Muziek / Toplijsten en favorieten / 1982 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen
zoeken in:
0
geplaatst: 10 augustus 2012, 20:44 uur
Musician's Top 15 van 12 augustus 1968:
01 (06) 02 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly
02 (01) 07 Suzie Q - Creedence Clearwater Revival
03 (09) 02 Hush - Deep purple
04 (04) 04 Need your love so bad - Fleetwood mac
05 (03) 05 America - The Nice
06 (10) 02 Magic bus - The Who
07 (05) 04 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield
08 (02) 06 Tuesday afternoon - The Moody Blues
09 (---) 01 Time has come today - The Chamber brothers
10 (07) 06 Days - The Kinks
11 (---) 01 Let there be light - Pink floyd
12 (---) 01 Everybody's talkin'- Nilsson
13 (---) 01 Say a little prayer - Aretha Franklin
14 (13) 03 Help yourself - Tom Jones
15 (---) 01 I've gotta get a message to you - Bee Gees
Prachtige nieuwe binnenkomers, prima tips van jullie. Een derde van de hitlijst is weer vervangen en dat had nog meer kunnen zijn.
Zo stond dit nummer 5 weken op één in de VS:
The Rascals - People got to be free

Eén van de opvolgers van het eerder dit jaar verschenen en prachtige How can I be Sure. Dit is wel een heel andere single maar is ongetwijfeld bekend. Delen er uit zijn terechtgekomen in een tune bij Radio Veronica. En wie weet: als je een beetje zou speuren, zou je misschien zelfs een top 15 kunnen samenstellen die uit 15 geheel andere platen zou bestaan....
01 (06) 02 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly
02 (01) 07 Suzie Q - Creedence Clearwater Revival
03 (09) 02 Hush - Deep purple
04 (04) 04 Need your love so bad - Fleetwood mac
05 (03) 05 America - The Nice
06 (10) 02 Magic bus - The Who
07 (05) 04 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield
08 (02) 06 Tuesday afternoon - The Moody Blues
09 (---) 01 Time has come today - The Chamber brothers
10 (07) 06 Days - The Kinks
11 (---) 01 Let there be light - Pink floyd
12 (---) 01 Everybody's talkin'- Nilsson
13 (---) 01 Say a little prayer - Aretha Franklin
14 (13) 03 Help yourself - Tom Jones
15 (---) 01 I've gotta get a message to you - Bee Gees
Prachtige nieuwe binnenkomers, prima tips van jullie. Een derde van de hitlijst is weer vervangen en dat had nog meer kunnen zijn.
Zo stond dit nummer 5 weken op één in de VS:
The Rascals - People got to be free
Eén van de opvolgers van het eerder dit jaar verschenen en prachtige How can I be Sure. Dit is wel een heel andere single maar is ongetwijfeld bekend. Delen er uit zijn terechtgekomen in een tune bij Radio Veronica. En wie weet: als je een beetje zou speuren, zou je misschien zelfs een top 15 kunnen samenstellen die uit 15 geheel andere platen zou bestaan....
0
geplaatst: 11 augustus 2012, 10:13 uur
Week 32 van 1968.
4. Aphrodite's Child - Rain And Tears
Aphrodite's Child was de samenwerking van Demis Roussos en Vangelis. Demis Roussos vind ik een zeer goede zanger met een apart stemgeluid en de arrangementen van Vangelis zijn sfeervol en inventief die dit eenvoudig nummer tot een hoger peil tillen.
Cijfer: 8
5. Blues Dimension - Get Ready
Dit nummer is oorspronkelijk van Temptations, in deze versie met een hoog tempo komt dit nummer echter niet tot zijn recht temeer omdat de zang ook niet overtuigt.
Cijfer: 4,5
9. Blue Cheer - Just A Little Bit
Klinkt voor die tijd erg heavy met dreigend gitaargeluid, sinistere zang en knallende drums, ik kan mij best voorstellen dat vele bands daardoor zijn beïnvloed. Inderdaad erg opwindend met ook verrassende tempowisselingen.
15. Gilles Dreu - Alouette
Een Franstalig nummer dat ik in mijn kindertijd al kende. Ik vind het nog steeds een vlotte en aangename melodie en ritme hebben.
17. The Flirtations - Someone Out There
Dit nummer kende ik nog niet, het klinkt als een Supremes-kloon en het is ook wat overgeproduceerd maar de melodie en behoorlijke zang trekken mij over de streep.
Cijfer: 6,5
18. Rika Zaraï - Jerushala'im Shel Zahav
Dit hebben wij vorig jaar nog gehad. Dit is niet mijn ding maar de melodie blijft wel hangen en het is ongetwijfeld goed bedoeld.
Cijfer: 5
19. The Motions - I Ain't Got Time
Dat hoort wederom in de categorie 'niet slecht maar het doet mij weinig'. Ik vind het te identiteitsloos, ik heb er teveel een déjà-vugevoel bij.
Binnenkomer in de Top 40 die de Tipparade oversloeg:
#34: Johnny Blenco - Oh, Lola!
De antwoordplaat op Zwarte Lola? Hoempapa-deuntje met karamellenverzen, om één keer te horen en dan snel te vergeten.
Cijfer: 2
Aphrodite's Child was de samenwerking van Demis Roussos en Vangelis. Demis Roussos vind ik een zeer goede zanger met een apart stemgeluid en de arrangementen van Vangelis zijn sfeervol en inventief die dit eenvoudig nummer tot een hoger peil tillen.
Dit nummer is oorspronkelijk van Temptations, in deze versie met een hoog tempo komt dit nummer echter niet tot zijn recht temeer omdat de zang ook niet overtuigt.
Klinkt voor die tijd erg heavy met dreigend gitaargeluid, sinistere zang en knallende drums, ik kan mij best voorstellen dat vele bands daardoor zijn beïnvloed. Inderdaad erg opwindend met ook verrassende tempowisselingen.
Een Franstalig nummer dat ik in mijn kindertijd al kende. Ik vind het nog steeds een vlotte en aangename melodie en ritme hebben.
Dit nummer kende ik nog niet, het klinkt als een Supremes-kloon en het is ook wat overgeproduceerd maar de melodie en behoorlijke zang trekken mij over de streep.
Dit hebben wij vorig jaar nog gehad. Dit is niet mijn ding maar de melodie blijft wel hangen en het is ongetwijfeld goed bedoeld.
Dat hoort wederom in de categorie 'niet slecht maar het doet mij weinig'. Ik vind het te identiteitsloos, ik heb er teveel een déjà-vugevoel bij.
De antwoordplaat op Zwarte Lola? Hoempapa-deuntje met karamellenverzen, om één keer te horen en dan snel te vergeten.
Cijfer: 2
0
geplaatst: 11 augustus 2012, 11:44 uur
LucM schreef:
Ah! Het debuut van Demis Roussos! Daar gaan we de komende jaren nog veel plezier aan beleven!
Iets dat niet kan worden gezegd van de andere tip-kandidaten...Hoewel ik zal zeggen dat het nummer van Blue Cheer alleszins verdienstelijk is (8)
0
geplaatst: 11 augustus 2012, 12:50 uur
Week 32 - 10 augustus 1968
Top 40

Zo'n beetje het niveau van deze week.
Binnenkomers in de Tipparade:
Rain And Tears (net nu het weer een beetje knapjes begint te worden zeker) is natuurlijk de debuutsingle van Aphrodites Child, maar eigenlijk vind ik het een voorschotje op Demis Roussos' flauwe solo-carrière (het werd later in die hoedanigheid ook weer een hit). De band heeft in ieder geval veel betere dingen gedaan [4].
Over Get Ready ben ik ook niet te spreken. Het wordt door de Blues Dimension letterlijk en figuurlijk afgeraffeld. Alsof ze de trein moeten halen of in de hoogste spoed naar de wc moeten [4,5].
De link van Blue Cheer heb ik even aangepast naar de originele versie. Ik kende het nummer nog niet, maar dit is ongelofelijk heftig! Ze spelen alsof hun leven ervan afhangt en dat is in dat genre natuurlijk een pré. Vooral de tempowisseling in het midden vind ik fantastisch!
[8,5].
Alouette is muzikaal nog wel te doen, maar de achtergrondvocalen boren het werkje finaal de grond in (die uithalen...
). Zonder die vocalen had het een krappe voldoende gekregen, nu kan ik er helaas niet meer aan kwijt dan een [2]. Zonde.
Het nummer van The Flirtations ken ik vaag. Ik heb het vast meegekregen van al die uren radio bij m'n ouders thuis in m'n jeugd. Het klinkt vertrouwd, goed geproduceerd en goed gezongen, maar het is ook wat risicoloos [6].
'Niet slecht' zegt LucM, maar ik vind het Motions-singletje zeker ook niet goed.
Ongelofelijk saai en kleurloos. Zit helemaal niets in [4].
We eindigen de week met wat hoempapa-gestuntel (Johnny Blenco: [1]. 'He's not gonna get the girl with that song!' zegt m'n lieve schatje) en dan ga ik weer verder met 1981.
Top 40

Zo'n beetje het niveau van deze week.
Rain And Tears (net nu het weer een beetje knapjes begint te worden zeker) is natuurlijk de debuutsingle van Aphrodites Child, maar eigenlijk vind ik het een voorschotje op Demis Roussos' flauwe solo-carrière (het werd later in die hoedanigheid ook weer een hit). De band heeft in ieder geval veel betere dingen gedaan [4].
Over Get Ready ben ik ook niet te spreken. Het wordt door de Blues Dimension letterlijk en figuurlijk afgeraffeld. Alsof ze de trein moeten halen of in de hoogste spoed naar de wc moeten [4,5].
De link van Blue Cheer heb ik even aangepast naar de originele versie. Ik kende het nummer nog niet, maar dit is ongelofelijk heftig! Ze spelen alsof hun leven ervan afhangt en dat is in dat genre natuurlijk een pré. Vooral de tempowisseling in het midden vind ik fantastisch!
[8,5].Alouette is muzikaal nog wel te doen, maar de achtergrondvocalen boren het werkje finaal de grond in (die uithalen...
). Zonder die vocalen had het een krappe voldoende gekregen, nu kan ik er helaas niet meer aan kwijt dan een [2]. Zonde.Het nummer van The Flirtations ken ik vaag. Ik heb het vast meegekregen van al die uren radio bij m'n ouders thuis in m'n jeugd. Het klinkt vertrouwd, goed geproduceerd en goed gezongen, maar het is ook wat risicoloos [6].
Musician postte op 12 november 2011 op verzoek wat Kaztor over Rika Zaraï schreef:
Dan krijgen we Rika Zarai met... Sommige artiesten hebben blijkbaar geen respect voor muziek-archivisten die maar moeten neerpennen wat de artiesten verzinnen. En dan zijn sommige van die verzinsels ook nog eens niet om aan te horen... [1].
Dan krijgen we Rika Zarai met... Sommige artiesten hebben blijkbaar geen respect voor muziek-archivisten die maar moeten neerpennen wat de artiesten verzinnen. En dan zijn sommige van die verzinsels ook nog eens niet om aan te horen... [1].
'Niet slecht' zegt LucM, maar ik vind het Motions-singletje zeker ook niet goed.
Ongelofelijk saai en kleurloos. Zit helemaal niets in [4].
We eindigen de week met wat hoempapa-gestuntel (Johnny Blenco: [1]. 'He's not gonna get the girl with that song!' zegt m'n lieve schatje) en dan ga ik weer verder met 1981.

0
geplaatst: 11 augustus 2012, 13:37 uur
kaztor schreef:
Alouette is muzikaal nog wel te doen, maar de achtergrondvocalen boren het werkje finaal de grond in (die uithalen...
). Zonder die vocalen had het een krappe voldoende gekregen, nu kan ik er helaas niet meer aan kwijt dan een [2]. Zonde.
). Zonder die vocalen had het een krappe voldoende gekregen, nu kan ik er helaas niet meer aan kwijt dan een [2]. Zonde.Grappig. Ik vind dat het liedje dankzij het achtergrondkoor juist heel bijzonder. Als ik me niet vergis waren dat Les Poppys, het jongenskoor dat later een grote hit scoorde met Non, non, rien n'a changé. (8)
0
geplaatst: 11 augustus 2012, 16:02 uur
Mijn Verrukkelijke 15 - 1968, Week 30
#1 - #5 The Who - Magic Bus (2wk)
#2 - #2 The Moody Blues - Tuesday Afternoon (5wk)
#3 - #8 Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad (2wk)
#4 - #1 Mason Williams - Classical Gas (8wk)
#5 - #3 Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count To Ten (5wk)
#6 - #6 Boudewijn De Groot - Waterdrager (3wk)
#7 - #5 Canned Heat - On The Road Again (4wk)
#8 - - Nilsson - Everybody's Talkin' (1wk)
#9 - #10 Deep Purple - Hush (2wk)
#10 - #9 The Moody Blues - Voices In The Sky (3wk)
#11 - #11 Wilson Pickett - I'm A Midnight Mover (2wk)
#12 - #14 Aretha Franklin - I Say A Little Prayer (2wk)
#13 - #15 Marvin Gaye & Tammi Terell - You're All I Need To Get By (2wk)
#14 - #13 The Classics IV - Spooky (23wk)
#15 - #7 Sly & The Family Stone - Dance To The Music (5wk)
Uit de lijst:
- - #12 The Doors - Hello, I Love You (na2wk)
Een hoop getrek en geduw sinds de invasie binnenkomers van vorige week.
Erg veel nummers willen graag, maar kunnen niet en andere nummers worden richting de uitgang geperst. The Doors moet het deze week betrekkelijk snel bezuren.
The Who pakt meer dan verdiend de toppositie.
#1 - #5 The Who - Magic Bus (2wk)
#2 - #2 The Moody Blues - Tuesday Afternoon (5wk)
#3 - #8 Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad (2wk)
#4 - #1 Mason Williams - Classical Gas (8wk)
#5 - #3 Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count To Ten (5wk)
#6 - #6 Boudewijn De Groot - Waterdrager (3wk)
#7 - #5 Canned Heat - On The Road Again (4wk)
#8 - - Nilsson - Everybody's Talkin' (1wk)
#9 - #10 Deep Purple - Hush (2wk)
#10 - #9 The Moody Blues - Voices In The Sky (3wk)
#11 - #11 Wilson Pickett - I'm A Midnight Mover (2wk)
#12 - #14 Aretha Franklin - I Say A Little Prayer (2wk)
#13 - #15 Marvin Gaye & Tammi Terell - You're All I Need To Get By (2wk)
#14 - #13 The Classics IV - Spooky (23wk)
#15 - #7 Sly & The Family Stone - Dance To The Music (5wk)
Uit de lijst:
- - #12 The Doors - Hello, I Love You (na2wk)
Een hoop getrek en geduw sinds de invasie binnenkomers van vorige week.
Erg veel nummers willen graag, maar kunnen niet en andere nummers worden richting de uitgang geperst. The Doors moet het deze week betrekkelijk snel bezuren.
The Who pakt meer dan verdiend de toppositie.
0
geplaatst: 11 augustus 2012, 21:17 uur
Geen tijd voor besprekingen deze week, maar natuurlijk wel voor een lijstje:
Herman's sounds of the 60s:
32 31 AW
01 01 05 Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count to Ten
02 03 02 Aretha Franklin - I Say A Little Prayer
03 05 05 Laura Nyro - Eli's Comin'
04 08 06 The Kinks - She's Got Everything
05 02 05 Neil Diamond - Two-Bit Manchild
06 04 09 Mason Williams - Classical Gas
07 11 02 The Who - Magic Bus
08 --- 01 Deep Purple - Hush
09 09 12 The Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash
10 --- 01 The Band - The Weight
11 06 03 The Dapps ft. Alfred Ellis - There Was A Time
12 --- 01 Martha Reeves & The Vandellas - I Can't Dance to the Music You're Playin'
13 10 02 Marvin Gaye & Tammi Terrell - You're All I Need to Get By
14 --- 01 Sergio Mendes - Fool on the Hill
15 07 06 Moody Blues - Tuesday Afternoon
exit:
Crazy World of Arthur Brown - Fire (na 7 weken)
Pink Floyd - Remember a Day (na 6 weken)
Steppenwolf - Born to Be Wild (na 7 weken)
The Zombies - Time of the Season (na 14 weken)
3 behoorlijk lang genoteerde platen en 1 heel lang genoteerde plaat (The Zombies, 14 weken) moeten het veld ruimen voor een aantal klassieke hitsingles. Van Hush vind ik het origineel eigenlijk de beste, maar die is te oud voor deze charts... Desalniettemin is de cover van Deep Purple te goed om te negeren: heerlijke plaat met fijn gitaarspel en goede zang. Verder kan ik niet om The Weight heen: schitterende popsong, wat een melodie! Martha Reeves scoort weer een hitje met een soulkraker en Sergio Mendes komt ook nog binnen met zijn uitvoering van Fool on the Hill: niet zo'n goed nummer als zijn eerdere hit 'The Look of Love', maar toch vind ik het wel wat hebben. Iron Butterfly, The Chamber Brothers en Nilsson kloppen op de deur, maar voor hen is er nog geen plekje vrij...
Verder lijken de Stones het puntenrecord te gaan breken en dan te bedenken dat er over een paar weken alweer een nieuwe single van ze aankomt... En ook opvallend (en niet eens bewust) zie ik ineens: 3 vrouwen in de top 3!
Herman's sounds of the 60s:
32 31 AW
01 01 05 Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count to Ten
02 03 02 Aretha Franklin - I Say A Little Prayer
03 05 05 Laura Nyro - Eli's Comin'
04 08 06 The Kinks - She's Got Everything
05 02 05 Neil Diamond - Two-Bit Manchild
06 04 09 Mason Williams - Classical Gas
07 11 02 The Who - Magic Bus
08 --- 01 Deep Purple - Hush
09 09 12 The Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash
10 --- 01 The Band - The Weight
11 06 03 The Dapps ft. Alfred Ellis - There Was A Time
12 --- 01 Martha Reeves & The Vandellas - I Can't Dance to the Music You're Playin'
13 10 02 Marvin Gaye & Tammi Terrell - You're All I Need to Get By
14 --- 01 Sergio Mendes - Fool on the Hill
15 07 06 Moody Blues - Tuesday Afternoon
exit:
Crazy World of Arthur Brown - Fire (na 7 weken)
Pink Floyd - Remember a Day (na 6 weken)
Steppenwolf - Born to Be Wild (na 7 weken)
The Zombies - Time of the Season (na 14 weken)
3 behoorlijk lang genoteerde platen en 1 heel lang genoteerde plaat (The Zombies, 14 weken) moeten het veld ruimen voor een aantal klassieke hitsingles. Van Hush vind ik het origineel eigenlijk de beste, maar die is te oud voor deze charts... Desalniettemin is de cover van Deep Purple te goed om te negeren: heerlijke plaat met fijn gitaarspel en goede zang. Verder kan ik niet om The Weight heen: schitterende popsong, wat een melodie! Martha Reeves scoort weer een hitje met een soulkraker en Sergio Mendes komt ook nog binnen met zijn uitvoering van Fool on the Hill: niet zo'n goed nummer als zijn eerdere hit 'The Look of Love', maar toch vind ik het wel wat hebben. Iron Butterfly, The Chamber Brothers en Nilsson kloppen op de deur, maar voor hen is er nog geen plekje vrij...
Verder lijken de Stones het puntenrecord te gaan breken en dan te bedenken dat er over een paar weken alweer een nieuwe single van ze aankomt... En ook opvallend (en niet eens bewust) zie ik ineens: 3 vrouwen in de top 3!
0
geplaatst: 12 augustus 2012, 10:15 uur
Ik wacht vandaag sowieso nog even op Ranboy met zijn lijst, daarna doe ik de Top 15 van deze week 

0
geplaatst: 12 augustus 2012, 21:32 uur
Ranboy Top 15 week 31 van 11 augustus 1968
w32 w31 aw titel - artiest
1 2 6 Tuesday afternoon - The Moody Blues
2 1 8 Classical gas - Mason Williams
3 5 3 In-A-Gadda-Da-Vida - Iron Butterfly
4 6 4 Need your love so bad - Fleetwood Mac
5 3 12 MacArthur Park - Richard Harris
6 12 2 I say a little prayer - Aretha Franklin
7 4 7 Born to be wild - Steppenwolf
8 7 5 On the road again - Canned Heat
9 9 5 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield
10 -- 1 Everybody's talkin' - Nilsson
11 -- 1 Rain and tears - Aphrodite's Child
12 8 7 Remember a day - Pink Floyd
13 13 4 Last night in Soho - Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich
14 -- 1 Alouette - Gilles Dreu
15 10 7 Fire - The Crazy World of Arthur Brown
Everybody's talkin heeft erg veel gevoel, geweldige stem, lekker gitaartje, mooie relaxte tekst. Rain and tears en Alouette zijn beiden wat sentimenteel, richting kitsch, maar daar heb ik me nooit druk om gemaakt
. Mooie muziek.
w32 w31 aw titel - artiest
1 2 6 Tuesday afternoon - The Moody Blues
2 1 8 Classical gas - Mason Williams
3 5 3 In-A-Gadda-Da-Vida - Iron Butterfly
4 6 4 Need your love so bad - Fleetwood Mac
5 3 12 MacArthur Park - Richard Harris
6 12 2 I say a little prayer - Aretha Franklin
7 4 7 Born to be wild - Steppenwolf
8 7 5 On the road again - Canned Heat
9 9 5 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield
10 -- 1 Everybody's talkin' - Nilsson
11 -- 1 Rain and tears - Aphrodite's Child
12 8 7 Remember a day - Pink Floyd
13 13 4 Last night in Soho - Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich
14 -- 1 Alouette - Gilles Dreu
15 10 7 Fire - The Crazy World of Arthur Brown
Everybody's talkin heeft erg veel gevoel, geweldige stem, lekker gitaartje, mooie relaxte tekst. Rain and tears en Alouette zijn beiden wat sentimenteel, richting kitsch, maar daar heb ik me nooit druk om gemaakt
. Mooie muziek.
0
geplaatst: 12 augustus 2012, 23:32 uur
De Music Meter Top 15 van 12 augustus 1968!
01 (02) 03 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly (58)
02 (01) 06 Tuesday afternoon - Moody Blues (58)
03 (07) 04 Need your love so bad - Fleetwood Mac (43)
04 (03) 05 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield (42)
05 (12) 02 I say a little prayer - Aretha Franklin (40)
06 (14) 02 Magic bus - The Who (36)
07 (04) 08 Classical gas - Mason Williams (36)
08 (---) 01 Hush - Deep purple (35)
09 (05) 07 Suzie Q. - Creedence Clearwater Revival (34)
10 (---) 01 Time has come today - The Chamber Brothers (29)
11 (09) 03 Two bit manchild - Neil Diamond (29)
12 (---) 01 Everybody's talkin' - Nilsson (27)
13 (06) 07 Born to be wild - Steppenwolf (25)
14 (08) 06 Days - The Kinks (24)
15 (11) 03 America - The Nice (23)
En verdwenen zijn Richard Harris, Canned Heat en de Beach boys. Vooral Richard Harris had pech. Zijn gelijk aantal punten (23) met The Nice was net niet voldoende voor een volgend weekje MuMe Top 15. Er waren dus veel punten nodig om in de Top 15 terecht te komen.
Ook een gelijke stand bij de nummer 1. Iron Butterfly redt het nog net op zijn sloffen vanwege twee nummer 1 posities bij de stemmers. Toch heeft de band nog maar 4 aanhangers, terwijl juist de Moody Blues en Aretha Franklin de enige twee platen zijn die bij iedereen staan genoteerd.
01 (02) 03 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly (58)
02 (01) 06 Tuesday afternoon - Moody Blues (58)
03 (07) 04 Need your love so bad - Fleetwood Mac (43)
04 (03) 05 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield (42)
05 (12) 02 I say a little prayer - Aretha Franklin (40)
06 (14) 02 Magic bus - The Who (36)
07 (04) 08 Classical gas - Mason Williams (36)
08 (---) 01 Hush - Deep purple (35)
09 (05) 07 Suzie Q. - Creedence Clearwater Revival (34)
10 (---) 01 Time has come today - The Chamber Brothers (29)
11 (09) 03 Two bit manchild - Neil Diamond (29)
12 (---) 01 Everybody's talkin' - Nilsson (27)
13 (06) 07 Born to be wild - Steppenwolf (25)
14 (08) 06 Days - The Kinks (24)
15 (11) 03 America - The Nice (23)
En verdwenen zijn Richard Harris, Canned Heat en de Beach boys. Vooral Richard Harris had pech. Zijn gelijk aantal punten (23) met The Nice was net niet voldoende voor een volgend weekje MuMe Top 15. Er waren dus veel punten nodig om in de Top 15 terecht te komen.
Ook een gelijke stand bij de nummer 1. Iron Butterfly redt het nog net op zijn sloffen vanwege twee nummer 1 posities bij de stemmers. Toch heeft de band nog maar 4 aanhangers, terwijl juist de Moody Blues en Aretha Franklin de enige twee platen zijn die bij iedereen staan genoteerd.
0
geplaatst: 13 augustus 2012, 20:16 uur
1. Iron Butterfly- In-A-Gadda-Da-Vida (1) (4w)
2. The Chamber Brothers- Time Has Come Today (2) (3w)
3. The Who- Magic Bus (10) (3w)
4. Aretha Franklin- I Say A Little Prayer (5) (3w)
5. Harry Nilsson- Everybody’s Talkin’ (12) (2w)
6. Steppenwolf- Born To Be Wild (3) (8w)
7. Pink Floyd- Let There Be More Light (9) (4w)
8. The Nice- America (4) (6w)
9. The Kinks- Days (6) (7w)
10. The Moody Blues- Voices In The Sky (-) (1w)
11. The Band - The Weight (14) (2w)
12. Neil Diamond- Two Bit Manchild (7) (5w)
13. The Millennium- 5 A.M. (-) (1w)
14. The Hello People- Jerusalem (-) (1w)
15. Kangaroo- Maybe Tomorrow (-) (1w)
Verdwenen:
Deep Purple- Hush (Hoogste positie: 8. Aantal weken: 2)
Creedence Clearwater Revival- Suzie Q (Hoogste positie: 3. Aanal weken: 6)
Moody Blues- Tuesday Afternoon (Hoogste positie: 4. Aantal weken: 6)
Boudewijn De Groot- Waterdrager (Hoogste positie: 13. Aantal weken: 2)
Omdat ik deze week, buiten de nieuwe van The Moody Blues, niet al te veel goeds ben tegengekomen in de hitlijsten, heb ik er die Billboard-tijdschriftjes op Google Books weer eens bijgehaald. En dat resulteerde in drie leuke, originele binnenkomers.
Maar eerst op 10 de nieuwe van The Moody Blues, de eerste single van mijn favoriete Moodies-plaat In Search Of The Lost Chord. Heerlijke versmelting van klassieke muziek en pop/rock!
Dan op 13 de compleet vergeten band The Millennium. Dit nummer komt van hun enige album, dat destijds het duurste album ooit gemaakt was. Toen de plaat flopte, kreeg de band dus blijkbaar geen nieuwe kans meer van de platenmaatschappij. Zonde, want dit is sunshine pop op zijn best!
Op 14 dan de voorlopers van Kiss, de eveneens beschminkte The Hello People, met een fijn, Doors-light achtig nummer.
En op 15 nog een volslagen onbekend Kangaroo. Maar ook Maybe Tomorrow is een leuk nummer dat eigenlijk niet genegeerd had mogen worden.
Verder vallen de grote stijgingen van The Who en Nilsson op. Deep Purple valt dan weer uit de lijst vanaf nummer 8. Het wordt nog spannend volgende week!
2. The Chamber Brothers- Time Has Come Today (2) (3w)
3. The Who- Magic Bus (10) (3w)
4. Aretha Franklin- I Say A Little Prayer (5) (3w)
5. Harry Nilsson- Everybody’s Talkin’ (12) (2w)
6. Steppenwolf- Born To Be Wild (3) (8w)
7. Pink Floyd- Let There Be More Light (9) (4w)
8. The Nice- America (4) (6w)
9. The Kinks- Days (6) (7w)
10. The Moody Blues- Voices In The Sky (-) (1w)
11. The Band - The Weight (14) (2w)
12. Neil Diamond- Two Bit Manchild (7) (5w)
13. The Millennium- 5 A.M. (-) (1w)
14. The Hello People- Jerusalem (-) (1w)
15. Kangaroo- Maybe Tomorrow (-) (1w)
Verdwenen:
Deep Purple- Hush (Hoogste positie: 8. Aantal weken: 2)
Creedence Clearwater Revival- Suzie Q (Hoogste positie: 3. Aanal weken: 6)
Moody Blues- Tuesday Afternoon (Hoogste positie: 4. Aantal weken: 6)
Boudewijn De Groot- Waterdrager (Hoogste positie: 13. Aantal weken: 2)
Omdat ik deze week, buiten de nieuwe van The Moody Blues, niet al te veel goeds ben tegengekomen in de hitlijsten, heb ik er die Billboard-tijdschriftjes op Google Books weer eens bijgehaald. En dat resulteerde in drie leuke, originele binnenkomers.
Maar eerst op 10 de nieuwe van The Moody Blues, de eerste single van mijn favoriete Moodies-plaat In Search Of The Lost Chord. Heerlijke versmelting van klassieke muziek en pop/rock!
Dan op 13 de compleet vergeten band The Millennium. Dit nummer komt van hun enige album, dat destijds het duurste album ooit gemaakt was. Toen de plaat flopte, kreeg de band dus blijkbaar geen nieuwe kans meer van de platenmaatschappij. Zonde, want dit is sunshine pop op zijn best!
Op 14 dan de voorlopers van Kiss, de eveneens beschminkte The Hello People, met een fijn, Doors-light achtig nummer.
En op 15 nog een volslagen onbekend Kangaroo. Maar ook Maybe Tomorrow is een leuk nummer dat eigenlijk niet genegeerd had mogen worden.
Verder vallen de grote stijgingen van The Who en Nilsson op. Deep Purple valt dan weer uit de lijst vanaf nummer 8. Het wordt nog spannend volgende week!
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 00:05 uur
Top 15 van 17-08-1968
01 (01) 04 In-A-Gadda-Da-Vida - Iron Butterfly
02 (02) 03 Time Has Come Today - The Chambers Brothers
03 (07) 02 Everybody's Talkin' – Nilsson
04 (03) 06 Do it Again – The Beach Boys
05 (09) 03 Two Bit Manchild - Neil Diamond
06 (12) 02 The Weight – The Band
07 (13) 02 I Say A Little Prayer – Aretha Franklin
08 (05) 07 Tuesday Afternoon – The Moody Blues
09 (04) 15 MacArthur Park - Richard Harris
10 (---) 01 Turn Over – Les Goths
11 (08) 12 Jumpin' Jack Flash – The Rolling Stones
12 (10) 05 I Need Your Love So Bad – Fleetwood Mac
13 (06) 08 Suzie Q – Creedence Clearwater Revival
14 (11) 08 Days – The Kinks
15 (---) 01 Just A Little Bit - Blue Cheer
Nieuw op 10: Turn Over van de Franse pschedelische rockband Les Goths.
Dit obscure bandje bracht dit nummer in de zomer van 1968 in Frankrijk uit. Ik weet niet of het ooit ergens een notering heeft gehad. Het heeft nu in ieder geval een cult status.
Zo te horen zijn ze duidelijk beinvloed door Jimi Hendrix en spelen ze met een enorme power. Ongekend anno 1968!
De fantastische phasing van de zang- en drumpartij maakt het nummer helemaal af. Cijfer: 9
Nieuw op 15: Just A Little Bit van Blue Cheer. Een van de pioniers van de heavy metal. Het klinkt net als Summertime Blues weer erg opwindend. Cijfer: 8
01 (01) 04 In-A-Gadda-Da-Vida - Iron Butterfly
02 (02) 03 Time Has Come Today - The Chambers Brothers
03 (07) 02 Everybody's Talkin' – Nilsson
04 (03) 06 Do it Again – The Beach Boys
05 (09) 03 Two Bit Manchild - Neil Diamond
06 (12) 02 The Weight – The Band
07 (13) 02 I Say A Little Prayer – Aretha Franklin
08 (05) 07 Tuesday Afternoon – The Moody Blues
09 (04) 15 MacArthur Park - Richard Harris
10 (---) 01 Turn Over – Les Goths
11 (08) 12 Jumpin' Jack Flash – The Rolling Stones
12 (10) 05 I Need Your Love So Bad – Fleetwood Mac
13 (06) 08 Suzie Q – Creedence Clearwater Revival
14 (11) 08 Days – The Kinks
15 (---) 01 Just A Little Bit - Blue Cheer
Nieuw op 10: Turn Over van de Franse pschedelische rockband Les Goths.
Dit obscure bandje bracht dit nummer in de zomer van 1968 in Frankrijk uit. Ik weet niet of het ooit ergens een notering heeft gehad. Het heeft nu in ieder geval een cult status.
Zo te horen zijn ze duidelijk beinvloed door Jimi Hendrix en spelen ze met een enorme power. Ongekend anno 1968!
De fantastische phasing van de zang- en drumpartij maakt het nummer helemaal af. Cijfer: 9
Nieuw op 15: Just A Little Bit van Blue Cheer. Een van de pioniers van de heavy metal. Het klinkt net als Summertime Blues weer erg opwindend. Cijfer: 8
0
geplaatst: 14 augustus 2012, 21:47 uur
De Engelse Top 20 van 21 augustus 1968:
01 (02) 11 Mony mony - Tommy James and The Shondelles
02 (01) 09 Fire! - Crazy world of Arthur Brown
03 (03) 07 This Guy's in love with you - Herb Alpert
04 (11) 03 Do it again - Beach Boys
05 (09) 04 Help yourself - Tom Jones
06 (04) 05 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield
07 (13) 02 I've gotta get a message to you - Bee gees
08 (08) 04 Sunshine girl - Herman's Hermits
09 (17) 02 High in the sky - Amen Corner
10 (07) 04 Dance to the music - Sly and the Family Stone
11 (06) 06 Mrs. Robinson - Simon & Garfunkel
12 (05) 14 Pretend - Des O' Connor
13 (14) 04 Keep on - Bruce Channel
14 (12) 04 Days - The Kinks
15 (10) 05 Last night in Soho - Dave Dee, Dozy, Beaky, Mich & Tich
16 (---) 01 On the road again - Canned heat
17 (---) 01 I say a little prayer - Aretha Franklin
18 (18) 11 Yummy yummy yummy - Ohio Express
19 (20) 05 Universal - Small faces
20 (---) 01 Hold me tight - Johnny Nash
De overige nieuwe binnenkomers in de Engelse Top 40 van 21 augustus1968:
Dream a little dream of me - Mama Cass
Dream a little dream of me - Anita Harris
Jesamine - Casuals
Laurel and Hardy - Equals
De Tips voor 28 augustus 1968:
Little arrows - Leapy Lee
Ice in the sun - Status quo
C'mon Marianne - Grapefruit
Yesterday's dreams - The Four Tops
Ah! Weer eens een nieuwe single van Status quo! Voor het overige aardige singles van Grapefruit en The Four Tops.
Leapy Lee lijkt erg flauw, maar Little Arrows gaat één van de grootste hits van 1968 worden, in Engeland.
01 (02) 11 Mony mony - Tommy James and The Shondelles
02 (01) 09 Fire! - Crazy world of Arthur Brown
03 (03) 07 This Guy's in love with you - Herb Alpert
04 (11) 03 Do it again - Beach Boys
05 (09) 04 Help yourself - Tom Jones
06 (04) 05 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield
07 (13) 02 I've gotta get a message to you - Bee gees
08 (08) 04 Sunshine girl - Herman's Hermits
09 (17) 02 High in the sky - Amen Corner
10 (07) 04 Dance to the music - Sly and the Family Stone
11 (06) 06 Mrs. Robinson - Simon & Garfunkel
12 (05) 14 Pretend - Des O' Connor
13 (14) 04 Keep on - Bruce Channel
14 (12) 04 Days - The Kinks
15 (10) 05 Last night in Soho - Dave Dee, Dozy, Beaky, Mich & Tich
16 (---) 01 On the road again - Canned heat
17 (---) 01 I say a little prayer - Aretha Franklin
18 (18) 11 Yummy yummy yummy - Ohio Express
19 (20) 05 Universal - Small faces
20 (---) 01 Hold me tight - Johnny Nash
De overige nieuwe binnenkomers in de Engelse Top 40 van 21 augustus1968:
Dream a little dream of me - Mama Cass
Dream a little dream of me - Anita Harris
Jesamine - Casuals
Laurel and Hardy - Equals
De Tips voor 28 augustus 1968:
Little arrows - Leapy Lee
Ice in the sun - Status quo
C'mon Marianne - Grapefruit
Yesterday's dreams - The Four Tops
Ah! Weer eens een nieuwe single van Status quo! Voor het overige aardige singles van Grapefruit en The Four Tops.
Leapy Lee lijkt erg flauw, maar Little Arrows gaat één van de grootste hits van 1968 worden, in Engeland.
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 21:29 uur
Musician's Top 15 van 19 augustus 1968:
01 (01) 03 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly
02 (03) 03 Hush - Deep purple
03 (06) 03 Magic bus - The Who
04 (04) 05 Need your love so bad - Fleetwood mac
05 (09) 02 Time has come today - The Chamber brothers
06 (02) 08 Suzie Q - Creedence Clearwater Revival
07 (05) 06 America - The Nice
08 (11) 02 Let there be more light - Pink floyd
09 (---) 01 Just a little bit - Blue Cheer
10 (07) 05 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield
11 (12) 02 Everybody's talkin'- Nilsson
12 (---) 01 Turn over - Les Goths
13 (13) 02 I say a little prayer - Aretha Franklin
14 (15) 02 I've gotta get a message to you - Bee Gees
15 (---) 01 Groovin' is easy - The Electric Flag
Ik weet niet meer waar ik alle ruimte vandaan moet halen, ook met alle tips die er weer zijn aangeleverd. Die 5 AM single van The Millennium die Arthur noemde wilde ik ook nog plaatsen. Maar het geldt ook de Moody blues, The Band, Aphrodites child en zo kan ik nog wel even doorgaan, het blijft vooralsnog allemaal buiten de lijst.
Er is wel een hoop teringherrie bijgekomen, van Blue Cheer en Les Goths, de tip van Heicro. Mijn eigen tip, die van de Electric Flag is ook geen rustig nummer en zo begint het meer en meer op een Beton Top 15 te lijken met zware psychedelische invloeden. En dat gaat dan ten koste van een opmars door Aretha Franklin, Nillson en de Bee Gees.
En zo sta ik tegen een hele andere hitlijst te kijken dan ik ooit had durven vermoeden.
The Electric Flag is een vrij beroemde Amerikaanse superband rond Michael Bloomfield en Barry Goldberg, die ooit een duo vormde met Steve Miller.

01 (01) 03 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly
02 (03) 03 Hush - Deep purple
03 (06) 03 Magic bus - The Who
04 (04) 05 Need your love so bad - Fleetwood mac
05 (09) 02 Time has come today - The Chamber brothers
06 (02) 08 Suzie Q - Creedence Clearwater Revival
07 (05) 06 America - The Nice
08 (11) 02 Let there be more light - Pink floyd
09 (---) 01 Just a little bit - Blue Cheer
10 (07) 05 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield
11 (12) 02 Everybody's talkin'- Nilsson
12 (---) 01 Turn over - Les Goths
13 (13) 02 I say a little prayer - Aretha Franklin
14 (15) 02 I've gotta get a message to you - Bee Gees
15 (---) 01 Groovin' is easy - The Electric Flag
Ik weet niet meer waar ik alle ruimte vandaan moet halen, ook met alle tips die er weer zijn aangeleverd. Die 5 AM single van The Millennium die Arthur noemde wilde ik ook nog plaatsen. Maar het geldt ook de Moody blues, The Band, Aphrodites child en zo kan ik nog wel even doorgaan, het blijft vooralsnog allemaal buiten de lijst.
Er is wel een hoop teringherrie bijgekomen, van Blue Cheer en Les Goths, de tip van Heicro. Mijn eigen tip, die van de Electric Flag is ook geen rustig nummer en zo begint het meer en meer op een Beton Top 15 te lijken met zware psychedelische invloeden. En dat gaat dan ten koste van een opmars door Aretha Franklin, Nillson en de Bee Gees.
En zo sta ik tegen een hele andere hitlijst te kijken dan ik ooit had durven vermoeden.
The Electric Flag is een vrij beroemde Amerikaanse superband rond Michael Bloomfield en Barry Goldberg, die ooit een duo vormde met Steve Miller.

0
geplaatst: 17 augustus 2012, 00:15 uur
Teringherrie, beton 15, je hebt humor.
Tegelijkertijd begrijp ik je dilemma..... en de mijne. Een top 15 laat nauwelijks ruimte voor al je favoriete nummers.
Is het misschien tijd voor een Musicmeter Top 40?
Tegelijkertijd begrijp ik je dilemma..... en de mijne. Een top 15 laat nauwelijks ruimte voor al je favoriete nummers.
Is het misschien tijd voor een Musicmeter Top 40?
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 07:47 uur
Wel een schuine teringherrie, dus met alle respect en waardering want het is natuurlijk wel hele goede muziek. Dat leidt geen twijfel. En je ontdekt er ook veel van en dat is alleen maar goed uiteraard. Alleen ken je het meeste niet uit die tijd.
Een wekelijkse Top 40 lijkt mij voor toch een behoorlijke opgave voor iedereen (tenzij daar massaal anders over wordt gedacht). Het moet wel een aardigheidje blijven.
Aan de andere kant, ik heb voor mezelf nog wel gedacht aan een schaduw Top 15 waarbij je een Top 15 maakt met singles die alleen maar in de Top 40 stonden. Dat is ook niet zo'n moeilijke opgave en beperkt zich keurig tot een afgebakend terrein.
Een wekelijkse Top 40 lijkt mij voor toch een behoorlijke opgave voor iedereen (tenzij daar massaal anders over wordt gedacht). Het moet wel een aardigheidje blijven.
Aan de andere kant, ik heb voor mezelf nog wel gedacht aan een schaduw Top 15 waarbij je een Top 15 maakt met singles die alleen maar in de Top 40 stonden. Dat is ook niet zo'n moeilijke opgave en beperkt zich keurig tot een afgebakend terrein.
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 08:04 uur
Wekelijks een top 40 maken lijkt me wat te veel van het goede. Maar uitbreiden naar een top 20, dat zie ik wel zitten 

0
geplaatst: 17 augustus 2012, 14:39 uur
Even mijn top 40-besprekingen bijwerken:
Week 32:
32. The Doors - Hello I Love You
Eigenlijk gewoon een heel goede single van The Doors, ik vind dit ook behoorlijk onverwoestbaar. Toch staat het enigszins in de schaduw van hun vroegere werk, maar dat reken ik dan ook wel tot het allerbeste wat er in de popmuziek gemaakt is.
34. Johnny Blenco - Oh, Lola!
Een zigeunerplaat van Johnny Blenco, die zijn liefde verklaart aan ene Lola. Ergens vind ik dit wel een grappig nummer, het neemt zichzelf niet zo serieus als wat je vaak in de categorie Heideroosjes hoort.
37. Otis Redding - Amen / Hard to Handle
Een dubbele a-kant van Otis Redding en wat voor eentje. Op Amen is al te horen hoe geweldig hij kon zingen, maar Hard to Handle is het echte prijsbeest van deze single. Een nummer dat van de eerste tot laatste tel klinkt als een klok.
Cijfer: 7,5 / 8,5
38. The Crazy World Of Arthur Brown - Fire
Hier kan ik kort over zijn: een absolute klassieker die niet gaat vervelend. Wat een stem heeft die Arthur Brown. Heb trouwens lang gedacht dat hij dezelfde was als Arthur Baker.
Cijfer: 9
Week 33:
23. Gary Pucket and the Union Gap - Lady Willpower
Young Girl vond ik al niet heel geweldig, maar dat liedje was dan nog wel een echte oorwurm. Dit zit een beetje in dezelfde hoek, maar is van net iets minder allooi. Een nummer dat bij mij helemaal niet blijft hangen.
30. O.C. Smith - The Son Of Hickory Holler's Tramp
Een soulvertelsel. Vast een mooi verhaal, maar muzikaal boeit dit me geenszins helaas.
Cijfer: 4
32. Aphrodite's Child - Rain And Tears
Ah, Vangelis en Demis Roussos. Dit is best aanstellerig gezongen en de arrangementen zijn ook maar zo sentimenteel als maar kan zijn, maar toch heeft dit nummer wel wat. Zit voor mij op het randje tussen kitsch en ‘mooi liedje’.
Cijfer: 6
37. The Nice - America
Wat een plaat is dit, een dikke 6 minuten jammen met het bekende wijsje uit West Side Story als thema. Toch vind ik het ergens ook wel dat de mooie melodie uit het origineel niet helemaal recht wordt gedaan. Kan hier vaak naar luisteren, maar echt overweldigen doet het me ook niet.
Cijfer: 7
38. The Motions - I Ain't Got Time
Een aardige beatplaat van deze jongens uit Den Haag. Robbie van Leeuwen uit deze band zou al vrij snel furure maken met Shocking Blue.
39. John Lamers / Digno Garcia y Sus Carios - Costa Brava
Een dubbele a-kant. Ik vind de versie van Digno Garcia iets beter dan de wat lompere Nederlandstalige versie. Maar weg ben ik van geen van beide.
Cijfer: 4 / 4,5
40. The Flirtations - Someone Out There
Een mooi liedje van deze girl-group, maar het wachten is op hun volgende single, een van de beste liedjes die er in dat genre ooit gemaakt zijn.
Cijfer: 7,5
Week 32:
32. The Doors - Hello I Love You
Eigenlijk gewoon een heel goede single van The Doors, ik vind dit ook behoorlijk onverwoestbaar. Toch staat het enigszins in de schaduw van hun vroegere werk, maar dat reken ik dan ook wel tot het allerbeste wat er in de popmuziek gemaakt is.
34. Johnny Blenco - Oh, Lola!
Een zigeunerplaat van Johnny Blenco, die zijn liefde verklaart aan ene Lola. Ergens vind ik dit wel een grappig nummer, het neemt zichzelf niet zo serieus als wat je vaak in de categorie Heideroosjes hoort.
37. Otis Redding - Amen / Hard to Handle
Een dubbele a-kant van Otis Redding en wat voor eentje. Op Amen is al te horen hoe geweldig hij kon zingen, maar Hard to Handle is het echte prijsbeest van deze single. Een nummer dat van de eerste tot laatste tel klinkt als een klok.
Cijfer: 7,5 / 8,5
38. The Crazy World Of Arthur Brown - Fire
Hier kan ik kort over zijn: een absolute klassieker die niet gaat vervelend. Wat een stem heeft die Arthur Brown. Heb trouwens lang gedacht dat hij dezelfde was als Arthur Baker.
Week 33:
23. Gary Pucket and the Union Gap - Lady Willpower
Young Girl vond ik al niet heel geweldig, maar dat liedje was dan nog wel een echte oorwurm. Dit zit een beetje in dezelfde hoek, maar is van net iets minder allooi. Een nummer dat bij mij helemaal niet blijft hangen.
30. O.C. Smith - The Son Of Hickory Holler's Tramp
Een soulvertelsel. Vast een mooi verhaal, maar muzikaal boeit dit me geenszins helaas.
Cijfer: 4
32. Aphrodite's Child - Rain And Tears
Ah, Vangelis en Demis Roussos. Dit is best aanstellerig gezongen en de arrangementen zijn ook maar zo sentimenteel als maar kan zijn, maar toch heeft dit nummer wel wat. Zit voor mij op het randje tussen kitsch en ‘mooi liedje’.
Cijfer: 6
37. The Nice - America
Wat een plaat is dit, een dikke 6 minuten jammen met het bekende wijsje uit West Side Story als thema. Toch vind ik het ergens ook wel dat de mooie melodie uit het origineel niet helemaal recht wordt gedaan. Kan hier vaak naar luisteren, maar echt overweldigen doet het me ook niet.
38. The Motions - I Ain't Got Time
Een aardige beatplaat van deze jongens uit Den Haag. Robbie van Leeuwen uit deze band zou al vrij snel furure maken met Shocking Blue.
39. John Lamers / Digno Garcia y Sus Carios - Costa Brava
Een dubbele a-kant. Ik vind de versie van Digno Garcia iets beter dan de wat lompere Nederlandstalige versie. Maar weg ben ik van geen van beide.
Cijfer: 4 / 4,5
40. The Flirtations - Someone Out There
Een mooi liedje van deze girl-group, maar het wachten is op hun volgende single, een van de beste liedjes die er in dat genre ooit gemaakt zijn.
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 14:41 uur
ArthurDZ schreef:
Wekelijks een top 40 maken lijkt me wat te veel van het goede. Maar uitbreiden naar een top 20, dat zie ik wel zitten
Een top 40 krijg ik ook niet voor elkaar. Een top 20 zou wel moeten lukken. Maar 15 vind ik eigenlijk ook prima, houdt het een beetje spannend.

0
geplaatst: 17 augustus 2012, 20:13 uur
We kunnen het vrij laten. De lengte van de hitlijst maakt niet uit, ik gebruik alleen de bovenste 15 voor de MuMe top 15.
0
geplaatst: 17 augustus 2012, 23:27 uur
musician schreef:
We kunnen het vrij laten. De lengte van de hitlijst maakt niet uit, ik gebruik alleen de bovenste 15 voor de MuMe top 15.

0
geplaatst: 18 augustus 2012, 15:17 uur
Week 33 van 1968.
2. Sly & The Family Stone - Dance To The Music
Erg vrolijk en swingend nummer, dit is soul/funk op zijn best met veel afwisseling. Klinkt lekker rauw en feestelijk. Vooral dat vocale stukje tussen 2:17 en 2:31 vind ik geniaal.
3. The Rascals - People Got To Be Free
Over deze blanke soul kan ik ook niets negatiefs zeggen behalve dat het mij net iets minder aanspreekt dan vorig nummer. Wederom prima vocalen, baslijn en instrumentatie.
Cijfer: 8,5
5. Bruce Channel - Keep On
Deze man kende ik alleen van de plat gecoverde evergreen Hey Baby uit 1962. Bruce Channel blijkt over een prima soulvolle stem te beschikken, de compositie zelf is een tikkeltje minder maar een vlot en vrolijk nummer is het alleszins hoewel minder memorabel dan Hey Baby.
6. The Shoes - Don't You Cry For A Girl
Dit moet zowat hun beste single zijn, de soulstem van Theo Van Ess komt hier goed tot zijn recht. Ook aanstekelijk refrein en vrij originele arrangementen zoals die xylofoon.
9. Ben Cramer - Dreams Never Come True
Geen clip gevonden
10. Shorty Long - Here Comes The Judge
De funk komt stilaan meer in de soul geslopen. Een ééndagsvlieg uit de Motown-stal maar best aardig en grappig nummer, een beetje schatplichtig aan James Brown.
14. Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count To Ten
Zeker één van de beste zangeressen uit de jaren '60. Blanke soul, gepassioneerd en met veel gevoel. De symfonische begeleiding verhoogt het dramatisch effect zonder bombastisch te worden.
15. Hugh Masekela - Grazing In The Grass
Een jazz-nummer, klinkt gezellig en doet mij denken aan een druk festival of markt op een zomerdag. De percussie vind ik buitengewoon.
17. Duo De Koning met Orkest o.l.v. Gaby Dirne - Zij Draagt 'n Ring
Elke week krijgen wij ook een kleffe en oubollige schlager met cheesy orgel en een zoveelste kloon van de Heikrekels. Toegegeven, het heeft nog een tikkeltje charme door de zomerse sfeer die het uitstraalt.
Cijfer: 3
19. Shirley - Big Boss Man
Dit kende ik niet, Shirley probeert hier Aretha Franklin na te bootsen maar haar soul komt mij te geforceerd over met die uithalen die den duur irritant worden, niet beseffende dat er maar één Queen of Soul kan zijn. Het nummer zelf is ook teveel een kopie van Chain of Fools.
20. Mason Williams - Classical Gas
Dit is eerder hier ter sprake gekomen. Geweldig instrumentaal nummer met vloeiend gitaarspel en schitterende overgangen, zou dienst kunnen doen als herkenningstune of soundtrack.
Nog steeds Heintje op 1 terwijl er zoveel topsongs waren in die periode!
Erg vrolijk en swingend nummer, dit is soul/funk op zijn best met veel afwisseling. Klinkt lekker rauw en feestelijk. Vooral dat vocale stukje tussen 2:17 en 2:31 vind ik geniaal.
Over deze blanke soul kan ik ook niets negatiefs zeggen behalve dat het mij net iets minder aanspreekt dan vorig nummer. Wederom prima vocalen, baslijn en instrumentatie.
Deze man kende ik alleen van de plat gecoverde evergreen Hey Baby uit 1962. Bruce Channel blijkt over een prima soulvolle stem te beschikken, de compositie zelf is een tikkeltje minder maar een vlot en vrolijk nummer is het alleszins hoewel minder memorabel dan Hey Baby.
Dit moet zowat hun beste single zijn, de soulstem van Theo Van Ess komt hier goed tot zijn recht. Ook aanstekelijk refrein en vrij originele arrangementen zoals die xylofoon.
Geen clip gevonden
De funk komt stilaan meer in de soul geslopen. Een ééndagsvlieg uit de Motown-stal maar best aardig en grappig nummer, een beetje schatplichtig aan James Brown.
Zeker één van de beste zangeressen uit de jaren '60. Blanke soul, gepassioneerd en met veel gevoel. De symfonische begeleiding verhoogt het dramatisch effect zonder bombastisch te worden.
Een jazz-nummer, klinkt gezellig en doet mij denken aan een druk festival of markt op een zomerdag. De percussie vind ik buitengewoon.
Elke week krijgen wij ook een kleffe en oubollige schlager met cheesy orgel en een zoveelste kloon van de Heikrekels. Toegegeven, het heeft nog een tikkeltje charme door de zomerse sfeer die het uitstraalt.
Cijfer: 3
Dit kende ik niet, Shirley probeert hier Aretha Franklin na te bootsen maar haar soul komt mij te geforceerd over met die uithalen die den duur irritant worden, niet beseffende dat er maar één Queen of Soul kan zijn. Het nummer zelf is ook teveel een kopie van Chain of Fools.
Dit is eerder hier ter sprake gekomen. Geweldig instrumentaal nummer met vloeiend gitaarspel en schitterende overgangen, zou dienst kunnen doen als herkenningstune of soundtrack.
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 19:33 uur
Mijn Verrukkelijke 15 - 1968, Week 30
#1 - #1 The Who - Magic Bus (3wk)
#2 - #3 Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad (3wk)
#3 - - Hugh Masekela - Grazing In The Grass (1wk)
#4 - #4 Mason Williams - Classical Gas (9wk)
#5 - #9 Deep Purple - Hush (3wk)
#6 - #8 Nilsson - Everybody's Talkin' (2wk)
#7 - - Blue Cheer - Just A Little Bit (1wk)
#8 - #12 Aretha Franklin - I Say A Little Prayer (3wk)
#9 - #2 The Moody Blues - Tuesday Afternoon (6wk)
#10 - #10 The Moody Blues - Voices In The Sky (4wk)
#11 - #5 Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count To Ten (6wk)
#12 - #13 Marvin Gaye & Tammi Terell - You're All I Need To Get By (3wk)
#13 - #6 Boudewijn De Groot - Waterdrager (4wk)
#14 - #7 Canned Heat - On The Road Again (5wk)
#15 - #14 The Classics IV - Spooky (24wk)
Uit de lijst:
- - #11 Wilson Pickett - I'm A Midnight Mover (3wk)
- - #15 Sly & The Family Stone - Dance To The Music (6wk)
Grazing In The Grass vind ik, net als die andere instrumental, absoluut een fabuleus nummer, dus de hoge binnenkomst is verdiend. Blue Cheer gaat ook nog meer doen, dat verzeker ik je
. Voor de rest is het eindelijk iets rustiger geworden in de lijst, zodat de gewone zaken weer kunnen hervatten.
#1 - #1 The Who - Magic Bus (3wk)
#2 - #3 Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad (3wk)
#3 - - Hugh Masekela - Grazing In The Grass (1wk)
#4 - #4 Mason Williams - Classical Gas (9wk)
#5 - #9 Deep Purple - Hush (3wk)
#6 - #8 Nilsson - Everybody's Talkin' (2wk)
#7 - - Blue Cheer - Just A Little Bit (1wk)
#8 - #12 Aretha Franklin - I Say A Little Prayer (3wk)
#9 - #2 The Moody Blues - Tuesday Afternoon (6wk)
#10 - #10 The Moody Blues - Voices In The Sky (4wk)
#11 - #5 Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count To Ten (6wk)
#12 - #13 Marvin Gaye & Tammi Terell - You're All I Need To Get By (3wk)
#13 - #6 Boudewijn De Groot - Waterdrager (4wk)
#14 - #7 Canned Heat - On The Road Again (5wk)
#15 - #14 The Classics IV - Spooky (24wk)
Uit de lijst:
- - #11 Wilson Pickett - I'm A Midnight Mover (3wk)
- - #15 Sly & The Family Stone - Dance To The Music (6wk)
Grazing In The Grass vind ik, net als die andere instrumental, absoluut een fabuleus nummer, dus de hoge binnenkomst is verdiend. Blue Cheer gaat ook nog meer doen, dat verzeker ik je
. Voor de rest is het eindelijk iets rustiger geworden in de lijst, zodat de gewone zaken weer kunnen hervatten.
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 19:36 uur
33 32 AW
01 01 06 Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count to Ten
02 02 03 Aretha Franklin - I Say A Little Prayer
03 03 06 Laura Nyro - Eli's Comin'
04 08 02 Deep Purple - Hush
05 04 07 The Kinks - She's Got Everything
06 07 03 The Who - Magic Bus
07 05 06 Neil Diamond - Two-Bit Manchild
08 06 10 Mason Williams - Classical Gas
09 09 13 The Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash
10 --- 01 Les Goths - Turnover
11 14 02 Sergio Mendes - Fool on the Hill
12 10 02 The Band - The Weight
13 12 02 Martha Reeves & The Vandellas - I Can't Dance to the Music You're Playin'
14 --- 01 Iron Butterfly - In-A-Gadda-Da-Vida
15 --- 01 The Chamber Brothers - Time Has Come Today
exit, na respectievelijk 6, 2 en 3 weken:
Moody Blues - Tuesday Afternoon
Marvin Gaye & Tammi Terrell - You're All I Need to Get By
The Dapps ft. Alfred Ellis - There Was A Time
Weinig veranderingen in de lijst: de top 3 zit vast en alleen Deep Purple en Sergio Mendes weten significant door te stijgen. Wel drie nieuwe binnenkomers: Iron Butterfly en The Chamber Brothers stonden al even in de wachtkamer en hebben eindelijk de lijst gehaald. En The Goths is een leuke ontdekking via Heicro.
@Arthur: jammer dat er van augustus maar 1 of 2 Billboard Magazines online staan bij Google Books, ik had er ook een gewoonte van gemaakt daar naar de nieuwe releases te kijken.
01 01 06 Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count to Ten
02 02 03 Aretha Franklin - I Say A Little Prayer
03 03 06 Laura Nyro - Eli's Comin'
04 08 02 Deep Purple - Hush
05 04 07 The Kinks - She's Got Everything
06 07 03 The Who - Magic Bus
07 05 06 Neil Diamond - Two-Bit Manchild
08 06 10 Mason Williams - Classical Gas
09 09 13 The Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash
10 --- 01 Les Goths - Turnover
11 14 02 Sergio Mendes - Fool on the Hill
12 10 02 The Band - The Weight
13 12 02 Martha Reeves & The Vandellas - I Can't Dance to the Music You're Playin'
14 --- 01 Iron Butterfly - In-A-Gadda-Da-Vida
15 --- 01 The Chamber Brothers - Time Has Come Today
exit, na respectievelijk 6, 2 en 3 weken:
Moody Blues - Tuesday Afternoon
Marvin Gaye & Tammi Terrell - You're All I Need to Get By
The Dapps ft. Alfred Ellis - There Was A Time
Weinig veranderingen in de lijst: de top 3 zit vast en alleen Deep Purple en Sergio Mendes weten significant door te stijgen. Wel drie nieuwe binnenkomers: Iron Butterfly en The Chamber Brothers stonden al even in de wachtkamer en hebben eindelijk de lijst gehaald. En The Goths is een leuke ontdekking via Heicro.
@Arthur: jammer dat er van augustus maar 1 of 2 Billboard Magazines online staan bij Google Books, ik had er ook een gewoonte van gemaakt daar naar de nieuwe releases te kijken.
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 20:07 uur
herman schreef:
Jammer inderdaad. De toenmalige redactie van Billboard ging op vakantie de laatste twee weken van augustus '68?
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 20:25 uur
Ranboy Top 15 week 32 van 18 augustus 1968
w33 w32 aw titel - artiest
1 1 7 Tuesday afternoon - The Moody Blues
2 3 4 In-A-Gadda-Da-Vida - Iron Butterfly
3 2 9 Classical gas - Mason Williams
4 6 3 I say a little prayer - Aretha Franklin
5 4 5 Need your love so bad - Fleetwood Mac
6 10 2 Everybody's talkin' - Nilsson
7 5 13 MacArthur Park - Richard Harris
8 11 2 Rain and tears - Aphrodite's Child
9 -- 1 Jesamine - The Casuals
10 7 8 Born to be wild - Steppenwolf
11 9 6 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield
12 -- 1 Dream a little dream of me - Mama Cass
13 8 6 On the road again - Canned Heat
14 14 2 Alouette - Gilles Dreu
15 -- 1 Voices in the sky - The Moody Blues
Het blijft maar gave singletjes regenen, deze week niet de grootste hits, maar stuk voor stuk erg fijn.
w33 w32 aw titel - artiest
1 1 7 Tuesday afternoon - The Moody Blues
2 3 4 In-A-Gadda-Da-Vida - Iron Butterfly
3 2 9 Classical gas - Mason Williams
4 6 3 I say a little prayer - Aretha Franklin
5 4 5 Need your love so bad - Fleetwood Mac
6 10 2 Everybody's talkin' - Nilsson
7 5 13 MacArthur Park - Richard Harris
8 11 2 Rain and tears - Aphrodite's Child
9 -- 1 Jesamine - The Casuals
10 7 8 Born to be wild - Steppenwolf
11 9 6 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield
12 -- 1 Dream a little dream of me - Mama Cass
13 8 6 On the road again - Canned Heat
14 14 2 Alouette - Gilles Dreu
15 -- 1 Voices in the sky - The Moody Blues
Het blijft maar gave singletjes regenen, deze week niet de grootste hits, maar stuk voor stuk erg fijn.
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 21:02 uur
ArthurDZ schreef:
Jammer inderdaad. De toenmalige redactie van Billboard ging op vakantie de laatste twee weken van augustus '68?
(quote)
Ik denk dat ze gewoon niet gedigitaliseerd zijn. Waarschijnlijk missende issues bij degene die ze heeft aangeleverd bij Google.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 08:50 uur
De Music Meter Top 15 van 19 augustus 1968!
01 (01) 04 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly (61)
02 (05) 03 I say a little prayer - Aretha Franklin (58)
03 (06) 03 Magic bus - The Who (51)
04 (12) 02 Everybody's talkin' - Nilsson (49)
05 (03) 05 Need your love so bad - Fleetwood Mac (41)
06 (10) 02 Time has come today - The Chamber Brothers (40)
07 (08) 02 Hush - Deep purple (37)
08 (07) 09 Classical gas - Mason Williams (33)
09 (04) 06 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield (31)
10 (02) 07 Tuesday afternoon - Moody Blues (30)
11 (11) 04 Two bit manchild - Neil Diamond (24)
12 (---) 01 The weight - The Band (19)
13 (---) 01 Let there be more light - Pink floyd (17)
14 (15) 04 America - The Nice (17)
15 (---) 01 Just a little bit - Blue Cheer (17)
En verdwenen zijn Creedence Clearwater Revival, Steppenwolf en de Kinks
Bijltjesdag. De nieuwe generatie nestelt zich met meer dan gewone snelheid in de lijst en veel oude hits hebben het nakijken. Een pak slaag zoals dat van Tuesday Afternoon van de Moody Blues (vorige week nog bijna 1 nu op 10) kom je zelden tegen.
Verder melden zich Aretha Franklin, The Who en Nilsson zich nadrukkelijk voor de koppositie terwijl Iron Butterfly ook eigenlijk nog aan het doorgroeien is. Ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.
Met ingang van volgende week, stel ik maar voor dat iedereen zijn hitlijst mag uitbreiden naar een eigen gewenste lengte, inclusief tips e.d., wat dan ook. Ik overweeg zelf om naast mijn reguliere top 15 nog een alternatieve top 15 te maken met alleen nummers die in de Top 40 terecht kwamen. Alleen als aardigheidje, niet als officiële Top 15. Eén ding blijft overeind: alleen de bovenste 15 nummers van alle lijsten dingen mee naar de mume top 15.
01 (01) 04 In-a-gadda-da-vida - Iron Butterfly (61)
02 (05) 03 I say a little prayer - Aretha Franklin (58)
03 (06) 03 Magic bus - The Who (51)
04 (12) 02 Everybody's talkin' - Nilsson (49)
05 (03) 05 Need your love so bad - Fleetwood Mac (41)
06 (10) 02 Time has come today - The Chamber Brothers (40)
07 (08) 02 Hush - Deep purple (37)
08 (07) 09 Classical gas - Mason Williams (33)
09 (04) 06 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield (31)
10 (02) 07 Tuesday afternoon - Moody Blues (30)
11 (11) 04 Two bit manchild - Neil Diamond (24)
12 (---) 01 The weight - The Band (19)
13 (---) 01 Let there be more light - Pink floyd (17)
14 (15) 04 America - The Nice (17)
15 (---) 01 Just a little bit - Blue Cheer (17)
En verdwenen zijn Creedence Clearwater Revival, Steppenwolf en de Kinks
Bijltjesdag. De nieuwe generatie nestelt zich met meer dan gewone snelheid in de lijst en veel oude hits hebben het nakijken. Een pak slaag zoals dat van Tuesday Afternoon van de Moody Blues (vorige week nog bijna 1 nu op 10) kom je zelden tegen.
Verder melden zich Aretha Franklin, The Who en Nilsson zich nadrukkelijk voor de koppositie terwijl Iron Butterfly ook eigenlijk nog aan het doorgroeien is. Ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.
Met ingang van volgende week, stel ik maar voor dat iedereen zijn hitlijst mag uitbreiden naar een eigen gewenste lengte, inclusief tips e.d., wat dan ook. Ik overweeg zelf om naast mijn reguliere top 15 nog een alternatieve top 15 te maken met alleen nummers die in de Top 40 terecht kwamen. Alleen als aardigheidje, niet als officiële Top 15. Eén ding blijft overeind: alleen de bovenste 15 nummers van alle lijsten dingen mee naar de mume top 15.
0
geplaatst: 19 augustus 2012, 19:28 uur
LucM schreef:
Ach, toen viel het minder op dan nu. Verruil 1968 met 2012 en Heintje met Gustavvo Lima en je hebt in principe hetzelfde, met het verschil dat het nu betreft topsongs vies tegenvalt.
Week 33 - 17 augustus 1968
Top 40

Blokje soul/funk:
Sly & The Family tone's Dance To The Music is natuurlijk een klassieker dat lekker ongedwongen, puur en vol met geldingsdrang klinkt. Onvergetelijke funkplaat
[9,5].People Got To Be Free heeft de pech daarop te volgen. Een vlekkeloze vertolking en het klinkt lekker vrolijk. Alleen denk ik niet dat dit geschikt singlemateriaal is [8,5]. Met Bruce Channel's Keep On blijven we eigenlijk in dezelfde sferen hangen. Toch mis ik hier wat passie. Het klinkt wat droog en volgens het boekje, maar het mag er zijn [7]. Shorty Long's Here Comes The Judge kan op meer waardering rekenen van me. Hier is niet getracht een uptempo soul-performance glad te strijken. Het klinkt alsof het zonder poespas op de plaat geknald is, zonder veel voorbereiding, en het werkt wonderwel! [8,5].
Van The Shoes ken ik eigenlijk niet veel, maar ik kan hier niet echt soep van maken.
Het komt wat richtingloos op me over, alsof ze niet kunnen beslissen tussen hoempapa en soulvolle popmuziek. Na Na Na vind ik een stuk leuker [5].
Soms zijn er zangeressen waarbij je denkt 'deze hééft het!' In die categorie vallen m.i. Aretha Franklin, Etta James en Dusty Springfield. I Close My Eyes werkt op vele, vele niveaus.
Het klinkt passievol, sprookjesachtig, emotioneel en er zit ook een zekere dreiging in en ik geloof dat Dusty's stem daar het meeste debet aan is. Geweldig! [9,5].
Blokje onverwoestbare instrumentals:
Grappig hoe beide titels op elkaar rijmen. En beiden zijn ook een 'gas, gas, gas'!
Hugh Masekela komt met een wat luie vorm van jazz dat echt 100% geschikt is voor een tropisch weekeinde als deze. Van Grazing In The Grass tovert de zuurste zuurpruim nog een lachje tevoorschijn. En die koebel maakt het feest compleet. Mason Williams doet nog steeds hele goede zaken in mijn Top 15 en niet zonder redenen. Classical Gas is een zeer vitale kruisbestuiving tussen akoestische gitaarmuziek en klassiek. En nergens wordt het bombastisch of klef. Wederom een uitstekende plaat! [beiden 10].
Sluiten we af met nog wat Nederlandse ongein:
Shirley (jawel, dezelfde als van Heel Even uit het 1981-topic!) doet een wel erg povere poging om Aretha Franklin na te doen waarbij ik me afvraag of het een geval is van mensen om haar heen die wel héél erg blind (en wellicht doof) in haar geloofden of een geval van schromelijke zelfoverschatting [3].
Over Duo De Koning ben ik kort: [1].
Ben Cramer? Ja, kom op, het is 30 graden en ik heb nog meer dingen te doen.
Tot ziens!

0
geplaatst: 20 augustus 2012, 23:24 uur
Top 20 van 24-08-1968
01 (01) 05 In-A-Gadda-Da-Vida - Iron Butterfly
02 (03) 03 Everybody's Talkin' – Nilsson
03 (02) 04 Time Has Come Today - The Chambers Brothers
04 (06) 03 The Weight – The Band
05 (07) 03 I Say A Little Prayer – Aretha Franklin
06 (10) 02 Turn Over – Les Goths
07 (05) 04 Two Bit Manchild - Neil Diamond
08 (04) 07 Do it Again – The Beach Boys
09 (08) 08 Tuesday Afternoon – The Moody Blues
11 (16) 03 Voices in the sky - The Moody Blues
12 (19) 02 Alouette - Gilles Dreu
13 (11) 13 Jumpin' Jack Flash – The Rolling Stones
14 (17) 03 Magic Bus – The Who
15 (09) 16 MacArthur Park - Richard Harris
16 (13) 09 Suzie Q – Creedence Clearwater Revival
17 (12) 06 I Need Your Love So Bad – Fleetwood Mac
18 (14) 09 Days – The Kinks
19 (---) 01 Grazing In The Grass - Hugh Masekela
20 (18) 03 I Close My Eyes and Count to Ten - Dusty Springfield
Slechts een binnenkomer in mijn top 20 en dan ook nog in de lage regionen. De geschiedenis leert ons echter dat het stilte voor de storm is, want volgende week bestormen twee wereldberoemde bands de hitparades.
Nieuw op 19: Grazing in the Grass van Hugh Masekela. Een heel aardig jazz instrumentaaltje, met dank aan Kaztor. Cijfer: 8
01 (01) 05 In-A-Gadda-Da-Vida - Iron Butterfly
02 (03) 03 Everybody's Talkin' – Nilsson
03 (02) 04 Time Has Come Today - The Chambers Brothers
04 (06) 03 The Weight – The Band
05 (07) 03 I Say A Little Prayer – Aretha Franklin
06 (10) 02 Turn Over – Les Goths
07 (05) 04 Two Bit Manchild - Neil Diamond
08 (04) 07 Do it Again – The Beach Boys
09 (08) 08 Tuesday Afternoon – The Moody Blues
11 (16) 03 Voices in the sky - The Moody Blues
12 (19) 02 Alouette - Gilles Dreu
13 (11) 13 Jumpin' Jack Flash – The Rolling Stones
14 (17) 03 Magic Bus – The Who
15 (09) 16 MacArthur Park - Richard Harris
16 (13) 09 Suzie Q – Creedence Clearwater Revival
17 (12) 06 I Need Your Love So Bad – Fleetwood Mac
18 (14) 09 Days – The Kinks
19 (---) 01 Grazing In The Grass - Hugh Masekela
20 (18) 03 I Close My Eyes and Count to Ten - Dusty Springfield
Slechts een binnenkomer in mijn top 20 en dan ook nog in de lage regionen. De geschiedenis leert ons echter dat het stilte voor de storm is, want volgende week bestormen twee wereldberoemde bands de hitparades.
Nieuw op 19: Grazing in the Grass van Hugh Masekela. Een heel aardig jazz instrumentaaltje, met dank aan Kaztor. Cijfer: 8
* denotes required fields.