Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 31 oktober 2013, 16:20 uur
Van Morrison- Wild Night
Onbetwist één van de smaakvolste stemmen uit de popmuziek. Van The Man weet er altijd meer uit te halen op een bepaalde manier.
Wild Night is een lekkere uptempo, maar behoort niet tot zijn meeste memorabele werk. Het is lekker gespeeld en heeft een fijne drive, maar Van is de grote aanjager.
Daarom, gewoon een heel ruime voldoende ( 7)
Onbetwist één van de smaakvolste stemmen uit de popmuziek. Van The Man weet er altijd meer uit te halen op een bepaalde manier.
Wild Night is een lekkere uptempo, maar behoort niet tot zijn meeste memorabele werk. Het is lekker gespeeld en heeft een fijne drive, maar Van is de grote aanjager.
Daarom, gewoon een heel ruime voldoende ( 7)
0
geplaatst: 3 november 2013, 01:16 uur
De Single Van 31 oktober was...
Willy DeVille - Miracle
http://991.com/NewGallery/Willy-DeVille-Miracle-495367.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 31 oktober 1987
Kwam binnen op: #24 (Tipparade)
Hoogste notering: #2 (Tipparade)
Aantal weken: 5
Aantal punten: -
Begrijpelijkerwijs is dit in de Tipparade blijven steken -echt hitgevoelig is het niet-, maar ik had 'm de hit gegund.
Bovenal heeft het iets karakteristieks.
De muziek lijkt een wat begeleidende functie te hebben voor z'n a-typische stemgeluid, en dan blijkt er iets magisch vrij te komen.
Ik kon het niet, maar dit wil ik zeker vaker horen!
------
De Single Van 1 november was...
Buena Vista Social Club - Chan Chan
http://www.swr3.de/-/id=752712/property=zoom/width=550/height=550/pubVersion=3/frmm4n/index.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 1 november 1987
Kwam binnen op: #20 (Tipparade)
Hoogste notering: #6 (Tipparade)
Ik hoop niet dat ik de mensen die toen de albumlijsten hebben gevolgd hoef uit te leggen waarom dit geen hit werd.
Maar goed, zomerser dan dit krijg je ze wat mij betreft niet (Gustavvo Lima? Pfff...)
Laat ik voorop stellen dat dit, wat zomerse singles betreft, een zeldzaam geval is die de regel 'minder is meer' navolgt.
Het klinkt alsof je in hartje zomer lekker over de straat heen banjert.
Willy DeVille - Miracle
http://991.com/NewGallery/Willy-DeVille-Miracle-495367.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 31 oktober 1987
Kwam binnen op: #24 (Tipparade)
Hoogste notering: #2 (Tipparade)
Begrijpelijkerwijs is dit in de Tipparade blijven steken -echt hitgevoelig is het niet-, maar ik had 'm de hit gegund.
Bovenal heeft het iets karakteristieks.
De muziek lijkt een wat begeleidende functie te hebben voor z'n a-typische stemgeluid, en dan blijkt er iets magisch vrij te komen.
Ik kon het niet, maar dit wil ik zeker vaker horen!

------
De Single Van 1 november was...
http://www.swr3.de/-/id=752712/property=zoom/width=550/height=550/pubVersion=3/frmm4n/index.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 1 november 1987
Kwam binnen op: #20 (Tipparade)
Hoogste notering: #6 (Tipparade)
Ik hoop niet dat ik de mensen die toen de albumlijsten hebben gevolgd hoef uit te leggen waarom dit geen hit werd.
Maar goed, zomerser dan dit krijg je ze wat mij betreft niet (Gustavvo Lima? Pfff...)
Laat ik voorop stellen dat dit, wat zomerse singles betreft, een zeldzaam geval is die de regel 'minder is meer' navolgt.
Het klinkt alsof je in hartje zomer lekker over de straat heen banjert.
0
geplaatst: 3 november 2013, 18:17 uur
De Single Van 2 november was...
Robbie Williams - Feel
http://eil.com/images/main/Robbie+Williams+-+Feel+-+5%22+CD+SINGLE-393527.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 2 november 2002
Kwam binnen op: #30 (Tipparade)
Hoogste notering: #1 (Top 40)
Aantal weken: 5 (Tipparade) / 20 (Top 40)
Aantal punten: 598
Opvallend, die aarzelende start in de Tipparade.
Ik kan het eindelijk weer eens horen nu het niet meer zo dood wordt gedraaid als een paar jaar terug.
Maar toch blijft dit voor mij het punt waarbij het een hele tijd minder wordt bij Robbie, tot aan het geweldige Candy welteverstaan.
De gretigheid lijkt hier te zijn afgezwakt en het is ineens een stuk meer Sky Radio-fähig.
Maar ondanks dat vind ik dit nog geen slechte single.
----------
De Single Van De Dag is...
The Tornados - Telstar
http://www.joemeekpage.info/cd_60interprets3/cover_tornados_playtelstar.jpg
Datum van binnenkomst in de US Billboard Singles: 3 november 1962
Kwam binnen op: #85
Hoogste notering: #1
Aantal weken: 16
Een briljante keuze, al zeg ik het zelf!
Het klinkt, als je het in een charts-context plaatst, zo weird als je je voor kan stellen, maar het heeft absoluut iets verslavends. Ik hoor er vooral een futuristische droom in, met dansende astronauten en UFO's.
Heel gek!
Ik zou hier eigenlijk ook iets kunnen vertellen over de man hierachter, producer Joe Meek (linksboven op het hoesje).
Z'n leven en geestesgesteldheid waren, om het even mild te omschrijven, een zooitje.
Het was een en al kommer en kwel:
Een Franse componist (ene Jean Ledrut) die een rechtszaak aanspande omdat de melodie van Telstar van 'm gestolen zou zijn (Meek werd na z'n dood in het gelijk gesteld), hij was homosexueel in een tijd dat dit in Engeland strafbaar was en werd er vlak voor z'n dood mee gechanteerd, hij was drugsverslaafd, had woede-aanvallen en was geobsedeerd door de dood, had ruzies met de mensen om hem heen (waaronder de bands die hij produceerde), was paranoïde schizofreen, hoorde stemmen in z'n hoofd (hij verklaarde rechtstreeks contact te hebben met Buddy Holly's geest) en schoot uiteindelijk in 1967 z'n hospita dood met een geweer voordat hij de hand aan zichzelf sloeg. Een bak ellende, dus.
Het geeft het beluisteren van dit liedje wel een rauw randje.
Robbie Williams - Feel
http://eil.com/images/main/Robbie+Williams+-+Feel+-+5%22+CD+SINGLE-393527.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 2 november 2002
Hoogste notering: #1 (Top 40)
Aantal weken: 5 (Tipparade) / 20 (Top 40)
Aantal punten: 598
Opvallend, die aarzelende start in de Tipparade.
Ik kan het eindelijk weer eens horen nu het niet meer zo dood wordt gedraaid als een paar jaar terug.
Maar toch blijft dit voor mij het punt waarbij het een hele tijd minder wordt bij Robbie, tot aan het geweldige Candy welteverstaan.
De gretigheid lijkt hier te zijn afgezwakt en het is ineens een stuk meer Sky Radio-fähig.
Maar ondanks dat vind ik dit nog geen slechte single.
----------
The Tornados - Telstar
http://www.joemeekpage.info/cd_60interprets3/cover_tornados_playtelstar.jpg
Datum van binnenkomst in de US Billboard Singles: 3 november 1962
Kwam binnen op: #85
Hoogste notering: #1
Een briljante keuze, al zeg ik het zelf!

Het klinkt, als je het in een charts-context plaatst, zo weird als je je voor kan stellen, maar het heeft absoluut iets verslavends. Ik hoor er vooral een futuristische droom in, met dansende astronauten en UFO's.
Heel gek!

Ik zou hier eigenlijk ook iets kunnen vertellen over de man hierachter, producer Joe Meek (linksboven op het hoesje).
Z'n leven en geestesgesteldheid waren, om het even mild te omschrijven, een zooitje.
Het was een en al kommer en kwel:
Een Franse componist (ene Jean Ledrut) die een rechtszaak aanspande omdat de melodie van Telstar van 'm gestolen zou zijn (Meek werd na z'n dood in het gelijk gesteld), hij was homosexueel in een tijd dat dit in Engeland strafbaar was en werd er vlak voor z'n dood mee gechanteerd, hij was drugsverslaafd, had woede-aanvallen en was geobsedeerd door de dood, had ruzies met de mensen om hem heen (waaronder de bands die hij produceerde), was paranoïde schizofreen, hoorde stemmen in z'n hoofd (hij verklaarde rechtstreeks contact te hebben met Buddy Holly's geest) en schoot uiteindelijk in 1967 z'n hospita dood met een geweer voordat hij de hand aan zichzelf sloeg. Een bak ellende, dus.
Het geeft het beluisteren van dit liedje wel een rauw randje.
0
geplaatst: 3 november 2013, 21:47 uur
Herman's Hermits - No Milk Today
Verreweg hun beste single al was het vanwege de melodie, het heeft ook nog steeds een enorme charme dankzij de zang en accent van Peter Noone.
Cijfer: 9
Van Morrison - Wild Night
Van Morrison brengt de nodige passie en soul in zijn zang en bovendien heeft het nummer veel vaart en een heerlijk ritme.
Cijfer: 8,5
Willy DeVille - Miracle
Stond inderdaad veraf van de hitparadepop anno 1987 maar toch een aardige single met aparte zang en passende achtergrondkoor. Nummer is wel wat langdradig.
Cijfer: 6,5
Zomerse muziek maar ook met weemoedig karakter, dit klinkt passioneel en puur.
Robbie Williams - Feel
Robbie Williams is één van de betere hitleveranciers van de laatste 15 jaar. Een tikkeltje glad, maar smaakvol en fijne stem en melodie.
Cijfer: 8
The Tornados - Telstar
Legendarische single, niet alleen door de productie van Joe Meek waarmee het zijn tijd ver vooruit was maar het was de eerste Britse nr.1-hit in de VS. Blijft steeds geweldig, even origineel als aanstekelijk.
Cijfer: 9,5
Verreweg hun beste single al was het vanwege de melodie, het heeft ook nog steeds een enorme charme dankzij de zang en accent van Peter Noone.
Van Morrison - Wild Night
Van Morrison brengt de nodige passie en soul in zijn zang en bovendien heeft het nummer veel vaart en een heerlijk ritme.
Willy DeVille - Miracle
Stond inderdaad veraf van de hitparadepop anno 1987 maar toch een aardige single met aparte zang en passende achtergrondkoor. Nummer is wel wat langdradig.
Zomerse muziek maar ook met weemoedig karakter, dit klinkt passioneel en puur.
Robbie Williams - Feel
Robbie Williams is één van de betere hitleveranciers van de laatste 15 jaar. Een tikkeltje glad, maar smaakvol en fijne stem en melodie.
The Tornados - Telstar
Legendarische single, niet alleen door de productie van Joe Meek waarmee het zijn tijd ver vooruit was maar het was de eerste Britse nr.1-hit in de VS. Blijft steeds geweldig, even origineel als aanstekelijk.
Cijfer: 9,5
0
geplaatst: 4 november 2013, 18:28 uur
Kraftwerk - The Model
http://eil.com/images/main/Kraftwerk+-+The+Model+-+12%22+RECORD%2FMAXI+SINGLE-94241.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 4 november 1978
Kwam binnen op: #25
Hoogste notering: #16
Aantal weken: 3
Een geweldige single uiteraard en eigenlijk in dezelfde lijn als Telstar.
Het klinkt futuristisch en kaal, maar Kraftwerk weet het hier aanstekelijk te verpakken zodat het toch in zekere zin hitgevoelig klinkt.
Die hitgevoeligheid hadden we in ieder geval in die jaren blijkbaar niet door.
Die 3 weken Tipparade in 1978 gaan echt nergens over en bij een re-release in 1982 zou het niet veel beter gaan.
Andermaal een pijnlijk voorbeeld van het typisch nationale 'wat de boer niet kent'.
Kraftwerk - The Model
http://eil.com/images/main/Kraftwerk+-+The+Model+-+12%22+RECORD%2FMAXI+SINGLE-94241.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 4 november 1978
Kwam binnen op: #25
Hoogste notering: #16
Aantal weken: 3
Een geweldige single uiteraard en eigenlijk in dezelfde lijn als Telstar.
Het klinkt futuristisch en kaal, maar Kraftwerk weet het hier aanstekelijk te verpakken zodat het toch in zekere zin hitgevoelig klinkt.
Die hitgevoeligheid hadden we in ieder geval in die jaren blijkbaar niet door.
Die 3 weken Tipparade in 1978 gaan echt nergens over en bij een re-release in 1982 zou het niet veel beter gaan.
Andermaal een pijnlijk voorbeeld van het typisch nationale 'wat de boer niet kent'.
0
geplaatst: 5 november 2013, 18:42 uur
Willy Deville- Miracle: heel typerend Deville. Dat broeierige exotische sfeertje, de gebroken stem. Mag het altijd graag horen. (7,3)
Buena Vista Social Club- Chan Chan: Heel lekker deze. Hoogbejaarde mannen die nog even aan het succes mochten ruiken. Het typische Zuid-Amerikaanse relaxte sfeertje is erg goed vastgelegd. Mensen gingen massaal voor het album, dus deze single viel een tikje in het niet.(8,7)
Robbie Williams- Feel: Pakkende single in zijn meest succesvolle periode. Inderdaad doodgedraaid, maar melodieus steekt het prima inelkaar. (7,2)
The Tornados- Telstar: Ik hoor het voor het eerst, en dit is dus echt 100% cult. Volstrekt uniek voor die tijd natuurlijk en inderdaad zijn tijd ver vooruit. ik vind het wat lastig te beoordelen.
Het is wat weird en het dreint een tikkie door, maar de insteek vind ik wel origineel. (7)
kraftwerk- The Model: Buiten de wat onbeholpenheid betreft tekst en uitspraak, is dit wel een prima nummer natuurlijk. Heel listig met het repeterende motiefje. Hier was men er kennelijk nog niet klaar voor in ''78''. Had in de jaren 80 waarschijnlijk een hit geweest. Had daar prima tussen gepast. (7,8)
Buena Vista Social Club- Chan Chan: Heel lekker deze. Hoogbejaarde mannen die nog even aan het succes mochten ruiken. Het typische Zuid-Amerikaanse relaxte sfeertje is erg goed vastgelegd. Mensen gingen massaal voor het album, dus deze single viel een tikje in het niet.(8,7)
Robbie Williams- Feel: Pakkende single in zijn meest succesvolle periode. Inderdaad doodgedraaid, maar melodieus steekt het prima inelkaar. (7,2)
The Tornados- Telstar: Ik hoor het voor het eerst, en dit is dus echt 100% cult. Volstrekt uniek voor die tijd natuurlijk en inderdaad zijn tijd ver vooruit. ik vind het wat lastig te beoordelen.
Het is wat weird en het dreint een tikkie door, maar de insteek vind ik wel origineel. (7)
kraftwerk- The Model: Buiten de wat onbeholpenheid betreft tekst en uitspraak, is dit wel een prima nummer natuurlijk. Heel listig met het repeterende motiefje. Hier was men er kennelijk nog niet klaar voor in ''78''. Had in de jaren 80 waarschijnlijk een hit geweest. Had daar prima tussen gepast. (7,8)
0
geplaatst: 15 november 2013, 23:49 uur
De Single Van 5 november was...
Soulsister - The Way To Your Heart
http://www.12inch.de/l/7039.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 5 november 1988
Kwam binnen op: #30 (Tipparade) / 35 (Top 40)
Hoogste notering: #7 (Top 40)
Aantal weken: 4 (Tipparade) / 11 (Top 40)
Aantal punten: 235
Een vrij verrassende hit van Soulsister.
Ook wat moeilijk te plaatsen in het hitklimaat van 1988; De Stock, Aitken & Waterman-machine draait op volle toeren en dan is er ineens deze nog steeds fris klinkende popmuziek van deze zuiderburen dat in tegenstelling tot eerdergenoemden ook nog eens geen spat verouderd klinkt.
Toffe plaat nog steeds, al klinkt de trompetsolo wat houterig.
-----
De Single Van 6 november was...
Foo Fighters - Learn To Fly
http://eil.com/images/main/Foo+Fighters+-+Learn+To+Fly+-+DOUBLE+CD+SINGLE+SET-244026.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 6 november 1999
Kwam binnen op: #18 (Tipparade) / 32 (Top 40)
Hoogste notering: #32 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 2 (Top 40)
Aantal punten: 16
Geweldige single van Dave Grohl's bandje, de bedroevende chartprestaties totaal niet waard.
Geweldige clip ook natuurlijk, wie een beetje heeft opgelet kent 'm natuurlijk binnenstebuiten.
Het fijne aan de Foo's vind ik altijd de super-relaxte aanpak waardoor hun rockmuziek catchy genoeg blijft om de aandacht vast te houden bij een relatief groot publiek. Daarmee wil ik het echter niet vergelijken met al die waardeloze postgrunge-bandjes die toen ook al opereerden.
http://www.12inch.de/l/7039.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 5 november 1988
Kwam binnen op: #30 (Tipparade) / 35 (Top 40)
Aantal weken: 4 (Tipparade) / 11 (Top 40)
Aantal punten: 235
Een vrij verrassende hit van Soulsister.
Ook wat moeilijk te plaatsen in het hitklimaat van 1988; De Stock, Aitken & Waterman-machine draait op volle toeren en dan is er ineens deze nog steeds fris klinkende popmuziek van deze zuiderburen dat in tegenstelling tot eerdergenoemden ook nog eens geen spat verouderd klinkt.
Toffe plaat nog steeds, al klinkt de trompetsolo wat houterig.
-----
De Single Van 6 november was...
http://eil.com/images/main/Foo+Fighters+-+Learn+To+Fly+-+DOUBLE+CD+SINGLE+SET-244026.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 6 november 1999
Kwam binnen op: #18 (Tipparade) / 32 (Top 40)
Hoogste notering: #32 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 2 (Top 40)
Aantal punten: 16
Geweldige single van Dave Grohl's bandje, de bedroevende chartprestaties totaal niet waard.
Geweldige clip ook natuurlijk, wie een beetje heeft opgelet kent 'm natuurlijk binnenstebuiten.
Het fijne aan de Foo's vind ik altijd de super-relaxte aanpak waardoor hun rockmuziek catchy genoeg blijft om de aandacht vast te houden bij een relatief groot publiek. Daarmee wil ik het echter niet vergelijken met al die waardeloze postgrunge-bandjes die toen ook al opereerden.
0
geplaatst: 16 november 2013, 09:37 uur
Kraftwerk - The Model
Erg aanstekelijk en ook grappig, inderdaad de inspirator van vele synthipopbands. Hier wordt op de eerste plaats aandacht geschonken aan een sterke melodie wat ik mis bij sommige huidige elektronische muziek.
Destijds in België grijsgedraaid, inderdaad een verfrissing tegenover de Stock, Aitken & Waterman-producties en is inmiddels een terechte klassieker. Swingende Motown-soul in een eigen kleedje gestoken, prima gezongen.
Toen bracht Foo Fighters nog prima singles uit. Net genoeg gladgestreken voor een breder publiek maar met de nodige vaart en het allerbelangrijkste - gevoel voor melodie. Inderdaad veel beter te pruimen dan de meeste postgrungebands in die tijd.
Erg aanstekelijk en ook grappig, inderdaad de inspirator van vele synthipopbands. Hier wordt op de eerste plaats aandacht geschonken aan een sterke melodie wat ik mis bij sommige huidige elektronische muziek.
Destijds in België grijsgedraaid, inderdaad een verfrissing tegenover de Stock, Aitken & Waterman-producties en is inmiddels een terechte klassieker. Swingende Motown-soul in een eigen kleedje gestoken, prima gezongen.
Toen bracht Foo Fighters nog prima singles uit. Net genoeg gladgestreken voor een breder publiek maar met de nodige vaart en het allerbelangrijkste - gevoel voor melodie. Inderdaad veel beter te pruimen dan de meeste postgrungebands in die tijd.
0
geplaatst: 16 november 2013, 12:28 uur
Soulsister- The Way To Your Heart:
Frivool soulachtig werk van deze band. Heel aanstekelijk vrolijk nummer. Andermaal het bewijs dat er prima muziek komt uit Belgie. Een opsteker in een verder teleurstellend hitjaar. (8)
Foo Fighters- Learn To Fly
Behoort tot hun beste nummers. Gewoon een compositie die helemaal af is. Rauw maar met een toegankelijke byte. Natuurlijk had dit een hit moeten zijn, maar wat zegt dat nog tegenwoordig ? Een 8,5.
Frivool soulachtig werk van deze band. Heel aanstekelijk vrolijk nummer. Andermaal het bewijs dat er prima muziek komt uit Belgie. Een opsteker in een verder teleurstellend hitjaar. (8)
Foo Fighters- Learn To Fly
Behoort tot hun beste nummers. Gewoon een compositie die helemaal af is. Rauw maar met een toegankelijke byte. Natuurlijk had dit een hit moeten zijn, maar wat zegt dat nog tegenwoordig ? Een 8,5.
0
geplaatst: 17 november 2013, 00:25 uur
De Single Van 7 november was...
Jason Mraz - Butterfly
http://radiobox2.omroep.nl/image/file/29560/jason_mraz_butterfly.jpg?width=200
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 7 november 2009
Kwam binnen op: #28 (Tipparade) / #34 (Top 40)
Hoogste notering: #31 (Top 40)
Aantal weken: 4 (Tipparade) / 4 (Top 40)
Aantal punten: 31
Leuk, frivool liedje. Een beetje jazz hier, wat Motown daar, en bovendien klinkt het ook niet te gelikt.
Bovendien hou ik van z'n stemgeluid.
-----
De Single Van 8 november was...
Jimmy Cliff - Wonderful World, Beautiful People
http://images.45cat.com/jimmy-cliff-wonderful-world-beautiful-people-1969-2-s.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 8 november 1969
Kwam binnen op: #24 (Tipparade) / #40 (Top 40)
Hoogste notering: #14 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 8 (Top 40)
Aantal punten: 122
Als ik het goed heb was dit z'n eerste hit in Nederland.
Gezellige niets-aan-de-hand-muziek waar de man in grossiert.
Weliswaar wat veilig, maar toch hoor ik z'n liedjes liever dan die van Bob Marley (minder dreinerig vooral).
-----
De Single Van 9 november was...
Supertramp - Dreamer
http://www.securecrazydiamond.com/dizq2/67396.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 9 november 1974
Hoogste notering: #14 (Tipparade)
Aantal weken: 4
Dit verdiende z'n status duidelijk met terugwerkende kracht, al deed de live-versie 6 jaar later ook niet veel.
Voor de niet-fan klinken de vocalen waarschijnlijk irritant, maar eens je jezelf hebt verdiept in hun oeuvre kan je er een stuk beter naar luisteren, zoals ik.
Het klinkt vrolijk, maar Supertramp zou Supertramp niet zijn als er een paar originele vondsten en een behoorlijke dosis sarcasme in zouden zitten.
Heerlijke plaat!
------
De Single Van 10 november was...
Julian Lennon - Too Late For Goodbyes
http://eil.com/images/main/Julian+Lennon+-+Too+Late+For+Goodbyes+-+Sealed+-+12%22+RECORD%2FMAXI+SINGLE-488739.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 10 november 1984
Kwam binnen op: #24 (Tipparade) / #39 (Top 40)
Hoogste notering: #10 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 9 (Top 40)
Aantal punten: 191
Bij Julian Lennon heb ik altijd het idee gehad dat ie veel meer had kunnen bereiken als ie niet steeds met z'n illustere vader zou zijn vergeleken. Jammer is zoiets, want het werk dat ik hiernaast van 'm ken mag er ook zeker zijn.
Too Late For Goodbyes klopt voor mij aan alle kanten.
Het klinkt herkenbaar door z'n aan paps gelijkende stemgeluid, het heeft een fijne backing, het sfeertje bevalt me en voor 80's-begrippen wordt het relatief klein gehouden waardoor het niet gedateerd klinkt.
----
De Single Van 11 november was...
Tina Turner - GoldenEye
http://eil.com/images/main/Tina+Turner+-+Goldeneye+-+5%22+CD+SINGLE-56682.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 11 november 1995
Kwam binnen op: #26 (Tipparade) / #31 (Top 40)
Aantal weken: 1 (Tipparade) / 11 (Top 40)
Aantal punten: 218
Geslaagde Bond-single, een van de beste eigenlijk.
Tina Turner's muziek vind ik vaak nogal veilig, maar dit vind ik een uitzondering op de regel.
Vocaal pakt ze behoorlijk uit voor die tijd.
------
De Single Van 12 november was...
Anouk - One Word
http://cdn.pianosheetmusiconline.com/wp-content/uploads/2013/02/One-Word-Anouk.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 12 november 2005
Kwam binnen op: #15 (Tipparade) / #26 (Top 40)
Hoogste notering: #4 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 22 (Top 40)
Aantal punten: 599
Een redelijk nare week betreft keuzes, dus deze steekt er duidelijk bovenuit.
Een Anouk-ballad die eens niet gebukt gaat onder klefheid, opgedragen aan een overleden kennis van haar, als ik het juist heb.
De begeleiding klinkt lekker losjes voor een nogal zwaarbeladen nummer. Ook vocaal zit dit helemaal goed zonder de kenmerkende 'knauw' die ze toen nog eens wilde hanteren.
Geen niveautje Wigger, maar zeker niet verkeerd.
Jason Mraz - Butterfly
http://radiobox2.omroep.nl/image/file/29560/jason_mraz_butterfly.jpg?width=200
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 7 november 2009
Kwam binnen op: #28 (Tipparade) / #34 (Top 40)
Hoogste notering: #31 (Top 40)
Aantal punten: 31
Leuk, frivool liedje. Een beetje jazz hier, wat Motown daar, en bovendien klinkt het ook niet te gelikt.
Bovendien hou ik van z'n stemgeluid.
-----
De Single Van 8 november was...
http://images.45cat.com/jimmy-cliff-wonderful-world-beautiful-people-1969-2-s.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 8 november 1969
Kwam binnen op: #24 (Tipparade) / #40 (Top 40)
Aantal punten: 122
Als ik het goed heb was dit z'n eerste hit in Nederland.
Gezellige niets-aan-de-hand-muziek waar de man in grossiert.
Weliswaar wat veilig, maar toch hoor ik z'n liedjes liever dan die van Bob Marley (minder dreinerig vooral).
-----
De Single Van 9 november was...
Supertramp - Dreamer
http://www.securecrazydiamond.com/dizq2/67396.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 9 november 1974
Hoogste notering: #14 (Tipparade)
Dit verdiende z'n status duidelijk met terugwerkende kracht, al deed de live-versie 6 jaar later ook niet veel.
Voor de niet-fan klinken de vocalen waarschijnlijk irritant, maar eens je jezelf hebt verdiept in hun oeuvre kan je er een stuk beter naar luisteren, zoals ik.
Het klinkt vrolijk, maar Supertramp zou Supertramp niet zijn als er een paar originele vondsten en een behoorlijke dosis sarcasme in zouden zitten.
Heerlijke plaat!
------
De Single Van 10 november was...
http://eil.com/images/main/Julian+Lennon+-+Too+Late+For+Goodbyes+-+Sealed+-+12%22+RECORD%2FMAXI+SINGLE-488739.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 10 november 1984
Kwam binnen op: #24 (Tipparade) / #39 (Top 40)
Hoogste notering: #10 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 9 (Top 40)
Aantal punten: 191
Bij Julian Lennon heb ik altijd het idee gehad dat ie veel meer had kunnen bereiken als ie niet steeds met z'n illustere vader zou zijn vergeleken. Jammer is zoiets, want het werk dat ik hiernaast van 'm ken mag er ook zeker zijn.
Too Late For Goodbyes klopt voor mij aan alle kanten.
Het klinkt herkenbaar door z'n aan paps gelijkende stemgeluid, het heeft een fijne backing, het sfeertje bevalt me en voor 80's-begrippen wordt het relatief klein gehouden waardoor het niet gedateerd klinkt.
----
De Single Van 11 november was...
Tina Turner - GoldenEye
http://eil.com/images/main/Tina+Turner+-+Goldeneye+-+5%22+CD+SINGLE-56682.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 11 november 1995
Kwam binnen op: #26 (Tipparade) / #31 (Top 40)
Aantal weken: 1 (Tipparade) / 11 (Top 40)
Aantal punten: 218
Geslaagde Bond-single, een van de beste eigenlijk.
Tina Turner's muziek vind ik vaak nogal veilig, maar dit vind ik een uitzondering op de regel.
Vocaal pakt ze behoorlijk uit voor die tijd.
------
De Single Van 12 november was...
Anouk - One Word
http://cdn.pianosheetmusiconline.com/wp-content/uploads/2013/02/One-Word-Anouk.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 12 november 2005
Kwam binnen op: #15 (Tipparade) / #26 (Top 40)
Hoogste notering: #4 (Top 40)
Aantal weken: 2 (Tipparade) / 22 (Top 40)
Aantal punten: 599
Een redelijk nare week betreft keuzes, dus deze steekt er duidelijk bovenuit.
Een Anouk-ballad die eens niet gebukt gaat onder klefheid, opgedragen aan een overleden kennis van haar, als ik het juist heb.
De begeleiding klinkt lekker losjes voor een nogal zwaarbeladen nummer. Ook vocaal zit dit helemaal goed zonder de kenmerkende 'knauw' die ze toen nog eens wilde hanteren.
Geen niveautje Wigger, maar zeker niet verkeerd.
0
geplaatst: 18 november 2013, 13:54 uur
Jason Mraz- Butterfly:
Buitengewoon lekker nummer. Lekkere stem. Niks nieuws verder, maar gewoon lekkere soul, verpakt in een jazzy/funky sfeer. Niks mis mee. (7,7)
Jimmy Cliff- Wonderful World, Beautiful People:
Ja, het is contra Bob Marley natuurlijk. Jimmy Cliff was meer de vrolijke noot in de reggea-muziek. Hier pakt hij nog een stukje flower-power mee. Verdomd tijdloos, muzikaal dan. (7)
Supertramp- Dreamer:
De hits volgden later pas, maar eigenlijk had dit er wel één moeten zijn. Frivool genoeg, en het zit razend knap inelkaar. Supertramp was uniek in die tijd. Moeilijk in een hokje te plaatsen en een eigen smoelwerk. Als men de Sparks verdroeg, vocaal gezien, had dit ook zeker meer verdiend. Laten we het er maar op houden dat de groep toen nog echt een LP band was. (8,5)
Julian Lennon- Too Late For Goodbyes
En toen stond Julian op. Een lekker debuut. De gelijkenissen qua stem en uiterlijk zijn bijna eng. Zo dicht komt hij bij zijn betreurde vader in de buurt.
Een prima popsong. Kabbelt lekker voort en zit gedegen in elkaar.
Tja, jammerlijk verdween Julian in de vergetelheid. Wie weet komt er nog eens iets uit zijn koker. (7,3)
Tina Turner- GoldenEye
Eén van haar spannendste songs. Een meer dan prima Bondsong. Tina voelt zich als een vis in het water op dit gebied. Prima opbouw en waardig gezongen. (7,5)
Anouk- One World
Ik vind het met de klefheid van de ballads van Anouk wel meevallen eerlijk gezegd. Ik vind niet alles even sterk, maar haar stem en de produktie's geven het toch altijd wel wat meer ballen op een één of andere manier.
Dit is een prima song. Sterk refein, mooie melodielijn en ze laat andermaal horen hoe goed zij vocaal is. ( 8,2)
Buitengewoon lekker nummer. Lekkere stem. Niks nieuws verder, maar gewoon lekkere soul, verpakt in een jazzy/funky sfeer. Niks mis mee. (7,7)
Jimmy Cliff- Wonderful World, Beautiful People:
Ja, het is contra Bob Marley natuurlijk. Jimmy Cliff was meer de vrolijke noot in de reggea-muziek. Hier pakt hij nog een stukje flower-power mee. Verdomd tijdloos, muzikaal dan. (7)
Supertramp- Dreamer:
De hits volgden later pas, maar eigenlijk had dit er wel één moeten zijn. Frivool genoeg, en het zit razend knap inelkaar. Supertramp was uniek in die tijd. Moeilijk in een hokje te plaatsen en een eigen smoelwerk. Als men de Sparks verdroeg, vocaal gezien, had dit ook zeker meer verdiend. Laten we het er maar op houden dat de groep toen nog echt een LP band was. (8,5)
Julian Lennon- Too Late For Goodbyes
En toen stond Julian op. Een lekker debuut. De gelijkenissen qua stem en uiterlijk zijn bijna eng. Zo dicht komt hij bij zijn betreurde vader in de buurt.
Een prima popsong. Kabbelt lekker voort en zit gedegen in elkaar.
Tja, jammerlijk verdween Julian in de vergetelheid. Wie weet komt er nog eens iets uit zijn koker. (7,3)
Tina Turner- GoldenEye
Eén van haar spannendste songs. Een meer dan prima Bondsong. Tina voelt zich als een vis in het water op dit gebied. Prima opbouw en waardig gezongen. (7,5)
Anouk- One World
Ik vind het met de klefheid van de ballads van Anouk wel meevallen eerlijk gezegd. Ik vind niet alles even sterk, maar haar stem en de produktie's geven het toch altijd wel wat meer ballen op een één of andere manier.
Dit is een prima song. Sterk refein, mooie melodielijn en ze laat andermaal horen hoe goed zij vocaal is. ( 8,2)
0
geplaatst: 3 december 2013, 04:43 uur
Nou, we wonen in Amerika! 
Ik ben nu wat aan het klungelen met een oudere laptop, maar binnenkort surf ik weer met de besten en ga ik ongetwijfeld alles weer inhalen!
Morgen laat ik weer eens wat van me horen hier.

Ik ben nu wat aan het klungelen met een oudere laptop, maar binnenkort surf ik weer met de besten en ga ik ongetwijfeld alles weer inhalen!
Morgen laat ik weer eens wat van me horen hier.

0
geplaatst: 3 december 2013, 21:43 uur
Jason Mraz - Butterfly
Jazzy pop, smaakvol en erg radiovriendelijk. Niet echt opzienbarend maar op zich niets mis mee.
Cijfer: 7
Bob Marley was natuurlijk de grootste reggaester maar Jimmy Cliff was eerder succesvol. Fijn ritme en zang, inderdaad tijdloos.
Supertramp - Dreamer
Supertramp was geen singles- en hitparadeband, dit is meer een albumtrack maar wel razend knap gebracht. Ogenschijnlijk vrolijk maar origineel en niet zonder diepgang.
Zijn stem leek erg op die van zijn vader en dat werkte tenslotte in zijn nadeel. Maar dit blijft een vlotte en frisse popsong.
Tina Turner - GoldenEye
Eén van de beste James Bond-thema's dankzij de prima zang, heeft weer die typische opbouw en dramatiek van de soundtracks.
Anouk - One Word
Een prima ballad van Anouk, gevoelig en niet zo melig als het bekende Lost, ze komt natuurlijk over en vocaal sterk voor de dag.
Jazzy pop, smaakvol en erg radiovriendelijk. Niet echt opzienbarend maar op zich niets mis mee.
Cijfer: 7
Bob Marley was natuurlijk de grootste reggaester maar Jimmy Cliff was eerder succesvol. Fijn ritme en zang, inderdaad tijdloos.
Supertramp - Dreamer
Supertramp was geen singles- en hitparadeband, dit is meer een albumtrack maar wel razend knap gebracht. Ogenschijnlijk vrolijk maar origineel en niet zonder diepgang.
Zijn stem leek erg op die van zijn vader en dat werkte tenslotte in zijn nadeel. Maar dit blijft een vlotte en frisse popsong.
Tina Turner - GoldenEye
Eén van de beste James Bond-thema's dankzij de prima zang, heeft weer die typische opbouw en dramatiek van de soundtracks.
Anouk - One Word
Een prima ballad van Anouk, gevoelig en niet zo melig als het bekende Lost, ze komt natuurlijk over en vocaal sterk voor de dag.
0
geplaatst: 4 december 2013, 04:36 uur
bikkel2 schreef:
Hey kaztor. Definitief ????
Hey kaztor. Definitief ????
Yup!
Vanmorgen de tuin ontbladerd.
Een flinke lap grond, gelijkend aan dat van een kleine boerderij.
Het gelukzalige gevoel dat het geeft valt niet te omschrijven, heerlijk!!

0
geplaatst: 4 december 2013, 11:51 uur
Verrassend ! Heel veel geluk en plezier daar met je gezinnetje !
0
geplaatst: 8 december 2013, 03:57 uur
De Single Van 13 november was...
Chris Andrews - Yesterday Man
http://www.secondhandlps.de/pix_psingles/andrews_chris_yesterday_man_si.jpg
Datum van binnenkomst in de Top 40: 13 november 1965
Kwam binnen op: #26
Hoogste notering: #8
Aantal punten: 429
Frivool singletje dat nu wat gedateerd klinkt. Veel keus had ik niet, maar het is niet onaardig, typisch 1965 misschien.
Chris Andrews - Yesterday Man
http://www.secondhandlps.de/pix_psingles/andrews_chris_yesterday_man_si.jpg
Datum van binnenkomst in de Top 40: 13 november 1965
Kwam binnen op: #26
Hoogste notering: #8
Aantal punten: 429
Frivool singletje dat nu wat gedateerd klinkt. Veel keus had ik niet, maar het is niet onaardig, typisch 1965 misschien.
0
geplaatst: 8 december 2013, 09:37 uur
Vrolijk en frivool nummer met leuke blazers en prima zang, je hoort het nog regelmatig op de radio en ik heb er niets op tegen. Nadien zou hij nog 2 hits scoren maar dit vind ik zijn beste.
Cijfer: 7,5
0
geplaatst: 8 december 2013, 10:16 uur
Chris Andrews- Yesterday Man
Echt zo''n radio 10 gold knaller. Typisch 60's inderdaad, maar wel eentje waar je vrolijk van wordt.
Frivool is het woord wat hier van toepassing is. (6,8)
Echt zo''n radio 10 gold knaller. Typisch 60's inderdaad, maar wel eentje waar je vrolijk van wordt.
Frivool is het woord wat hier van toepassing is. (6,8)
0
geplaatst: 16 december 2013, 04:03 uur
Ik moet hier echt weer eens aan de slag als ik een propere computer heb.
Dus: Onder voorbehoud!
Dus: Onder voorbehoud!

0
geplaatst: 17 december 2013, 04:03 uur
De Single Van 14 november was...
Neil Young - Only Love Can Break Your Heart
http://davidmcanulty.com/wp-content/uploads/2011/11/220px-Only_Love_Can_Break_Your_Heart.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 14 november 1970
Kwam binnen op: #24 (Tipparade) / #21 (Top 40)
Hoogste notering: #18 (Top 40)
Aantal weken: 3 (Tipparade) / 5 (Top 40)
Aantal punten: 92
Leuk dat ik 'm zo tegen kom, ik heb het bijbehorende album (After The Goldrush) onlangs aangeschaft, samen met nog twee andere Young-albums: Harvest en American Stars And Bars.
Only Love... klinkt heel oprecht.
Knap gecomponeerd vind ik het ook; het lijkt nergens vandaan te komen en heen te gaan, maar dat herhalende, spookachtige motiefje klinkt onvergetelijk. Neil Young lijkt patent te hebben op dit soort deuntjes.
Om het even kort samen te vatten: Geweldige plaat!
--------
De Single Van 15 november was...
Blue Angel - I'm Gonna Be Strong
http://eil.com/images/main/Blue+Angel+-+I'm+Gonna+Be+Strong+-+not+mint+-+7%22+RECORD-273614.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 15 november 1980
Kwam binnen op: #17 (Tipparade)
Hoogste notering: #7 (Tipparade)
Ah, dit ken ik nog uit het 1980-topic (nu 1982).
Ik vond het toen al een indrukwekkende prestatie en nu nog. Dat is inderdaad Cindy Lauper van voor haar doorbraak. Wat een strot! En het liedje zelf staat ook als een huis. Binnen 3 minuten weet het d.m.v. opbouw een behoorlijke indruk achter te laten; het doet binnen die tijd als het ware net zo veel als veel andere nummers die de 7-minutengrens passeren.
Benieuwd naar reacties hierop!
-------
De Single Van 16 november was...
Kula Shaker - Hey Dude
http://eil.com/images/main/Kula+Shaker+-+Hey+Dude+-+5%22+CD+SINGLE-81771.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 16 november 1996
Kwam binnen op: #27 (Tipparade)
Hoogste notering: #16 (Tipparade)
Uit de doos genaamd 'Kent iemand dit nog?'
Geen beste week. Twee uitschieters (de andere is van The Prodigy), de rest vergeet ik het liefst z.s.m.
Echt hangen blijft dit niet, maar het heeft iets vernieuwends. Eigenlijk mag dit soort eigenwijsheid wel weer eens terugkeren in de huidige hitparade.
Fijn plaatje.
-------
De Single Van 17 november was...
James Blunt - The Same Mistake
http://eil.com/images/main/James+Blunt+-+Same+Mistake+-+5%22+CD+SINGLE-424822.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 17 november 2007
Kwam binnen op: #25 (Tipparade) / #37 (Top 40)
Hoogste notering: #29 (Top 40)
Aantal punten: 28
Ik ben dit soort singsongerij inmiddels behoorlijk beu, maar dit glipt nog tussen de mazen door omdat het tenminste niet door de radio is doodgedraaid.
Dit mag er zijn. Het klinkt vakkundig en het refrein doet wat aan Elton John denken.
Opzienbarend is anders, maar ik vind het verre van slecht.
Neil Young - Only Love Can Break Your Heart
http://davidmcanulty.com/wp-content/uploads/2011/11/220px-Only_Love_Can_Break_Your_Heart.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 14 november 1970
Kwam binnen op: #24 (Tipparade) / #21 (Top 40)
Hoogste notering: #18 (Top 40)
Aantal weken: 3 (Tipparade) / 5 (Top 40)
Aantal punten: 92
Leuk dat ik 'm zo tegen kom, ik heb het bijbehorende album (After The Goldrush) onlangs aangeschaft, samen met nog twee andere Young-albums: Harvest en American Stars And Bars.
Only Love... klinkt heel oprecht.
Knap gecomponeerd vind ik het ook; het lijkt nergens vandaan te komen en heen te gaan, maar dat herhalende, spookachtige motiefje klinkt onvergetelijk. Neil Young lijkt patent te hebben op dit soort deuntjes.
Om het even kort samen te vatten: Geweldige plaat!

--------
De Single Van 15 november was...
http://eil.com/images/main/Blue+Angel+-+I'm+Gonna+Be+Strong+-+not+mint+-+7%22+RECORD-273614.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 15 november 1980
Kwam binnen op: #17 (Tipparade)
Hoogste notering: #7 (Tipparade)
Ah, dit ken ik nog uit het 1980-topic (nu 1982).
Ik vond het toen al een indrukwekkende prestatie en nu nog. Dat is inderdaad Cindy Lauper van voor haar doorbraak. Wat een strot! En het liedje zelf staat ook als een huis. Binnen 3 minuten weet het d.m.v. opbouw een behoorlijke indruk achter te laten; het doet binnen die tijd als het ware net zo veel als veel andere nummers die de 7-minutengrens passeren.
Benieuwd naar reacties hierop!

-------
De Single Van 16 november was...
Kula Shaker - Hey Dude
http://eil.com/images/main/Kula+Shaker+-+Hey+Dude+-+5%22+CD+SINGLE-81771.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 16 november 1996
Kwam binnen op: #27 (Tipparade)
Hoogste notering: #16 (Tipparade)
Uit de doos genaamd 'Kent iemand dit nog?'
Geen beste week. Twee uitschieters (de andere is van The Prodigy), de rest vergeet ik het liefst z.s.m.
Echt hangen blijft dit niet, maar het heeft iets vernieuwends. Eigenlijk mag dit soort eigenwijsheid wel weer eens terugkeren in de huidige hitparade.
Fijn plaatje.
-------
De Single Van 17 november was...
James Blunt - The Same Mistake
http://eil.com/images/main/James+Blunt+-+Same+Mistake+-+5%22+CD+SINGLE-424822.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 17 november 2007
Kwam binnen op: #25 (Tipparade) / #37 (Top 40)
Hoogste notering: #29 (Top 40)
Aantal punten: 28
Ik ben dit soort singsongerij inmiddels behoorlijk beu, maar dit glipt nog tussen de mazen door omdat het tenminste niet door de radio is doodgedraaid.
Dit mag er zijn. Het klinkt vakkundig en het refrein doet wat aan Elton John denken.
Opzienbarend is anders, maar ik vind het verre van slecht.
0
geplaatst: 17 december 2013, 20:15 uur
Nieuwe ronde !!
Goed dat je er weer bent kaztor ! Al is het een eindje weg. Veel geluk daar.
Neil Young-Only Love Can Break Your Heart :
Zeker in deze periode is eigenlijk alles raak bij Neil. Prachtige song. Beladen en tijdloos. De man weet je altijd te raken in dit soort settings. (8,8)
Blue Angel- I'm Gonna Be Strong
Ook weer zo'n liedje wat mij is ontgaan toendertijd. Alleen daarom al uiterst nuttig dit topic.
Een prille Cindy Lauper inderdaad. Toen al een gouden keeltje. Mooi nummer, met veel gevoel gebracht. Waarom dit niet verder kwam als tip is mij een raadsel. Moest kennelijk zo zijn. (7,6)
Kula Shaker- Hey Dude
Ook weer typerend zo'n band waarvan je veel verwacht, maar het toch niet helemaal kan waarmaken. Dit was een veelbelovende start in ieder geval. Puntige gretige rock met een aanstekelijk duwende swing. Erg fris en inderdaad met de nodige vernieuwingsdrang, al pikten ze ook een graantje mee uit de late 60's in hun nummers. Prima deze ( 7,6)
James Blunt- Same Mistake
Nooit zo aan mij besteed geweest. Op zich is er niet veel mis mee. Alles op zijn plek, mooie stem, maar tevens wat voorspelbaar en erg binnen de vertrouwde lijnen. Zelfs wat saai. (6,2)
Goed dat je er weer bent kaztor ! Al is het een eindje weg. Veel geluk daar.
Neil Young-Only Love Can Break Your Heart :
Zeker in deze periode is eigenlijk alles raak bij Neil. Prachtige song. Beladen en tijdloos. De man weet je altijd te raken in dit soort settings. (8,8)
Blue Angel- I'm Gonna Be Strong
Ook weer zo'n liedje wat mij is ontgaan toendertijd. Alleen daarom al uiterst nuttig dit topic.
Een prille Cindy Lauper inderdaad. Toen al een gouden keeltje. Mooi nummer, met veel gevoel gebracht. Waarom dit niet verder kwam als tip is mij een raadsel. Moest kennelijk zo zijn. (7,6)
Kula Shaker- Hey Dude
Ook weer typerend zo'n band waarvan je veel verwacht, maar het toch niet helemaal kan waarmaken. Dit was een veelbelovende start in ieder geval. Puntige gretige rock met een aanstekelijk duwende swing. Erg fris en inderdaad met de nodige vernieuwingsdrang, al pikten ze ook een graantje mee uit de late 60's in hun nummers. Prima deze ( 7,6)
James Blunt- Same Mistake
Nooit zo aan mij besteed geweest. Op zich is er niet veel mis mee. Alles op zijn plek, mooie stem, maar tevens wat voorspelbaar en erg binnen de vertrouwde lijnen. Zelfs wat saai. (6,2)
0
geplaatst: 17 december 2013, 20:39 uur
Neil Young - Only Love Can Break Your Heart :
Heeft nog een hippie-sfeertje, Neil Young weet mij meestal te raken en dit nummer is tijdloos en verveelt nooit.
Oorspronkelijk van Gene Pitney maar Cyndi Lauper brengt het met verve, zij was toen al een veelbelovend talent wat enkele jaren later nog meer tot uiting zou komen.
Kula Shaker - Hey Dude
Refereert naar Hey Jude (Beatles) en Kula Shaker haalt duidelijk de mosterd bij de jaren '60-bands maar klinkt niettemin eigenzinnig. Melodisch springt het nummer echter niet uit.
James Blunt - Same Mistake
Prima stem en vakkundig gebracht maar inderdaad te veilig. Behoorlijk zonder meer.
Heeft nog een hippie-sfeertje, Neil Young weet mij meestal te raken en dit nummer is tijdloos en verveelt nooit.
Oorspronkelijk van Gene Pitney maar Cyndi Lauper brengt het met verve, zij was toen al een veelbelovend talent wat enkele jaren later nog meer tot uiting zou komen.
Kula Shaker - Hey Dude
Refereert naar Hey Jude (Beatles) en Kula Shaker haalt duidelijk de mosterd bij de jaren '60-bands maar klinkt niettemin eigenzinnig. Melodisch springt het nummer echter niet uit.
James Blunt - Same Mistake
Prima stem en vakkundig gebracht maar inderdaad te veilig. Behoorlijk zonder meer.
0
geplaatst: 18 december 2013, 05:11 uur
Morgen doe ik er weer een zooi.
Na de kerst nemen we een betere computer en heb ik dus ook wat meer tijd.
Na de kerst nemen we een betere computer en heb ik dus ook wat meer tijd.

0
geplaatst: 5 februari 2014, 04:51 uur
We're back!!!!!
Dit wordt lastig, momenteel leef ik 6 uur eerder dan jullie, dus...
Paul Simon - Mother And Child Reunion
http://1.bp.blogspot.com/_0ttT7oDZWi8/SplAR9gy1xI/AAAAAAAAA3k/zyRAqxWMeGI/s400/paul+simon+mother+and+child+reunion.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 5 februari 1972
Kwam binnen op: #18 (Tipparade) / #30 (Top 40)
Aantal punten: 190
B-kant: Paranoia Blues
Leuk, die nieuwe Top 40-site. Zo zien we ook wat de b-kantjes waren.
Het had misschien logischer geweest als ik met de lijst van 1966 zou zijn begonnen voor m'n grote 'come-back' hier, maar met zulke lauwe binnenkomers maakt men geen vuist.
Het geboortejaar van m'n allerliefste bood hier dus perspectieven.
Mother And Child Reunion is eigenlijk hoe ik Paul Simon het liefste hoor: Gewoon een liedje zingend en geen gewurmel met quasi-intellectuele woorden waar hij nog eens ten prooi aan wilt vallen (Alanis Morisette is een andere schuldige).
De melodie klinkt verder ook heel leuk en vooral erg 70's.
Zeker een van z'n beste worpen!
Dit wordt lastig, momenteel leef ik 6 uur eerder dan jullie, dus...

Paul Simon - Mother And Child Reunion
http://1.bp.blogspot.com/_0ttT7oDZWi8/SplAR9gy1xI/AAAAAAAAA3k/zyRAqxWMeGI/s400/paul+simon+mother+and+child+reunion.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 5 februari 1972
Kwam binnen op: #18 (Tipparade) / #30 (Top 40)
Aantal punten: 190
B-kant: Paranoia Blues
Leuk, die nieuwe Top 40-site. Zo zien we ook wat de b-kantjes waren.
Het had misschien logischer geweest als ik met de lijst van 1966 zou zijn begonnen voor m'n grote 'come-back' hier, maar met zulke lauwe binnenkomers maakt men geen vuist.
Het geboortejaar van m'n allerliefste bood hier dus perspectieven.

Mother And Child Reunion is eigenlijk hoe ik Paul Simon het liefste hoor: Gewoon een liedje zingend en geen gewurmel met quasi-intellectuele woorden waar hij nog eens ten prooi aan wilt vallen (Alanis Morisette is een andere schuldige).
De melodie klinkt verder ook heel leuk en vooral erg 70's.
Zeker een van z'n beste worpen!
0
geplaatst: 6 februari 2014, 05:59 uur
XTC - Senses Working Overtime
http://ts2.mm.bing.net/th?id=H.4971322817316957&pid=1.7
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 6 februari 1982
Kwam binnen op: #28 (Tipparade) / #38 (Top 40)
Hoogste notering: #22 (Top 40)
Aantal weken: 4 (Tipparade) / 5 (Top 40)
Aantal punten: 57
B-kant: ?
Over het algemeen sterke binnenkomers die dag, maar het is toch deze die er voor mij bovenuit springt. Vorige week hoorde ik het nog bij Ruby Tuesdays (eetcafe in Glen Burnie); echt een ge-wel-di-ge plaat!
Een echt poppareltje waarbij alles een beetje apart klinkt, van het rafelachtige begin tot het robuuste refrein. Beter kan ik ze eigenlijk niet verzinnen uit dat jaar.
Een 10 met een griffel van mij!
XTC - Senses Working Overtime
http://ts2.mm.bing.net/th?id=H.4971322817316957&pid=1.7
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 6 februari 1982
Kwam binnen op: #28 (Tipparade) / #38 (Top 40)
Hoogste notering: #22 (Top 40)
Aantal weken: 4 (Tipparade) / 5 (Top 40)
Aantal punten: 57
Over het algemeen sterke binnenkomers die dag, maar het is toch deze die er voor mij bovenuit springt. Vorige week hoorde ik het nog bij Ruby Tuesdays (eetcafe in Glen Burnie); echt een ge-wel-di-ge plaat!
Een echt poppareltje waarbij alles een beetje apart klinkt, van het rafelachtige begin tot het robuuste refrein. Beter kan ik ze eigenlijk niet verzinnen uit dat jaar.
Een 10 met een griffel van mij!

0
geplaatst: 6 februari 2014, 10:47 uur
Heerlijke plaat ja van Xtc 
8.5
Ook nog een 9 voor een van de beste Simon nummers

8.5
Ook nog een 9 voor een van de beste Simon nummers
0
geplaatst: 6 februari 2014, 16:33 uur
Daar gaan we weer !
Paul Simon- Mother & Child Reunion
Heerlijke song van Paul die kennelijk ook wat Ska/Reggea had ontdekt. Zegt wel iets over zijn brede visie als het gaat om muziek uit verschillende culturen, iets waar hij in de toekomst nog veel meer mee zou doen. Geen zwaarmoedige Simon, maar lekker luchtig en met een fikse scheut zomer. (8)
XTC- Senses Working Overtime
XTC in hun beste periode. Zeer sterke albums en ineens ook singles die werden opgepikt.
Dit is misschien wel hun beste. Het neurotische couplet, soepel overgaand in het pakkende vrolijke refein. Heel inventief en nog niets aan kracht ingeboet. Perfect eigenlijk (10)
Paul Simon- Mother & Child Reunion
Heerlijke song van Paul die kennelijk ook wat Ska/Reggea had ontdekt. Zegt wel iets over zijn brede visie als het gaat om muziek uit verschillende culturen, iets waar hij in de toekomst nog veel meer mee zou doen. Geen zwaarmoedige Simon, maar lekker luchtig en met een fikse scheut zomer. (8)
XTC- Senses Working Overtime
XTC in hun beste periode. Zeer sterke albums en ineens ook singles die werden opgepikt.
Dit is misschien wel hun beste. Het neurotische couplet, soepel overgaand in het pakkende vrolijke refein. Heel inventief en nog niets aan kracht ingeboet. Perfect eigenlijk (10)
0
geplaatst: 7 februari 2014, 05:16 uur
The Rolling Stones - Saint Of Me
http://991.com/NewGallery/Rolling-Stones-Saint-Of-Me---Cd1-104058.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 7 februari 1998
Kwam binnen op: #15 (Tipparade)
Hoogste notering: #5 (Tipparade)
1998 voelt voor mij elke keer aan als een nauwelijks te nemen horde, maar deze vergeten Stones-single komt als een verrassing.
Eigenlijk was het vanaf Emotional Rescue al geen zekerheid meer dat een tweede single van een Stones-album de Top 40 zou halen en helaas zou dat met Saint Of Me niet gaan lukken.
Ik vind dit gewoon een veel en veel sterkere single dan Anybody Seen My Baby.
Het lijkt wat terug te grijpen naar Goats Head Soup en dat is in mijn opinie beslist een compliment.
Ze klinken hier alsof ze het menen, en dat is een zeldzaamheid bij hun latere materiaal.
Ik zou eindelijk het bijbehorende album eens willen beluisteren (Bridges To Babylon).
The Rolling Stones - Saint Of Me
http://991.com/NewGallery/Rolling-Stones-Saint-Of-Me---Cd1-104058.jpg
Datum van binnenkomst in de Tipparade: 7 februari 1998
Kwam binnen op: #15 (Tipparade)
Hoogste notering: #5 (Tipparade)
1998 voelt voor mij elke keer aan als een nauwelijks te nemen horde, maar deze vergeten Stones-single komt als een verrassing.
Eigenlijk was het vanaf Emotional Rescue al geen zekerheid meer dat een tweede single van een Stones-album de Top 40 zou halen en helaas zou dat met Saint Of Me niet gaan lukken.
Ik vind dit gewoon een veel en veel sterkere single dan Anybody Seen My Baby.
Het lijkt wat terug te grijpen naar Goats Head Soup en dat is in mijn opinie beslist een compliment.
Ze klinken hier alsof ze het menen, en dat is een zeldzaamheid bij hun latere materiaal.
Ik zou eindelijk het bijbehorende album eens willen beluisteren (Bridges To Babylon).
* denotes required fields.