Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 15 september 2011, 14:44 uur
Mmm, gevalletje 'niet goed lezen' van mijn kant, inderdaad. Excuseer.
0
geplaatst: 15 september 2011, 19:35 uur
De nieuwe Single Van De Dag komt weer uit de hiphop-hoek.
Het komt op 15 september 1990 binnen op #36 en haalt uiteindelijk #30 als hoogste positie. Het nummer blijft 4 weken genoteerd.
Bell Biv Devoe - Poison

Niet helemaal mijn ding, maar best een aardig liedje. Herken het zelfs nog.
Het komt op 15 september 1990 binnen op #36 en haalt uiteindelijk #30 als hoogste positie. Het nummer blijft 4 weken genoteerd.
Bell Biv Devoe - Poison

Niet helemaal mijn ding, maar best een aardig liedje. Herken het zelfs nog.
0
geplaatst: 15 september 2011, 19:50 uur
Huey Lewis.
In mijn oren vlak , emotieloos , voorspelbaar . De vermeende kwaliteit en vernieuwing van zijn muziek , maakte hem voor mij des te irritanter.
In mijn oren vlak , emotieloos , voorspelbaar . De vermeende kwaliteit en vernieuwing van zijn muziek , maakte hem voor mij des te irritanter.
0
geplaatst: 15 september 2011, 19:51 uur
Ik heb hier nog het singletje van, maar wel met een andere hoes. Vond het destijds wel een aardig nummer.
Vreemdgenoeg is dit nog best bekend onder de jeugd op de een of andere manier, ken mensen die dit een geweldig nummer vinden, terwijl ze destijds amper waren geboren...
Vreemdgenoeg is dit nog best bekend onder de jeugd op de een of andere manier, ken mensen die dit een geweldig nummer vinden, terwijl ze destijds amper waren geboren...
0
geplaatst: 15 september 2011, 20:08 uur
Swingbeat noemden ze het destijds als ik mij niet vergis, wel een aardig plaatje meer ook niet.......
0
geplaatst: 15 september 2011, 20:21 uur
Eeuwig op zoek naar nieuwe rhymes en samples.
Zo had je er nog wel tientallen ( o.a. Whistle - Just Buggin')
Het heeft iets weg van deze uit 85 YouTube - Full Force - Alice, I Want You Just For Me!
Zo had je er nog wel tientallen ( o.a. Whistle - Just Buggin')
Het heeft iets weg van deze uit 85 YouTube - Full Force - Alice, I Want You Just For Me!
0
geplaatst: 15 september 2011, 20:41 uur
Bij dit nummer haak ik af (3) 
Ik kan mij niet voorstellen dat het nummer de aantrekkelijkheid heeft om tot in de eeuwigheid en langer in je cd speler te laten zitten; echt zo'n plaat om eens een keer voor bij te horen komen en dan terzijde te schuiven.
500 in een dozijn en beklijven ho maar. Zo'n drumcomputer is ook heel erg.

Ik kan mij niet voorstellen dat het nummer de aantrekkelijkheid heeft om tot in de eeuwigheid en langer in je cd speler te laten zitten; echt zo'n plaat om eens een keer voor bij te horen komen en dan terzijde te schuiven.
500 in een dozijn en beklijven ho maar. Zo'n drumcomputer is ook heel erg.
0
geplaatst: 15 september 2011, 21:55 uur
Ik heb niks met New Edition, Bobby Brown en Bell Biv Devoe, sorry.
Next.
Next.

0
mahone
geplaatst: 15 september 2011, 23:22 uur
Ik liep in 1990 toch al zo'n 17 jaar op deze planeet rond maar dat nummer kende ik echt niet en ik heb er ook niks aan gemist.
0
geplaatst: 15 september 2011, 23:32 uur
Dat nummer van Bell Biv Devoe kende ik niet, vind er weinig aan.
0
geplaatst: 15 september 2011, 23:33 uur
Nooit eerder van Bell Biv Devoe gehoord. Ik wil het daar verder graag bij laten.
0
geplaatst: 16 september 2011, 15:29 uur
Wellicht een beetje vroeg, ik ben vanavond ergens naar toe, vandaar. Maar ik heb wel een mooie Single van de Dag gevonden!
Keith West - Excerpt from a teenage opera

De hoes valt wat groot uit, maar goed.
Enige aandacht heeft het singletje dan ook wel verdiend. Keith West enige single in de Veronica Top 40 ooit; kwam binnen op 16 september 1967. En wist in de 12 weken dat de plaat genoteerd stond inderdaad de eerste plaats te bereiken.
Zo worden ze niet meer gemaakt?
Keith West - Excerpt from a teenage opera

De hoes valt wat groot uit, maar goed.
Enige aandacht heeft het singletje dan ook wel verdiend. Keith West enige single in de Veronica Top 40 ooit; kwam binnen op 16 september 1967. En wist in de 12 weken dat de plaat genoteerd stond inderdaad de eerste plaats te bereiken.
Zo worden ze niet meer gemaakt?
0
geplaatst: 16 september 2011, 15:47 uur
Een echte love it or hate it plaat. Ik ken mensen die dit een van de ergste nummers ooit vinden, maar zelf vind ik hem prachtig. 

0
geplaatst: 16 september 2011, 17:57 uur
Draak van een paat (in negatieve zin wel te verstaan) en meer zeg ik er niet over 

0
geplaatst: 16 september 2011, 18:29 uur
Ik heb hier 2 weken terug nog in de 1967-topic over geschreven:
Alhoewel het niet echt mijn ding is kan de bombast van Keith West nog nét. Ik heb net gelijk een paar weetjes opgedoken via Wikipedia, en daar staat dat hij de zanger was van de band Tomorrow die een hit had met het nummer My White Bicycle. Dit liedje was een solo-uitstapje voor een gelijknamig project van ene Mark Wirtz dat toendertijd nooit afgemaakt werd en pas jaren later verscheen. Jeugdsentiment speelt ook wel een beetje mee in mijn beoordeling: Ik heb dit volgens mij elke woensdagmiddag op de radio gehoord bij Veronica [6].
Alhoewel het niet echt mijn ding is kan de bombast van Keith West nog nét. Ik heb net gelijk een paar weetjes opgedoken via Wikipedia, en daar staat dat hij de zanger was van de band Tomorrow die een hit had met het nummer My White Bicycle. Dit liedje was een solo-uitstapje voor een gelijknamig project van ene Mark Wirtz dat toendertijd nooit afgemaakt werd en pas jaren later verscheen. Jeugdsentiment speelt ook wel een beetje mee in mijn beoordeling: Ik heb dit volgens mij elke woensdagmiddag op de radio gehoord bij Veronica [6].
0
geplaatst: 16 september 2011, 21:24 uur
Ik vind hem ook erg leuk, eigenlijk, maar kan iemand mij uitleggen waarom het nummer zo heet?
0
geplaatst: 16 september 2011, 21:26 uur
Deze plaat gaat nooit vervelen. Behaalde met Sam nog een tipnotering in hetzelfde jaar.
Dat kinderkoortje doet het hem he.
Geweldig
Dat kinderkoortje doet het hem he.
Geweldig

0
geplaatst: 16 september 2011, 21:50 uur
Sandokan-veld schreef:
Ik vind hem ook erg leuk, eigenlijk, maar kan iemand mij uitleggen waarom het nummer zo heet?
Het nummer is volgens mij een aangekondigd onderdeel van een musical
die er uiteindelijk nooit kwam. Een beetje zoals Love Is All van Roger Glover & Friends
een fragment is uit een tekenfilm (The Butterfly Ball) die, dacht ik, ook nooit is afgewerkt.
0
mahone
geplaatst: 17 september 2011, 01:10 uur
"Zo worden ze niet meer gemaakt"
Gelukkig niet nee.Vreselijk nummer.
Gelukkig niet nee.Vreselijk nummer.
0
geplaatst: 17 september 2011, 22:42 uur
Een wat latertje, maar toch nog een Single van de Dag:
Chicago - Baby what a big surprise

Baby what a big surprise komt binnen op 17 september 1977.
Het is een band met twee gezichten. Een prachtige, hardwerkende, zich in het zweet spelende talentvolle rock band met (jazz) blazers en eigenlijk alleen 5***** albums.
Maar dat is niet de bekendste kant van Chicago, helaas.
Toen het later zoetgevooisder werd allemaal, kwamen ook de successen en dát zijn nu juist de nummers die zijn blijven hangen.
Ik had waarschijnlijk een andere single van Chicago moeten kiezen om dat onrecht inzake beeldvorming te moeten laten horen. Baby what a big surprise is juist het wat zoetgevooisde nummer van het, voor het overige, nog alleraardigste album Chicago XI.
Chicago - Baby what a big surprise
Baby what a big surprise komt binnen op 17 september 1977.
Het is een band met twee gezichten. Een prachtige, hardwerkende, zich in het zweet spelende talentvolle rock band met (jazz) blazers en eigenlijk alleen 5***** albums.
Maar dat is niet de bekendste kant van Chicago, helaas.
Toen het later zoetgevooisder werd allemaal, kwamen ook de successen en dát zijn nu juist de nummers die zijn blijven hangen.
Ik had waarschijnlijk een andere single van Chicago moeten kiezen om dat onrecht inzake beeldvorming te moeten laten horen. Baby what a big surprise is juist het wat zoetgevooisde nummer van het, voor het overige, nog alleraardigste album Chicago XI.
0
geplaatst: 17 september 2011, 23:15 uur
De mindere opvolger van het prachtige If You Leave Me Now. Omdat Chicago een wereldhit scoorde met een zoetgevooisde ballad brachten ze gelijkaardige nummers uit met zowel artistiek als commercieel steeds minder resultaat.
Vanwege de prima vocalen is Baby, What a Big Surprise nog wel te pruimen.
Vanwege de prima vocalen is Baby, What a Big Surprise nog wel te pruimen.
0
geplaatst: 17 september 2011, 23:58 uur
musician schreef:
Om het moeilij
Om het moeilij
Volgens mij is er hier iets weggevallen.
0
geplaatst: 18 september 2011, 00:55 uur
Middelmaat maar ik ben alleen bekend met hun hitsingles.
Heb wel 2 albums (2.0*) maar kan me niet meer heugen hoe ze klinken.
Toch is Peter Cetera geen slechte zanger maar er ontbreekt enige spanning in hun composities.
Heb wel 2 albums (2.0*) maar kan me niet meer heugen hoe ze klinken.
Toch is Peter Cetera geen slechte zanger maar er ontbreekt enige spanning in hun composities.
0
geplaatst: 18 september 2011, 12:33 uur
Ach ja MOR van de bovenste plank, maar daar waren de heren van Chicago dan ook zeer goed in.
Sky Radio is er blij mee en ik vind het zo nu en dan ook wel eens lekker om te horen maar niet te vaak 1 keer in de 7 jaar of zo.
Sky Radio is er blij mee en ik vind het zo nu en dan ook wel eens lekker om te horen maar niet te vaak 1 keer in de 7 jaar of zo.
* denotes required fields.