MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw

zoeken in:
0087. Tommy Dorsey - I'll Never Smile Again : Rustig nummer, heerlijk voor in de winterdagen. 7

0088. Jimmy Dorsey - Amapola : Ook weer één uit de oude doos. 7

0089. Jimmie Rodgers - Honeycomb : Spreekt me niet echt aan, wel swingend. 4.5

0090. Chic - Le Freak : Echt funky disco klassieker 7

0091. Visage - Fade to Grey : Een dance klassieker, goed ritme en gebruik van nieuwe mixtechnieken 7.5

0092. Spider Murphy Gang - Skandal im Sperrbezirk : Geweldig deze plaat, één van mijn favoriete Duitstalige nummers 8

0093. Falco - Der Kommissar : Falco herken je uit duizenden, niet de beste plaat van deze Duiste groep 6

0094. Peter Schilling - Major Tom (Völlig Losgelöst) : Goede combinatie van verschillende muziektechnieken, ook een bekend refrein 7

0095. Robin Gibb - Juliet : Helemaal niks deze plaat, zowel de tekst als de muziek 3.5

0096. Laid Back - Sunshine Reggae : Zomerse reggea voelt relaxed aan 6.5

Hey, leuk topic. Zie het nu pas. Zal jullie niet belasten met alle voorgaande 40 pagina's songs en beginnen bij deze pagina 41. Laat de 80s nou net het decennium zijn dat ik in muziek en radio geinteresseerd raakte.

Peter Schilling: Prachtsong en toen in de 80s kreeg ik echt kippevel van die tekst in het refrein. Ik zag het tafereel helemaal voor me en huiverde bij de gedachte. Een 9, ook nu nog.

Robin Gibb: Mwja, vind het een niemendalletje. Niet echt mijn muziek. 3 punten

Laid Back: Relaxed. 80s song die niet 80s klinkt. 7 1/2

7.25

0096. Laid Back - Sunshine Reggae (1983)
Aardig reggae-nummer, inderdaad vrij relaxed maar in het genre niet echt bijzonder.
Cijfer: 6,5

Ik vind Sunshine Reggae net wel bijzonder in de details.
Met de synthesizer worden dubeffecte gecreëerd die frivool uitpakken.

De b-kant van Sunshine Reggae was in de Benelux White Horse,
een nummer dat een jaar later als a-kant in de hitparades te vinden was.

Mij iets te zomers zullen we maar zeggen...

Cijfer 4,5

4

Laid Back- Sunshine Reggea

Het is in elk geval een liedje die het zomerse prima weergeeft. Het dreutelt aangenaam voort met een blanke reggea feel.

Lekkere niets aan de hand hit.

(6,8)

0097. Gazebo - I Like Chopin (1983)

Nummer 1 in Duitsland (3 weken).

Europop a go-go: Italo-disco over een Franse componist met Poolse wortels.

Van dezelfde makers als nummer 0026.

Italo waarbij het muzikaal iest dieper ging dan de meeste Italo producties (geen waarde oordeel). Van dit nummer zijn zo verschrikkelijk veel (remix) versies dat ik het overzicht een beetje kwijt ben. Maar goed een mooi liedje vind ik het nog steeds.

Cijfer 7.75

Misterfool
Best wel goed te doen. Wel een erg gelikte sound.
cijfer 6.5

Prima nummer van deze eendagsvlieg

7.5

Cured
7

6,5

Misterfool schreef:
Best wel goed te doen. Wel een erg gelikte sound.

Hallo, het is Italo hoor, dat staat niet echt bepaald bekend als om zijn rauwe sound

Misterfool
Aha, met italo was ik nog niet bekend. Dit zal dan wel een van de betere nummers wezen; zit goed in elkaar.

Er is veel betere italo, zoals op deze plaat, maar dit is wel een mooi nummer. 7,5

Tuurlijk was er beter maar nimmer rauw. En ja Den Haag was altijd Italostad nr. 1 in Holland.

Inderdaad gelikt en typisch 80's maar toch een mooi nummer mede door de piano, een beetje droevig ook.
Cijfer: 7

Leuk, Italo. Titel en band zeggen me niks, maar klinkt toch wel erg bekend dit. 7 1/2.

0098. Nino de Angelo - Jenseits von Eden (1984)

Nummer 1 in Duitsland (7 weken).

Bij ons net iets beter bekend in de Engelstalige versie van Masquerade.
Een versie die in Duitsland trouwens al die weken gewoon op nummer 2 stond.

Ik vind het synthesizer arrangement in Nino's versie prachtig.
Een geslaagd voorbeeld van een schlager in eigentijds synthpop jasje.

Het nummer heeft ook Songfestival allures en had dat jaar ongetwijfeld gewonnen.
Al had dat bij nader inzien het onovertroffen Il Treni di Tozeur mogen geweest zijn.

Cured
3

Misterfool
2

3 Tenenkrommend

2MY
Hey, dit klinkt bekend!

En wanneer de zang begint - en niet de engeltjesstem van mevrouw Winner weerklinkt - weet ik plotsklaps vanwaar ik het ken

Zo slecht is dit allemaal niet, het duurt alleen wat lang.

6

Gast
geplaatst: vandaag om 03:53 uur

geplaatst: vandaag om 03:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.