Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 24 april 2012, 21:28 uur
Erg fijn nummer vind ik dit, één van de leukste Bond-nummers. Die van Wings heb ik dan weer helemaal niks mee.
0
geplaatst: 24 april 2012, 23:31 uur
Ik ben ook geen fan van Shirley Bassey maar dit vind ik een prima Bond-nummer vooral vanwege de intro.
Cijfer: 8
Cijfer: 8
0
geplaatst: 25 april 2012, 13:55 uur
Dit is natuurlijk wel een geweldig nummer. Wat een kracht straalt, eigenlijk alles van dit, nummer toch uit. Dit is mijn favoriete Bond-nummer (hoewel dit niet heel lastig is).
8
8
0
ClassicRocker
geplaatst: 25 april 2012, 20:01 uur
Wat een machtig epos is deze legendarische titelsong van de meest fameuze Bond-film toch. De prachtige melodie - uitgerust met hoogdravende instrumentatie en vocalen - laten je in de waan een geheim agent met een license to kill te zijn, dus Mjuman, wees gewaarschuwd! 
Nee, deze onverwoestbare klassieker valt waarschijnlijk alleen nog te overtreffen door Rop in de rol van Sean Connery (een Rolls Royce rijdt 'ie toch al).
Cijfer: 9,0

Nee, deze onverwoestbare klassieker valt waarschijnlijk alleen nog te overtreffen door Rop in de rol van Sean Connery (een Rolls Royce rijdt 'ie toch al).

Cijfer: 9,0
0
geplaatst: 25 april 2012, 20:30 uur
Een nieuwe Single van de Dag, binnengekomen op 25 april 1970:
Rare Earth - Get Ready

Hier moet je echt even voor gaan zitten. Part 1 (het linkje) duurt bijna 10 minuten maar is van een schoonheid.... Een onvervalste klassieker met muziek dat je opjut en niet meer stil kan laten zitten....
Het hele nummer beslaat overigens 1 plaatkant en duurt 21 minuten.
En dan slechts 7 weken en uiteindelijk plek 18.
Van mij minimaal een 9.
Rare Earth - Get Ready
Hier moet je echt even voor gaan zitten. Part 1 (het linkje) duurt bijna 10 minuten maar is van een schoonheid.... Een onvervalste klassieker met muziek dat je opjut en niet meer stil kan laten zitten....
Het hele nummer beslaat overigens 1 plaatkant en duurt 21 minuten.
En dan slechts 7 weken en uiteindelijk plek 18.
Van mij minimaal een 9.
0
geplaatst: 25 april 2012, 21:24 uur
De single zal destijds vast wat korter zijn geweest (of misschien geknipt in twee delen?).
0
geplaatst: 26 april 2012, 16:17 uur
Maar ik neem aan dat een nog kortere versie de top 40 heeft gehaald? Nummer is wel oké, maar ben niet direct dolenthousiast.
6,5
6,5
0
ClassicRocker
geplaatst: 26 april 2012, 21:01 uur
Chefkok musician serveert ook vandaag weer een uiterst appetijtelijke dagschotel. Volgens ambachtelijk recept bereide blanke Motown-rock à la carte, die je conform de spijswetten van dit topic verorbert tot de laatste noot. Tussentijdse afhakers kunnen te groot zijn voor het servet, maar zijn alleszins te klein voor het tafellaken. 
Deze soulvolle Amerikaanse variant op de symfonische progrock die destijds aan onze zijde van de Grote Plas opgang deed, proeft als een weldadig banket dat smaakt naar meer. Gadeslaan van de MuMe-albumdatabase leert echter dat Rare Earth in hedendaags muziekliefhebbend Nederland bepaald niet te lijden heeft aan overexposure, dus ...
...Toch maar eens bezien wat het resterende deel van het wereldwijde web gewag maakt van dit gezelschap...
Cijfer: 9

Deze soulvolle Amerikaanse variant op de symfonische progrock die destijds aan onze zijde van de Grote Plas opgang deed, proeft als een weldadig banket dat smaakt naar meer. Gadeslaan van de MuMe-albumdatabase leert echter dat Rare Earth in hedendaags muziekliefhebbend Nederland bepaald niet te lijden heeft aan overexposure, dus ...
...Toch maar eens bezien wat het resterende deel van het wereldwijde web gewag maakt van dit gezelschap...
0
geplaatst: 26 april 2012, 21:33 uur
...niet helemaal mijn kopje T... Pas na een minuut of 2 wordt het interessant, maar na 5 minuten geraakt het wat op de sukkel. Ik verdruk de neiging om me te verontschuldigen voor het feit dat ik niet hou van die orgelsolo's en dat typische gitaargeluid waar Santana er ook een paar van in de kast heeft staan, en verzoen me met de clichématige gedachte dat muzieksmaken nu eenmaal kunnen verschillen.
Mijn pop-minnende mezelfigheid vermoedt dan ook dat de periode tussen deze eerdervermelde tijdsaanduidingen de uiteindelijke single-versie geweest zal zijn.
Mijn pop-minnende mezelfigheid vermoedt dan ook dat de periode tussen deze eerdervermelde tijdsaanduidingen de uiteindelijke single-versie geweest zal zijn.

0
geplaatst: 26 april 2012, 22:36 uur
Op Rare Earth moet ik morgen nog even reageren.
Een beetje laat (hehe) maar toch:
De nieuwe Single Van De Dag is:
Tom Petty & The Heartbreakers - Refugee

Datum van binnenkomst in de Top 40: 26 april 1980
Kwam binnen op: #37
Hoogste notering: #21
Aantal weken: 7
Absoluut een fantastisch nummer, 10-waardig wat mij betreft.
Die eerlijkheid, dat ras-echte rockgeluid en dan daarbij Tom's nasale stemgeluid: Het klopt allemaal als een bus. Het is trouwens verbazingwekkend hoe weinig succes hij hier eigenlijk met singles had.
Ik zou zo nog een aantal singles van het Damn The Torpedoes-album kunnen noemen die met een beetje promotie goede resultaten hadden kunnen behalen. De Amerikanen hadden het wat dat betreft beter in de gaten.
Een beetje laat (hehe) maar toch:

Datum van binnenkomst in de Top 40: 26 april 1980
Kwam binnen op: #37
Hoogste notering: #21
Aantal weken: 7
Absoluut een fantastisch nummer, 10-waardig wat mij betreft.
Die eerlijkheid, dat ras-echte rockgeluid en dan daarbij Tom's nasale stemgeluid: Het klopt allemaal als een bus. Het is trouwens verbazingwekkend hoe weinig succes hij hier eigenlijk met singles had.
Ik zou zo nog een aantal singles van het Damn The Torpedoes-album kunnen noemen die met een beetje promotie goede resultaten hadden kunnen behalen. De Amerikanen hadden het wat dat betreft beter in de gaten.
0
geplaatst: 26 april 2012, 23:35 uur
Deze hoor ik nog echt regelmatig op Radio 2 langskomen trouwens. Best een leuk nummer ja, dat Refugee. Wel de blauwdruk voor de latere Bon Jovi-rocknummers.
0
geplaatst: 27 april 2012, 08:40 uur
Damn the torpedos, het album van Refugee is waarschijnlijk wel één van Petty's beste.
Refugee is uiteraard een prima single (9,5) en zijn doorbraakje in Nederland. De aantrekkelijke Amerikaanse stevigheid en de sterke compositie maken het tot een regelmatig gewilde luisterbeurt, het was toen (in 1980) een belangrijk alternatief voor niet liefhebbers van reggae/ska, disco, electronica en Nederlandse hoempapa.
Rechtoe rechtaan rock met ballen.
Refugee is uiteraard een prima single (9,5) en zijn doorbraakje in Nederland. De aantrekkelijke Amerikaanse stevigheid en de sterke compositie maken het tot een regelmatig gewilde luisterbeurt, het was toen (in 1980) een belangrijk alternatief voor niet liefhebbers van reggae/ska, disco, electronica en Nederlandse hoempapa.
Rechtoe rechtaan rock met ballen.
0
geplaatst: 27 april 2012, 11:47 uur
Heel erg weinig op aan te merken. Voor een top 40-nummer rockt het prima weg. Overigens is dit geen muziek die ik uit mezelf op zou zetten. Komt het zo eens een keer voorbij (op de radio of tv) dan zal ik niet direct wegzappen. Ach ja, de radio staat hier toch nooit aan en op de televisie komt het denk ik niet (meer). 
6,5

6,5
0
geplaatst: 27 april 2012, 18:57 uur
Ach, de tv... een schromelijk overgewaardeerd fenomeen wat mij betreft, maar handzaam om films mee te kijken. Als de keuze gemaakt moet worden welke van de twee weg zou moeten, als dat al zo zou moeten zijn, is de keuze snel gemaakt. 
De nieuwe Single Van De Dag:
Etta James - I Just Want to Make Love to You

Datum van binnenkomst in de Top 40: 27 april 1996
Kwam binnen op: #36
Hoogste notering: #29
Aantal weken: 4
Ik moet even bekomen van de schandalige resultaten die deze single hier binnen sleepte.
Het zal wel de tijdsgeest geweest zijn.
I Just Want To Make Love To You dateert van 1960 en vind ik simpelweg een klasseplaat. Een dijk van een stemgeluid van iemand die je hoe dan ook gelooft. Ik vind het misschien nog wel Aretha Franklin overtreffen, en dat is niet niks.
Die performance is er niet zomaar, dan moet er wel het een en ander aan slechte invloeden aan vooraf zijn gegaan: Een losbandige moeder die op haar 14de van Etta beviel, een voice-coach met losse handjes, foute mannen en vervolgens natuurlijk de onvermijdelijke drugsverslavingen: Al die clichées komen langs in haar levensverhaal. Kortom: Geen pretje. 20 januari jl. is ze trouwens, 5 dagen voor haar verjaardag, overleden aan leukemie.

De nieuwe Single Van De Dag:

Datum van binnenkomst in de Top 40: 27 april 1996
Kwam binnen op: #36
Hoogste notering: #29
Aantal weken: 4
Ik moet even bekomen van de schandalige resultaten die deze single hier binnen sleepte.
Het zal wel de tijdsgeest geweest zijn.
I Just Want To Make Love To You dateert van 1960 en vind ik simpelweg een klasseplaat. Een dijk van een stemgeluid van iemand die je hoe dan ook gelooft. Ik vind het misschien nog wel Aretha Franklin overtreffen, en dat is niet niks.
Die performance is er niet zomaar, dan moet er wel het een en ander aan slechte invloeden aan vooraf zijn gegaan: Een losbandige moeder die op haar 14de van Etta beviel, een voice-coach met losse handjes, foute mannen en vervolgens natuurlijk de onvermijdelijke drugsverslavingen: Al die clichées komen langs in haar levensverhaal. Kortom: Geen pretje. 20 januari jl. is ze trouwens, 5 dagen voor haar verjaardag, overleden aan leukemie.
0
geplaatst: 27 april 2012, 19:50 uur
Rare Earth - Get Ready
De versie van Temptations vind ik weliswaar iets beter, maar deze (lange) versie mag er ook zijn.
Cijfer: 7
Zijn bekendste nummer, heeft niets van zijn glans verloren. Verbeten gezongen, prima tekst.
Uit 1960 maar geen spat gedateerd, vooral haar zang is klasse.
De versie van Temptations vind ik weliswaar iets beter, maar deze (lange) versie mag er ook zijn.
Zijn bekendste nummer, heeft niets van zijn glans verloren. Verbeten gezongen, prima tekst.
Uit 1960 maar geen spat gedateerd, vooral haar zang is klasse.
0
geplaatst: 28 april 2012, 11:32 uur
Klassiekertje van de bovenste plank dit, wat niet wegneemt dat ik niet héél veel met de muziek van Etta James heb - geef mij de soul van haar mannelijke collega's maar.
7,5
7,5
0
geplaatst: 28 april 2012, 17:51 uur
Oei, ik kon de single-versie van Get Ready al, maar deze lange versie is uitstekend!

Ik ben benieuwd naar meer van deze band!
Hier deel 2 van Get Ready!

Ik ben benieuwd naar meer van deze band!
Hier deel 2 van Get Ready!
0
geplaatst: 28 april 2012, 19:14 uur
Etta James is natuurlijk prachtig (8). Ze is natuurlijk een echte jaren '60 artieste, toonbeeld van muziek die er óók werd gemaakt in de jaren '60. De nieuwe Single van de Dag komt ook uit die tijd, het nummer komt in Billboard binnen op 28 april 1962:
Jackie Wilson - Hearts

De man uiteraard van Reet Petite. Dit is echt mooi begin jaren '60 en heel kenmerkend, voortgevloeid uit de jaren '60. Wilson heeft ontelbare hits gehad in de VS, dit was geen hele grote. Wilson zelf wel.
Jackie Wilson - Hearts
De man uiteraard van Reet Petite. Dit is echt mooi begin jaren '60 en heel kenmerkend, voortgevloeid uit de jaren '60. Wilson heeft ontelbare hits gehad in de VS, dit was geen hele grote. Wilson zelf wel.
0
geplaatst: 28 april 2012, 19:44 uur
Ik had niet verwacht dat ik zoveel leuke muziek zou ontdekken als dat ik tot nu toe heb gedaan. Dit nummer ademt een en al nostalgie. Eigenlijk jammer dat dergelijke muziek niet meer gemaakt wordt.
8
8
0
ClassicRocker
geplaatst: 29 april 2012, 13:07 uur
Ik ben een kaztoriaan! Ik onderschrijf Jan z'n pleidooi bij deze single volledig, zoals ik het überhaupt griezelig vaak eens ben met de vroede Volendammer.
Vakkundig verzorgde soul, maar had van mij minder jazzy en meer bluesy gemogen. Desalniettemin prima beluisterbaar en voorzien van fraaie vocale en instrumentale uithalen.
Jackie Wilson - Hearts
Doe mij maar Brian Wilson, als we toch uitwijden over de VS van de jaren '60. Nee, deze song heeft z'n momenten (bijv. een ietwat dreigend, onheilspellend slot), maar kan over de gehele linie onvoldoende bekoren om een krappe voldoende te ontstijgen.
Cijfer: 6
Ik ben een kaztoriaan! Ik onderschrijf Jan z'n pleidooi bij deze single volledig, zoals ik het überhaupt griezelig vaak eens ben met de vroede Volendammer.
Vakkundig verzorgde soul, maar had van mij minder jazzy en meer bluesy gemogen. Desalniettemin prima beluisterbaar en voorzien van fraaie vocale en instrumentale uithalen.
Jackie Wilson - Hearts
Doe mij maar Brian Wilson, als we toch uitwijden over de VS van de jaren '60. Nee, deze song heeft z'n momenten (bijv. een ietwat dreigend, onheilspellend slot), maar kan over de gehele linie onvoldoende bekoren om een krappe voldoende te ontstijgen.
0
geplaatst: 29 april 2012, 20:19 uur
Een nieuwe Single van de Dag, eentje waarover tot vorig jaar nog voor de rechtbank in België werd geprocedeerd:
Plastic Bertrand - Ca plane pour moi

Want wie zingt hier echt? is de vraag. In ieder geval niet Plastic Bertrand maar een andere Belg. De single kwam binnen op 29 april 1978 en werd een grote hit, vandaar ook de rechtsgang inzake, uiteraard, royalties.
11 weken genoteerd en het haalde zelfs de tweede plek. En is hier sprake van neppunk
of hoorde het gewoon wel thuis bij de jonge opstandige jeugd van toen, was alleen de muziek geschikt gemaakt voor een breed publiek?
Want wie zingt hier echt? is de vraag. In ieder geval niet Plastic Bertrand maar een andere Belg. De single kwam binnen op 29 april 1978 en werd een grote hit, vandaar ook de rechtsgang inzake, uiteraard, royalties.
11 weken genoteerd en het haalde zelfs de tweede plek. En is hier sprake van neppunk
of hoorde het gewoon wel thuis bij de jonge opstandige jeugd van toen, was alleen de muziek geschikt gemaakt voor een breed publiek?
0
geplaatst: 29 april 2012, 22:30 uur
Leuk nummer, maar gewoon een kopie van het origineel; Jet Boy Jet Girl.
En inderdaad, ingezongen door de producer en niet door Plastic Bertrand zelf.
En inderdaad, ingezongen door de producer en niet door Plastic Bertrand zelf.
0
geplaatst: 30 april 2012, 12:04 uur
Nee, met dit nummer heb ik helemaal niks. Klinkt wel heel erg melig. Dit is dan ook geen haar beter dan de meuk die we heden ten dagen in de top 40 vinden.
4
4
0
geplaatst: 30 april 2012, 16:54 uur
Met deze van Jackie Wilson heb ik helemaal geen voeling. Erg schmaltzy vooral.
De Plastic Bertrand-single vind ik vooral grappig, want puur gebaseerd op kwaliteit stelt het natuurlijk niet al te veel voor.
Toen wellicht een neppunker, nu, uitgaande van de Top 2000 A-GoGo-docu van een jaar terug, een ouwe smeerlap die Thaise hoerententen afstruint...
De Plastic Bertrand-single vind ik vooral grappig, want puur gebaseerd op kwaliteit stelt het natuurlijk niet al te veel voor.
Toen wellicht een neppunker, nu, uitgaande van de Top 2000 A-GoGo-docu van een jaar terug, een ouwe smeerlap die Thaise hoerententen afstruint...

0
geplaatst: 30 april 2012, 17:09 uur
Taylor Dayne - Prove Your Love

Datum van binnenkomst in de Top 40: 30 april 1988
Kwam binnen op: #31
Hoogste notering: #6
Aantal weken: 9
Vooral erg een product van z'n tijd, deze single, maar ik vind hier zeker kwaliteit in zitten.
Taylor heeft echt een dijk van een stemgeluid en ik heb nooit echt begrepen waarom haar carrière nooit goed van de grond kwam. Drie hitjes, verspreid nog wel, en dat was het.
Verkeerde keuzes? Kortzichtigheid van het publiek anno toen? Wie weet...

Datum van binnenkomst in de Top 40: 30 april 1988
Kwam binnen op: #31
Hoogste notering: #6
Aantal weken: 9
Vooral erg een product van z'n tijd, deze single, maar ik vind hier zeker kwaliteit in zitten.
Taylor heeft echt een dijk van een stemgeluid en ik heb nooit echt begrepen waarom haar carrière nooit goed van de grond kwam. Drie hitjes, verspreid nog wel, en dat was het.
Verkeerde keuzes? Kortzichtigheid van het publiek anno toen? Wie weet...
0
geplaatst: 30 april 2012, 17:12 uur
Zowaar een nummer dat ik al ken. Veel kitsch, maar ondertussen klinkt het helemaal zo slecht nog niet. Ook deze track past voor mij moeiteloos in de hier-kan-ik-nu-prima-naar-luisteren-categorie.
6,5
6,5
0
geplaatst: 30 april 2012, 17:27 uur
Jackie Wilson - Hearts
Gek, dat nummer staat niet op deze compilatie die ik bezit, dus kende ik het niet. Prachtige stem maar het klinkt mij wat te ouderwets door de arrangementen, hoort eerder in de jaren '50 thuis dan in 1962.
Cijfer: 6,5
Dit zie ik meer als een punk-parodie, het is uiteraard niet serieus bedoeld - en het was allang een publiek geheim dat producer Lou Deprijck het nummer heeft ingezongen - maar ik vind het wel vermakelijk.
Cijfer: 7,5
Opvolger van Tell it to my Heart en meer van hetzelfde. Klinkt inderdaad erg tijdsgebonden maar de stem van Taylor Dayne is wel een pluspunt.
Gek, dat nummer staat niet op deze compilatie die ik bezit, dus kende ik het niet. Prachtige stem maar het klinkt mij wat te ouderwets door de arrangementen, hoort eerder in de jaren '50 thuis dan in 1962.
Cijfer: 6,5
Dit zie ik meer als een punk-parodie, het is uiteraard niet serieus bedoeld - en het was allang een publiek geheim dat producer Lou Deprijck het nummer heeft ingezongen - maar ik vind het wel vermakelijk.
Cijfer: 7,5
Opvolger van Tell it to my Heart en meer van hetzelfde. Klinkt inderdaad erg tijdsgebonden maar de stem van Taylor Dayne is wel een pluspunt.
0
geplaatst: 30 april 2012, 17:46 uur
Even een inhaalslag:
Shirley Bassey - Goldfinger (cijfer: 8 )
Heerlijk nummer, die orchestrale pop uit de vroege 60s bevalt me sowieso wel.
Rare Earth - Get Ready (cijfer: 7,5)
Het valt me steeds meer op hoe dicht de soul en rock uit deze tijd nog tegen elkaar schurkten. Het leverde een hoop geweldige singles op, maar deze vind ik gewoon goed. De lange uitvoering is ook een feestje.
Tom Petty & The Heartbreakers - Refugee (cijfer: 6)
Ik heb jarenlang gedacht dat Tom Petty veel jonger was, omdat ik zijn singles pas in de 90s ontdekte. Dit nummer kende ik ook wel van de radio, maar had geen idee dat het van Tom Petty was. Klinkt mij in de oren als degelijkse Amerikaanse radiorock wat best redelijk wegluistert, maar waar ik ook geen moment echt bij opveer.
Etta James - I Just Want to Make Love to You (cijfer: 7)
Jammer dat er geen echt 90s nummer werd gekozen (Bingoboys' How to Dance had van mij heel hoog gekregen, maar kan me voorstellen dat Kaztor die vergeten is). Ik was compleet vergeten dat dit ook een hit was geweest in de 90s, maar het zal wel door een Levi's reclame (als ik me goed herinner die met de jongen die naakt gaat zwemmen en vervolgens wordt gesnapt door twee meisjes) zijn gekomen. Vind dit wel een lekker soulnummer, vooral door de blazers.
Jackie Wilson - Hearts (cijfer: 5,5)
Leuk om eens een ouderwets soulplaatje als deze te horen, maar echt bekoren kan het mij ook niet. Ben dan ook blij wanneer het volgende nummer me wakker schudt:
Plastic Bertrand - Ca Plane Pour Moi (cijfer: 9)
Ik heb ook het Top 2000-item gezien waar Kaztor naar refereert: wat een ongelooflijk fout figuur is deze meneer (geworden). Toch vind ik dit nummer wel erg aanstekelijk. Gewoon een lekkere uptempo hit met een vleugje glamrock en (nep)punk.
Taylor Dayne - Prove Your Love (cijfer: 6)
Dit nummer hoor ik voor het eerst, maar de stem van Taylor Dayne is me wel bekend voor Tell It To My Heart, wat hier stevig jeugdsentiment is. En hier word ik ook wel weer vrolijk van, zelfs al klinkt het alsof Anastacia een jaren '80 afdankertje van Madonna in zingt. Wel een plaatje waarbij het plezier er na een paar luisterbeurten wel vanaf is, ben ik bang.
Shirley Bassey - Goldfinger (cijfer: 8 )
Heerlijk nummer, die orchestrale pop uit de vroege 60s bevalt me sowieso wel.
Rare Earth - Get Ready (cijfer: 7,5)
Het valt me steeds meer op hoe dicht de soul en rock uit deze tijd nog tegen elkaar schurkten. Het leverde een hoop geweldige singles op, maar deze vind ik gewoon goed. De lange uitvoering is ook een feestje.
Tom Petty & The Heartbreakers - Refugee (cijfer: 6)
Ik heb jarenlang gedacht dat Tom Petty veel jonger was, omdat ik zijn singles pas in de 90s ontdekte. Dit nummer kende ik ook wel van de radio, maar had geen idee dat het van Tom Petty was. Klinkt mij in de oren als degelijkse Amerikaanse radiorock wat best redelijk wegluistert, maar waar ik ook geen moment echt bij opveer.
Etta James - I Just Want to Make Love to You (cijfer: 7)
Jammer dat er geen echt 90s nummer werd gekozen (Bingoboys' How to Dance had van mij heel hoog gekregen, maar kan me voorstellen dat Kaztor die vergeten is). Ik was compleet vergeten dat dit ook een hit was geweest in de 90s, maar het zal wel door een Levi's reclame (als ik me goed herinner die met de jongen die naakt gaat zwemmen en vervolgens wordt gesnapt door twee meisjes) zijn gekomen. Vind dit wel een lekker soulnummer, vooral door de blazers.
Jackie Wilson - Hearts (cijfer: 5,5)
Leuk om eens een ouderwets soulplaatje als deze te horen, maar echt bekoren kan het mij ook niet. Ben dan ook blij wanneer het volgende nummer me wakker schudt:
Plastic Bertrand - Ca Plane Pour Moi (cijfer: 9)
Ik heb ook het Top 2000-item gezien waar Kaztor naar refereert: wat een ongelooflijk fout figuur is deze meneer (geworden). Toch vind ik dit nummer wel erg aanstekelijk. Gewoon een lekkere uptempo hit met een vleugje glamrock en (nep)punk.
Taylor Dayne - Prove Your Love (cijfer: 6)
Dit nummer hoor ik voor het eerst, maar de stem van Taylor Dayne is me wel bekend voor Tell It To My Heart, wat hier stevig jeugdsentiment is. En hier word ik ook wel weer vrolijk van, zelfs al klinkt het alsof Anastacia een jaren '80 afdankertje van Madonna in zingt. Wel een plaatje waarbij het plezier er na een paar luisterbeurten wel vanaf is, ben ik bang.
0
geplaatst: 1 mei 2012, 13:11 uur
De nieuwe Single Van De Dag is...
The Bluebells - Young At Heart

Datum van binnenkomst in de Top 40: 1 mei 1993
Kwam binnen op: #39
Hoogste notering: #20
Aantal weken: 5
Leuke, opgewekte folkplaat die in 1984 in de Tipparade bleef steken, maar in 1993 alsnog een hitje werd. Meer valt er ook niet echt over te zeggen, maar dat pretendeert het ook niet te zijn. Gewoon een lekker, ongecompliceerd liedje
.
The Bluebells - Young At Heart

Datum van binnenkomst in de Top 40: 1 mei 1993
Kwam binnen op: #39
Hoogste notering: #20
Aantal weken: 5
Leuke, opgewekte folkplaat die in 1984 in de Tipparade bleef steken, maar in 1993 alsnog een hitje werd. Meer valt er ook niet echt over te zeggen, maar dat pretendeert het ook niet te zijn. Gewoon een lekker, ongecompliceerd liedje
.
0
geplaatst: 1 mei 2012, 15:06 uur
Apart dat dit nog een hit is geworden. Boeit namelijk totaal niet.
5
5
* denotes required fields.