Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 10 augustus 2013, 23:17 uur
Blue Cheer- Just A Little Bit
Een heerlijke bak herrie uit mijn geboortejaar en maand !
Blue Cheer was toendertijd één van de ruigste bands van die tijd. Vuig, eigenzinnig en tegendraads.
Ritmisch vliegt het alle kanten uit en het gitaarwerk is bewust smerig. Versterker op 10 en gaan met die banaan.
Zang past er perfect bij.
Zeer zeker een 8.
Een heerlijke bak herrie uit mijn geboortejaar en maand !
Blue Cheer was toendertijd één van de ruigste bands van die tijd. Vuig, eigenzinnig en tegendraads.
Ritmisch vliegt het alle kanten uit en het gitaarwerk is bewust smerig. Versterker op 10 en gaan met die banaan.
Zang past er perfect bij.
Zeer zeker een 8.
0
geplaatst: 11 augustus 2013, 00:40 uur
0
geplaatst: 11 augustus 2013, 13:43 uur
De nieuwe Single Van De Dag is...
Peaches & Herb - We've Got Love

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 11 augustus 1979
Kwam binnen op: #28 (Tipparade) / #35 (Top 40)
Hoogste notering: #21 (Top 40)
Aantal weken: 3 (Tipparade) / 6 (Top 40)
Aantal punten: 72
Misschien wat eenvoudig en een tikkeltje klef in de uitvoering, maar verder een alleraardigst, sympathiek liedje dat net wat meer naar soulmuziek dan disco neigt.

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 11 augustus 1979
Kwam binnen op: #28 (Tipparade) / #35 (Top 40)
Hoogste notering: #21 (Top 40)
Aantal punten: 72
Misschien wat eenvoudig en een tikkeltje klef in de uitvoering, maar verder een alleraardigst, sympathiek liedje dat net wat meer naar soulmuziek dan disco neigt.
0
geplaatst: 11 augustus 2013, 18:58 uur
Dit is toch het zelfde duo van het hitje Reunited ?....... Dacht het wel.
kaztor raakt aardig de kern met zijn commentaar. Ik ben het er ook wel mee eens.
Leuk springerig en vrolijk. Met name door de stemmen van dit duo gaat het ook wat meer de soulkant op.
Niet urgent of baanbrekend, maar gewoon een aardig liedje uit die tijd. (6,5)
Dit is toch het zelfde duo van het hitje Reunited ?....... Dacht het wel.
kaztor raakt aardig de kern met zijn commentaar. Ik ben het er ook wel mee eens.
Leuk springerig en vrolijk. Met name door de stemmen van dit duo gaat het ook wat meer de soulkant op.
Niet urgent of baanbrekend, maar gewoon een aardig liedje uit die tijd. (6,5)
0
geplaatst: 13 augustus 2013, 20:53 uur
De Single Van Gisteren was...
Paul McCartney - This One

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 12 augustus 1989
Kwam binnen op: #26 (Tipparade)
Hoogste notering: #11 (Tipparade)
Aantal weken: 5
Aantal punten: -
My Brave Face werd de hit, maar deze geflopte(!) tweede single van het album Flowers In The Dirt hoor ik net iets liever.
Paul laat andermaal horen een stijlvolle songsmid te zijn, ditmaal in een vakkundig gemaakt popliedje dat totaal geen gimmicks nodig heeft om te kunnen overtuigen.
De productie klinkt misschien wat flets (zoals het album zelf), maar ik vind niet dat het iets afdoet van de kwaliteit.
------
De Single Van Vandaag is...
Shampoo - Trouble

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 13 augustus 1994
Kwam binnen op: #30 (Tipparade) / #33 (Top 40)
Hoogste notering: #20 (Top 40)
Aantal punten: 82
Onze kleine paarse dwerg uit Minneapolis heeft nogal wat moeite met het exploiteren van z'n muziek op het internet, andere binnenkomers doen me weinig tot niets, dus kom ik uit bij dit leuke stampertje van Shampoo dat nog steeds fris en frivool klinkt.
'It's catchy and it's fun, it sticks in your head and it won't leave and it still works after all these years'zegt m'n lieve schatje hier. Daar hoef ik niets aan toe te voegen. Fijn plaatje.
Paul McCartney - This One

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 12 augustus 1989
Hoogste notering: #11 (Tipparade)
My Brave Face werd de hit, maar deze geflopte(!) tweede single van het album Flowers In The Dirt hoor ik net iets liever.
Paul laat andermaal horen een stijlvolle songsmid te zijn, ditmaal in een vakkundig gemaakt popliedje dat totaal geen gimmicks nodig heeft om te kunnen overtuigen.
De productie klinkt misschien wat flets (zoals het album zelf), maar ik vind niet dat het iets afdoet van de kwaliteit.
------
Shampoo - Trouble

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 13 augustus 1994
Kwam binnen op: #30 (Tipparade) / #33 (Top 40)
Hoogste notering: #20 (Top 40)
Aantal punten: 82
Onze kleine paarse dwerg uit Minneapolis heeft nogal wat moeite met het exploiteren van z'n muziek op het internet, andere binnenkomers doen me weinig tot niets, dus kom ik uit bij dit leuke stampertje van Shampoo dat nog steeds fris en frivool klinkt.
'It's catchy and it's fun, it sticks in your head and it won't leave and it still works after all these years'zegt m'n lieve schatje hier. Daar hoef ik niets aan toe te voegen. Fijn plaatje.

0
geplaatst: 13 augustus 2013, 21:10 uur
Paul McCartney- This One
Gewoon een prima liedje. In een periode gemaakt dat Paul geleidelijk zijn oude vorm weer aan het terugkrijgen was.
Supermelodieus en pakkend op een manier zoals hij alleen dat kan.
Ik vind dit ook een sterker liedje dan My Brave Face.
Ik had het nog wel willen zien als dit als 1e single uitgebracht zou worden. (
Shampoo- Trouble
Soort van Highschool pop met een leuke rap en een grappig refein. Echt zo'n liedje wat in je hoofd blijft zitten. Lekker gitaarrifje trouwens. ( 6,8)
Gewoon een prima liedje. In een periode gemaakt dat Paul geleidelijk zijn oude vorm weer aan het terugkrijgen was.
Supermelodieus en pakkend op een manier zoals hij alleen dat kan.
Ik vind dit ook een sterker liedje dan My Brave Face.
Ik had het nog wel willen zien als dit als 1e single uitgebracht zou worden. (

Shampoo- Trouble
Soort van Highschool pop met een leuke rap en een grappig refein. Echt zo'n liedje wat in je hoofd blijft zitten. Lekker gitaarrifje trouwens. ( 6,8)
0
geplaatst: 13 augustus 2013, 22:17 uur
Paul Parker - Right On Target
Zopas gehoord in het 1982-topic. Disco dat singt als een trein door de baslijn. Draai ik niet vaak maar prima dansvloervoer.
Cijfer: 7
Fun Lovin' Criminals - Love Unlimited
Een ode aan Barry White en het klinkt er ook naar, zwoele relaxte softsoul (of in dit geval softhiphop).
Bløf - Misschien Niet De Eeuwigheid
Ik ben geen fan van Bløf maar dit vind ik goed te doen. De overdreven pathos en bombast waaraan Bløf zich vaak zondigt is hier gelukkig achterwege gelaten en je krijg een gevoelig en mooi liedje.
Cijfer: 7,5
Blue Cheer - Just A Little Bit
Klinkt opmerkelijk ruig voor die tijd met smerig gitaarwerk. Ook erg opwindend met verrassende tempowisselingen.
Cijfer: 8
Ik sluit mij aan bij kazor en bikkel2, een tikkeltje klef maar mooie stemmen.
Cijfer: 6,5
Paul McCartney- This One
Een eenvoudig nummer dat productioneel beter kad gekund maar toch aardig en net niet melig.
Shampoo - Trouble
Leuk en grappig liedje dat je niet meer hoort, klinkt fris en frivool.
Zopas gehoord in het 1982-topic. Disco dat singt als een trein door de baslijn. Draai ik niet vaak maar prima dansvloervoer.
Fun Lovin' Criminals - Love Unlimited
Een ode aan Barry White en het klinkt er ook naar, zwoele relaxte softsoul (of in dit geval softhiphop).
Bløf - Misschien Niet De Eeuwigheid
Ik ben geen fan van Bløf maar dit vind ik goed te doen. De overdreven pathos en bombast waaraan Bløf zich vaak zondigt is hier gelukkig achterwege gelaten en je krijg een gevoelig en mooi liedje.
Blue Cheer - Just A Little Bit
Klinkt opmerkelijk ruig voor die tijd met smerig gitaarwerk. Ook erg opwindend met verrassende tempowisselingen.
Ik sluit mij aan bij kazor en bikkel2, een tikkeltje klef maar mooie stemmen.
Paul McCartney- This One
Een eenvoudig nummer dat productioneel beter kad gekund maar toch aardig en net niet melig.
Shampoo - Trouble
Leuk en grappig liedje dat je niet meer hoort, klinkt fris en frivool.
0
geplaatst: 14 augustus 2013, 16:47 uur
Paul McCartney krijgt overigens een 7,3. Smiley geplaatst i.p.v cijfer.
Drie dagen 4.30 opstaan....... dan krijg je dat.
Drie dagen 4.30 opstaan....... dan krijg je dat.

0
geplaatst: 14 augustus 2013, 17:26 uur
Je had het eerst een 8 gegeven. Een 8 met een haakje erachter wordt namelijk die smilie. Als je zo vroeg opstaat, geniet je blijkbaar ook net wat meer van de muziek. 

0
geplaatst: 14 augustus 2013, 17:39 uur
Arrie schreef:
Je had het eerst een 8 gegeven. Een 8 met een haakje erachter wordt namelijk die smilie. Als je zo vroeg opstaat, geniet je blijkbaar ook net wat meer van de muziek.
Stemmingswisselingen.

0
geplaatst: 14 augustus 2013, 21:44 uur
Outkast - Roses

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 14 augustus 2004
Kwam binnen op: #25 (Tipparade) / #34 (Top 40)
Hoogste notering: #22 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 9 (Top 40)
Aantal punten: 123
The Outkast hebben altijd wel vermakelijke singles gehad, al is het alweer een hele tijd geleden sinds ze in de Top 40 hebben gestaan.
Deze Roses werd een hit toen Hey Ya aan een revanche bezig was.
Het is eigenlijk heel anders dan die single, maar niet minder aanstekelijk.
Moet gezegd worden dat de clip-versie de flow er behoorlijk uithaalt.
Outkast - Roses

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 14 augustus 2004
Kwam binnen op: #25 (Tipparade) / #34 (Top 40)
Hoogste notering: #22 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 9 (Top 40)
Aantal punten: 123
The Outkast hebben altijd wel vermakelijke singles gehad, al is het alweer een hele tijd geleden sinds ze in de Top 40 hebben gestaan.
Deze Roses werd een hit toen Hey Ya aan een revanche bezig was.
Het is eigenlijk heel anders dan die single, maar niet minder aanstekelijk.
Moet gezegd worden dat de clip-versie de flow er behoorlijk uithaalt.
0
geplaatst: 14 augustus 2013, 21:47 uur
kaztor schreef:
Zijn al een tijdje uit elkaar, althans, officieel wellicht niet, maar zijn allebei druk bezig met een solocarriere.
0
geplaatst: 14 augustus 2013, 21:54 uur
Overigens waren Hey Ya! en Roses eigenlijk al Andre 3000 solo.
0
geplaatst: 15 augustus 2013, 11:13 uur
Outkast- Roses
In dit genre (wat niet echt mijn ding is) een absolute opsteker. Heel naturel, funky en de knauwige zang is treffend. Goed refein. Clipje is leuk, maar het nummer duurt hier door wat erg lang.
In dit genre (wat niet echt mijn ding is) een absolute opsteker. Heel naturel, funky en de knauwige zang is treffend. Goed refein. Clipje is leuk, maar het nummer duurt hier door wat erg lang.
0
geplaatst: 18 augustus 2013, 21:12 uur
De Single Van 15 augustus was...
Chad & Jeremy - A Summer Song

Datum van binnenkomst in de US Billboard Singles: 15 augustus 1964
Kwam binnen op: #97
Hoogste notering: #7
Aantal weken: 14
Verrassend leuk zomerliedje dat nogal een Byrds-sound heeft.
De wat nette samenzang gaat hier wonderwel samen met een frivool arrangement dat geen spat verouderd lijkt.
----
De Single Van 16 augustus was...
Jim Croce - I Got A Name

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 16 augustus 1975
Kwam binnen op: #18 (Tipparade) / #28 (Top 40)
Hoogste notering: #25 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 3 (Top 40)
Aantal punten: 31
Ik krijg hier echt een goed gevoel bij.
Veel folkmuziek komt wat leeg op me over, maar deze man weet het fenomenaal te brengen.
Dit is diepgaand, eerlijk en muzikaal op een zeer hoog peil.
Uitstekende plaat!
-----
Mainframe - 5 Minutes

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 17 augustus 1985
Kwam binnen op: #22 (Tipparade) / #39 (Top 40)
Hoogste notering: #32 (Top 40)
Aantal weken: 3 (Tipparade) / 4 (Top 40)
Aantal punten: 17
Weliswaar wat volgepropt met allerhande productionele foefjes en daardoor nogal druk, maar toch vind ik het werken. Het is de drive die het 'm hier doet en het enthousiasme.
Muzikaal hangt het wat tussen Frankie Goes To Hollywood en Duran Duran in.
Leuk om weer 'ns te horen!
Wat laatstgenoemde band betreft...
-------
De Single Van De Dag is...
Duran Duran - Violence Of Summer (Love's Taking Over)

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 18 augustus 1990
Kwam binnen op: #28 (Tipparade)
Hoogste notering: #12 (Tipparade)
Aantal weken: 4
Tja, een lead-off single van een Duran Duran-album (Liberty) die de Top 40 niet inkomt... Dat moest toen hebben aangevoeld als een noviteit.
En dan vraag je je af 'Waar ligt het aan?'....
Volgens mij valt het best te verklaren.
Het klinkt wat kaal, haast spartaans, in de uitvoering.
Werden de voorafgaande singles nog wat opgeleukt met funkinvloeden en/of productioneel stuntwerk, daarvan is op deze single geen sprake, alsof de band bewust wat afstand doet van hun succes.
Maar om het nou van compilaties te weren...
Ik vind deze aanpak wel lekker klinken. Het heeft iets brutaals en het heeft een aanstekelijke energie.
Het is alleen niet de knuffelberenband die men toen gewend was.

Datum van binnenkomst in de US Billboard Singles: 15 augustus 1964
Kwam binnen op: #97
Hoogste notering: #7
Aantal weken: 14
Verrassend leuk zomerliedje dat nogal een Byrds-sound heeft.
De wat nette samenzang gaat hier wonderwel samen met een frivool arrangement dat geen spat verouderd lijkt.
----
De Single Van 16 augustus was...
Jim Croce - I Got A Name

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 16 augustus 1975
Kwam binnen op: #18 (Tipparade) / #28 (Top 40)
Hoogste notering: #25 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 3 (Top 40)
Aantal punten: 31
Ik krijg hier echt een goed gevoel bij.
Veel folkmuziek komt wat leeg op me over, maar deze man weet het fenomenaal te brengen.
Dit is diepgaand, eerlijk en muzikaal op een zeer hoog peil.
Uitstekende plaat!

-----
Mainframe - 5 Minutes

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 17 augustus 1985
Kwam binnen op: #22 (Tipparade) / #39 (Top 40)
Aantal weken: 3 (Tipparade) / 4 (Top 40)
Aantal punten: 17
Weliswaar wat volgepropt met allerhande productionele foefjes en daardoor nogal druk, maar toch vind ik het werken. Het is de drive die het 'm hier doet en het enthousiasme.
Muzikaal hangt het wat tussen Frankie Goes To Hollywood en Duran Duran in.
Leuk om weer 'ns te horen!
Wat laatstgenoemde band betreft...
-------

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 18 augustus 1990
Hoogste notering: #12 (Tipparade)
Tja, een lead-off single van een Duran Duran-album (Liberty) die de Top 40 niet inkomt... Dat moest toen hebben aangevoeld als een noviteit.
En dan vraag je je af 'Waar ligt het aan?'....
Volgens mij valt het best te verklaren.
Het klinkt wat kaal, haast spartaans, in de uitvoering.
Werden de voorafgaande singles nog wat opgeleukt met funkinvloeden en/of productioneel stuntwerk, daarvan is op deze single geen sprake, alsof de band bewust wat afstand doet van hun succes.
Maar om het nou van compilaties te weren...

Ik vind deze aanpak wel lekker klinken. Het heeft iets brutaals en het heeft een aanstekelijke energie.
Het is alleen niet de knuffelberenband die men toen gewend was.
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 14:04 uur
Chad & Jeremy- A Summer Song.
Ietwat gezapig, erg netjes vastgelegd, maar het heeft wel iets charmants. Samanzang is fraai.
Smaakvol gearrangeerd. (6,5)
Jim Croce- I Got A Name
De betreurde Jim Croce. Hard op weg om een grote te worden. Een fatale vliegtuigcrash verhinderde dat helaas.
Americana op zijn best. Heel pakkend en wat een geweldige stem. (8,2)
Mainframe- 5 Minutes
Lekkere song. Ik kon het vaagjes, maar was grotendeels uit mijn geheugen verdwenen.
Helemaal van die tijd, maar eigenzinnig genoeg om nog steeds te blijven boeien. Goede vibe heeft dit liedje.
Ben wel benieuwd geworden naar meer van dit Mainframe. Als het er is tenminste. ( 7,7)
Duran Duran- Violence Of Summer (Love's Taking Over)
De nadagen van Duran Duran waren begonnen, maar dit is een puike song.
Over de hele linie boeiend. Coupletten en refein sluiten naadloos op elkaar aan en het lijkt bewust wat soberder gehouden.
Produktie is wat steriel, maar laten we dat op de tijdsgeest houden. (7,8)
Ietwat gezapig, erg netjes vastgelegd, maar het heeft wel iets charmants. Samanzang is fraai.
Smaakvol gearrangeerd. (6,5)
Jim Croce- I Got A Name
De betreurde Jim Croce. Hard op weg om een grote te worden. Een fatale vliegtuigcrash verhinderde dat helaas.
Americana op zijn best. Heel pakkend en wat een geweldige stem. (8,2)
Mainframe- 5 Minutes
Lekkere song. Ik kon het vaagjes, maar was grotendeels uit mijn geheugen verdwenen.
Helemaal van die tijd, maar eigenzinnig genoeg om nog steeds te blijven boeien. Goede vibe heeft dit liedje.
Ben wel benieuwd geworden naar meer van dit Mainframe. Als het er is tenminste. ( 7,7)
Duran Duran- Violence Of Summer (Love's Taking Over)
De nadagen van Duran Duran waren begonnen, maar dit is een puike song.
Over de hele linie boeiend. Coupletten en refein sluiten naadloos op elkaar aan en het lijkt bewust wat soberder gehouden.
Produktie is wat steriel, maar laten we dat op de tijdsgeest houden. (7,8)
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 20:06 uur
Different Gear vs The Police - When The World Is Running Down (You Can't Go Wrong)

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 19 augustus 2000
Hoogste notering: #16 (Tipparade)
Ik wist absoluut niet wat ik moest kiezen, maar dit lijkt me een interessante, alleen al omdat het een Police-nummer is en recentelijk is nog iets soortgelijks gedaan met Voices Inside My Head (niet geheel ontoevallig van hetzelfde album Zenyatta Mondatta).
Mij ontgaat het nut nogal, maar voor wie er plezier aan beleeft...
Different Gear vs The Police - When The World Is Running Down (You Can't Go Wrong)

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 19 augustus 2000
Hoogste notering: #16 (Tipparade)
Ik wist absoluut niet wat ik moest kiezen, maar dit lijkt me een interessante, alleen al omdat het een Police-nummer is en recentelijk is nog iets soortgelijks gedaan met Voices Inside My Head (niet geheel ontoevallig van hetzelfde album Zenyatta Mondatta).
Mij ontgaat het nut nogal, maar voor wie er plezier aan beleeft...

0
geplaatst: 19 augustus 2013, 21:10 uur
Outkast - Roses
Grappig nummer en dito clip al duurt die te lang. Het refrein is leuk en blijft hangen. Outkast had overigens wel een aantal leuke hits achter hun naam.
Een beetje Everly Brothers-achtig maar minder trefzeker. Toch een aardig nummer maar een tikkeltje te braaf.
Jim Croce - I Got A Name
Hij had een grote singer-songwriter kunnen zijn maar een vliegtuigongeval stak daar een stokje tussen. Pakkend, eerlijk en sober.
Cijfer: 8,5
Mainframe - 5 Minutes
Dit herinner ik mij nog vaag, je hoort het nu niet meer. Het klinkt enigszins eigenzinnig maar de typische blikkerige, mechanische sound van die tijd doet afbreuk aan dit nummer.
Cijfer: 5,5
Uit hun nadagen, de single evenals het album Liberty werd een commerciële flop. Niet slecht maar verre van hun glorieperiode en het klinkt inderdaad wat steriel.
Cijfer: 6
Mij ontgaat ook het nut ervan, dit is te langdradig en vervelend en getuigt ook niet bepaald van inventiviteit. Laat ik maar het origineel terug beluisteren.
Cijfer: 3,5
Grappig nummer en dito clip al duurt die te lang. Het refrein is leuk en blijft hangen. Outkast had overigens wel een aantal leuke hits achter hun naam.
Een beetje Everly Brothers-achtig maar minder trefzeker. Toch een aardig nummer maar een tikkeltje te braaf.
Jim Croce - I Got A Name
Hij had een grote singer-songwriter kunnen zijn maar een vliegtuigongeval stak daar een stokje tussen. Pakkend, eerlijk en sober.
Mainframe - 5 Minutes
Dit herinner ik mij nog vaag, je hoort het nu niet meer. Het klinkt enigszins eigenzinnig maar de typische blikkerige, mechanische sound van die tijd doet afbreuk aan dit nummer.
Cijfer: 5,5
Uit hun nadagen, de single evenals het album Liberty werd een commerciële flop. Niet slecht maar verre van hun glorieperiode en het klinkt inderdaad wat steriel.
Cijfer: 6
Mij ontgaat ook het nut ervan, dit is te langdradig en vervelend en getuigt ook niet bepaald van inventiviteit. Laat ik maar het origineel terug beluisteren.
Cijfer: 3,5
0
geplaatst: 19 augustus 2013, 21:48 uur
Different Gear vs The Police- When The World is Running Down (You Can't Go Wrong)
The Police in een re-make. Tja, het is wat te makkelijk. Zet er een dansbaar ritme onder en klaar is Kees.
Zo kun je wel aan de gang blijven. Het is te veel van het zelfde en op geen enkele manier wordt het origineel overtroffen.
Gemiste kans dus. (3)
The Police in een re-make. Tja, het is wat te makkelijk. Zet er een dansbaar ritme onder en klaar is Kees.
Zo kun je wel aan de gang blijven. Het is te veel van het zelfde en op geen enkele manier wordt het origineel overtroffen.
Gemiste kans dus. (3)
0
geplaatst: 20 augustus 2013, 20:34 uur
Rusty Draper - Mule Skinner Blues

Datum van binnenkomst in de UK Singles: 20 augustus 1960
Kwam binnen op: #40
Hoogste notering: #40
Aantal weken: 1
Rrrraaaaaarrrrrr.....
Ik ben eens voor de ultra-obscure keuze gegaan en vond dit ummm... juweeltje?
Naar alle waarschijnlijkheid te onconventioneel voor het grote publiek, maar dat is nou juist het leuke van dit soort plaatjes.
Ik kan hier heel vrolijk van worden.

Datum van binnenkomst in de UK Singles: 20 augustus 1960
Kwam binnen op: #40
Hoogste notering: #40
Aantal weken: 1
Rrrraaaaaarrrrrr.....
Ik ben eens voor de ultra-obscure keuze gegaan en vond dit ummm... juweeltje?
Naar alle waarschijnlijkheid te onconventioneel voor het grote publiek, maar dat is nou juist het leuke van dit soort plaatjes.
Ik kan hier heel vrolijk van worden.

0
geplaatst: 20 augustus 2013, 21:54 uur
Rusty Draper- Mule Skinner Blues
Wat een geweldige keuze kaztor! Nog nooit gehoord, maar dit is erg lekker.
Skiffle / rock' n roll, en zeker voor die tijd wat rauw.
Zou nog prima dienst doen voor een soundtrack. Ik zie het voor me, heel obscuur ergens in de woestijn of zo.
Dit zijn nu van die nummers die langer zouden mogen duren.
Cijfer: 8,3
Wat een geweldige keuze kaztor! Nog nooit gehoord, maar dit is erg lekker.
Skiffle / rock' n roll, en zeker voor die tijd wat rauw.
Zou nog prima dienst doen voor een soundtrack. Ik zie het voor me, heel obscuur ergens in de woestijn of zo.
Dit zijn nu van die nummers die langer zouden mogen duren.
Cijfer: 8,3
0
geplaatst: 21 augustus 2013, 23:33 uur
The Shangri-Las - I Can Never Go Home Anymore

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 21 augustus 1971
Hoogste notering: #20 (Tipparade)
Aantal weken: 3
Eigenlijk wederom een jaren '60-keuze.
Ik vraag me af hoe zo'n liedje na een bepaalde tijd opeens opduikt in de Tipparade om er na 3 weken weer roemloos uit te verdwijnen terwijl het wel degelijk een klassiekerstatus heeft.
The Leader Of The Pack is natuurlijk hun lijflied, maar deze doet er zeker niet voor onder.
Melodrama dat nu eens zeer oprecht klinkt en de melodieën vind ik ook hemels.

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 21 augustus 1971
Hoogste notering: #20 (Tipparade)
Eigenlijk wederom een jaren '60-keuze.
Ik vraag me af hoe zo'n liedje na een bepaalde tijd opeens opduikt in de Tipparade om er na 3 weken weer roemloos uit te verdwijnen terwijl het wel degelijk een klassiekerstatus heeft.
The Leader Of The Pack is natuurlijk hun lijflied, maar deze doet er zeker niet voor onder.
Melodrama dat nu eens zeer oprecht klinkt en de melodieën vind ik ook hemels.

0
geplaatst: 23 augustus 2013, 12:17 uur
The Shangri- Las - I Can Never Go Home Anymore
Mooi nummer. Sterke gemeende dramatiek zonder al te veel toeters en bellen.
Dit zal waarschijnlijk één van hun laatste singles geweest zijn. De dames bestonden volgens mij tot 1968. (heruitgave ?)
Erg mooi deze. Misschien niet catchy genoeg voor een hitnotering. (7,8)
Mooi nummer. Sterke gemeende dramatiek zonder al te veel toeters en bellen.
Dit zal waarschijnlijk één van hun laatste singles geweest zijn. De dames bestonden volgens mij tot 1968. (heruitgave ?)
Erg mooi deze. Misschien niet catchy genoeg voor een hitnotering. (7,8)
0
geplaatst: 25 augustus 2013, 21:11 uur
De Single Van 22 augustus was...
Marillion - Sugar Mice

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 22 augustus 1987
Kwam binnen op: #29 (Tipparade)
Hoogste notering: #17 (Tipparade)
Het singlehoesje zelf is al een plaatje om te bekijken, maar het liedje zelf is ook voorbeeldig, al is het natuurlijk geen hitmateriaal en is het beter te beluisteren als deel van het album Clutching At Straws. Het geheel klinkt lekker dynamisch en deze band is meester in het creëren van sfeer zonder dat er uitbundig moet worden uitgepakt.
------
Golden Earring - Burning Stuntman

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 23 augustus 1997
Kwam binnen op: #9 (Tipparade) / #20 (Top 40)
Hoogste notering: #19 (Top 40)
Aantal punten: 65
Het heeft ongetwijfeld iets oubolligs, maar in dit geval knijp ik graag een oogje toe.
Dit vind ik wel een lekker sympathiek rockertje van de mannen, natuurlijk vervaardigd met akoestische gitaren. Het liedje heeft sfeer en een lekkere drive.
------
Brooklyn Bounce - Loud And Proud

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 24 augustus 2002
Kwam binnen op: #24 (Tipparade)
Hoogste notering: #3 (Tipparade)
Met alle respect voor de fans: Veel plezier ermee!
----
The Jive Five - What Time It Is

Datum van binnenkomst in de US Billboard Singles: 25 augustus 1962
Kwam binnen op: #111
Hoogste notering: #67
Aantal weken: 8
Puur in de tijdsgeest geplaatst valt dit doowop-liedje best mee.
Maar het is duidelijk wel een door armoede geteisterde keuze betreft m'n mogelijkheden.
In die zin zou ik het dan ook een 5-je geven.
Marillion - Sugar Mice

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 22 augustus 1987
Kwam binnen op: #29 (Tipparade)
Hoogste notering: #17 (Tipparade)
Het singlehoesje zelf is al een plaatje om te bekijken, maar het liedje zelf is ook voorbeeldig, al is het natuurlijk geen hitmateriaal en is het beter te beluisteren als deel van het album Clutching At Straws. Het geheel klinkt lekker dynamisch en deze band is meester in het creëren van sfeer zonder dat er uitbundig moet worden uitgepakt.
------

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 23 augustus 1997
Kwam binnen op: #9 (Tipparade) / #20 (Top 40)
Hoogste notering: #19 (Top 40)
Aantal punten: 65
Het heeft ongetwijfeld iets oubolligs, maar in dit geval knijp ik graag een oogje toe.
Dit vind ik wel een lekker sympathiek rockertje van de mannen, natuurlijk vervaardigd met akoestische gitaren. Het liedje heeft sfeer en een lekkere drive.
------

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 24 augustus 2002
Kwam binnen op: #24 (Tipparade)
Hoogste notering: #3 (Tipparade)
Met alle respect voor de fans: Veel plezier ermee!
----
Datum van binnenkomst in de US Billboard Singles: 25 augustus 1962
Kwam binnen op: #111
Hoogste notering: #67
Aantal weken: 8
Puur in de tijdsgeest geplaatst valt dit doowop-liedje best mee.
Maar het is duidelijk wel een door armoede geteisterde keuze betreft m'n mogelijkheden.
In die zin zou ik het dan ook een 5-je geven.
0
geplaatst: 25 augustus 2013, 21:45 uur
Even bijbenen ...
Nooit eerder gehoord, in die tijd werden veel leuke (obscure) singles uitgebracht. Rock'n roll met country-sfeer, doet mij denken aan de westernfilmpjes wat in die tijd erg populair was.
Dit kende ik wel, ik heb het op een compilatie van hen staan. Mooi nummer met veel gevoel voor drama.
Marillion - Sugar Mice
Inderdaad een typische albumtrack, sfeervol naar een climax groeiend zonder te bombastisch te worden. Prima gitaarsolo ook.
Redelijk nummer van Nederlands grootste rockband met sterk ritme maar merkelijk minder geïnspireerd dan de hits in hun hoogtijperiode (jaren '70).
Hier kan ik helemaal niets mee. Wel veel irritante productietrucs maar het allerbelangrijkste - een song - is hier niet te horen. Wegwerpmateriaal!
Cijfer: 1,5
Doo-wop was anno 1962 niet meer in (denk ik toch, gezien de lage notering), dit hoort eerder thuis in de jaren '50. Wel aardig vooral door de prima en harmonieuze vocalen (wat je zou mogen verwachten) maar verder niet echt opzienbarend.
Nooit eerder gehoord, in die tijd werden veel leuke (obscure) singles uitgebracht. Rock'n roll met country-sfeer, doet mij denken aan de westernfilmpjes wat in die tijd erg populair was.
Dit kende ik wel, ik heb het op een compilatie van hen staan. Mooi nummer met veel gevoel voor drama.
Marillion - Sugar Mice
Inderdaad een typische albumtrack, sfeervol naar een climax groeiend zonder te bombastisch te worden. Prima gitaarsolo ook.
Redelijk nummer van Nederlands grootste rockband met sterk ritme maar merkelijk minder geïnspireerd dan de hits in hun hoogtijperiode (jaren '70).
Hier kan ik helemaal niets mee. Wel veel irritante productietrucs maar het allerbelangrijkste - een song - is hier niet te horen. Wegwerpmateriaal!
Cijfer: 1,5
Doo-wop was anno 1962 niet meer in (denk ik toch, gezien de lage notering), dit hoort eerder thuis in de jaren '50. Wel aardig vooral door de prima en harmonieuze vocalen (wat je zou mogen verwachten) maar verder niet echt opzienbarend.
0
geplaatst: 26 augustus 2013, 19:11 uur
Marillion- Sugar Mice:
Einde van een tijdperk met frontman Fish. Heel geslaagd beladen werkje. Inderdaad weinig hitpotentie, maar natuurlijk allerzins de moeite waard. Fraaie warme track. Één van betere slowers derhalve. (8,3)
Golden Earring- Burning Stuntman:
Als aanvullertje voor het album Naked II kan ik mij herinneren. Niet heel opzienbarend, maar de drive is zoals vaker bij The Earring helemaal ok. Gitaarriff werkt ook aanstekelijk. (6,8)
De rest pak ik later even.
Einde van een tijdperk met frontman Fish. Heel geslaagd beladen werkje. Inderdaad weinig hitpotentie, maar natuurlijk allerzins de moeite waard. Fraaie warme track. Één van betere slowers derhalve. (8,3)
Golden Earring- Burning Stuntman:
Als aanvullertje voor het album Naked II kan ik mij herinneren. Niet heel opzienbarend, maar de drive is zoals vaker bij The Earring helemaal ok. Gitaarriff werkt ook aanstekelijk. (6,8)
De rest pak ik later even.
0
geplaatst: 27 augustus 2013, 16:42 uur
Brooklyn Bounce- Loud And Proud
Doet mij helemaal niets deze mechanische dance. 0 emotie en te veel produktie. (2)
The Jive Five- What Time It Is
Zangtechnisch fraai. Doo-Wop met wat soul erin verwerkt( voornamelijk door de zang) Luistert lekker weg.
Niet wereldschokkend inderdaad, maar wel erg degelijk. (6,7)
Doet mij helemaal niets deze mechanische dance. 0 emotie en te veel produktie. (2)
The Jive Five- What Time It Is
Zangtechnisch fraai. Doo-Wop met wat soul erin verwerkt( voornamelijk door de zang) Luistert lekker weg.
Niet wereldschokkend inderdaad, maar wel erg degelijk. (6,7)
0
geplaatst: 28 augustus 2013, 00:09 uur
De Single Van 26 augustus was...
Earth, Wind & Fire - Got To Get You Into My Life

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 26 augustus 1978
Kwam binnen op: #29 (Tipparade) / #39 (Top 40)
Aantal punten: 19
Een redelijk gewaagde cover, maar uiteindelijk wel geslaagd.
Het duurt even om op gang te komen, maar uiteindelijk komt het op z'n pootjes en krijgt het een behoorlijke dosis spontaniteit mee.
Een vermakelijke onderneming.
------
John Farnham - Age Of Reason

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 27 augustus 1988
Kwam binnen op: #24 (Tipparade) / #35 (Top 40)
Hoogste notering: #28 (Top 40)
Aantal punten: 34
Een liedje met een sociaal bewogen boodschap, maar het komt allerminst belerend op me over.
Dit komt door het stijlvolle arrangement en natuurlijk de aangename vocalen van John zelf.
-----
Phats & Small - Feel Good

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 28 augustus 1999
Kwam binnen op: #27 (Tipparade) / #31 (Top 40)
Hoogste notering: #24 (Top 40)
Aantal weken: 6
Aantal punten: 55
Een blik op het aanbod van deze dag deed het ergste vrezen, maar gelukkig valt deze van Phats & Small best mee.
Het heeft een lekkere retro-feel en de vocalen mogen er ook zeker zijn.
Wel word ik er na verloop van tijd een beetje melig van.
Earth, Wind & Fire - Got To Get You Into My Life

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 26 augustus 1978
Kwam binnen op: #29 (Tipparade) / #39 (Top 40)
Aantal punten: 19
Een redelijk gewaagde cover, maar uiteindelijk wel geslaagd.
Het duurt even om op gang te komen, maar uiteindelijk komt het op z'n pootjes en krijgt het een behoorlijke dosis spontaniteit mee.
Een vermakelijke onderneming.
------
John Farnham - Age Of Reason

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 27 augustus 1988
Kwam binnen op: #24 (Tipparade) / #35 (Top 40)
Hoogste notering: #28 (Top 40)
Aantal punten: 34
Een liedje met een sociaal bewogen boodschap, maar het komt allerminst belerend op me over.
Dit komt door het stijlvolle arrangement en natuurlijk de aangename vocalen van John zelf.
-----
Phats & Small - Feel Good

Datum van binnenkomst in de Tipparade: 28 augustus 1999
Kwam binnen op: #27 (Tipparade) / #31 (Top 40)
Hoogste notering: #24 (Top 40)
Aantal weken: 6
Aantal punten: 55
Een blik op het aanbod van deze dag deed het ergste vrezen, maar gelukkig valt deze van Phats & Small best mee.
Het heeft een lekkere retro-feel en de vocalen mogen er ook zeker zijn.
Wel word ik er na verloop van tijd een beetje melig van.
* denotes required fields.