Muziek / Toplijsten en favorieten / Goeie drummers
zoeken in:
0
geplaatst: 7 oktober 2009, 21:58 uur
neem ook deze video, waarin hij alle toms en de snare vervangt door kazen:
0
geplaatst: 7 oktober 2009, 22:42 uur
Heerlijk romig geluid die kazen, om de stokken bij af te likken.
0
Nicci
geplaatst: 8 oktober 2009, 15:05 uur
The Scientist schreef:
om Han Bennink (uit die link hierboven) te quoten 'Als je op 1 snaredrum niet kunt drummen kun je het ook niet op een heel drumstel' (ofzo
).. technisch gezien vast heel leuk, maar in echt drummen zit veel meer.
toen Bennink hier (bij Jazzpodium Drienerlo) stond had hij ook alleen een snare bij zich, maar geweldig wat hij allemaal met die snare (en andere dingen uit zijn omgeving) weet te doen.
om Han Bennink (uit die link hierboven) te quoten 'Als je op 1 snaredrum niet kunt drummen kun je het ook niet op een heel drumstel' (ofzo
).. technisch gezien vast heel leuk, maar in echt drummen zit veel meer.toen Bennink hier (bij Jazzpodium Drienerlo) stond had hij ook alleen een snare bij zich, maar geweldig wat hij allemaal met die snare (en andere dingen uit zijn omgeving) weet te doen.
en om dat te kunnen heb je dus een heel goede techniek nodig.
0
geplaatst: 8 oktober 2009, 16:07 uur
dat ontken ik ook niet, een goede techniek is een voorwaarde om goed te kunnen drummen, maar het is geen garantie 

0
geplaatst: 11 oktober 2009, 23:50 uur
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 01:06 uur
Joy schreef:
carey is steengoed maar niet de heiligen de heiligen op drumgebied
ik geef volgende repliek: geen enkele drummer had van lateralus een beter album kunnen maken.
0
Joy
geplaatst: 12 oktober 2009, 01:18 uur
dat is gisse in het ongewisse
je weet het niet
carey doet het iig bij tool uitstekend, hij is verantwoordelijk voor het vrije spel, het organische, maar een bill brufford zou me bij tool ook behoorlijk nieuwsgierig maken
je weet het niet
carey doet het iig bij tool uitstekend, hij is verantwoordelijk voor het vrije spel, het organische, maar een bill brufford zou me bij tool ook behoorlijk nieuwsgierig maken
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 11:40 uur
Ik zou Carey, Bruford en Haake wel eens in een drum-battle willen horen... 

0
geplaatst: 12 oktober 2009, 11:54 uur
Joy schreef:
gaan we weer, als je niet alles van een band kent kan je ook niet beoordelen of een plaat de beste is
los van het feit dat het totaal niet relevant is
btw, doe eens wat resarch naar drummers van het niveau carey
Ik kan alleen maar de platen beoordelen die ik ken, en dat zijn de eerste 3 van Tool. Ik schreef immers al dat ik 10.000 Days niet kende.gaan we weer, als je niet alles van een band kent kan je ook niet beoordelen of een plaat de beste is
los van het feit dat het totaal niet relevant is
btw, doe eens wat resarch naar drummers van het niveau carey
Welke van de eerste 3 Tool platen vind ik nu dan het beste?

Wat voor jou niet relevant is, zou dat voor een ander wel eens zo kunnen zijn. Moeilijk he, je eens in een ander proberen te verplaatsten.
Het kan mij geen ruk schelen dat jij in jouw beleving nog beter drumwerk gehoord heb. Aan research doe ik dus nu even niet. Ik vind het drumwerk van Carey op Lateralus gewoonweg fenomenaal, en het beste wat ik ooit gehoord heb tot nu toe.
Hoewel ik Bruford van King Crimson ook erg goed vind. En ook Terry Bozzio wil ik nog wel even genoemd hebben. want dat vind ik ook een kei.
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 11:56 uur
Hoe kan ik Bozzio nou vergeten....!!! 
(laat staan de meeste andere Zappa-drummers...)

(laat staan de meeste andere Zappa-drummers...)
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 12:20 uur
Allemaal onwezenlijk getalenteerde drummers, maar volgens mij is er geen een die het beter zou doen dan Carey op deze muziek. Dit is echt een album dat volledig rond hem is opgebouwd, en het zou me niets verbazen moest Carey bij het songschrijven erg veel invloed hebben uitgeoefend. Ticks & Leeches (duh), Lateralus (fibonacci), The Grudge (o-oo-o-oo-ooo-o-ooo), Reflection (intro die dan op sublieme wijze steeds muteert),... allemaal nummers die echt rond een drumpatroon zijn opgebouwd.
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 12:30 uur
Ik vind het beste drumwerk wat ik ooit gehoord heb op dit album staat. Of er een andere drummer beter of gelijkwaardig zou zijn geweest, dat weet natuurlijk niemand. Iedere soort muziek, vraagt immers weer ander drumwerk. Lombardo van slayer is ook fenomenaal, maar past m.i niet bij de muziek van Tool. Of Neil Peart van Rush, is ook een geweldenaar, maar dan wel voor de muziek van Rush. Of Jaki Liebezeit van Can, ook weer zo'n geweldige drummer, maar die ook niet bij iedere band past. Of Terry Bozzio van Zappa, ook super, maar zou bij b.v Slayer weer helemaal niet passen. Carey vind ik wel het meest veelzijdig, en het meest creatief van allemaal. Ik heb op geen enkel ander album, van wat voor artiest/band dan ook ooit beter drumwerk gehoord. In het algemeen gezien dan, omdat iedere muziekstijl nou eenmaal ander drumwerk vraagt. De drums op dit album doen mij het meest, en hebben mij na talloze luisterbeurten enorm verrast.
0
Joy
geplaatst: 12 oktober 2009, 13:40 uur
over terry bozzio:
Terry Bozzio (FRANK ZAPPA, STEVE VAI) will be replacing SLAYER drummer Dave Lombardo on FANTOMAS' upcoming European tour
Bozzio has recently worked with the band Korn
nee, bozzio zou niet passen bij een band als slayer
duh
Terry Bozzio (FRANK ZAPPA, STEVE VAI) will be replacing SLAYER drummer Dave Lombardo on FANTOMAS' upcoming European tour
Bozzio has recently worked with the band Korn
nee, bozzio zou niet passen bij een band als slayer
duh

0
geplaatst: 12 oktober 2009, 13:44 uur
Der zijn altijd weer mensen die weer beter geinformeerd zijn.
Maar dat zegt dan nog niets, over of het drumwerk van Bozzio daar dan ook daadwerkelijk bijpast. Misschien klinkt het wel totaly ruck, misschien ook niet. Ook dat is nu nog een illusie.
Maar dat zegt dan nog niets, over of het drumwerk van Bozzio daar dan ook daadwerkelijk bijpast. Misschien klinkt het wel totaly ruck, misschien ook niet. Ook dat is nu nog een illusie.
0
Joy
geplaatst: 12 oktober 2009, 13:46 uur
nee, ene zeer veelzijdig drummer als bozzio,met ene nog veelzijdiger carriere in tal van disciplines, die het uitstekend heeft gedaan bij een band als korn en fantomas, maar nog 6 paginas vol kan schrijven met referenties over zijn drumwerk in ikweetniehoeveelbands en projecten,zou het natuurlijk totaal verpesten bij slayer
nog maar ff wat leesvoer om wat meer te weten over de mans carriere zodat je terug kan komen op die rare uitspraken die je doet
Terry Bozzio - Wikipedia - nl.wikipedia.org
nog maar ff wat leesvoer om wat meer te weten over de mans carriere zodat je terug kan komen op die rare uitspraken die je doet
Terry Bozzio - Wikipedia - nl.wikipedia.org
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 13:48 uur
Nee hoor, hij zou het niet gaan verpesten voor mij, dan zouden eerder de andere bandleden van Slayer het voor mij verpesten. 

0
geplaatst: 12 oktober 2009, 13:52 uur
Ik denk dat mijn bericht en de 10(of zo) hierboven de avond niet gaat halen. Kortom:
We gaan OFF-Topic
We gaan OFF-Topic
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 13:55 uur
Bozzio die het verpest voor Slayer?
Ik denk dat de heren Slayer het in hun broek doen bij Bozzio.
Ik denk dat de heren Slayer het in hun broek doen bij Bozzio.
0
Joy
geplaatst: 12 oktober 2009, 13:56 uur
en terecht
nochtans kan ik me amper een veelzijdiger drummer voor de geest halen dan bozzio, de man kan zon beetje alles spelen, waar een carey achterblijft. hoe goed hij ook mag zijn
nochtans kan ik me amper een veelzijdiger drummer voor de geest halen dan bozzio, de man kan zon beetje alles spelen, waar een carey achterblijft. hoe goed hij ook mag zijn
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 13:59 uur
Bij Tool - Lateralus (2001):
Bozzio is natuurlijk veel veelzijdiger dan Lombardo, maar de muziek van Slayer vraagt denk ik nu eenmaal meer om de speed drums van Lombardo. Misschien kan Bozzio dat ook wel, geen idee. Ik ken Bozzio alleen maar van de Zappa albums, maar daar klinkt het echt super op. Ik zei al eerder dat het nu nog een illusie is of de drums van Bozzio wel bij de muziek van Slayer past. Ik zeg verder niets over of Bozzio het zou gaan verpesten bij Slayer. Met dat soort uitspraken komt Joy dan weer. Ik niet.
Bozzio is natuurlijk veel veelzijdiger dan Lombardo, maar de muziek van Slayer vraagt denk ik nu eenmaal meer om de speed drums van Lombardo. Misschien kan Bozzio dat ook wel, geen idee. Ik ken Bozzio alleen maar van de Zappa albums, maar daar klinkt het echt super op. Ik zei al eerder dat het nu nog een illusie is of de drums van Bozzio wel bij de muziek van Slayer past. Ik zeg verder niets over of Bozzio het zou gaan verpesten bij Slayer. Met dat soort uitspraken komt Joy dan weer. Ik niet.
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 14:01 uur
ricardo schreef:
Ik vind het beste drumwerk wat ik ooit gehoord heb op dit album staat. Of er een andere drummer beter of gelijkwaardig zou zijn geweest, dat weet natuurlijk niemand.
Ik vind het beste drumwerk wat ik ooit gehoord heb op dit album staat. Of er een andere drummer beter of gelijkwaardig zou zijn geweest, dat weet natuurlijk niemand.
Op dezelfde pagina staat nu een filmpje van Han Bennink met kazen. Kijk eens naar zijn drumkunsten zou ik zeggen...
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 14:04 uur
ricardo schreef:
Misschien kan Bozzio dat ook wel, geen idee.
Misschien kan Bozzio dat ook wel, geen idee.
Misschien kán ie dat wel?
Ik vermoed dat Bozzio Lombardo alle trommels van het drumstel laat zien!! (want hoeken zijn er nauwelijks op die dingen)
0
Joy
geplaatst: 12 oktober 2009, 14:13 uur
ricardo schreef:
. Met dat soort uitspraken komt Joy dan weer, en die woorden wil hij dan weer in mijn mond leggen.
. Met dat soort uitspraken komt Joy dan weer, en die woorden wil hij dan weer in mijn mond leggen.
wat ene gelul, ik leg je niks in de mond, jij beweert eea waarvan ik denk, dat slaat kant noch wal, en dat laat ik dan even weten
maar zoals kaztor al zegt, dat kannie dus wel
nogmaals, bozzio speelde geniaal bij zappa, maar speelde daarnaast ook geniaal in tal van andere projecten en muziekstromingen
lombardo kan snel en beuken, bozzio kan dat ook, en daarnaast nog meer
al is er maar 1 lombardo natuurlijk (die vooral befaamd is vanwege zijn typerende spel)
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 14:17 uur
Ik heb de dvd Zappa Plays Zappa, waar Bozzio meedoet als gastartiest. Jullie hoeven mij echt niet te overtuigen van de mans kunsten. Komt bij Kaztor, dat jij bij een vermeende drumbattle tussen de besten ooit, Bozzio zelfs even vergeten was.
Bozzio vind ik zeker 1 van de beste drummers ooit, dat zeker. Maar wie zegt dat hij bij Slayer zou passen. Dat weet niemand nu toch. De kwaliteit van Slayer en Bozzio hoeven mij echt niet meer duidelijk gemaakt te worden, want dat weet ik allemaal al lang.
Bozzio vind ik zeker 1 van de beste drummers ooit, dat zeker. Maar wie zegt dat hij bij Slayer zou passen. Dat weet niemand nu toch. De kwaliteit van Slayer en Bozzio hoeven mij echt niet meer duidelijk gemaakt te worden, want dat weet ik allemaal al lang.
0
Joy
geplaatst: 12 oktober 2009, 14:30 uur
sjezus, 'ze'zitte je op de huid , en dat komt door mij
euh,je doet zelf de uitspraken die je doet, dus hou het aub bij jezelf
door de mand vallen? , geen id op welke manier magoed
enfin, bozzio versus carey versus lombardo versus brufford, alemaal kunnen ze aan behoorlijk potje meppen, laten we het daar maar op houden
euh,je doet zelf de uitspraken die je doet, dus hou het aub bij jezelf
door de mand vallen? , geen id op welke manier magoed
enfin, bozzio versus carey versus lombardo versus brufford, alemaal kunnen ze aan behoorlijk potje meppen, laten we het daar maar op houden
0
geplaatst: 12 oktober 2009, 19:04 uur
herman schreef:
Op dezelfde pagina staat nu een filmpje van Han Bennink met kazen. Kijk eens naar zijn drumkunsten zou ik zeggen...
(quote)
Klinkt als een kudde paarden in galop, snap echt niet wat daar zo inspirationeel aan zou moeten zijn. Grappig om eens te zien, en ongetwijfeld een getalenteerde drummer, maar zo zijn er zovelen. Vanaf een bepaald moment is het geen kwestie meer van hoe goed je kan spelen, omdat iedereen van dat bepaald niveau zo goed is dat ze alles zouden kunnen naspelen. Wat nog overblijft is hun persoonlijke stijl, en hun vermogen om bij te dragen tot het maken van goeie muziek, ook als dat inhoudt om 4:14 lang dezelfde beat te spelen (Stewart Copeland op Every Breath You Take).
0
LocoHermano
geplaatst: 17 oktober 2009, 23:06 uur
Billy Cobham....
dan een tijdje niets
en dan de bekende monsters zoals Bozzio, Colaiuta, etc.
dan een tijdje niets
en dan de bekende monsters zoals Bozzio, Colaiuta, etc.
0
geplaatst: 17 oktober 2009, 23:27 uur
Gajarigon schreef:
Wat nog overblijft is hun persoonlijke stijl, en hun vermogen om bij te dragen tot het maken van goeie muziek
(quote)
Wat nog overblijft is hun persoonlijke stijl, en hun vermogen om bij te dragen tot het maken van goeie muziek
Dit filmpje van Bennink was ook meer op een humoristische manier bedoeld

maar kijk naar dat stuk dat ik daarvoor heb gepost en je ziet echt een geweldige persoonlijke stijl
0
geplaatst: 28 februari 2010, 11:27 uur
De drummer van Borknagar David Kinkade heeft een video waarop hij allemaal stukken van het nieuwe geweldige album ´´Universal´' speelt. Hij speelt compleet anders dan de meeste black metal drummers (die doen meestal wie het meest of het snelst blastbeats kunnen spelen, is af en toe ook wel gaaf)
* denotes required fields.