Muziek / Toplijsten en favorieten / Goeie drummers
zoeken in:
0
Antonio
geplaatst: 11 maart 2010, 23:04 uur
Bill Bruford is mijn inziens 1 van de Top 3 drummers van de afgelopen 40 jaar !!!
Zijn werk met Yes, King Crimson (een band waarvoor hij Yes op het hoogtepunt verliet, waarvoor hulde...), Genesis en Earthworks is FE-NO-ME-NAAL

0
geplaatst: 30 april 2010, 00:17 uur
I rest my case... Beste drummer van deze tijd. Veelzijdig, inventief, creatief, inspirerend. Van jazz tot metal, deze man doet en kan alles.
0
geplaatst: 30 april 2010, 23:25 uur
0
geplaatst: 13 augustus 2010, 11:57 uur
In Muziek > Nieuws > Joey Jordison beste drummer van de wereld:
Joey Jordison (Slipknot) is de beste drummer van de laatste 25 jaar volgens Rhythm Magazine. Tweede werd Mike Portnoy van Dream Theater en derde Gavin Harrisson van Porcupine Tree. De rest van de drummers zijn hier te zien:
The 20 greatest drummers of the last 25 years
Ik ben als drummer het niet eens met deze uitslag. Niks slechts over Jordison hoor, maar voor Portnoy, Garrisson en Peart! De meester, Peart? En iemand als Brann Dailor had ook een stuk hoger mogen staan, een van de meest creatieve drummers van de laatste 10 jaar.
Bij mij had de top 5 er zo uitgezien als ik kijk welke 20 er in staan:
1: Neil Peart (Rush)
2: Mike Portnoy (Dream Theater, Transatlantic)
3: Gavin Harrison (Porcupine Tree, King Crimson)
4: Brann Dailor (Mastodon)
5: Thomas Lang (Sessie drummer)
Joey Jordison (Slipknot) is de beste drummer van de laatste 25 jaar volgens Rhythm Magazine. Tweede werd Mike Portnoy van Dream Theater en derde Gavin Harrisson van Porcupine Tree. De rest van de drummers zijn hier te zien:
The 20 greatest drummers of the last 25 years
Ik ben als drummer het niet eens met deze uitslag. Niks slechts over Jordison hoor, maar voor Portnoy, Garrisson en Peart! De meester, Peart? En iemand als Brann Dailor had ook een stuk hoger mogen staan, een van de meest creatieve drummers van de laatste 10 jaar.
Bij mij had de top 5 er zo uitgezien als ik kijk welke 20 er in staan:
1: Neil Peart (Rush)
2: Mike Portnoy (Dream Theater, Transatlantic)
3: Gavin Harrison (Porcupine Tree, King Crimson)
4: Brann Dailor (Mastodon)
5: Thomas Lang (Sessie drummer)
0
geplaatst: 13 augustus 2010, 12:12 uur
Joey wie?
Ik zal eerlijk bekennen dat ik de man nooit aan het werk gezien of gehoord heb en niet zo heel veel heb meegekregen van de muziek van Slipknot - wat ik een vreselijke band vind.
Maar ook als ik mijn eigen smaak opzij probeer te zetten, denk ik: huh? Oh wacht, het is een online poll waar meer dan 100.000 (!) mensen aan hebben meegedaan - en dat in zeven dagen! En Jordison heeft 37 procent van de stemmen? Dan weet ik al voldoende... ik neem aan dat de mogelijkheid om meerdere keren te stemmen niet is uitgesloten. Of ze hebben de Slipknot-fanclub gemobiliseerd om massaal te gaan stemmen.
Maar inderdaad, vóór iemand als Neil Peart of Mike Portnoy? Al heb ik van Portnoy ook niet zo'n hoge pet op. Tuurlijk is-ie technisch zeer begaafd, maar ik heb er hetzelfde gevoel bij als de muziek van DT als geheel (al kan ik die overigens best waarderen op zijn tijd): perfect, maar emotieloos.
Verder een heel behoorlijke lijst trouwens. Er staan veel favorieten van mij in: Porcaro, Bozzio, Colaiuta, Powell, Copeland, Gadd, Collins. Maar aan de volgorde valt wel wat te sleutelen, vind ik: Nicko McBrain op 7? Met alle respect, maar die vind ik (in elk geval op oudere Iron Maiden-platen) niet altijd even tempovast.
Ik zal eerlijk bekennen dat ik de man nooit aan het werk gezien of gehoord heb en niet zo heel veel heb meegekregen van de muziek van Slipknot - wat ik een vreselijke band vind.
Maar ook als ik mijn eigen smaak opzij probeer te zetten, denk ik: huh? Oh wacht, het is een online poll waar meer dan 100.000 (!) mensen aan hebben meegedaan - en dat in zeven dagen! En Jordison heeft 37 procent van de stemmen? Dan weet ik al voldoende... ik neem aan dat de mogelijkheid om meerdere keren te stemmen niet is uitgesloten. Of ze hebben de Slipknot-fanclub gemobiliseerd om massaal te gaan stemmen.
Maar inderdaad, vóór iemand als Neil Peart of Mike Portnoy? Al heb ik van Portnoy ook niet zo'n hoge pet op. Tuurlijk is-ie technisch zeer begaafd, maar ik heb er hetzelfde gevoel bij als de muziek van DT als geheel (al kan ik die overigens best waarderen op zijn tijd): perfect, maar emotieloos.
Verder een heel behoorlijke lijst trouwens. Er staan veel favorieten van mij in: Porcaro, Bozzio, Colaiuta, Powell, Copeland, Gadd, Collins. Maar aan de volgorde valt wel wat te sleutelen, vind ik: Nicko McBrain op 7? Met alle respect, maar die vind ik (in elk geval op oudere Iron Maiden-platen) niet altijd even tempovast.
0
geplaatst: 13 augustus 2010, 12:56 uur
een top20 zonder Danny Carey (Tool)
... en ook Tomas Haake (Meshuggah) had er van mij wel bij gemogen...
Volgens mij vissen ze daar gewoon uit een andere vijver dan ik... volgens mij gaat het ze daar gewoon om snelheid ofzo..
... en ook Tomas Haake (Meshuggah) had er van mij wel bij gemogen... Volgens mij vissen ze daar gewoon uit een andere vijver dan ik... volgens mij gaat het ze daar gewoon om snelheid ofzo..
0
geplaatst: 13 augustus 2010, 13:30 uur
Tja.... de jazz-drummers nemen ze daar volgens mij uberhaupt neit mee... volgens mij kennen de meesten die de poll invullen die ook gewoon niet... Anders kon ik er ook nog wel een flink aantal noemen..
0
Benno
geplaatst: 13 augustus 2010, 13:31 uur
Ow, maar dat is wederzijds, want ik ken die types in deze lijst ook niet 

0
geplaatst: 13 augustus 2010, 14:52 uur
The Scientist, Danny Carey mis ik ook en Tomas Haake ook. Maar Joey Jordison was mijn favoriete drummer toen ik 9 was, maar toen ontdekte ik Rush, Dream Theater en Porcupine Tree! Vooral die Harrison is geweldig! Hij speelt hele technische dingen, maar wel heel erg relaxt.
0
geplaatst: 13 augustus 2010, 15:02 uur
Het is met dit soort lijstjes toch altijd wat. Erg persoonlijk allemaal. Ik vond Mike Joyce van The Smiths altijd geweldig. Het leek wel of hij er altijd net even naast zat.
Overigens helpt het Jordison niet echt dat hij drummer is van Slipknot, want die staan nou niet bepaald hoog op de favorietenlijst van menig zichzelf respecterend muziekliefhebber.
Overigens kan die Jordison wel heel erg aardig drumstel-meppen hoor.
Overigens helpt het Jordison niet echt dat hij drummer is van Slipknot, want die staan nou niet bepaald hoog op de favorietenlijst van menig zichzelf respecterend muziekliefhebber.
Overigens kan die Jordison wel heel erg aardig drumstel-meppen hoor.
0
geplaatst: 13 augustus 2010, 20:19 uur
Gros van die namen zegt me niets, maar de meeste zitten dan ook in bands die muziek maken waar ik vrij weinig mee kan. In elk geval staan er met Copeland (!!!) en Grohl in elk geval twee van mijn favorieten in 

0
geplaatst: 13 augustus 2010, 20:48 uur
Improvision schreef:
Waar is Julian Gross van Liars?
Op dit moment? Geen idee eigenlijk.Waar is Julian Gross van Liars?
0
geplaatst: 13 augustus 2010, 20:55 uur
Ik zou nummer 17 en 18 wellicht andersom zetten, verder ben ik het helemaal eens met de lijst van Rhythm Magazine.
0
geplaatst: 13 augustus 2010, 21:47 uur
37% van de stemmen voor de nummer 1??? Whahahahaha, hoe serieus neemt dat magazine zichzelf?
Mike Portnoy op 2? Tja, de man kan zekers drummen, maar ik hoor liever het drumwerk van Nick D'Virgilio bij Neal Morse (Spock's Beard). Veel meer feel.
Hetzelfde heb ik bij Porcupine Tree, doe mij maar die swingende Chris Maintland ipv die steriele Gavin Harrison met z'n irritante basdrum salvo's.
En als we het dan toch over swingende drummers hebben, die met gevoel spelen ipv alleen maar techniek en snelheid, doe mij maar Andy Ward (Camel), onze eigen Pierre van der Linden (Focus, Trace, Brainbox), maar zeker ook Ringo.
Mike Portnoy op 2? Tja, de man kan zekers drummen, maar ik hoor liever het drumwerk van Nick D'Virgilio bij Neal Morse (Spock's Beard). Veel meer feel.
Hetzelfde heb ik bij Porcupine Tree, doe mij maar die swingende Chris Maintland ipv die steriele Gavin Harrison met z'n irritante basdrum salvo's.
En als we het dan toch over swingende drummers hebben, die met gevoel spelen ipv alleen maar techniek en snelheid, doe mij maar Andy Ward (Camel), onze eigen Pierre van der Linden (Focus, Trace, Brainbox), maar zeker ook Ringo.
0
geplaatst: 13 augustus 2010, 23:45 uur
Keith Moon (The Who)
Nick Mason (Pink Floyd)
Ian Paice (Deep Purple), geweldig op Made In Japan.
Mick Fleetwood (Fleetwood Mac), het intro van Tusk op The Dance
Nick Mason (Pink Floyd)
Ian Paice (Deep Purple), geweldig op Made In Japan.
Mick Fleetwood (Fleetwood Mac), het intro van Tusk op The Dance

0
Hawkhead
geplaatst: 14 augustus 2010, 00:00 uur
Pierre Moerlen van Gong, klassiek geschoold en van alle markten thuis.
YouTube - Master Builder - Gong
YouTube - Master Builder - Gong
0
Hawkhead
geplaatst: 14 augustus 2010, 00:50 uur
The Scientist schreef:
het ging wel om de afgelopen 25 jaar he..
het ging wel om de afgelopen 25 jaar he..
Pierre Moerlen (vanaf 1997 t/m 1999 weer bij Gong + in 2004)
0
Hawkhead
geplaatst: 14 augustus 2010, 00:59 uur
Oké
! Moerlen was trouwens Mike Oldfield's drummer van 1975 t/m 1987, en speelde verder met o.a. Thin Lizzy, Phil Lynnott, Supersister, Mick Taylor en Brand X. Zoals gezegd, van alle markten thuis, een echte fusion-drummer.
Ultieme rock-drummer is voor mij Mikkey Dee van Motörhead. In de afgelopen 25 jaar dan, hé.
Wat Nederland betreft, ook wat de afgelopen 25 jaar betreft, springt voor mij nog steeds Cesar Zuiderwijk er bovenuit ( niet voor niets door The Who gevraagd als vervanger van Keith Moon).
! Moerlen was trouwens Mike Oldfield's drummer van 1975 t/m 1987, en speelde verder met o.a. Thin Lizzy, Phil Lynnott, Supersister, Mick Taylor en Brand X. Zoals gezegd, van alle markten thuis, een echte fusion-drummer.Ultieme rock-drummer is voor mij Mikkey Dee van Motörhead. In de afgelopen 25 jaar dan, hé.
Wat Nederland betreft, ook wat de afgelopen 25 jaar betreft, springt voor mij nog steeds Cesar Zuiderwijk er bovenuit ( niet voor niets door The Who gevraagd als vervanger van Keith Moon).
0
geplaatst: 14 augustus 2010, 09:17 uur
herman schreef:
Ik zou nummer 17 en 18 wellicht andersom zetten, verder ben ik het helemaal eens met de lijst van Rhythm Magazine.
Wat? Porcaro beter dan Powell? Ben je gek?

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 augustus 2010, 10:46 uur
Don Cappuccino schreef:
Joey Jordison (Slipknot) is de beste drummer van de laatste 25 jaar volgens Rhythm Magazine. Tweede werd Mike Portnoy van Dream Theater en derde Gavin Harrisson van Porcupine Tree.
Joey Jordison (Slipknot) is de beste drummer van de laatste 25 jaar volgens Rhythm Magazine. Tweede werd Mike Portnoy van Dream Theater en derde Gavin Harrisson van Porcupine Tree.
Hoewel Joey Jordison de enige in Slipknot is die daadwerkelijk talent heeft zou ik dan toch eerder voor bijv. Gene Hoglan gaan.
Ik zie dat die Nicko tik tak McBrain op 7 staat, die gast kan ook heel niet drummen. Grohl is ook echt niet beter dan bijv. Powell of Bozzio. En dan Travis Barker....

0
geplaatst: 14 augustus 2010, 13:16 uur
Heb het hele topic eens doorgelezen en zowel vele bekende als onbekende namen voor mij. Echter, erg jammer dat ik de enige ben die Pierre van der Linden heeft genoemd. Als Jan Akkerman indertijd de beste gitarist ter wereld was, dan was Pierre de beste drummer ter wereld. Ik vind beiden absolute onzin hoor. Waar het voor mij om gaat is wat is een drummer waar ik heel graag naar luister? Dan kom ik dus uit bij Pierre (ook annu nu: check 'm live met Focus!!). En naast de anderen die ik hierboven al genoemd heb kan ik ook zeer genieten van:
Michael Giles (King Crimson)
Mitch Mitchell (Jimi Hendrix Experience)
Keith Moon (jawel)
Nick Mason (Floyd, beetje in hetzelfde straatje als Ringo, zeer bepalend maar niet overheersend, heerlijke breaks)
Bill Ward (Black Sabbath)
Steward Copeland (Police)
Michael Giles (King Crimson)
Mitch Mitchell (Jimi Hendrix Experience)
Keith Moon (jawel)
Nick Mason (Floyd, beetje in hetzelfde straatje als Ringo, zeer bepalend maar niet overheersend, heerlijke breaks)
Bill Ward (Black Sabbath)
Steward Copeland (Police)
0
geplaatst: 14 augustus 2010, 13:42 uur
Van der Linden is inderdaad ook een van de betere, zo niet de beste Nederlandse drummer. Hem vergelijken met Cesar Zuiderwijk (die ik ook erg goed vind) is een beetje appels met peren vergelijken, dus ik spreek geen voorkeur uit.
En als we ons op Nederlandse drummers richten, wil ik Hans Waterman (Solution, Cuby) ook nog wel genoemd hebben.
En als we ons op Nederlandse drummers richten, wil ik Hans Waterman (Solution, Cuby) ook nog wel genoemd hebben.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 14 augustus 2010, 13:47 uur
Pierre vd Linden vind ik de beste drummer van Nederland, maar internationaal behoort hij (in tegenstelling tot Akkerman, al blijkt dat niet echt uit zijn studioplaten met Focus, waar de meesten hem toch van kennen) niet echt tot de beste drummers.
Alleen al een Keith Moon en een John Bonham zijn zoveel beter.
Alleen al een Keith Moon en een John Bonham zijn zoveel beter.
* denotes required fields.