Muziek / Toplijsten en favorieten / Rob's hiphop top 500 Pt. III
zoeken in:
0
geplaatst: 9 juni 2011, 11:36 uur
Nee, CunninLynguists - The Gates, maar ik probeer jullie op het verkeerde been te zetten.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 13:20 uur
En voor de users die het nog niet weten: na de top 500 hiphop zal ik in dit topic een top 10 van nummers buiten het genre hiphop plaatsen. Als toetje. Vla.
0
toris
geplaatst: 9 juni 2011, 16:23 uur
Het is sowieso The Gates, aangezien Rob een maandje geleden een top 5 bij Cunnlynguists heeft geplaats, waar The Gates op 1 staat, en de andere 4 zijn al geweest ( + nog wat andere nummers ). Hoe dan ook, je zou me er heel blij mee maken.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 18:59 uur
Heb voor de gein maar een top 10 gemaakt
En aangezien we toch nog een dag moeten wachten tot R&P 'The Gates' plaatst:1. Gorillaz ft. Del the Funky Homosapien - Clint Eastwood
2. Atmosphere - The Waitress
3. Typhoon - Vlieger
4. CYNE - First Person
5. Gorillaz ft. MF Doom - November has Come
6. Atmosphere - Painting
7. Jedi Mind Tricks ft. R.A. the Rugged Man - Uncommon Valor (A Vietnam Story)
8. Nas - Represent
9. Dangerdoom - Crosshairs
10. Jurassic 5 - What's Golden
Dus. Iron Galaxy van Cannibal Ox valt nét buiten de boot.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 19:25 uur
Timmie schreef:
goede top 10 hoor, ik ken alleen die van typhoon niet.
goede top 10 hoor, ik ken alleen die van typhoon niet.
Gauw luisteren. Ongelooflijk nummer, krijg er enorm kippenvel van, van die beat met die violen, van de lyrics, van de refrein: puur genieten. Eén van de beste nummers die ik ken. Hele album, Tussen Licht en Lucht, is geweldig, één van de beste hip-hop albums en zeker het beste Nederhop album.
0
Mb.
geplaatst: 9 juni 2011, 19:30 uur
Toen ik begon met ontdekken van Hip-Hop was het nummer Clint Eastwood al gauw één van mijn favorieten. Inmiddels ken ik dermate veel toffe Hip-Hop dat het die eer verloren heeft, maar het blijft natuurlijk een geweldig nummer. 

0
geplaatst: 9 juni 2011, 19:36 uur
@ Mb.
Clint Eastwood is ook mijn favoriete Gorillaz nummer (mijn favoriete band) en mijn op 2 na favoriete nummer ooit. En dat is misschien niet origineel, dat het mijn Gorillaz favoriet is op zijn minst dan, maar ik kan er niks aan doen. Ga echt helemaal op in dat nummer. Het stukje (fluisterend) ''No squealing, remember that it's all in your head'' en dan ''I ain't haaappy'' is puur kippenvel. Zal nog wel even (als niet voor altijd, tenzij ik er misschien op uitgekeken raak) op 1 blijven.
Clint Eastwood is ook mijn favoriete Gorillaz nummer (mijn favoriete band) en mijn op 2 na favoriete nummer ooit. En dat is misschien niet origineel, dat het mijn Gorillaz favoriet is op zijn minst dan, maar ik kan er niks aan doen. Ga echt helemaal op in dat nummer. Het stukje (fluisterend) ''No squealing, remember that it's all in your head'' en dan ''I ain't haaappy'' is puur kippenvel. Zal nog wel even (als niet voor altijd, tenzij ik er misschien op uitgekeken raak) op 1 blijven.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 19:46 uur
Mooie top tien, Niels! R&P is wel professioneler, hij werkt met Youtube en prentjes.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 19:48 uur
Ik had ook R&P's top 500 kunnen verstoren door net als hem mijn nummers 10 tot 1 te gaan plaatsen, mét plaatjes
Gelukkig voor hem ben ik zo niet. Maar wil je dan een plaatje? Oké:

Gelukkig voor hem ben ik zo niet. Maar wil je dan een plaatje? Oké:
0
geplaatst: 9 juni 2011, 19:50 uur
Liever via PM, Niels, dit is nog altijd het topic van R&P 
Ik kijk trouwens wel uit naar de nr. 1 van R&P, al is iedereen hier het er al over eens dat dat 'The Gates' gaat zijn van CunninLynguists?
Nou ja, het zou zomaar kunnen..

Ik kijk trouwens wel uit naar de nr. 1 van R&P, al is iedereen hier het er al over eens dat dat 'The Gates' gaat zijn van CunninLynguists?
Nou ja, het zou zomaar kunnen..
0
geplaatst: 9 juni 2011, 19:54 uur
R&P heeft zelf gezegd dat het The Gates wordt. Maar met Rob weet je het nooit natuurlijk.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 19:57 uur
Ja hoor, zelfs Rob gooit niet zijn nummer 1 eventjes uit zijn top 500 omdat we het al weten. Dat zou wel erg raar zijn. Ik denk eerder dat hij eerst het verkeerde nummer plaatst o.i.d. dan dat hij dat doet 

0
geplaatst: 9 juni 2011, 20:00 uur
Verwarring alom. Dat is net wat R&P beoogt.
Nee, het zal 'The Gates' wel wezen.
Nee, het zal 'The Gates' wel wezen.

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 9 juni 2011, 20:19 uur
UmindC schreef:
R&P heeft zelf gezegd dat het The Gates wordt. Maar met Rob weet je het nooit natuurlijk.
De manier waarop ie het zei suggereerde weer dat het hem niet wordt
. Maar wie weet is dat ook weer een double cross, een triple cross if you like.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 21:57 uur
Morgen plaats ik The Gates en zullen al jullie zorgen verdwijnen. En Niels: leuke top 10, maar het heeft natuurlijk niks op een top 500.
0
geplaatst: 9 juni 2011, 22:40 uur
niels94 schreef:
Ja hoor, zelfs Rob gooit niet zijn nummer 1 eventjes uit zijn top 500 omdat we het al weten. Dat zou wel erg raar zijn. Ik denk eerder dat hij eerst het verkeerde nummer plaatst o.i.d. dan dat hij dat doet
Dat doet hij wel. Hij zei tegen mij al dat hij dat zou doen als ik het zou verraden!

0
geplaatst: 10 juni 2011, 11:06 uur
Ik ga de nummer 1 denk ik rond het middaguur plaatsen, ik kan het ook wel s'avonds doen maar de spanning is er toch een beetje uit nu iedereen weet wat het gaat worden. 

0
geplaatst: 10 juni 2011, 11:18 uur
Voor ik naar de nummer 1 ga, eerst vijf tracks die de lijst net niet gehaald hebben...
Molemen ft Casual, Virtuoso & Del the Funky Homosapien - Scarlett Letter
Een goede kanshebber om wel in de top 500 te staan de volgende keer dat ik zo'n topic start. Een erg fijne productie, eentonig maar krachtig. Simpel doet het vaak wel goed bij mij. De raps zijn van een hoog niveau, Del the Funky Homosapien rapt voor mij het best op deze track. Die man heeft een geweldige flow, en hier vooral zo levenslustig.
De volgende afvallers volgen zo.
Molemen ft Casual, Virtuoso & Del the Funky Homosapien - Scarlett Letter
Een goede kanshebber om wel in de top 500 te staan de volgende keer dat ik zo'n topic start. Een erg fijne productie, eentonig maar krachtig. Simpel doet het vaak wel goed bij mij. De raps zijn van een hoog niveau, Del the Funky Homosapien rapt voor mij het best op deze track. Die man heeft een geweldige flow, en hier vooral zo levenslustig.
De volgende afvallers volgen zo.

0
geplaatst: 10 juni 2011, 11:21 uur
Molemen ft. Slug, Aesop Rock & MF DOOM - Put Your Quarter Up
Ook van Molemen (de derde afvaller is dat niet) en dit is juist een lekker spacende beat. Alsof je in een soort van derdewereldland bent terecht gekomen terwijl je weet dat die niet bestaan. De rappers zijn natuurlijk totaal awesome. Ze hebben skills.
Ook van Molemen (de derde afvaller is dat niet) en dit is juist een lekker spacende beat. Alsof je in een soort van derdewereldland bent terecht gekomen terwijl je weet dat die niet bestaan. De rappers zijn natuurlijk totaal awesome. Ze hebben skills.
0
geplaatst: 10 juni 2011, 11:24 uur
Lil Wayne ft Curren$y - Grown Man
Een van de beste nummers van Lil' Wayne, had nu wel in mijn top 500 gestaan maar daar is het te laat voor (nummer 1 positie is sowieso iets te hoog). Zeer relaxte productie door de organische klanken ervan. En ook uitermate chille raps van Wayne en Curren$y. Sterk duo.
De volgende afvaller drop ik over ongeveer 1 kwartier.
Een van de beste nummers van Lil' Wayne, had nu wel in mijn top 500 gestaan maar daar is het te laat voor (nummer 1 positie is sowieso iets te hoog). Zeer relaxte productie door de organische klanken ervan. En ook uitermate chille raps van Wayne en Curren$y. Sterk duo.
De volgende afvaller drop ik over ongeveer 1 kwartier.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 10 juni 2011, 11:36 uur
De beat van Scarlet Letter is zeer nice, lekker vol. De rappers zijn prima, ik ben nog niet bij Del maar ik denk dat hij wel raad weet met deze begeleiding
.
.* denotes required fields.