MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Radio 2 Top 2000 besproken

zoeken in:
1890 . Gilbert O'Sullivan - Matrimony ( 1972 )
Eentje in de categorie gezellig... mooi met die strijkers op de achtergrond, maar de blazers en trommels zijn er echt over. Het is geen schlager, maar het scheelt niet veel.
Cijfer: 5

1889 . Easybeats - Friday on my mind ( 1966 )
Erg lekkere 60's beatmuziek van down under, waar nog altijd geen sleet op zit. Dit schreef L_T_B in het Pitchfork-topic, waar dit nummer ook al langs kwam. Vanwege het popfeitjes te leuk om jullie te onthouden:
L_T_B schreef:
Toch wel een interessante groep, die Easybeats. In ieder geval met veel connecties naar andere (Australische) formaties. De groep werd opgericht door 2 geëmigreerde Nederlanders (!) Harry Vanda (= Johannes Jacob Hendrickus Van den Berg) en Dick Diamonde (= Dingeman Ariaan Henry van der Sluijs) en de Australiër George Young, de broer van Angus Young en Malcolm Young van AC/DC. Na het uiteenvallen van The Easybeats eind jaren '60 startte Vanda en Young eind jaren '70 de new wave formatie Flash and the Pan.
Cijfer: 8

1888 . Slade - Coz I luv you ( 1971 )
Aardige hit van Slade, een band waar ik wel een zwak voor heb. Lekkere niets-aan-de-hand-glamrock. Er zijn slechtere guilty pleasures denkbaar.
Cijfer: 7

1887 . Fleetwood Mac - You make loving fun ( 1978 )
Van het album Rumours, een van de beroemdste platen uit de popgeschiedenis. Alhoewel dit uiterst goed in elkaar zit, behoort het niet echt tot mijn favorieten van de band. Een beetje een middenmotor, vind ik het eigenlijk, op die plaat. Ik gok dat we nog wel drie of vier nummers van Rumours krijgen, daar bewaar ik mijn hoge cijfers dan wel voor.
Cijfer: 6,5

1886 . Dido - Life for rent ( 2003 )
Beetje een slaapliedje... destijds vond ik het wel mooi, al kwam dat ook wel door een specifiek meisje in mijn omgeving dat hier wel van hield, maar nu kan ik er mijn aandacht niet meer bijhouden en slaat de verveling al snel toe.

1885 . Mika - Relax, take it easy ( 2007 )
In 2007 was dit nummer voor mij niet stuk te krijgen, hoe vaak het ook op de radio voorbij kwam. Maar als ik dit uit mijn eigen boxen hoor valt me ineens op hoe eenvoudig dit geproduceerd is. Het is echt de zang en melodie waar dit nummer het van moet hebben, wat mij betreft. Inmiddels is het leukste er wel vanaf, maar dit blijft toch een van de fijnste megahits uit die jaren.

1884 . Chicken Shack - I'd rather go blind ( 1969 )
Blijkbaar is dit dezelfde dame als in het Fleetwood Mac-nummer. Ik vind dit type blues en deze stem geen gelukkige combinatie, laten we het daar maar ophouden. Doe mij dan maar de oude blues van FM...
Cijfer: 4

1883 . Brainbox - Smile ( 1970 )
En nog een onbekend plaatje, voor mij althans, uit hetzelfde tijdperk. Gewoon weer een zo'n ingetogen zwierige rockballad dat zich voor mij nergens in onderscheid... leuk als je het bewust hebt meegemaakt, maar aan mij is het niet echt besteed.
Cijfer: 4,5

1882 . Troggs - Wild thing ( 1966 )
Dit is dan wel weer een absolute klassieker. En dan te bedenken dat ik het eerst nog leerde kennen in de versie van Tone Loc... waarschijnlijk alsnog op het rechte pad gezet door Tour of Duty, dat vol zat met dit soort nummers. Muzikaal wel héél simpel, al leidt de fluit wel een beetje de aandacht af van het monotone gehak op de gitaar. Desalniettemin wel een leuke plaat.
Cijfer: 7,5

1881 . Backstreet Boys - As long as you love me ( 1997 )
Dit nummer kwam uit in een periode waarin mijn interesse in hitparade-muziek zo ongeveer op het nulpunt beland. Een soortgelijk nummer van 5 jaar eerder zou waarschijnlijk nog een paar puntjes extra halen omdat het dan ook een beetje jeugdsentiment is, maar de Backstreet Boys moeten het doen met een fikse onvoldoende. Dit is dan ook wel een van hun allervervelendste nummers - en helaas nog redelijk populair, want ik hoor het nog veel te vaak.
Cijfer: 3

johannesA
vigil schreef:

1683-De Kast-Eltse grins foarby-1997 3,5
Sieb is best een aardige zanger maar met liedjes als deze kan je de boel niet redden. Voor een geboren en getogen Fries wellicht een prachtige ervaring voor mij als Zuid-Hollander een zeer flauw liedje.

Ik ben een echte fries en vind het dus zeker wel een mooi liedje, maar Syb is echt een dramatische zanger.

johannesA schreef:
(quote)

Ik ben een echte fries en vind het dus zeker wel een mooi liedje, maar Syb is echt een dramatische zanger.

Zo zie je maar weer hoe gek het kan lopen

Nu heb ik Syb bij Kayak zien zingen en dat deed hij best goed vandaar mijn oordeel.

LucM schreef:

1699 . Stef Bos - Hilton Barcelona ( 1994 )
Hiervan vind ik enkel een live-versie, het werd nooit op single uitgebracht. Toch één van de betere liedjesschrijvers uit Nederland wat dit nummer bewijst.

Jawel hoor.

(afbeelding)

Stef Bos is ook typisch een albumartiest (verkoopt meer albums dan singles), wellicht dat ik het nooit op single heb gezien.

herman schreef:
Ik gok dat we nog wel drie of vier nummers van Rumours krijgen, daar bewaar ik mijn hoge cijfers dan wel voor.
Go Your Own Way, Don't Stop, Dreams. The Chain heeft er om de rare reden nooit ingestaan. Andere nummers ontbreken ook, maar Fleetwood Mac staat er over het algemeen wel altijd met een nummer of 10 in. Dit jaar zou ik het niet precies weten, maar die 3 nummers stonden vorig jaar top 1000, dus die zullen er niet zomaar uit zijn.

1675-Fleetwood Mac-Green Manalishi-1970 6,5
Een ietwat rauw bluesrock nummer van Peter Green en co. Best aardig met die reperterende gitaren en dat zompige stemgeluid.

1674-Marco Borsato-Vrij zijn-1996 4,0
Daar is de entertainer Borsato (muzikant kan je hem toch moeilijk noemen) weer. Ik ga er vanuit dat deze man nog vaker voorbij gaat komen. De up-tempo nummers van hem zijn over het algemeen beter te beluisteren dan de ballades maar toch gaan er geen hoge punten uit voor deze semi-rocker.

1673-Rolling Stones-That's how strong my love is-1965 6,5
Eentje uit de oude Rolling Stones doos. De soulinvloeden er uit gehaald en de rock er in gestopt. Dit is best aardig gedaan.

1672-Air Supply-All out of love-1980 6,0
Zeer zwaar aangezette ballade van Air Supply. Een beetje muziek voor Libelle lezers. Vreemd genoeg vind ik het dan nog best aanhoorbaar.

1671-Randy Newman-Short people-1977 4,5
De monotone stem van Newman staat mij altijd al tegen. Verder is het nummer ook nog eens muzikaal gezien vrij nietszeggend.

1670-Byrds -My back pages-1967 6,5
Aardige Dylan cover, met typische jaren 60 en Byrds samenzang in het refrein.

1669-Cats-The end of the show-1980 2,0
De jaren '80 waren begonnen maar dat was nog niet bij The Cats bekend gezien dit, ook nog eens, lullige eind jaren '60 / begin jaren '70 nummer.Zeer zwakke vocale performance. Dat mensen hier op stemmen...

1668-Kinks-Days-1968 7,0
Gelukkig zijn The Kinks er nog. Hoewel 12 jaar ouder dan nummer 1669 klinkt toch een stuk frisser. Wederom een aangename single van deze mannen.

1667-Fleetwood Mac-Big love-1987 7,0
Mede dankzij dit licht rockende nummer vierde Fleetwood Mac een grandioze comeback aan het hitfront in 1987. Erg sterk gezongen door Lindsey Buckingham.

1666-Katy Perry-I kissed a girl-2008 3,5
Vrolijk lied van nog niet zo lang geleden. Dit nummer is ook een beetje een gimmick en zo beoordeel ik het dan ook maar.

1665-Daniel Powter-Bad day-2005 6,0
Met een piano ietwat aangezette ballade waarvan er minimaal 2000 van zijn gemaakt. Ondanks de hoge voorspelbaarheidsactoor wel een aardig liedje.

1664-ABC-All of my heart-1982 6,0
Alles aan dit liedje is typisch jaren '80. De coupletten zijn mij te vlak, het refrein vind ik dan wel weer aardig.

1663-Trijntje Oosterhuis-Nu dat jij er bent-2003 4,5
Aangezien ik een kleine man in huis heb rondlopen kan ik me bij me tekst van alles voorstellen. Muzikaal gezien is het niet veel. Het gaat vooral om de zanglijnen en de muziek is ondergeschikt. Dan is de stem van Trijntje er een die continu het randje van irritatie opzoekt.

1662-ABBA -Super trouper-1980 6,5
Lullige semi-discostamper van ABBA maar och wat is de samenzang weer fijn en de muzikale details weer mooi verwerkt.

1661-Alicia Keys-If I ain't got you-2003 5,0
Alicia tracht hier een beetje richting Aretha Franklin te gaan door wat meer soul in haar muziek te leggen. Dat is maar ten dele gelukt. De compositie is wel aardig maar haar zang is vlak en zonder emotie.

LucM schreef:
Stef Bos is ook typisch een albumartiest (verkoopt meer albums dan singles), wellicht dat ik het nooit op single heb gezien.

Dat eerste klopt en dat tweede zou ook zo maar kunnen

Nu ik dit allemaal doorkijk weet ik weer waarom ik niet zo graag naar de top 2000 luister. Er staan zat mooie en leuke nummers in, maar ook zóveel waar ik niks mee heb... Zoals al die Nederlandstalige troep.

Wel leuk dat jullie dit doen, ga dit maar eens volgen

En Life For Rent is best mooi.

Tot nu toe valt de top-2000 mij ook best mee maar sommige Nederlandstalige nummers vind ik er ook niet in thuishoren.

1880 . Hollies - The day that curly Billy shot down crazy Sam McGee ( 1973 )
Opvallende verschijning in de lijst. Afgaande op de statistieken van last.fm hoort dit niet eens tot de 30 populairste nummers van de Hollies, maar wellicht was het in Nederland een veel grotere hit dan wereldwijd. Dit nummer is wel aardig met een leuke tekst, maar is dit wel dezelfde Hollies als die van Bus Stop en The Air That I Breathe? Het klinkt echt compleet anders.
Cijfer: 5,5

1879 . Aphrodite's Child - It's five o'clock ( 1970 )
Dit vind ik dan wel weer een mooi liedje. Ik ken het vooral in de versie van Johan, die het op een van eerste singles als b-kant uitbrachten. Deze uitvoering is wel wat gedateerd door die gigantische orgelsound, maar toch heeft het wel wat dat Vangelis zich hier zo te buiten op de toetsen.

1878 . Racoon - Lucky all my life ( 2008 )
Volgens mij heb ik dit liedje eerder op de dag ook al gehoord, bij 3FM's Serious Request. Met Racoon heb ik niet veel, vind de liedjes eigenlijk wat te zeurderig en de zang bij vlagen een beetje te geprononceerd (laiFF, baiTT, etc.), alsof de zanger wil laten zien hoe goed hij het Engels wel niet beheerst. Bij mij werkt dat alleen maar averechts.

1877 . Barry Manilow - Copacabana (at the Copa) ( 1978 )
Dit is zo fout dat het bijna weer leuk wordt. Al vind ik Mandy of Brandy dan wel weer echt een mooi liedje. Van dit nummer krijg ik een stevig Love Boat-gevoel.

1876 . Colin Blunstone - Wonderful ( 1973 )
Ik twijfel of ik dit liedje al eens eerder gehoord hebt, maar veel maakt dat niet uit. De stem van Colin reken ik tot de fijnste uit die tijd, maar deze compositie spreekt me minder aan. Ik vind het refrein wat te pompeus in verhouding met de mooie coupletten. De lelijke synths werken daar ook niet echt mee, die hadden ze net zo goed weg kunnen laten... Het nummer duurt eigenlijk ook een minuutje te lang, al is het a capella-outro wel weer mooi gedaan. Al met al een interessant liedje met veel mooie componenten, maar bij elkaar werkt het toch niet helemaal.

1875 . Mike Oldfield - In dulci Jubilo ( 1976 )
Dit klinkt een beetje als een flauw volksliedje, misschien leuk voor een kinderfeestje, maar wat het in deze lijst doet is me een raadsel. Dat kraakheldere gitaarspel vind ik hier ook een beetje een dissonant, het past voor geen meter bij de melige begeleiding.

1874 . Specials - A message to you Rudy ( 1980 )
Gelukkig gaat het niveau snel weer omhoog, dit vind ik wel een fijne ska-plaat. Vroeger moest ik niet veel hebben van ska, maar ik ga het eigenlijk steeds leuker vinden. Er zit een hoop gevoel in.

1873 . Madonna - Hung up ( 2005 )
Destijds was ik helemaal weg van, voor mij de hit van het toch al niet misselijke hitjaar 2005. Tot dan toe had ik niet veel met Madonna, maar dit album hebben we helemaal grijsgedraaid destijds. Zes jaar geleden alweer, de tijd vliegt... Waren ook mooie feestjes in die tijd met deze plaat, ik herinner me o.a. Oud en Nieuw en Rauw in Tivoli met Erol Alkan.
Cijfer: 9

1872 . Fugees - Killing me softly ( 1996 )
Destijds vond ik dit prachtig, toen werd ik het zat en nu kan ik het eigenlijk wel weer goed aanhoren. Mooie hiphop-ballad van een band die precies de juiste ingetogen toon aanslaat.. Het origineel heb ik ook wel gehoord, maar dat is typisch zo'n plaat die ik me nooit voor de geest kan halen, omdat deze versie altijd als eerste mijn hoofd in schiet. Een mooi voorbeeld van een cover die het origineel ruimschoots overtreft.

1871 . Matia Bazar - Ti sento ( 1986 )
Eigenlijk pas een jaar of 2, 3 geleden echt ontdekt, al klonk het nummer toen wel superbekend. Waarschijnlijk heb ik dit in mijn jeugd ook al meegekregen, al was ik in '86 totaal nog niet met muziek bezig. Lekker dramatisch, een van de betere 'over-the-top'-platen uit de 80s. En wat een stem ook. Een minpunt is wel de lelijke fade-out op het eind, toch een compositorisch zwaktebod.
Cijfer: 8,5

1650 . Marc Cohn - Walking in Memphis ( 1991 )
Mooie gospelachtige pianoballad, niet echt opzienbarend maar toch vrij eigenzinnig waarbij de stem mij wat doet denken aan Joe Cocker. Nadien niets meer van Marc Cohn gehoord.

1649 . Boyzone - No matter what ( 1998 )
Ze kunnen best aardig zingen maar het is te gelikt, te simpel en te zoet voor mij. Die tijd stikte het overigens van de boysbands in de hitlijsten, mede hierdoor (en ook die hardcore house) heb ik weinig affectie met de hitmuziek eind jaren '90.

1648 . Crowded House - Better be home soon ( 1988 )
Dit hoor ik dan veel liever, ook een beetje aan de zoete kant maar met veel meer gevoel en diepgang en muzikaal ook rijker.

1647 . Nadieh - Windforce 11 ( 1987 )
Lange tijd niet meer gehoord, het was maar een bescheiden hitje maar mooi nummer, zang en melodie. Al had het productioneel iets beter gekund.

1646 . Nancy Sinatra - These boots are made for walking ( 1966 )
De jaren '60 zijn in de lijst met de betere hits vertegenwoordigd. Dit is weer een onverwoestbaar nummer met schitterende baslijn en gepaste blazers op het einde.

1645 . Neil Diamond - Morning side ( 1973 )
Eén van zijn beste songs, erg goed opgebouwd met sfeervolle arrangementen en prachtige tekst.

1644 . Eric Clapton - After midnight ( 1970 )
Geschreven door J.J. Cale, een mengeling van rock en gospel wat die tijd wel vaker werd toegepast. Klinkt lekker rauw met mooie gitaarsolo en het spelplezier klinkt duidelijk door.

1643 . Bruce Springsteen - Secret garden ( 1995 )
Bruce Springsteen is beslist één van mijn favorieten maar dit nummer heeft mij nooit echt gegrepen hoewel het zeker sfeervol is, een beetje eentonige melodie. De sax op het einde vind ik dan weer prachtig.
Cijfer: 6

1642 . Robert Palmer - Every kinda people ( 1978 )
Vlotte radiovriendelijke popsong, een beetje funky, een beetje soulvol maar toch typisch Robert Palmer die zowat van alle markten thuis lijkt te zijn.

1641 . James Morrison & Nelly Furtado - Broken strings ( 2008 )
De stemmen vind ik niet goed bij elkaar passen en Nelly Furtado zingt hier beneden haar niveau. Het nummer zelf vind ik ook te clichématig.

1660 . Joshua Kadison - Jessie - 1994 2,5
Dit valt onder de noemer eendagsvliegen. Dat is maar goed ook want veel saaiere ballades zijn nauwelijks bedenkbaar.

1659 . Clash - Rock the casbah - 1982 6,5
Een valse piano en een valse Joe Strummer en dat werkt soms wel en soms niet. Hier een beetje er tussen in. Erg dansbaar!

1658 . Diana Ross - Ain't no mountain high enough - 1970 7,0
Voor de dramaqueen is er geen berg te hoog. Ook dit liedje niet. Dit klinkt puur en mooi in de oren.

1657 . Robert Palmer - Best of both worlds - 1978 6,5
Een niets aan de hand liedje van de erg vroeg overleden Robert Palmer. Dit is prima achtergrondmuziek voor op een mooie zomerse dag.

1656 . Yazoo - Don't go - 1982 8,5
Een zeer goede synthpophit van dit duo. Krachtig en sterk gezongen door Moyet en de synthpartijen zijn erg aanstekelijk.

1655 . Boudewijn de Groot - Een wonderkind van 50 - 1996 5,5
Boudewijn heet veel betere nummers en gelukkig zijn een groot deel daarvan ook in deze lijst te vinden. Het is een rockachtig nummer en dat is toch niet de sterkste kant van De Groot. De tekst is wel dik in orde.

1654 . Melanie - Ruby tuesday - 1970 6,0
Dit nummer is veel gecoverd, ook Rod Stewart had er nog een klein hitje mee. Wie het ook zingt de melodie blijft mooi. Dit is een beetje een zuchtmeisje versie in het begin waarna Melanie eens flink van leer trekt in de refreinen. Zeker niet slecht maar het origineel is beter.

1653 . Chicago - You're the inspiration - 1985 4,5
Tja, glad is het wel. De band Chicago veranderde wat van stijl (de funk ging er uit) en dat deed de muziekliehebber (en die zitten toch op MuMe) gruwelen maar het grote mainstream publiek smulde er van. Dit is weer zo'n typische aalgladde ballade van de mannen.

1652 . Madonna - Vogue - 1990 6,0
In 1990 vreselijk vernieuwend en hip. Nu toch wat door de tijd achterhaald. De sfeer in het nummer spreekt me nog steeds wel aan.

1651 . Tom Petty & The Heartbreakers - Refugee - 1980 7,0
In Europa een wat onderschat artiest. Dat is toch jammer want hij had best in de voetsporen van Bruce Springsteen vele hits kunnen scoren met zijn pure en eerlijke rockmuziek.

LucM schreef:

1708 . Jan Smit - Cupido ( 2006 )
Met de Nederlandstalige variant van de palingpop kan ik veel minder mee of het nu lente, zomer, herfst of winter is. Standaard nummer, matige zang.

Bij Jan Smit heb ik altijd het idee dat ie de tekst voorleest met de gedachte 'Als ik een beetje met de melodie meedreun en hier en daar een stembuiginkje erin gooi wordt het wel een succes'. Helaas zou ie in dat geval altijd gelijk hebben...

Herman schreef:
Opvallende verschijning in de lijst. Afgaande op de statistieken van last.fm hoort dit niet eens tot de 30 populairste nummers van de Hollies, maar wellicht was het in Nederland een veel grotere hit dan wereldwijd. Dit nummer is wel aardig met een leuke tekst, maar is dit wel dezelfde Hollies als die van Bus Stop en The Air That I Breathe? Het klinkt echt compleet anders.

Zou je denken? De Hollies sloegen begin jaren '70 nog eens flink terug, o.m. met The day that Curly Billy shot down Crazy Sam MacGee, wat mij betreft een geweldig nummer, lekker stevig en zowaar een nummer één hit in Nederland, eind 1973.

Het is echt een tweelingbroertje van Hollies - Long cool woman in a black dress dat juist een jaar eerder een enorme hit was geweest in de VS.

Alleen in Engeland bleef men vrij sceptisch over beide nummers. The Air that I breath is dan weer een ballad versie dat er op aansluit (geschreven door Albert Hammond). Maar ik vind de periode van 1970 tot 1976 van de Hollies net zo interessant als de sixties.

1650 . Marc Cohn - Walking in Memphis 1991 6,5
Weer een eendagsvlieg. Dit lied gaat gedeeltelijk over Elvis met veel tekstuele linkjes. Aardig liedje met de nodige gospel invloeden. Ook Cher heeft hier nog een hit mee gehad.

1649 . Boyzone - No matter what 1998 3,5
Boyzone was een boyband welke wel net iets meer diepgang had de meeste boybands uit die tijd. Dat valt dan weer niet uit dit zoetsappige liedje op te maken en dat is jammer.

1648 . Crowded House - Better be home soon 1988 7,0
De volgende ballade. Deze is dan wel weer de moeite waard. Mooi melodieen en fraai ingetogen gezongen.

1647 . Nadieh - Windforce 11 1987 6,0
Ook voor Nadieh kwam de dood veel te vroeg. Dit is haar bekendste nalatenschap. Een aardig popnummer met aardig zang.

1646 . Nancy Sinatra - These boots are made for walking 1966 6,0
Ja, die baslijn is fantastisch. Verder een redelijk lief liedje van die andere Sinatra

1645 . Neil Diamond - Morning side 1973 7,0
Waar Neil Diamond vaak flink geproduceerd is, is dat hier helemaal niet het geval. Een klein en kaal liedje. Dan vooral in het begin in het verloop van het nummer komt er een viooltje hier en gitaartje daar maar het blijft puur.

1644 . Eric Clapton - After midnight 1970 6,5
Die gospelachtige achtergrondkoortjes doen het hem wel een beetje in deze versie. Er is ook een versie van JJ Cale zelf maar die is wat te kaal. Die extra touch geeft het nummer wel wat extra's.

1643 . Bruce Springsteen - Secret garden 1995 6,5
Een klein buitenbeentje in de discografie van The Boss. Een liedje met meer muzikale diepgang (geen waarde oordeel) dan de vaak goudeerlijke rock die hij meestal brengt. Moeilijk uit te leggen maar wellicht als je deze rustige gedragen, maar mooie, werkje gaat horen dat het duidelijker is.

1642 . Robert Palmer - Every kinda people 1978 6,0
Een echt meefluit nummer, erg vrolijk zonder enige pretentie. Daardoor mist het logischerwijs wel wat diepgang. Dat is sowieso wel iets waar Robert Palmer vaker mee te kampen heeft.

1641 . James Morrison & Nelly Furtado - Broken strings 2008 4,0
Op zich zitten er aardige dingetjes in maar over het geheel is een vrij matige compositie waarbij Furtado wel wat naar achteren is gedrongen.

1640 . Lovin' Spoonful - Summer in the city ( 1966 )
Dit nummer heb ik pas besproken in de MuMe top-2000 (nr. 990), overigens zijn de nummers die in beide lijsten voorkomen doorgaans de beste. Geweldig nummer dat een broeierige sfeer heeft, veel beter dan de cover van Joe Cocker.

1639 . Small Faces - Itchycoo park ( 1967 )
Ook dit nummer heeft een zomerse (hippie)sfeer, de geluidseffecten hier zijn origineel en geven de sterke song nog meer kleur.

1638 . Miss Montreal - Just a flirt ( 2008 )
Ik heb in wezen niets tegen simpele en vrolijke popdeuntjes maar de zang is matig en komt te geforceerd over en de productie is te gelikt. Het nummer springt er ook niet uit, dus geen voldoende.

1637 . Ultravox - Dancing with tears in my eyes ( 1984 )
Dit is dan wel een band met een eigen geluid - synthipop meets rock - met ook prima zang al beschouw ik dit niet als één van hun beste.

1636 . Cure - Inbetween days ( 1985 )
The Cure heeft ook een heel eigen geluid dankzij de zang en gitaar van Robert Smith. Het is een vrolijk, fris en luchtig nummer die blijft hangen en niet verveelt.

1635 . Deep Blue Something - Breakfast at Tiffany's ( 1996 )
Eigenheid, dat mis dan een beetje bij deze band, wellicht de reden waarom ze in de vergetelheid is geraakt. Wel is dat een aanstekelijke en vlotte popsong met leuk gitaarwerk, daarom meer dan voldoende.

1634 . Bill Withers - Lovely day ( 1978 )
Deze zwoele softsoul kan voor mij ook best. Bill Withers zingt opmerkelijk relaxt maar niet emotieloos, ook de baslijn en de violen op de achtergrond dragen veel bij.

1633 . Raymond van het Groenewoud - Twee meisjes ( 1996 )
Blij dat dit nummer erin staat, dit vind ik zowat zijn beste. Schitterende, impressionistische tekst, prachtige melodie met veel passie gezongen en dan is er nog die gitaarsolo op het einde.
Cijfer: 9,5

1632 . Allman Brothers Band - Ramblin' man ( 1973 )
Een hier wat minder bekende countryrockband. Hun gitaarwerk is werkelijk subliem en het nummer heeft ook een landelijke en zonnige sfeer.

1631 . Feargal Sharkey - A good heart ( 1985 )
Eén van mijn favoriete hits dat jaar, zowel melodisch als ritmisch erg aanstekelijk, prachtige soulvolle gruizige zang en die gitaar in het midden maakt het nummer af.

herman schreef:
Opvallende verschijning in de lijst. Afgaande op de statistieken van last.fm hoort dit niet eens tot de 30 populairste nummers van de Hollies, maar wellicht was het in Nederland een veel grotere hit dan wereldwijd.

Nummmer 1-hit zelfs!

herman schreef:

1877 . Barry Manilow - Copacabana (at the Copa) ( 1978 )
Dit is zo fout dat het bijna weer leuk wordt. Al vind ik Mandy of Brandy dan wel weer echt een mooi liedje.

Grappige is dat Mandy, de grote klassieker van Barry Manilow, die volgens mij ook nog een stuk bekender is dan Copacabana, nooit in de top 40 heeft gestaan. In Amerika was het overigens wel een gigantische hit, maar in Nederland is het blijkbaar pas later opgepikt. Staat namelijk ook in de bovenste helft van de top 2000.

Ja opgepikt door Westlife welke er een top 30 hit mee had in de single top 100

1630 . Hot Chocolate - Emma ( 1974 )
Hun doorbraakhit, vind ik nog zeer goed te pruimen. Toch wel een apart, wat mistroostig stemgeluid en de gitaar en met wat mysterieus sfeertje doen mij een hoog cijfer geven.

1629 . Marco Borsato - Waterkant ( 2010 )
Het is wel professioneel gebracht maar tevens erg voorspelbaar, met name de pompeuze tekst en dito productie steken mij tegen.
Cijfer: 3,5

1628 . Foreigner - That was yesterday ( 1985 )
Zit in de AOR-hoek waar ik niet zoveel mee heb, het klinkt te gelikt en dat wil ik juist niet bij zulke rock. De prima zang en song doen mij toch een ruime voldoende geven.

1627 . Blondie - Heart of glass ( 1979 )
Als je graag vrolijke en swingende pop hoort ben je bij Blondie op het goede adres. Ligt tussen rock en disco, erg aanstekelijk, prima gezongen en de synths op de achtergrond en het drumwerk maken het nummer af, dit is hitparadepop zoals het moet zijn.

1626 . Eros Ramazzotti & Anastacia - I belong to you ( 2005 )
Dé trend in de hitlijsten de laatste 10 jaar: breng twee sterren bij elkaar (zie '&' of 'featuring' bij de uitvoerders) en laat ze standaardnummer samen zingen, het verkoopt toch goed gezien hun status.

1625 . Free - All right now ( 1970 )
Een bluesrocknummer met hoog meezingfactor en geweldig intro en middenstuk, dit kan voor mij niet stuk.

1624 . Frank Sinatra - Strangers in the night ( 1966 )
Natuurlijk een gigantische evergreen, dit nummer heb ik tenslotte ook altijd graag gehoord en Frank Sinatra is als crooner onovertroffen.

1623 . Anouk - I'm a cliche ( 2011 )
Weliswaar iets te glad geproduceerd maar de zang van Anouk komt redelijk goed uit de verf en zij komt geloofwaardig over, uiteindelijk vind ik dat nog één van haar betere nummers de laatste jaren.

1622 . Simon & Garfunkel - I'm a rock ( 1966 )
Voor Simon & Garfunkel heb ik altijd een zwak gehad, geweldige stemmen die goed bij elkaar passen, heel prettige melodie en gitaarklanken ook.

1621 . Small Faces - All or nothing ( 1966 )
Small Faces komen wij opvallende vaak tegen. Dit is een voor die tijd erg stevig, opwindend en rauw rocknummer dat overeind blijft.

mahone
1660-Joshua Kadison-Jessie-1994
Voorspelbare saaie ballad vooral de zang ben je al snel beu

1659-Clash-Rock the casbah-1982
Voor The Clash een vrij poppy liedje.Op zich heel charmant maar ik hou zelf meer van een wat steverige Clash

1658-Diana Ross-Ain't no mountain high enough-1970
De versie van Marvin Gaye en Tammi Terrell vind ik veel mooier de stem van Ross is gewoon te zwak voor dit soort nummers.

1657-Robert Palmer-Best of both worlds-1978
Mooi nummer met name door de mooie stem van Robert Palmer.

1656-Yazoo-Don't go-1982
Leuk nummer met als sterkste punt de zang van Alison Moyet.

1655-Boudewijn de Groot-Een wonderkind van 50-1996
Prachtig nummer en naar mijn mening veel beter dan Avond.De tekst vind ik schitterend en de muziek klinkt lekker eigentijds.Dit mag van mij zo op nummer 1.

1654-Melanie-Ruby tuesday-1970
Die van The Rolling Stones vind ik mooier maar Melanie heeft er een heel mooi en breekbare versie van gemaakt waar ze zich niet voor hoeft te schamen.

1653-Chicago-You're the inspiration -1985
Verschrikkelijk meer kan ik er niet van maken.

1652-Madonna-Vogue-1990
Voor mij zo ongeveer het keerpunt in haar carriere toen ze van trendsetter een trendvolger werd.Een nogal zwak nummer met vlakke muziek en saaie zang.Ik vond het vogue album van Malcolm MacLaren een stuk leuker.

1651-Tom Petty & The Heartbreakers-Refugee-1980
Ik hou wel van het stemgeluid van Petty dat tenminste niet zo gelikt klinkt dat maakt zijn muziek tenminste geloofwaardig.

1870 . Dolly Dots - Love me just a little bit more ( 1983 )
Wellicht de leukste Nederlandse girl group ooit, al ken ik er maar een paar nummers van. Als je me had gezegd dat het origineel hiervan door een Phil Spector-groep was vertolkt had ik het zo geloofd. Leuk nummer.

1869 . Anneke Grönloh - Brandend zand ( 1962 )
Een kinderliedje blijkbaar, ik had eigenlijk nog nooit op de tekst gelet. Het is wel sympathiek, maar niet meer van deze tijd en als volwassene beleef ik hier weinig plezier aan...
Cijfer: 2

1868 . Eurythmics - Love is a stranger ( 1983 )
Van Eurythmics ken ik alleen een paar hits en daar hoort deze ook wel bij. Dit nummer kan er wel mee door, maar ik vind het niet zo geweldig als Sweet Dreams en Here Comes The Rain Again.

1867 . Chicago - Wishing you were here ( 1974 )
Een degelijke ballad, maar wel dermate saai dat ik hier onmogelijk een voldoende aan kan geven. Naar de allereerste plaat van Chicago ben ik nog wel een beetje benieuwd, maar als ze in '74 al dit soort muziek maakten hoef ik niet veel verder te kijken.

1866 . Wings - Maybe I'm amazed ( 1977 )
Deze had ik wel eens gehoord, het kwam me in ieder geval wel een beetje bekend voor. Geen nummer waar ik direct enthousiast van wordt, maar ergens heeft het wel wat. Kan me voorstellen dat ik dit na meer draaibeurten nog wel een beetje zou kunnen waarderen.

1865 . Grand Funk Railroad - Some kind of wonderful ( 1975 )
Dit is dan weer een wereldberoemd nummer, dat je nog steeds wel eens op radio op tv hoort. Wel een aardig liedje, maar meer ook niet voor mij.

1864 . Eric Clapton - I shot the sheriff ( 1974 )
Vakkundige cover van het origineel van Bob Marley, maar naast goed musiceren is er ook nog zoiets als je ziel en zaligheid in de muziek leggen en dat ging Bob bij dit nummer toch een stuk beter af. Het origineel is top, deze cover hoogstens aardig.

1863 . America - Sister golden hair ( 1975 )
Wat een tiental... ik zie nu dat ik al meteen met het nieuwste nummer ben begonnen, uit 1983 nota bene. Iets te veel jaren '70 wat mij betreft, het is ook mijn minst favoriete decennium, zeker de middenperiode (zowel qua hits als studio-albums). Bij dit nummer waan ik me ook weer een jaar of 20 te jong. A Horse With No Name vind ik wel een fijn liedje, maar dit hoef ik niet meer terug te horen...

1862 . Scorpions - Hello Josephine ( 1965 )
Dit nummer ken ik alleen van naam en titel. Ik geloof dat het een van de allergrootste hits uit de 60s is. Ik heb het ook wel eerder beluisterd, maar nu klinkt het toch weer alsof ik het voor het eerst hoor. Het is ook wel heel erg standaard beatmuziek, afgezien van het ronduit irritante gelach erdoorheen.
Cijfer: 2

1861 . David Bowie - Fame ( 1975 )
Als Bowie-fan heb ik het album waar Fame opstaat nog heel lang links laten liggen, uit zijn jaren '70 periode heb ik alleen Pin-Ups en Diamonds Dogs nog later leren kennen. Heb ook lang gedacht dat dit een jaren '80 nummer van hem was. Voor mij is dit een van de Bowie-hits waar ik eigenlijk nooit iets speciaals mee heb gehad. Van hetzelfde album vind ik Young Americans en Fascination ook een stuk beter eigenlijk. Maar van dit tiental is het wel veruit het beste nummer.

1640 . Lovin' Spoonful - Summer in the city 1966 7,0
Volgens mij zijn de vreselijke cover van Joe Cocker al tegen gekomen en dat is maar goed ook want dit is natuurlijk vele malen beter.

1639 . Small Faces - Itchycoo park 1967 6,5
Gezellig orgeltje en gezellige zang met een paar rake uithalen in het refrein. Een echt kind van de jaren '60 met dat psychedelische middenstuk.

1638 . Miss Montreal - Just a flirt 2008 3,0
Volgens mij komt dit uit een reclame. Erg vrolijk maar ook erg nietszeggend. Het lijkt me sterk dat dit nog jaren in dit soort lijsten te vinden is.

1637 . Ultravox - Dancing with tears in my eyes 1984 8,0
Een sterke poprock hit van Midge Ure en co. Er zit meer gitaar in dan we op dat moment gewend waren van Ultravox.

1636 . Cure - Inbetween days 1985 6,5
Een van de meest poppy singles van de band. Het is zelfs bijna gezellig . Nadeel is dat de "vrolijke" liedjes van deze band gelijk de mindere zijn (m.u.v. Friday i'm in Love). Toch is dat nog genoeg voor een ruime voldoende.

1635 . Deep Blue Something - Breakfast at Tiffany's 1996 6,5
Een vrolijke rocksingle van deze band die verder eigenlijk nooit in spotlights kwam. Dat is jammer, wel een aardig energiek nummer. Een lied dat het op de radio ook erg goed deed/doet.

1634 . Bill Withers - Lovely day 1978 6,5
Ik vind veel nummers beter van Bill Withers maar dan is deze nog steeds zeer aardig. Ondanks dat het redelijk rustige soul is toch goed voor op de dansvloer.

1633 . Raymond van het Groenewoud - Twee meisjes 1996 7,0
Mooi lied van Van Het Groenewoud. Volgens mij geen hit in Nederland maar blijkbaar toch bekend genoeg voor een mooie notering in deze top 2000.

1632 . Allman Brothers Band - Ramblin' man 1973 6,5
Een countrylied van The Allman Brothers. Deze band was vooral live een goede band maar ondanks dat dit de studioversie is kan je wel horen dat er genoeg kwaliteit in de groep zit.

1631 . Feargal Sharkey - A good heart 1985 7,5
Heerlijke popsingle van de oudzanger van The Undertones. Deze gaat niet snel vervelen.

1630 . Hot Chocolate - Emma 1974 6,0
Dit is nog een aardig nummer van Hot Chocolate (al vind ik de Sisters of Mercy versie beter), het latere werk vind ik te bedacht en te glad.

1629 . Marco Borsato - Waterkant 2010 6,5
Op een of andere manier is dit nog wel een nummer van meneer Borsato wat me kan bekoren. Tekstueel wellicht wat semi-geneuzel maar ik vind het wel mooi.

1628 . Foreigner - That was yesterday 1985 7,5
Dit is zo'n beetje mijn favoriete single van deze groep. De live versie van het linkje vind ik niet zo sterk geef mij maar de studiovariant waarin de synth echt naar buiten spat.

1627 . Blondie - Heart of glass 1979 6,5
Met Blondie naar de disco. Veel mannen dromen (of droomden) er van maar met deze single werd dat mogelijk gemaakt. Het punkrandje was er vanaf maar ook dit nummer is op zijn tijd best lekker.

1626 . Eros Ramazzotti & Anastacia - I belong to you 2005 5,5
De grote droom van beide artiesten was al jarenlang om iets samen te doen en hier is het resultaat... Maar goed, aardig in elkaar gedraaide marketing stunt. Op zich is het best aardig gezongen maar ik vraag me af of beide elkaar ooit in het echt zijn tegengekomen en dat komt de geloofwaardigheid niet ten goede.

1625 . Free - All right now 1970 7,0
Een over bekende meezinger. Lekkere rauwe rock waarbij het moeilijk is om stil te blijven zitten.

1624 . Frank Sinatra - Strangers in the night 1966 7,0
Sinatra is de bekendste en wellicht ook beste crooner die er is. Dit sterk gezongen nummer past de zanger dan ook als zijn eigen jas. Mooie muzikale omlijsting.

1623 . Anouk - I'm a cliche 2011 6,5
En daar is weer zo'n nieuw nummer. Best een aardig nummer van Anouk. Goed gezongen, aardig geproduceerd met ruimte voor fraaie muzikale arrangementen. Nog meer van dit soort muziek en het gaat nog worden.

1622 . Simon & Garfunkel - I'm a rock 1966 7,0
Een mooi liedje van iets korter dan drie minuten. Voor S&G begrippen een redelijk druk nummer. Fraaie samenzang met wat lullige muzikale begeleiding maar wel zeer aanstekelijk en dit zorgt voor het goede gevoel.

1621 . Small Faces - All or nothing 1966 6,5
Weer een aardig liedje. Typische jaren '60 rocknummer met inde refreinen nog een fijn rauw randje wat zeer welkom is.

1620. Kamahl - Elephant song 4,0
Nog zo'n plaat waarvan je denkt wie gaat hier nou op stemmen. Nou blijkbaar een hele hoop. De zware stem van Kamahl is wel aardig op dit bekende melodietje maar als geheel schiet het toch ernstig te kort.

1619. Sparks - This town ain't big enough for both of us 8,0
Een topsingle van The Sparks. Heerlijke kitsch maar oh oh wat lekker.

1618. Blood, Sweat & Tears - Spinning wheel (1969)6,5
Klassieke single van deze band. Rijk gearrangeerd en met sterke zang van David Clayton-Thomas al blijft de melodie wel wat apart.

1617. Beatles - Ob la di, ob la da 4,0
Soms heetf deze grootse band van die lullige niemandalletjes en dit is er zo een. Natuurlijk wel erg vrolijk maar alleen daar mee redden we het niet deze keer.

1616. Novastar - Because 7,0
Sterke single van deze singer-songwritter. Het oehoedihoehoe (of iets dergelijks) gedeelte is simpel maar erg doeltreffend.Mooie muzikale elementen zoals de sterke percussie.

1615. Tina Turner - What's love got to do with it 5,0
Een rustig nummer van Tina Turner. Zelfs een beetje jazzy-achtig ondanks de typische jaren '80 elementen.

1614. UB40 & Chrissie Hynde - I got you babe (1985)5,0
Een reggaepop coverversie van twee grote acts uit die periode. Het is wel een gezellige versie maar met de diepgang van nul.

1613. Bee Gees - Lonely days (1970)6,0
Een beetje vreemde single van deze zeer bekende groep. In het begin lijkt het net of de platenspeler te langzaam draait. Daarna is het weer meezingen en meeklappen zoals we ze eerder verwachten van deze mannen.

1612. Keane - This is the last time 7,0
In de slipstream van Coldplay schoot ook dit bandje razendsnel richting sterrenstatus. Dit is best een lekkere single met het toetsenspel als belangrijkste aandeel.

1611. Genesis - I can't dance 6,0
Deze single moet je eigenlijk meer als een gimmick zien dan als een serieuze single van die zogenaamde serieuze symfogroep. De clip was hilarisch en wellicht daardoor ook een dikke vette nummer 1 hit in Nederland.

1860 . John Lee Hooker & Carlos Santana - The healer ( 1990 )
Dit was wel een verrassende hit in 1990, het eerste jaar dat ik volop de hitlijsten volgde. JLH was toen al in de 70 en daarmee veruit de oudste muzikant die in die tijd in de hitlijst stond. Dat Santana meewerkte aan dit nummer ontdek ik nu pas, zijn naam staat ook niet echt prominent op de singlehoes. Het nummer an sich vind ik wel aardig. Mooi gezongen en mooi gespeeld. Wel valt op hoe gedateerd de begeleiding nu klinkt, wat dat betreft nog een typisch jaren '80 nummer. Zonde dat ze daar niet iets beters mee gedaan hebben.

1859 . Roger Daltrey - Giving it all away ( 1973 )
Het vorige nummer van Daltrey in de lijst vond ik echt vreselijk, maar deze kan er nog wel mee door. Je hoort in ieder geval dat dat het moet ontroeren. Toch kan ik er nog steeds geen voldoende aan kwijt, aangezien het me helemaal niet raakt, hoe zeer Roger ook zijn best doet.

1858 . Diesel - Sausolito Summernight ( 1980 )
Ik had geen idee wat voor muziek hierbij te verwachten, maar zodra het intro binnenvalt herken ik het natuurlijk. Geinige muziek voor Arrow Classic Rock ofzo of om mee te bleren op een Amerikaanse snelweg.

1857 . INXS - Need you tonight ( 1987 )
Dit is dan weer een stuk beter dan de vorige drie platen, wat mij betreft. Spannend plaatje, met name door het effectieve riffje en de sterke zang van Michael Hutchence. Er is trouwens ook nog een toffe mash-up met Grandmaster Flash' The Message, maar die staat niet online geloof ik.

1856 . Tom Jones & Mousse T - Sex bomb ( 1999 )
Dit nummer was een hit toen ik net was gaan studeren en - dus - wekelijks uitging. In eerste instantie was ik aangemonsterd bij een studentenvereniging waar in mijn optiek redelijke foute nummers als deze enorm aansloegen, dus ik heb dit in die tijd erg veel gehoord. Het zit erg goed in elkaar en ik heb ook wel een zwak voor Tom Jones, maar ik hoor hem liever in duet met de Cardigans...

1855 . George Harrison - What is life ( 1971 )
Ik was verbaasd dit nummer op Spotify aan te treffen, omdat het werk van de Beatles als groep en solo daar erg schaars is. Maar dit stond op de soundtrack van het fantastische Away We Go, een van de leukste films van de laatste jaren, dus dat is dan weer een meevaller. Door de enorme joie de vivre past het ook goed bij de film. Vind het een geweldig nummer, wat een energie zit hier in. Had me trouwens nooit gerealiseerd dat dit door Phil Spector geproduceerd was, terwijl ik de cd al 10 jaar in bezit heb...

1854 . Sam Brown - Stop ( 1988 )
Best een aardig nummer dit. Heb me er altijd wel over verbaasd, zeker vroeger, dat iemand zo een enorme hit kon scoren om vervolgens compleet uit de picture te raken. Ik hoor hier meer kwaliteit en passie dan in vergelijkbare Amerikaanse muziek, het is net wat verfijnder ook.

1853 . Beatles - I feel fine ( 1965 )
Dit intro heb ik nog wel eens gebruikt in een contest hier op de site: grappig dat er mensen zijn die aan dat ene akkoord genoeg hebben om te horen om welk liedje het gaat, zelfs al is het intro ook door vergelijkbare bands nagedaan. Leuk nummer wel, maar ongelooflijk eigenlijk wat een verschil er is met de muziek die ze een jaar later maakten. Hier waren ze nog erg braaf.

1852 . Stevie Wonder - You are the sunshine of my life ( 1973 )
Bij Stevie knalt de muzikaliteit er vaak vanaf, dit nummer zit ook weer retegoed in elkaar. Maar toch kan ik er lang niet altijd wat mee. Als hij funkt vind ik het vaak wel erg goed, maar dit soort mierzoete muziek is niet aan me besteed.

1851 . Babys - A piece of the action ( 1978 )
Toevallig keken we net nog op TV naar een stukje over de Top 2000 en toen kwam een item langs over een ander - veel beter - nummer van de Babys dat ook nog wel langs zal komen. Dit klinkt als een aardige powerballad, maar ik kan er verder niet veel mee.

vigil schreef:
1619. Sparks - This town ain't big enough for both of us 8,0
Een topsingle van The Sparks. Heerlijke kitsch maar oh oh wat lekker.

Een van de plaatjes waar ik op gestemd heb.

herman schreef:
1854 . Sam Brown - Stop ( 1988 )
Best een aardig nummer dit. Heb me er altijd wel over verbaasd, zeker vroeger, dat iemand zo een enorme hit kon scoren om vervolgens compleet uit de picture te raken. Ik hoor hier meer kwaliteit en passie dan in vergelijkbare Amerikaanse muziek, het is net wat verfijnder ook.

Misschien komt dat doordat Sam Brown 100% typisch Brits is . Dochter van twee ook niet onbekende Britse zangers (Joe Brown en Vicky Brown).

Ah, dat wist ik wel, heb het alleen niet zo duidelijk opgeschreven. Ik zat een beetje met Whitney Houston in mijn hoofd die rond die tijd ook hits scoorde met vergelijkbare muziek en wilde het Britse tegen het Amerikaanse afzetten..
Ze heeft zelfs nog eens in Leiden opgetreden met Jools Holland, als ik me goed herinner.

Dat andere wist ik dan weer niet. Muzikale familie blijkbaar.

1620 . Kamahl - Elephant song ( 1975 )
Dit nummer klinkt nu wel belegen maar vanwege de sympathieke actie en behoorlijke zang wil ik er net een voldoende voor geven.

1619 . Sparks - This town ain't big enough for both of us ( 1974 )
Dit is een schoolvoorbeeld van hoe leuk kitsch kan zijn. Heerlijk nummer, grappig en erg origineel en was haar tijd duidelijk vooruit.

1618 . Blood, Sweat & Tears - Spinning wheel ( 1969 )
Eén van de eerste bands die rock met jazz vermengde en het resultaat is erg geslaagd. Apart nummer dat de aandacht blijft vasthouden en ook de soulvolle zang van David Clayton-Thomas moet vermeld worden.

1617 . Beatles - Ob la di, ob la da ( 1969 )
Een vrolijk niemendalletje, het is uiteraard niet serieus bedoeld met absurdistische tekst. Vanwege het spelplezier en de arrangementen komen The Beatles er goed mee weg.

1616 . Novastar - Because ( 2008 )
Joost Zweegers heeft een prachtige emotionele en tevens zuivere stem en dit vind ik een prima melancholieke popsong met treffende begeleiding.

1615 . Tina Turner - What's love got to do with it ( 1984 )
Tian Turner maakte een succesvolle comeback met Private Dancer die veel hits leverde waaronder dit nummer. Dit is nog een behoorlijk nummer, soulvol met een rauw randje. Nadien werd haar repertoire helaas alsmaar gelikter.

1614 . UB40 & Chrissie Hynde - I got you babe ( 1985 )
Eerder een hit van Sonny & Cher, UB40 heeft daar een leuke en gezellige reggae-versie van uitgebracht al moet je hier inderdaad niet veel diepgang zoeken.

1613 . Bee Gees - Lonely days ( 1970 )
Inderdaad een wat vreemd en gewaagd nummer van Bee Gees maar het werd wel een hit. Er wordt hier toch wel fraai gezongen en gemusiceerd.

1612 . Keane - This is the last time ( 2005 )
Op hun debuut staan een aantal fraaie songs waaronder dit nummer. Natuurlijk een beetje schatplichtig aan Coldplay maar heel fraaie kopstem en piano.

1611 . Genesis - I can't dance ( 1992 )
Dit werd hun grootste hit, de grappige videoclip zal er natuurlijk mee te maken hebben. Wel vermakelijk en muzikaal steekt het ook goed in elkaar maar tot hun beste nummers reken ik dit niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:25 uur

geplaatst: vandaag om 06:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.