Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juli 2013, 14:40 uur
Nance - Love Is
Nance, Een muzikale toekomst zat er kennelijk niet in verder.
Dit nummer is ook wat.... hoe zal ik het zeggen... Eendagsvliegerig. Al ze had bij (inderdaad) Twenty 4 Seven wat hitjes gescoord.
Love is gaat bij mij het ene oor in en andere uit. Het bekijft niet. Euro-Dance die niet onderscheidend is.
Ik ben het bij wijze van spreken nu al weer vergeten. Cijfer: 4.
Nance, Een muzikale toekomst zat er kennelijk niet in verder.
Dit nummer is ook wat.... hoe zal ik het zeggen... Eendagsvliegerig. Al ze had bij (inderdaad) Twenty 4 Seven wat hitjes gescoord.
Love is gaat bij mij het ene oor in en andere uit. Het bekijft niet. Euro-Dance die niet onderscheidend is.
Ik ben het bij wijze van spreken nu al weer vergeten. Cijfer: 4.
0
geplaatst: 30 juli 2013, 18:31 uur
The Pebbles - Incredible George
Zojuist nog gehad in het 1969-topic, vrolijk een aanstekelijk nummer over George Harrison.
Cijfer: 7,5
10CC - The Wallstreet Shuffle
Ik kan mij hier ook enkel aansluiten bij de vorige users, ijzersterk en inventief nummer dat eeuwig fris blijft klinken.
Cijfer: 9,5
Herman Brood & His Wild Romance - My Girl
Geen slechte cover maar het vuur is er wat uit, mij komt het ook wat plichtmatig over.
Cijfer: 6
Nance - Love Is
Te doorsnee, er is niets wat dit nummer onderscheidt en het blijft niet hangen.
Cijfer: 4
Zojuist nog gehad in het 1969-topic, vrolijk een aanstekelijk nummer over George Harrison.
Cijfer: 7,5
10CC - The Wallstreet Shuffle
Ik kan mij hier ook enkel aansluiten bij de vorige users, ijzersterk en inventief nummer dat eeuwig fris blijft klinken.
Herman Brood & His Wild Romance - My Girl
Geen slechte cover maar het vuur is er wat uit, mij komt het ook wat plichtmatig over.
Nance - Love Is
Te doorsnee, er is niets wat dit nummer onderscheidt en het blijft niet hangen.
Cijfer: 4
0
geplaatst: 30 juli 2013, 18:41 uur
kaztor schreef:
Als ik het goed heb was ze van de act Twenty 4 Seven, maar we kennen haar vooral als tv-presentatrice.
Als ik het goed heb was ze van de act Twenty 4 Seven, maar we kennen haar vooral als tv-presentatrice.
Klopt, helaas niet meer zo vaak te zien. Ik blijf dat wel een leuk (en knap) mens vinden.
Cijfer 6,5
0
geplaatst: 31 juli 2013, 17:15 uur
De Single Van Gisteren was...
Deep Dish - Say Hello

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 30 juli 2005
Kwam binnen op: #19 (Tipparade)
Hoogste notering: #4 (Tipparade)
Aantal weken: 4
Aantal punten: -
De keuzes vond ik allen wat mager, dus deze is eigenlijk met de natte vinger gekozen.
Muzikaal vind ik het niet slecht, vocaal is het zozo. Een beetje nietszeggend, uiteindelijk.
-----
De nieuwe Single Van De Dag is...
The Ivy League - Tossing And Turning

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 31 juli 1965
Kwam binnen op: #39 (Top 40)
Hoogste notering: #16 (Top 40)
Aantal weken: 10
Aantal punten: 178
Ik vind dit wel een vrolijk, zomers liedje, al is het ook wat braaf.
Van de divisie 'je hoort het amper maar het is direct herkenbaar'.
Deep Dish - Say Hello

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 30 juli 2005
Kwam binnen op: #19 (Tipparade)
Hoogste notering: #4 (Tipparade)
De keuzes vond ik allen wat mager, dus deze is eigenlijk met de natte vinger gekozen.
Muzikaal vind ik het niet slecht, vocaal is het zozo. Een beetje nietszeggend, uiteindelijk.
-----
The Ivy League - Tossing And Turning

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 31 juli 1965
Kwam binnen op: #39 (Top 40)
Hoogste notering: #16 (Top 40)
Aantal weken: 10
Aantal punten: 178
Ik vind dit wel een vrolijk, zomers liedje, al is het ook wat braaf.
Van de divisie 'je hoort het amper maar het is direct herkenbaar'.
0
geplaatst: 31 juli 2013, 19:59 uur
Deep Dish - Say Hello
Best een aardig nummer. Ietwat mysterieus en goed geproduceerd (warm)
Zang is niet bijzonder, iets wat mij ook opviel. ( 6,7)
The Ivy Leaque- Tossing And Turning
Ah, Mersey Beat. Heel herkenbaar. Maar niet zozeer de groep zelf, die mij wat aan The Fortunes doet denken in dit verband.
Sympatiek, maar zeker niet wereldschokkend. (6,2)
Best een aardig nummer. Ietwat mysterieus en goed geproduceerd (warm)
Zang is niet bijzonder, iets wat mij ook opviel. ( 6,7)
The Ivy Leaque- Tossing And Turning
Ah, Mersey Beat. Heel herkenbaar. Maar niet zozeer de groep zelf, die mij wat aan The Fortunes doet denken in dit verband.
Sympatiek, maar zeker niet wereldschokkend. (6,2)
0
geplaatst: 1 augustus 2013, 19:03 uur
Yes - Sweet Dreams

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 1 augustus 1970
Kwam binnen op: #21 (Tipparade)
Hoogste notering: #19 (Tipparade)
Aantal weken: 3
Oh, wat is het recenseren van Tipparade-entries in dit topic toch een geweldig iets...

Een verrassende keuze, zelfs voor de gemiddelde Yes-adept (zoals ik).
Een van de prijsnummers op Time And A Word en de sterkere variant Yesterdays.
Een heerlijk poppy nummer van de heren, nog van voor de echte doorbraak, waarin de stem van Jon Anderson uitstekend tot z'n recht komt en de muziek al lekker prog-achtig klinkt.
Een geweldige keuze, al zeg ik het zelf!

Yes - Sweet Dreams

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 1 augustus 1970
Kwam binnen op: #21 (Tipparade)
Hoogste notering: #19 (Tipparade)
Aantal weken: 3
Oh, wat is het recenseren van Tipparade-entries in dit topic toch een geweldig iets...

Een verrassende keuze, zelfs voor de gemiddelde Yes-adept (zoals ik).
Een van de prijsnummers op Time And A Word en de sterkere variant Yesterdays.
Een heerlijk poppy nummer van de heren, nog van voor de echte doorbraak, waarin de stem van Jon Anderson uitstekend tot z'n recht komt en de muziek al lekker prog-achtig klinkt.
Een geweldige keuze, al zeg ik het zelf!

0
geplaatst: 2 augustus 2013, 11:13 uur
Yes- Sweet Dreams
Alleen al door de vocalen van Anderson zeer herkenbaar als Yes. Welliswaar pril, maar vol potentie.
Peter Banks (R.I.P) is hier nog de gitarist. Niet lang meer want op de volgende plaat The Yes Album heeft Steve Howe het van hem overgenomen.
Sweet Dreams laat al goed horen welke kant het op zou gaan met Yes. Avontuurlijk en progessief, op hun eigen unieke manier.
Ik vind het ook een geweldige keuze kaztor
Cijfer: 8
Alleen al door de vocalen van Anderson zeer herkenbaar als Yes. Welliswaar pril, maar vol potentie.
Peter Banks (R.I.P) is hier nog de gitarist. Niet lang meer want op de volgende plaat The Yes Album heeft Steve Howe het van hem overgenomen.
Sweet Dreams laat al goed horen welke kant het op zou gaan met Yes. Avontuurlijk en progessief, op hun eigen unieke manier.
Ik vind het ook een geweldige keuze kaztor

0
geplaatst: 2 augustus 2013, 12:45 uur
Pasadena Dream Band - Zandvoort

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 2 augustus 1986
Kwam binnen op: #25 (Tipparade) / #38 (Top 40)
Hoogste notering: #10 (Tipparade) / #36 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 3 (Top 40)
Aantal punten: 9
Mag het eens, na de zwaargewicht van gister?
Ik had net zo gemakkelijk Golden Earring kunnen kiezen met Why Do I, Chaka Kahn's Love Of A Lifetime of iets uit 1980, maar voornoemde band komt zeker (nog) vaker aan bod en ik probeer al de jaren zo vaak mogelijk aan bod te laten komen zodat ze tenminste elke grofweg 2 maanden wel aan de beurt zijn.
Gezongen door Justine Pelmelay is deze Zandvoort gewoon een lekker niets-aan-de-hand-liedje, perfect geschikt voor het huidige weertype. Geen Sweet Dreams of -als we het er dan toch over hebben- Why Do I, maar een zonnige guilty pleasure waar we stiekem allemaal wel wat in horen.
Mag ook eens wat mij betreft.
De band is nog steeds te boeken en heeft zelfs een eigen website.

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 2 augustus 1986
Kwam binnen op: #25 (Tipparade) / #38 (Top 40)
Hoogste notering: #10 (Tipparade) / #36 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 3 (Top 40)
Aantal punten: 9
Mag het eens, na de zwaargewicht van gister?
Ik had net zo gemakkelijk Golden Earring kunnen kiezen met Why Do I, Chaka Kahn's Love Of A Lifetime of iets uit 1980, maar voornoemde band komt zeker (nog) vaker aan bod en ik probeer al de jaren zo vaak mogelijk aan bod te laten komen zodat ze tenminste elke grofweg 2 maanden wel aan de beurt zijn.
Gezongen door Justine Pelmelay is deze Zandvoort gewoon een lekker niets-aan-de-hand-liedje, perfect geschikt voor het huidige weertype. Geen Sweet Dreams of -als we het er dan toch over hebben- Why Do I, maar een zonnige guilty pleasure waar we stiekem allemaal wel wat in horen.
Mag ook eens wat mij betreft.
De band is nog steeds te boeken en heeft zelfs een eigen website.
0
geplaatst: 2 augustus 2013, 18:32 uur
Goh, lang niet meer gehoord deze. Sommige liedjes hoor je gewoon nooit meer op de radio.
Deze kunnen ze best eens meer draaien, want het heeft een leuk refein en een aanstekelijke drive.
Ik zal niet weer beginnen over hoe 80's het klinkt. Veel te warm voor

Gewoon een lekker nummertje voor deze tijd v/h jaar.
Cijfer: 6,5
Goh, lang niet meer gehoord deze. Sommige liedjes hoor je gewoon nooit meer op de radio.
Deze kunnen ze best eens meer draaien, want het heeft een leuk refein en een aanstekelijke drive.
Ik zal niet weer beginnen over hoe 80's het klinkt. Veel te warm voor

Gewoon een lekker nummertje voor deze tijd v/h jaar.
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 14:55 uur
Het staat zelfs in de online biografie op haar site, maar ik heb toch sterk mijn twijfels dat Zandvoort door Justine Pelmelay is ingezongen. Het klinkt zelfs niet als haar, itt Smiley people, de single die erna kwam. Maar kan ook niet vinden wie het dan wel was.
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 18:21 uur
Bomb The Bass - Winter In July

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 3 augustus 1991
Kwam binnen op: #24 (Tipparade) / #23 (Top 40)
Hoogste notering: #5 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 8 (Top 40)
Aantal punten: 214
-Alarmschijf-
Behalve het bekende Summertime van The Fresh Prince is dit vooral een week van de grauwe middelmaat. Daaruit vind ik deze single de beste keuze.
De beoogde sfeer is wel goed getroffen, maar ik heb moeite met de wat schelle zang.
Daarnaast vind ik het als geheel toch iets te repetitief.
Geen slecht nummer, maar ik loop er ook niet warm voor.

Kwam binnen op: #24 (Tipparade) / #23 (Top 40)
Hoogste notering: #5 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 8 (Top 40)
Aantal punten: 214
-Alarmschijf-
Behalve het bekende Summertime van The Fresh Prince is dit vooral een week van de grauwe middelmaat. Daaruit vind ik deze single de beste keuze.
De beoogde sfeer is wel goed getroffen, maar ik heb moeite met de wat schelle zang.
Daarnaast vind ik het als geheel toch iets te repetitief.
Geen slecht nummer, maar ik loop er ook niet warm voor.
0
geplaatst: 3 augustus 2013, 21:22 uur
Bomb The Bass- Winter In July
Ik herinner mij deze totaal niet. Maar goed, ik had iets anders verwacht dan dit( meer dance)
Een aardig voortkabbelend nummer. Zangeres zingt het aardig weg, al vind ik de momenten dat ze de hoogte ingaat minder sterk.(vrij dun)
Het heeft bij vlagen een wat spacy sfeer en wat lichte worldmusic invloeden.
Helemaal niet onaardig. ( 6,3)
Ik herinner mij deze totaal niet. Maar goed, ik had iets anders verwacht dan dit( meer dance)
Een aardig voortkabbelend nummer. Zangeres zingt het aardig weg, al vind ik de momenten dat ze de hoogte ingaat minder sterk.(vrij dun)
Het heeft bij vlagen een wat spacy sfeer en wat lichte worldmusic invloeden.
Helemaal niet onaardig. ( 6,3)
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 14:12 uur
Geweldig nummer, ben hier altijd fan van geweest. Laatst ook eens het debuutalbum van Bomb the Bass geluisterd van een paar jaar eerder. Heerlijke plunderphonics.
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 16:15 uur
Ja, ik vind het ook een geweldig nummer, dacht al dat het aan mij lag. 

0
geplaatst: 4 augustus 2013, 16:31 uur
Beat of Zen van Sonic Surfers en met name Let The Beat Hit 'Em van Lisa Lisa & Cult Jam vind ik ook erg leuk uit deze week. Die laatste heb ik destijds helemaal stukgedraaid, echt een enorme oorwurm ook. Verder inderdaad geen beste week.
0
geplaatst: 4 augustus 2013, 17:12 uur
Deep Dish - Say Hello
Aardig nummer, goed geproduceerd met subtiel gitaartje. De zang vind ik ook niet bijzonder maar past er goed in.
The Ivy Leaque - Tossing And Turning
Typische sixtieshit van ééndagsvlieg, klinkt nu nog steeds leuk mede door de orgel maar te weinig eigenheid.
Yes - Sweet Dreams
Zeer herkenbaar door de zang van Jon Anderson, klinkt progressief maar heeft anderzijds ook een poppy hook.
Kende ik niet meer, wordt ook niet meer gedraaid. Misschien een tikje gedateerd door de arrangementen maar zeker niet slecht.
Dit heb ik ook lange tijd niet meer gehoord. Wel vrij origineel, wat spacy met invloeden uit de wereldmuziek maar de dunne zang is het zwakke punt.
Aardig nummer, goed geproduceerd met subtiel gitaartje. De zang vind ik ook niet bijzonder maar past er goed in.
The Ivy Leaque - Tossing And Turning
Typische sixtieshit van ééndagsvlieg, klinkt nu nog steeds leuk mede door de orgel maar te weinig eigenheid.
Yes - Sweet Dreams
Zeer herkenbaar door de zang van Jon Anderson, klinkt progressief maar heeft anderzijds ook een poppy hook.
Kende ik niet meer, wordt ook niet meer gedraaid. Misschien een tikje gedateerd door de arrangementen maar zeker niet slecht.
Dit heb ik ook lange tijd niet meer gehoord. Wel vrij origineel, wat spacy met invloeden uit de wereldmuziek maar de dunne zang is het zwakke punt.
0
geplaatst: 5 augustus 2013, 14:32 uur
De Single Van Gisteren was...
Mitchell - Not Around
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 4 augustus 2001
Kwam binnen op: #28 (Tipparade)
Hoogste notering: #12 (Tipparade)
Aantal weken: 5
Ik heb geen single-hoesje kunnen vinden.
Best een lekker relaxed nummer, van Nederlandse komaf.
Ik heb er een John Legend-gevoel bij. Leuke verrassing!
-----
The Beach Boys - Heroes And Villains

Kwam binnen op: #3 (Tipparade) / #25 (Top 40)
Hoogste notering: #11 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 7 (Top 40)
Aantal punten: 147
Ik vind dit anno nu frisser klinken dan Sloop John B. of Good Vibrations.
Een groep op de top van hun kunnen!
Ik moet snel gaan!
Mitchell - Not Around
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 4 augustus 2001
Hoogste notering: #12 (Tipparade)
Ik heb geen single-hoesje kunnen vinden.
Best een lekker relaxed nummer, van Nederlandse komaf.
Ik heb er een John Legend-gevoel bij. Leuke verrassing!
-----
The Beach Boys - Heroes And Villains

Kwam binnen op: #3 (Tipparade) / #25 (Top 40)
Hoogste notering: #11 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 7 (Top 40)
Aantal punten: 147
Ik vind dit anno nu frisser klinken dan Sloop John B. of Good Vibrations.
Een groep op de top van hun kunnen!
Ik moet snel gaan!

0
geplaatst: 6 augustus 2013, 14:33 uur
Carole King - Hard Rock Cafe

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 6 augustus 1977
Kwam binnen op: #27 (Tipparade)
Hoogste notering: #7 (Tipparade)
Aantal weken: 6
Het album Tapestry ken ik niet, maar ik heb het vermoeden dat haar naam alleen daarmee is verbonden.
Getuige van haar reputatie als hitschrijfster in de jaren '60 en deze single vind ik het in ieder geval niet helemaal eerlijk.
Hard Rock Cafe is een lekker, met calypso-muziek opgeluisterd liedje dat een heerlijke zomeravond suggereert.

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 6 augustus 1977
Kwam binnen op: #27 (Tipparade)
Hoogste notering: #7 (Tipparade)
Aantal weken: 6
Het album Tapestry ken ik niet, maar ik heb het vermoeden dat haar naam alleen daarmee is verbonden.
Getuige van haar reputatie als hitschrijfster in de jaren '60 en deze single vind ik het in ieder geval niet helemaal eerlijk.
Hard Rock Cafe is een lekker, met calypso-muziek opgeluisterd liedje dat een heerlijke zomeravond suggereert.
0
geplaatst: 6 augustus 2013, 23:04 uur
Even inhalen:
Mitchell- Not Around:
Aangenaam voortkabbelend, en eigenlijk wat on-nederlands. Jammerlijk vind ik de eentonigheid ,wat het liedje halverwege een beetje ontsiert. (5,8)
Beach Boys-Heroes And Villains:
Sterk nummer. Uit hun toptijd. Licht experimenteel, en het zit waanzinnig inelkaar. (8,3)
Carole King- Hardrock Cafe :
Heel iets anders dan de melanchonische trand van componeren die meestal door Carole wordt gehanteert.
Lekker tropische song, fijne calypsofeel. En de zomer goed vertegenwoordigd. (7)
Mitchell- Not Around:
Aangenaam voortkabbelend, en eigenlijk wat on-nederlands. Jammerlijk vind ik de eentonigheid ,wat het liedje halverwege een beetje ontsiert. (5,8)
Beach Boys-Heroes And Villains:
Sterk nummer. Uit hun toptijd. Licht experimenteel, en het zit waanzinnig inelkaar. (8,3)
Carole King- Hardrock Cafe :
Heel iets anders dan de melanchonische trand van componeren die meestal door Carole wordt gehanteert.
Lekker tropische song, fijne calypsofeel. En de zomer goed vertegenwoordigd. (7)
0
geplaatst: 6 augustus 2013, 23:28 uur
Mitchell - Not Around
Kende ik niet maar vind ik zeker niet slecht, jammer dat het geen hit werd (te goed voor de hitlijsten?). Relaxt nummer met soul en toch wel een mooie stem, doet mij een beetje denken aan The Day Brings van Brad.
Cijfer: 7
Beach Boys - Heroes And Villains
Origineel en frivool nummer met geweldige (samen)zang en wat psychedelica. Geniaal gewoon.
Inderdaad voor de verandering een vrolijk nummer van Carole King maar zeer geslaagd, bracht de zon in de sombere zomer van 1977.
Kende ik niet maar vind ik zeker niet slecht, jammer dat het geen hit werd (te goed voor de hitlijsten?). Relaxt nummer met soul en toch wel een mooie stem, doet mij een beetje denken aan The Day Brings van Brad.
Cijfer: 7
Beach Boys - Heroes And Villains
Origineel en frivool nummer met geweldige (samen)zang en wat psychedelica. Geniaal gewoon.
Inderdaad voor de verandering een vrolijk nummer van Carole King maar zeer geslaagd, bracht de zon in de sombere zomer van 1977.
0
geplaatst: 7 augustus 2013, 14:23 uur
Paul Parker - Right On Target

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 7 augustus 1982
Kwam binnen op: #29 (Tipparade)
Hoogste notering: #16 (Tipparade)
Absoluut een hele foute guilty pleasure, deze single van deze Freddie-lookalike.
De discomuziek klinkt catchy en goed geproduceerd.
Het leek me wel leuk om dit in de schijnwerpers te zetten.
Ik ben inmiddels op zoek naar de dichtstbijzijnde bunker...
Paul Parker - Right On Target

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 7 augustus 1982
Kwam binnen op: #29 (Tipparade)
Hoogste notering: #16 (Tipparade)
Absoluut een hele foute guilty pleasure, deze single van deze Freddie-lookalike.
De discomuziek klinkt catchy en goed geproduceerd.
Het leek me wel leuk om dit in de schijnwerpers te zetten.
Ik ben inmiddels op zoek naar de dichtstbijzijnde bunker...
0
geplaatst: 7 augustus 2013, 17:30 uur
Hoezo guilty? Zo fout klinkt dit niet, blijkt ook een Patrick Cowley-productie te zijn. Erg fijne discoplaat, zeg, leuk. Had er nooit van gehoord.
0
geplaatst: 7 augustus 2013, 22:13 uur
Je hoeft niet te schuilen.
Best een aardig disco-plaatje had alleen wat korter mogen duren (het valt een beetje in herhalingen).
Best een aardig disco-plaatje had alleen wat korter mogen duren (het valt een beetje in herhalingen).
0
geplaatst: 7 augustus 2013, 22:55 uur
Paul Parker - Right On Tarket
Blijf boven kaztor ! Valt reuze mee. Complimenten maar weer eens voor deze aparte keuze.
Geen hit, daarom kennelijk mij ook niet bekend.
Sterk staaltje disco. Swingt als een trein en de zang is ook prima. Zeer goed geproduceerd.
Duurt inderdaad wat lang (extended version ??)
Cijfer: 7.7
Blijf boven kaztor ! Valt reuze mee. Complimenten maar weer eens voor deze aparte keuze.
Geen hit, daarom kennelijk mij ook niet bekend.
Sterk staaltje disco. Swingt als een trein en de zang is ook prima. Zeer goed geproduceerd.
Duurt inderdaad wat lang (extended version ??)
Cijfer: 7.7
0
geplaatst: 8 augustus 2013, 13:55 uur
Fun Lovin' Criminals - Love Unlimited

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 8 augustus 1998
Hoogste notering: #14 (Tipparade)
Grote gruwelende gruwels, 1998!!!!

Alsof 1977 al geen behoorlijke kluif is...
Maar deze keer, vooral vanwege m'n nieuwe aanpak, valt er zowaar iets leuks uit te distilleren!
De beperking tot tipnotering zegt wat dit betreft genoeg.
Deze band heeft zowat patent op lekkere, luie grooves.
Ze staan niet bepaald bekend om hun veelzijdigheid, maar in bepaalde doses is dit prima te verhapstukken.
Waaronder dus ook deze Love Unlimited!
Fun Lovin' Criminals - Love Unlimited

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 8 augustus 1998
Hoogste notering: #14 (Tipparade)
Grote gruwelende gruwels, 1998!!!!

Alsof 1977 al geen behoorlijke kluif is...
Maar deze keer, vooral vanwege m'n nieuwe aanpak, valt er zowaar iets leuks uit te distilleren!

De beperking tot tipnotering zegt wat dit betreft genoeg.
Deze band heeft zowat patent op lekkere, luie grooves.
Ze staan niet bepaald bekend om hun veelzijdigheid, maar in bepaalde doses is dit prima te verhapstukken.
Waaronder dus ook deze Love Unlimited!

0
geplaatst: 8 augustus 2013, 22:09 uur
Fun Loving Criminals- Love Unlimited
Leuk voor zo lang het duurde, deze Fun Loving Criminals. Dit nummer is best goed eigenlijk.
Relax, goede vibe en leunend op een aantrekkelijke luie groove inderdaad.
Ach, het is niet bijster origineel, maar dit luistert lekker weg. (7)
Leuk voor zo lang het duurde, deze Fun Loving Criminals. Dit nummer is best goed eigenlijk.
Relax, goede vibe en leunend op een aantrekkelijke luie groove inderdaad.
Ach, het is niet bijster origineel, maar dit luistert lekker weg. (7)
0
geplaatst: 8 augustus 2013, 22:44 uur
Later ging FLC wat meer de latin-kant op. Best leuk, Loco was ook nog een supersingel. Onlangs heb ik nog het album waar dit opstaat gekocht. Voor een euro de 2cd-uitvoering. Maar moet nog luisteren. Destijds had ik aan de singles genoeg.
Tegenwoordig presenteert Huey zondagmiddag een programma bij bbc's 6music, een soort antikatershow met relaxte muziek uit de meest uiteenlopende genres.
Het nummer van Paul Parker kende ik nog niet, maar ik vind het wel erg lekker eigenlijk. Snap niet wat er fout aan zou moeten zijn, gewoon een goede discoplaat. En volgens mij ook nog gesampled door Lindstrom.
Tegenwoordig presenteert Huey zondagmiddag een programma bij bbc's 6music, een soort antikatershow met relaxte muziek uit de meest uiteenlopende genres.
Het nummer van Paul Parker kende ik nog niet, maar ik vind het wel erg lekker eigenlijk. Snap niet wat er fout aan zou moeten zijn, gewoon een goede discoplaat. En volgens mij ook nog gesampled door Lindstrom.
0
geplaatst: 9 augustus 2013, 23:35 uur
Bløf - Misschien Niet De Eeuwigheid

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 9 augustus 2003
Kwam binnen op: #29 (Tipparade) / #40 (Top 40)
Hoogste notering: #39 (Top 40)
Aantal weken: 3 (Tipparade) / 2 (Top 40)
Aantal punten: 3
De eeuwigheid had dit niet als we de chartrun mogen geloven, maar dit doet me echt veel en veel meer dan het neppe aanbod van de rest in die week.
Een ballad die nu eens lijkt te zijn gemaakt uit liefde voor muziek in plaats van vals sentiment.
De performance en de zang zijn raak en het is hier al duidelijk dat Bløf al een behoorlijke doorgroei meemaakt naar een nog volwassener geluid.
Bløf - Misschien Niet De Eeuwigheid

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 9 augustus 2003
Kwam binnen op: #29 (Tipparade) / #40 (Top 40)
Hoogste notering: #39 (Top 40)
Aantal weken: 3 (Tipparade) / 2 (Top 40)
Aantal punten: 3
De eeuwigheid had dit niet als we de chartrun mogen geloven, maar dit doet me echt veel en veel meer dan het neppe aanbod van de rest in die week.
Een ballad die nu eens lijkt te zijn gemaakt uit liefde voor muziek in plaats van vals sentiment.
De performance en de zang zijn raak en het is hier al duidelijk dat Bløf al een behoorlijke doorgroei meemaakt naar een nog volwassener geluid.
0
geplaatst: 10 augustus 2013, 10:49 uur
Zonder meer een mooi liedje. Tekstueel gelukkig wat minder hoogdravend, al zal ik nooit een fan worden van tekstschrijver Peter Slager.
Muzikaal mooi transparant gehouden. Relaxte feel en veel ruimte voor zanger Paskal, die deze melanchonie uitstekend brengt. (7,3)
Muzikaal mooi transparant gehouden. Relaxte feel en veel ruimte voor zanger Paskal, die deze melanchonie uitstekend brengt. (7,3)
0
geplaatst: 10 augustus 2013, 21:52 uur
Blue Cheer - Just A Little Bit

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 10 augustus 1968
Kwam binnen op: #9 (Tipparade)
Hoogste notering: #9 (Tipparade)
Aantal weken: 1
Kan ik me nog herinneren uit het 1968-topic vorig jaar.
Echt een geweldige plaat!
Naar mijn bescheiden mening nog een pak rauwer dan Summertime Blues en het bijbehorende Vincebus Eruptum-album.
Hoogtepunt voor mij is de tempowisseling in het midden waarna alle geldende regeltjes vervolgens uit het raam gedeponeerd worden en ik hou ook van de ongetwijfeld bluesy basis die hieraan ten grondslag ligt.
Hopende op een reeks jubelende reacties, uw gastheer Kaztor en z'n schatje Janice!
Blue Cheer - Just A Little Bit

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 10 augustus 1968
Kwam binnen op: #9 (Tipparade)
Hoogste notering: #9 (Tipparade)
Aantal weken: 1
Kan ik me nog herinneren uit het 1968-topic vorig jaar.
Echt een geweldige plaat!

Naar mijn bescheiden mening nog een pak rauwer dan Summertime Blues en het bijbehorende Vincebus Eruptum-album.
Hoogtepunt voor mij is de tempowisseling in het midden waarna alle geldende regeltjes vervolgens uit het raam gedeponeerd worden en ik hou ook van de ongetwijfeld bluesy basis die hieraan ten grondslag ligt.
Hopende op een reeks jubelende reacties, uw gastheer Kaztor en z'n schatje Janice!

* denotes required fields.