Muziek / Toplijsten en favorieten / De Verrukkelijke 500
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2023, 07:55 uur
Heb ook regelmatig meegeluisterd/gekeken. Wel leuk om eens mee te maken 
Top hoor.

Top hoor.
5
geplaatst: 20 november 2023, 20:06 uur
De V500 is voorbij, maar de afkickweek is net begonnen.
Vanavond draai ik allemaal nummers-16 uit inleverlijstjes.
www.orinocoradio.nl
Vanavond draai ik allemaal nummers-16 uit inleverlijstjes.
www.orinocoradio.nl
0
geplaatst: 20 november 2023, 21:22 uur
Arcade Fire de grootste verliezer? Bedankt weer voor een prachtig weekend.
2
geplaatst: 20 november 2023, 21:49 uur
Onweerwolf schreef:
Hier worden volgens mij ontzettend complexe formules op losgelaten die, dacht ik, niet 100% gepubliceerd zijn.
Maar de eerste 500 uit je lijst tellen mee.
(quote)
Hier worden volgens mij ontzettend complexe formules op losgelaten die, dacht ik, niet 100% gepubliceerd zijn.
Maar de eerste 500 uit je lijst tellen mee.
Ontzettend complex zou ik de formules niet willen noemen, haha! Maar idd, de eerste 500 krijgen punten (of minder, als de lijst korter is dan 500
), het puntenaantal loopt niet lineair af maar het verschil tussen plek 1 en 2 is groter dan tussen 2 en 3, en zo verder.
2
geplaatst: 21 november 2023, 11:48 uur
Onweerwolf schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Het eerste jaar dat ik ben vergeten te stemmen (stom stom stom), terwijl Sprawl, Scheef, en Silent Shout altijd in mijn top 10 staan. Die zijn dus gesneuveld. Ik weet niet of dat 'het is', maar volgend jaar ga ik sowieso wel stemmen (met permanente marker alvast in de agenda zetten).
0
geplaatst: 21 november 2023, 13:45 uur
Onweerwolf schreef:
(afbeelding)
Dit is toch wel een significant betere lijst dan die met nieuwkomers/herintreders. (afbeelding)

1
geplaatst: 21 november 2023, 13:56 uur
AstroStart schreef:
Het eerste jaar dat ik ben vergeten te stemmen (stom stom stom), terwijl Sprawl, Scheef, en Silent Shout altijd in mijn top 10 staan. Die zijn dus gesneuveld. Ik weet niet of dat 'het is', maar volgend jaar ga ik sowieso wel stemmen (met permanente marker alvast in de agenda zetten).
(quote)
Ah, ik vermoedde al dat 1 of 2 missing MuMe'ers de oorzaak waren van het wegvallen van Eefje en The Knife. Kunnen we ons volgend jaar iig verheugen op een aantal mooie re-entries

0
geplaatst: 21 november 2023, 14:38 uur
Gretz schreef:
Ah, ik vermoedde al dat 1 of 2 missing MuMe'ers de oorzaak waren van het wegvallen van Eefje en The Knife. Kunnen we ons volgend jaar iig verheugen op een aantal mooie re-entries
(quote)
Kunnen we de radio-heruitzending of specifiek het stuk dat jordidj1 en jijzelf op de radio kwamen, ergens terugluisteren?
1
geplaatst: 21 november 2023, 15:06 uur
Johnny Marr schreef:
Kunnen we de radio-heruitzending of specifiek het stuk dat jordidj1 en jijzelf op de radio kwamen, ergens terugluisteren?
(quote)
Onweerwolf heeft als het goed is alles opgenomen

0
Onweerwolf
geplaatst: 21 november 2023, 17:49 uur
Klopt, ik heb alles tot en met zondag 12 uur 's middags. Wegens een gebrek aan gezond verstand aan mijn kant. 

2
geplaatst: 21 november 2023, 20:40 uur
Johnny Marr schreef:
(quote)
Radio-moment van het jaar! #sweetsixteen
1
geplaatst: 21 november 2023, 20:55 uur
Vanavond tot 22.30 Bubbling Under: een selectie van nummers tussen 1500 en 501.
Donderdag deel 2.
Donderdag deel 2.
0
geplaatst: 27 november 2023, 15:45 uur
Onweerwolf schreef:
Klopt, ik heb alles tot en met zondag 12 uur 's middags. Wegens een gebrek aan gezond verstand aan mijn kant.
Spijtig, iemand anders die Geert en jordi's 15 seconds of fame wel te pakken heeft gekregen?
1
Onweerwolf
geplaatst: 27 november 2023, 16:34 uur
Johnny Marr schreef:
Spijtig, iemand anders die Geert en jordi's 15 seconds of fame wel te pakken heeft gekregen?
(quote)
Grafmat zou er mee bezig.
0
geplaatst: 15 december 2023, 14:32 uur
Johnny Marr schreef:
(quote)
Wie graag een bijdrage van 1 (of meerdere Forumleden) zou willen terugluisteren, moet mij maar even een Pb-tje sturen. Dan zorg ik binnenkort dat je het betreffende deel van de uitzending kunt gaan terugluisteren.
1
Onweerwolf
geplaatst: 21 september 2024, 00:25 uur
Vorig jaar ben ik deelgenoot geweest van verschillende push-samenkomsten waarin werd besloten om specifieke nummers in de 2024 editie te stemmen. Ik had beloofd om daar nog op terug te komen om mensen er aan te herinneren. Het gaat om de volgende nummers die echt per se in de V500 moeten:
Clepsydra - No Place For Flowers
Barbra Streisand - Woman In Love
Mecano - Hijo De La Luna
Collage - Wings In The Night
En als je denkt: "wat kut allemaal maar ik vind het wel leuk om OWW te steunen want OWW is lief" en je twijfelt over welke van de 4 je wat punten wilt geven, kies dan voor het allerbeste liedje dat er ooit uit Polen kwam; Wings In The Night van Collage.
Clepsydra - No Place For Flowers
Barbra Streisand - Woman In Love
Mecano - Hijo De La Luna
Collage - Wings In The Night
En als je denkt: "wat kut allemaal maar ik vind het wel leuk om OWW te steunen want OWW is lief" en je twijfelt over welke van de 4 je wat punten wilt geven, kies dan voor het allerbeste liedje dat er ooit uit Polen kwam; Wings In The Night van Collage.

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 21 september 2024, 11:28 uur
Wings in the Night 
Stond de afgelopen vier jaar keurig in mijn inzending, vorig jaar op 243. Vind het titelnummer van dezelfde plaat nog niet iets beter (vorig jaar #236).

Stond de afgelopen vier jaar keurig in mijn inzending, vorig jaar op 243. Vind het titelnummer van dezelfde plaat nog niet iets beter (vorig jaar #236).
2
geplaatst: 22 september 2024, 11:03 uur
Ik wil dit jaar veel meer nieuwe muziek van de laatste 10 jaar in de lijst. Maar daarvoor hebben we wel lijsten nodig. Doen jullie mee?
3
geplaatst: 24 september 2024, 10:31 uur
Zoals elk jaar in oktober: jouw tips voor de Verrukkelijke 500. Noteer in je agenda: 13/14/15 oktober Pre Push Weekend.
De Verrukkelijke 500 kan wel een oppepper gebruiken: want wat is er leuker dan een beetje vernieuwing in de lijst? Daarom bieden we jou de kans om jouw platen te pushen voor de lijst der lijsten. Welke plaat wil jij onder de aandacht brengen die nog niet in de V500 staat, maar daar wel in zou moeten komen? Dit is je kans: welke horizonverbredende song MOET in de eindlijst? Laat het ons weten, want jij bent in het weekend van 13, 14 en 15 oktober achttien minuten lang de baas.
Mail ons op [email protected] met jouw tips voor de lijst. We hebben wel een paar kleine spelregels:
-We zijn net de Slimste Mens: let op je tijd. Maximaal 18 minuten aan muziek
-In tegenstelling tot het kabinet voeren wij wel een spreidingswet uit: je moet minimaal 2 verschillende nummers aandragen.
-Ons diversiteitsbeleid: maximaal 1 nummer per artiest
-We zijn vernieuwend: jouw tips stonden niet in de V500 van 2023.
Stuur jouw tips uiterlijk zondag 8 oktober 23:59 naar [email protected] en luister in het weekend van 13, 14 en 15 oktober naar de PrePush 500 van 2024. Een motivatie bij jouw keuzes is niet verplicht, maar wel hartstikke leuk! En het kan zomaar helpen om jouw favorieten in de V500 te krijgen.
De Verrukkelijke 500 kan wel een oppepper gebruiken: want wat is er leuker dan een beetje vernieuwing in de lijst? Daarom bieden we jou de kans om jouw platen te pushen voor de lijst der lijsten. Welke plaat wil jij onder de aandacht brengen die nog niet in de V500 staat, maar daar wel in zou moeten komen? Dit is je kans: welke horizonverbredende song MOET in de eindlijst? Laat het ons weten, want jij bent in het weekend van 13, 14 en 15 oktober achttien minuten lang de baas.
Mail ons op [email protected] met jouw tips voor de lijst. We hebben wel een paar kleine spelregels:
-We zijn net de Slimste Mens: let op je tijd. Maximaal 18 minuten aan muziek
-In tegenstelling tot het kabinet voeren wij wel een spreidingswet uit: je moet minimaal 2 verschillende nummers aandragen.
-Ons diversiteitsbeleid: maximaal 1 nummer per artiest
-We zijn vernieuwend: jouw tips stonden niet in de V500 van 2023.
Stuur jouw tips uiterlijk zondag 8 oktober 23:59 naar [email protected] en luister in het weekend van 13, 14 en 15 oktober naar de PrePush 500 van 2024. Een motivatie bij jouw keuzes is niet verplicht, maar wel hartstikke leuk! En het kan zomaar helpen om jouw favorieten in de V500 te krijgen.
1
geplaatst: 27 september 2024, 09:02 uur
11 t/m 13 oktober denk ik?
En insturen pre push 6 oktober?
En insturen pre push 6 oktober?
1
geplaatst: 27 september 2024, 09:08 uur
Verrek, 8 oktober is inderdaad helemaal geen zondag. Dank voor je oplettendheid jordidj1.
Dus: inleveren uiterlijk zondag 6 oktober 23:59.
Vooral doen, je gekozen nummers worden gegarandeerd gedraaid in het weekend van 11/12/13 oktober.
Dus: inleveren uiterlijk zondag 6 oktober 23:59.
Vooral doen, je gekozen nummers worden gegarandeerd gedraaid in het weekend van 11/12/13 oktober.
1
geplaatst: 27 september 2024, 10:40 uur
3
geplaatst: 29 september 2024, 21:47 uur
Ik permitteer me even een eerdere taglijst te gebruiken. Zou mooi zijn als MuMe weer goed vertegenwoordigd is dit jaar qua inbreng. Ook bijvoorbeeld bij de Prepush (zie berichten hierboven). Ieder jaar halen meerdere nummers de lijst via dit speciale weekendevenement. 
Casartelli Co Jackso EttaJamesBrown Frejarius Gebruiker43757 Gretz hoi123 HugovdBos , Johnny Marrissey laxus11 Lukas Misterfool Onweerwolf Ralph. Simon77 stickyfish stoepkrijt Teunnis vigil, Don Cappuccino, arcade monkeys, Dim, Arrie, Snoeperd, GrafGantz, herman, 2MY, Dwejkk_, Dance Lover, Spikky7, Outlaw104, mol, titanDungeon, ArthurDZ, Arno, The_CrY, Nicolage Rico, The Eraser, Stefan1979, AOVV, freitzen, kobe bryant fan, jasper1991, Edgar18, catchup, aERodynamIC, El Ninjo, bashaan67, kaj_666, sokra, mauricedegier, Scorpion_21, chevy93, Robbie34, vleertje , Weirdo Wizzy, Titmeister, freitzen, McSavah, catdog, staralfur, Pepino, VladTheImpaler, Stefan1979, Edgar18, Linus Van Pelt, Gretz, -SprayIt-, Misterfool, stoepkrijt, Lukk0, deric raven, jassn, trebremmit, uffing, thelion, Rudi S, JSPR_G, dumb_helicopter, 00.0, Bardt1980, Ataloona, Sunderland, Corporal Clegg, HugovdBos, Film Pegasus, luigifort, arcade monkeys, cosmic kid, angelin

Casartelli Co Jackso EttaJamesBrown Frejarius Gebruiker43757 Gretz hoi123 HugovdBos , Johnny Marrissey laxus11 Lukas Misterfool Onweerwolf Ralph. Simon77 stickyfish stoepkrijt Teunnis vigil, Don Cappuccino, arcade monkeys, Dim, Arrie, Snoeperd, GrafGantz, herman, 2MY, Dwejkk_, Dance Lover, Spikky7, Outlaw104, mol, titanDungeon, ArthurDZ, Arno, The_CrY, Nicolage Rico, The Eraser, Stefan1979, AOVV, freitzen, kobe bryant fan, jasper1991, Edgar18, catchup, aERodynamIC, El Ninjo, bashaan67, kaj_666, sokra, mauricedegier, Scorpion_21, chevy93, Robbie34, vleertje , Weirdo Wizzy, Titmeister, freitzen, McSavah, catdog, staralfur, Pepino, VladTheImpaler, Stefan1979, Edgar18, Linus Van Pelt, Gretz, -SprayIt-, Misterfool, stoepkrijt, Lukk0, deric raven, jassn, trebremmit, uffing, thelion, Rudi S, JSPR_G, dumb_helicopter, 00.0, Bardt1980, Ataloona, Sunderland, Corporal Clegg, HugovdBos, Film Pegasus, luigifort, arcade monkeys, cosmic kid, angelin
3
geplaatst: 29 september 2024, 21:51 uur
Nog even een aanvulling: het thema dit jaar is Horizons. We willen de muzikale horizon van de V500 zo breed mogelijk maken, en dus flink wat nieuw bloed naar binnen trekken. Én we willen graag weten welke bands/ artiesten/ nummers in het recente, of verdere verleden jouw muzikale horizon op verrassende wijze heeft verbreed.
Dus kom maar op met de tiplijsten, toplijsten bijbehorende verhalen!
Dus kom maar op met de tiplijsten, toplijsten bijbehorende verhalen!
1
geplaatst: 29 september 2024, 22:04 uur
Dim schreef:
Zoals elk jaar in oktober: jouw tips voor de Verrukkelijke 500. Noteer in je agenda:
Zoals elk jaar in oktober: jouw tips voor de Verrukkelijke 500. Noteer in je agenda:
11, 12 en 13 oktober: PREPUSH 500
9 en 10 november: STEMFINALEDAGEN
22, 23 en 24 november: VERRUKKELIJKE 500 2024
Orinoco Radio - orinocoradio.nl
Orinoco Radio - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Grafmat schreef:
Nog even een aanvulling: het thema dit jaar is Horizons. We willen de muzikale horizon van de V500 zo breed mogelijk maken, en dus flink wat nieuw bloed naar binnen trekken.
Nog even een aanvulling: het thema dit jaar is Horizons. We willen de muzikale horizon van de V500 zo breed mogelijk maken, en dus flink wat nieuw bloed naar binnen trekken.
Even een paar users taggen die mogelijk interesse hebben om dit jaar een lijstje in te zenden voor de V500:
123poetertjes, jordidj1, AstroStart, Juul1998B, ABDrums, TornadoEF5, LauraVE, BlackFinch, stardust_be, gerre, DenDimi, Slowgaze, Mausie, sj0n88, Zwammer, Martijn Jonkers, Silent_shout, STaRS, SanderT, Koenr, aerobag, niels94, johan de witt, Fathead, Yield, gherdt, panjoe, tnf, Mexicanobakker, JoaMuse, vivalamusica, Porcupine Head, esteban, Gloeilamp, itchy, zaaf, Lars Muziek. , JoostBo, pauljojo, yeahyeahyeah, Choconas, AOVV, Joren999, DjFrankie, Poek, Superbitch, coldwarkids, starbright boy, Gyzzz, Cervantes, chartsmaster, Coma Cat, curufin, EvilDrSmith, exsxesven, inquestos, JB7x, madmadder, Masimo, MVW, musicfriek, Ploppesteksel, Poeha, reejman, shimahero, voskat, wibro, WVTRVE, MRDammann, jerome988
(+ een ieder die ook wil meedoen)
* denotes required fields.