Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 9 maart 2012, 23:06 uur
kaztor schreef:
Moet ik het vaak doen met een jaar als 1998, gaat Musician er nu even uit noodzaak vandoor met de enigste hitsingle ooit van Killing Joke...
Moet ik het vaak doen met een jaar als 1998, gaat Musician er nu even uit noodzaak vandoor met de enigste hitsingle ooit van Killing Joke...
Het is niet goed of het deugt niet....

Ik heb verder geen albums van Killing Joke, dus ik geef alleen maar een oordeel over dat ene singletje. Dat is positief, maar ik zie verder alleen maar positieve geluiden.
Als A Love Like Blood niet representatief meer is, hoop ik wel dat er nog enige verbetering is opgetreden sinds 1985....

0
geplaatst: 9 maart 2012, 23:44 uur
Eigenlijk heeft kaztor alles voor mij al gezegd (opvallend hoe vaak wij het eens zijn):
Sinead O'Connor - Mandinka
Cijfer: 9
Golden Earring - Another 45 Miles (Live)
The Zombies - Time Of The Season
Cijfer: 9,5
Linda Ronstadt - You"re no good
Prima cover vooral door haar zang.
Cijfer: 8
Killing Joke - A Love Like blood
Niet zo'n fan van deze band maar dit vind ik een prima single.
Cijfer: 8,5
Sinead O'Connor - Mandinka
Golden Earring - Another 45 Miles (Live)
The Zombies - Time Of The Season
Cijfer: 9,5
Linda Ronstadt - You"re no good
Prima cover vooral door haar zang.
Cijfer: 8
Killing Joke - A Love Like blood
Niet zo'n fan van deze band maar dit vind ik een prima single.
Cijfer: 8,5
0
geplaatst: 10 maart 2012, 00:38 uur
0
geplaatst: 10 maart 2012, 15:32 uur
De nieuwe Single Van De Dag is:
49ers - Touch Me

Datum van binnenkomst: 10 maart 1990
Kwam binnen op: #30
Hoogste positie: #13
Aantal weken: 6
We kunnen niet allemaal Love Like Blood zijn. Touch Me is de beste binnenkomer in een tegenvallende week. Het klinkt als vroege euro-house, maar ik vind het een wat saai nummer met weinig variatie.
Volgende keer weer eens stuivertje wisselen, Musician?
49ers - Touch Me

Datum van binnenkomst: 10 maart 1990
Kwam binnen op: #30
Hoogste positie: #13
Aantal weken: 6
We kunnen niet allemaal Love Like Blood zijn. Touch Me is de beste binnenkomer in een tegenvallende week. Het klinkt als vroege euro-house, maar ik vind het een wat saai nummer met weinig variatie.
Volgende keer weer eens stuivertje wisselen, Musician?

0
geplaatst: 10 maart 2012, 15:35 uur
Touch Me.
Guilty pleasuretje van me. 
Ik snap ook niet echt wat er saai aan zou moeten zijn. Lekker vrolijk, dansbaar en catchy. Typisch eurohouse-geluid, maar daar is niks mis mee.
Guilty pleasuretje van me. 
Ik snap ook niet echt wat er saai aan zou moeten zijn. Lekker vrolijk, dansbaar en catchy. Typisch eurohouse-geluid, maar daar is niks mis mee.

0
geplaatst: 11 maart 2012, 11:41 uur
kaztor schreef:
De single van Linda Ronstadt vind ik aardige 70's-pop, al moet ik gruwen van zowat de rest van haar repertoire (Spaanse jodelmuziek met haast een Saai Radio-keurmerk).
De single van Linda Ronstadt vind ik aardige 70's-pop, al moet ik gruwen van zowat de rest van haar repertoire (Spaanse jodelmuziek met haast een Saai Radio-keurmerk).
Kom ik toch een beetje op terug.
In de 1980-lijst had ze nog een paar aardige nummers (zoals Hurt So Bad).
0
geplaatst: 11 maart 2012, 14:01 uur
Wegens de afwezigheid van Musician neem ik vandaag de jaren 60 over.
Aaron Neville - Tell It Like It Is

Datum van binnenkomst in de Top 40: 11 maart 1967
Kwam binnen op: #36
Hoogste positie: #36
Aantal weken: 2
Jawel, zelfs dit was een mini-hitje!
Later is dit nog door Heart en Don Johnson gecoverd, de laatste had er in Nederland meer succes mee, maar wat mij betreft is Aaron Neville's versie de definitieve. Het is vooral het stemgeluid dat het 'm doet.
Aaron Neville - Tell It Like It Is

Datum van binnenkomst in de Top 40: 11 maart 1967
Kwam binnen op: #36
Hoogste positie: #36
Aantal weken: 2
Jawel, zelfs dit was een mini-hitje!
Later is dit nog door Heart en Don Johnson gecoverd, de laatste had er in Nederland meer succes mee, maar wat mij betreft is Aaron Neville's versie de definitieve. Het is vooral het stemgeluid dat het 'm doet.
0
geplaatst: 11 maart 2012, 15:57 uur
Over de versie van Don Johnson, die ik in tegenstelling tot zijn acteertalent erg goed vind:
een bewijs dat een goeie song moeilijk kapot te krijgen is, ook niet door een 80s pseudozanger.
een bewijs dat een goeie song moeilijk kapot te krijgen is, ook niet door een 80s pseudozanger.
0
geplaatst: 12 maart 2012, 21:15 uur
Ik vind het ook een prachtig gevonden single. De opname klinkt erg goed, de compositie sterk en Aaron Neville brengt het met verve. Het heeft geen scherpe randjes, maar ik vind wel dat het voor die tijd best mooi is (8).
Heart had zich bij de proza en de rock van Dreamboat Annie en Little Queen moeten houden en daar de grenzen wat van moeten verleggen.
Don Johnson had al moeite genoeg met acteren, een zangcarriere was echt te hoog gegrepen. Laat dat aan mensen als Aron Neville over.
Heart had zich bij de proza en de rock van Dreamboat Annie en Little Queen moeten houden en daar de grenzen wat van moeten verleggen.
Don Johnson had al moeite genoeg met acteren, een zangcarriere was echt te hoog gegrepen. Laat dat aan mensen als Aron Neville over.
0
geplaatst: 12 maart 2012, 21:27 uur
Ik heb voor de jaren '70 een nieuwe soul Single van de Dag, nu we daar toch mee bezig zijn:
Thelma Houston - Don't leave me this way

En de grote vraag, waarom lukt het Thelma Houston in 1977 wél en waarom lukte het deze mannen niet:
Harold Melvin & the Blue Notes - Don't leave me this way

Thelma Houston had er best een grote hit mee, een vierde plek en een verblijf van 10 weken in de Top 40.
Thelma Houston - Don't leave me this way
En de grote vraag, waarom lukt het Thelma Houston in 1977 wél en waarom lukte het deze mannen niet:
Harold Melvin & the Blue Notes - Don't leave me this way
Thelma Houston had er best een grote hit mee, een vierde plek en een verblijf van 10 weken in de Top 40.
0
geplaatst: 13 maart 2012, 22:16 uur
Thelma Houston's liedje vind ik aardige disco.
Echt van die 10 Gold-muziek dat het op het werk goed doet.
Renée - High Time He Went

Datum van binnenkomst: 13 maart 1982
Kwam binnen op: #34
Hoogste notering: #8
Aantal weken: 8
Na wat pure ergernis vanwege de constatering dat XTC's fantastische Senses Working Overtime al voor de tweede week genoteerd stond had ik de dubbele a-kant In The City / Cardiac Arrest van Madness in gedachten. Toen viel m'n oog op Peter Schreiber's Nooit Meer Verliefd wegens het 'hoor je nooit meer'-gehalte, maar uiteindelijk werd het toch de band Renée, en deze hit hoor je ook inderdaad nooit meer.
En ik heb een zwak ontwikkeld voor deze band. Zweverige popmuziek, gemaakt door professionele muzikanten met een oor voor detail. De zang past er uitermate goed bij.
Het heeft helaas niet tot al te veel succes mogen leiden: Een paar Top 40-noteringen en een rij tips. Daarvan was dit het grootste succes. Ik heb dit altijd al een heerlijke plaat gevonden.
Echt van die 10 Gold-muziek dat het op het werk goed doet.
Renée - High Time He Went

Datum van binnenkomst: 13 maart 1982
Kwam binnen op: #34
Hoogste notering: #8
Aantal weken: 8
Na wat pure ergernis vanwege de constatering dat XTC's fantastische Senses Working Overtime al voor de tweede week genoteerd stond had ik de dubbele a-kant In The City / Cardiac Arrest van Madness in gedachten. Toen viel m'n oog op Peter Schreiber's Nooit Meer Verliefd wegens het 'hoor je nooit meer'-gehalte, maar uiteindelijk werd het toch de band Renée, en deze hit hoor je ook inderdaad nooit meer.
En ik heb een zwak ontwikkeld voor deze band. Zweverige popmuziek, gemaakt door professionele muzikanten met een oor voor detail. De zang past er uitermate goed bij.
Het heeft helaas niet tot al te veel succes mogen leiden: Een paar Top 40-noteringen en een rij tips. Daarvan was dit het grootste succes. Ik heb dit altijd al een heerlijke plaat gevonden.

0
geplaatst: 13 maart 2012, 22:45 uur
Voor mij is dit wel een guilty pleasure, dit nummer. Heb er altijd een zwak voor gehad.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 19:29 uur
Prima nummer zelfs van Renee, helemaal geen Guilty Pleasure, mooie lichtvoetige rock van Nederlandse bodem (7)
0
geplaatst: 14 maart 2012, 19:37 uur
Een nieuwe Single Van de Dag:
Guns 'n Roses - November Rain

Ik hoor wel eens klachten over singles in de jaren '90
maar ik moet op 14 maart 1992 zelfs kiezen tussen One van U2 en November Rain van Guns 'n Roses.
One is overbekend en zoals wellicht in vertrouwelijke kring wel eens uitgesproken: ik heb helemaal niets maar dan ook niets met Axl Rose.
Tenzij het gaat over het enige meesterwerk van Guns 'n Roses dat ik dan wel leuk vind, November Rain. En laat die nu precies binnenkomen op 14 maart 1992. Dat ik het zelfs boven U2 verkies zegt in principe wel wat maar als Guns 'n Roses wat meer November Rain was geweest, had ik waarschijnlijk Use your illusion I & II zelfs aardig gevonden.
Het Nederlandse single kopende publiek vindt overigens van niet. November rain stond slechts 6 weken genoteerd en kwam tot plek 13. Opvolger Knockin' on heavens door stond 18 weken genoteerd en haalde de eerste plaats.
Guns 'n Roses - November Rain

maar ik moet op 14 maart 1992 zelfs kiezen tussen One van U2 en November Rain van Guns 'n Roses.One is overbekend en zoals wellicht in vertrouwelijke kring wel eens uitgesproken: ik heb helemaal niets maar dan ook niets met Axl Rose.
Tenzij het gaat over het enige meesterwerk van Guns 'n Roses dat ik dan wel leuk vind, November Rain. En laat die nu precies binnenkomen op 14 maart 1992. Dat ik het zelfs boven U2 verkies zegt in principe wel wat maar als Guns 'n Roses wat meer November Rain was geweest, had ik waarschijnlijk Use your illusion I & II zelfs aardig gevonden.
Het Nederlandse single kopende publiek vindt overigens van niet. November rain stond slechts 6 weken genoteerd en kwam tot plek 13. Opvolger Knockin' on heavens door stond 18 weken genoteerd en haalde de eerste plaats.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 19:59 uur
musician schreef:
maar ik moet op 14 maart 1992 zelfs kiezen tussen One van U2 en November Rain van Guns 'n Roses.
maar ik moet op 14 maart 1992 zelfs kiezen tussen One van U2 en November Rain van Guns 'n Roses. Ja, dan kan ik me die klachten voorstellen. Kiezen tussen twee kwaden. Allebei verschrikkelijk, en dat terwijl er begin jaren '90 zoveel leuke dance-hitjes waren.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 20:12 uur
Inderdaad, vreselijk nummer dit. De charts stonden toen boordevol leuke muziek, maar dit hoort daar wat mij betreft niet bij. You Could Be Mine en Estranged vond ik dan nog wel aardige singles van GNR.
0
Rizz
geplaatst: 14 maart 2012, 20:21 uur
Heb je ook wat tegen die solo's van Slash in November Rain? Het eindstuk bezorgt me nog steeds kippenvel. Naast die solo's vind ik het nummer niet erg interessant.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 21:08 uur
Ik vind het nog steeds een topper van GNR net als one van u2 een
waard 
waard 
0
geplaatst: 14 maart 2012, 21:24 uur
Prima solo's van Slash op November rain.
De opbouw, ongeacht strijkjes en allerlei andere rookgordijnen, is natuurlijk puur jatwerk van Stairway to Heaven van Led Zeppelin. Hoewel Axl Rose zeker geen Robert Plant is en Slash geen Jimmy Page. Maar je kunt mij er desondanks wel mee paaien en in z'n soort is het wat mij betreft een prima nummer.
Uiteraard doet Kaztor in beginsel de jaren '90 Singles van de Dag, volgens mij ben ik nu voor het eerst in dit decennium beland. Geen periode dat ik de 'dance hits' heb ontdekt, je moet ook maar net geluk hebben met wat er binnenkomt in de Top 40.
Maar Thelma Houston was toch leuke 'dance' uit de jaren '70?
De opbouw, ongeacht strijkjes en allerlei andere rookgordijnen, is natuurlijk puur jatwerk van Stairway to Heaven van Led Zeppelin. Hoewel Axl Rose zeker geen Robert Plant is en Slash geen Jimmy Page. Maar je kunt mij er desondanks wel mee paaien en in z'n soort is het wat mij betreft een prima nummer.
Uiteraard doet Kaztor in beginsel de jaren '90 Singles van de Dag, volgens mij ben ik nu voor het eerst in dit decennium beland. Geen periode dat ik de 'dance hits' heb ontdekt, je moet ook maar net geluk hebben met wat er binnenkomt in de Top 40.

0
geplaatst: 14 maart 2012, 21:34 uur
Ik vind Novemer Rain anders een pracht van een nummer. Axl en co. hebben inderdaad overduidelijk de mosterd bij Stairway To Heaven gehaald, maar als zo'n prachtig nummer daar het resultaat van is, vind ik dat helemaal niet erg.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 22:46 uur
musician schreef:
Ik heb dan ook een zwak voor al die eurodance-troep. Is misschien ook meer mijn afwijking. Maar het komt ook dat ik liever pretentieloze deuntjes heb dan pretentieuze kutmuziek (zoals One en November Rain). U2 en GnR hebben verder allebei prima dingen uitgebracht, maar One en November Rain vind ik net twee gigantische draken, en dan hoor ik liever een simpel vrolijk deuntje dat niet al te serieus is.
En ja hoor, die van Thelma Houston is best leuk. De cover van The Communards vind ik ook altijd erg leuk, als ie langskomt op de radio.

0
geplaatst: 15 maart 2012, 00:02 uur
Binnen de eurodance is inderdaad een hoop troep, maar er zitten ook zat prima nummers tussen, zeker als je kijkt naar de artiesten uit Engeland. Uit die tijd bv. Beats International, M People, etc. November Rain vond ik toen eigenlijk al niet niet leuk en het nummer is me na al die jaren alleen maar mee gaan tegen staan... Ik ben blij dat het in mijn omgeving vrijwel niet nooit gedraaid wordt. 

0
geplaatst: 15 maart 2012, 00:24 uur
herman schreef:
Binnen de eurodance is inderdaad een hoop troep, maar er zitten ook zat prima nummers tussen, zeker als je kijkt naar de artiesten uit Engeland.
Binnen de eurodance is inderdaad een hoop troep, maar er zitten ook zat prima nummers tussen, zeker als je kijkt naar de artiesten uit Engeland.
Dat hoef je mij niet te vertellen.
Neem dat woordje "troep" niet al te serieus.
0
geplaatst: 15 maart 2012, 20:11 uur
Laat ik het als volgt omschrijven:
Het recalcitrante hardrockbandje van Appetite For Destruction was verworden tot een strijdtoneel van botsende ego's.
November Rain is in aanleg een heel aardige song, maar je hoort er de ego-battles haast van af: Over-the-top, pretentieus en de aanloop naar de finale duurt ontiegelijk lang.
Mijn band was het niet meer.
Dus je hoort het soms?
Het recalcitrante hardrockbandje van Appetite For Destruction was verworden tot een strijdtoneel van botsende ego's.
November Rain is in aanleg een heel aardige song, maar je hoort er de ego-battles haast van af: Over-the-top, pretentieus en de aanloop naar de finale duurt ontiegelijk lang.
Mijn band was het niet meer.
herman schreef:
Ik ben blij dat het in mijn omgeving vrijwel niet nooit gedraaid wordt.
Ik ben blij dat het in mijn omgeving vrijwel niet nooit gedraaid wordt.
Dus je hoort het soms?

0
geplaatst: 15 maart 2012, 21:12 uur
Een nieuwe Single van de Dag, ééntje van 15 maart 1969:
The Cats - Why

Er gaat toch maar niets boven een onverdund rondje Volendamse Polderpop.
Van het niveau The Cats kom je ze in ieder geval maar zelden tegen.
Why is natuurlijk ook een onvervalste klassieker, getuige ook de 13 weken in de Top 40 en de eerste plek, die met gemak werd behaald.
The Cats - Why

Er gaat toch maar niets boven een onverdund rondje Volendamse Polderpop.
Van het niveau The Cats kom je ze in ieder geval maar zelden tegen.Why is natuurlijk ook een onvervalste klassieker, getuige ook de 13 weken in de Top 40 en de eerste plek, die met gemak werd behaald.
0
geplaatst: 15 maart 2012, 21:59 uur
herman schreef:
Inderdaad, vreselijk nummer dit. De charts stonden toen boordevol leuke muziek, maar dit hoort daar wat mij betreft niet bij. You Could Be Mine en Estranged vond ik dan nog wel aardige singles van GNR.
Vreselijk nummer?
Man... November Rain vind ik zo geweldig he... Vooral die solo middenin het nummer.
Had je je oren wel open tijdens het luisteren? 
0
geplaatst: 16 maart 2012, 13:29 uur
Ik ken het nummer al 20 jaar, geloof me, ik heb het echt wel genoeg gehoord. Ik kan het wel dromen. Als 13-jarige vond ik het erg tof, maar ik ben er nu al even erg klaar mee. 

0
geplaatst: 16 maart 2012, 13:51 uur
Ik had ook daarom inmiddels gekozen voor een geheel ander genre, een nummer van The Cats. Als een beetje tegenwicht, zeg maar 

0
geplaatst: 16 maart 2012, 14:03 uur
Het doet me deugd dat ik blijkbaar niet alleen sta in m'n afkeer van November Rain 

* denotes required fields.