Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 22 juli 2013, 18:34 uur
Waarschijnlijk is dit echt de singleversie Luc. Albumversie is een stuk langer volgens mij.
0
Martial
geplaatst: 23 juli 2013, 11:42 uur
Focus - Tommy
Natuurlijk een juweeltje he?
Dit is zo de jaren 70 ten voeten uit en ja zeker één van de betere bands in Nederland!
Ik heb er een 9,5 voor over
Misschien een leuke tip voor de Focus liefhebbers is dit boek:

Natuurlijk een juweeltje he?
Dit is zo de jaren 70 ten voeten uit en ja zeker één van de betere bands in Nederland!
Ik heb er een 9,5 voor over

Misschien een leuke tip voor de Focus liefhebbers is dit boek:

0
geplaatst: 23 juli 2013, 13:46 uur
Yep. Auteur is ex muzikant Jaap van Eik, die natabene rond 1970 ook een blauwe Maandag bij de groep zat.
Die zag de bui al hangen betreft de moeilijke relatie tussen van Leer en Akkerman, naar eigen zeggen dus.
Die zag de bui al hangen betreft de moeilijke relatie tussen van Leer en Akkerman, naar eigen zeggen dus.
0
geplaatst: 23 juli 2013, 14:42 uur
Even snel...
De nieuwe Single Van De Dag is...
Kitty Grant - Glad To Know You

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 23 juli 1983
Kwam binnen op: #25 (Tipparade) / #30 (Top 40)
Hoogste notering: #19 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 5 (Top 40)
Aantal punten: 79
Heel aardig discodeuntje, al is de zang wat vlak.
Het is het goed gemaakte refrein dat blijft hangen.

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 23 juli 1983
Kwam binnen op: #25 (Tipparade) / #30 (Top 40)
Hoogste notering: #19 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 5 (Top 40)
Aantal punten: 79
Heel aardig discodeuntje, al is de zang wat vlak.
Het is het goed gemaakte refrein dat blijft hangen.
0
geplaatst: 23 juli 2013, 18:23 uur
Toch vreemd dat dit de Top 40 bereikt heeft en het origineel van Chas Jankel niet en dat toch die laatste ik me wel kan herinneren uit mijn jeugd en deze niet.
Maarja, dat is ook zo bij de Ai No Corrida door Quincy Jones, die succesvoller was, maar ik herinner me alleen de versie van Chas Jankel. Zal de invloed van de Avondspits wel zijn geweest.
Maarja, dat is ook zo bij de Ai No Corrida door Quincy Jones, die succesvoller was, maar ik herinner me alleen de versie van Chas Jankel. Zal de invloed van de Avondspits wel zijn geweest.

0
geplaatst: 23 juli 2013, 21:31 uur
Jeugdsentiment en liep er niet mee weg toen maar is wel een 6 waard.
0
geplaatst: 23 juli 2013, 23:28 uur
Kitty Grant- Glad To Know You
Lekkere swinger. Heel disco en een aanstekelijk refeintje.
Orgeltje is ook erg fijn.
Jammer dat ze geen betere zangeres konden vinden. De zang is ronduit zwak.
Kom ik uit op een 6,2.
Lekkere swinger. Heel disco en een aanstekelijk refeintje.
Orgeltje is ook erg fijn.
Jammer dat ze geen betere zangeres konden vinden. De zang is ronduit zwak.
Kom ik uit op een 6,2.
0
Martial
geplaatst: 24 juli 2013, 13:53 uur
Kitty Grant- Glad To Know You
Het is even omschakelen na Focus
maar Glad To Know You vind ik een beetje een 12 in een dozijn nummer en over de zang nog maar te zwijgen, redelijk nummer maar ook niet meer dan dat.
Cijfer: 5
Het is even omschakelen na Focus
maar Glad To Know You vind ik een beetje een 12 in een dozijn nummer en over de zang nog maar te zwijgen, redelijk nummer maar ook niet meer dan dat.Cijfer: 5
0
geplaatst: 24 juli 2013, 14:24 uur
Om het even voor de vlakke zang van Kitty op te nemen: het meeste wat uit de stal van the Blockheads kwam is natuurlijk vlak gezongen, dus moet je dat respecteren bij een coverversie 

0
geplaatst: 24 juli 2013, 14:31 uur
Klatsch! - Oh Boy

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 24 juli 1993
Kwam binnen op: #26 (Tipparade) / #32 (Top 40)
Hoogste notering: #13 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 6 (Top 40)
Aantal punten: 121
Lekker zomers house-deuntje, meer eigenlijk ook niet.
Ik had ook eigenlijk niet veel meer keus. AC/DC en Queen (Freddie) hadden we laatst nog en de rest van het aanbod vind ik ook niet bepaald om naar huis te mailen.
Klatsch! - Oh Boy

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 24 juli 1993
Kwam binnen op: #26 (Tipparade) / #32 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 6 (Top 40)
Aantal punten: 121
Lekker zomers house-deuntje, meer eigenlijk ook niet.
Ik had ook eigenlijk niet veel meer keus. AC/DC en Queen (Freddie) hadden we laatst nog en de rest van het aanbod vind ik ook niet bepaald om naar huis te mailen.
0
geplaatst: 24 juli 2013, 14:36 uur
Geweldig nummer 
God Save The Queer was ook een fantastische plaat van ze, met dezelfde sample als die Chemical Brothers een paar jaar later zouden gebruiken voor Out of Control
De twee heren hier achter hebben sowieso erg veel hits gescoord in die tijd, ook als The Goodmen (Give It Up, later nog gesampled door Simply Red) en Rene et Gaston (Valle de Larmes is wellicht de grootste It/Roxy-klassieker).

God Save The Queer was ook een fantastische plaat van ze, met dezelfde sample als die Chemical Brothers een paar jaar later zouden gebruiken voor Out of Control
De twee heren hier achter hebben sowieso erg veel hits gescoord in die tijd, ook als The Goodmen (Give It Up, later nog gesampled door Simply Red) en Rene et Gaston (Valle de Larmes is wellicht de grootste It/Roxy-klassieker).
0
geplaatst: 24 juli 2013, 14:37 uur
Klatsch! - Oh Boy
Tja, niet echt heel bijzonder. Leuk als achtergrondmuziekje bij watersportbeelden in het programma van Floortje Dessing ofzo.
Waarschijnlijk lekker in een mix, maar op zichzelf stelt het niet zoveel voor.
Tja, niet echt heel bijzonder. Leuk als achtergrondmuziekje bij watersportbeelden in het programma van Floortje Dessing ofzo.
Waarschijnlijk lekker in een mix, maar op zichzelf stelt het niet zoveel voor.
0
geplaatst: 24 juli 2013, 22:10 uur
Klatsch ! - Oh Boy
Voorop gesteld, dit nummer dat 20 jaar oud is heeft een soort van tijdloze frisheid. Zeker niet gedateerd.
Het nummer steekt goed inelkaar, maar ik kan er niet voor warm lopen. Toch wat te oppervlakkig.
Typische clubhouse om lekker uit de plaat te gaan op de dansvloer.(dj's wisten er vast wel raad mee om dit te remixen) maar dat is het dan wel. ( 6)
Voorop gesteld, dit nummer dat 20 jaar oud is heeft een soort van tijdloze frisheid. Zeker niet gedateerd.
Het nummer steekt goed inelkaar, maar ik kan er niet voor warm lopen. Toch wat te oppervlakkig.
Typische clubhouse om lekker uit de plaat te gaan op de dansvloer.(dj's wisten er vast wel raad mee om dit te remixen) maar dat is het dan wel. ( 6)
0
geplaatst: 25 juli 2013, 14:30 uur
Mika - We Are Golden
-543973.jpg)
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 25 juli 2009
Kwam binnen op: #24 (Tipparade) / #39 (Top 40)
Hoogste notering: #20 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 9 (Top 40)
Aantal punten: 119
Ik was 'm alweer kwijt, maar ik vind het al met al nog wel een leuk nummer, al heeft Mika inmiddels wat afgedaan bij het grote publiek.
Het leuke van een liedje als dit is dat het gewoon lekker luchtig klinkt, zonder enige pretenties.
Ik realiseer me nu overigens dat ik het tegenwoordig beter verdraag als toen.
Mika - We Are Golden
-543973.jpg)
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 25 juli 2009
Kwam binnen op: #24 (Tipparade) / #39 (Top 40)
Hoogste notering: #20 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 9 (Top 40)
Aantal punten: 119
Ik was 'm alweer kwijt, maar ik vind het al met al nog wel een leuk nummer, al heeft Mika inmiddels wat afgedaan bij het grote publiek.
Het leuke van een liedje als dit is dat het gewoon lekker luchtig klinkt, zonder enige pretenties.
Ik realiseer me nu overigens dat ik het tegenwoordig beter verdraag als toen.
0
geplaatst: 25 juli 2013, 20:32 uur
Mika- We Are Golden
Mika..... tja, goede zanger, kan veel met zijn stem Maar is dat genoeg ?
Het is geen heel verkeerd liedje. Opgetogen en meezingerig met bepaalde aardige wendingen, maar geen hoogvlieger.
Leuke openingstune (refein) voor een jeugdserie of zo.
Leuk, meer niet. (6,3)
Mika..... tja, goede zanger, kan veel met zijn stem Maar is dat genoeg ?
Het is geen heel verkeerd liedje. Opgetogen en meezingerig met bepaalde aardige wendingen, maar geen hoogvlieger.
Leuke openingstune (refein) voor een jeugdserie of zo.
Leuk, meer niet. (6,3)
0
geplaatst: 25 juli 2013, 20:38 uur
Aardig liedje vooral door het ritme en de orgel maar de magere en vlakke zang doet er afbreuk aan.
Cijfer: 5,5
Klatsch! - Oh Boy
Zeker niet slecht in elkaar gestoken maar veel kan ik hier ook niet mee. Toch wat te repitief waardoor het na een tijd begint te vervelen, is meer goed als achtergrondmuziek.
Mika - We Are Golden
Ook dit reken ik tot de categorie aardig en een prima stem heeft hij zeker maar zijn vorige hits waren beter.
Cijfer: 6
Aardig liedje vooral door het ritme en de orgel maar de magere en vlakke zang doet er afbreuk aan.
Klatsch! - Oh Boy
Zeker niet slecht in elkaar gestoken maar veel kan ik hier ook niet mee. Toch wat te repitief waardoor het na een tijd begint te vervelen, is meer goed als achtergrondmuziek.
Mika - We Are Golden
Ook dit reken ik tot de categorie aardig en een prima stem heeft hij zeker maar zijn vorige hits waren beter.
Cijfer: 6
0
geplaatst: 26 juli 2013, 22:34 uur
The Pebbles - Incredible George

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 26 juli 1969
Kwam binnen op: #20 (Tipparade)
Hoogste notering: #20 (Tipparade)
Aantal weken: 1 (Tipparade)
Aantal punten: -
Zeer obscuur liedje van onze zuiderburen.
Het klinkt wat ouderwets, maar dan op een leuke manier.
Bovenal klinkt het ongedwongen op een Move-achtige manier.
Past zeker wel bij het huidige weertype, deze zomerse muziek!
The Pebbles - Incredible George

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 26 juli 1969
Kwam binnen op: #20 (Tipparade)
Hoogste notering: #20 (Tipparade)
Aantal weken: 1 (Tipparade)
Zeer obscuur liedje van onze zuiderburen.
Het klinkt wat ouderwets, maar dan op een leuke manier.
Bovenal klinkt het ongedwongen op een Move-achtige manier.
Past zeker wel bij het huidige weertype, deze zomerse muziek!

0
geplaatst: 27 juli 2013, 10:27 uur
The Pebbles- Incredeble George
Klinkt heel brits. Vrolijk en inderdaad wat Moveachtig. Lekker nummer om de dag mee te starten (in mijn geval
Ook deze had ik nog nooit gehoord. Had best een hitje mogen zijn. (7,2)
Klinkt heel brits. Vrolijk en inderdaad wat Moveachtig. Lekker nummer om de dag mee te starten (in mijn geval

Ook deze had ik nog nooit gehoord. Had best een hitje mogen zijn. (7,2)
0
geplaatst: 27 juli 2013, 10:48 uur
Ja, ik sluit me bij jullie aan. Hier word ik ook vrolijk van, fijn pretentieloos liedje.
0
geplaatst: 27 juli 2013, 21:25 uur
10CC - The Wallstreet Shuffle

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 27 juli 1974
Kwam binnen op: #28 (Tipparade) / #24 (Top 40)
Hoogste notering: #1 (Top 40)
Aantal weken: 3 (Tipparade) / 14 (Top 40)
Aantal punten: 439
Een nummer van zo'n kaliber dat dergelijke resultaten behaalt in de Top 40, daar kan ik me nu echt niets meer bij voorstellen.
Het is eigenlijk een soort van ultiem popliedje, maar dan wel een met een cynisch randje (op een grappige manier) en een ijzersterk arrangement dat verraadt dat 10CC wel meer was dan het bandje van Dreadlock Holiday.
Ook een mooie gelegenheid natuurlijk om het heerlijke album Sheet Music aan te raden, het liefst als onderdeel van dit pretpakket!

"For those who like their pop progressive and spiked with silliness, these two 10cc albums are essential listening, and the best place to hear them is on this exemplary reissue."
10CC - The Wallstreet Shuffle

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 27 juli 1974
Kwam binnen op: #28 (Tipparade) / #24 (Top 40)
Hoogste notering: #1 (Top 40)
Aantal weken: 3 (Tipparade) / 14 (Top 40)
Aantal punten: 439
Een nummer van zo'n kaliber dat dergelijke resultaten behaalt in de Top 40, daar kan ik me nu echt niets meer bij voorstellen.
Het is eigenlijk een soort van ultiem popliedje, maar dan wel een met een cynisch randje (op een grappige manier) en een ijzersterk arrangement dat verraadt dat 10CC wel meer was dan het bandje van Dreadlock Holiday.
Ook een mooie gelegenheid natuurlijk om het heerlijke album Sheet Music aan te raden, het liefst als onderdeel van dit pretpakket!

"For those who like their pop progressive and spiked with silliness, these two 10cc albums are essential listening, and the best place to hear them is on this exemplary reissue."
0
geplaatst: 27 juli 2013, 21:53 uur
10CC- The Wallstreet Shuffel
Ijzersterk nummer. Wellicht overbodig om weer eens aan te stippen, maar 10CC bezat de gave om slimme bedenksels om te bouwen tot iets mainstreams en dat is met deze song natuurlijk geweldig gelukt.
De albums in den beginne bevatten natuurlijk weirder werk, maar buitengewoon knap gefabriceerd en een lust voor het oor.
Zie het pretpakket van onze kaztor.
Oh ja, een 9.
Ijzersterk nummer. Wellicht overbodig om weer eens aan te stippen, maar 10CC bezat de gave om slimme bedenksels om te bouwen tot iets mainstreams en dat is met deze song natuurlijk geweldig gelukt.
De albums in den beginne bevatten natuurlijk weirder werk, maar buitengewoon knap gefabriceerd en een lust voor het oor.
Zie het pretpakket van onze kaztor.

Oh ja, een 9.
0
geplaatst: 28 juli 2013, 00:11 uur
Geweldig nummer.
Klinkt nog steeds even fris en helder.
Definitieve jaren70-popmuziek en onvergetelijk refrein met lekkere gitaar.
Leuke breakjes.
Bonafide jaren 70-klassieker.
Cijfer 9,5.
Ja, ik ben er weer.
Klinkt nog steeds even fris en helder.
Definitieve jaren70-popmuziek en onvergetelijk refrein met lekkere gitaar.
Leuke breakjes.
Bonafide jaren 70-klassieker.
Cijfer 9,5.
Ja, ik ben er weer.
0
geplaatst: 28 juli 2013, 20:44 uur
Herman Brood & His Wild Romance - My Girl

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 28 juli 1984
Kwam binnen op: #25 (Tipparade)
Hoogste notering: #4 (Tipparade)
Aantal weken: 6
Leuke herinterpretatie van Smokey Robinson's liedje.
De productie is wat strak voor een rockband, maar ik kan me er geen buil aan vallen.
Herman Brood & His Wild Romance - My Girl

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 28 juli 1984
Kwam binnen op: #25 (Tipparade)
Hoogste notering: #4 (Tipparade)
Aantal weken: 6
Leuke herinterpretatie van Smokey Robinson's liedje.
De productie is wat strak voor een rockband, maar ik kan me er geen buil aan vallen.
0
geplaatst: 28 juli 2013, 23:34 uur
Herman Brood & His Wild Romance- My Girl
Het waren niet meer echt de hoogtijdagen voor Brood in ''84'' maar hij bracht toch regelmatig wat uit.
Deze Smokey Robinson song is degelijk gebracht, maar een tikkie plichtmatig.
Ik mis toch de gepassioneerde speedy stijl die hij en zijn Wild Romance zo goed hanteerde in de 70's
Helemaal niet verkeerd gedaan, verre van slecht (goeie riffs) maar dit behoort niet tot Brood's memorabele werkjes. (6,5)
Het waren niet meer echt de hoogtijdagen voor Brood in ''84'' maar hij bracht toch regelmatig wat uit.
Deze Smokey Robinson song is degelijk gebracht, maar een tikkie plichtmatig.
Ik mis toch de gepassioneerde speedy stijl die hij en zijn Wild Romance zo goed hanteerde in de 70's
Helemaal niet verkeerd gedaan, verre van slecht (goeie riffs) maar dit behoort niet tot Brood's memorabele werkjes. (6,5)
0
geplaatst: 29 juli 2013, 11:54 uur
Nance - Love Is...

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 29 juli 1995
Kwam binnen op: #28 (Tipparade) / #32 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 7 (Top 40)
Aantal punten: 127
Als ik het goed heb was ze van de act Twenty 4 Seven, maar we kennen haar vooral als tv-presentatrice.
Love Is... vind ik nog steeds een leuk nummer om te horen. Het is weliswaar heel veilig, maar het heeft een fijne, zomerse niets-aan-de-hand-sfeer. Een echte guilty pleasure.
Nance - Love Is...

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 29 juli 1995
Kwam binnen op: #28 (Tipparade) / #32 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 7 (Top 40)
Aantal punten: 127
Als ik het goed heb was ze van de act Twenty 4 Seven, maar we kennen haar vooral als tv-presentatrice.
Love Is... vind ik nog steeds een leuk nummer om te horen. Het is weliswaar heel veilig, maar het heeft een fijne, zomerse niets-aan-de-hand-sfeer. Een echte guilty pleasure.
* denotes required fields.