Muziek / Toplijsten en favorieten / Goeie drummers
zoeken in:
0
Omayyad
geplaatst: 16 juni 2007, 13:39 uur
luc011190 schreef:
Ik heb weinig verstand van drumtechnieken en meetbare kwaliteit (en het is voor mij ook irrelevant, evenals goede zangtechniek), maar ik vind de drums van Joy Division fantastisch klinken.
Ik heb weinig verstand van drumtechnieken en meetbare kwaliteit (en het is voor mij ook irrelevant, evenals goede zangtechniek), maar ik vind de drums van Joy Division fantastisch klinken.
Dat heeft meer met de productie van de plaat te maken waar het geluid van de drums een belangrijk onderdeel vormen dan met de techniek van de man in kwestie.
0
Mojo Pin
geplaatst: 16 juni 2007, 14:03 uur
luc011190 schreef:
Die van Bloc Party
Die van Bloc Party
Matt Tong is inderdaad

0
geplaatst: 16 juni 2007, 14:11 uur
EVANSHEWSON schreef:
Beste drummer is redelijk DOOD
Dat was JOHN BONHAM van Led Zeppelin (gestorven 1980)
Nog goede drummers zijn ;
Stewart Copeland (The POlice)
Ringo Starr (Beatles)
Charlie Watts (The Rolling Stones)
Ian Paice (Deep Purple)
Er moeten er nog zijn, maar ik kan ze niet gauw bedenken
Beste drummer is redelijk DOOD
Dat was JOHN BONHAM van Led Zeppelin (gestorven 1980)
Nog goede drummers zijn ;
Stewart Copeland (The POlice)
Ringo Starr (Beatles)
Charlie Watts (The Rolling Stones)
Ian Paice (Deep Purple)
Er moeten er nog zijn, maar ik kan ze niet gauw bedenken
klopt als een bus! zowel wat je zegt als dat er nog zijn :
Brain, van Primus : ongelofelijk strak!
0
geplaatst: 17 juni 2007, 18:32 uur
Niemand die reageert op mijn bericht; en gaat gewoon door moet het noemen van houthakkers.........
.
Nou ja sommigen dan
.Nou ja sommigen dan

0
geplaatst: 17 juni 2007, 19:44 uur

Max Roach: doet vele langharigen verbleken

Buddy Rich

Elvin Jones

Jack Dejohnette

Billy Cobham

Mitch Mitchell
0
geplaatst: 18 juni 2007, 15:52 uur
Oldfart schreef:
Niemand die reageert op mijn bericht; en gaat gewoon door moet het noemen van houthakkers.........
.
Nou ja sommigen dan
.Nou ja sommigen dan

Omdat jij er plaatjes bij zet moet iedereen natuurlijk naar jouw posts kijken

0
sxesven
geplaatst: 18 juni 2007, 16:02 uur
Ook maar plaatjes van mijn favorieten dan.
Van houthakkers geen sprake!

Akira Sotoyama

Chris Corsano

Jim White
Van houthakkers geen sprake!
Akira Sotoyama

Chris Corsano

Jim White
0
geplaatst: 18 juni 2007, 20:36 uur
luc toch: Ik zet er plaatjes, zoals jij dat noemt ,
bij omdat internet ondermeer een visueel medium is; en niet een veredelde afstandstypemachine of zo. Al die lappen tekst zijn saai.
Mijn opmerking ging over het feit dat we nu wel weten dat bijvoorbeeld zo'n John Bonham hard kon slaan. En dat wordt dan goed drummen genoemd.
Zo lekker voorspelbaar ,
maar ja wat de luisteraar niet kent, dat eh vr........
bij omdat internet ondermeer een visueel medium is; en niet een veredelde afstandstypemachine of zo. Al die lappen tekst zijn saai.
Mijn opmerking ging over het feit dat we nu wel weten dat bijvoorbeeld zo'n John Bonham hard kon slaan. En dat wordt dan goed drummen genoemd.
Zo lekker voorspelbaar ,
maar ja wat de luisteraar niet kent, dat eh vr........
0
geplaatst: 18 juni 2007, 20:55 uur
Ik vind plaatjes eerder nietszeggend Oldfart.. het zal wel dat je een plaatje van een drummer kan vinden (kan ik zelf ook), het leuke is dat je er een mening over hebt. Die van jou over Bonham deel ik overigens 100%.. had Zepled ook al niet de allerallergrootste gitarist? Ohja, en de allerallergrootste zanger? En de allerallergrootste roadie?

0
geplaatst: 18 juni 2007, 23:29 uur
Plaatjes vullen geen gaatjes; maar loze praatjes ook niet !
Ik breng een aantal drummers visueel voor het voetlicht waar ik als percussionist ( in ruste) erg veel bewondering voor heb vanwege hun betekenis voor het drummen en vanwege het feit dat zij het drummen naar een hoger, muzikaal level hebben getild.
Een andere reden waarom ik er foto's bij plaatste is dat het allemaal drummers zijn ( op misschien Mitch Mitchell na) die hier niet dagelijks voor het voetlicht komen.
Jazz is nu eenmaal niet zeer wijd verspreid hier; wel is het een genre waar juist op het gebied van drummers zeer veel te genieten en te leren valt; voor het geval er hier drummers rondlopen die wel eens wat meer willen leren kennen dan het standaard pop drumwerk.
Ik breng een aantal drummers visueel voor het voetlicht waar ik als percussionist ( in ruste) erg veel bewondering voor heb vanwege hun betekenis voor het drummen en vanwege het feit dat zij het drummen naar een hoger, muzikaal level hebben getild.
Een andere reden waarom ik er foto's bij plaatste is dat het allemaal drummers zijn ( op misschien Mitch Mitchell na) die hier niet dagelijks voor het voetlicht komen.
Jazz is nu eenmaal niet zeer wijd verspreid hier; wel is het een genre waar juist op het gebied van drummers zeer veel te genieten en te leren valt; voor het geval er hier drummers rondlopen die wel eens wat meer willen leren kennen dan het standaard pop drumwerk.
0
EVANSHEWSON
geplaatst: 20 juni 2007, 04:47 uur
De 2 meest schilderachtige; karaktervolle en origineelste zijn helaas pindakaas HARTSTIKKE (wie bedenkt zulk foeilelijk woord als Hartstikke, dàt kan alleen in Nederland gebeuren me dunkt...)
dood ;
John Bonham
en
Keith Moon
Rest in peace, soulbrothers,
of speel de hemel daar iedere avond plat
en ga daarna ik kroeg De Hemel lekker doorzakken, want daar waren jullie hier beneden ook zo goed in!
dood ;
John Bonham
en
Keith Moon
Rest in peace, soulbrothers,
of speel de hemel daar iedere avond plat
en ga daarna ik kroeg De Hemel lekker doorzakken, want daar waren jullie hier beneden ook zo goed in!
0
geplaatst: 20 juni 2007, 15:36 uur
EVANSHEWSON schreef:
In het geval van Bonham iets te goed. In ieder geval een groot verlies nog steeds. Zo zag ik recentelijk live-beelden van Page en Plant die Rock 'roll speelden en de drummer zat als een bezetene te meppen maar de groove was ver te zoeken.
0
Jeremie
geplaatst: 2 juli 2007, 23:19 uur
Ed Blackwell; bekend van ondermeer Ornette Coleman's band in de jaren '60, en meesterlijk op Don Cherry's "Mu".
Rashied Ali; had de moeilijke taak Elvin Jones op te volgen bij John Coltrane, maar samen met Coltrane heeft hij gezorgd voor het fantastische "Interstellar Space".
Rashied Ali; had de moeilijke taak Elvin Jones op te volgen bij John Coltrane, maar samen met Coltrane heeft hij gezorgd voor het fantastische "Interstellar Space".
0
geplaatst: 7 oktober 2008, 19:38 uur
Bij Can - Ege Bamyasi (1972):
O is dit die band met de beroemde Jaki Liebezeit? sorry dat wist ik niet. zijn er nog meer beroemde drummers in het rijtje Carey en Liebezeit?
O is dit die band met de beroemde Jaki Liebezeit? sorry dat wist ik niet. zijn er nog meer beroemde drummers in het rijtje Carey en Liebezeit?
0
geplaatst: 7 oktober 2008, 23:59 uur
ricardo schreef:
Bozzio, Vinnie Colaiuta, Chester Thompson, Chad Wackerman...

0
geplaatst: 8 oktober 2008, 00:43 uur
Da's toch een heel ander slag, vind ik. Los van hun artistieke merites...
0
wijsneus
geplaatst: 8 oktober 2008, 12:47 uur
Volgens mij zie ik nergens Narada Michael Walden. Zat in de 2e line-up van Mahavishnu Orchestra. Leuke trommelaar.
0
geplaatst: 8 oktober 2008, 13:34 uur
Neil Peart van Rush en Mike Portnoy van DT en Simon Phillips (ex-Toto)
0
geplaatst: 8 oktober 2008, 15:10 uur
Roger Taylor van Queen
Ginger Baker van Cream
Phil Collins is ook een zeer goeie drummer
Cesar Zuiderwijk van Golden Earring
Ginger Baker van Cream
Phil Collins is ook een zeer goeie drummer
Cesar Zuiderwijk van Golden Earring
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 08:31 uur
tangmaster schreef:
Vangelis?
Vangelis?
Ja, Vangelis, op de meeste albums doet hij zelf het slagwerk en niet onverdienstelijk in mijn oren. Heerlijke ritmes, die niet alleen uit de electronica-winkel komen. Dit maakt hem naast een goede componist, toetsenist ook een drummer van niveau.
0
tangmaster
geplaatst: 9 oktober 2008, 12:57 uur
Gerards Dream schreef:
Ja, Vangelis, op de meeste albums doet hij zelf het slagwerk en niet onverdienstelijk in mijn oren. Heerlijke ritmes, die niet alleen uit de electronica-winkel komen. Dit maakt hem naast een goede componist, toetsenist ook een drummer van niveau.
(quote)
Maar zo geweldig is dat nou ook weer niet, het zijn simple drums waarvan veel door een drumcomputer gaat, het zijn hoofdzakelijk de pauken die hij gebruikt.
0
geplaatst: 9 oktober 2008, 13:40 uur
Juist, en dat doet hij goed en met name in de jaren zeventig De drumcomputer kwam pas later. Heaven and Hell bijvoorbeeld is met echte percussie opgenomen die hij met verve heeft gespeeld. Dat maakt hem een goed slagwerker voor mij.
* denotes required fields.