MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500

zoeken in:

Heb ook regelmatig meegeluisterd/gekeken. Wel leuk om eens mee te maken
Top hoor.

Dim
De V500 is voorbij, maar de afkickweek is net begonnen.

Vanavond draai ik allemaal nummers-16 uit inleverlijstjes.

www.orinocoradio.nl

Arcade Fire de grootste verliezer? Bedankt weer voor een prachtig weekend.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Hier worden volgens mij ontzettend complexe formules op losgelaten die, dacht ik, niet 100% gepubliceerd zijn.

Maar de eerste 500 uit je lijst tellen mee.

Ontzettend complex zou ik de formules niet willen noemen, haha! Maar idd, de eerste 500 krijgen punten (of minder, als de lijst korter is dan 500 ), het puntenaantal loopt niet lineair af maar het verschil tussen plek 1 en 2 is groter dan tussen 2 en 3, en zo verder.

Onweerwolf schreef:
(afbeelding)

Het eerste jaar dat ik ben vergeten te stemmen (stom stom stom), terwijl Sprawl, Scheef, en Silent Shout altijd in mijn top 10 staan. Die zijn dus gesneuveld. Ik weet niet of dat 'het is', maar volgend jaar ga ik sowieso wel stemmen (met permanente marker alvast in de agenda zetten).

Onweerwolf schreef:
(afbeelding)
Dit is toch wel een significant betere lijst dan die met nieuwkomers/herintreders.

AstroStart schreef:
(quote)

Het eerste jaar dat ik ben vergeten te stemmen (stom stom stom), terwijl Sprawl, Scheef, en Silent Shout altijd in mijn top 10 staan. Die zijn dus gesneuveld. Ik weet niet of dat 'het is', maar volgend jaar ga ik sowieso wel stemmen (met permanente marker alvast in de agenda zetten).

Ah, ik vermoedde al dat 1 of 2 missing MuMe'ers de oorzaak waren van het wegvallen van Eefje en The Knife. Kunnen we ons volgend jaar iig verheugen op een aantal mooie re-entries

Gretz schreef:
(quote)

Ah, ik vermoedde al dat 1 of 2 missing MuMe'ers de oorzaak waren van het wegvallen van Eefje en The Knife. Kunnen we ons volgend jaar iig verheugen op een aantal mooie re-entries

Kunnen we de radio-heruitzending of specifiek het stuk dat jordidj1 en jijzelf op de radio kwamen, ergens terugluisteren?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Kunnen we de radio-heruitzending of specifiek het stuk dat jordidj1 en jijzelf op de radio kwamen, ergens terugluisteren?

Onweerwolf heeft als het goed is alles opgenomen

Gretz schreef:
(quote)

Onweerwolf heeft als het goed is alles opgenomen

Nou, niet alles, heb ik al begrepen. Maar Grafmat wel!

Onweerwolf
Klopt, ik heb alles tot en met zondag 12 uur 's middags. Wegens een gebrek aan gezond verstand aan mijn kant.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Radio-moment van het jaar! #sweetsixteen

Dim
Vanavond tot 22.30 Bubbling Under: een selectie van nummers tussen 1500 en 501.

Donderdag deel 2.

Onweerwolf schreef:
Klopt, ik heb alles tot en met zondag 12 uur 's middags. Wegens een gebrek aan gezond verstand aan mijn kant.

Spijtig, iemand anders die Geert en jordi's 15 seconds of fame wel te pakken heeft gekregen?

Onweerwolf
Johnny Marr schreef:
(quote)

Spijtig, iemand anders die Geert en jordi's 15 seconds of fame wel te pakken heeft gekregen?

Grafmat zou er mee bezig.

Johnny Marr schreef:
(quote)

Wie graag een bijdrage van 1 (of meerdere Forumleden) zou willen terugluisteren, moet mij maar even een Pb-tje sturen. Dan zorg ik binnenkort dat je het betreffende deel van de uitzending kunt gaan terugluisteren.

Onweerwolf
Uh oh.

Onweerwolf schreef:
Uh ̶o̶h̶.̶huh

Onweerwolf
Vorig jaar ben ik deelgenoot geweest van verschillende push-samenkomsten waarin werd besloten om specifieke nummers in de 2024 editie te stemmen. Ik had beloofd om daar nog op terug te komen om mensen er aan te herinneren. Het gaat om de volgende nummers die echt per se in de V500 moeten:

Clepsydra - No Place For Flowers

Barbra Streisand - Woman In Love

Mecano - Hijo De La Luna

Collage - Wings In The Night

En als je denkt: "wat kut allemaal maar ik vind het wel leuk om OWW te steunen want OWW is lief" en je twijfelt over welke van de 4 je wat punten wilt geven, kies dan voor het allerbeste liedje dat er ooit uit Polen kwam; Wings In The Night van Collage.

Casartelli (moderator)
Wings in the Night

Stond de afgelopen vier jaar keurig in mijn inzending, vorig jaar op 243. Vind het titelnummer van dezelfde plaat nog niet iets beter (vorig jaar #236).

Ik wil dit jaar veel meer nieuwe muziek van de laatste 10 jaar in de lijst. Maar daarvoor hebben we wel lijsten nodig. Doen jullie mee?

Dim
Zoals elk jaar in oktober: jouw tips voor de Verrukkelijke 500. Noteer in je agenda: 13/14/15 oktober Pre Push Weekend.

De Verrukkelijke 500 kan wel een oppepper gebruiken: want wat is er leuker dan een beetje vernieuwing in de lijst? Daarom bieden we jou de kans om jouw platen te pushen voor de lijst der lijsten. Welke plaat wil jij onder de aandacht brengen die nog niet in de V500 staat, maar daar wel in zou moeten komen? Dit is je kans: welke horizonverbredende song MOET in de eindlijst? Laat het ons weten, want jij bent in het weekend van 13, 14 en 15 oktober achttien minuten lang de baas.

Mail ons op [email protected] met jouw tips voor de lijst. We hebben wel een paar kleine spelregels:

-We zijn net de Slimste Mens: let op je tijd. Maximaal 18 minuten aan muziek
-In tegenstelling tot het kabinet voeren wij wel een spreidingswet uit: je moet minimaal 2 verschillende nummers aandragen.
-Ons diversiteitsbeleid: maximaal 1 nummer per artiest
-We zijn vernieuwend: jouw tips stonden niet in de V500 van 2023.

Stuur jouw tips uiterlijk zondag 8 oktober 23:59 naar [email protected] en luister in het weekend van 13, 14 en 15 oktober naar de PrePush 500 van 2024. Een motivatie bij jouw keuzes is niet verplicht, maar wel hartstikke leuk! En het kan zomaar helpen om jouw favorieten in de V500 te krijgen.

11 t/m 13 oktober denk ik?

En insturen pre push 6 oktober?

Dim
Verrek, 8 oktober is inderdaad helemaal geen zondag. Dank voor je oplettendheid jordidj1.

Dus: inleveren uiterlijk zondag 6 oktober 23:59.

Vooral doen, je gekozen nummers worden gegarandeerd gedraaid in het weekend van 11/12/13 oktober.

Ik heb vijf nummers ingestuurd!

Chappell (GLB) heb ik al gedaan, Gretz!

Nog even een aanvulling: het thema dit jaar is Horizons. We willen de muzikale horizon van de V500 zo breed mogelijk maken, en dus flink wat nieuw bloed naar binnen trekken. Én we willen graag weten welke bands/ artiesten/ nummers in het recente, of verdere verleden jouw muzikale horizon op verrassende wijze heeft verbreed.

Dus kom maar op met de tiplijsten, toplijsten bijbehorende verhalen!

Dim schreef:
Zoals elk jaar in oktober: jouw tips voor de Verrukkelijke 500. Noteer in je agenda:

11, 12 en 13 oktober: PREPUSH 500
9 en 10 november: STEMFINALEDAGEN
22, 23 en 24 november: VERRUKKELIJKE 500 2024
Orinoco Radio - orinocoradio.nl
Orinoco Radio - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl

Grafmat schreef:
Nog even een aanvulling: het thema dit jaar is Horizons. We willen de muzikale horizon van de V500 zo breed mogelijk maken, en dus flink wat nieuw bloed naar binnen trekken.

Even een paar users taggen die mogelijk interesse hebben om dit jaar een lijstje in te zenden voor de V500:

123poetertjes, jordidj1, AstroStart, Juul1998B, ABDrums, TornadoEF5, LauraVE, BlackFinch, stardust_be, gerre, DenDimi, Slowgaze, Mausie, sj0n88, Zwammer, Martijn Jonkers, Silent_shout, STaRS, SanderT, Koenr, aerobag, niels94, johan de witt, Fathead, Yield, gherdt, panjoe, tnf, Mexicanobakker, JoaMuse, vivalamusica, Porcupine Head, esteban, Gloeilamp, itchy, zaaf, Lars Muziek. , JoostBo, pauljojo, yeahyeahyeah, Choconas, AOVV, Joren999, DjFrankie, Poek, Superbitch, coldwarkids, starbright boy, Gyzzz, Cervantes, chartsmaster, Coma Cat, curufin, EvilDrSmith, exsxesven, inquestos, JB7x, madmadder, Masimo, MVW, musicfriek, Ploppesteksel, Poeha, reejman, shimahero, voskat, wibro, WVTRVE, MRDammann, jerome988

(+ een ieder die ook wil meedoen)

Gast
geplaatst: vandaag om 12:06 uur

geplaatst: vandaag om 12:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.