Muziek / Toplijsten en favorieten / 1982 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen
zoeken in:
0
geplaatst: 18 december 2012, 23:08 uur
Nog wat huisvlijt in de vorm van top 40-besprekingen:
Week 45:
14. The Cats - Lea
Het verhaal achter dit nummer (de overleden fan) is me wel bekend door een item dat ik eens zag in de Top 2000-a-go-go. Desalniettemin kan ik hier niet echt van genieten. De melodie is me te dramatisch en de zang sneeuwt af en toe onder in de strijkers en is daardoor niet altijd te verstaan.
Cijfer: 5
25. Peter Tetteroo - Red Red Wine
De latere zanger van Tee-Set met een cover van het Neil Diamond-nummer. Klinkt niet slecht, maar het voegt niets toe aan het origineel waar ik ook al weinig mee heb.
32. Egbert Douwe - Vader is de Dader
Een ED-liedje op de wijs van The Battle Hymn of the Republic (Glory Glory Hallelujah), een Amerikaans patriottisch liedje. Een bekende melodie dus, met overigens een tekst van Peter Koelewijn. Die tekst is best grappig, maar de lol is beperkt en er bovendien na 1 keer luisteren wel vanaf.
Week 46:
17. Golden Earrings - Just A Little Bit Of Peace In My Heart
Een hoogaangeschreven song in dit topic. Zelf vind ik het pas vanaf de brug echt fantastisch worden, als de blazers erin komen. De omschakeling in de laatste minuut vind ik ook schitterend. Wat dat betreft doet dit nummer me altijd aan Lovely Rita van de Beatles denken, dat heeft net zo'n outro.
Cijfer: 7,5
29. The Kinks - Starstruck
Heel wat singletjes van de Kinks in '1968', maar dit is de eerste die daadwerkelijk van hun album uit dit jaar komt. Voor mij is dat album meer een aaneenschakeling van leuke liedjes, voor mij springt er geen enkele echt uit. Maar hoe vaker ik dit los beluister, hoe leuker ik het vind worden.
Cijfer: 8
35. Andy Williams - Battle Hymn Of The Republic
Oef, dit is ongetwijfeld dankzij Egbert Douwe een hit geworden. Of zou hij een hit hebben gemaakt n.a.v. deze? Of omdat het bijna kerst is (ik ken dit meer als een kerstliedje dan als een oorlogsliedje). Hoe dan ook, ik vind hier niet veel aan.
Cijfer: 3
38. The Moody Blues - Ride My See-Saw
Dit is dan weer betere koek. Dit is een lekkere uptempo-kraker die klopt van alle kanten. Vooral de melodie is erg sterk. Als er hier nou meer van in de charts stonden...
39. Gee Bros - Henry The Horse
Dit is me dan weer iets te kolderiek. Als dit een paar maanden later was uitgebracht, zou ik hebben gedacht dat het een carnavalsplaat was. Het is me net te melig allemaal.
Week 47:
35. John Woodhouse and His Magic Accordion - Nonnenkoor
Dit is echt dodelijk saai met zo'n melodie die zich moeizaam voortsleept. Het accordeonspel is nou ook niet bepaald aan me besteed en het gefluit evenmin. Ongelooflijk hoe oubollig muziek nog kon zijn in 1968.
Cijfer: 1
36. Leapy Lee - Little Arrows
Week 47 belooft niet veel goeds tot nu toe, want dit is zo mogelijk nog erger dan John Woodhouse. Vreselijk countrydeuntje van een zanger met een vreselijke stem. En dan gaat ie ook nog af en toe de hoogte in. Auw auw auw.
38. Johnny & Rijk - Oh, Oh, Wat Een Familie!!!
Ik ben even kwijt waar dit nu een cover van is, maar dit valt me dan weer alleszins mee. Op de een of andere manier hoor je gewoon dat dit met veel plezier is ingezongen en dat maakt het nummer goed verteerbaar. Een enorme meevaller.
40. The Equals - Softly, Softly
Haha, hoe erg kan een riff op die van Satisfaction van de Stones lijken. Verder dreunt dit de hele tijd op dezelfde manier door. Beetje eentonig en amelodieus.
Cijfer: 4
Week 45:
14. The Cats - Lea
Het verhaal achter dit nummer (de overleden fan) is me wel bekend door een item dat ik eens zag in de Top 2000-a-go-go. Desalniettemin kan ik hier niet echt van genieten. De melodie is me te dramatisch en de zang sneeuwt af en toe onder in de strijkers en is daardoor niet altijd te verstaan.
25. Peter Tetteroo - Red Red Wine
De latere zanger van Tee-Set met een cover van het Neil Diamond-nummer. Klinkt niet slecht, maar het voegt niets toe aan het origineel waar ik ook al weinig mee heb.
32. Egbert Douwe - Vader is de Dader
Een ED-liedje op de wijs van The Battle Hymn of the Republic (Glory Glory Hallelujah), een Amerikaans patriottisch liedje. Een bekende melodie dus, met overigens een tekst van Peter Koelewijn. Die tekst is best grappig, maar de lol is beperkt en er bovendien na 1 keer luisteren wel vanaf.
Week 46:
17. Golden Earrings - Just A Little Bit Of Peace In My Heart
Een hoogaangeschreven song in dit topic. Zelf vind ik het pas vanaf de brug echt fantastisch worden, als de blazers erin komen. De omschakeling in de laatste minuut vind ik ook schitterend. Wat dat betreft doet dit nummer me altijd aan Lovely Rita van de Beatles denken, dat heeft net zo'n outro.
29. The Kinks - Starstruck
Heel wat singletjes van de Kinks in '1968', maar dit is de eerste die daadwerkelijk van hun album uit dit jaar komt. Voor mij is dat album meer een aaneenschakeling van leuke liedjes, voor mij springt er geen enkele echt uit. Maar hoe vaker ik dit los beluister, hoe leuker ik het vind worden.
35. Andy Williams - Battle Hymn Of The Republic
Oef, dit is ongetwijfeld dankzij Egbert Douwe een hit geworden. Of zou hij een hit hebben gemaakt n.a.v. deze? Of omdat het bijna kerst is (ik ken dit meer als een kerstliedje dan als een oorlogsliedje). Hoe dan ook, ik vind hier niet veel aan.
Cijfer: 3
38. The Moody Blues - Ride My See-Saw
Dit is dan weer betere koek. Dit is een lekkere uptempo-kraker die klopt van alle kanten. Vooral de melodie is erg sterk. Als er hier nou meer van in de charts stonden...
39. Gee Bros - Henry The Horse
Dit is me dan weer iets te kolderiek. Als dit een paar maanden later was uitgebracht, zou ik hebben gedacht dat het een carnavalsplaat was. Het is me net te melig allemaal.
Week 47:
35. John Woodhouse and His Magic Accordion - Nonnenkoor
Dit is echt dodelijk saai met zo'n melodie die zich moeizaam voortsleept. Het accordeonspel is nou ook niet bepaald aan me besteed en het gefluit evenmin. Ongelooflijk hoe oubollig muziek nog kon zijn in 1968.
36. Leapy Lee - Little Arrows
Week 47 belooft niet veel goeds tot nu toe, want dit is zo mogelijk nog erger dan John Woodhouse. Vreselijk countrydeuntje van een zanger met een vreselijke stem. En dan gaat ie ook nog af en toe de hoogte in. Auw auw auw.
38. Johnny & Rijk - Oh, Oh, Wat Een Familie!!!
Ik ben even kwijt waar dit nu een cover van is, maar dit valt me dan weer alleszins mee. Op de een of andere manier hoor je gewoon dat dit met veel plezier is ingezongen en dat maakt het nummer goed verteerbaar. Een enorme meevaller.
40. The Equals - Softly, Softly
Haha, hoe erg kan een riff op die van Satisfaction van de Stones lijken. Verder dreunt dit de hele tijd op dezelfde manier door. Beetje eentonig en amelodieus.
0
geplaatst: 18 december 2012, 23:22 uur
Binnenkomers in de Top 40 die de Tipparade oversloegen:
#31: De Praatpalen - Ome Sjakie (Het Hele Zakie Loopt In Z'n Nakie)
Ontzettend flauw en plat nummer, dit is al even erg als bv. Yellow Claw die nu de hitlijsten teistert. Toen kwam er ook al zulke rotzooi van eigen bodem in de hitlijsten. Daarmee vergeleken is zelfs John Woodhouse nog smaakvol, hoe oubollig het ook mag zijn.
#38: Aretha Franklin - See Saw
Dit is heel andere koek en kan ik tenminste echt muziek noemen. Inderdaad niet zo'n bekend nummer en ook niet haar beste maar wat een prachtstem.
Cijfer: 8,5
Ik heb voor de statistieken het gemiddelde berekend van alle Nederlandstalige nummers dit jaar en die bedraagt slechts 3,60 (tegenover 6,50 alles samen).
#31: De Praatpalen - Ome Sjakie (Het Hele Zakie Loopt In Z'n Nakie)
Ontzettend flauw en plat nummer, dit is al even erg als bv. Yellow Claw die nu de hitlijsten teistert. Toen kwam er ook al zulke rotzooi van eigen bodem in de hitlijsten. Daarmee vergeleken is zelfs John Woodhouse nog smaakvol, hoe oubollig het ook mag zijn.
#38: Aretha Franklin - See Saw
Dit is heel andere koek en kan ik tenminste echt muziek noemen. Inderdaad niet zo'n bekend nummer en ook niet haar beste maar wat een prachtstem.
Ik heb voor de statistieken het gemiddelde berekend van alle Nederlandstalige nummers dit jaar en die bedraagt slechts 3,60 (tegenover 6,50 alles samen).
0
geplaatst: 19 december 2012, 21:26 uur
Musician's Top 15 van 23 december 1968:
01 (01) 05 Albatross - Fleetwood Mac
02 (03) 04 The loner - Neil Young
03 (05) 03 Send me a postcard - Shocking Blue
04 (02) 07 Just a little bit of peace in my heart - Golden earring
05 (07) 03 Touch me - The Doors
06 (04) 05 Crosstown traffic - Jimi Hendrix
07 (09) 03 For once in my life - Stevie Wonder
08 (08) 08 Pleasant street - Tim Buckley
09 (06) 08 I put a spell on you - Creedence Clearwater Revival
10 (12) 02 Technicolor dreams - Status quo
11 (13) 02 Crimson and Clover - Tommy James
12 (11) 04 Hair - Zen
13 (---) 01 Blackberry way - The Move
14 (---) 01 Point me at the sky - Pink floyd
15 (15) 02 I started a joke - Bee Gees
Dat nummer van Pink floyd is maar heel moeilijk te vinden, ik heb het ook nergens op een cd-tje. Jammer, het had wel een goed kwaliteit kunnen gebruiken.
Ik begrijp niets van al die mooie nieuwe geremasterde Pink Floyd albums. Waarom niet wat singles als extra tracks of desnoods een mooi verzamelalbum met alle singles uit de sixties.
The Move klonk gelijk weer bekend toen ik het hoorde, voor het eerst in lange tijd. Voor de rest heb ik niet veel verrassingen te melden, de status quo die hoort bij het einde van het jaar.....
01 (01) 05 Albatross - Fleetwood Mac
02 (03) 04 The loner - Neil Young
03 (05) 03 Send me a postcard - Shocking Blue
04 (02) 07 Just a little bit of peace in my heart - Golden earring
05 (07) 03 Touch me - The Doors
06 (04) 05 Crosstown traffic - Jimi Hendrix
07 (09) 03 For once in my life - Stevie Wonder
08 (08) 08 Pleasant street - Tim Buckley
09 (06) 08 I put a spell on you - Creedence Clearwater Revival
10 (12) 02 Technicolor dreams - Status quo
11 (13) 02 Crimson and Clover - Tommy James
12 (11) 04 Hair - Zen
13 (---) 01 Blackberry way - The Move
14 (---) 01 Point me at the sky - Pink floyd
15 (15) 02 I started a joke - Bee Gees
Dat nummer van Pink floyd is maar heel moeilijk te vinden, ik heb het ook nergens op een cd-tje. Jammer, het had wel een goed kwaliteit kunnen gebruiken.
Ik begrijp niets van al die mooie nieuwe geremasterde Pink Floyd albums. Waarom niet wat singles als extra tracks of desnoods een mooi verzamelalbum met alle singles uit de sixties.
The Move klonk gelijk weer bekend toen ik het hoorde, voor het eerst in lange tijd. Voor de rest heb ik niet veel verrassingen te melden, de status quo die hoort bij het einde van het jaar.....
0
geplaatst: 19 december 2012, 22:13 uur
De Engelse Top 20 van 25 december 1968:
01 (01) 06 Lily the pink - Scaffold
02 (03) 04 Build me up buttercup - Foundations
03 (02) 07 Ain't got no I got life - Nina Simone
04 (04) 05 One two three o' Leary - Des o' Connor
05 (07) 03 Sabre dance - Love Sculpture
06 (05) 05 I'm the urban spaceman - Bonzo dog doo-dah band
07 (09) 02 Ob-la-di ob-la-da - The Marmalade
08 (06) 11 The good, the band and the ugly - Hugo Montenegro
09 (13) 03 Albatross - Fleetwood Mac
10 (08) 04 Race with the devil - The Gun
11 (15) 06 May I have the next dream with you - Malcolm Roberts
12 (11) 09 Breakin' down the walls of heartache - Bandwagon
13 (12) 06 I'm a tiger - Lulu
14 (16) 03 A minute of your time - Tom Jones
15 (---) 01 Elenore - Turtles
16 (14) 03 Private number - Judy Clay and William Bell
17 (17) 05 Harper Valley PTA - Jeannie C. Riley
18 (18) 09 Eloise - Barry Ryan
19 (10) 09 This old heart of mine - Isley brothers
20 (20) 02 Son of a preacher man - Dusty Springfield
Slechts één nummer verdwenen uit de Engelse Top 20, Love child van Diana Ross and the Supremes.
Verder relatief maar heel weinig schokkende verschuivingen. Maar ja, een hitlijst op eerste Kerstdag...
De nieuwe (overige) binnenkomers in de Engelse Top 40 van 25 december 1968:
Please don't go - The Peers (36)
You're all I need to get by- Gaye & Terrell (38)
Little arrows - Leapy Lee (40)
De tips voor 01 januari 1969:
Fox on the run - Manfred Mann
On Mother Kelly's doorstep - Danny La Rue
Soul limbo - Booker T and the MG's
I Pretend - Des o' Connor
Wederom twee re-entrys, met La Rue en O' Connor.
Kortom, behoorlijke komkommertijd.
01 (01) 06 Lily the pink - Scaffold
02 (03) 04 Build me up buttercup - Foundations
03 (02) 07 Ain't got no I got life - Nina Simone
04 (04) 05 One two three o' Leary - Des o' Connor
05 (07) 03 Sabre dance - Love Sculpture
06 (05) 05 I'm the urban spaceman - Bonzo dog doo-dah band
07 (09) 02 Ob-la-di ob-la-da - The Marmalade
08 (06) 11 The good, the band and the ugly - Hugo Montenegro
09 (13) 03 Albatross - Fleetwood Mac
10 (08) 04 Race with the devil - The Gun
11 (15) 06 May I have the next dream with you - Malcolm Roberts
12 (11) 09 Breakin' down the walls of heartache - Bandwagon
13 (12) 06 I'm a tiger - Lulu
14 (16) 03 A minute of your time - Tom Jones
15 (---) 01 Elenore - Turtles
16 (14) 03 Private number - Judy Clay and William Bell
17 (17) 05 Harper Valley PTA - Jeannie C. Riley
18 (18) 09 Eloise - Barry Ryan
19 (10) 09 This old heart of mine - Isley brothers
20 (20) 02 Son of a preacher man - Dusty Springfield
Slechts één nummer verdwenen uit de Engelse Top 20, Love child van Diana Ross and the Supremes.
Verder relatief maar heel weinig schokkende verschuivingen. Maar ja, een hitlijst op eerste Kerstdag...
De nieuwe (overige) binnenkomers in de Engelse Top 40 van 25 december 1968:
Please don't go - The Peers (36)
You're all I need to get by- Gaye & Terrell (38)
Little arrows - Leapy Lee (40)
De tips voor 01 januari 1969:
Wederom twee re-entrys, met La Rue en O' Connor.
Kortom, behoorlijke komkommertijd.
0
geplaatst: 21 december 2012, 18:34 uur
Week 51 - 21 december 1968.
Top 40

Binnenkomers in de Tipparade (Veel dubbele entries deze week. Geen wonder dat de lijst halverwege volgend jaar naar 30 posities gaat):
#10: Love Sculpture - Sabre Dance V
#10: Cuby & The Blizzards - Nostalgic Toilet (gedowned)
#11: The Bee Gees - I Started A Joke V
#14: The Gun (1968) - Race With The Devil V
#16: Traffic - Medicated Goo V
#16: The Motions - Take The Fast Train V
#17: Manfred Mann - Fox On The Run V
#18: The Tower - In Your Life (gedowned)
#20: Fleetwood Mac - Albatross V
#20: Donovan - Atlantis V
#31: The Scaffold - Lily The Pink V
#37: The Marmalade - Ob-La-Di, Ob-La-Da V
#39: Tom & Mick - Somebody's Taken Maria Away (re-entry)
We trappen af met Love Sculpture's manische interpretatie van het klassieke Sabre Dance.
Het klinkt als stoere bikermuziek en het gaat nimmer vervelen. Mij benieuwen wat jullie hier over te vertellen hebben! [9].
Dat het muzikale klimaat weer iets meer naar stevigere rock verschuift valt ook te horen op Cuby's single met de vreemde titel Nostalgic Toilet. De coupletten worden door lieflijk pianogepingel begeleidt en de statige refreinen vormen een mooi contrast [8].
De 60's-Bee Gees irriteren me vaak minder dan hun latere werk. I Started A Joke zit er kwalitatief tussen in. Dat über-klagelijke stemgeluid werkt op m'n zenuwen, maar de muziek is eigenlijk wel netjes gebracht voor zo'n ballad [5].
Vervolgens wordt het weer behoorlijk manisch met Gun's single. Wat zat er eigenlijk in die kerststollen van de Tipparade-samenstellers toendertijd?
Heerlijk nummertje dit en het doet me wat aan Deep Purple denken [8,5].
Het beste nummer van deze week komt van Steve Winwood en z'n mannen. Medicated Goo, van het derde, half studio/half live-album Last Exit, past naadloos in het bluesrock-klimaat van 1969 en daaromheen. Uitstekend geproduceerd en gemusiceerd en het geeft meteen goede zin
. Niet te geloven dat dit de Tipparade niet ontsteeg! [9,5].
De single van The Motions klinkt me als een halfslachtige poging om hardrock te mengen met een Mamas & Papas-geluid. Ik vind dit helemaal niet goed uitpakken: Een gitaarsolo hier, een drumfill daar en tenslotte een veels te vroege fade-out, alsof ze niet wisten wat ze ermee aan moesten [4].
Ik heb heel veel respect voor Manfred Mann, vooral voor z'n Earth Band, maar Fox On The Run is niets meer dan een directe kopie van World Of Oz's Muffin Man [5].
The Tower's In Your Life klinkt bijna plechtig, maar de krachtige gitaarakkoorden geven het nummer een behoorlijke dosis power mee. Niet op YouTube te vinden, maar gelukkig kwam het in de Top 40 terecht. Een onterecht vergeten klassiekertje [8,5]
Voor Albatross had ik al lang een 10 in het vet staan, dat was al geen geheim.
Dit is hoe een goede instrumental moet klinken, punt!
[10].
Atlantis vind ik toch wel het kroonjuweeltje op Donovan's werk. Ik vraag me eigenlijk af hoe zo'n epische compositie tot stand komt. Het heeft een serene kwaliteit dat zich nog steeds handhaaft na de lange inleiding en dat is waar het z'n klassiekersstatus aan ontleent.
Een uitstekende compositie [9,5].
Lily The Pink mag wat mij betreft gewoon lekker in Engelse pubs blijven [2] en Marmalade weet helemaal niets toe te voegen aan Ob-La-Di etc. Het verleden heeft duidelijk uitgewezen dat vooral The Beatles zelf goed waren in het spelen van hun eigen nummers, kunnen we wel stellen (behalve als je Frank Zappa heet) [4].
Opvallend hoe de minste nummers steeds meteen een vrijkaart voor de Top 40 krijgen...
Top 40
Binnenkomers in de Tipparade (Veel dubbele entries deze week. Geen wonder dat de lijst halverwege volgend jaar naar 30 posities gaat):
#10: Love Sculpture - Sabre Dance V
#10: Cuby & The Blizzards - Nostalgic Toilet (gedowned)
#11: The Bee Gees - I Started A Joke V
#14: The Gun (1968) - Race With The Devil V
#16: Traffic - Medicated Goo V
#16: The Motions - Take The Fast Train V
#17: Manfred Mann - Fox On The Run V
#18: The Tower - In Your Life (gedowned)
#20: Fleetwood Mac - Albatross V
#20: Donovan - Atlantis V
#31: The Scaffold - Lily The Pink V
#37: The Marmalade - Ob-La-Di, Ob-La-Da V
#39: Tom & Mick - Somebody's Taken Maria Away (re-entry)
We trappen af met Love Sculpture's manische interpretatie van het klassieke Sabre Dance.
Het klinkt als stoere bikermuziek en het gaat nimmer vervelen. Mij benieuwen wat jullie hier over te vertellen hebben! [9].
Dat het muzikale klimaat weer iets meer naar stevigere rock verschuift valt ook te horen op Cuby's single met de vreemde titel Nostalgic Toilet. De coupletten worden door lieflijk pianogepingel begeleidt en de statige refreinen vormen een mooi contrast [8].
De 60's-Bee Gees irriteren me vaak minder dan hun latere werk. I Started A Joke zit er kwalitatief tussen in. Dat über-klagelijke stemgeluid werkt op m'n zenuwen, maar de muziek is eigenlijk wel netjes gebracht voor zo'n ballad [5].
Vervolgens wordt het weer behoorlijk manisch met Gun's single. Wat zat er eigenlijk in die kerststollen van de Tipparade-samenstellers toendertijd?
Heerlijk nummertje dit en het doet me wat aan Deep Purple denken [8,5].Het beste nummer van deze week komt van Steve Winwood en z'n mannen. Medicated Goo, van het derde, half studio/half live-album Last Exit, past naadloos in het bluesrock-klimaat van 1969 en daaromheen. Uitstekend geproduceerd en gemusiceerd en het geeft meteen goede zin
. Niet te geloven dat dit de Tipparade niet ontsteeg! [9,5].De single van The Motions klinkt me als een halfslachtige poging om hardrock te mengen met een Mamas & Papas-geluid. Ik vind dit helemaal niet goed uitpakken: Een gitaarsolo hier, een drumfill daar en tenslotte een veels te vroege fade-out, alsof ze niet wisten wat ze ermee aan moesten [4].
Ik heb heel veel respect voor Manfred Mann, vooral voor z'n Earth Band, maar Fox On The Run is niets meer dan een directe kopie van World Of Oz's Muffin Man [5].
The Tower's In Your Life klinkt bijna plechtig, maar de krachtige gitaarakkoorden geven het nummer een behoorlijke dosis power mee. Niet op YouTube te vinden, maar gelukkig kwam het in de Top 40 terecht. Een onterecht vergeten klassiekertje [8,5]
Voor Albatross had ik al lang een 10 in het vet staan, dat was al geen geheim.
Dit is hoe een goede instrumental moet klinken, punt!
[10].Atlantis vind ik toch wel het kroonjuweeltje op Donovan's werk. Ik vraag me eigenlijk af hoe zo'n epische compositie tot stand komt. Het heeft een serene kwaliteit dat zich nog steeds handhaaft na de lange inleiding en dat is waar het z'n klassiekersstatus aan ontleent.
Een uitstekende compositie [9,5].
Lily The Pink mag wat mij betreft gewoon lekker in Engelse pubs blijven [2] en Marmalade weet helemaal niets toe te voegen aan Ob-La-Di etc. Het verleden heeft duidelijk uitgewezen dat vooral The Beatles zelf goed waren in het spelen van hun eigen nummers, kunnen we wel stellen (behalve als je Frank Zappa heet) [4].
Opvallend hoe de minste nummers steeds meteen een vrijkaart voor de Top 40 krijgen...
0
geplaatst: 21 december 2012, 21:22 uur
Week 51 van 1968.
#10: Love Sculpture - Sabre Dance
Deze eigenzinnige en vrij heavy bewerking door de band van Dave Edmunds klinkt fris en energiek en ook een tikkeltje duister. Dit is nu wat in de vergetelheid geraakt maar later zou Dave Edmunds solo succesvoller zijn.
#10: Cuby & The Blizzards - Nostalgic Toilet
Geen clip gevonden.
#11: The Bee Gees - I Started A Joke
Dit is natuurlijk een heel andere stijl maar daarom niet minder. Ik heb Bee Gees steeds gemogen, zeker hun jaren '60-werk. Vooral vocaal is deze ballad klasse en het nummer weet mij de juiste snaar te raken.
#14: The Gun (1968) - Race With The Devil
Nu terug een heavy nummer, mij lijkt dat eerder de voorloper van Uriah Heep (Easy Livin' heeft daar wat van weg). Sterk nummer, al draait het teveel rond die repeterende gitaarriff.
#16: Traffic - Medicated Goo
Traffic weet inderdaad goed aan te sluiten bij de heersende bluesrock. Instrumentaal en productioneel is het prima maar laten wij de soulvolle zang van Steve Winwood niet vergeten die ook veel bijdraagt.
#16: The Motions - Take The Fast Train
Opvallend is de slechte mix die het nummer fnuikt. De vocalen zitten teveel op de achtergrond en het nummer mist dynamiek. Mij lijkt het ook een geforceerde poging om aan te sluiten bij de opkomende hardrock en het nummer wordt ook nog op een erg slecht moment beëindigd.
Cijfer: 3,5
#17: Manfred Mann - Fox On The Run
Hun minst goede single, inderdaad teveel een kopie van Muffin Man. Het was hun laatste hit, Manfred Mann zou nadien het op een andere (progrock)boeg gooien.
Cijfer: 5,5
#18: The Tower - In Your Life
Geen clip gevonden.
#20: Fleetwood Mac - Albatross
Heerlijke sfeervolle nstrumental, zweverig en relaxt, wie kan dat niet mooi vinden?
Cijfer: 9,5
#20: Donovan - Atlantis
Nog een klassieker vanwege zijn originaliteit met gesproken en verhalend gedeelte gevolgd door een meezingrefrein.
#31: The Scaffold - Lily The Pink
Bij momenten kan ik de lol ervan inzien maar dit past inderdaad beter in Engelse pubs dan op plaat.
#37: The Marmalade - Ob-La-Di, Ob-La-Da
Natuurlijk een erg vrolijke meezinger en niet slecht gebracht maar tenslotte voegt het niets toe aan het origineel van The Beatles (en die vind ik nog een stuk beter).
#10: Love Sculpture - Sabre Dance
Deze eigenzinnige en vrij heavy bewerking door de band van Dave Edmunds klinkt fris en energiek en ook een tikkeltje duister. Dit is nu wat in de vergetelheid geraakt maar later zou Dave Edmunds solo succesvoller zijn.
#10: Cuby & The Blizzards - Nostalgic Toilet
Geen clip gevonden.
#11: The Bee Gees - I Started A Joke
Dit is natuurlijk een heel andere stijl maar daarom niet minder. Ik heb Bee Gees steeds gemogen, zeker hun jaren '60-werk. Vooral vocaal is deze ballad klasse en het nummer weet mij de juiste snaar te raken.
#14: The Gun (1968) - Race With The Devil
Nu terug een heavy nummer, mij lijkt dat eerder de voorloper van Uriah Heep (Easy Livin' heeft daar wat van weg). Sterk nummer, al draait het teveel rond die repeterende gitaarriff.
#16: Traffic - Medicated Goo
Traffic weet inderdaad goed aan te sluiten bij de heersende bluesrock. Instrumentaal en productioneel is het prima maar laten wij de soulvolle zang van Steve Winwood niet vergeten die ook veel bijdraagt.
#16: The Motions - Take The Fast Train
Opvallend is de slechte mix die het nummer fnuikt. De vocalen zitten teveel op de achtergrond en het nummer mist dynamiek. Mij lijkt het ook een geforceerde poging om aan te sluiten bij de opkomende hardrock en het nummer wordt ook nog op een erg slecht moment beëindigd.
Cijfer: 3,5
#17: Manfred Mann - Fox On The Run
Hun minst goede single, inderdaad teveel een kopie van Muffin Man. Het was hun laatste hit, Manfred Mann zou nadien het op een andere (progrock)boeg gooien.
#18: The Tower - In Your Life
Geen clip gevonden.
#20: Fleetwood Mac - Albatross
Heerlijke sfeervolle nstrumental, zweverig en relaxt, wie kan dat niet mooi vinden?
Cijfer: 9,5
#20: Donovan - Atlantis
Nog een klassieker vanwege zijn originaliteit met gesproken en verhalend gedeelte gevolgd door een meezingrefrein.
#31: The Scaffold - Lily The Pink
Bij momenten kan ik de lol ervan inzien maar dit past inderdaad beter in Engelse pubs dan op plaat.
#37: The Marmalade - Ob-La-Di, Ob-La-Da
Natuurlijk een erg vrolijke meezinger en niet slecht gebracht maar tenslotte voegt het niets toe aan het origineel van The Beatles (en die vind ik nog een stuk beter).
0
geplaatst: 22 december 2012, 13:31 uur
Ranboy Top 15 week 51 van 22 december 1968
w51 w50 aw titel - artiest
1 1 6 Atlantis - Donovan
2 2 5 Albatross - Fleetwood Mac
3 5 3 Touch me - The Doors
4 4 4 Hair - Zen
5 3 7 Just a little bit of peace in my heart - Golden Earring
6 7 4 The loner - Neil Young
7 10 2 Blackberry way - The Move
8 9 3 For once in my life - Stevie Wonder
9 6 5 Going up the country - Canned Heat
10 12 3 Crimson and clover - Tommy James & the Shondells
11 8 5 Son of a preacherman - Dusty Springfield
12 14 2 Send me a postcard - Shocking Blue
13 11 5 I heard it through the grapevine - Marvin Gaye
14 -- 1 I started a joke - The BeeGees
15 -- 1 Medicated goo - Traffic
Een lijst in rustig vaarwater, zoals te verwachten is rond de Kerst. De binnenkomers lijken meer opvullers van de lijst dan grote beloftes...
w51 w50 aw titel - artiest
1 1 6 Atlantis - Donovan
2 2 5 Albatross - Fleetwood Mac
3 5 3 Touch me - The Doors
4 4 4 Hair - Zen
5 3 7 Just a little bit of peace in my heart - Golden Earring
6 7 4 The loner - Neil Young
7 10 2 Blackberry way - The Move
8 9 3 For once in my life - Stevie Wonder
9 6 5 Going up the country - Canned Heat
10 12 3 Crimson and clover - Tommy James & the Shondells
11 8 5 Son of a preacherman - Dusty Springfield
12 14 2 Send me a postcard - Shocking Blue
13 11 5 I heard it through the grapevine - Marvin Gaye
14 -- 1 I started a joke - The BeeGees
15 -- 1 Medicated goo - Traffic
Een lijst in rustig vaarwater, zoals te verwachten is rond de Kerst. De binnenkomers lijken meer opvullers van de lijst dan grote beloftes...
0
geplaatst: 22 december 2012, 23:49 uur
En ook hier een rustig weekje, met slechts twee nieuwe binnenkomers en geen grote verschuivingen bovenin:
51 50 AW
01 01 03 Tommy James & the Shondells - Crimson and Clover
02 02 08 Tim Buckley - Pleasant Street
03 04 07 Dusty Springfield - Son of a Preacherman
04 03 08 The Flirtations - Nothing But A Heartache
05 05 06 Sly & The Family Stone - Everyday People
06 07 05 The Foundations - Build Me Up Buttercup
07 09 02 Sharon Tandy - Hold On
08 06 04 Neil Young - The Loner
09 11 03 The Doors - Touch Me
10 15 02 Fairport Convention - Meet on the Ledge
11 08 03 Shocking Blue - Send Me A Postcard
12 12 11 Nina Simone - Ain’t Got No – I Got Life
13 13 07 Serge Gainsbourg - Initials B.B.
14 --- 01 Tyrone Davis - Can I Change My Mind
15 --- 01 Canned Heat - Going Up The Country
De twee nieuwe binnenkomers stonden eigenlijk al een dikke maand in mijn tiplijst en hebben het nu dan eindelijk gehaald. Canned Heat is een actueel nummer, omdat ik dat bijna elke dag in een of andere reclame voorbij hoor komen op Radio 1. Tyrone Davis heeft een lekkere soulplaat gemaakt. Verder ken ik eigenlijk niets van hem.
Deze platen verdwenen uit de lijst:
Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine
The Savage Resurrection - Thing In E
51 50 AW
01 01 03 Tommy James & the Shondells - Crimson and Clover
02 02 08 Tim Buckley - Pleasant Street
03 04 07 Dusty Springfield - Son of a Preacherman
04 03 08 The Flirtations - Nothing But A Heartache
05 05 06 Sly & The Family Stone - Everyday People
06 07 05 The Foundations - Build Me Up Buttercup
07 09 02 Sharon Tandy - Hold On
08 06 04 Neil Young - The Loner
09 11 03 The Doors - Touch Me
10 15 02 Fairport Convention - Meet on the Ledge
11 08 03 Shocking Blue - Send Me A Postcard
12 12 11 Nina Simone - Ain’t Got No – I Got Life
13 13 07 Serge Gainsbourg - Initials B.B.
14 --- 01 Tyrone Davis - Can I Change My Mind
15 --- 01 Canned Heat - Going Up The Country
De twee nieuwe binnenkomers stonden eigenlijk al een dikke maand in mijn tiplijst en hebben het nu dan eindelijk gehaald. Canned Heat is een actueel nummer, omdat ik dat bijna elke dag in een of andere reclame voorbij hoor komen op Radio 1. Tyrone Davis heeft een lekkere soulplaat gemaakt. Verder ken ik eigenlijk niets van hem.
Deze platen verdwenen uit de lijst:
Marvin Gaye - I Heard It Through The Grapevine
The Savage Resurrection - Thing In E
0
geplaatst: 23 december 2012, 10:48 uur
De Music Meter Top 15 van 23 december 1968!
01 (04) 03 Touch me - The Doors (58)
02 (02) 04 The loner - Neil Young (56)
03 (01) 05 Albatross - Fleetwood Mac (52)
04 (03) 07 Just a little bit of peace in my heart - Golden earring (37)
05 (08) 02 Send me a postcard - Shocking blue (35)
06 (06) 08 Pleasant street - Tim Buckley (34)
07 (05) 08 I put a spell on you - Creedence clearwater revival (31)
08 (10) 02 Crimson & Clover - Tommy James & The Shondells (30)
09 (07) 08 Atlantis - Donovan (26)
10 (09) 03 Hair - Zen (24)
11 (---) 01 Meet me on the ledge - Fairport Convention (20)
12 (---) 01 Blackberry way - The Move (20)
13 (12) 06 Son of a preacherman - Dusty Springfield (18)
14 (---) 01 For once in my life - Stevie Wonder (17)
15 (13) 04 Going up the country - Canned Heat (17)
Bij menigeen een rustig weekje, toch drie nieuwe binnenkomers in de lijst.
Verdwenen zijn Crosstown traffic van de Jimi Hendrix Experience, Initials BB van Serge Gainsbourg en Stand by me van Quicksilver Messenger.
Helaas Fleetwood Mac na 1 week alweer van de eerste plek, maar ik kan prima leven met zo'n top.
Het debuut van Shocking blue kan nu al niet meer stuk, met een prachtige vijfde plek in de tweede week van z'n notering.
Tim Buckley houdt het ontzettend goed vol. Blijft de hele tijd tegen de top 'aanschurken' en sleept zo nog heel wat punten in de wacht.
No één week, dan zijn we toe aan de Top +/- 158 over het jaar 1968!
01 (04) 03 Touch me - The Doors (58)
02 (02) 04 The loner - Neil Young (56)
03 (01) 05 Albatross - Fleetwood Mac (52)
04 (03) 07 Just a little bit of peace in my heart - Golden earring (37)
05 (08) 02 Send me a postcard - Shocking blue (35)
06 (06) 08 Pleasant street - Tim Buckley (34)
07 (05) 08 I put a spell on you - Creedence clearwater revival (31)
08 (10) 02 Crimson & Clover - Tommy James & The Shondells (30)
09 (07) 08 Atlantis - Donovan (26)
10 (09) 03 Hair - Zen (24)
11 (---) 01 Meet me on the ledge - Fairport Convention (20)
12 (---) 01 Blackberry way - The Move (20)
13 (12) 06 Son of a preacherman - Dusty Springfield (18)
14 (---) 01 For once in my life - Stevie Wonder (17)
15 (13) 04 Going up the country - Canned Heat (17)
Bij menigeen een rustig weekje, toch drie nieuwe binnenkomers in de lijst.
Verdwenen zijn Crosstown traffic van de Jimi Hendrix Experience, Initials BB van Serge Gainsbourg en Stand by me van Quicksilver Messenger.
Helaas Fleetwood Mac na 1 week alweer van de eerste plek, maar ik kan prima leven met zo'n top.
Het debuut van Shocking blue kan nu al niet meer stuk, met een prachtige vijfde plek in de tweede week van z'n notering.
Tim Buckley houdt het ontzettend goed vol. Blijft de hele tijd tegen de top 'aanschurken' en sleept zo nog heel wat punten in de wacht.
No één week, dan zijn we toe aan de Top +/- 158 over het jaar 1968!
0
geplaatst: 24 december 2012, 19:58 uur
Ik ben benieuwd naar die lijst en wat we collectief de mooiste nummers van dit jaar vonden.
Ik doe nog wat top 40 besprekingen. De laatste 2 weken van het jaar bewaar ik voor later deze week. Volgend jaar laat ik dit er wel bij zitten overigens, het is best veel werk en ik doe er eigenlijk geen ontdekkingen op die ik niet al via jullie of de Billboard-charts (die ik wekelijks scan) meekrijg.

Week 48:
3. Barry Ryan - Eloise
Een lekker dramatische plaat, die mij meer bevalt dan het vergelijkbare MacArthur Park van een paar maanden eerder. Met name de laatste minuut, als Ryan alle registers open gooit, is heerlijk. Leuk dat dit ook echt een grote hit is geweest, er zijn weinig platen zo hoog binnengekomen dit jaar. Ik zal straks eens een lijstje posten met de 10 hoogste binnenkomers van het jaar.
26. The Buffoons - Goodbye My Love
Een Nederlandse band die al menigmaal werd afgeserveerd in dit topic, maar dit nummer vind ik hun beste single tot nu toe. Het lijkt uit verschillende vaatjes (Zombies, Moody Blues, Mama's & Papa's) tegelijk te tappen en dat levert een intrigerend nummer op. Toch mist het nummer een beetje focus: teveel ideeën en wendingen, maar net niet die melodie die echt in je hoofd blijft hangen. Maar de ambitie bevalt me wel.
Cijfer: 6,5
34. Johnny Jordaan - Een Pikketanussie
Lastig om dit soort muziek de grond in te schrijven, want mijn moeder is groot fan van JJ en aanverwante artiesten. Maar zelf word ik er niet heel blij van, al zijn de verhalen over de vroegere Amsterdamse café-scene wel leuk. Dit muziek zie ik ook vooral als amusement en 'gezellig' dan echt iets artistieks. Helaas is het niet mijn smaak amusement.
36. Diana Ross & The Supremes - Love Child
Een leuke girl group-plaat, maar ook weer geen echte topper in het genre.
38. Ohio Express - Chewy Chewy
Een lichtvoetig popliedje dat op het randje zit van kinderachtigheid, zo flauw is het refrein. Wel opmerkelijk is dat er ineens een wordt geknipoogd naar een bekend nummer. Na even denken bleek dit Beach Boys' Then I Kissed Her te zijn, maar ik zat ook met wat girl group-plaatjes in mijn hoofd. Zo realiseerde ik me weer dat dit allemaal best dichtbij elkaar ligt, muzikaal. Mooi eigenlijk wel.
Helaas zijn de associaties een stuk beter dan het liedje zelf.
39. Rika Zaraï - Jerushala'im Shel Zahav
Een opvallende plaat, want dit is een in het Hebreeuws gezongen liedje. Ik weet eigenlijk niet echt wat ik ermee aan moet. Het is een wat vreemde eend in de bijt, ook wat betreft de muzikale taal, want het is niet echt een popliedje, maar veel traditioneler. Het weet me nog te raken nog te fascineren, dus dan maar een onvoldoende.
---
Week 49:
38. The Flirtations - Nothing But a Heartache
Eén van de beste girl group-platen en northern soul-platen ooit gemaakt. Een liedje dat ik een jaar of 2 geleden ontdekte en sindsdien al heel vaak langs is gekomen hier. Onverwoestbaar.
Cijfer: 10
40. Hair - Zen
En ook deze is leuk, waarmee het niveau deze week wel erg hoog is. Eén van de leukste Nederlandse hits uit dit jaar, denk ik, al scoort het volgens de chartrun vooral in 1969 goed.
Cijfer: 7
---
Week 50:
24. Canned Heat - Going Up The Country
De tweede mooie single van Canned Heat die ik dit jaar tegenkom. Niet zo goed als On The Road Again, daarvoor mist dit nummer de spanning en mysterie, maar de bluesrock van Canned Heat blijft door het unieke stemgeluid van Bob Hite toch wel uniek in zijn soort. Die Bob Hite lijkt me trouwens ook wel een uniek figuur, als ik zijn (korte) Wikipedia-pagina lees. Op zijn 26ste had hij blijkbaar 15000 78 toeren-platen in bezit en hij overleed al op zijn 38ste, aan een hartaanval. Treurig.
31. De Praatpalen - Ome Sjakie - Het Zakie Loopt In Zijn Nakie
Tsja, laten we dit maar snel vergeten. Muzikaal totaal niet interessant en de tekst is eerder om te huilen dan om te lachen.
38. Aretha Franklin - See Saw
Eén van de veel prima singles van Aretha uit dit jaar. Deze miste op een haar na mijn charts, maar ik vind het wel een fijne plaat. Lekker midtempo. Ik ben benieuwd naar de singles van Aretha uit 1969.
cijfer: 7,5
40. Shocking Blue - Send Me A Postcard
Nu ik er goed voor zit besef ik me hoe goed dit nummer wel niet is. Van dit nummer ben ik al jaren weg, maar de laatste weken was het even wat minder in al het 60's-geweld. Vanaf de scherpe openingsriff echter is eigenlijk alles raak, ook het subtiele orgel en de trommeltjes die er op een gegeven moment even in komen. Daarnaast heeft dit nummer gewoon een geweldige drive en zingt Mariska Veres subliem. Shocking Blue is toch wel één van de beste bands die Nederland ooit gehad heeft.
Cijfer: 9
Dit zijn trouwens de 10 hoogste nieuwe binnenkomers in de top 40 van 1968. The Beatles kwamen als enige op 1 binnen, maar naast hen en de onvermijdelijke Stones mogen we de Bee Gees toch wel tot de derde grote groep van dit jaar rekenen.
1. The Beatles - Hey Jude
2. Bee Gees - Words
7. The Beatles - Lady Madonna
7. Heintje - Heidschi Bumbeidschi
9. Bee Gees - Jumbo/The Singer Sang His Song
13. The Rolling Stones - Street Fightin' Man
14. Bee Gees - I've Gotta Get A Message To You
14. The Cats - Lea
15. Egbert Douwe - Kom Uit De Bedstee, Mijn Liefste
15. Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash
Ik doe nog wat top 40 besprekingen. De laatste 2 weken van het jaar bewaar ik voor later deze week. Volgend jaar laat ik dit er wel bij zitten overigens, het is best veel werk en ik doe er eigenlijk geen ontdekkingen op die ik niet al via jullie of de Billboard-charts (die ik wekelijks scan) meekrijg.

Week 48:
3. Barry Ryan - Eloise
Een lekker dramatische plaat, die mij meer bevalt dan het vergelijkbare MacArthur Park van een paar maanden eerder. Met name de laatste minuut, als Ryan alle registers open gooit, is heerlijk. Leuk dat dit ook echt een grote hit is geweest, er zijn weinig platen zo hoog binnengekomen dit jaar. Ik zal straks eens een lijstje posten met de 10 hoogste binnenkomers van het jaar.
26. The Buffoons - Goodbye My Love
Een Nederlandse band die al menigmaal werd afgeserveerd in dit topic, maar dit nummer vind ik hun beste single tot nu toe. Het lijkt uit verschillende vaatjes (Zombies, Moody Blues, Mama's & Papa's) tegelijk te tappen en dat levert een intrigerend nummer op. Toch mist het nummer een beetje focus: teveel ideeën en wendingen, maar net niet die melodie die echt in je hoofd blijft hangen. Maar de ambitie bevalt me wel.
Cijfer: 6,5
34. Johnny Jordaan - Een Pikketanussie
Lastig om dit soort muziek de grond in te schrijven, want mijn moeder is groot fan van JJ en aanverwante artiesten. Maar zelf word ik er niet heel blij van, al zijn de verhalen over de vroegere Amsterdamse café-scene wel leuk. Dit muziek zie ik ook vooral als amusement en 'gezellig' dan echt iets artistieks. Helaas is het niet mijn smaak amusement.
36. Diana Ross & The Supremes - Love Child
Een leuke girl group-plaat, maar ook weer geen echte topper in het genre.
Een lichtvoetig popliedje dat op het randje zit van kinderachtigheid, zo flauw is het refrein. Wel opmerkelijk is dat er ineens een wordt geknipoogd naar een bekend nummer. Na even denken bleek dit Beach Boys' Then I Kissed Her te zijn, maar ik zat ook met wat girl group-plaatjes in mijn hoofd. Zo realiseerde ik me weer dat dit allemaal best dichtbij elkaar ligt, muzikaal. Mooi eigenlijk wel.
Helaas zijn de associaties een stuk beter dan het liedje zelf.Cijfer: 5,5
39. Rika Zaraï - Jerushala'im Shel Zahav
Een opvallende plaat, want dit is een in het Hebreeuws gezongen liedje. Ik weet eigenlijk niet echt wat ik ermee aan moet. Het is een wat vreemde eend in de bijt, ook wat betreft de muzikale taal, want het is niet echt een popliedje, maar veel traditioneler. Het weet me nog te raken nog te fascineren, dus dan maar een onvoldoende.
---
Week 49:
38. The Flirtations - Nothing But a Heartache
Eén van de beste girl group-platen en northern soul-platen ooit gemaakt. Een liedje dat ik een jaar of 2 geleden ontdekte en sindsdien al heel vaak langs is gekomen hier. Onverwoestbaar.
Cijfer: 10
40. Hair - Zen
En ook deze is leuk, waarmee het niveau deze week wel erg hoog is. Eén van de leukste Nederlandse hits uit dit jaar, denk ik, al scoort het volgens de chartrun vooral in 1969 goed.
---
Week 50:
24. Canned Heat - Going Up The Country
De tweede mooie single van Canned Heat die ik dit jaar tegenkom. Niet zo goed als On The Road Again, daarvoor mist dit nummer de spanning en mysterie, maar de bluesrock van Canned Heat blijft door het unieke stemgeluid van Bob Hite toch wel uniek in zijn soort. Die Bob Hite lijkt me trouwens ook wel een uniek figuur, als ik zijn (korte) Wikipedia-pagina lees. Op zijn 26ste had hij blijkbaar 15000 78 toeren-platen in bezit en hij overleed al op zijn 38ste, aan een hartaanval. Treurig.
31. De Praatpalen - Ome Sjakie - Het Zakie Loopt In Zijn Nakie
Tsja, laten we dit maar snel vergeten. Muzikaal totaal niet interessant en de tekst is eerder om te huilen dan om te lachen.
38. Aretha Franklin - See Saw
Eén van de veel prima singles van Aretha uit dit jaar. Deze miste op een haar na mijn charts, maar ik vind het wel een fijne plaat. Lekker midtempo. Ik ben benieuwd naar de singles van Aretha uit 1969.
cijfer: 7,5
Nu ik er goed voor zit besef ik me hoe goed dit nummer wel niet is. Van dit nummer ben ik al jaren weg, maar de laatste weken was het even wat minder in al het 60's-geweld. Vanaf de scherpe openingsriff echter is eigenlijk alles raak, ook het subtiele orgel en de trommeltjes die er op een gegeven moment even in komen. Daarnaast heeft dit nummer gewoon een geweldige drive en zingt Mariska Veres subliem. Shocking Blue is toch wel één van de beste bands die Nederland ooit gehad heeft.
Dit zijn trouwens de 10 hoogste nieuwe binnenkomers in de top 40 van 1968. The Beatles kwamen als enige op 1 binnen, maar naast hen en de onvermijdelijke Stones mogen we de Bee Gees toch wel tot de derde grote groep van dit jaar rekenen.
1. The Beatles - Hey Jude
2. Bee Gees - Words
7. The Beatles - Lady Madonna
7. Heintje - Heidschi Bumbeidschi
9. Bee Gees - Jumbo/The Singer Sang His Song
13. The Rolling Stones - Street Fightin' Man
14. Bee Gees - I've Gotta Get A Message To You
14. The Cats - Lea
15. Egbert Douwe - Kom Uit De Bedstee, Mijn Liefste
15. Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash
0
geplaatst: 24 december 2012, 20:58 uur
herman schreef:
Helaas zijn de associaties een stuk beter dan het liedje zelf.
Helaas zijn de associaties een stuk beter dan het liedje zelf.Cijfer: 5,5
Kinderachtig, ja. De doelgroep was de puber of nog jonger. Dit soort liedjes werd dan ook door zg bubblegum bandjes gespeeld. De voorloper van voorgeprogrammeerde zingende typetjes als K3.
Overigens Herman, ondanks dat jij niet tot de jaren zestig generatie behoort, vind ik het knap dat je de bijna wegverstopte lick van het nummer Then I kissed Her van de Beach Boys hoorde. Nog knapper vind ik dat jij dit assioceerde met een of ander voor jou vaag girlsgroup liedje. Wel, ik kan je mededelen dat je helemaal gelijk hebt, want deze lick was regelrecht gestolen van het het origineel Then He Kissed Me van de girlsgroup The Crystals.

0
geplaatst: 24 december 2012, 22:06 uur
Herman schreef:

Ik sluit mij aan bij Heicro, scherp onderscheidend luistervermogen!
Nederland had een paar van dit soort geweldige bands rondlopen, in die tijd. En het was allemaal min of meer redelijk nieuw.
Prachtig hoe mooi alles samenkomt op Send me a postcard. Met Golden Earring en iets later Focus en Earth & Fire práchtige Nederpop waar ook veel van in de hitparades terecht kwam. Ik zou vooral bij dit topic blijven want het wordt het komende jaar weer geweldig!

0
geplaatst: 24 december 2012, 22:10 uur
Ach ja, natuurlijk, The Crystals.
Grappig dat ik nooit de link heb gelegd naar dat liedje en dat van de Beach Boys.
Uiteraard ben ik volgend jaar ook weer van de partij! Ik ben benieuwd wat er dan allemaal op ons pad komt. Het is wel leuk om de ontwikkelingen in de muziek zo nauwgezet te volgen. En ook van bands (als bv. Shocking Blue) één voor één hun hits langs te horen komen.
Grappig dat ik nooit de link heb gelegd naar dat liedje en dat van de Beach Boys. Uiteraard ben ik volgend jaar ook weer van de partij! Ik ben benieuwd wat er dan allemaal op ons pad komt. Het is wel leuk om de ontwikkelingen in de muziek zo nauwgezet te volgen. En ook van bands (als bv. Shocking Blue) één voor één hun hits langs te horen komen.
0
geplaatst: 24 december 2012, 22:41 uur
Geweldig dat je blijft, Herman!
Je bevindingen en je obscure linkjes zijn hier ten alle tijde welkom!

0
geplaatst: 24 december 2012, 23:06 uur
Top 20 week 52
01 (01) 05 The Loner – Neil Young
02 (02) 08 Just A Little Bit Of Peace In My Heart – Golden Earring
03 (03) 05 Albatross – Fleetwood Mac
04 (05) 04 Touch Me – The Doors
05 (04) 09 Atlantis – Donovan
06 (11) 02 Point Me At The Sky - Pink Floyd
07 (12) 03 Blackberry Way – The Move
08 (06) 08 I Put A Spell On You – Creedence Clearwater Revival
09 (10) 04 Send Me A Postcard – Shocking Blue
10 (07) 06 Going Up The Country – Canned Head
11 (09) 08 Initials B.B - Serge Gainsbourg
12 (08) 05 Hair – Zen
13 (13) 05 Meet on the Ledge – Fairport Convention
14 (16) 04 Games People Play – Joe South
15 (---) 01 Mendocino – Sir Douglas Quintet
16 (15) 03 Nostalgic Toilet – Cuby & The Blizzards
17 (17) 03 Ramblin' Gamblin' Man – Bob Seger System
18 (14) 07 Stand By Me – Quicksilver Messenger Service
19 (20) 02 Crimson And Clover – Tommy James & The Shondells
20 (---) 01 Medicated Goo – Traffic
Nieuw op 15: Mendocino van het Sir Douglas Quintet.
Al in 1965 introduceerden deze band met voorman Doug Sahm tex mex en cajun in de rockmuziek.
Ze waren dus pioniers en van grote invloed voor latere bandjes als CCR en Los Lobos.Tegenwoordig noemt men deze rootsmuziek americana. Ik ben in het bezit van een best of album en ik kan jullie verklappen dat het vol staat met fantastische “feel good” nummers. Cijfer: 8,5
01 (01) 05 The Loner – Neil Young
02 (02) 08 Just A Little Bit Of Peace In My Heart – Golden Earring
03 (03) 05 Albatross – Fleetwood Mac
04 (05) 04 Touch Me – The Doors
05 (04) 09 Atlantis – Donovan
06 (11) 02 Point Me At The Sky - Pink Floyd
07 (12) 03 Blackberry Way – The Move
08 (06) 08 I Put A Spell On You – Creedence Clearwater Revival
09 (10) 04 Send Me A Postcard – Shocking Blue
10 (07) 06 Going Up The Country – Canned Head
11 (09) 08 Initials B.B - Serge Gainsbourg
12 (08) 05 Hair – Zen
13 (13) 05 Meet on the Ledge – Fairport Convention
14 (16) 04 Games People Play – Joe South
15 (---) 01 Mendocino – Sir Douglas Quintet
16 (15) 03 Nostalgic Toilet – Cuby & The Blizzards
17 (17) 03 Ramblin' Gamblin' Man – Bob Seger System
18 (14) 07 Stand By Me – Quicksilver Messenger Service
19 (20) 02 Crimson And Clover – Tommy James & The Shondells
20 (---) 01 Medicated Goo – Traffic
Nieuw op 15: Mendocino van het Sir Douglas Quintet.
Al in 1965 introduceerden deze band met voorman Doug Sahm tex mex en cajun in de rockmuziek.
Ze waren dus pioniers en van grote invloed voor latere bandjes als CCR en Los Lobos.Tegenwoordig noemt men deze rootsmuziek americana. Ik ben in het bezit van een best of album en ik kan jullie verklappen dat het vol staat met fantastische “feel good” nummers. Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 25 december 2012, 10:00 uur
Musician's Alternatieve Veronica Top 20 van 14 december 1968:
01 (01) 05 Just a little bit of peace of peace in my heart - Golden earring
02 (03) 03 Eloise - Barry Ryan
03 (02) 07 All along the watchtower - Jimi Hendrix
04 (04) 05 Ride my see saw - Moody Blues
05 (05) 07 White room - The Cream
06 (08) 02 Hair - Zen
07 (06) 06 Lea - The Cats
08 (09) 02 Nothing but a heartache - The Flirtations
09 (13) 03 Love child - Diana Ross & The Supremes
10 (10) 03 Goodbye my love - The Buffoons
11 (07) 08 With a little help from my friends - Joe Cocker
12 (---) 01 Send me a postcard - Shocking blue
13 (---) 01 Going up the country - Canned Heat
14 (11) 05 Starstruck - The Kinks
15 (12) 04 Softly softly - The Equals
16 (---) 01 See saw - Aretha Franklin
17 (16) 03 Chewy chewy - Ohio Express
18 (14) 10 Sour milk sea - Jackie Loma
19 (15) 09 I've got dreams to remember - Otis Redding
20 (17) 07 Feelin' alright - Traffic
Even wat inhalen. Drie aardige nieuwe binnenkomers in de Veronica Top 40, met Shocking Blue, Aretha Franklin en Canned Heat.
De vierde nieuwe die binnenkomt is Ome Sjakie van de Praatpalen, die ik slechts zal omschrijven als een nieuw dieptepunt in de geschiedenis van de Nederlandstalige muziek.
Musician's Alternatieve Veronica Top 20 van 21 december 1968:
01 (02) 04 Eloise - Barry Ryan
02 (01) 06 Just a little bit of peace of peace in my heart - Golden earring
03 (12) 02 Send me a postcard - Shocking blue
04 (04) 06 Ride my see saw - Moody Blues
05 (03) 08 All along the watchtower - Jimi Hendrix
06 (13) 02 Going up the country - Canned Heat
07 (09) 04 Love child - Diana Ross & The Supremes
08 (08) 03 Nothing but a heartache - The Flirtations
09 (06) 03 Hair - Zen
10 (05) 08 White room - The Cream
11 (---) 01 Son of a preacher man - Dusty Springfield
12 (10) 04 Goodbye my love - The Buffoons
13 (07) 07 Lea - The Cats
14 (16) 02 See saw - Aretha Franklin
15 (---) 01 Ob-la-di Ob-la-da - The Marmalade
16 (---) 01 Somebody's taken Maria away - Tom & Dick
17 (---) 01 In the beginning - Boots
18 (---) 01 Lily the pink - Scaffold
19 (11) 09 With a little help from my friends - Joe Cocker
20 (14) 06 Starstruck - The Kinks
Alle nieuwe binnenkomers uit de Top 40 maar een plaatsje gegund, er moesten ook wel aardig wat nummers uit de Alternatieve Top 20.
Een soort relipop van Boots, als ik die teksten zo beluister. Vooruit. Tom & Dick hebben een aardig drama-achtig iets gemaakt van Someone's taken Maria away. Maar ik vind het nog niet echt een hoogdraver. The Marmalade en Dusty Springfield zijn al uitgebreid besproken.
Door het ontbreken van veel van de nummers zoals ze in mijn top 15 staan, komt er opeens ook meer ruimte voor Son of a preacherman. Het nummer valt een beetje weg door alle geweld in die Top 15. Maar feitelijk heeft Dusty natuurlijk weer een prachtig nummer afgeleverd.
Het geldt ook een beetje voor Diana Ross en de Flirtations.
Dan nog het schemerige terrein tussen, wat ik gisteren las, kinderachtige muziek (ik noem het meestal kermismuziek omdat dat de plek was waar dit soort muziek altijd tussen de botsautootjes schalde) en jeugdsentiment. De Ohio Express, The Scaffold en toch nog wel meer van een aantal van die jaren '60 bands.
Toevallig heb ik beide singles omdat je als kind inderdaad dit soort nummers vlot oppikte en meezong. Maar dat gold overigens wel voor meer hits in die tijd. Ik val ze wegens veelvuldige gehoord en goede herinneringen daarom niet al te snel af. Het was de tijdgeest....
Ik heb mij wel eens afgevraagd in hoeverre wat wij hoorden via het "piratenschip" Veronica de stem was van de bevolking of dat we ook afhankelijk waren van wat veel pluggers tegen forse betaling op de radio wisten te krijgen. Het is daarin opmerkelijk hoeveel Nederlandstalige muziek direkt valt te kwalificeren onder wat we nu ook daadwerkelijk "piratenmuziek" noemen en wat we in 2012 veelvuldig terug horen via Oranje TV en de Sterrenparade...

01 (01) 05 Just a little bit of peace of peace in my heart - Golden earring
02 (03) 03 Eloise - Barry Ryan
03 (02) 07 All along the watchtower - Jimi Hendrix
04 (04) 05 Ride my see saw - Moody Blues
05 (05) 07 White room - The Cream
06 (08) 02 Hair - Zen
07 (06) 06 Lea - The Cats
08 (09) 02 Nothing but a heartache - The Flirtations
09 (13) 03 Love child - Diana Ross & The Supremes
10 (10) 03 Goodbye my love - The Buffoons
11 (07) 08 With a little help from my friends - Joe Cocker
12 (---) 01 Send me a postcard - Shocking blue
13 (---) 01 Going up the country - Canned Heat
14 (11) 05 Starstruck - The Kinks
15 (12) 04 Softly softly - The Equals
16 (---) 01 See saw - Aretha Franklin
17 (16) 03 Chewy chewy - Ohio Express
18 (14) 10 Sour milk sea - Jackie Loma
19 (15) 09 I've got dreams to remember - Otis Redding
20 (17) 07 Feelin' alright - Traffic
Even wat inhalen. Drie aardige nieuwe binnenkomers in de Veronica Top 40, met Shocking Blue, Aretha Franklin en Canned Heat.
De vierde nieuwe die binnenkomt is Ome Sjakie van de Praatpalen, die ik slechts zal omschrijven als een nieuw dieptepunt in de geschiedenis van de Nederlandstalige muziek.
Musician's Alternatieve Veronica Top 20 van 21 december 1968:
01 (02) 04 Eloise - Barry Ryan
02 (01) 06 Just a little bit of peace of peace in my heart - Golden earring
03 (12) 02 Send me a postcard - Shocking blue
04 (04) 06 Ride my see saw - Moody Blues
05 (03) 08 All along the watchtower - Jimi Hendrix
06 (13) 02 Going up the country - Canned Heat
07 (09) 04 Love child - Diana Ross & The Supremes
08 (08) 03 Nothing but a heartache - The Flirtations
09 (06) 03 Hair - Zen
10 (05) 08 White room - The Cream
11 (---) 01 Son of a preacher man - Dusty Springfield
12 (10) 04 Goodbye my love - The Buffoons
13 (07) 07 Lea - The Cats
14 (16) 02 See saw - Aretha Franklin
15 (---) 01 Ob-la-di Ob-la-da - The Marmalade
16 (---) 01 Somebody's taken Maria away - Tom & Dick
17 (---) 01 In the beginning - Boots
18 (---) 01 Lily the pink - Scaffold
19 (11) 09 With a little help from my friends - Joe Cocker
20 (14) 06 Starstruck - The Kinks
Alle nieuwe binnenkomers uit de Top 40 maar een plaatsje gegund, er moesten ook wel aardig wat nummers uit de Alternatieve Top 20.
Een soort relipop van Boots, als ik die teksten zo beluister. Vooruit. Tom & Dick hebben een aardig drama-achtig iets gemaakt van Someone's taken Maria away. Maar ik vind het nog niet echt een hoogdraver. The Marmalade en Dusty Springfield zijn al uitgebreid besproken.
Door het ontbreken van veel van de nummers zoals ze in mijn top 15 staan, komt er opeens ook meer ruimte voor Son of a preacherman. Het nummer valt een beetje weg door alle geweld in die Top 15. Maar feitelijk heeft Dusty natuurlijk weer een prachtig nummer afgeleverd.
Het geldt ook een beetje voor Diana Ross en de Flirtations.
Dan nog het schemerige terrein tussen, wat ik gisteren las, kinderachtige muziek (ik noem het meestal kermismuziek omdat dat de plek was waar dit soort muziek altijd tussen de botsautootjes schalde) en jeugdsentiment. De Ohio Express, The Scaffold en toch nog wel meer van een aantal van die jaren '60 bands.
Toevallig heb ik beide singles omdat je als kind inderdaad dit soort nummers vlot oppikte en meezong. Maar dat gold overigens wel voor meer hits in die tijd. Ik val ze wegens veelvuldige gehoord en goede herinneringen daarom niet al te snel af. Het was de tijdgeest....

Ik heb mij wel eens afgevraagd in hoeverre wat wij hoorden via het "piratenschip" Veronica de stem was van de bevolking of dat we ook afhankelijk waren van wat veel pluggers tegen forse betaling op de radio wisten te krijgen. Het is daarin opmerkelijk hoeveel Nederlandstalige muziek direkt valt te kwalificeren onder wat we nu ook daadwerkelijk "piratenmuziek" noemen en wat we in 2012 veelvuldig terug horen via Oranje TV en de Sterrenparade...
0
geplaatst: 25 december 2012, 13:19 uur
1. The Doors- Touch Me (1) (4w)
2. Spirit- I Got A Line On You (3) (4w)
3. Fairport Convention- Meet On The Ledge (5) (5w)
4. Creedence Clearwater Revival- I Put A Spell On You (2) (9w)
5. Neil Young- The Loner (7) (3w)
6. Fleetwood Mac- Albatross (6) (5w)
7. Tim Buckley- Pleasant Street (4) (9w)
8. Johnny Cash- Daddy Sang Bass (11) (2w)
9. The Move- Blackberry Way (13) (2w)
10. Tommy James & The Shondelles- Crimson & Clover (12) (3w)
11. Jethro Tull- A Song For Jeffrey (14) (2w)
12. Quicksilver Message Service- Stand By Me (8) (7w)
13. Shocking Blue- Send Me A Postcard (9) (3w)
14. Traffic- Medicated Goo (-) (1w)
15. The Jimi Hendrix Experience- Crosstown Traffic (10) (6w)
Verdwenen:
The Pretty Things- Private Sorrow (Hoogste positie: 9. Aantal weken: 4)
De laatste week van het jaar, en meteen ook de rustigste met slechts één nieuwe binnenkomer: een fijne bluesrocker van Traffic. Ik ben niet echt weg van de band, heeft denk ik maar één keer eerder in mijn top 15 gestaan, maar deze kan ik best wel smaken.
Merry Christmas trouwens! En uiteraard zien jullie mij hier ook terug in 1969/2013
2. Spirit- I Got A Line On You (3) (4w)
3. Fairport Convention- Meet On The Ledge (5) (5w)
4. Creedence Clearwater Revival- I Put A Spell On You (2) (9w)
5. Neil Young- The Loner (7) (3w)
6. Fleetwood Mac- Albatross (6) (5w)
7. Tim Buckley- Pleasant Street (4) (9w)
8. Johnny Cash- Daddy Sang Bass (11) (2w)
9. The Move- Blackberry Way (13) (2w)
10. Tommy James & The Shondelles- Crimson & Clover (12) (3w)
11. Jethro Tull- A Song For Jeffrey (14) (2w)
12. Quicksilver Message Service- Stand By Me (8) (7w)
13. Shocking Blue- Send Me A Postcard (9) (3w)
14. Traffic- Medicated Goo (-) (1w)
15. The Jimi Hendrix Experience- Crosstown Traffic (10) (6w)
Verdwenen:
The Pretty Things- Private Sorrow (Hoogste positie: 9. Aantal weken: 4)
De laatste week van het jaar, en meteen ook de rustigste met slechts één nieuwe binnenkomer: een fijne bluesrocker van Traffic. Ik ben niet echt weg van de band, heeft denk ik maar één keer eerder in mijn top 15 gestaan, maar deze kan ik best wel smaken.
Merry Christmas trouwens! En uiteraard zien jullie mij hier ook terug in 1969/2013

0
geplaatst: 25 december 2012, 23:22 uur
Eerst maar eens de Engelse Top 100 over 1968:
01 Louis Armstrong - What A Wonderful World / Cabaret
02 Mary Hopkin - Those Were The Days
03 Des O'Connor - I Pretend
04 Hugo Montenegro - The Good, The Bad And The Ugly
05 Union Gap - Young Girl
06 Tommy James & The Shondells - Mony Mony
07 The Beatles - Hey Jude
08 The Equals - Baby Come Back
09 Esther & Abi Ofarim - Cinderella Rockefella
10 Tom Jones - Delilah
11 Love Affair - Everlasting Love
12 The Bee Gees - I've Gotta Get A Message To You
13 Casuals - Jesamine
14 Engelbert Humperdinck - A Man Without Love
15 The Scaffold - Lily The Pink
16 Crazy World Of Arthur Brown - Fire
17 Manfred Mann - The Mighty Quinn
18 Leapy Lee - Little Arrows
19 Cliff Richard - Congratulations
20 The Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash
21 1910 Fruitgum Company - Simon Says
22 Herb Alpert - This Guy's In Love With You
23 The Beach Boys - Do It Again
24 Bobby Goldsboro - Honey
25 Tom Jones - Help Yourself
26 Dave Dee Dozy Beaky Mick & Tich - Legend Of Xanadu
27 OC Smith - Son Of Hickory Holler's Tramp
28 John Rowles - If I Only Had Time
29 Solomon King - She Wears My Ring
30 Joe Cocker - With A Little Help From My Friends
31 Barry Ryan - Eloise
32 Georgie Fame - Ballad Of Bonnie And Clyde
33 Engelbert Humperdinck - Am I That Easy To Forget
34 Johnny Nash - Hold Me Tight
35 Nina Simone - Ain't Got No / I Got Life / Do What You Gotta Do
36 The Isley Brothers - This Old Heart Of Mine
37 The Small Faces - Lazy Sunday
38 Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay
39 Andy Williams - Can't Take My Eyes Off You
40 Amen Corner - Bend Me Shape Me
41 Aretha Franklin - I Say A Little Prayer
42 Union Gap - Lady Willpower
43 The Beatles - Lady Madonna
44 The Beatles - Hello Goodbye
45 The Herd - I Don't Want Our Loving To Die
46 Julie Driscoll & The Brian Auger Trinity - This Wheel's On Fire
47 John Fred & The Playboy Band - Judy In Disguise (With Glasses)
48 Jose Feliciano - Light My Fire
49 The Move - Fire Brigade
50 Bandwagon - Breaking Down The Walls Of Heartache
51 Don Partridge - Rosie
52 The Ohio Express - Yummy Yummy Yummy
53 The Beatles - Magical Mystery Tour (EP)
54 Don Partridge - Blue Eyes
55 Amen Corner - High In The Sky
56 Love Affair - Rainbow Valley
57 Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count To Ten
58 Engelbert Humperdinck - Les Bicyclettes De Belsize
59 Donovan - Hurdy Gurdy Man
60 Richard Harris - MacArthur Park
61 The Marbles - Only One Woman
62 Canned Heat - On The Road Again
63 Simon & Garfunkel - Mrs Robinson
64 The Foundations - Build Me Up Buttercup
65 Herman's Hermits - Sunshine Girl
66 The Beach Boys - Darlin'
67 The Monkees - Daydream Believer
68 Bruce Channel - Keep On
69 Cupid's Inspiration - Yesterday Has Gone
70 Sly & The Family Stone - Dance To The Music
71 Jacky - White Horses
72 The Showstoppers - Ain't Nothin' But A Houseparty
73 Status Quo - Pictures Of Matchstick Men
74 The Tremeloes - Suddenly You Love Me
75 The Tremeloes - My Little Lady
76 Brenton Wood - Gimme Little Sign
77 Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
78 Donovan - Jennifer Juniper
79 Des O'Connor - 1-2-3 O'Leary
80 The Hollies - Jennifer Eccles
81 Marmalade - Lovin' Things
82 The Four Tops - Walk Away Renee
83 Mason Williams - Classical Gas
84 Bonzo Dog Doo-Dah Band - I'm The Urban Spaceman
85 Love Affair - A Day Without Love
86 Scott Walker - Joanna
87 Tom Jones - I'm Coming Home
88 Dionne Warwick - Do You Know The Way To San Jose
89 The Lemon Pipers - Green Tambourine
90 Manfred Mann - My Name Is Jack
91 The Turtles - Elenore
92 Dave Clark Five - Red Balloon
93 The Four Tops - If I Were A Carpenter
94 Mama Cass - Dream A Little Dream Of Me
95 Dave Dee Dozy Beaky Mick & Tich - Last Night In Soho
96 Honeybus - I Can't Let Maggie Go
97 Status Quo - Ice In The Sun
98 Paul Mauriat - Love Is Blue (L'Amour Est Bleu)
99 The Bee Gees - Words
100 Malcolm Roberts - May I Have The Next Dream With You
01 Louis Armstrong - What A Wonderful World / Cabaret
02 Mary Hopkin - Those Were The Days
03 Des O'Connor - I Pretend
04 Hugo Montenegro - The Good, The Bad And The Ugly
05 Union Gap - Young Girl
06 Tommy James & The Shondells - Mony Mony
07 The Beatles - Hey Jude
08 The Equals - Baby Come Back
09 Esther & Abi Ofarim - Cinderella Rockefella
10 Tom Jones - Delilah
11 Love Affair - Everlasting Love
12 The Bee Gees - I've Gotta Get A Message To You
13 Casuals - Jesamine
14 Engelbert Humperdinck - A Man Without Love
15 The Scaffold - Lily The Pink
16 Crazy World Of Arthur Brown - Fire
17 Manfred Mann - The Mighty Quinn
18 Leapy Lee - Little Arrows
19 Cliff Richard - Congratulations
20 The Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash
21 1910 Fruitgum Company - Simon Says
22 Herb Alpert - This Guy's In Love With You
23 The Beach Boys - Do It Again
24 Bobby Goldsboro - Honey
25 Tom Jones - Help Yourself
26 Dave Dee Dozy Beaky Mick & Tich - Legend Of Xanadu
27 OC Smith - Son Of Hickory Holler's Tramp
28 John Rowles - If I Only Had Time
29 Solomon King - She Wears My Ring
30 Joe Cocker - With A Little Help From My Friends
31 Barry Ryan - Eloise
32 Georgie Fame - Ballad Of Bonnie And Clyde
33 Engelbert Humperdinck - Am I That Easy To Forget
34 Johnny Nash - Hold Me Tight
35 Nina Simone - Ain't Got No / I Got Life / Do What You Gotta Do
36 The Isley Brothers - This Old Heart Of Mine
37 The Small Faces - Lazy Sunday
38 Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay
39 Andy Williams - Can't Take My Eyes Off You
40 Amen Corner - Bend Me Shape Me
41 Aretha Franklin - I Say A Little Prayer
42 Union Gap - Lady Willpower
43 The Beatles - Lady Madonna
44 The Beatles - Hello Goodbye
45 The Herd - I Don't Want Our Loving To Die
46 Julie Driscoll & The Brian Auger Trinity - This Wheel's On Fire
47 John Fred & The Playboy Band - Judy In Disguise (With Glasses)
48 Jose Feliciano - Light My Fire
49 The Move - Fire Brigade
50 Bandwagon - Breaking Down The Walls Of Heartache
51 Don Partridge - Rosie
52 The Ohio Express - Yummy Yummy Yummy
53 The Beatles - Magical Mystery Tour (EP)
54 Don Partridge - Blue Eyes
55 Amen Corner - High In The Sky
56 Love Affair - Rainbow Valley
57 Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count To Ten
58 Engelbert Humperdinck - Les Bicyclettes De Belsize
59 Donovan - Hurdy Gurdy Man
60 Richard Harris - MacArthur Park
61 The Marbles - Only One Woman
62 Canned Heat - On The Road Again
63 Simon & Garfunkel - Mrs Robinson
64 The Foundations - Build Me Up Buttercup
65 Herman's Hermits - Sunshine Girl
66 The Beach Boys - Darlin'
67 The Monkees - Daydream Believer
68 Bruce Channel - Keep On
69 Cupid's Inspiration - Yesterday Has Gone
70 Sly & The Family Stone - Dance To The Music
71 Jacky - White Horses
72 The Showstoppers - Ain't Nothin' But A Houseparty
73 Status Quo - Pictures Of Matchstick Men
74 The Tremeloes - Suddenly You Love Me
75 The Tremeloes - My Little Lady
76 Brenton Wood - Gimme Little Sign
77 Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
78 Donovan - Jennifer Juniper
79 Des O'Connor - 1-2-3 O'Leary
80 The Hollies - Jennifer Eccles
81 Marmalade - Lovin' Things
82 The Four Tops - Walk Away Renee
83 Mason Williams - Classical Gas
84 Bonzo Dog Doo-Dah Band - I'm The Urban Spaceman
85 Love Affair - A Day Without Love
86 Scott Walker - Joanna
87 Tom Jones - I'm Coming Home
88 Dionne Warwick - Do You Know The Way To San Jose
89 The Lemon Pipers - Green Tambourine
90 Manfred Mann - My Name Is Jack
91 The Turtles - Elenore
92 Dave Clark Five - Red Balloon
93 The Four Tops - If I Were A Carpenter
94 Mama Cass - Dream A Little Dream Of Me
95 Dave Dee Dozy Beaky Mick & Tich - Last Night In Soho
96 Honeybus - I Can't Let Maggie Go
97 Status Quo - Ice In The Sun
98 Paul Mauriat - Love Is Blue (L'Amour Est Bleu)
99 The Bee Gees - Words
100 Malcolm Roberts - May I Have The Next Dream With You
0
geplaatst: 25 december 2012, 23:52 uur
De Engelse Top 20 van 1 januari 1969:
01 (07) 03 Ob-la-di ob-la-da - The Marmalade
02 (01) 07 Lily the pink - Scaffold
03 (02) 05 Build me up buttercup - Foundations
04 (09) 04 Albatross - Fleetwood Mac
05 (06) 06 I'm the urban spaceman - Bonzo dog doo-dah band
06 (05) 04 Sabre dance - Love Sculpture
07 (03) 08 Ain't got no I got life - Nina Simone
08 (04) 06 One two three o' Leary - Des o' Connor
09 (20) 03 Son of a preacher man - Dusty Springfield
10 (---) 01 Something's coming - Herman's hermits
11 (10) 05 Race with the devil - The Gun
12 (---) 01 For once in my life - Stevie Wonder
13 (13) 07 I'm a tiger - Lulu
14 (16) 04 Private number - Judy Clay and William Bell
15 (08) 12 The good, the band and the ugly - Hugo Montenegro
16 (11) 07 May I have the next dream with you - Malcolm Roberts
17 (14) 04 A minute of your time - Tom Jones
18 (re ) 02 Love child - Diana Ross & The Supremes
19 (12) 10 Breakin' down the walls of heartache - Bandwagon
20 (---) 01 Ob-la-di ob-la-da - Bedrocks
Verdwenen zijn de Turtles, Jeannie C. Riley, Barry Ryan en de Isley Brothers. Diana Ross is weer teruggekeerd in de Top 20, iets dat niet snel gebeurd in Engeland.
Zoals verwacht, de Kersteditie (25-12) liet vooral een stilstaande lijst zien. Dat er toch wel stijgers en dalers waren blijkt dan uit de eerste nieuwe lijst van het jaar 1969.
Trouwens, het zal ook niet vaak gebeuren dat een Top 20 begint en eindigt met hetzelfde nummer. Ob-la-di ob-la-da was blijkbaar een zeer gewild cover object.
De nieuwe (overige) binnenkomers in de Engelse Top 40 van 1 januari 1969:
De tips voor 8 januari 1969:
Blackberry way - The Move
Going up the country - Canned Heat
Mrs. Robinson (EP) - Simon & Garfunkel
Bluebirds over the mountain - Beach boys
You got soul - Johnny Nash
Love story - Jethro tull
Niet de minsten. Volgens mij hield dat EP'tje van Simon & Garfunkel in dat de B-kant bestond uit twee tracks, Old friends en Bookends. Mrs. Robinson is gebruikt als track voor de film The Graduate.
NB: Ook de Engelsen hadden Mrs. Robinson in 1968 al in de lijst. Het werd een half jaar later weer een hit. In NL kwam de plaat in juni 1969 niet verder meer dan de Tipparade.

01 (07) 03 Ob-la-di ob-la-da - The Marmalade
02 (01) 07 Lily the pink - Scaffold
03 (02) 05 Build me up buttercup - Foundations
04 (09) 04 Albatross - Fleetwood Mac
05 (06) 06 I'm the urban spaceman - Bonzo dog doo-dah band
06 (05) 04 Sabre dance - Love Sculpture
07 (03) 08 Ain't got no I got life - Nina Simone
08 (04) 06 One two three o' Leary - Des o' Connor
09 (20) 03 Son of a preacher man - Dusty Springfield
10 (---) 01 Something's coming - Herman's hermits
11 (10) 05 Race with the devil - The Gun
12 (---) 01 For once in my life - Stevie Wonder
13 (13) 07 I'm a tiger - Lulu
14 (16) 04 Private number - Judy Clay and William Bell
15 (08) 12 The good, the band and the ugly - Hugo Montenegro
16 (11) 07 May I have the next dream with you - Malcolm Roberts
17 (14) 04 A minute of your time - Tom Jones
18 (re ) 02 Love child - Diana Ross & The Supremes
19 (12) 10 Breakin' down the walls of heartache - Bandwagon
20 (---) 01 Ob-la-di ob-la-da - Bedrocks
Verdwenen zijn de Turtles, Jeannie C. Riley, Barry Ryan en de Isley Brothers. Diana Ross is weer teruggekeerd in de Top 20, iets dat niet snel gebeurd in Engeland.
Zoals verwacht, de Kersteditie (25-12) liet vooral een stilstaande lijst zien. Dat er toch wel stijgers en dalers waren blijkt dan uit de eerste nieuwe lijst van het jaar 1969.
Trouwens, het zal ook niet vaak gebeuren dat een Top 20 begint en eindigt met hetzelfde nummer. Ob-la-di ob-la-da was blijkbaar een zeer gewild cover object.
De nieuwe (overige) binnenkomers in de Engelse Top 40 van 1 januari 1969:
De tips voor 8 januari 1969:
Blackberry way - The Move
Going up the country - Canned Heat
Mrs. Robinson (EP) - Simon & Garfunkel
Bluebirds over the mountain - Beach boys
You got soul - Johnny Nash
Love story - Jethro tull
Niet de minsten. Volgens mij hield dat EP'tje van Simon & Garfunkel in dat de B-kant bestond uit twee tracks, Old friends en Bookends. Mrs. Robinson is gebruikt als track voor de film The Graduate.
NB: Ook de Engelsen hadden Mrs. Robinson in 1968 al in de lijst. Het werd een half jaar later weer een hit. In NL kwam de plaat in juni 1969 niet verder meer dan de Tipparade.

0
geplaatst: 27 december 2012, 22:31 uur
Musician's Top 15 van 30 december 1968:
01 (01) 06 Albatross - Fleetwood Mac
02 (02) 05 The loner - Neil Young
03 (03) 04 Send me a postcard - Shocking Blue
04 (05) 04 Touch me - The Doors
05 (04) 08 Just a little bit of peace in my heart - Golden earring
06 (07) 04 For once in my life - Stevie Wonder
07 (06) 06 Crosstown traffic - Jimi Hendrix
08 (10) 03 Technicolor dreams - Status quo
09 (08) 09 Pleasant street - Tim Buckley
10 (12) 05 Hair - Zen
11 (11) 03 Crimson and Clover - Tommy James
12 (13) 02 Blackberry way - The Move
13 (---) 01 Fox on the run - Manfred Mann
14 (14) 02 Point me at the sky - Pink floyd
15 (---) 01 Going up the country - Canned Heat
Zelden zo'n rustige hitlijst meegemaakt. Het wordt tijd voor nieuwe aanvoer van hits uit 1969.
Hoewel Manfred Mann altijd aardige nieuwe singles weet aan te leveren:
Manfred Mann - Fox on the run

01 (01) 06 Albatross - Fleetwood Mac
02 (02) 05 The loner - Neil Young
03 (03) 04 Send me a postcard - Shocking Blue
04 (05) 04 Touch me - The Doors
05 (04) 08 Just a little bit of peace in my heart - Golden earring
06 (07) 04 For once in my life - Stevie Wonder
07 (06) 06 Crosstown traffic - Jimi Hendrix
08 (10) 03 Technicolor dreams - Status quo
09 (08) 09 Pleasant street - Tim Buckley
10 (12) 05 Hair - Zen
11 (11) 03 Crimson and Clover - Tommy James
12 (13) 02 Blackberry way - The Move
13 (---) 01 Fox on the run - Manfred Mann
14 (14) 02 Point me at the sky - Pink floyd
15 (---) 01 Going up the country - Canned Heat
Zelden zo'n rustige hitlijst meegemaakt. Het wordt tijd voor nieuwe aanvoer van hits uit 1969.
Hoewel Manfred Mann altijd aardige nieuwe singles weet aan te leveren:
Manfred Mann - Fox on the run

0
geplaatst: 27 december 2012, 22:37 uur
kaztor schreef:
Mooi, ik vind het ook heel leuk zo diep in een jaar te duiken. En alhoewel we de 70s naderen, waar ik iets minder mee heb, blijft er natuurlijk een vracht aan geweldige muziek over.

Met debuutalbums en bijbehorende singles van MC5, Led Zeppelin, The Stooges (!), Chicago en Syd Barrett is er wel iets om naar uit te kijken, en dan is er nog zoveel te ontdekken...
0
geplaatst: 27 december 2012, 22:41 uur
Dat vind ik ook zo leuk aan dit topic. Uitkijken naar de release van favoriete singletjes, en ondertussen nog een vracht ander moois ontdekken!
0
geplaatst: 28 december 2012, 09:37 uur
Vooral dat laatste ook. 1969 gaat onder andere het debuut worden voor Yes, Crosby Stills & Nash en Santana.
0
geplaatst: 28 december 2012, 12:04 uur
Led Zep komt binnenkort al met het debuutalbum, al moet ik dan weer wachten op Good Times, Bad Times (ergens rond mei). 

0
geplaatst: 29 december 2012, 10:10 uur
Week 52 van 1968.
4. The Hep Stars - Let It Be Me
Een nummer dat ik ken van Everly Brothers, deze versie ligt tussen een kinder- en kerstliedje. Het klinkt mij nu te zoet en te gezapig.
6. Wilson Pickett - Hey Jude
Van dit Beatles-nummer zijn er tot vervelens toe ontelbare covers gebracht. De versie van Wilson Pickett vind ik nog één van de betere - op een eigen soulvolle manier gebracht - maar aan het origineel kan het niet tippen.
10. The Tremeloes - I Shall Be Released
De vocalen vind ik prima zoals bij de meeste van dit soort groepen maar het nummer zelf is wat eentonig en blijft niet genoeg hangen.
12. Diana Ross & the Supremes and The Temptations - I'm Gonna Make You Love Me
Twee legendarische Motown-bands brengen samen een nummer uit. Lief liedje met uiteraard prima vocalen en niet te honingzoet.
16. Groep 1850 - We Love Life (Like We Love You)
Geen clip gevonden
17. Jimi Hendrix - Crosstown Traffic
Een minder bekend nummer van Jimi Hendrix en het spreekt mij ook minder aan dan de meeste andere nummers van hem, melodisch lijkt het mij wat minder geïnspireerd al zijn die riffs wederom klasse.
18. The Iveys - Maybe Tomorrow
De voorloper van Badfinger met een vergeten nummer en begrijpelijk, het klinkt nu te bezadigd mede doordat de violen teveel op de voorgrond treden.
4. The Hep Stars - Let It Be Me
Een nummer dat ik ken van Everly Brothers, deze versie ligt tussen een kinder- en kerstliedje. Het klinkt mij nu te zoet en te gezapig.
6. Wilson Pickett - Hey Jude
Van dit Beatles-nummer zijn er tot vervelens toe ontelbare covers gebracht. De versie van Wilson Pickett vind ik nog één van de betere - op een eigen soulvolle manier gebracht - maar aan het origineel kan het niet tippen.
10. The Tremeloes - I Shall Be Released
De vocalen vind ik prima zoals bij de meeste van dit soort groepen maar het nummer zelf is wat eentonig en blijft niet genoeg hangen.
12. Diana Ross & the Supremes and The Temptations - I'm Gonna Make You Love Me
Twee legendarische Motown-bands brengen samen een nummer uit. Lief liedje met uiteraard prima vocalen en niet te honingzoet.
16. Groep 1850 - We Love Life (Like We Love You)
Geen clip gevonden
Een minder bekend nummer van Jimi Hendrix en het spreekt mij ook minder aan dan de meeste andere nummers van hem, melodisch lijkt het mij wat minder geïnspireerd al zijn die riffs wederom klasse.
18. The Iveys - Maybe Tomorrow
De voorloper van Badfinger met een vergeten nummer en begrijpelijk, het klinkt nu te bezadigd mede doordat de violen teveel op de voorgrond treden.
0
geplaatst: 29 december 2012, 10:51 uur
Top-40 van 1968.
1. The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
2. The Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash
3. The Beatles - Hey Jude
4. Simon & Garfunkel - Mrs. Robinson
5. Aretha Franklin - I Say A Little Prayer
6. Barry Ryan - Eloise
7. Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay
8. Cream - White Room
9. The Doors - The Unknown Soldier
10. Fleetwood Mac - Albatross
11. Donovan - The Hurdy Gurdy Man
12. Dusty Springfield - Son-Of-A Preacher Man
13. The Kinks - Days
14. Golden Earrings - Just A Little Bit Of Peace In My Heart
15. Mary Hopkin - Those Were The Days
16. Steppenwolf - Born To Be Wild
17. Joe Cocker - With A Little Help From My Friends
18. Small Faces - Lazy Sunday
19. Canned Heat - On The Road Again
20. Cuby & The Blizzards - Window Of My Eyes
21. The Classics IV - Spooky
22. Louis Armstrong - What A Wonderful World
23. Status Quo - Pictures Of Matchstick Men
24. The Band - The Weight
25. Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad
26. The Beach Boys - Do It Again
27. The Pebbles - Get Around
28. Shocking Blue - Send Me A Postcard
29. Aretha Franklin - Chain Of Fools
30. Canned Heat - Going Up The Country
31. The Rolling Stones - Street Fightin' Man
32. The Golden Earrings - I've Just Lost Somebody
33. Mason Williams - Classical Gas
34. The Beatles - Lady Madonna
35. Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count To Ten
36. Jacques Dutronc - Il Est Cinq Heures, Paris S'Éveille
37. Boudewijn De Groot - Waterdrager
38. Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick And Tich - The Legend Of Xanadu
39. Hugo Montenegro - The Good, The Bad And The Ugly
40. Nina Simone - Ain't Got No-I Got Life
Gemiddelde = 6,50
Heel wat topsongs maar daarnaast ook veel vergeten rommel, vooral Nederlandstalig werk (De Praatpalen, Mo & Po en Wilma vind ik de ergste) die het gemiddelde naar beneden haalt. Of anderzijds kun je stellen dat er veel rommel van eigen bodem in de top-40 terecht kwam maar de vele topsongs trekken het gemiddelde naar boven.
1. The Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
2. The Rolling Stones - Jumpin' Jack Flash
3. The Beatles - Hey Jude
4. Simon & Garfunkel - Mrs. Robinson
5. Aretha Franklin - I Say A Little Prayer
6. Barry Ryan - Eloise
7. Otis Redding - (Sittin' On) The Dock Of The Bay
8. Cream - White Room
9. The Doors - The Unknown Soldier
10. Fleetwood Mac - Albatross
11. Donovan - The Hurdy Gurdy Man
12. Dusty Springfield - Son-Of-A Preacher Man
13. The Kinks - Days
14. Golden Earrings - Just A Little Bit Of Peace In My Heart
15. Mary Hopkin - Those Were The Days
16. Steppenwolf - Born To Be Wild
17. Joe Cocker - With A Little Help From My Friends
18. Small Faces - Lazy Sunday
19. Canned Heat - On The Road Again
20. Cuby & The Blizzards - Window Of My Eyes
21. The Classics IV - Spooky
22. Louis Armstrong - What A Wonderful World
23. Status Quo - Pictures Of Matchstick Men
24. The Band - The Weight
25. Fleetwood Mac - Need Your Love So Bad
26. The Beach Boys - Do It Again
27. The Pebbles - Get Around
28. Shocking Blue - Send Me A Postcard
29. Aretha Franklin - Chain Of Fools
30. Canned Heat - Going Up The Country
31. The Rolling Stones - Street Fightin' Man
32. The Golden Earrings - I've Just Lost Somebody
33. Mason Williams - Classical Gas
34. The Beatles - Lady Madonna
35. Dusty Springfield - I Close My Eyes And Count To Ten
36. Jacques Dutronc - Il Est Cinq Heures, Paris S'Éveille
37. Boudewijn De Groot - Waterdrager
38. Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick And Tich - The Legend Of Xanadu
39. Hugo Montenegro - The Good, The Bad And The Ugly
40. Nina Simone - Ain't Got No-I Got Life
Gemiddelde = 6,50
Heel wat topsongs maar daarnaast ook veel vergeten rommel, vooral Nederlandstalig werk (De Praatpalen, Mo & Po en Wilma vind ik de ergste) die het gemiddelde naar beneden haalt. Of anderzijds kun je stellen dat er veel rommel van eigen bodem in de top-40 terecht kwam maar de vele topsongs trekken het gemiddelde naar boven.
0
geplaatst: 29 december 2012, 12:22 uur
Ranboy Top 15 week 52 van 29 december 1968
w52 w51 aw titel - artiest
1 1 7 Atlantis - Donovan
2 2 6 Albatross - Fleetwood Mac
3 3 4 Touch me - The Doors
4 4 5 Hair - Zen
5 7 3 Blackberry way - The Move
6 6 5 The loner - Neil Young
7 8 4 For once in my life - Stevie Wonder
8 5 8 Just a little bit of peace in my heart - Golden Earring
9 10 4 Crimson and clover - Tommy James & the Shondells
10 12 3 Send me a postcard - Shocking Blue
11 9 6 Going up the country - Canned Heat
12 14 2 I started a joke - The BeeGees
13 11 6 Son of a preacherman - Dusty Springfield
14 -- 1 Meet on the ledge - Fairport Convention
15 15 2 Medicated goo - Traffic
Nog minder veranderingen dan vorige week, maar dat hoeft ook niet, want de top 5 is ijzersterk!
Nu ga ik een jaaroverzicht van mijn top 15 maken...
w52 w51 aw titel - artiest
1 1 7 Atlantis - Donovan
2 2 6 Albatross - Fleetwood Mac
3 3 4 Touch me - The Doors
4 4 5 Hair - Zen
5 7 3 Blackberry way - The Move
6 6 5 The loner - Neil Young
7 8 4 For once in my life - Stevie Wonder
8 5 8 Just a little bit of peace in my heart - Golden Earring
9 10 4 Crimson and clover - Tommy James & the Shondells
10 12 3 Send me a postcard - Shocking Blue
11 9 6 Going up the country - Canned Heat
12 14 2 I started a joke - The BeeGees
13 11 6 Son of a preacherman - Dusty Springfield
14 -- 1 Meet on the ledge - Fairport Convention
15 15 2 Medicated goo - Traffic
Nog minder veranderingen dan vorige week, maar dat hoeft ook niet, want de top 5 is ijzersterk!
Nu ga ik een jaaroverzicht van mijn top 15 maken...
0
geplaatst: 29 december 2012, 12:59 uur
Ranboy Jaarlijst Top 15 1968
pos ap titel - artiest
1 189 MacArthur Park - Richard Harris
2 157 Scarborough Fair - Simon & Garfunkel
3 148 Alone again or - Love
4 148 Tuesday afternoon - The Moody Blues
5 136 Classical gas - Mason Williams
6 135 Lalena - Donovan
7 133 White room - The Cream
8 132 Honey - Bobby Goldsboro
9 122 Nights in white satin - The Moody Blues
10 118 I say a little prayer - Aretha Franklin
11 104 Atlantis - Donovan
12 102 Suzanne - Leonard Cohen
13 100 Street fightin' man - The Rolling Stones
14 97 Sunshine of your love - Cream
15 97 Eloise - Barry Ryan
16 94 Just a little bit of peace in my heart - Golden Earring
17 93 No face no name no number - Traffic
18 90 Everybody's talkin' - Nilsson
19 90 Pictures of matchstick men - Status Quo
20 88 This wheel's on fire - Julie Driscoll, Brian Auger & Trinity
21 86 This guy's in love with you - Herb Alpert
22 84 She's a rainbow – The Rolling Stones
23 82 I can't let Maggie go - Honeybus
24 81 Hey Jude - The Beatles
25 80 With a little help from my friends - Joe Cocker
26 79 Time of the season - The Zombies
27 79 Albatross - Fleetwood Mac
28 78 Green tambourine - The Lemon Pipers
29 78 Quite rightly so - Procol Harum
30 76 Prikkebeen - Boudewijn de Groot & Ellie Nieman
31 75 Jesamine - The Casuals
32 75 Lazy Sunday - The Small Faces
33 75 In-A-Gadda-Da-Vida - Iron Butterfly
34 74 Il est cinq heures, Paris s'éveille - Jacques Dutronc
35 74 What a wonderful world - Louis Armstrong
36 72 Ride my see-saw - The Moody Blues
37 71 Elenore - The Turtles
38 68 Born to be wild - Steppenwolf
39 68 Summertime blues - Blue Cheer
40 67 Hurdy Gurdy man - Donovan
41 63 Everlasting love - The Love Affair
42 61 Fire - The Crazy World of Arthur Brown
43 61 Tin soldier - Small Faces
44 55 Remember a day - Pink Floyd
45 55 Hair - Zen
46 54 Lady Madonna - The Beatles
47 54 Do You Know The Way To San Jose - Dionne Warwick
48 53 The legend of Xanadu - Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich
49 53 Need your love so bad - Fleetwood Mac
50 53 Wichita lineman - Glenn Campbell
51 52 Mrs. Robinson - Simon & Garfunkel
52 51 Ain't got no… I got life - Nina Simone
53 49 Dream a little dream of me - Mama Cass
54 49 Going up the country - Canned Heat
55 47 Touch me - The Doors
56 45 Jennifer Juniper - Donovan
57 43 I put a spell on you - Creedence Clearwater Revival
58 43 Spooky - Classics IV
59 43 On the road again - Canned Heat
60 43 Hello how are you - The Easybeats
61 41 Love child - Diana Ross & the Supremes
62 41 Can I get there by candlelight - David McWilliams
63 40 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield
64 40 Rain and tears - Aphrodite's Child
65 40 All along the watchtower - Jimi Hendrix Experience
66 40 The loner - Neil Young
67 40 Judy in disguise (with glasses) - John Fred and The Playboys
68 39 Son of a preacherman - Dusty Springfield
69 36 If I were a carpenter - The Four Tops
70 36 Darlin' - The Beach Boys
71 36 Listen to me - The Hollies
72 34 Window of my eyes - Cuby & the Blizzards
73 34 Paradise lost - The Herd
74 33 Up the junction - Manfred Mann
75 33 Jackie - Scott Walker
76 32 I've just lost somebody - The Golden Earrings
77 27 For once in my life - Stevie Wonder
78 26 Mighty Quinn - Manfred Mann
79 26 Blackberry way - The Move
80 26 Days of Pearly Spencer - David McWilliams
81 25 Captain of your ship - Reparata and the Delrons
82 25 Voices in the sky - The Moody Blues
83 24 Rainbow chaser - Nirvana
84 24 I heard it through the grapevine - Marvin Gaye
85 23 The weight - The Band
86 23 World - The BeeGees
87 23 The journey to the center of the mind - Amboy Dukes
88 22 Only one woman - The Marbles
89 21 I see your face again - The Sandy Coast
90 20 Fire brigade - The Move
91 19 Crimson and clover - Tommy James & the Shondells
92 18 Days - The Kinks
93 18 Times were when - The Cats
94 17 (Sittin' on) The dock of the bay - Otis Redding
95 17 Feelin' all right - Traffic
96 16 If I only had time - John Rowles
97 16 Jumpin' Jack Flash - The Rolling Stones
98 16 My little lady - The Tremeloes
99 16 Bend me, shape me - American Breed
100 16 Israelites - Desmond Dekker & the Aces
101 16 Something's gotten hold of my heart - Gene Pitney
102 13 Here we go round the Mulberry Bush - Traffic
103 12 Send me a postcard - Shocking Blue
104 12 Magical mystery tour - The Beatles
105 12 Words - The BeeGees
106 12 Hooked on a feeling - B.J. Thomas
107 11 My name is Jack - Manfred Mann
108 10 Rainbow Valley - The Love Affair
109 10 Last night in Soho - Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich
110 9 Gotta see Jane - R. Dean Taylor
111 9 Lady willpower - Gary Puckett & the Union Gap
112 9 Anyone for tennis - Cream
113 7 Those were the days - Mary Hopkin
114 7 Lea - The Cats
115 6 Stay away - Elvis Presley
116 6 I started a joke - The BeeGees
117 6 Kites - Simon Dupree & the Big Sound
118 6 Handbags and gladrags – Chris Farlowe
119 5 America - The Nice
120 4 Friends - The Beach Boys
121 4 L'amour est bleu - Paul Mauriat
122 4 Générique l'oiseau - Belle Et Sebastien
123 4 Alouette - Gilles Dreu
124 4 Sabre dance - Love Sculpture
125 3 Valleri - The Monkees
126 2 Medicated goo - Traffic
127 2 Hush - Billy Joe Royal
128 2 Think - Aretha Franklin
129 2 Yesterday has gone - Cupid's Inspiration
130 2 Pleasant Street - Tim Buckley
131 2 Meet on the ledge - Fairport Convention
132 2 Incense and peppermints - Strawberry Alarm Clock
133 1 If I could build my world around you - Marvin Gaye & Tammi Terrell
134 1 Going back - The Byrds
135 1 Somewhere in the country - Gene Pitney
136 1 I've gotta get a message to you - The Bee Gees
Hier is hij dan, het jaaroverzicht volgens de puntentelling van mijn wekelijkse top 15. Verrassend? Nee, mijn favorieten staan in goede volgorde bovenaan.
De hoogste 'ontdekking' van het jaar staat op 17. Verder staan er eerlijk gezegd maar een paar songs die ik hiervoor niet kende.
Ik denk dat The Moody Blues of Donovan de best scorende artiesten zijn.
pos ap titel - artiest
1 189 MacArthur Park - Richard Harris
2 157 Scarborough Fair - Simon & Garfunkel
3 148 Alone again or - Love
4 148 Tuesday afternoon - The Moody Blues
5 136 Classical gas - Mason Williams
6 135 Lalena - Donovan
7 133 White room - The Cream
8 132 Honey - Bobby Goldsboro
9 122 Nights in white satin - The Moody Blues
10 118 I say a little prayer - Aretha Franklin
11 104 Atlantis - Donovan
12 102 Suzanne - Leonard Cohen
13 100 Street fightin' man - The Rolling Stones
14 97 Sunshine of your love - Cream
15 97 Eloise - Barry Ryan
16 94 Just a little bit of peace in my heart - Golden Earring
17 93 No face no name no number - Traffic
18 90 Everybody's talkin' - Nilsson
19 90 Pictures of matchstick men - Status Quo
20 88 This wheel's on fire - Julie Driscoll, Brian Auger & Trinity
21 86 This guy's in love with you - Herb Alpert
22 84 She's a rainbow – The Rolling Stones
23 82 I can't let Maggie go - Honeybus
24 81 Hey Jude - The Beatles
25 80 With a little help from my friends - Joe Cocker
26 79 Time of the season - The Zombies
27 79 Albatross - Fleetwood Mac
28 78 Green tambourine - The Lemon Pipers
29 78 Quite rightly so - Procol Harum
30 76 Prikkebeen - Boudewijn de Groot & Ellie Nieman
31 75 Jesamine - The Casuals
32 75 Lazy Sunday - The Small Faces
33 75 In-A-Gadda-Da-Vida - Iron Butterfly
34 74 Il est cinq heures, Paris s'éveille - Jacques Dutronc
35 74 What a wonderful world - Louis Armstrong
36 72 Ride my see-saw - The Moody Blues
37 71 Elenore - The Turtles
38 68 Born to be wild - Steppenwolf
39 68 Summertime blues - Blue Cheer
40 67 Hurdy Gurdy man - Donovan
41 63 Everlasting love - The Love Affair
42 61 Fire - The Crazy World of Arthur Brown
43 61 Tin soldier - Small Faces
44 55 Remember a day - Pink Floyd
45 55 Hair - Zen
46 54 Lady Madonna - The Beatles
47 54 Do You Know The Way To San Jose - Dionne Warwick
48 53 The legend of Xanadu - Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich
49 53 Need your love so bad - Fleetwood Mac
50 53 Wichita lineman - Glenn Campbell
51 52 Mrs. Robinson - Simon & Garfunkel
52 51 Ain't got no… I got life - Nina Simone
53 49 Dream a little dream of me - Mama Cass
54 49 Going up the country - Canned Heat
55 47 Touch me - The Doors
56 45 Jennifer Juniper - Donovan
57 43 I put a spell on you - Creedence Clearwater Revival
58 43 Spooky - Classics IV
59 43 On the road again - Canned Heat
60 43 Hello how are you - The Easybeats
61 41 Love child - Diana Ross & the Supremes
62 41 Can I get there by candlelight - David McWilliams
63 40 I close my eyes and count to ten - Dusty Springfield
64 40 Rain and tears - Aphrodite's Child
65 40 All along the watchtower - Jimi Hendrix Experience
66 40 The loner - Neil Young
67 40 Judy in disguise (with glasses) - John Fred and The Playboys
68 39 Son of a preacherman - Dusty Springfield
69 36 If I were a carpenter - The Four Tops
70 36 Darlin' - The Beach Boys
71 36 Listen to me - The Hollies
72 34 Window of my eyes - Cuby & the Blizzards
73 34 Paradise lost - The Herd
74 33 Up the junction - Manfred Mann
75 33 Jackie - Scott Walker
76 32 I've just lost somebody - The Golden Earrings
77 27 For once in my life - Stevie Wonder
78 26 Mighty Quinn - Manfred Mann
79 26 Blackberry way - The Move
80 26 Days of Pearly Spencer - David McWilliams
81 25 Captain of your ship - Reparata and the Delrons
82 25 Voices in the sky - The Moody Blues
83 24 Rainbow chaser - Nirvana
84 24 I heard it through the grapevine - Marvin Gaye
85 23 The weight - The Band
86 23 World - The BeeGees
87 23 The journey to the center of the mind - Amboy Dukes
88 22 Only one woman - The Marbles
89 21 I see your face again - The Sandy Coast
90 20 Fire brigade - The Move
91 19 Crimson and clover - Tommy James & the Shondells
92 18 Days - The Kinks
93 18 Times were when - The Cats
94 17 (Sittin' on) The dock of the bay - Otis Redding
95 17 Feelin' all right - Traffic
96 16 If I only had time - John Rowles
97 16 Jumpin' Jack Flash - The Rolling Stones
98 16 My little lady - The Tremeloes
99 16 Bend me, shape me - American Breed
100 16 Israelites - Desmond Dekker & the Aces
101 16 Something's gotten hold of my heart - Gene Pitney
102 13 Here we go round the Mulberry Bush - Traffic
103 12 Send me a postcard - Shocking Blue
104 12 Magical mystery tour - The Beatles
105 12 Words - The BeeGees
106 12 Hooked on a feeling - B.J. Thomas
107 11 My name is Jack - Manfred Mann
108 10 Rainbow Valley - The Love Affair
109 10 Last night in Soho - Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich
110 9 Gotta see Jane - R. Dean Taylor
111 9 Lady willpower - Gary Puckett & the Union Gap
112 9 Anyone for tennis - Cream
113 7 Those were the days - Mary Hopkin
114 7 Lea - The Cats
115 6 Stay away - Elvis Presley
116 6 I started a joke - The BeeGees
117 6 Kites - Simon Dupree & the Big Sound
118 6 Handbags and gladrags – Chris Farlowe
119 5 America - The Nice
120 4 Friends - The Beach Boys
121 4 L'amour est bleu - Paul Mauriat
122 4 Générique l'oiseau - Belle Et Sebastien
123 4 Alouette - Gilles Dreu
124 4 Sabre dance - Love Sculpture
125 3 Valleri - The Monkees
126 2 Medicated goo - Traffic
127 2 Hush - Billy Joe Royal
128 2 Think - Aretha Franklin
129 2 Yesterday has gone - Cupid's Inspiration
130 2 Pleasant Street - Tim Buckley
131 2 Meet on the ledge - Fairport Convention
132 2 Incense and peppermints - Strawberry Alarm Clock
133 1 If I could build my world around you - Marvin Gaye & Tammi Terrell
134 1 Going back - The Byrds
135 1 Somewhere in the country - Gene Pitney
136 1 I've gotta get a message to you - The Bee Gees
Hier is hij dan, het jaaroverzicht volgens de puntentelling van mijn wekelijkse top 15. Verrassend? Nee, mijn favorieten staan in goede volgorde bovenaan.
De hoogste 'ontdekking' van het jaar staat op 17. Verder staan er eerlijk gezegd maar een paar songs die ik hiervoor niet kende.
Ik denk dat The Moody Blues of Donovan de best scorende artiesten zijn.
0
geplaatst: 29 december 2012, 14:51 uur
Ah, de eerste twee met hun eindjaarcijfers! Mooie lijsten, ik ga die van mij ook even publiceren:
De Top 182 van 1968
01 MacArthur Park – Richard Harris 143
02 White room – The Cream 126
03 All along the watchtower – Jimi Hendrix 121
04 In-a-gadda-da-vida – Iron Butterfly 117
05 Suzie Q – Creedence Clearwater Revival 114
06 She’s a rainbow – Rolling stones 108
07 Just a little bit of peace in my heart – Golden Earring 105
08 So long, Marianne – Leonard Cohen 105
09 Black magic woman – Fleetwood Mac 103
10 Hey Jude – The Beatles 102
11 Eloise – Barry Ryan 98
12 Scarborough fair – Simon & Garfunkel 98
13 I put a spell on you – Creedence Clearwater Revival 94
14 Jumpin’ Jack flash – Rolling Stones 90
15 If I were a Carpenter – Four Tops 88
16 Summertime blues – Blue Cheer 88
17 Pleasant street – Tim Buckley 87
18 The unknown soldier – The Doors 87
19 Greasy heart – Jefferson Airplane 84
20 Hush – Deep Purple 84
21 Pictures of matchstick men – Status quo 84
22 I’ve just lost somebody – Golden Earring 82
23 Albatross – Fleetwood Mac 81
24 Young girl – Gary Puckett & The Union Gap 79
25 Mrs. Robinson – Simon & Garfunkel 78
26 Nights in white satin – Moody Blues 77
27 Suzanne – Leonard Cohen 77
28 Time of the season – Zombies 77
29 Ride my see saw – Moody Blues 76
30 Remember a day – Pink Floyd 73
31 Street fighting man – Rolling Stones 71
32 Tuesday afternoon – Moody Blues 70
33 Living in the USA – The Steve Miller Band 69
34 Sunshine of your love – The Cream 67
35 Mighty Quinn – Manfred Mann 65
36 Need your love so bad – Fleetwood Mac 65
37 Magic bus – The Who 64
38 Up the junction – Manfred Mann 63
39 With a little help from my friends – Joe Cocker 61
40 Hello I love you – The Doors 60
41 Crosstown traffic – Jimi Hendrix 59
42 The loner – Neil Young 58
43 America – The Nice 58
44 Windows of my eyes – Cuby & The Blizzards 57
45 Time has come today – Chamber brothers 52
46 Atlantis – Donovan 51
47 Folsom prinson blues – Johnny Cash 50
48 Sealed with a kiss – Gary Lewis and the Playboys 50
49 Foxy lady – Jimi Hendrix 49
50 Born to be wild – Steppenwolf 49
51 Special care – Buffalo Springfield 49
52 Days – The Kinks 48
53 I believe my time ain’t long – Fleetwood Mac 48
54 Quite rightly so – Procol Harum 48
55 Tin soldier – The Small Faces 47
56 Lady Madonna – Beatles 47
57 Think – Aretha Franklin 47
58 Send me a postcard – Shocking Blue 45
59 Just a little bit – Blue Cheer 45
60 Sittin’ on the dock of the bay – Otis Redding 41
61 The Horse – Cliff Nobles 41
62 Voices in the sky – Moody Blues 41
63 Wings – Tim Buckley 40
64 Montery – Eric Burdon 39
65 The legend of Xanadu – Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich 39
66 I close my eyes and count to ten – Dusty Springfield 38
67 Touch me – The Doors 37
68 Initials BB – Serge Gainsbourg 36
69 Magical mystery tour – The Beatles 36
70 Magic carpet ride – Steppenwolf 35
71 The good, the bad and the ugly – Hugo Montenegro 35
72 Hush – Billy Joe Royal 34
73 Hello how are you – Easybeats 33
74 Alone again or.. – Love 32
75 Ice in the sun – Status quo 32
76 This wheel’s on fire – Julie Driscoll 32
77 Listen to me – Hollies 30
78 Turnover - 30
79 What a wonderful World – Louis Armstrong 30
80 I’ve got dreams to remember – Otis Redding 29
81 Kentucky woman – Deep purple 29
82 No face no name no number – Traffic 29
83 For once in my life – Stevie Wonder 28
84 Everybody’s talkin’- Nilsson 28
85 Journey to the centre of the mind – The Amboy Dukes 28
86 Square room – Them 27
87 Fire! – Arthur Brown 26
88 2 + 2 = ? – Bob Seger System 25
89 Hooked on a feeling – B.J. Thomas 24
90 Let there be more light – Pink Floyd 24
91 Expecting to fly – Buffalo Springfield 23
92 Do it again – Beach boys 23
93 Yesterday has gone – Cupid’s inspiration 23
94 My name is Jack – Manfred Mann 22
95 Hair – Zen 21
96 Love me two times – The Doors 21
97 Season of the witch – Bloomfield, Kooper & Stills 20
98 Dogs – The Who 19
99 Il est cinq heures, Paris s’eveille – Jacques Dutronc 19
100 Some velvet morning – Nancy Sinatra & Lee Hazlewood 19
101 This guy’s in love with you – Herb Alpert 19
102 Can’t be so bad – Moby Grape 18
103 Technicolor dreams – Status Quo 18
104 Ballad of Bonny and Clyde – Georgie Fame 17
105 Delilah – Tom Jones 17
106 Flaming – Pink Floyd 17
107 Marjorine – Joe Cocker 17
108 Little miss understood – Rod Stewart 16
109 Sittin’ in circles – The Steve Miller band 16
110 Talkin’ about the good news – The Pretty Things 15
111 Waiting around to die – Townes van Zandt 15
112 Hurdy gurdy man – Donovan 14
113 John Wesley Harding – Bob Dylan 14
114 Crimson and Clover – Tommy James 13
115 Lazy Sunday – The Small Faces 13
116 This old heart of mine – The Isley Brothers 13
117 Just dropped in – Kenny Rogers & The First Edition 12
118 Private sorrow – Pretty Things 12
119 Valleri – Monkees 12
120 Honey – Bobby Goldsboro 11
121 I heard it through the grapevine – Marvin Gaye 11
122 I say a little prayer – Aretha Franklin 11
123 World – Bee gees 11
124 An everlasting love – Love affair 10
125 Congratulations – Cliff Richard 10
126 Friends – Beach boys 10
127 Wear it on your face – The Dells 10
128 Son of a preacherman – Dusty Springfield 9
129 Sour milk sea – Jackie Lomax 9
130 You must be a witch – Lollipop Shoppe 9
131 Call me lightning – The Who 8
132 On the road again – Canned heat 8
133 Blackberry way – The Move 7
134 Darlin’- Beach boys 7
135 Help yourself – Tom Jones 7
136 I’ve gotta get a message to you – Bee gees 7
137 It would be so nice – Pink floyd 7
138 Lea – The Cats 7
139 Lucy Brown is back in town – Shocking Blue 7
140 Outside a small circle of friends – Phil Ochs 7
141 Wonderboy – The Kinks 7
142 Ain’t got no/I got life – Nina Simone 6
143 I can’t let maggie go – The Honeybus 6
144 It’s ok with me baby – Chicken Shack 6
145 Jesamine – The Casuals 6
146 Two bit manchild – Neil Diamond 6
147 Baby come back – The Equals 5
148 Those were the days – Mary Hopkin 5
149 Words – Bee gees 5
150 Point me at the sky – Pink Floyd 4
151 Classical gas - Mason Williams 4
152 Distant smile – Cuby & The Blizzards 4
153 Feelin’ alright – Traffic 4
154 Hang ‘m High – Booker T. and the MG’s 4
155 Times were when – The Cats 4
156 Yellow brick road - 4
157 Fox on the run – Manfred Mann 3
158 Lady willpower – Gary Puckett & The Union Gap 3
159 Morning dew – Lulu 3
160 Open my eyes – Nazz 3
161 Prikkebeen – Boudewijn de Groot 3
162 I Started a joke – Bee gees 2
163 Black veils of melancholy – Status quo 2
164 Elenore – The Turtles 2
165 Handbags and gladrags – Chris Farlowe 2
166 If you feel - 2
167 Rain and tears – Aphrodites child 2
168 Waterdrager – Boudewijn de Groot 2
169 Going up the country – Canned Heat 1
170 A winter’s tale – Genesis 1
171 Brooklyn roads – Neil Diamond 1
172 Build me up buttercup – The Foundations 1
173 Can I get there by candlelight – David McWilliams 1
174 Dong dong digi diki dong – Golden Earring 1
175 Groovin’ is easy – The Electric Flag 1
176 Jennifer Eccles – Hollies 1
177 Ob-la-di ob-la-da – The Marmalade 1
178 Pata Pata - Miriam Makeba 1
179 Scarborough fair – Sergio Mendes 1
180 The silent sun – Genesis 1
181 Tighten up – Archie Bell 1
182 When the train comes back – Chicken Shack 1
Ik moet van een drietal bands nog even hun naam op zoeken, ik telde alleen punten op bij een titel en later kon ik de naam van de groep niet direkt meer terugvinden...
De Top 182 van 1968
01 MacArthur Park – Richard Harris 143
02 White room – The Cream 126
03 All along the watchtower – Jimi Hendrix 121
04 In-a-gadda-da-vida – Iron Butterfly 117
05 Suzie Q – Creedence Clearwater Revival 114
06 She’s a rainbow – Rolling stones 108
07 Just a little bit of peace in my heart – Golden Earring 105
08 So long, Marianne – Leonard Cohen 105
09 Black magic woman – Fleetwood Mac 103
10 Hey Jude – The Beatles 102
11 Eloise – Barry Ryan 98
12 Scarborough fair – Simon & Garfunkel 98
13 I put a spell on you – Creedence Clearwater Revival 94
14 Jumpin’ Jack flash – Rolling Stones 90
15 If I were a Carpenter – Four Tops 88
16 Summertime blues – Blue Cheer 88
17 Pleasant street – Tim Buckley 87
18 The unknown soldier – The Doors 87
19 Greasy heart – Jefferson Airplane 84
20 Hush – Deep Purple 84
21 Pictures of matchstick men – Status quo 84
22 I’ve just lost somebody – Golden Earring 82
23 Albatross – Fleetwood Mac 81
24 Young girl – Gary Puckett & The Union Gap 79
25 Mrs. Robinson – Simon & Garfunkel 78
26 Nights in white satin – Moody Blues 77
27 Suzanne – Leonard Cohen 77
28 Time of the season – Zombies 77
29 Ride my see saw – Moody Blues 76
30 Remember a day – Pink Floyd 73
31 Street fighting man – Rolling Stones 71
32 Tuesday afternoon – Moody Blues 70
33 Living in the USA – The Steve Miller Band 69
34 Sunshine of your love – The Cream 67
35 Mighty Quinn – Manfred Mann 65
36 Need your love so bad – Fleetwood Mac 65
37 Magic bus – The Who 64
38 Up the junction – Manfred Mann 63
39 With a little help from my friends – Joe Cocker 61
40 Hello I love you – The Doors 60
41 Crosstown traffic – Jimi Hendrix 59
42 The loner – Neil Young 58
43 America – The Nice 58
44 Windows of my eyes – Cuby & The Blizzards 57
45 Time has come today – Chamber brothers 52
46 Atlantis – Donovan 51
47 Folsom prinson blues – Johnny Cash 50
48 Sealed with a kiss – Gary Lewis and the Playboys 50
49 Foxy lady – Jimi Hendrix 49
50 Born to be wild – Steppenwolf 49
51 Special care – Buffalo Springfield 49
52 Days – The Kinks 48
53 I believe my time ain’t long – Fleetwood Mac 48
54 Quite rightly so – Procol Harum 48
55 Tin soldier – The Small Faces 47
56 Lady Madonna – Beatles 47
57 Think – Aretha Franklin 47
58 Send me a postcard – Shocking Blue 45
59 Just a little bit – Blue Cheer 45
60 Sittin’ on the dock of the bay – Otis Redding 41
61 The Horse – Cliff Nobles 41
62 Voices in the sky – Moody Blues 41
63 Wings – Tim Buckley 40
64 Montery – Eric Burdon 39
65 The legend of Xanadu – Dave Dee, Dozy, Beaky, Mick & Tich 39
66 I close my eyes and count to ten – Dusty Springfield 38
67 Touch me – The Doors 37
68 Initials BB – Serge Gainsbourg 36
69 Magical mystery tour – The Beatles 36
70 Magic carpet ride – Steppenwolf 35
71 The good, the bad and the ugly – Hugo Montenegro 35
72 Hush – Billy Joe Royal 34
73 Hello how are you – Easybeats 33
74 Alone again or.. – Love 32
75 Ice in the sun – Status quo 32
76 This wheel’s on fire – Julie Driscoll 32
77 Listen to me – Hollies 30
78 Turnover - 30
79 What a wonderful World – Louis Armstrong 30
80 I’ve got dreams to remember – Otis Redding 29
81 Kentucky woman – Deep purple 29
82 No face no name no number – Traffic 29
83 For once in my life – Stevie Wonder 28
84 Everybody’s talkin’- Nilsson 28
85 Journey to the centre of the mind – The Amboy Dukes 28
86 Square room – Them 27
87 Fire! – Arthur Brown 26
88 2 + 2 = ? – Bob Seger System 25
89 Hooked on a feeling – B.J. Thomas 24
90 Let there be more light – Pink Floyd 24
91 Expecting to fly – Buffalo Springfield 23
92 Do it again – Beach boys 23
93 Yesterday has gone – Cupid’s inspiration 23
94 My name is Jack – Manfred Mann 22
95 Hair – Zen 21
96 Love me two times – The Doors 21
97 Season of the witch – Bloomfield, Kooper & Stills 20
98 Dogs – The Who 19
99 Il est cinq heures, Paris s’eveille – Jacques Dutronc 19
100 Some velvet morning – Nancy Sinatra & Lee Hazlewood 19
101 This guy’s in love with you – Herb Alpert 19
102 Can’t be so bad – Moby Grape 18
103 Technicolor dreams – Status Quo 18
104 Ballad of Bonny and Clyde – Georgie Fame 17
105 Delilah – Tom Jones 17
106 Flaming – Pink Floyd 17
107 Marjorine – Joe Cocker 17
108 Little miss understood – Rod Stewart 16
109 Sittin’ in circles – The Steve Miller band 16
110 Talkin’ about the good news – The Pretty Things 15
111 Waiting around to die – Townes van Zandt 15
112 Hurdy gurdy man – Donovan 14
113 John Wesley Harding – Bob Dylan 14
114 Crimson and Clover – Tommy James 13
115 Lazy Sunday – The Small Faces 13
116 This old heart of mine – The Isley Brothers 13
117 Just dropped in – Kenny Rogers & The First Edition 12
118 Private sorrow – Pretty Things 12
119 Valleri – Monkees 12
120 Honey – Bobby Goldsboro 11
121 I heard it through the grapevine – Marvin Gaye 11
122 I say a little prayer – Aretha Franklin 11
123 World – Bee gees 11
124 An everlasting love – Love affair 10
125 Congratulations – Cliff Richard 10
126 Friends – Beach boys 10
127 Wear it on your face – The Dells 10
128 Son of a preacherman – Dusty Springfield 9
129 Sour milk sea – Jackie Lomax 9
130 You must be a witch – Lollipop Shoppe 9
131 Call me lightning – The Who 8
132 On the road again – Canned heat 8
133 Blackberry way – The Move 7
134 Darlin’- Beach boys 7
135 Help yourself – Tom Jones 7
136 I’ve gotta get a message to you – Bee gees 7
137 It would be so nice – Pink floyd 7
138 Lea – The Cats 7
139 Lucy Brown is back in town – Shocking Blue 7
140 Outside a small circle of friends – Phil Ochs 7
141 Wonderboy – The Kinks 7
142 Ain’t got no/I got life – Nina Simone 6
143 I can’t let maggie go – The Honeybus 6
144 It’s ok with me baby – Chicken Shack 6
145 Jesamine – The Casuals 6
146 Two bit manchild – Neil Diamond 6
147 Baby come back – The Equals 5
148 Those were the days – Mary Hopkin 5
149 Words – Bee gees 5
150 Point me at the sky – Pink Floyd 4
151 Classical gas - Mason Williams 4
152 Distant smile – Cuby & The Blizzards 4
153 Feelin’ alright – Traffic 4
154 Hang ‘m High – Booker T. and the MG’s 4
155 Times were when – The Cats 4
156 Yellow brick road - 4
157 Fox on the run – Manfred Mann 3
158 Lady willpower – Gary Puckett & The Union Gap 3
159 Morning dew – Lulu 3
160 Open my eyes – Nazz 3
161 Prikkebeen – Boudewijn de Groot 3
162 I Started a joke – Bee gees 2
163 Black veils of melancholy – Status quo 2
164 Elenore – The Turtles 2
165 Handbags and gladrags – Chris Farlowe 2
166 If you feel - 2
167 Rain and tears – Aphrodites child 2
168 Waterdrager – Boudewijn de Groot 2
169 Going up the country – Canned Heat 1
170 A winter’s tale – Genesis 1
171 Brooklyn roads – Neil Diamond 1
172 Build me up buttercup – The Foundations 1
173 Can I get there by candlelight – David McWilliams 1
174 Dong dong digi diki dong – Golden Earring 1
175 Groovin’ is easy – The Electric Flag 1
176 Jennifer Eccles – Hollies 1
177 Ob-la-di ob-la-da – The Marmalade 1
178 Pata Pata - Miriam Makeba 1
179 Scarborough fair – Sergio Mendes 1
180 The silent sun – Genesis 1
181 Tighten up – Archie Bell 1
182 When the train comes back – Chicken Shack 1
Ik moet van een drietal bands nog even hun naam op zoeken, ik telde alleen punten op bij een titel en later kon ik de naam van de groep niet direkt meer terugvinden...

0
geplaatst: 29 december 2012, 23:17 uur
LucM schreef:
Crosstown Traffic minder bekend? Het is één van zijn beroemdste dacht ik juist... Ook het enige nummer dat ik in de 90s van hem op MTV zag.
Ik zal mijn eindlijst ook nog wel posten als ik mijn laatste lijstje af heb.

* denotes required fields.