook wel eens een comeback gemaakt zonder Annie Golden. Daar hoor je dan helaas niets over.

Ik heb de topictitel op verzoek gewijzigd. Ik ben bang dat ik het morgen vergeet, dus daarom een dagje eerder. Hopelijk is dat ok.

Het is wel even wennen aan de nieuwe titel. Net alsof je zegt dat het nu al 2011 is .

Eén jaar volgemaakt! Ik hoop dat er nog vele jaren volgen met spannende hitlijsten en boeiende bespiegelingen.

sq
** bezig met scannen voor de plaatjes bij komende weken **

Ik ben blij dat iedereen het nu al weet te vinden

Om te proberen, alvast de afsluitende Engelse top 40 van 29 december (daarna verplaats ik hem naar dinsdag, Gaucho )

01 Another brick in the wall - Pink floyd
02 I have a dream - Abba
03 Walking on the moon - The Police
04 Daytrip to Bangor - Fiddler's dram
05 I only want to be with you - The Tourists
06 Rapper's delight - Sugar hill gang
07 Wonderful christmas time - Paul McCartney
08 Que sera mi vida - Gibson brothers
09 My simple heart - Three degrees
10 Brass in pocket - The Pretenders
11 No more tears - Streisand/Summer
12 Off the wall - Michael Jackson
13 John, I'm only dancing again (1975) - David Bowie
14 Union city blue - Blondie
15 Confusion/Last train to London - ELO
16 Living on an island - Status quo
17 Is it love you're after - Rose royce
18 Nights in white satin - Moody blues
19 One step beyond - Madness
20 Tears of a clown - The Beat
21 When you're in love - Dr. Hook
22 Rockabilly rebel- Matchbox
23 Complex - Gary Numan
24 Working for the Yankee dollar - The Skids
25 It won't seem like Christmas - Elvis Presley
26 Crazy little thing called love - Queen
27 Diamond smiles - Boomtown rats
28 Please don't go - Kc & the sunshine band
29 London calling - The Clash
30 Blue Peter - Mike Oldfield
31 The sparrow - The Ramblers
32 My feet keep dancing - Chic
33 Spacer - Sheila & the black devotion
34 In my house - Diana Ross
35 Moonlight and muzak - M
36 Christmas rappin' - Kurtis Blow
37 it's my house - Storm
38 I'm born again - Boney M
39 I wanna hold your hand - Dollar
40 One day at the time - Lena Martell

Tsja, wat hier over te zeggen? Ik kom wat nummers tegen die ik, achteraf bekeken, graag had willen hebben. Blondie, Gary Numan, David Bowie of Blue Peter van Mike Oldfield. Mijn kennis dat het blijkbaar ooit op single is verschenen haal ik o.a. hier vandaan.

Maar bewijs dat het allemaal ook in Nederland op single is verschenen heb ik lang niet altijd. Ik kan mij ook helemaal niet heugen de nummers die ik nu noem ooit te zijn tegengekomen op 7". Maar soms ook wel en dan kocht ik het ook vaak, ook al werd het dan helemaal niets in Nederland.

Fiddler's dram (04) klinkt als iets uit de tijd van Laurel & Hardy maar stamt toch echt uit 1980....

Edit: de noteringen zijn gelijk aan de lijst van een week eerder. Pink floyd had dus de Kersthit van het jaar 1979.

sq
musician schreef:

36 Christmas wrappin' - Kurtis Blow

YouTube - Kurtis Blow - Christmas Rapping (live on TOTP jan'80)

Nooit geweten dat-ie een nationale lijst had gehaald! Ken hele stukken nog uit mijn hoofd. Onder titel 'Rappin' met licht aangepaste tekst is het nog een single geweest in Nederland. Die zal in het voorjaar ook even in mijn top 15 verschijnen.

Zo wordt een mens toch nog weer wat wijzer.

Ik heb de titel nog even aangepast, het stond verkeerd in mijn boek Official Top 40 Charts.
Het is trouwens helemaal geen slecht nummer en past helemaal in de tijdgeest.

Tadaaaaaaa!!! Mijn eerste top 40 uit de jaren tachtig (zo staat het er in mijn schrift ook boven geschreven).

TOP 40 VAN ROB nr 184, 2-1-1980
dw vw aw
1 1 6 Another brick in the wall, part 2 - Pink Floyd
2 8 4 Sara - Fleetwood Mac
3 3 4 David's song - The Kelly Family
4 2 8 Still - The Commodores
5 6 5 Gentleman street - The Train
6 4 5 Thema uit 'De verlaten mijn' - Gheorghe Zamfir
7 5 7 Is it love you're after? - Rose Royce
8 9 4 I have a dream - Abba
9 13 4 Rapper's delight - The Sugarhill Gang
10 11 4 Last train to London/Confusion - ELO
11 12 4 I do rock 'n roll - Golden Earring
12 14 3 It should be Christmas everyday - Suzanne Michaels
13 7 7 Spacer - Sheila & the Black Devotion
14 19 4 Babe - Styx
15 15 5 Walking on the moon - The Police
16 25 3 What's a matter baby - Ellen Foley
17 20 3 It will come in time - Billy Preston & Syreeta
18 23 3 Can we still be friends? - Robert Palmer
19 10 10 Please don't go - KC & the Sunshine Band
20 26 3 On my radio - The Selecter
21 24 3 Presidential suite - Tiffany
22 21 5 Come on - The New Adventures
23 31 3 Rock sugar - Rob Grill
24 18 10 Goodbye stranger - Supertramp
25 36 2 Mono - The Monotones
26 27 4 Runaway/Living on an island - Status Quo
27 17 7 Lady of the dawn - Mike Batt
28 34 2 Carrie - Cliff Richard
29 -- 1 Cathy's clown - Tarney Spencer Band
30 33 2 Jealousy - Amii Stewart
31 35 2 Fly too high - Janis Ian
32 16 6 Wonderful Christmas time - Paul McCartney
33 -- 1 The long run - Eagles
34 -- 1 Tell everybody - Herbie Hancock
35 -- 1 Let freedom range - Pussycat
36 22 6 The ballad of Lucy Jordan - Marianne Faithful
37 28 12 Laugh and walk away - The Shirts
38 30 7 Gonna get along without you now - Viola Wills
39 29 17 The devil went down to Georgia - Charlie Daniels Band
40 32 8 No more tears - Barbra Streisand & Donna Summer

Het is nog wel een echte Kersttijd-lijst: weinig verschuivingen. Alleen Sara stijgt opvallend hard van 8 naar 2, en na 4 weken op 1 moet Pink Floyd nu toch gaan uitkijken. Verder gebeurt er bijna niks.

Ook de binnenkomers zijn, net als vorige week, een soort kliekjes die bij gebrek aan beter toch nog mogen binnenkomen.

Op 29 de Tarney Spencer Band, het producersduo achter het grote succes van Cliff Richard (die op dit moment zelf ook met Carrie één plaatsje hoger staat!). Een cover van het aloude Everly Brothers nummer. Toen klonk het best goed, nu wordt het nooit meer gedraaid.

Op 33 alsnog de Eagles met het titelnummer The long run. Ik vond er niet veel aan; hoger dan 32 zal hij niet komen...

Op 34 Herbie Hancock met een discohit, met vervormde stem (vocoder?). Ook aardig maar hoger dan 31 zal hij niet komen.

Pussycat op 35 dan? Een soort goede voornemens-hitje, maar helaas, nummer 35 was direct de hoogste positie.

Hopelijk brengt volgende week wat sterkere binnenkomers. Ik weet het wel zeker

sq
En natuurlijk van mij ook: Welkom in de 80s!

(afbeelding)

Mijn eerste lijst van t jaar:

De SQ top 15 van week 1 - 1980

(afbeelding)
nr.11

1 (1) Fleetwood Mac - Sara (4 wk)
2 (2) Diana Ross - No One Gets the Prize (7 wk)
3 (-) Poussez - You're All I Have
4 (5) Funky Four + One More - Rappin' and Rocking the House (2 wk)
5 (4) Jefferson Starship - Jane (7 wk)
6 (3) The Selecter - On My radio (3 wk)
7 (-) Ferrara - Love Attack (4 wk, re-enter)
8 (15) King Josey - Keep on dancin' (Rap all Night) (2wk)
9 (11) Players Association - Ride the Groove (2 wk)
10 (8) Chic - My Feet Keep Dancing (6 wk)
11 (-) Pam Nestor - Hiding and Seeking no More
12 (9) RK Veulpoepers BV - Den Egelantier (4 wk)
13 (14) Viola Wills - Gonna Get Along Wihout You Now (6 wk)
14 (7) Rose Royce - Is it Love You're After (6 wk)
15 (6) The Tourists - I Only Want To Be With You (3 wk)

(edit) Net als Ranboy bij mij ook een wat mager groepje nieuwe binnenkomers. Poussez de 3e officiele single van de (4-track) LP, Ferrara al eerder in de top 15 geweest, en Pam Nestor het uitverkoopsingletje, dat eigenlijk al meer dan een jaar oud bleek.

sq
Geinige reggae, toch wel:
YouTube - PAM NESTOR"Hiding & seeking(no more)"Tempus records1979

(afbeelding)

Beluister gewoon even voor de lol de eerste 10 seconden:
YouTube - Poussez - YOU'RE ALL I HAVE

Voor de zekerheid nog maar een keer, het blijft toch een van de meest krachtige discoplaten die ik heb:
YouTube - Ferrara - Love Attack (1979)

Sq, weer een lijst met eigenzinnige binnenkomers. Ik kende van jouw top 10 acht liedjes niet! Daarom een vraagje: zal die ontwikkeling van een persoonlijke lijst die weinig met de algemene top 40 overeenkomt, zich steeds verder voortzetten, of is dit een toevallige momentopname?

In mijn lijst zullen ook steeds vaker non-hits verschijnen, maar dat is een proces van vele jaren. Tegenwoordig heb ik misschien maar twee doublures tussen mijn lijst en de top 40, maar toen zat ik nog wel rond de 70%, en als ik de tipparade meeneem, zeker 90% overlap.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:15 uur

geplaatst: vandaag om 23:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.