MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Goeie drummers

zoeken in:
Moon en Bonham zoveel beter dan Pierre??? Ik vraag me altijd weer af waar "beter" op gebaseerd wordt. Ik betwijfel ten zeerste of Keith of John kunnen wat Van Der Linden kan en vise versa. Het belangrijkste voor mij is dat er feel, swing, gevoel in het drumwerk zit. Pierre kan dit als de beste en is ook nog eens heel technisch en razendsnel. Keith Moon swingt ook de pan uit, maar op een totaal andere (soort anarchistische) manier. Let it Zeppelin ken ik nauwelijks, dus over Bonham kan ik niet oordelen. Maar iemand als Mike Portnoy is zeer technisch en razendsnel, maar het is zo doods als een... (deze vergelijking mag een ieder naar eigen goeddunken afmaken...). Bij Neal Morse trek ik het nog wel, omdat ik die muziek zo fantastisch vindt, maar bij Dream Theater is het voor mij allemaal zo klinisch.

En om nog even in te haken op goede NLse drummers: John Engels. Arrogante bal, maar swingen dattie kan!!

Stijn_Slayer schreef:
(quote)

Hoewel Joey Jordison de enige in Slipknot is die daadwerkelijk talent heeft zou ik dan toch eerder voor bijv. Gene Hoglan gaan.

Ik zie dat die Nicko tik tak McBrain op 7 staat, die gast kan ook heel niet drummen. Grohl is ook echt niet beter dan bijv. Powell of Bozzio. En dan Travis Barker....

Gelukkig weet jij het allemaal zo goed.

Stijn_Slayer, Nicko McBrain kan niet drummen? Probeer die ritmes maar eens helemaal strak te spelen en met 1 voet, want hij gebruikt geen twinpedaal, eens kijken hoe je er dan over praat. Bij iemand als Grohl is het meer de intensiteit waar hij mee speelt. En een Barker is in zijn stijl ook erg goed.

Stijn_Slayer
@ Arrie: gelukkig mag ik mijn eigen mening verkondigen, dankje.

@ Don: Dat klinkt toch nergens naar met één voet. Alleen maar tik tik tik tik. Het is één van de grote punten van ergernis die ik ervaar als ik naar Iron Maiden luister.

Ik vind Grohl trouwens best een goede drummer, maar echt niet één van de besten. En Barker's stijl (commerciele pop punk) is dan ook per definitie wat eenvoudiger...

Vind het niet echt een sympathieke manier van je mening verkondigen.

Stijn_Slayer
Vindt jij Slipknot zo'n getalenteerde band dan?

Daar gaat het niet om.

Inderdaad.... alsof dat ertoe doet... ik vind ook dat het best eens wat symathieker mag...

Kocht van de week een dvd van Frank Sinatra: Concert for the Americas waar ik met een half oog naar aan het kijken was tijdens het computeren, tot ik ineens ademloos opkeek toen er een drumsolo gaande was die ik meteen daarop nog eens aandachtig heb bekeken en beluisterd. Een niet al te jong ogend mannetje in smoking laat daar een ongelooflijk staaltje drumwerk zien wat bijna alles wat ik daarvoor heb gezien doet verbleken... Effe zoeken op internet (zat toch achter de laptop) leverde de naam op waar ik al zoveel over gehoord had, maar nog nooit bewust iets van gehoord had: Buddy Rich. Op d'n leeftijd van 64 jaar... absurd... onwaarschijnlijk...

Nicci
Heeft Buddy Rich bij Sinatra gespeeld?

Deze? Buddy Rich - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

uh... ja

Nicci
Hier is een link naar een legendarisch optreden van de man:

Nicci schreef:
Hier is een link naar een legendarisch optreden van de man:
(embed)

Animal is duidelijk de betere van de 2

Dat filmpje heb ik echt al vaak gekeken!

Dit is misschien wel een van de meest ondergewaardeerde drummers, David Sandstrom van de geweldige Zweedse band Refused. Hij speelt echt niet te veel poespas echt monsterlijke grooves die af en toe behoorlijk moeilijk zijn om te spelen. Hier zie je het nummer The Deadly Rhythm:

vind Ringo ook altijd een vrij ondergewaardeerde drummer , klinkt altijd zo lekker lazy wat ie doet. het is natuurlijk niet die gast van Rush ofzo maar hij heeft stijl.....

Ringo heeft zeker stijl! Een heerlijke stijl met z'n klunzige tomfills. Geweldig!

Muzikaal drummen:

...adembenemend, op een andere totaal vrije manier

Jack DeJohnette is echt een meester in heel lang achter elkaar grooves spelen en het spannend te houden, dit kun je heel goed horen op Live-Evil van Miles Davis.

En mijn favoriete drummer:

Nicci
Die knakker is goed! Hoe heet hij?

Trilok Gurtu gok ik...

Misterfool
of wat dacht je van de drummers van het ensemble modern:

Er zijn mooiere versies van 'Drumming' op het web, maar het is een prachtig stuk.
Die verschuiving van de patronen tussen de drummers onderling geeft een heel speciaal effect. Fase shifting heet dat geloof ik. Knap ook om die uit elkaar weg lopende patronen dan weer bijna ongemerkt tot elkaar te laten komen.
Moet geweldig zijn om te spelen.
Maakt me weer eens jaloers op die jonge mensen die aan het conservatorium slagwerk studeren.

Rizz
John Bonham Ik denk dat hij toch wel m'n favoriet blijft.

Goed drummen is ook bijna altijd onderdeel van goede muziek.
Het staat dan niet op zichzelf:

Orient Express deel1:

& deel2:

John Bonham Ik denk dat hij toch wel m'n favoriet blijft.
... dat mag hoor , maar 't was wel een houthakker, een hele goeie, maar toch een houthakker.

Maar een vraag misschien; hoeveel drummers ken je?

Greep van drummers waar ik van onder de indruk ben:

- Phil Collins
- Dave Mackintosh (Dragonforce, Bal-Sagoth)
- Virgil Donati (Planet X)
- Tommy Portimo (Sonata Arctica)
- Zbigniew Robert 'Inferno' PromiƄski (Behemoth)

Steve Gadd

over houthakkers gesproken...

Gast
geplaatst: vandaag om 11:42 uur

geplaatst: vandaag om 11:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.