Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III
zoeken in:
0
Mb.
geplaatst: 7 juni 2011, 17:58 uur
Blockhead is typisch zo'n naam die ik al jaren voorbij zie komen, maar waar ik nooit echt de moeite voor heb genomen. Op basis van dit nummer krijg ik daar geen spijt van. Het is een uitstekend nummer, maar het verlangt niet naar meer. Die stem op het einde... wie is dat eigenlijk? Het komt me zo bekend voor, maar op de een of andere manier kan ik het niet plaatsen. Kool Keith misschien? 

0
geplaatst: 8 juni 2011, 11:47 uur
Dit is trouwens de tip voor de nummer 2 (die ik vanavond plaats).

0
geplaatst: 8 juni 2011, 12:00 uur
Tip voor de nummer 2: "Het is niet nummer 1."
Logisch, R&P, logisch.
Logisch, R&P, logisch.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 12:02 uur
Haha, hoewel dat het geval had kunnen zijn is het min of meer toeval. Hoewel ik van te voren wist dat Derrick Rose met nummer 1 speelt (en ik op hem gegoogled heb). Ook Derrick Rose heeft trouwens niks met de tip te maken. Het gaat echt om het tafereel zelf.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 17:59 uur
2. Jurassic 5 - What's Golden
"We're not balling
We take it back to the days of yes y'all-in'
We holding onto what's golden"
Op nummer 2 staat gezelligheid. Want gezelligheid kent geen tijd. Jurassic 5, helaas ten einde, maar nog altijd helemaal het einde. What's Golden is een klassieker, met dank aan een krachtige beat die gezelligheid schenkt. Epicness. Bovendien zijn de raps van een geniaal kaliber, de MC's zijn de shit als de Chicago Bulls. En dan heb je nog dat legendarische refrein: gewoon uit volle borst meezingen. Ik heb dit nummer twee keer live gehoord (niet volledig, alleen Chali 2na speelde het nummer) en dan is het toch net alsof je een vel van 50 vierkante meter aan bubbeltjesplastic ter beschikking hebt. Onbeschrijfelijk hoe vrolijk deze track mij maakt.
"We're not balling
We take it back to the days of yes y'all-in'
We holding onto what's golden"
Op nummer 2 staat gezelligheid. Want gezelligheid kent geen tijd. Jurassic 5, helaas ten einde, maar nog altijd helemaal het einde. What's Golden is een klassieker, met dank aan een krachtige beat die gezelligheid schenkt. Epicness. Bovendien zijn de raps van een geniaal kaliber, de MC's zijn de shit als de Chicago Bulls. En dan heb je nog dat legendarische refrein: gewoon uit volle borst meezingen. Ik heb dit nummer twee keer live gehoord (niet volledig, alleen Chali 2na speelde het nummer) en dan is het toch net alsof je een vel van 50 vierkante meter aan bubbeltjesplastic ter beschikking hebt. Onbeschrijfelijk hoe vrolijk deze track mij maakt.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 18:01 uur
Damn dat is inderdaad een verdomd geile track, Robje. Die beat is paggalicious.
Chali 2na
Chali 2na

0
geplaatst: 8 juni 2011, 18:10 uur
Een klassieker en ik kan me nog herinneren toen die uitkwam, dat leek me altijd meer iets voor vijftigers.
Maar deze track verdient zeker die status! Als ik vijftig ben.
Maar deze track verdient zeker die status! Als ik vijftig ben.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 18:29 uur
Goed nummer, maar ik vind 'm toch minder dan vorige tracks. Het refrein is natuurlijk wel erg sterk.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 18:33 uur
Rob, ik had dit niet verwacht van jou ik vind het vanaf het begin al de beste track op het album
en daarom staat het album ook in mijn top10 en vind ik dit dus ook een super track rob je bent goed.!!!!
en daarom staat het album ook in mijn top10 en vind ik dit dus ook een super track rob je bent goed.!!!!
0
geplaatst: 8 juni 2011, 18:44 uur
Heul lekker. Geen top-10-materiaal voor mij, maar heul lekker.
En nu moet The Gates op nummer 1 staan want een hiphoptop-500 zonder The Gates is geen hiphoptop-500.
En nu moet The Gates op nummer 1 staan want een hiphoptop-500 zonder The Gates is geen hiphoptop-500.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 19:27 uur
Vrijdag plaats ik pas de nummer 1, dit om de spanning er nog wat langer in te houden. Nou ja, spanning? Iedereen weet/denkt toch dat The Gates op de hoogste plaats staat.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 19:28 uur
In mijn hiphoptop-500 zou The Gates niet voorkomen. Tenzij ik hem er in zou zetten natuurlijk.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 19:28 uur
Geweldig nummer
Refrein is ziek
Die beat is ziek
Die verses zijn ziek
Deze zou ook hoog staan in mijn hip-hop top 500.
Refrein is ziek
Die beat is ziek
Die verses zijn ziek
Deze zou ook hoog staan in mijn hip-hop top 500.
0
geplaatst: 8 juni 2011, 19:41 uur
0
geplaatst: 8 juni 2011, 20:09 uur
Ook wel geschreven als hip hop of hip-hop, daar is inderdaad geen woord aan gelogen.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 8 juni 2011, 21:45 uur
:Y ik ook. Dit nummer kende ik nog van vorige keer, vond ik toen inderdaad al een erg gezellig nummer.
Als de laatste van Dilated Peoples is (ik verwacht het niet) had ik het perfect voorspeld
.
panjoe schreef:
Ik verwacht nog eentje Roots, eentje De La Soul, eentje Dilated Peoples, eentje J5 en eentje Atmosphere.
Ik verwacht nog eentje Roots, eentje De La Soul, eentje Dilated Peoples, eentje J5 en eentje Atmosphere.
Als de laatste van Dilated Peoples is (ik verwacht het niet) had ik het perfect voorspeld
.
0
Mb.
geplaatst: 8 juni 2011, 22:07 uur
Leuk nummer, maar niet meer dan dat. Ik ben benieuwd naar je nummer 1.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 9 juni 2011, 01:14 uur
Het zou heul vet zijn als Aesop Rock & El-P - Gun for the Whole Family op 1 stond. Maar het zal The Gates wel weer zijn.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 11:15 uur
Weer? Dat zou voor het eerst zijn. Vorig jaar stond de track op 248, het jaar daarvoor stond het niet in mijn top 500.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 11:23 uur
Maar goed, de tip voor de nummer 1 (die ik dus pas vrijdag plaats):

* denotes required fields.