Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III
zoeken in:
0
geplaatst: 6 juni 2011, 14:36 uur
Er is ook een versie met Jill Scott, maar dan merk je toch gelijk het klasseverschil tussen haar en een sublieme, karaktervolle stem als die van Erykah. Die nieuwe nummer 1 zal maar beter de moeite zijn...
0
geplaatst: 6 juni 2011, 15:25 uur
Dope nummer! Ik kende het ook nog niet. Het album zet ik in mijn nog luisteren-lijst. 
Nu ga ik even de poort open doen.

Nu ga ik even de poort open doen.
0
geplaatst: 6 juni 2011, 15:32 uur
Wat een prachtnummer. Badu zingt het refrein inderdaad op geweldige wijze, en de tekst is toch ook erg mooi. Instrumentaal is het ook geweldig, maar dat ben ik wel gewoon van The Roots. ?uestlove is een baas.
0
geplaatst: 6 juni 2011, 16:05 uur
Rob, Wist je dit:
Toen ik je nummer 5 van Juggaknots luisterde herkende ik het meteen terwijl ik het nog niet ken dit komt omdat er een iets te duidelijke sample inzit van John Coltrane
luister hier
is wel grappig mijn vader draait die muziek vaak van John Coltrane
en ja sorry dat ik zo laat reageer rob maar ik had het druk, en ik vind het niet een top 5 nummer ook sorry.
Nummer 4: Achterlijk goed. Nou goed?
Toen ik je nummer 5 van Juggaknots luisterde herkende ik het meteen terwijl ik het nog niet ken dit komt omdat er een iets te duidelijke sample inzit van John Coltrane
luister hieris wel grappig mijn vader draait die muziek vaak van John Coltrane

en ja sorry dat ik zo laat reageer rob maar ik had het druk, en ik vind het niet een top 5 nummer ook sorry.
Nummer 4: Achterlijk goed. Nou goed?
0
geplaatst: 6 juni 2011, 16:11 uur
Ik had het trouwens over dat Juggaknots nummer. Dat nummer van The Roots ken ik natuurlijk wel. 

0
geplaatst: 6 juni 2011, 16:11 uur
Ja Timmie en die hoorde jij er in zonder het op te zoeken.
Cool story bro.
Cool story bro.
0
geplaatst: 6 juni 2011, 16:13 uur
Ik hoorde de sample direct is wist dat ik het eerder had gehoord en ik wist dat het muziek van mijn vader was, maar ik wist niet welke track het was en welke artiest. hoe heet je ook al weer? ik ben het vergeten.
0
geplaatst: 6 juni 2011, 16:16 uur
Nummer van de Juggaknots is hard, harder dan Flamman & Abraxas. You Got Me is matig, heb er nooit wat aangevonden. The Roots hebben veel betere dingen gedaan. Saaie beat, en in de zang hoor ik ook niet wat mensen daar nou zo goed aan vinden.
0
geplaatst: 6 juni 2011, 16:22 uur
Jawel, de zang is erg mooi. Mooi nummer ja. Ook weer niet iets dat ik in mijn top 5 zou zetten, maar weer een erg mooi nummer.
0
geplaatst: 6 juni 2011, 16:58 uur
You Got Me is niet voor niets altijd het excuushiphopnummer in mijn eigen muzieklijstjes
.
.
0
geplaatst: 6 juni 2011, 20:42 uur
Juggaknots erg goed, al had het iets korter gemogen. You Got Me is natuurlijk prachtig. 

0
Mb.
geplaatst: 7 juni 2011, 00:35 uur
Dat nummer van Juggaknots is erg sterk. Toch is het wat mij betreft niet het beste nummer op het album. Stond het nummer vorig jaar ook niet in je top 10? Die van de Roots is verder ook leuk.
0
geplaatst: 7 juni 2011, 10:25 uur
Vorig jaar stond Juggaknots op 15. Mijn volgende update volgt zo (nog maximaal een uurtje wachten)...
De tip is Kubus.
De tip is Kubus.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 7 juni 2011, 10:39 uur
De laatste 2 dagen heb ik Trouble Man veel geluisterd dankzij deze lijst:
Well if we crazed, deranged well then we fittin
If you say the world's a normal place, who the fuck you kiddin?
Your mind's blind if you say you haven't seen this
As I walk the fine line between insanity and genius

Je tip voor vandaag zegt me niks, tenzij het over de Nederlandse Kubus gaat. Wat me te obvious en daardoor sterk lijkt.
Well if we crazed, deranged well then we fittin
If you say the world's a normal place, who the fuck you kiddin?
Your mind's blind if you say you haven't seen this
As I walk the fine line between insanity and genius

Je tip voor vandaag zegt me niks, tenzij het over de Nederlandse Kubus gaat. Wat me te obvious en daardoor sterk lijkt.
0
geplaatst: 7 juni 2011, 10:40 uur
Misschien is het een nummer van een van zijn partners? Bang Bang of Rico bijvoorbeeld. 

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 7 juni 2011, 11:01 uur
Van mij mag het Hamvraag zijn dan. 
Het beste NL hiphop nummer is natuurlijk Dipsaus
.

Het beste NL hiphop nummer is natuurlijk Dipsaus
.
0
geplaatst: 7 juni 2011, 11:07 uur
3. Blockhead - Carnivores Unite

Ik ben dol op dit soort producers. Ze geven een nummer leven. Een vol geluid, diverse samples en een sterke sfeer. Dat levert in de meeste gevallen de nodige spanning op, maar daar is bij dit nummer eigenlijk geen spraken van. Het is een heerlijk onbezorgde sfeer dat mij een euforisch gevoel geeft. Daarom staat dit nummer op 3, en kunnen jullie gaan zeuren dat het te hoog staat. Fuck de leven, ik heb Blockhead.

Ik ben dol op dit soort producers. Ze geven een nummer leven. Een vol geluid, diverse samples en een sterke sfeer. Dat levert in de meeste gevallen de nodige spanning op, maar daar is bij dit nummer eigenlijk geen spraken van. Het is een heerlijk onbezorgde sfeer dat mij een euforisch gevoel geeft. Daarom staat dit nummer op 3, en kunnen jullie gaan zeuren dat het te hoog staat. Fuck de leven, ik heb Blockhead.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 7 juni 2011, 11:22 uur
Hij staat niet te hoog (sowieso staat niks te hoog, anders is het niet meer jouw subjectieve toplijst, amirite?), Blockhead is een held en de wereld mag het weten. Verder wat Kebab zegt.
0
geplaatst: 7 juni 2011, 13:27 uur
Leuk nummer van Blockhead, Rob. Moet ik maar eens wat meer van gaan luisteren! 

0
geplaatst: 7 juni 2011, 15:50 uur
Heel erg
. Ga ik meer van opzoeken.
En staat The Gates op nummer 1 of 2?
. Ga ik meer van opzoeken.En staat The Gates op nummer 1 of 2?

* denotes required fields.