Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 26 juni 2012, 13:35 uur
Vreselijk nummer vond ik dit destijds, maar het werd wel een van de grootste radiohits van het jaar. Kan er nog steeds niet veel mee.
Cijfer: 5
Cijfer: 5
0
geplaatst: 27 juni 2012, 20:28 uur
Vlot Nederlandstalig nummer met leuk backing vocals, deed mij een beetje denken aan Het Goede Doel.
Cijfer: 7
0
geplaatst: 27 juni 2012, 21:27 uur
Sade heeft inderdaad een wat 'tot the point' nummer uitgebracht, iets minder dromerig. Ik geef er ook een voldoende voor (7) de Jazz Politie is ook aardig maar ook niet meer dan dat (5,5). De gedachte aan het Goede Doel niet eens zo gek.
0
geplaatst: 27 juni 2012, 21:41 uur
Er is geen hitlijst te vinden van 27 juni in de jaren '60, vandaar maar een dagje uitgeweken, naar 28 juni 1969:
Blood, Sweat & Tears - Spinning wheel

Toch wel een erg fijn nummer. Blood, Sweat and Tears konden de interne (beiden maakten deel uit van platenmaatschappij CBS) concurrentie met Chicago uiteindelijk niet aan.
Maar Spinning wheel gaf toch een leuk staaltje weer van hun kunnen. Slechts zes weken in de Veronica Top 40 en uiteindelijk de 23e plek behaald.
Blood, Sweat & Tears - Spinning wheel
Toch wel een erg fijn nummer. Blood, Sweat and Tears konden de interne (beiden maakten deel uit van platenmaatschappij CBS) concurrentie met Chicago uiteindelijk niet aan.
Maar Spinning wheel gaf toch een leuk staaltje weer van hun kunnen. Slechts zes weken in de Veronica Top 40 en uiteindelijk de 23e plek behaald.
0
geplaatst: 27 juni 2012, 21:46 uur
De Jazzpolitie - Liefdesliedjes:
Voortgekomen uit Splitsing (Geef me Wind en Zeilen) dit duo.
Wel een beetje een zwak voor gehad altijd voor dit nummer.
Doet wat denken aan Toontje Lager, Het Goede Doel, maar ook aan Acda en de Munnik.
In ieder geval eentje die blijft hangen.
Cijfer 7
Voortgekomen uit Splitsing (Geef me Wind en Zeilen) dit duo.
Wel een beetje een zwak voor gehad altijd voor dit nummer.
Doet wat denken aan Toontje Lager, Het Goede Doel, maar ook aan Acda en de Munnik.
In ieder geval eentje die blijft hangen.
Cijfer 7
0
geplaatst: 27 juni 2012, 21:50 uur
O, en daar is de nieuwe alweer.
Blood, Sweat and Tears met Spinning Wheel:
Dit heeft mij nu nooit kunnen bekoren.
Waar ik van Chicago nog wel het een en ander kan waarderen, heb ik dat van deze groep beslist niet.
Als ik dit te lang moet aanhoren, heb ik geen nagelknippertje meer nodig (ook niet voor mijn tenen).
Irritant in zijn beklijvendheid.
Cijfer 4.
Blood, Sweat and Tears met Spinning Wheel:
Dit heeft mij nu nooit kunnen bekoren.
Waar ik van Chicago nog wel het een en ander kan waarderen, heb ik dat van deze groep beslist niet.
Als ik dit te lang moet aanhoren, heb ik geen nagelknippertje meer nodig (ook niet voor mijn tenen).
Irritant in zijn beklijvendheid.
Cijfer 4.
0
geplaatst: 28 juni 2012, 14:21 uur
Musician is er vandaag niet, dus stel ik de nieuwe Single Van De Dag voor:
Kraftwerk - Autobahn Single-versie - Album-versie

Datum van binnenkomst in de Top 40: 28 juni 1975
Kwam binnen op: #28
Hoogste notering: #12
Aantal weken: 7
Een krautrock-klassieker en een mijlpaal in de geschiedenis van elektronische muziek.
De wat zalvende sfeer, alsof je zelf over de Autobahn jakkert, is werkelijk onovertroffen.
Dit is ook een band waarvan we hier eindelijk eens iets van op cd moeten aanschaffen.
Geweldige plaat!
[10].
Kraftwerk - Autobahn Single-versie - Album-versie

Datum van binnenkomst in de Top 40: 28 juni 1975
Kwam binnen op: #28
Hoogste notering: #12
Aantal weken: 7
Een krautrock-klassieker en een mijlpaal in de geschiedenis van elektronische muziek.
De wat zalvende sfeer, alsof je zelf over de Autobahn jakkert, is werkelijk onovertroffen.
Dit is ook een band waarvan we hier eindelijk eens iets van op cd moeten aanschaffen.
Geweldige plaat!
[10].
0
geplaatst: 28 juni 2012, 14:25 uur
Over Blood, Sweat And Tears: Inderdaad een iets minder broertje van Chicago, deze band, maar toch vind ik dit een alleraardigste single [7,5].
0
geplaatst: 28 juni 2012, 14:50 uur
Spinning Wheel blijft een erg goed nummer
Cijfer; 8.5
Autobahn is zeker een grote klassieker maar ben er niet echt een hele grote fan van maar een onvoldoende kan ik er niet aan geven
Cijfer: 6.7
Cijfer; 8.5
Autobahn is zeker een grote klassieker maar ben er niet echt een hele grote fan van maar een onvoldoende kan ik er niet aan geven
Cijfer: 6.7
0
geplaatst: 28 juni 2012, 14:51 uur
Een 9,5 voor Autobahn. Geen 10 omdat ze nog betere nummers hebben gemaakt.
0
geplaatst: 28 juni 2012, 16:17 uur
Spinning Wheel vind ik behoorlijk leuk. Toffe gedateerde productie en prima zang. 7,5
Autobahn vind ik dan weer drie keer niks, net als al het andere werk van Kraftwerk dat ik ken. 4
Autobahn vind ik dan weer drie keer niks, net als al het andere werk van Kraftwerk dat ik ken. 4
0
geplaatst: 28 juni 2012, 20:20 uur
Spinning Wheel vind ik een prima single vanwege de mooie bluesy zang in combinatie van jazz, apart nummer. Chicago had wel een veel langere adem, maar B, S & T vind ik er nauwelijks onder doen.
Cijfer: 8,5
Kraftwerk - Autobahn
Geweldig nummer en inderdaad een mijlpaal in de elektronische muziek, wat een sfeer, het lijkt alsof je daadwerkelijk op de autosnelweg bevindt.
Cijfer: 9,5
Cijfer: 8,5
Kraftwerk - Autobahn
Geweldig nummer en inderdaad een mijlpaal in de elektronische muziek, wat een sfeer, het lijkt alsof je daadwerkelijk op de autosnelweg bevindt.
Cijfer: 9,5
0
geplaatst: 28 juni 2012, 22:36 uur
Kraftwerk - Autobahn:
Hoorde dit voor het eerst op Hilversum 3 bij de Superclean Dreammachine van Ad Visser en hoorde daarna voor mij (samen met I'm Not In Love van 10 CC) tot de soundtrack van de redelijk goede zomer van 1975.
Ik heb de LP er nog van.
Blijft een geweldig nummer, met die stereo-effecten ook.
Cijfer 9.
Hoorde dit voor het eerst op Hilversum 3 bij de Superclean Dreammachine van Ad Visser en hoorde daarna voor mij (samen met I'm Not In Love van 10 CC) tot de soundtrack van de redelijk goede zomer van 1975.
Ik heb de LP er nog van.
Blijft een geweldig nummer, met die stereo-effecten ook.
Cijfer 9.
0
geplaatst: 29 juni 2012, 17:59 uur
De nieuwe Single Van De Dag is...
Harold Faltermeyer - Axel F

Datum van binnenkomst in de Top 40: 29 juni 1985
Kwam binnen op: #32
Hoogste notering: #1
Aantal weken: 13
Prettige instrumental uit de Beverly Hills Cop-film en het was een behoorlijke hit, misschien wel dé zomerhit van 1985 samen met Paul Hardcastle's 19.
Ik vind het eigenlijk ook niet echt gedateerd, al komt het overduidelijk uit dat tijdperk, en het blijft hoe dan ook na het afspelen in je hoofd zitten [8].
Harold Faltermeyer - Axel F

Datum van binnenkomst in de Top 40: 29 juni 1985
Kwam binnen op: #32
Hoogste notering: #1
Aantal weken: 13
Prettige instrumental uit de Beverly Hills Cop-film en het was een behoorlijke hit, misschien wel dé zomerhit van 1985 samen met Paul Hardcastle's 19.
Ik vind het eigenlijk ook niet echt gedateerd, al komt het overduidelijk uit dat tijdperk, en het blijft hoe dan ook na het afspelen in je hoofd zitten [8].
0
geplaatst: 29 juni 2012, 18:00 uur
Ik kan dit nummer helaas niet meer los zien van die stomme kikker. 

0
geplaatst: 29 juni 2012, 18:04 uur
Deze versie is prima, inderdaad passend in de tijdgeest (80's) maar daarom niet gedateerd, dit draai ik nog graag. Oneindig veel beter dan de verkrachting door die stomme kikker.
Cijfer: 8
0
geplaatst: 29 juni 2012, 18:13 uur
Inderdaan beter dan die kikker verise en het blijft een leuk nummer
Cijfer: 7.2
Cijfer: 7.2
0
geplaatst: 29 juni 2012, 18:55 uur
Leuk nummer, maar het mist wel emotie naar mijn smaak.
0
geplaatst: 29 juni 2012, 20:07 uur
kaztor schreef:
O?

Ik had gisteren geen betere single kunnen kiezen waarschijnlijk dan Autobahn. Ik heb het pas een paar jaar later weten te waarderen gebiedt de waarheid te zeggen maar ik vind qua originaliteit e.a. het ontzettend knap gedaan. Zo hadden er nog niet veel platen in de Top 40 gestaan, het was een kleine revolutie (9)
Die groene kikker zegt mij inzake Axel F helemaal niets maar die film Beverly Hills is mij dan ook het ene oog in en het andere weer uitgekomen.
De muziek daarentegen was over het algemeen alleraardigst en dat vond ik ook van de single Axel F (7,5). De muzikale begeleiding bij een dergelijke film maar ook bijvoorbeeld van de TV Serie Miami Vice uit dezelfde periode was heel erg goed gekozen. Het gaf het wel een meerwaarde.
Dusdanig dat de beelden redelijk zijn vervaagd of op zijn minst gedateerd. De moderne muziek van die tijd blijkt bij lange na niet vergeten en beter te overleven.
0
geplaatst: 29 juni 2012, 20:24 uur
Axel F is zo'n vijf jaar geleden gecoverd, Musician, of eigenlijk verkracht, door ene Crazy Frog, een stomme animatiekikker die heel irritante geluidjes maakt door het nummer Axel F heen.
0
geplaatst: 29 juni 2012, 20:30 uur
Ah, dat is dan geheel langs mij heen gegaan. Ik ben bang dat velen zich Crazy Frog dan herinneren maar te jong zijn voor de herinnering van Axel F in de Top 40. Wat echt als een behoorlijk adembenemende single werd beschouwd, het stond ook geruime tijd op 1.
0
geplaatst: 29 juni 2012, 20:38 uur
De versie (of beter verkrachting) van Crazy Frog is in de vergeetput beland, het origineel van Harold Faltermayer blijft overeind en hoor je nog steeds.
0
geplaatst: 29 juni 2012, 22:24 uur
Harold Faltermeyer - Axel F.:
Ik vond het vroeger helemaal niet zo geweldig dit en had toen inderdaad meer met die andere nummer-1 zomerhit van Paul Hardcastle.
De Crazy Frog versie heb ik door mijn kinderen helaas ook regelmatig moeten aanhoren en ik denk dat het mede daardoor nooit meer helemaal goed komt met mij en dit nummer.
Ik weet dat het niet slecht is, daarom doe ik er maar een 6 aan.
Ik vond het vroeger helemaal niet zo geweldig dit en had toen inderdaad meer met die andere nummer-1 zomerhit van Paul Hardcastle.
De Crazy Frog versie heb ik door mijn kinderen helaas ook regelmatig moeten aanhoren en ik denk dat het mede daardoor nooit meer helemaal goed komt met mij en dit nummer.
Ik weet dat het niet slecht is, daarom doe ik er maar een 6 aan.
0
geplaatst: 30 juni 2012, 18:57 uur
Een nieuwe single van de Dag, de jaren '90 op mijn bordje vandaag:
World Party - Way down now

Alleraardigste vrolijke rocksingle met een hoog feelgood gehalte (ik geef het zelf maar eens een 8 ) van de oude toetsenist van de Waterboys.
Way down now komt binnen op 30 juni 1990 en haalt zelfs de top 10, het beste resultaat van World Party in de Top 40 ooit. Slechts 6 weken. Misschien moet ik eens gaan voor dit album.

Alleraardigste vrolijke rocksingle met een hoog feelgood gehalte (ik geef het zelf maar eens een 8 ) van de oude toetsenist van de Waterboys.
Way down now komt binnen op 30 juni 1990 en haalt zelfs de top 10, het beste resultaat van World Party in de Top 40 ooit. Slechts 6 weken. Misschien moet ik eens gaan voor dit album.
0
geplaatst: 30 juni 2012, 19:12 uur
Dat zou ik zeker doen, want Goodbye Jumbo is een goed album.
World Party is inderdaad Karl Wallinger, de voormalige toetsenman van The Waterboys.
Dit is een heerlijk zomers rocknummer, dat me een beetje aan The Stones doet denken.
Komt vooral door dat koortje natuurlijk..
Deze heb ik ook nog op 7".
Zekers een 8,5.
World Party is inderdaad Karl Wallinger, de voormalige toetsenman van The Waterboys.
Dit is een heerlijk zomers rocknummer, dat me een beetje aan The Stones doet denken.
Komt vooral door dat koortje natuurlijk..
Deze heb ik ook nog op 7".
Zekers een 8,5.
0
geplaatst: 30 juni 2012, 19:21 uur
musician schreef:
Haha, ik zou dit net hebben gekozen, maar je bent me voor!

Inderdaad een geweldige plaat met een hoge feelgood-gehalte. Ik vind vooral de gitaarsound een genot om te horen.
World Party (of, meer bepaald, Karl Wallinger) had meer geslaagde singles, zoals Is It Like Today en Ship Of Fools [8,5].
0
geplaatst: 30 juni 2012, 20:06 uur
Doet mij ook denken aan Rolling Stones (meer bepaald Sympathy for the Devil) maar wel prima gitaarsound, heeft de sfeer van een drukke zomerfestival.
* denotes required fields.