Muziek / Toplijsten en favorieten / Single van de dag
zoeken in:
0
geplaatst: 20 december 2011, 23:33 uur
Sorry, heb het wat druk de laatste tijd met kerstaankopen en Prince Of Persia: Forgotten Sands 
Maar bedankt!!
Herb Alpert: Geweldig nummer, klinkt exotisch en vindingrijk.
Brainbox: Geweldige, Cream-achtige band waar Nederland trots op mocht zijn. Ze komen ditmaal met een ballad.
Genesis: Leuk popnummer, maar het bijbehorende album is hier iets te overbevolkt mee. Ik ben het er eigenlijk niet mee eens dat dit onder de solovlag had kunnen verschijnen. Genesis bleef altijd wat avontuurlijker dan Phil solo. Ze hadden natuurlijk de bagage van het verleden met zich.

Maar bedankt!!
Herb Alpert: Geweldig nummer, klinkt exotisch en vindingrijk.
Brainbox: Geweldige, Cream-achtige band waar Nederland trots op mocht zijn. Ze komen ditmaal met een ballad.
Genesis: Leuk popnummer, maar het bijbehorende album is hier iets te overbevolkt mee. Ik ben het er eigenlijk niet mee eens dat dit onder de solovlag had kunnen verschijnen. Genesis bleef altijd wat avontuurlijker dan Phil solo. Ze hadden natuurlijk de bagage van het verleden met zich.
0
geplaatst: 21 december 2011, 06:42 uur
Hm, het sluit vrij naadloos aan bij het solo-album dat Collins een jaar eerder had uitgebracht, No jacket required.
0
geplaatst: 21 december 2011, 19:53 uur
De nieuwe Single Van De Dag kwam op 21 december 1991 binnen op #34, haalde de 27ste plaats en was na 4 weken uit de lijst:
Metallica - The Unforgiven

Nothing Else Matters was uiteindelijk het prijsnummer van The Black Album, maar ik heb het meer voor dit nummer. Leuker arrangement, iets pittiger gebracht en vooral een puike solo.
Met de 'oude' Metallica heeft het natuurlijk weinig meer te maken, maar dit is kwalitatief goede rockmuziek.

Nothing Else Matters was uiteindelijk het prijsnummer van The Black Album, maar ik heb het meer voor dit nummer. Leuker arrangement, iets pittiger gebracht en vooral een puike solo.
Met de 'oude' Metallica heeft het natuurlijk weinig meer te maken, maar dit is kwalitatief goede rockmuziek.
0
geplaatst: 21 december 2011, 20:08 uur
The Unforgiven is natuurlijk gewoon een geweldige kroeg-meezinger voor mannen die eigenlijk een viking willen zijn (en vallen we daar niet allemaal soms onder?)
0
geplaatst: 21 december 2011, 20:51 uur
Ik vind dit toch wel mooier dan mijn gemiddelde indruk van het genre. Het is wat Kaztor zegt, lekker pittig en een puike solo. Maar ook smaakvol. Ik ben per saldo niet zo'n fan van heavy metal maar The Black album lijkt mij met nummers als The Unforgiven (8,5) heel goed uit te zitten.
0
geplaatst: 22 december 2011, 00:30 uur
Een van de betere Metallica-nummers (en ik heb sowieso een hoge dunk van de band). Opvallend vond ik altijd dat in deze song de refreinen rustig zijn en de coupletten hard. Zijn daar meer voorbeelden van te noemen?
Ook leuk om te melden natuurlijk is dat Metallica zeven jaar later een nog grotere hit scoorde met Unforgiven II, een song waarin op het eind het rifje van de originele Unforgiven langs kwam, maar verder nieuw was.
Ook leuk om te melden natuurlijk is dat Metallica zeven jaar later een nog grotere hit scoorde met Unforgiven II, een song waarin op het eind het rifje van de originele Unforgiven langs kwam, maar verder nieuw was.
0
geplaatst: 22 december 2011, 20:27 uur
Een nieuwe Single van de Dag moet de sombere dagen voor de Kerst maar eens opvrolijken:
Bobby Darin - Baby Face

Baby Face van Bobby Darin kwam binnen op 22 december 1962 in de Engelse Top 50. Op 47 om precies te zijn, daarna verdween de plaat alweer uit de lijst.
Het was overigens geen kleine jongen, veel hits tussen 1958 en 1966. Maar zijn naam is wel erg in de vergetelheid geraakt.
Bobby Darin - Baby Face
Baby Face van Bobby Darin kwam binnen op 22 december 1962 in de Engelse Top 50. Op 47 om precies te zijn, daarna verdween de plaat alweer uit de lijst.
Het was overigens geen kleine jongen, veel hits tussen 1958 en 1966. Maar zijn naam is wel erg in de vergetelheid geraakt.
0
geplaatst: 22 december 2011, 23:38 uur
Ik vind het wel leuk klinken. Muzikaal klinkt het als een klok.
Goede ritme-sectie vooral.
Goede ritme-sectie vooral.

0
geplaatst: 23 december 2011, 00:03 uur
Dit nummer van Bobby Darin mag ik ook wel, prima ritme en zang. Overigens vind ik de meeste oldies in die tijd (begin jaren '60) wel leuk hoewel een tikkeltje oubollig.
Cijfer: 7,5
Dan de vorige nummers:
Herb Albert - A taste of honey
Ook zo'n oldie die ik goed kan waarderen, erg gezellig vooral.
Cijfer: 8
Brainbox - Smile
Sterke bluesgetinte ballad al begon het naar het einde toe wat te vervelen.
Genesis - Land of Confusion
Dit vind ik één van de beste Genesis-nummers met Phil Collins, dit is nog vrij inventief.
Dit kun je eventueel een metalballad noemen, dat gitaarwerk is subliem, melodisch ook erg sterk.
Cijfer: 9
Dan de vorige nummers:
Herb Albert - A taste of honey
Ook zo'n oldie die ik goed kan waarderen, erg gezellig vooral.
Brainbox - Smile
Sterke bluesgetinte ballad al begon het naar het einde toe wat te vervelen.
Genesis - Land of Confusion
Dit vind ik één van de beste Genesis-nummers met Phil Collins, dit is nog vrij inventief.
Dit kun je eventueel een metalballad noemen, dat gitaarwerk is subliem, melodisch ook erg sterk.
0
geplaatst: 23 december 2011, 21:00 uur
Hier een oude 'kraker' van mij als nieuwe Single van de Dag:
Ian Dury - Hit me

Kwam binnen op 23 december 1978.
En haalde zelfs de top 10 in Nederland (9) en stond 8 weken genoteerd. Relatief gezien hebben we maar weinig hits van Ian Dury mogen beleven, terwijl het meeste dat hij maakte toch zéér aantrekkelijk was. Hitgevoelig ook, zoals Hit me. Maar ja.
Ian Dury - Hit me
Kwam binnen op 23 december 1978.
En haalde zelfs de top 10 in Nederland (9) en stond 8 weken genoteerd. Relatief gezien hebben we maar weinig hits van Ian Dury mogen beleven, terwijl het meeste dat hij maakte toch zéér aantrekkelijk was. Hitgevoelig ook, zoals Hit me. Maar ja.
0
geplaatst: 23 december 2011, 22:44 uur
Klassiekertje uit de laten 70's, natuurlijk.
Klopt alles aan, dit nummer. Dat refrein is geniaal gevonden.
Klopt alles aan, dit nummer. Dat refrein is geniaal gevonden.
0
geplaatst: 25 december 2011, 10:25 uur
Ik heb weer verzuimd gisteren....
Hele dag naar Amsterdam geweest en daarna kerstavond, zo gaan die dingen, dus vandaag 2 Singles Van De Dag en daar hebben Musician en ik besloten om hier en daar en Top 40 van precies een week ervoor te nemen, want bij latere jaren is het gemeengoed geworden om tijdens de laatste dagen van december geen Top 40 uit te zenden.
Van 1983 is er zowaar een Top 40 voor handen van 24 december, waarin de Single Van Gisteren binnenkomt op #34, doorstijgt naar #12 en in totaal 8 weken genoteerd staat:
Nena - ? (Fragezeichen)

Het leuke van sommige liedjes is dat ze niet meegesleurd worden in de gewoonte van de media om ze grijs te draaien. Dit is er zo een. Het klinkt daarom meteen fris in de oren en heeft niks van z'n glans verloren. Ik vind vooral het gitaargeluid een positieve factor.
----------
De nieuwe Single Van De Dag kwam in de laatste Top 40 van de 90's (25 december 1999) binnen op #39, bleef de week erna daarop staan en was de week erna verdwenen:
Macy Gray - I Try

Heel aardig nummer dat ik moeilijk in een genre kan plaatsen. Smooth soul of zoiets? Haar stemgeluid is hier het sterkste punt en geeft de song een randje.
Hele dag naar Amsterdam geweest en daarna kerstavond, zo gaan die dingen, dus vandaag 2 Singles Van De Dag en daar hebben Musician en ik besloten om hier en daar en Top 40 van precies een week ervoor te nemen, want bij latere jaren is het gemeengoed geworden om tijdens de laatste dagen van december geen Top 40 uit te zenden.
Van 1983 is er zowaar een Top 40 voor handen van 24 december, waarin de Single Van Gisteren binnenkomt op #34, doorstijgt naar #12 en in totaal 8 weken genoteerd staat:
Nena - ? (Fragezeichen)

Het leuke van sommige liedjes is dat ze niet meegesleurd worden in de gewoonte van de media om ze grijs te draaien. Dit is er zo een. Het klinkt daarom meteen fris in de oren en heeft niks van z'n glans verloren. Ik vind vooral het gitaargeluid een positieve factor.
----------
De nieuwe Single Van De Dag kwam in de laatste Top 40 van de 90's (25 december 1999) binnen op #39, bleef de week erna daarop staan en was de week erna verdwenen:
Macy Gray - I Try

Heel aardig nummer dat ik moeilijk in een genre kan plaatsen. Smooth soul of zoiets? Haar stemgeluid is hier het sterkste punt en geeft de song een randje.
0
geplaatst: 25 december 2011, 11:22 uur
kaztor schreef:

En ik was gisteren in Leiden dus mij viel het ook niet op. Het zijn de naderende Kerstdagen en Oud en Nieuw en iedereen heeft het druk.
Je hebt wel twee boeiende singles gekozen. De zwoele stem van Macy Gray doet haast aan Tina Turner denken en is verder helemaal niet onaardig. Als nummer is het niet echt opvallend. Maar haar stem is van grote klasse, dat brengt dit nummer zelfs tot een 7.
Nena is natuurlijk bekend, maar niet alles is even sterk, hier geef ik een 5 voor. Oorspronkelijke Duitse Welle, jaren '80 productie en een veel te lange sax aan het einde. Melodie ook niet al te sterk.
0
mahone
geplaatst: 27 december 2011, 15:17 uur
New Adventures-Leuke versie van Chuck Berry nummer al hebben ze volgens mij de versie van de Stones als voorbeeld genomen
Billy Joel-Mooi nummer.De tekst is schitterend.
Ini Kamoze-Heb ik niks mee.
Herb Albert-Inderdaad een O Ja moment maar blijkbaar niet genoeg om lang te blijven hangen
Brainbox-Wel aardig maar echt heel bijzonder vind ik het niet zelfs niet voor Nederlandse begrippen.
Genesis-Zonder de leuke clip was ik dit nummer allang weer vergeten.
Metallica-Heb ik niks mee.Dit nummer verveelt me al na 10 seconden.
Bobby Darin-Te lullig voor woorden.
Ian Dury-Geweldig nummer.Dury was geen groot zanger maar hij wist wel hoe je een nummer moest brengen.
Macy Grey-Mooi stem maar verder vind ik het te gelikt klinken
Nena-Zwak nummer vooral vanwege de muziek.
Billy Joel-Mooi nummer.De tekst is schitterend.
Ini Kamoze-Heb ik niks mee.
Herb Albert-Inderdaad een O Ja moment maar blijkbaar niet genoeg om lang te blijven hangen
Brainbox-Wel aardig maar echt heel bijzonder vind ik het niet zelfs niet voor Nederlandse begrippen.
Genesis-Zonder de leuke clip was ik dit nummer allang weer vergeten.
Metallica-Heb ik niks mee.Dit nummer verveelt me al na 10 seconden.
Bobby Darin-Te lullig voor woorden.
Ian Dury-Geweldig nummer.Dury was geen groot zanger maar hij wist wel hoe je een nummer moest brengen.
Macy Grey-Mooi stem maar verder vind ik het te gelikt klinken
Nena-Zwak nummer vooral vanwege de muziek.
0
geplaatst: 27 december 2011, 20:35 uur
Er bestaan geen hitlijsten uit de jaren '60 met 2e Kersdag als datum van uitgave, dus het blijft aan het einde van het jaar ploeteren. Nu was ik zelf gisteren ook tot zeer laat afwezig, dus dat kwam dan goed uit.
De jaren '60 van gisteren laat ik dus even zitten.
Wél is er een hitlijst geweest op 27 december 1975, dus de nieuwe Single van de Dag komt uit die lijst:
Electric light orchestra - Evil Woman

Uiteindelijk slechts 5 weken en plek 20 als hoogst haalbare. Eind 1975 was het nog een prestatie als een E.L.O. single de top 20 in ieder geval haalde, in Nederland....
De jaren '60 van gisteren laat ik dus even zitten.
Wél is er een hitlijst geweest op 27 december 1975, dus de nieuwe Single van de Dag komt uit die lijst:
Uiteindelijk slechts 5 weken en plek 20 als hoogst haalbare. Eind 1975 was het nog een prestatie als een E.L.O. single de top 20 in ieder geval haalde, in Nederland....
0
geplaatst: 29 december 2011, 00:27 uur
Had vandaag bar weinig tijd, dus hier komt ie, net te laat:
Deze Single Van De Dag kwam op 21 december 1985 (er is verder geen enkele jaren '80-Top 40 voor 28 december, vandaar dat ik er een van precies een week ervoor neem) binnen op #37, haalde #6 en stond 10 weken genoteerd:
Gino Vanelli - It Hurts To Be In Love

Noem het een slijmballad, ik vind het eigenlijk best meevallen. Het staat voor mij nog net aan de goede kant van de streep, al ligt het glijgevaar behoorlijk op de loer.
Typisch is ook dat met terugwerkende kracht z'n oude werk dit kwa populariteit voorbij heeft gestreefd.
Deze Single Van De Dag kwam op 21 december 1985 (er is verder geen enkele jaren '80-Top 40 voor 28 december, vandaar dat ik er een van precies een week ervoor neem) binnen op #37, haalde #6 en stond 10 weken genoteerd:

Noem het een slijmballad, ik vind het eigenlijk best meevallen. Het staat voor mij nog net aan de goede kant van de streep, al ligt het glijgevaar behoorlijk op de loer.
Typisch is ook dat met terugwerkende kracht z'n oude werk dit kwa populariteit voorbij heeft gestreefd.
0
geplaatst: 29 december 2011, 00:34 uur
Over Evil Woman niets dan goeds, uiteraard.
De keuze voor 26 december ligt nog open, dus doe ik die ook maar even.
De Single Van Die Dag kwam op 26 december 1964 de Amerikaanse Hot 100 binnen op #69, het haalde #7 en het stond 12 weken genoteerd:
The Kinks - All Day And All Of The Night

Geweldige vroege Kinks-single dat nog altijd invloedrijk is. Heden ten dage nog altijd relevant voor ieder beginnend bandje.
De keuze voor 26 december ligt nog open, dus doe ik die ook maar even.
De Single Van Die Dag kwam op 26 december 1964 de Amerikaanse Hot 100 binnen op #69, het haalde #7 en het stond 12 weken genoteerd:
Geweldige vroege Kinks-single dat nog altijd invloedrijk is. Heden ten dage nog altijd relevant voor ieder beginnend bandje.

0
geplaatst: 29 december 2011, 18:07 uur
Bij de nieuwe Single Van De Dag moet ik ook weer even smokkelen en een Top 40-entry gebruiken van precies een week eerder. Het is helaas niet anders. Voor degenen die hier z'n vraagtekens bij zet: Er werd in deze week vaak een Top 40-uitzending overgeslagen en dan gold zo'n pre-kerstlijst voor twee weken.
Het kwam op 22 december 1990 binnen op #39, haalde #35 en was na '3' weken verdwenen:
The Vaughan Brothers - Tick Tock

Smaakvol nummer met inderdaad Stevie's stempel. Echt een lekkere koffie-met-'n-krantje-plaat!
Het kwam op 22 december 1990 binnen op #39, haalde #35 en was na '3' weken verdwenen:

Smaakvol nummer met inderdaad Stevie's stempel. Echt een lekkere koffie-met-'n-krantje-plaat!

0
geplaatst: 1 januari 2012, 23:09 uur
De nieuwe Single Van De Dag kwam op 25 december 1982 (een week voor 1 januari 1983 dus) binnen op #25, haalde #13 en stond 6 weken genoteerd:
Prince - 1999

Een soort van spaarzaam electro-nummer dat tegelijk gedateerd en vernieuwend voor die tijd klinkt. Nog steeds vind ik het enig in z'n soort. Nederland begon hier langzaam aan het Prince-avontuur, al zou de echte doorbraak nog een jaar op zich laten wachten.
Prince - 1999
Een soort van spaarzaam electro-nummer dat tegelijk gedateerd en vernieuwend voor die tijd klinkt. Nog steeds vind ik het enig in z'n soort. Nederland begon hier langzaam aan het Prince-avontuur, al zou de echte doorbraak nog een jaar op zich laten wachten.
0
geplaatst: 2 januari 2012, 09:08 uur
Geweldig nummer natuurlijk. En dat te bedenken dat dit mannetje nog niet eens op het toppen van zijn kunnen stond toen.
0
geplaatst: 2 januari 2012, 13:26 uur
Prince heeft hele goede nummers gemaakt, voor mij vanaf 1999 tot en met Sign o' the times.
Het is toch wel heel bijzondere soul, met de nieuwste snufjes en slimme, kwalitatieve aanpak door Prince. Eigenlijk nog nauwelijks eerder vertoond, dat maakte hem in die periode zo bijzonder.
Maar 1999 danst prima weg, ik vind het nog net geen When doves cry maar hij gaat wel die kant op.
Het is toch wel heel bijzondere soul, met de nieuwste snufjes en slimme, kwalitatieve aanpak door Prince. Eigenlijk nog nauwelijks eerder vertoond, dat maakte hem in die periode zo bijzonder.
Maar 1999 danst prima weg, ik vind het nog net geen When doves cry maar hij gaat wel die kant op.
0
geplaatst: 2 januari 2012, 20:48 uur
Niemand iets te vertellen over The Vaughan Brothers?
Enfin, de nieuwe Single Van De Dag kwam precies een week eerder op 26 december binnen op #29, haalde de 9de plek en was na 7 weken verdwenen:
B.F.I. - Why Not Jazz?

Fijne dance-plaat, nog steeds. Een van de sterkere in het genre.
Enfin, de nieuwe Single Van De Dag kwam precies een week eerder op 26 december binnen op #29, haalde de 9de plek en was na 7 weken verdwenen:
B.F.I. - Why Not Jazz?

Fijne dance-plaat, nog steeds. Een van de sterkere in het genre.
0
geplaatst: 3 januari 2012, 19:03 uur
Een loepzuiver geluid, dat valt niet te ontkennen. En buitengewoon dansbaar ook. Als je eens naar een gelegenheid komt waar wordt gedanst, lijkt mij dit ook geen plaat om over te vallen. Aan de andere kant gaat zoiets ook je ene oor in en het andere weer uit. Maar plaats, tijd en gelegenheid bepalen hier het succes.
0
geplaatst: 3 januari 2012, 19:20 uur
We pikken gewoon op waar we zijn gebleven, qua datum. Dat gaf al gelijk problemen. De enige hitlijst van 3 januari die ik vond was van Muziek Express, van het jaar 1960. Met Bobby Darin, de man van twee weken terug.
Omdat ik dan toch maar met die lijst wilde werken, een plaat die een week eerder was binnengekomen in die lijst:
Everly brothers - 'Till I kissed you

Uit een tijd uiteraard, dat muziek nog niet zo gecompliceerd was. Een grote hit, vijf maanden stond het nummer in de Muziek Express, het bereikte nummer 2. En gecoverd door o.a. de Blue Diamonds...
Omdat ik dan toch maar met die lijst wilde werken, een plaat die een week eerder was binnengekomen in die lijst:
Uit een tijd uiteraard, dat muziek nog niet zo gecompliceerd was. Een grote hit, vijf maanden stond het nummer in de Muziek Express, het bereikte nummer 2. En gecoverd door o.a. de Blue Diamonds...
0
geplaatst: 3 januari 2012, 20:15 uur
Dit topic was ik uit het oog verloren, de draad nu oppikken.
Ian Dury - Hit me
Grappig nummer met praatzang en jazzy begeleiding, werd terecht zijn tweede hit.
Nena - ? (Fragezeichen)
Toch minder dan 99 Luftballons, wel prima gitaargeluid maar de drums vind ik wat teveel naar voren gemixt en die saxsolo duurt te lang.
Cijfer: 6,5
Macy Gray - I Try
Aardig nummer, het heeft iets door de aparte stem maar echt raken doet het mij niet.
Cijfer: 6
Progrock op zijn toegankelijkst, even inventief als hitgevoelig en erg herkenbaar.
Deze ballad staat - wat kaztor zegt - net aan de goede kant van de streep al vind ik zijn oudere werk ook beter.
Natuurlijk nog steeds fris en energiek al lijkt het wat teveel op hun eerste hit You Really Got Me.
Lange tijd niet meer gehoord, leuke radiovriendelijke pop zonder meer.
Cijfer: 7
Prince - 1999
Geweldig funky ritme, zijn doorbraakhit maar het beste moest nog komen.
Cijfer: 8,5
B.F.I. - Why Not Jazz?
Een combinatie van dance en jazz die goed werkt, ook goede productie.
Sorry musician, het is de heropgenomen versie die je geplaatst hebt, dit is het origineel. Geweldige samenzang waarmee ze legendarisch zijn geworden evenals de melodie en de drums.
... en ook André Van Duin heeft dit nummer gecoverd.
Ian Dury - Hit me
Grappig nummer met praatzang en jazzy begeleiding, werd terecht zijn tweede hit.
Nena - ? (Fragezeichen)
Toch minder dan 99 Luftballons, wel prima gitaargeluid maar de drums vind ik wat teveel naar voren gemixt en die saxsolo duurt te lang.
Macy Gray - I Try
Aardig nummer, het heeft iets door de aparte stem maar echt raken doet het mij niet.
Cijfer: 6
Progrock op zijn toegankelijkst, even inventief als hitgevoelig en erg herkenbaar.
Deze ballad staat - wat kaztor zegt - net aan de goede kant van de streep al vind ik zijn oudere werk ook beter.
Natuurlijk nog steeds fris en energiek al lijkt het wat teveel op hun eerste hit You Really Got Me.
Lange tijd niet meer gehoord, leuke radiovriendelijke pop zonder meer.
Cijfer: 7
Prince - 1999
Geweldig funky ritme, zijn doorbraakhit maar het beste moest nog komen.
Cijfer: 8,5
B.F.I. - Why Not Jazz?
Een combinatie van dance en jazz die goed werkt, ook goede productie.
Sorry musician, het is de heropgenomen versie die je geplaatst hebt, dit is het origineel. Geweldige samenzang waarmee ze legendarisch zijn geworden evenals de melodie en de drums.
... en ook André Van Duin heeft dit nummer gecoverd.
0
geplaatst: 3 januari 2012, 20:43 uur
'Till I Kissed You is inderdaad popmuziek in de kinderschoenen, maar het is juist die eenvoud die het liedje zo siert.
0
geplaatst: 3 januari 2012, 21:39 uur
LucM schreef:
Sorry musician, het is de heropgenomen versie die je geplaatst hebt, dit is het origineel.
Sorry musician, het is de heropgenomen versie die je geplaatst hebt, dit is het origineel.
Excuus!
En ik had al zo gezocht, de meeste versies van 'Till I kissed you op Youtube zijn namelijk live opnames.Maar iedereen moet even de versie van Luc beluisteren, die is trouwens een stuk beter dan de heropgenomen track die ik plaatste.
0
geplaatst: 4 januari 2012, 21:13 uur
En uiteraard Van Harte met je verjaardag Kaz!
Speciaal voor jou uitgezocht om te swingen op je partijtje, deze nieuwe Single van de Dag:
Trammps - Shout

Kwam binnen op 4 januari 1975, de datum dat je je 1e kaarsje op je taart kreeg
en werd zelfs een aardige hit, met een 5e plek en een verblijf van 12 weken in de Top 40!
Speciaal voor jou uitgezocht om te swingen op je partijtje, deze nieuwe Single van de Dag:Trammps - Shout
Kwam binnen op 4 januari 1975, de datum dat je je 1e kaarsje op je taart kreeg
en werd zelfs een aardige hit, met een 5e plek en een verblijf van 12 weken in de Top 40!* denotes required fields.