MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III

zoeken in:
Perfect Day van Lou Reed.

Arrie, ze verpesten mijn topic. Ik ga straks mijn nummer 5 plaatsen om jullie te laten zwijgen...

pqt schreef:
Musicmeter is de nieuwe twitter

En dat is dus niet de bedoeling... berichten verwijderd.

Mensen moeten beseffen dat het hier geen speeltuin is.

5. Juggaknots - Trouble Man

(afbeelding)

Dit nummer is toch wel echte hiphop. Je hoort mensen weleens zeuren over echte hiphop. Lil Wayne is nep, Immortal Technique houdt het echt. Maar dat is onzin. Lil Wayne maakt ook hiphop, leer er mee leven. Toch is dit echte hiphop, nahmsaying? Nou ja, gewoon een oerharde beat, zoals het bedoeld is. Rauw, een harde sample en fijne scratches. De raps zijn gewoon hard. Het is de waarheid. Echtheid. Echtheidness.

Die biet is hart. Lekker nummer, nog nooit van gehoord eigenlijk. Misschien wel het beste nummer uit de top tien tot nu toe.

, deze kende ik niet. Erg lekker nummer!

Check dan vooral het album waar de track opstaat. Oké, dit is het beste nummer van de plaat (vind ik) maar de rest is meer dan de moeite waard en wel vergelijkbaar.

Juggaknots - Clear Blue Skies (2002)

Zo'n dope nummer

Had dat album ontdekt door MuMe, dit nummer luister ik nog regelmatig.

Ook ik kende deze nog niet, maar dit is een erg vet nummer! Zal het album eens gaan beluisteren.

Deze kende ik wel, maar de nr 5 positie is ietsiepietsiepietsie te hoog.

Ja, 6 was beter geweest besef ik me nu.

Ik had hem op 639 gezet.

Hoe kan dat nou in een top 500

panjoe (moderator)
Aangezien Arrie mijn niet-offtopicbericht had verwijderd:

Over de nummer 6:

Terechte nummer 6 is terecht.

Over de nummer 5:

Juggaknots zijn tof . Trouble Man is een ontzettend dope nummer, ongetwijfeld hun dopeste, die beat blijft me altijd bij .

Trobbie man! Breezly Brewin, wereldrapper.

pqt
Ik snap niet hoe de tip hiermee geassocieerd kon worden..

Wel erg lekker nummer, dat album ga ik pindakazen

Voor mij ook een ontdekking! Enkel het Coltraneloopje verveelt me wat, maar verder zit het echt prima in elkaar! Een heel album is geen prioriteit, maar wie weet, ooit op het goede moment..

De nummer vier volgt vanmiddag al (ongeveer om 14.00 uur), dus blijf op de kijkuit!

Dus er is niet echt meer tijd voor een tip, de meeste van jullie zullen niet online zijn voor die tijd. Maar goed, voor de enkele user die wel online is: Reve.

Reve - Gerard - Gerard Joling!!!

Het is dus Gerard Joling - Maak me Gek

Vreemd dat ie niet op 1 staat.

Komt er tenminste ook nog eens wat Nederlands voorbij

The Roots ft Eve & Erykah Badu - You Got Me

De nummer 1 van vorig jaar is een klein beetje gezakt, maar is nog altijd briljant genoeg voor de top 5. You Got Me is een heel erg rustig hiphopnummer dat leunt op haar geniale muzikaliteit. Een zorgvuldig uitgekozen sample met het hypnotiserende gedrum van ?uestlove. Dan zijn er de geweldige verzen, waar die van Eve misschien nog wel het meest opvalt. Hoever kun je boven jezelf uitstijgen? Het refrein van Erykah Badu maakt het nummer compleet, het wordt met zoveel gevoel gezongen (en bovendien heeft Badu de mooist denkbare stem). Dit zal altijd wel een van de beste nummers blijven die ik ooit gehoord heb.

Fantastisch nummer

panjoe (moderator)
Sowieso een geweldig nummer inderdaad . Maar vanwaar Reve? R(oots en) Eve?

Gast
geplaatst: vandaag om 07:43 uur

geplaatst: vandaag om 07:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.