MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag

zoeken in:
ranboy schreef:
(quote)

Sheep zegt toch duidelijk 'pretentieloos'...

Mmm, gevalletje 'niet goed lezen' van mijn kant, inderdaad. Excuseer.

De nieuwe Single Van De Dag komt weer uit de hiphop-hoek.
Het komt op 15 september 1990 binnen op #36 en haalt uiteindelijk #30 als hoogste positie. Het nummer blijft 4 weken genoteerd.

Bell Biv Devoe - Poison

(afbeelding)

Niet helemaal mijn ding, maar best een aardig liedje. Herken het zelfs nog.

Huey Lewis.
In mijn oren vlak , emotieloos , voorspelbaar . De vermeende kwaliteit en vernieuwing van zijn muziek , maakte hem voor mij des te irritanter.

Ik heb hier nog het singletje van, maar wel met een andere hoes. Vond het destijds wel een aardig nummer.

Vreemdgenoeg is dit nog best bekend onder de jeugd op de een of andere manier, ken mensen die dit een geweldig nummer vinden, terwijl ze destijds amper waren geboren...

Swingbeat noemden ze het destijds als ik mij niet vergis, wel een aardig plaatje meer ook niet.......

Eeuwig op zoek naar nieuwe rhymes en samples.
Zo had je er nog wel tientallen ( o.a. Whistle - Just Buggin')

Het heeft iets weg van deze uit 85 YouTube - Full Force - Alice, I Want You Just For Me!

Bij dit nummer haak ik af (3)

Ik kan mij niet voorstellen dat het nummer de aantrekkelijkheid heeft om tot in de eeuwigheid en langer in je cd speler te laten zitten; echt zo'n plaat om eens een keer voor bij te horen komen en dan terzijde te schuiven.

500 in een dozijn en beklijven ho maar. Zo'n drumcomputer is ook heel erg.

Ik heb niks met New Edition, Bobby Brown en Bell Biv Devoe, sorry.
Next.

mahone
Ik liep in 1990 toch al zo'n 17 jaar op deze planeet rond maar dat nummer kende ik echt niet en ik heb er ook niks aan gemist.

Dat nummer van Bell Biv Devoe kende ik niet, vind er weinig aan.

Nooit eerder van Bell Biv Devoe gehoord. Ik wil het daar verder graag bij laten.

Wellicht een beetje vroeg, ik ben vanavond ergens naar toe, vandaar. Maar ik heb wel een mooie Single van de Dag gevonden!

Keith West - Excerpt from a teenage opera

(afbeelding)

De hoes valt wat groot uit, maar goed.
Enige aandacht heeft het singletje dan ook wel verdiend. Keith West enige single in de Veronica Top 40 ooit; kwam binnen op 16 september 1967. En wist in de 12 weken dat de plaat genoteerd stond inderdaad de eerste plaats te bereiken.

Zo worden ze niet meer gemaakt?

Nee, zo worden ze zeker niet meer gemaakt!

Een echte love it or hate it plaat. Ik ken mensen die dit een van de ergste nummers ooit vinden, maar zelf vind ik hem prachtig.

Mooie nummer ja over Grocer jack

Draak van een paat (in negatieve zin wel te verstaan) en meer zeg ik er niet over

Ik heb hier 2 weken terug nog in de 1967-topic over geschreven:

Alhoewel het niet echt mijn ding is kan de bombast van Keith West nog nét. Ik heb net gelijk een paar weetjes opgedoken via Wikipedia, en daar staat dat hij de zanger was van de band Tomorrow die een hit had met het nummer My White Bicycle. Dit liedje was een solo-uitstapje voor een gelijknamig project van ene Mark Wirtz dat toendertijd nooit afgemaakt werd en pas jaren later verscheen. Jeugdsentiment speelt ook wel een beetje mee in mijn beoordeling: Ik heb dit volgens mij elke woensdagmiddag op de radio gehoord bij Veronica [6].

Geweldig nummer, zie mijn commentaar hier en hier.

Ik vind hem ook erg leuk, eigenlijk, maar kan iemand mij uitleggen waarom het nummer zo heet?

Deze plaat gaat nooit vervelen. Behaalde met Sam nog een tipnotering in hetzelfde jaar.
Dat kinderkoortje doet het hem he.

Geweldig

Sandokan-veld schreef:
Ik vind hem ook erg leuk, eigenlijk, maar kan iemand mij uitleggen waarom het nummer zo heet?

Het nummer is volgens mij een aangekondigd onderdeel van een musical
die er uiteindelijk nooit kwam. Een beetje zoals Love Is All van Roger Glover & Friends
een fragment is uit een tekenfilm (The Butterfly Ball) die, dacht ik, ook nooit is afgewerkt.

Die kindertjes maken het wel af.

Grow, sir Jack!
Dat is tenminste wat ik altijd hoor...

mahone
"Zo worden ze niet meer gemaakt"

Gelukkig niet nee.Vreselijk nummer.

Een wat latertje, maar toch nog een Single van de Dag:

Chicago - Baby what a big surprise

(afbeelding)

Baby what a big surprise komt binnen op 17 september 1977.
Het is een band met twee gezichten. Een prachtige, hardwerkende, zich in het zweet spelende talentvolle rock band met (jazz) blazers en eigenlijk alleen 5***** albums.

Maar dat is niet de bekendste kant van Chicago, helaas.

Toen het later zoetgevooisder werd allemaal, kwamen ook de successen en dát zijn nu juist de nummers die zijn blijven hangen.

Ik had waarschijnlijk een andere single van Chicago moeten kiezen om dat onrecht inzake beeldvorming te moeten laten horen. Baby what a big surprise is juist het wat zoetgevooisde nummer van het, voor het overige, nog alleraardigste album Chicago XI.

De mindere opvolger van het prachtige If You Leave Me Now. Omdat Chicago een wereldhit scoorde met een zoetgevooisde ballad brachten ze gelijkaardige nummers uit met zowel artistiek als commercieel steeds minder resultaat.
Vanwege de prima vocalen is Baby, What a Big Surprise nog wel te pruimen.

musician schreef:
Om het moeilij

Volgens mij is er hier iets weggevallen.

Middelmaat maar ik ben alleen bekend met hun hitsingles.
Heb wel 2 albums (2.0*) maar kan me niet meer heugen hoe ze klinken.

Toch is Peter Cetera geen slechte zanger maar er ontbreekt enige spanning in hun composities.

Arrie schreef:
(quote)

Volgens mij is er hier iets weggevallen.

Het is al weg!

Ach ja MOR van de bovenste plank, maar daar waren de heren van Chicago dan ook zeer goed in.
Sky Radio is er blij mee en ik vind het zo nu en dan ook wel eens lekker om te horen maar niet te vaak 1 keer in de 7 jaar of zo.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:11 uur

geplaatst: vandaag om 06:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.