Muziek / Toplijsten en favorieten / 1982 - Tipparade-, singles- en eigen lijsten/besprekingen
zoeken in:
0
geplaatst: 10 januari 2012, 23:50 uur
Steve Winwood had Spencer Davis Group verlaten om bij Traffic te zingen. Mr. Second Class is ingezongen door zijn opvolger Eddie Hardin die ook de orgel bespeelt.
0
geplaatst: 11 januari 2012, 01:47 uur
musician schreef:
De grootste draak komt natuurlijk weer van Engelbert Humperdinck. Ik kan mij, 43 jaar na dato, nog steeds niet voorstellen waarom de Engelsen hem zo ongeloofelijk in de armen hebben gesloten en massaal zijn singles hebben gekocht. Daar kom je ook waarschijnlijk nooit meer achter.
De grootste draak komt natuurlijk weer van Engelbert Humperdinck. Ik kan mij, 43 jaar na dato, nog steeds niet voorstellen waarom de Engelsen hem zo ongeloofelijk in de armen hebben gesloten en massaal zijn singles hebben gekocht. Daar kom je ook waarschijnlijk nooit meer achter.
Hij presteerde het ook om met z'n single Release Me The Beatles' Strawberry Fields / Penny Lane-single van de #1-positie af te houden...

0
geplaatst: 11 januari 2012, 07:27 uur
LucM schreef:
Steve Winwood had Spencer Davis Group verlaten om bij Traffic te zingen. Mr. Second Class is ingezongen door zijn opvolger Eddie Hardin die ook de orgel bespeelt.
Ja?

Ik zou toch gezworen hebben Winwood te hebben gehoord, maar ja, die oude singletjes dan ook... Die Hardin doet dan wel een goede kopie van Winwood na, goed gescreend door de band.
0
geplaatst: 11 januari 2012, 21:26 uur
Musician's Top 15 van 13 januari 1968:
01 (02) 04 She's a rainbow - Rolling Stones
02 (01) 06 Tin soldier - Small Faces
03 (08) 02 Sunshine of your love - The Cream
04 (09) 02 Nights in white satin - Moody blues
05 (05) 04 Foxy lady - Jimi Hendrix
06 (04) 05 Magical mystery tour - Beatles
07 (08) 02 Expecting to fly - Buffalo Springfield
08 (03) 06 Love me two times - The Doors
09 (06) 05 Ballad of Bonnie and Clyde - Georgie Fame
10 (11) 02 Monterey - Eric Burdon & The Animals
11 (10) 03 World – Bee gees
12 (15) 02 Velvet morning - Nancy Sinatra & Lee Hazlewood
13 (---) 01 Everlasting love - The Love affair
14 (13) 02 Darlin' - Beach boys
15 (---) 1 Baby come back - Equals
Wat een concurrentie. Het is weer echt passen en meten.
She's a rainbow van de Rolling Stones dan toch op één. Er is wat merkwaardigs aan de hand met die plaat. In Nederland zou het nummer uiteindelijk, als dubbele A kant met 2000 Lightyears from home, de derde plek bereiken in de Veronica Top 40.
Maar de beroemde landen wilden er niet aan. In Amerika kwam het nummer niet hoger dan 25 en thuisland Engeland wilde er helemáál niets van weten. Dat lag blijkbaar daar niet zo heel erg goed, dat psychedelische dat de Rolling Stones in- en doorvoerden op hun album Their Satanic Majesties Request.
De Engelsen hebben maar boos gewacht op het uitbrengen van de losse single Jumpin' Jack Flash (mei 1968). Een nummer dat dus ook niet op Their Satanic Majesties Request stond.

Zo dan!
The Love Affair lag een klein beetje voor de hand om te kiezen voor de Top 15, het is toch wel een vrolijk nummer, typisch voor die tijd, nog zeer herkenbaar en past er om die reden heel goed bij. En slecht is het ook nog niet eens.
En toen zag ik dat inmiddels Baby come back van de Equals de Top 40 had gehaald: dat is toch ook echt een nummer waar je niet om heen kán, als je praat over 1968 en de geschiedenis van de pop-/rockmuziek.
Maar ja, als je het goed bekijkt zijn er misschien wel 30 nummers die makkelijk zouden passen in de Top 15...
01 (02) 04 She's a rainbow - Rolling Stones
02 (01) 06 Tin soldier - Small Faces
03 (08) 02 Sunshine of your love - The Cream
04 (09) 02 Nights in white satin - Moody blues
05 (05) 04 Foxy lady - Jimi Hendrix
06 (04) 05 Magical mystery tour - Beatles
07 (08) 02 Expecting to fly - Buffalo Springfield
08 (03) 06 Love me two times - The Doors
09 (06) 05 Ballad of Bonnie and Clyde - Georgie Fame
10 (11) 02 Monterey - Eric Burdon & The Animals
11 (10) 03 World – Bee gees
12 (15) 02 Velvet morning - Nancy Sinatra & Lee Hazlewood
13 (---) 01 Everlasting love - The Love affair
14 (13) 02 Darlin' - Beach boys
15 (---) 1 Baby come back - Equals
Wat een concurrentie. Het is weer echt passen en meten.
She's a rainbow van de Rolling Stones dan toch op één. Er is wat merkwaardigs aan de hand met die plaat. In Nederland zou het nummer uiteindelijk, als dubbele A kant met 2000 Lightyears from home, de derde plek bereiken in de Veronica Top 40.
Maar de beroemde landen wilden er niet aan. In Amerika kwam het nummer niet hoger dan 25 en thuisland Engeland wilde er helemáál niets van weten. Dat lag blijkbaar daar niet zo heel erg goed, dat psychedelische dat de Rolling Stones in- en doorvoerden op hun album Their Satanic Majesties Request.
De Engelsen hebben maar boos gewacht op het uitbrengen van de losse single Jumpin' Jack Flash (mei 1968). Een nummer dat dus ook niet op Their Satanic Majesties Request stond.
Zo dan!

The Love Affair lag een klein beetje voor de hand om te kiezen voor de Top 15, het is toch wel een vrolijk nummer, typisch voor die tijd, nog zeer herkenbaar en past er om die reden heel goed bij. En slecht is het ook nog niet eens.
En toen zag ik dat inmiddels Baby come back van de Equals de Top 40 had gehaald: dat is toch ook echt een nummer waar je niet om heen kán, als je praat over 1968 en de geschiedenis van de pop-/rockmuziek.
Maar ja, als je het goed bekijkt zijn er misschien wel 30 nummers die makkelijk zouden passen in de Top 15...
0
geplaatst: 13 januari 2012, 15:11 uur
06 januari 1968
01 (04) 3 Nights in White Satin – Moody Blues
02 (01) 4 She’s a Rainbow – The Rolling Stones
03 (12) 2 Sunshine Of Your Love – Cream
04 (05) 4 Darlin’ – The Beach Boys
05 (02) 6 Tin Soldier – Small Faces
06 (03) 5 Magical Mystery Tour – The Beatles
07 (08) 5 Walk Away Renee – Four Tops
08 (10) 4 Foxy Lady - The Jimi Hendrix Experience
09 (06) 6 Love me Two Times – The Doors
10 (09) 9 Days of Pearly Spencer - David McWilliams
11 (07) 5 Jackie – Scott Walker
12 (13) 6 Monterey – Eric Burdon and the Animals
13 (11) 9 Mother No-Head – Group 1850
14 (---) 1 Some Velvet Morning - Nancy Sinatra & Lee Hazlewood
15 (---) 1 Everlasting Love - The Love Affair
Nieuw op 14: Some Velvet Morning van Nancy Sinatra & Lee Hazlewood is in Nederland voor zover ik weet nooit een hit geworden. Dit mooie nummer, met die opmerkelijke stem van Lee weten enkele van ons gelukkig wel te waarderen. Cijfer: 8,5
Nieuw op 15: Everlasting Love van The Love Affair was wel een grote hit en is ook vele malen nutteloos gecoverd, omdat ze geen enkele toegevoegde waarde hadden. De cover van Jamie Cullum waardeer ik nog het meest, al zullen velen mij tegenspreken. Deze originele versie is gewoon een knap gecomponeerd popliedje. Cijfer: 8,5
01 (04) 3 Nights in White Satin – Moody Blues
02 (01) 4 She’s a Rainbow – The Rolling Stones
03 (12) 2 Sunshine Of Your Love – Cream
04 (05) 4 Darlin’ – The Beach Boys
05 (02) 6 Tin Soldier – Small Faces
06 (03) 5 Magical Mystery Tour – The Beatles
07 (08) 5 Walk Away Renee – Four Tops
08 (10) 4 Foxy Lady - The Jimi Hendrix Experience
09 (06) 6 Love me Two Times – The Doors
10 (09) 9 Days of Pearly Spencer - David McWilliams
11 (07) 5 Jackie – Scott Walker
12 (13) 6 Monterey – Eric Burdon and the Animals
13 (11) 9 Mother No-Head – Group 1850
14 (---) 1 Some Velvet Morning - Nancy Sinatra & Lee Hazlewood
15 (---) 1 Everlasting Love - The Love Affair
Nieuw op 14: Some Velvet Morning van Nancy Sinatra & Lee Hazlewood is in Nederland voor zover ik weet nooit een hit geworden. Dit mooie nummer, met die opmerkelijke stem van Lee weten enkele van ons gelukkig wel te waarderen. Cijfer: 8,5
Nieuw op 15: Everlasting Love van The Love Affair was wel een grote hit en is ook vele malen nutteloos gecoverd, omdat ze geen enkele toegevoegde waarde hadden. De cover van Jamie Cullum waardeer ik nog het meest, al zullen velen mij tegenspreken. Deze originele versie is gewoon een knap gecomponeerd popliedje. Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 13 januari 2012, 23:42 uur
Even de nieuwe binnenkomers van de NL Top 40 bespreken:
#34. Traffic - Here We Go Round The Mulberry Bush
Deze had ik vorige week ook al beluisterd toen ik de andere hitlijsten langsliep. Traffic is een bekende naam, mij vooral bekend doordat bandlid Rebop Kwaku Baah later meedeed. Deze meneer zou ook een tijdje meespelen bij Can, een van mijn favoriete bands. Verder kom ik erachter dat dit de band was van Steve Winwood nadat hij uit de Spencer Davis Group was gestapt. Het nummer zelf kan me helaas niet zo bekoren, het gaat het ene oor in en het andere weer uit. Dat had ik vorige week ook al, dus niet zonder reden dat dit niet in mijn lijst stond en er ook nu niet in komt.
Cijfer: 4
#37. The Equals - Baby, Come Back
Dit is voor mij wel een beetje jeugdsentiment, al komt dat door de versie van Pato Banton met wat leden van UB40 uit het midden van de jaren ´90. Die was een gigantische hit in Engeland en de hitlijst uit de UK volgde ik toen nauwgezet. Het is even wennen aan deze versie. Het liedje is prima, maar de uitvoering een beetje leeg en tam. Maar toch wel een voldoende waard.
Cijfer: 6,5
#38. The Scaffold - Thank U Very Much
Ook deze had ik vorige week al eens beluisterd. Erg Brits, maar ook erg flauw. Vast heel grappig in die tijd, maar nu kan ik er weinig mee.
Cijfer: 4,5
#39. Gene Pitney - Something´s Gotten Hold of my Heart
Deze had ik vorige week al hoog in mijn eigen lijstje en niet zonder reden: dit is gewoon een schitterend liedje. Niet van hemzelf ontdek ik nu, maar geschreven door Roger Cook en Roger Greenaway en voor het eerst uitgevoerd door ene David and Jonathan. Het doet voor mij verder niets af aan deze uitvoering, Gene legt er een hoop emotie in.
Cijfer: 8,5
#40. Beach Boys - Darlin'
Aardig liedje van de Beach Boys, maar het heeft voor mij niet de allure van hun beroemde werken van even eerder.
Cijfer: 5,5
Nieuwe binnenkomers in de US:
#56. The Temptations - I Wish It Would Rain (5)
Aardige soul-ballad, maar ook niet meer dan dat.
#81. The Cowsills - We Can Fly (3,5)
Lastig dit liedje te benoemen. Het zit ergens tussen bubblegum pop en gewone pop in, voor mijn gevoel. Moet zeggen dat ik het een weinig memorabel liedje vind...
#82. Herman's Hermits - I Can Take or Leave Your Loving (3)
Beetje oubollige 60s pop, wat mij betreft. No Milk Today is dan nog wel aardig, hier vind ik echt weinig aan.
#83. Marvin Gaye - You (7,5)
Het eerste wat ik bij dit liedje denk is "ah, leuk". Het tweede is "waar ken ik dat orgeltje toch van...?". Dat laatste zullen jullie waarschijnlijk wel kunnen benoemen. Al met al een fijn soulplaatje. Een nummer dat ik nog wel vaker zal draaien de komende tijd.
#86. Herb Alpert and Tijuana Brass - Carmen (6)
Een show-versie van het beroemde stuk uit de opera Carmen van Bizet. Ik moet zeggen dat ik hier niet naar kan luisteren zonder glimlach. Een guilty pleasure dan maar.
#100. Calvin Arnold - Funky Way (7)
Best een fijne funkplaat, het heeft een heel lekkere beat en het orgeltje werkt ook wel goed mee. Overigens is dit dermate obscuur dat Calvin niet eens een eigen Wikipedia-pagina heeft...
#108. The Dells - There Is
#114. The Hombres - It's a Gas
#115. Joe South - Birds of a Feather
#117. The Will-O-Bees - It's Not Easy
#120. King Richard's Fluegel Knights - Camelot
Nieuwe binnenkomers in de UK:
#33. Engelbert Humperdinck - Am I That Easy to Forget (3,5)
Engelbert staat natuurlijk niet te boek als een artistiek verantwoorde artiest, maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog nooit goed naar zijn muziek geluisterd heb. Nu snap ik wel een beetje waar de commentaren vandaan komen, dit is een artiest die je hedentendage waarschijnlijk alleen nog in bejaardenhuizen hoort... Op zich heb ik wel een zwak voor die zoet aangeklede jaren '60 pop, maar ik hoor daar toch liever een andere zanger bij.
#43. Aretha Franklin - Satisfaction (6)
Ah, dit is gewoon een cover van de Stones. En een prima cover ook, maar toch hoor ik de toegevoegde waarde niet zo. Uiteindelijk hoor ik toch liever het origineel of eigen werk van Aretha.
#49. Spencer Davis Group - Mr. Second Glass (5,5)
En waar ik begon met Steve Winwood eindig ik er ook mee. Nouja, niet helemaal, want hier was Steve net weg... Niet onaardig dit, maar het mist een beetje de punch die ik van de andere SPG-hits ken.
#34. Traffic - Here We Go Round The Mulberry Bush
Deze had ik vorige week ook al beluisterd toen ik de andere hitlijsten langsliep. Traffic is een bekende naam, mij vooral bekend doordat bandlid Rebop Kwaku Baah later meedeed. Deze meneer zou ook een tijdje meespelen bij Can, een van mijn favoriete bands. Verder kom ik erachter dat dit de band was van Steve Winwood nadat hij uit de Spencer Davis Group was gestapt. Het nummer zelf kan me helaas niet zo bekoren, het gaat het ene oor in en het andere weer uit. Dat had ik vorige week ook al, dus niet zonder reden dat dit niet in mijn lijst stond en er ook nu niet in komt.
Cijfer: 4
#37. The Equals - Baby, Come Back
Dit is voor mij wel een beetje jeugdsentiment, al komt dat door de versie van Pato Banton met wat leden van UB40 uit het midden van de jaren ´90. Die was een gigantische hit in Engeland en de hitlijst uit de UK volgde ik toen nauwgezet. Het is even wennen aan deze versie. Het liedje is prima, maar de uitvoering een beetje leeg en tam. Maar toch wel een voldoende waard.
#38. The Scaffold - Thank U Very Much
Ook deze had ik vorige week al eens beluisterd. Erg Brits, maar ook erg flauw. Vast heel grappig in die tijd, maar nu kan ik er weinig mee.
#39. Gene Pitney - Something´s Gotten Hold of my Heart
Deze had ik vorige week al hoog in mijn eigen lijstje en niet zonder reden: dit is gewoon een schitterend liedje. Niet van hemzelf ontdek ik nu, maar geschreven door Roger Cook en Roger Greenaway en voor het eerst uitgevoerd door ene David and Jonathan. Het doet voor mij verder niets af aan deze uitvoering, Gene legt er een hoop emotie in.
#40. Beach Boys - Darlin'
Aardig liedje van de Beach Boys, maar het heeft voor mij niet de allure van hun beroemde werken van even eerder.
Nieuwe binnenkomers in de US:
#56. The Temptations - I Wish It Would Rain (5)
Aardige soul-ballad, maar ook niet meer dan dat.
#81. The Cowsills - We Can Fly (3,5)
Lastig dit liedje te benoemen. Het zit ergens tussen bubblegum pop en gewone pop in, voor mijn gevoel. Moet zeggen dat ik het een weinig memorabel liedje vind...
#82. Herman's Hermits - I Can Take or Leave Your Loving (3)
Beetje oubollige 60s pop, wat mij betreft. No Milk Today is dan nog wel aardig, hier vind ik echt weinig aan.
#83. Marvin Gaye - You (7,5)
Het eerste wat ik bij dit liedje denk is "ah, leuk". Het tweede is "waar ken ik dat orgeltje toch van...?". Dat laatste zullen jullie waarschijnlijk wel kunnen benoemen. Al met al een fijn soulplaatje. Een nummer dat ik nog wel vaker zal draaien de komende tijd.
#86. Herb Alpert and Tijuana Brass - Carmen (6)
Een show-versie van het beroemde stuk uit de opera Carmen van Bizet. Ik moet zeggen dat ik hier niet naar kan luisteren zonder glimlach. Een guilty pleasure dan maar.

#100. Calvin Arnold - Funky Way (7)
Best een fijne funkplaat, het heeft een heel lekkere beat en het orgeltje werkt ook wel goed mee. Overigens is dit dermate obscuur dat Calvin niet eens een eigen Wikipedia-pagina heeft...
#108. The Dells - There Is
#114. The Hombres - It's a Gas
#115. Joe South - Birds of a Feather
#117. The Will-O-Bees - It's Not Easy
#120. King Richard's Fluegel Knights - Camelot
Nieuwe binnenkomers in de UK:
#33. Engelbert Humperdinck - Am I That Easy to Forget (3,5)
Engelbert staat natuurlijk niet te boek als een artistiek verantwoorde artiest, maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog nooit goed naar zijn muziek geluisterd heb. Nu snap ik wel een beetje waar de commentaren vandaan komen, dit is een artiest die je hedentendage waarschijnlijk alleen nog in bejaardenhuizen hoort... Op zich heb ik wel een zwak voor die zoet aangeklede jaren '60 pop, maar ik hoor daar toch liever een andere zanger bij.
#43. Aretha Franklin - Satisfaction (6)
Ah, dit is gewoon een cover van de Stones. En een prima cover ook, maar toch hoor ik de toegevoegde waarde niet zo. Uiteindelijk hoor ik toch liever het origineel of eigen werk van Aretha.
#49. Spencer Davis Group - Mr. Second Glass (5,5)
En waar ik begon met Steve Winwood eindig ik er ook mee. Nouja, niet helemaal, want hier was Steve net weg... Niet onaardig dit, maar het mist een beetje de punch die ik van de andere SPG-hits ken.
0
geplaatst: 14 januari 2012, 14:28 uur
Ranboy Top 15 week 2 van 14 januari 1968
w2 w1 aw titel - artiest
1 3 3 Nights in white satin - The Moody Blues
2 1 6 Tin soldier - Small Faces
3 2 4 She's a rainbow – The Rolling Stones
4 7 2 Everlasting love - The Love Affair
5 4 6 Jackie - Scott Walker
6 6 6 Paradise lost - The Herd
7 5 10 Days of Pearly Spencer - David McWilliams
8 9 5 World - The BeeGees
9 13 2 Darlin' - The Beach Boys
10 -- 1 Judy in disguise (with glasses) - John Fred and The Playboys
11 8 9 Something's gotten hold of my heart - Gene Pitney
12 10 5 Magical mystery tour - The Beatles
13 -- 1 Here we go round the Mulberry Bush - Traffic
14 12 4 Handbags and gladrags – Chris Farlowe
15 11 5 Kites - Simon Dupree & the Big Sound
Helaas nog geen NL tips gezien in dit topic. Al is de top 3 sterk bezet, meer onderin de lijst had ik toch wat moeite om de gaten sterk op te vullen
. Hopelijk heeft dit nog te maken met de nieuwe singles-luwte die altijd optreedt rond Kerst en Oud en Nieuw.
w2 w1 aw titel - artiest
1 3 3 Nights in white satin - The Moody Blues
2 1 6 Tin soldier - Small Faces
3 2 4 She's a rainbow – The Rolling Stones
4 7 2 Everlasting love - The Love Affair
5 4 6 Jackie - Scott Walker
6 6 6 Paradise lost - The Herd
7 5 10 Days of Pearly Spencer - David McWilliams
8 9 5 World - The BeeGees
9 13 2 Darlin' - The Beach Boys
10 -- 1 Judy in disguise (with glasses) - John Fred and The Playboys
11 8 9 Something's gotten hold of my heart - Gene Pitney
12 10 5 Magical mystery tour - The Beatles
13 -- 1 Here we go round the Mulberry Bush - Traffic
14 12 4 Handbags and gladrags – Chris Farlowe
15 11 5 Kites - Simon Dupree & the Big Sound
Helaas nog geen NL tips gezien in dit topic. Al is de top 3 sterk bezet, meer onderin de lijst had ik toch wat moeite om de gaten sterk op te vullen
. Hopelijk heeft dit nog te maken met de nieuwe singles-luwte die altijd optreedt rond Kerst en Oud en Nieuw.
0
geplaatst: 14 januari 2012, 15:22 uur
1968, week 2:
01 01 Nancy Sinatra & Lee Hazelwood - Some Velvet Morning
02 02 David McWilliams - The Days of Pearly Spencer
03 07 Miriam Makeba - Pata Pata
04 04 Moody Blues - Nights in White Satin
05 03 Rolling Stones - She's a Rainbow
06 06 Love Affair - Everlasting Love
07 05 Gene Pitney - Something's Gotten Hold Of My Heart
08 08 Beatles - Magical Mystery Tour
09 10 Aretha Franklin - Chain Of Fools
10 --- Marvin Gaye - You
11 09 Small Faces - Tin Soldier
12 11 American Breed - Bend Me, Shape Me
13 15 Smokey Robinson & The Miracles - I Second That Emotion
14 14 Cream - Sunshine of your Love
15 12 Beatles - Hello Goodbye
exit:
13 Diana Ross & The Supremes - In And Out Of Love
Weinig schokkende veranderingen. Waar ik mijn vorige lijstje meer op gevoel heb gemaakt, heb ik nu bijna alle nummers nog eens beluisterd. Pata Pata heb ik eigenlijk pas een jaar of 2 geleden ontdekt, maar vind ik toch wel een erg fijne plaat. Ik ben verder benieuwd naar hoe het verloop zal zijn van mijn lijstje, de nummer 1 en 2 reken ik toch wel tot mijn favoriete singles allertijden en die zie ik niet zo 1-2-3 zakken. Maar wie weet wat voor moois er nog allemaal op ons pad komt. Wat dat betreft hoop ik dat Luc zijn tipparade-besprekingen doorzet en zo nog wat parels voor ons opduikt.
01 01 Nancy Sinatra & Lee Hazelwood - Some Velvet Morning
02 02 David McWilliams - The Days of Pearly Spencer
03 07 Miriam Makeba - Pata Pata
04 04 Moody Blues - Nights in White Satin
05 03 Rolling Stones - She's a Rainbow
06 06 Love Affair - Everlasting Love
07 05 Gene Pitney - Something's Gotten Hold Of My Heart
08 08 Beatles - Magical Mystery Tour
09 10 Aretha Franklin - Chain Of Fools
10 --- Marvin Gaye - You
11 09 Small Faces - Tin Soldier
12 11 American Breed - Bend Me, Shape Me
13 15 Smokey Robinson & The Miracles - I Second That Emotion
14 14 Cream - Sunshine of your Love
15 12 Beatles - Hello Goodbye
exit:
13 Diana Ross & The Supremes - In And Out Of Love
Weinig schokkende veranderingen. Waar ik mijn vorige lijstje meer op gevoel heb gemaakt, heb ik nu bijna alle nummers nog eens beluisterd. Pata Pata heb ik eigenlijk pas een jaar of 2 geleden ontdekt, maar vind ik toch wel een erg fijne plaat. Ik ben verder benieuwd naar hoe het verloop zal zijn van mijn lijstje, de nummer 1 en 2 reken ik toch wel tot mijn favoriete singles allertijden en die zie ik niet zo 1-2-3 zakken. Maar wie weet wat voor moois er nog allemaal op ons pad komt. Wat dat betreft hoop ik dat Luc zijn tipparade-besprekingen doorzet en zo nog wat parels voor ons opduikt.
0
geplaatst: 14 januari 2012, 18:30 uur
Week 2 - 1968
Top 40
Binnenkomers in de Tipparade:
#10: De Heikrekels - 'K Hoop Dat Jij Eens Wacht Op Mij V
#15: Toon Hermans - Mien, Waar Is M'n Feestneus? V
#19: Han Grevelt - De Fanfare V
- The Geebros - Let Me Find The Sun V
- Herman's Hermits - I Can Take Or Leave Your Loving V
- The Lovin' Spoonful - Money V
- Wilson Pickett - Stag-O-Lee (re-entry)
- Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Oh, Lonesome Me
- Zen - Don't Try Reincarnation

'An unlikely winner' deze week.
Zelden lagen het niveau van de binnenkomers en de waardering van de MuMeërs alhier zover uiteen. Het voelt deze week dan ook bijna aan als een ondankbare taak om de binnenkomers te bespreken.
Te beginnen alvast met De Heikrekels. Dit soort muziek kan ik onmogelijk in z'n genre beoordelen. Is dit een meesterwerk, een soort van Bohemian Rhapsody in het genre der smartlappen of juist helemaal niet? Ik zou het niet weten maar maak het mezelf maar gemakkelijk: [1].
Gaan we gelijk verder naar wat eigenlijk een mijlpaal in het genre der carnavalskrakers genoemd mag worden. Mien, Waar Is Mijn Feestneus klinkt een stuk intelligenter dan de gemiddelde Arie Ribbens-stamper, dit door het niet geheel onbelangrijke feit dat Toon een meestercabaretier in hart en nieren was. Maar weeg je dit af tegen het gemiddelde niveau van z'n sketches, dan kan er alleen een flauw lachje vanaf [3,5].
Han Grevelt laten we vervolgens maar wat aanrecyclen [2] dus gaan we gelijk verder naar iets substantiëlers. The Geebros onbreekt het wat aan visie, maar toch doet dit liedje wat met me. Het klinkt wat gruizig en echt (late) jaren '60 met bijpassende vocalen. Opzienbarend is het allemaal niet, maar het klinkt wel prettig [6,5].
Waar The Geebros met de tijd meegaan klinken Herman's (
) Hermits ongelofelijk netjes en braaf. Daar doet zelf zanger Keith Hopwood's Jagger-coupe niks aan. Heel subtiel klinkt er wat soul in door en daardoor struikelt het net over de drempel der matigheid heen [5,5].
The Lovin' Spoonful nemen fijntjes aandeelhouders op de hak in een liedje dat net iets teveel op Daydream lijkt. Het gaat 'm dan ook om de tekst want muzikaal gezien houdt het niet echt over. Een aardig popliedje [6].
Nancy & Lee heb ik even moeten downen. Tja, ik blijf het een koppel vinden dat me helemaal niks doet. Die 'pff, okee, het moet maar'-aanpak die velen zo aanspreekt, daar kunnen we hier beiden niks mee. Ik zie er ook de charme en het unieke niet van in [4,5].
Het liedje van Zen kan ik nergens vinden.
Top 40
Binnenkomers in de Tipparade:
#10: De Heikrekels - 'K Hoop Dat Jij Eens Wacht Op Mij V
#15: Toon Hermans - Mien, Waar Is M'n Feestneus? V
#19: Han Grevelt - De Fanfare V
- The Geebros - Let Me Find The Sun V
- Herman's Hermits - I Can Take Or Leave Your Loving V
- The Lovin' Spoonful - Money V
- Wilson Pickett - Stag-O-Lee (re-entry)
- Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Oh, Lonesome Me

'An unlikely winner' deze week.
Zelden lagen het niveau van de binnenkomers en de waardering van de MuMeërs alhier zover uiteen. Het voelt deze week dan ook bijna aan als een ondankbare taak om de binnenkomers te bespreken.
Te beginnen alvast met De Heikrekels. Dit soort muziek kan ik onmogelijk in z'n genre beoordelen. Is dit een meesterwerk, een soort van Bohemian Rhapsody in het genre der smartlappen of juist helemaal niet? Ik zou het niet weten maar maak het mezelf maar gemakkelijk: [1].
Gaan we gelijk verder naar wat eigenlijk een mijlpaal in het genre der carnavalskrakers genoemd mag worden. Mien, Waar Is Mijn Feestneus klinkt een stuk intelligenter dan de gemiddelde Arie Ribbens-stamper, dit door het niet geheel onbelangrijke feit dat Toon een meestercabaretier in hart en nieren was. Maar weeg je dit af tegen het gemiddelde niveau van z'n sketches, dan kan er alleen een flauw lachje vanaf [3,5].
Han Grevelt laten we vervolgens maar wat aanrecyclen [2] dus gaan we gelijk verder naar iets substantiëlers. The Geebros onbreekt het wat aan visie, maar toch doet dit liedje wat met me. Het klinkt wat gruizig en echt (late) jaren '60 met bijpassende vocalen. Opzienbarend is het allemaal niet, maar het klinkt wel prettig [6,5].
Waar The Geebros met de tijd meegaan klinken Herman's (
) Hermits ongelofelijk netjes en braaf. Daar doet zelf zanger Keith Hopwood's Jagger-coupe niks aan. Heel subtiel klinkt er wat soul in door en daardoor struikelt het net over de drempel der matigheid heen [5,5].The Lovin' Spoonful nemen fijntjes aandeelhouders op de hak in een liedje dat net iets teveel op Daydream lijkt. Het gaat 'm dan ook om de tekst want muzikaal gezien houdt het niet echt over. Een aardig popliedje [6].
Nancy & Lee heb ik even moeten downen. Tja, ik blijf het een koppel vinden dat me helemaal niks doet. Die 'pff, okee, het moet maar'-aanpak die velen zo aanspreekt, daar kunnen we hier beiden niks mee. Ik zie er ook de charme en het unieke niet van in [4,5].
Het liedje van Zen kan ik nergens vinden.
0
geplaatst: 14 januari 2012, 18:49 uur
Ik kom Zen hier tegen:
SPIN THE GROOVE: ZEN ---- Don't try reincarnation - spinthegroove.com
"1967 psychedelia from Amsterdam, Netherlands"
SPIN THE GROOVE: ZEN ---- Don't try reincarnation - spinthegroove.com
"1967 psychedelia from Amsterdam, Netherlands"
0
geplaatst: 14 januari 2012, 19:43 uur

Er kunnen geen tips genoeg worden aangeleverd.
Zou Kaz weten dat hij zijn top 15 voor deze week nog moet aanleveren?

0
geplaatst: 14 januari 2012, 20:46 uur
Zen: Best een aardig liedje, dit, maar wel wat keurig en gezichtsloos [6].
Mijn Top 15 komt vanavond laat of morgenochtend zondag-vroeg (vóór een uurtje of 10?). Vandaag moesten we erop uit en kwam alles een beetje in het gedrang.
Mijn Top 15 komt vanavond laat of morgenochtend zondag-vroeg (vóór een uurtje of 10?). Vandaag moesten we erop uit en kwam alles een beetje in het gedrang.
0
geplaatst: 14 januari 2012, 21:43 uur
Ik geef je met liefde tot 10 uur respijt. Bovendien was ik vorige week zondag zelf ook eerst nog weg, dus vooruit 

0
geplaatst: 15 januari 2012, 00:09 uur
Mijn Verrukkelijke 15 - lijst 15:
#1 - #1 Cream - Sunshine Of Your Love (2wk)
#2 - #2 The Beach Boys - Darlin' (4wk)
#3 - #3 The Moody Blues - Nights In White Satin (3wk)
#4 - #14 Eric Burdon & The Animals - Monterey (2wk)
#5 - #8 Aretha Franklin - Chain Of Fools (2wk)
#6 - #4 The Rolling Stones - 2000 Light Years From Home (4wk)
#7 - #10 Georgie Fame - The Ballad Of Bonnie And Clyde (2wk)
#8 - #5 Simon Dupree & The Big Sound - Kites (8wk)
#9 - #6 Donovan - Wear Your Love Like Heaven (7wk)
#10 - - Calvin Arnold - Funky Way (1wk)
#11 - #7 The Rolling Stones - She's A Rainbow (4wk)
#12 - #15 Dave Davies & The Kinks - Susannah's Still Alive (2wk)
#13 - #9 The Small Faces - Tin Soldier (6wk)
#14 - #12 The Herd - Paradise Lost (6wk)
#15 - #13 The Beach Boys - Wild Honey (12wk)
Uit de lijst:
- - #11 Traffic - Here We Go Round The Mulberry Bush (na 6wk)
Na 6 weken moet ik helaas vanwege het aanbod Traffic laten gaan, hoezeer deze band me aan het hart ligt. Dankzij Herman heeft Calvin Arnold z'n Top 10-notering te pakken. Ik had nog nooit van de beste man gehoord, maar dit zit kwalitatief zeker snor. Verder een rotsvaste Top 3, maar als het aan Eric Burdon en z'n mannen ligt zal dat niet lang duren.
#1 - #1 Cream - Sunshine Of Your Love (2wk)
#2 - #2 The Beach Boys - Darlin' (4wk)
#3 - #3 The Moody Blues - Nights In White Satin (3wk)
#4 - #14 Eric Burdon & The Animals - Monterey (2wk)
#5 - #8 Aretha Franklin - Chain Of Fools (2wk)
#6 - #4 The Rolling Stones - 2000 Light Years From Home (4wk)
#7 - #10 Georgie Fame - The Ballad Of Bonnie And Clyde (2wk)
#8 - #5 Simon Dupree & The Big Sound - Kites (8wk)
#9 - #6 Donovan - Wear Your Love Like Heaven (7wk)
#10 - - Calvin Arnold - Funky Way (1wk)
#11 - #7 The Rolling Stones - She's A Rainbow (4wk)
#12 - #15 Dave Davies & The Kinks - Susannah's Still Alive (2wk)
#13 - #9 The Small Faces - Tin Soldier (6wk)
#14 - #12 The Herd - Paradise Lost (6wk)
#15 - #13 The Beach Boys - Wild Honey (12wk)
Uit de lijst:
- - #11 Traffic - Here We Go Round The Mulberry Bush (na 6wk)
Na 6 weken moet ik helaas vanwege het aanbod Traffic laten gaan, hoezeer deze band me aan het hart ligt. Dankzij Herman heeft Calvin Arnold z'n Top 10-notering te pakken. Ik had nog nooit van de beste man gehoord, maar dit zit kwalitatief zeker snor. Verder een rotsvaste Top 3, maar als het aan Eric Burdon en z'n mannen ligt zal dat niet lang duren.
0
geplaatst: 15 januari 2012, 10:11 uur
De Musicmeter Top 15 van 13 januari 1968!
01 (02) Nights in white satin - Moody blues (81)
02 (01) She's a rainbow/2000 Lightyears from home - Rolling stones (76)
03 (05) Sunshine of your love - The Cream (55)
04 (03) Tin soldier - Small Faces (55)
05 (06) Darlin' - Beach boys (45)
06 (04) Magical mystery tour - Beatles (32)
07 (11) Some velvet morning - Nancy Sinatra & Lee Hazlewood (30)
08 (08) The days of Pearly Spencer - David McWilliams (29)
09 (---) Monterey - Eric Burdon & The Animals (29)
10 (13) Everlasting love - The Love affair (28)
11 (07) Love me two times - The Doors (26)
12 (10) Foxy lady - Jimi Hendrix (24)
13 (09) Jackie - Scott Walker (22)
14 (---) Chain of fools - Aretha Franklin (18)
15 (15) Ballad of Bonnie and Clyde - Georgie Fame (17)
Er blijft toch elke keer een redelijke gat ontstaan tussen de eerste 5 nummers en de rest. Daarna loopt het dan, althans zo lijkt het, langzaam verder af in punten.
De Stones na 1 week alweer gezwicht voor de Moody blues. Maar echt gezichtsverlies lijkt het me niet, met zo'n klassieker tegenover je. Helemaal zonder slag en stoot ging het nog niet, maar de uitslag is verder duidelijk.
De zes deelnemers hebben inmiddels wel Aretha Franklin in de lijst gezet en Eric Burdon & The Animals. Die laatste heb ik zelf ook maar ik ga toch weer eens Chain of fools opzetten. Per slot van rekening moet je het van beïnvloeding hebben!
01 (02) Nights in white satin - Moody blues (81)
02 (01) She's a rainbow/2000 Lightyears from home - Rolling stones (76)
03 (05) Sunshine of your love - The Cream (55)
04 (03) Tin soldier - Small Faces (55)
05 (06) Darlin' - Beach boys (45)
06 (04) Magical mystery tour - Beatles (32)
07 (11) Some velvet morning - Nancy Sinatra & Lee Hazlewood (30)
08 (08) The days of Pearly Spencer - David McWilliams (29)
09 (---) Monterey - Eric Burdon & The Animals (29)
10 (13) Everlasting love - The Love affair (28)
11 (07) Love me two times - The Doors (26)
12 (10) Foxy lady - Jimi Hendrix (24)
13 (09) Jackie - Scott Walker (22)
14 (---) Chain of fools - Aretha Franklin (18)
15 (15) Ballad of Bonnie and Clyde - Georgie Fame (17)
Er blijft toch elke keer een redelijke gat ontstaan tussen de eerste 5 nummers en de rest. Daarna loopt het dan, althans zo lijkt het, langzaam verder af in punten.
De Stones na 1 week alweer gezwicht voor de Moody blues. Maar echt gezichtsverlies lijkt het me niet, met zo'n klassieker tegenover je. Helemaal zonder slag en stoot ging het nog niet, maar de uitslag is verder duidelijk.
De zes deelnemers hebben inmiddels wel Aretha Franklin in de lijst gezet en Eric Burdon & The Animals. Die laatste heb ik zelf ook maar ik ga toch weer eens Chain of fools opzetten. Per slot van rekening moet je het van beïnvloeding hebben!
0
geplaatst: 15 januari 2012, 16:47 uur
Week 2 van 1968 :
#10: De Heikrekels - 'K Hoop Dat Jij Eens Wacht Op Mij
Oubolliger en meliger dan dat kan ik mij niet voorstellen al was er een publiek voor dit soort smartlappen. Alhoewel ik dat rinkelend gitaartje best leuk vind.
Cijfer: 3
#15: Toon Hermans - Mien, Waar Is M'n Feestneus?
Natuurlijk één van de bekendste carnavalskrakers, lang niet zo goed als zijn ander werk maar beter dan de gemiddelde carnavalschlager, ik vind het best vermakelijk.
Cijfer: 5
#19: Han Grevelt - De Fanfare
Rond deze tijd krijgen wij vaak een stroom van carnavalhits. Dit kregen wij al eerder in de versie van Herb Alpert, dit kan een keertje op een (fout) feestje en met enkele glazen op maar alleen dan.
- The Geebros - Let Me Find The Sun
Dit kende ik niet, ik hoor iets in van Mama's & Papa's, licht psychedelisch getint met leuke orgel. Wat te weinig eigenheid maar zeker geen slecht liedje.
- Herman's Hermits - I Can Take Or Leave Your Loving
Herman's Hermits was de braafste van alle Britse beatbands in de jaren '60 maar hebben toch een aantal leuke popsongs gebracht (No Milk Today is een perfecte popsong). Dit nummer mist echter een pakkend refrein en blijft niet hangen.
- The Lovin' Spoonful - Money
Het lijkt inderdaad op Daydream maar de tekst en aparte folky gitaar doen mij een ruime voldoende geven. Al haalt het niet van hun eerdere popklassiekers zoals het vernoemde Daydream en Summer in the City.
Cijfer: 7
Dit kende ik ook niet, een aardig en zonnig, licht psychedelisch popnummer maar echt bijzonder of opzienbarend vind ik het niet.
Cijfer: 6
#10: De Heikrekels - 'K Hoop Dat Jij Eens Wacht Op Mij
Oubolliger en meliger dan dat kan ik mij niet voorstellen al was er een publiek voor dit soort smartlappen. Alhoewel ik dat rinkelend gitaartje best leuk vind.
#15: Toon Hermans - Mien, Waar Is M'n Feestneus?
Natuurlijk één van de bekendste carnavalskrakers, lang niet zo goed als zijn ander werk maar beter dan de gemiddelde carnavalschlager, ik vind het best vermakelijk.
#19: Han Grevelt - De Fanfare
Rond deze tijd krijgen wij vaak een stroom van carnavalhits. Dit kregen wij al eerder in de versie van Herb Alpert, dit kan een keertje op een (fout) feestje en met enkele glazen op maar alleen dan.
- The Geebros - Let Me Find The Sun
Dit kende ik niet, ik hoor iets in van Mama's & Papa's, licht psychedelisch getint met leuke orgel. Wat te weinig eigenheid maar zeker geen slecht liedje.
- Herman's Hermits - I Can Take Or Leave Your Loving
Herman's Hermits was de braafste van alle Britse beatbands in de jaren '60 maar hebben toch een aantal leuke popsongs gebracht (No Milk Today is een perfecte popsong). Dit nummer mist echter een pakkend refrein en blijft niet hangen.
- The Lovin' Spoonful - Money
Het lijkt inderdaad op Daydream maar de tekst en aparte folky gitaar doen mij een ruime voldoende geven. Al haalt het niet van hun eerdere popklassiekers zoals het vernoemde Daydream en Summer in the City.
Cijfer: 7
Dit kende ik ook niet, een aardig en zonnig, licht psychedelisch popnummer maar echt bijzonder of opzienbarend vind ik het niet.
0
geplaatst: 17 januari 2012, 17:54 uur
Top 15 van 20 januari 1968
01 (03) 3 Sunshine Of Your Love – Cream
02 (01) 4 Nights in White Satin – Moody Blues
03 (02) 5 She’s a Rainbow – The Rolling Stones
04 (04) 5 Darlin’ – The Beach Boys
05 (05) 7 Tin Soldier – Small Faces
06 (06) 6 Magical Mystery Tour – The Beatles
07 (08) 5 Foxy Lady - The Jimi Hendrix Experience
08 (07) 6 Walk Away Renee – Four Tops
09 (12) 7 Monterey – Eric Burdon and the Animals
10 (09) 7 Love me Two Times – The Doors
11 (10) 10 Days of Pearly Spencer - David McWilliams
12 (15) 2 Everlasting Love - The Love Affair
13 (11) 6 Jackie – Scott Walker
14 (13) 10 Mother No-Head – Group 1850
15 (--- ) 2 Bend Me Shape Me – Amen Corner
Weinig verschuivingen deze week of het moet zijn dat de Moody Blues al na een week z’n toppositie heeft moeten afstaan aan de Cream.
Wat er nu op de diverse hitlijsten binnenkomt is niet goed genoeg om mijn Top 15 binnen te komen. Het wachten is dus op nieuw memorabel werk.
De enige binnenkomer is Bend Me Shape Me van Amen Corner. Deze iets andere uitvoering dan die van de American Breed is een lekkere ongecompliceerde popsong. Cijfer: 8
01 (03) 3 Sunshine Of Your Love – Cream
02 (01) 4 Nights in White Satin – Moody Blues
03 (02) 5 She’s a Rainbow – The Rolling Stones
04 (04) 5 Darlin’ – The Beach Boys
05 (05) 7 Tin Soldier – Small Faces
06 (06) 6 Magical Mystery Tour – The Beatles
07 (08) 5 Foxy Lady - The Jimi Hendrix Experience
08 (07) 6 Walk Away Renee – Four Tops
09 (12) 7 Monterey – Eric Burdon and the Animals
10 (09) 7 Love me Two Times – The Doors
11 (10) 10 Days of Pearly Spencer - David McWilliams
12 (15) 2 Everlasting Love - The Love Affair
13 (11) 6 Jackie – Scott Walker
14 (13) 10 Mother No-Head – Group 1850
15 (--- ) 2 Bend Me Shape Me – Amen Corner
Weinig verschuivingen deze week of het moet zijn dat de Moody Blues al na een week z’n toppositie heeft moeten afstaan aan de Cream.
Wat er nu op de diverse hitlijsten binnenkomt is niet goed genoeg om mijn Top 15 binnen te komen. Het wachten is dus op nieuw memorabel werk.
De enige binnenkomer is Bend Me Shape Me van Amen Corner. Deze iets andere uitvoering dan die van de American Breed is een lekkere ongecompliceerde popsong. Cijfer: 8
0
geplaatst: 17 januari 2012, 19:12 uur
Lijst voor 20/01/68
1. The Moody Blues- Nights In White Satin (2) (4w)
2. The Rolling Stones- She’s A Rainbow/2000 Light Years From Home (3) (4w)
3. Paul Mauriat- Love Is Blue (1) (5w)
4. Cream- Sunshine Of Your Love (4) (3w)
5. The Beach Boys- Darlin’ (6) (4w)
6. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood- Some Velvet Morning (7) (3w)
7. Dave Davies- Susannah’s Still Alive (13) (2w)
8. The Doors- Love Me Two Times (5) (7w)
9. Love Affair- Everlasting Love (14) (2w)
10. Eric Burdon & The Animals- Monterey (9) (4w)
11. The Small Faces- Tin Soldier (8) (7w)
12. Marvin Gaye & Tammi Terrell- If I Could Build My Whole World Around You (-) (1w)
13. Scott Walker- Jackie (10) (6w)
14. Georgie Fame - The Ballad Of Bonnie And Clyde (15) (2w)
15. The Jimi Hendrix Experience- Foxy Lady (11) (6w)
Verdwenen:
Buffalo Springfield- Expecting To Fly (Aantal weken: 4. Hoogste positie: 9)
Nights In White Satin is de nieuwe nummer 1 van mijn lijst, op de voet gevolgd door She's A Rainbow/2000 Light Years From Home.
Verder is het ook bij mij rustig. Alleen Marvin Gaye en Tammi Terrell komen binnen met één van hun vele leuke duetten.
1. The Moody Blues- Nights In White Satin (2) (4w)
2. The Rolling Stones- She’s A Rainbow/2000 Light Years From Home (3) (4w)
3. Paul Mauriat- Love Is Blue (1) (5w)
4. Cream- Sunshine Of Your Love (4) (3w)
5. The Beach Boys- Darlin’ (6) (4w)
6. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood- Some Velvet Morning (7) (3w)
7. Dave Davies- Susannah’s Still Alive (13) (2w)
8. The Doors- Love Me Two Times (5) (7w)
9. Love Affair- Everlasting Love (14) (2w)
10. Eric Burdon & The Animals- Monterey (9) (4w)
11. The Small Faces- Tin Soldier (8) (7w)
12. Marvin Gaye & Tammi Terrell- If I Could Build My Whole World Around You (-) (1w)
13. Scott Walker- Jackie (10) (6w)
14. Georgie Fame - The Ballad Of Bonnie And Clyde (15) (2w)
15. The Jimi Hendrix Experience- Foxy Lady (11) (6w)
Verdwenen:
Buffalo Springfield- Expecting To Fly (Aantal weken: 4. Hoogste positie: 9)
Nights In White Satin is de nieuwe nummer 1 van mijn lijst, op de voet gevolgd door She's A Rainbow/2000 Light Years From Home.
Verder is het ook bij mij rustig. Alleen Marvin Gaye en Tammi Terrell komen binnen met één van hun vele leuke duetten.
0
geplaatst: 17 januari 2012, 21:01 uur
NEWSFLASH:
4 Januari – Gitarist Jimi Hendrix mag van de Stockholmse politie tijdelijk een cel bestuderen vanwege het slopen van een hotelkamer terwijl hij in een dronken bui slaags raakt met zijn bassist Noel Redding.
6 Januari – Gibson Guitar Corporation vraagt patent aan voor hun elektrische Gibson Flying V-design.
13 Januari - Johnny Cash treedt op voor de gevangenen van Folsom State Prison in California.
-----------------
ALBUM-RELEASES IN JANUARI 1968:
* Elvis Presley - Elvis' Gold Records Volume 4 (compilatie)
* Merle Haggard - Sing Me Back Home
* The Byrds - The Notorious Byrd Brothers
* Canned Heat - Boogie With Canned Heat
* Simon & Garfunkel (met filmmuziek van Dave Grusin) - The Graduate (soundtrack)
* Spirit - Spirit
* The Velvet Underground - White Light / White Heat
* Gordon Lightfoot - Did She Mention My Name?
* Johnny Cash - From Sea To Shining Sea
* Bee Gees - Horizontal
* Aretha Franklin - Lady Soul
* Nancy Sinatra - Movin' With Nancy
* Them - Now And Them
* Steppenwolf - Steppenwolf
* Blue Cheer - Vincebus Eruptum
4 Januari – Gitarist Jimi Hendrix mag van de Stockholmse politie tijdelijk een cel bestuderen vanwege het slopen van een hotelkamer terwijl hij in een dronken bui slaags raakt met zijn bassist Noel Redding.
6 Januari – Gibson Guitar Corporation vraagt patent aan voor hun elektrische Gibson Flying V-design.
13 Januari - Johnny Cash treedt op voor de gevangenen van Folsom State Prison in California.
-----------------
ALBUM-RELEASES IN JANUARI 1968:
* Elvis Presley - Elvis' Gold Records Volume 4 (compilatie)
* Merle Haggard - Sing Me Back Home
* The Byrds - The Notorious Byrd Brothers
* Canned Heat - Boogie With Canned Heat
* Simon & Garfunkel (met filmmuziek van Dave Grusin) - The Graduate (soundtrack)
* Spirit - Spirit
* The Velvet Underground - White Light / White Heat
* Gordon Lightfoot - Did She Mention My Name?
* Johnny Cash - From Sea To Shining Sea
* Bee Gees - Horizontal
* Aretha Franklin - Lady Soul
* Nancy Sinatra - Movin' With Nancy
* Them - Now And Them
* Steppenwolf - Steppenwolf
* Blue Cheer - Vincebus Eruptum
0
geplaatst: 17 januari 2012, 21:19 uur
Dat is grappig! Daar staat trouwens heel wat aardige muziek tussen die in een mooie verzameling niet zou misstaan. Desondanks heb ik er eerlijk gezegd niet veel van. Dat gaat met de onderste lijst dan iets beter:
De Engelse album lijst van 20-01-1968:
01 01 Val Doonican Rocks But Gently VAL DOONICAN
02 04 The Sound Of Music OST VARIOUS ARTISTS
03 02 Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band BEATLES
04 08 British Motown Chartbusters VARIOUS ARTISTS
05 03 Their Satanic Majesties Request ROLLING STONES
06 06 Reach Out FOUR TOPS
07 09 13 Smash Hits TOM JONES
08 05 Axis: Bold As Love JIMI HENDRIX EXPERIENCE
09 --- Pisces Aquarius Capricorn And Jones MONKEES
10 07 The Last Waltz ENGELBERT HUMPERDINCK
11 11 Disraeli Gears CREAM
12 13 Breakthrough VARIOUS ARTISTS
13 15 Release Me ENGELBERT HUMPERDINCK
14 10 Live At The Talk Of The Town TOM JONES
15 12 Best Of The Beach Boys BEACH BOYS
16 --- The Who Sell Out WHO
17 17 Mr Fantasy TRAFFIC
18 --- Best Of The Beach Boys, Vol. 2 BEACH BOYS
19 14 Dr Zhivago OST VARIOUS ARTISTS
20 19 Otis Blue OTIS REDDING
De albums die hier dan al snel in je platenkast staan zijn natuurlijk Sgt. Pepper, Their Satanic majestic Request, Sell out, Mr. Fantasy, Disraeli gears. Klassiekers allemaal en zeer hoge kwaliteitsrock. Ik moet nog eens beginnen aan een album als Axis: bold as love van Jimi Hendrix.
De Engelse album lijst van 20-01-1968:
01 01 Val Doonican Rocks But Gently VAL DOONICAN
02 04 The Sound Of Music OST VARIOUS ARTISTS
03 02 Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band BEATLES
04 08 British Motown Chartbusters VARIOUS ARTISTS
05 03 Their Satanic Majesties Request ROLLING STONES
06 06 Reach Out FOUR TOPS
07 09 13 Smash Hits TOM JONES
08 05 Axis: Bold As Love JIMI HENDRIX EXPERIENCE
09 --- Pisces Aquarius Capricorn And Jones MONKEES
10 07 The Last Waltz ENGELBERT HUMPERDINCK
11 11 Disraeli Gears CREAM
12 13 Breakthrough VARIOUS ARTISTS
13 15 Release Me ENGELBERT HUMPERDINCK
14 10 Live At The Talk Of The Town TOM JONES
15 12 Best Of The Beach Boys BEACH BOYS
16 --- The Who Sell Out WHO
17 17 Mr Fantasy TRAFFIC
18 --- Best Of The Beach Boys, Vol. 2 BEACH BOYS
19 14 Dr Zhivago OST VARIOUS ARTISTS
20 19 Otis Blue OTIS REDDING
De albums die hier dan al snel in je platenkast staan zijn natuurlijk Sgt. Pepper, Their Satanic majestic Request, Sell out, Mr. Fantasy, Disraeli gears. Klassiekers allemaal en zeer hoge kwaliteitsrock. Ik moet nog eens beginnen aan een album als Axis: bold as love van Jimi Hendrix.
0
geplaatst: 17 januari 2012, 21:37 uur
Staat The Sound Of Music daar al meer dan 2 jaar in de top 5? En wij maar klagen over 8 weken Engelbert Humperdinck 
Wel leuke toevoegingen, die nieuwsflash en albumlijst

Wel leuke toevoegingen, die nieuwsflash en albumlijst

0
geplaatst: 17 januari 2012, 21:46 uur
De Enige Echte Lijst Met Engelse Singles dan, van 20-01-1968:
01 01 Hello Goodbye BEATLES
02 04 Ballad Of Bonnie And Clyde GEORGIE FAME
03 15 Everlasting Love LOVE AFFAIR
04 02 Magical Mystery Tour EP BEATLES
05 03 Walk Away Renee FOUR TOPS
06 05 Daydream Believer MONKEES
07 07 I'm Coming Home TOM JONES
08 --- Am I That Easy To Forget ENGELBERT HUMPERDINCK
09 08 If The Whole World Stopped Loving VAL DOONICAN
10 06 Thank U Very Much THE SCAFFOLD
11 12 World BEE GEES
12 09 Kites SIMON DUPREE AND THE BIG SOUND
13 --- Judy In Disguise (With Glasses) JOHN FRED AND THE PLAYBOY BAND
14 16 Tin Soldier SMALL FACES
15 11 Something's Gotten Hold Of My Heart GENE PITNEY
16 10 Here We Go Round The Mulberry Bush TRAFFIC
17 13 Careless Hands DES O'CONNOR
18 --- She Wears My Ring SOLOMON KING
19 14 In And Out Of Love DIANA ROSS & THE SUPREMES
20 --- Paradise Lost THE HERD
De overige nieuwe binnenkomers:
32 - Darlin' BEACH BOYS
33 - Bend me shape me AMEN CORNER
34 - I can take or leave your lovin' HERMAN'S HERMITS
40 - Everlasting love ROBERT KNIGHT
42 - If I could build my whole world around you MARVIN GAYE & TAMMI TARRELL
44 - Honey chile MARTHA REEVES AND THE VANDALLAS
46 - Suddenly you say you love me TREMELOES
Hee, dat laatste nummer blijkt opeens ook Zai zai zai te hebben in de tekst maar de Tremeloes geven het nummer een hele andere titel dan Ben Cramer deed. Wel een iets beter nummer, helemaal niet onaardig. Leuk voor op de kermis.
Dat geldt eigenlijk voor alle tips. Amen Corner geeft een wellicht een wat aardigere versie van Bend me shape me. Martha Reeves wint het in de categorie soul nipt van Marvin Gaye en Tammi Tarrell.
Maar je doet met zoveel nieuwe tips weer heel wat onbekende nummers op, nummers ook die je niet zo vaak ergens meer hoort.
Dat is zeker van toepassing voor Herman's Hermits. Ik heb een Greatest Hits van ze en ik heb zelfs bij het afluisteren ooit gedacht dat het helemaal geen onaardige compilatie was. Maar ja, wanneer kom je op het idee een verzamelalbum van Herman's Hermits te draaien?
Alleen die versie van Robert Knight van Everlasting love is beduidend minder dan de versie van de Love affair. Die doet het ook heel goed uiteraard, met een sprong naar nummer drie in de Engelse Singles Lijst van deze week.
01 01 Hello Goodbye BEATLES
02 04 Ballad Of Bonnie And Clyde GEORGIE FAME
03 15 Everlasting Love LOVE AFFAIR
04 02 Magical Mystery Tour EP BEATLES
05 03 Walk Away Renee FOUR TOPS
06 05 Daydream Believer MONKEES
07 07 I'm Coming Home TOM JONES
08 --- Am I That Easy To Forget ENGELBERT HUMPERDINCK
09 08 If The Whole World Stopped Loving VAL DOONICAN
10 06 Thank U Very Much THE SCAFFOLD
11 12 World BEE GEES
12 09 Kites SIMON DUPREE AND THE BIG SOUND
13 --- Judy In Disguise (With Glasses) JOHN FRED AND THE PLAYBOY BAND
14 16 Tin Soldier SMALL FACES
15 11 Something's Gotten Hold Of My Heart GENE PITNEY
16 10 Here We Go Round The Mulberry Bush TRAFFIC
17 13 Careless Hands DES O'CONNOR
18 --- She Wears My Ring SOLOMON KING
19 14 In And Out Of Love DIANA ROSS & THE SUPREMES
20 --- Paradise Lost THE HERD
De overige nieuwe binnenkomers:
32 - Darlin' BEACH BOYS
33 - Bend me shape me AMEN CORNER
34 - I can take or leave your lovin' HERMAN'S HERMITS
40 - Everlasting love ROBERT KNIGHT
42 - If I could build my whole world around you MARVIN GAYE & TAMMI TARRELL
44 - Honey chile MARTHA REEVES AND THE VANDALLAS
46 - Suddenly you say you love me TREMELOES
Hee, dat laatste nummer blijkt opeens ook Zai zai zai te hebben in de tekst maar de Tremeloes geven het nummer een hele andere titel dan Ben Cramer deed. Wel een iets beter nummer, helemaal niet onaardig. Leuk voor op de kermis.
Dat geldt eigenlijk voor alle tips. Amen Corner geeft een wellicht een wat aardigere versie van Bend me shape me. Martha Reeves wint het in de categorie soul nipt van Marvin Gaye en Tammi Tarrell.
Maar je doet met zoveel nieuwe tips weer heel wat onbekende nummers op, nummers ook die je niet zo vaak ergens meer hoort.
Dat is zeker van toepassing voor Herman's Hermits. Ik heb een Greatest Hits van ze en ik heb zelfs bij het afluisteren ooit gedacht dat het helemaal geen onaardige compilatie was. Maar ja, wanneer kom je op het idee een verzamelalbum van Herman's Hermits te draaien?
Alleen die versie van Robert Knight van Everlasting love is beduidend minder dan de versie van de Love affair. Die doet het ook heel goed uiteraard, met een sprong naar nummer drie in de Engelse Singles Lijst van deze week.
0
geplaatst: 17 januari 2012, 22:39 uur
Als je ziet wat er alleen al in de maand januari van 1968 uitkwam. Bijna allemaal topalbums.
0
geplaatst: 18 januari 2012, 22:08 uur
Zo is het maar net.
Musician's Top 15 van 20 januari 1968:
01 (01) 05 She's a rainbow - Rolling Stones
02 (03) 03 Sunshine of your love - The Cream
03 (04) 03 Nights in white satin - Moody blues
04 (05) 05 Foxy lady - Jimi Hendrix
05 (02) 07 Tin soldier - Small Faces
06 (06) 06 Magical mystery tour - Beatles
07 (10) 03 Monterey - Eric Burdon & The Animals
08 (12) 03 Some velvet morning - Nancy Sinatra & Lee Hazlewood
09 (13) 02 Everlasting love - The Love affair
10 (07) 03 Expecting to fly - Buffalo Springfield
11 (---) 01 I believe my time ain't long - Fleetwood mac
12 (15) 02 Baby come back - Equals
13 (---) 01 Flaming - Pink floyd
14 (14) 03 Darlin' - Beach boys
15 (---) 01 Pata pata - Miriam Makeba
Met dank aan Herman voor het onder de aandacht brengen van Miriam Makeba, prima single en een hitje ook in de VS.
Naast dat er veel prachtige albums rond januari 1968 zijn uitgebracht, zijn er ook heel wat verder onbekend gebleven singles verschenen. Ik ben er een beetje naar op jacht. Zo ontdekte ik dat ik bijna het debuut (nota bene!) van Fleetwood mac zou hebben gemist en vond ik ook uit dat Pink Floyd het nummer Flaming had uitgebracht met op de b-kant The Gnome.
Ik wil er geen hitlijst mee vol hebben, maar voor een aantal artiesten wil ik toch wel graag hun singles bij mijn lijst betrekken, als ik ze weet te ontdekken. Pink floyd had in 1967 en 1968 een paar singletjes en dan pas weer een nummer van het album Meddle (1971)
Ik zal nog eens verder zoeken maar ik laat bijvoorbeeld White Light, White Heat - Velvet Underground zitten omdat ik die single dan weer wat minder spectaculair vind.
Maar goed, alsof er nog geen keuze genoeg is....
Musician's Top 15 van 20 januari 1968:
01 (01) 05 She's a rainbow - Rolling Stones
02 (03) 03 Sunshine of your love - The Cream
03 (04) 03 Nights in white satin - Moody blues
04 (05) 05 Foxy lady - Jimi Hendrix
05 (02) 07 Tin soldier - Small Faces
06 (06) 06 Magical mystery tour - Beatles
07 (10) 03 Monterey - Eric Burdon & The Animals
08 (12) 03 Some velvet morning - Nancy Sinatra & Lee Hazlewood
09 (13) 02 Everlasting love - The Love affair
10 (07) 03 Expecting to fly - Buffalo Springfield
11 (---) 01 I believe my time ain't long - Fleetwood mac
12 (15) 02 Baby come back - Equals
13 (---) 01 Flaming - Pink floyd
14 (14) 03 Darlin' - Beach boys
15 (---) 01 Pata pata - Miriam Makeba
Met dank aan Herman voor het onder de aandacht brengen van Miriam Makeba, prima single en een hitje ook in de VS.
Naast dat er veel prachtige albums rond januari 1968 zijn uitgebracht, zijn er ook heel wat verder onbekend gebleven singles verschenen. Ik ben er een beetje naar op jacht. Zo ontdekte ik dat ik bijna het debuut (nota bene!) van Fleetwood mac zou hebben gemist en vond ik ook uit dat Pink Floyd het nummer Flaming had uitgebracht met op de b-kant The Gnome.
Ik wil er geen hitlijst mee vol hebben, maar voor een aantal artiesten wil ik toch wel graag hun singles bij mijn lijst betrekken, als ik ze weet te ontdekken. Pink floyd had in 1967 en 1968 een paar singletjes en dan pas weer een nummer van het album Meddle (1971)
Ik zal nog eens verder zoeken maar ik laat bijvoorbeeld White Light, White Heat - Velvet Underground zitten omdat ik die single dan weer wat minder spectaculair vind.

0
geplaatst: 18 januari 2012, 22:43 uur
Ik wist niet dat Flaming van Pink Floyd ooit op single was uitgebracht. Het is ook nooit een hit geworden. Begrijpelijk, want het single kopende publiek (lees jeugd) was in 1968 duidelijk nog niet toe aan het redelijk ontoegankelijke geluid van Pink Floyd.
0
geplaatst: 19 januari 2012, 18:42 uur
Flaming vind ik niet zo sterk, maar dat Fleetwood Mac nummer komt vrijwel zeker ook in mijn lijst 

0
geplaatst: 19 januari 2012, 22:05 uur

Vanmiddag maar weer eens Their Satanic Majestic Request opgezet van de Rolling stones...Die albums beginnen door dit topic geheel anders te klinken. Om de waarheid te zeggen lag de cd tot voor kort niet al te vaak in de speler.
Maar als je je zo bezig houdt met veel muziek rond die tijd, krijgt TSMR weer een hele bijzondere muzikale betekenis, een lang verloren gegane glorie lijkt weer terug te keren...
En volgens mij gaan we nog een hoop interessante groepen met hun debuut meemaken in 1968.
Ik zeg niets, maar één van mijn favoriete compilaties wordt weer opvallend vaak van stal gehaald:

0
geplaatst: 20 januari 2012, 15:40 uur
musician schreef:
Ik heb hier ook eens naar gezocht, gisteravond en bij Rateyourmusic.com, de internationale musicmeter, de singles-lijst van 1968 opgeroepen:
http://rateyourmusic.com/customchart?page=1&chart_type=top&type=single&year=1968&genre_include=1&genres=&include=both&origin_countries=&limit=none&countries=
Het is een Top 1000, maar onder in de lijst staan geen singles met hoge gemiddeldes en meer stemmen. Ze maken de lijsten bij RYM altijd zo lang mogelijk. Heb zelf naar de top 200 gekeken en alle singles die in januari uitkwamen eruit gefilterd en voor zover ik ze nog niet kende beluisterd. Een behoorlijk aantal komt in de loop der tijd vanzelf langs in de diverse hitlijsten en zal ik dan wel opnemen in mijn lijstje (als ik ze goed vind), maar er waren er ook vier die volgens mij geen enkele charts gehaald hebben. Ik moet nog even uitzoeken of de releasedatum wel klopt, maar het gaat om deze:
Velvet Underground - White Light/White Heat
Velvet Underground - I Heard Her Call My Name
13th Floor Elevators - Slip Inside This House
Bob Seger System - 2 + 2 = ?
Van die laatste had ik nog nooit gehoord, maar wat een tof nummer.

Nu ook nog een keer naar mijn favoriete albums uit 1968 kijken om te zien of daar nog leuke singles bij horen (ik heb niet zoveel albums bestemd uit deze tijd, dus dat zal ook wel meevallen).
0
geplaatst: 20 januari 2012, 16:17 uur
NL Top 40, week 3:
#26. Toon Hermans - Mien Waar is Mijn Feestneus
Ik ben niet zo van de carnavalsmuziek en eerlijk gezegd ook niet zo van Toon Hermans. Sympathiek vind ik hem, maar zijn humeur tamelijk oubollig. Niet aan mij besteed dus, dit nummer.
Cijfer: 2,5
#30. John Fred And His Playboy Band - Judy In Disguise
Al een paar keer beluisterd, omdat ie al in andere lijstjes opdook, maar heel enthousiast word ik er nog niet van. Gewoon een aardig pophitje dat stil aan wel van een 5 naar een 6 is gegroeid. In de VS stijgt dit nummer in deze week naar de eerste plaats.
#35. Heikrekels - Ik Hoop Dat Jij Eens Wacht Op Mij!
Mijn opmerking over oubollig bij Toon kan ik wel intrekken, want dit liedje gaat daar nog eens vol overheen. Muziek die klinkt alsof het uit een Beatles-loos universum komt, want dit had net zo goed 10 jaar ouder kunnen zijn. De arrangementen zijn wel een beetje 'space age pop', maar het liedje is verder totaal oninteressant.
Cijfer: 1,5
#38. Engelbert Humperdinck - Am I That Easy to Forget
Dit nummer had ik vorige week al besproken en ik sta nog wel redelijk achter die beschrijving. Al moet ik zeggen dat Engelbert klinkt als een verademing na de Heikrekels.
Cijfer: 3,5
---
US charts, week 3:
77. Dionne Warwick - (Theme From) Valley Of The Dolls
Beetje zoete filmmuziek, niet helemaal mijn ding. De film ken ik niet, maar afgaande op deze muziek zou het zomaar een Disney-film kunnen zijn. Het doet me qua sfeer erg denken aan A Whole New World, het nummer van de film Aladdin. Al zijn de arrangementen hier wel een stuk mooier en sfeervoller.
79. Bee Gees - Words
Best een fraai nummer, eigenlijk. Zelfs Boyzone kon dit niet helemaal stuk maken.
80. Jay and the Techniques - Strawberry Shortcake
Best een lekker northern soul nummer, jammer dat het niet op Spotify staat. Het enige nummer van deze groep dat daar wel staat is Apples, Peaches, Pumpkin Pies, dus ze hielden wel van zoetigheid... Het heeft niet veel om het lijf verder, maar het is wel lekker uptempo plaatje.
81. James Brown and the Famous Flames - There Was a Time
En we schroeven het tempo nog even verder op met deze soulkraker van James Brown. Geweldig hoe de blazers hier naar een climax toewerken op het einde... alhoewel climax? Daar is opeens de fade out... snel nog maar eens opzetten. Erg lekkere dansplaat met dus een glansrol voor de blazers. Ontdekking!
85. Glen Campbell - Hey Little One
Een prima nummer, maar lang niet zo mooi als Wichita Lineman dat we later dit jaar nog terug gaan zien.
91. Clarence Carter - Looking for a Fox
Degelijke soul, maar niet iets waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Dat erg denken aan Soul Man van Sam & Dave.
100. Ray Charles - Come Rain Or Come Shine
Deze kwam 2 weken geleden ook al binnen en is er blijkbaar een weekje tussenuit geweest. Erg beroemd nummer dacht ik, maar in deze chart wist het niet zoveel potten te breken.
108. Miriam Makeba - Malayisha
Wat ingetogener nummer dan Pata Pata. Aardig, maar niet iets dat bij mij echt blijft hangen nog.
110. Troy Keyes - Love Explosion
Een hoog soulgehalte in de US-charts, dit is ook weer een soul-plaatje. Tot nu toe vind ik het prima, want er zitten geen uitschieters naar beneden tussen, maar de echte toppers zijn ook wat schaars. Dit nummer is ook weer aangenaam, maar niet iets dat me lang bij zal blijven.
115. Fruitgum Co. - Simon Says
Hier had ik wel eens van gehoord, maar het nummer komt me niet bekend voor. Alhoewel het een beetje neigt naar een kinderliedje, heeft het ook wel iets aanstekelijks. Ik denk dat dit nog wel even blijft hangen.
#26. Toon Hermans - Mien Waar is Mijn Feestneus
Ik ben niet zo van de carnavalsmuziek en eerlijk gezegd ook niet zo van Toon Hermans. Sympathiek vind ik hem, maar zijn humeur tamelijk oubollig. Niet aan mij besteed dus, dit nummer.
Cijfer: 2,5
#30. John Fred And His Playboy Band - Judy In Disguise
Al een paar keer beluisterd, omdat ie al in andere lijstjes opdook, maar heel enthousiast word ik er nog niet van. Gewoon een aardig pophitje dat stil aan wel van een 5 naar een 6 is gegroeid. In de VS stijgt dit nummer in deze week naar de eerste plaats.
#35. Heikrekels - Ik Hoop Dat Jij Eens Wacht Op Mij!
Mijn opmerking over oubollig bij Toon kan ik wel intrekken, want dit liedje gaat daar nog eens vol overheen. Muziek die klinkt alsof het uit een Beatles-loos universum komt, want dit had net zo goed 10 jaar ouder kunnen zijn. De arrangementen zijn wel een beetje 'space age pop', maar het liedje is verder totaal oninteressant.
Cijfer: 1,5
#38. Engelbert Humperdinck - Am I That Easy to Forget
Dit nummer had ik vorige week al besproken en ik sta nog wel redelijk achter die beschrijving. Al moet ik zeggen dat Engelbert klinkt als een verademing na de Heikrekels.
Cijfer: 3,5
---
US charts, week 3:
77. Dionne Warwick - (Theme From) Valley Of The Dolls
Beetje zoete filmmuziek, niet helemaal mijn ding. De film ken ik niet, maar afgaande op deze muziek zou het zomaar een Disney-film kunnen zijn. Het doet me qua sfeer erg denken aan A Whole New World, het nummer van de film Aladdin. Al zijn de arrangementen hier wel een stuk mooier en sfeervoller.
79. Bee Gees - Words
Best een fraai nummer, eigenlijk. Zelfs Boyzone kon dit niet helemaal stuk maken.
80. Jay and the Techniques - Strawberry Shortcake
Best een lekker northern soul nummer, jammer dat het niet op Spotify staat. Het enige nummer van deze groep dat daar wel staat is Apples, Peaches, Pumpkin Pies, dus ze hielden wel van zoetigheid... Het heeft niet veel om het lijf verder, maar het is wel lekker uptempo plaatje.
81. James Brown and the Famous Flames - There Was a Time
En we schroeven het tempo nog even verder op met deze soulkraker van James Brown. Geweldig hoe de blazers hier naar een climax toewerken op het einde... alhoewel climax? Daar is opeens de fade out... snel nog maar eens opzetten. Erg lekkere dansplaat met dus een glansrol voor de blazers. Ontdekking!
85. Glen Campbell - Hey Little One
Een prima nummer, maar lang niet zo mooi als Wichita Lineman dat we later dit jaar nog terug gaan zien.
91. Clarence Carter - Looking for a Fox
Degelijke soul, maar niet iets waar mijn hart sneller van gaat kloppen. Dat erg denken aan Soul Man van Sam & Dave.
100. Ray Charles - Come Rain Or Come Shine
Deze kwam 2 weken geleden ook al binnen en is er blijkbaar een weekje tussenuit geweest. Erg beroemd nummer dacht ik, maar in deze chart wist het niet zoveel potten te breken.
108. Miriam Makeba - Malayisha
Wat ingetogener nummer dan Pata Pata. Aardig, maar niet iets dat bij mij echt blijft hangen nog.
110. Troy Keyes - Love Explosion
Een hoog soulgehalte in de US-charts, dit is ook weer een soul-plaatje. Tot nu toe vind ik het prima, want er zitten geen uitschieters naar beneden tussen, maar de echte toppers zijn ook wat schaars. Dit nummer is ook weer aangenaam, maar niet iets dat me lang bij zal blijven.
115. Fruitgum Co. - Simon Says
Hier had ik wel eens van gehoord, maar het nummer komt me niet bekend voor. Alhoewel het een beetje neigt naar een kinderliedje, heeft het ook wel iets aanstekelijks. Ik denk dat dit nog wel even blijft hangen.
0
geplaatst: 20 januari 2012, 20:26 uur
herman schreef:
Ik heb hier ook eens naar gezocht, gisteravond en bij Rateyourmusic.com, de internationale musicmeter, de singles-lijst van 1968 opgeroepen:
Custom chart - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Geweldige lijst
!!!, heerlijke lectuur. Eens kijken wat dat gaat opleveren. Ik zag al gelijk So Long Marianne van Leonard Cohen, een absolute non-hit, nergens wat geworden (maar iedereen kent het!).Trouwens opmerkelijke hoeveel Nederlandse bands er in die Top 1000 zijn terug te vinden, tot en met Prikkebeen van Boudewijn de Groot!
* denotes required fields.