Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw
zoeken in:
0
geplaatst: 3 juni 2013, 21:59 uur
Gewoon een danceclassic, Ben Liebrand zou er zijn hand niet voor omdraaien of juist wel?
6,5
6,5
0
geplaatst: 3 juni 2013, 23:01 uur
Evelyn Thomas - High Energy:
High Energy was da bom in de Spaanse discotheken (i.i.g. in Lloret De Mar) in 1984 en blijft voor mij altijd verkleefd met de eerste lasershows in discotheken in die jaren.
Vind het nog steeds een leuk disconummer en is net zo gedateerd (of niet dus) als Shannon en Madonna.
Heb ik zowel op 7" als 12" nog steeds.
Cijfer 7,5.
High Energy was da bom in de Spaanse discotheken (i.i.g. in Lloret De Mar) in 1984 en blijft voor mij altijd verkleefd met de eerste lasershows in discotheken in die jaren.
Vind het nog steeds een leuk disconummer en is net zo gedateerd (of niet dus) als Shannon en Madonna.
Heb ik zowel op 7" als 12" nog steeds.
Cijfer 7,5.
0
geplaatst: 3 juni 2013, 23:39 uur
0103. Duran Duran - The Wild Boys (1984)
Nummer 1 in Duitsland (4 weken).
En in de meeste andere landen gestrand op 2.
Opvallend hoe 1984 het jaar was dat er in Duitsland een pak nummer 1 hits
werden gescoord door hitsingles die het net niet haalden in BE, NL, UK en US.
En in de meeste andere landen gestrand op 2.
Opvallend hoe 1984 het jaar was dat er in Duitsland een pak nummer 1 hits
werden gescoord door hitsingles die het net niet haalden in BE, NL, UK en US.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 03:19 uur
Duran Duran: Er zijn best wat singles van hen die ik leuk vind, en daar hoort deze ook bij, maar bij het rijtje topfavorieten (The Reflex/Girls on film/Save A Prayer/Notorious/Skin trade) hoort 'ie nét niet. Eerdergenoemde nummers vind ik er binnen de typische 80's-pop echt bovenuit steken, deze raakt me net iets minder.
Maar het is nog steeds goed voor een ruime 7. Die tweede stem in het refrein is best effectief, net als de gitaargeluidjes in onder andere het tweede couplet.
Zo worden ze tegenwoordig (helaas) niet meer gemaakt.
Maar het is nog steeds goed voor een ruime 7. Die tweede stem in het refrein is best effectief, net als de gitaargeluidjes in onder andere het tweede couplet.

Zo worden ze tegenwoordig (helaas) niet meer gemaakt.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 11:35 uur
Laura Branigam: Klinkt wel enigszins bekend, beetje Sandra-achtig (creatures of the night): 6je.
Evelyn Thomas: Nah, vind dit niks. Nare zang en nietszeggende dance: 2
Duran Duran: Inderdaad niet hun beste hit, maar wel leuk: 7 1/2 (die clip moet een klein vermogen hebben gekost. Erg Mad Max achtig)
Evelyn Thomas: Nah, vind dit niks. Nare zang en nietszeggende dance: 2
Duran Duran: Inderdaad niet hun beste hit, maar wel leuk: 7 1/2 (die clip moet een klein vermogen hebben gekost. Erg Mad Max achtig)
0
geplaatst: 4 juni 2013, 11:51 uur
0104. Opus - Live is Life (1985)
Nummer 1 in Duitsland (6 weken).
Even terug naar Oostenrijk met de tandenborstel-jive van de jaren 80.
Nummer 1 in Duitsland (6 weken).
Even terug naar Oostenrijk met de tandenborstel-jive van de jaren 80.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 11:53 uur
Geweldig nummer van Duran Duran. Lekker over the top. Origineel zelfs 8 minuten genieten! 
@Life is Live: Maradonna. Zo, dat plaatje is weer geschetst, kan de rest het weer over het nummer hebben. Wat ik overigens op z'n zachts gezegd een vrij oninteressante 80s-hit vind..

@Life is Live: Maradonna. Zo, dat plaatje is weer geschetst, kan de rest het weer over het nummer hebben. Wat ik overigens op z'n zachts gezegd een vrij oninteressante 80s-hit vind..
0
geplaatst: 4 juni 2013, 12:42 uur
Inderdaad, Maradona.
7,5
High Energy en Wild Boys vind ik ook prima. Een 8 voor beide.
7,5
High Energy en Wild Boys vind ik ook prima. Een 8 voor beide.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 12:46 uur
Opus: Foute mannen met foute muziek. Maar goed op z'n tijd met een hoop bier... Uh nee eigenlijk ook niet echt.
cijfer 4,0
cijfer 4,0
0
geplaatst: 4 juni 2013, 14:39 uur
Opus: Zowaar eentje met een wat warmere muzikale aankleding, in dat opzicht prettig. Simpele doch effectieve gitaar-accoordjes.
Verder gezellig met een lullig randje, op z'n Foute Uur-achtigs. Een niemendalletje dat je met mate dient te consumeren, maar erg veel kan ik er verder niet tegen hebben.
Een 7.
Verder gezellig met een lullig randje, op z'n Foute Uur-achtigs. Een niemendalletje dat je met mate dient te consumeren, maar erg veel kan ik er verder niet tegen hebben.
Een 7.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 14:49 uur
Duran Duran - Wild Boys
Een regelrechte hairmetalsong maar dan zonder de gitaren. Lekker pompeus en een tikkie melodramatisch. Ik mag hem erg graag horen.
8
Opus - Life is Live
Een eersteklas oorwurm. Maar geen hele vervelende.
Vraag me niet waarom, maar ik heb dus gewoon de 7" single nog liggen. Zulke dingen vind ik verfrissend tussen alle wannabe krukzittertjes en arrenbiekwijlebabbels op de radio.
7
Een regelrechte hairmetalsong maar dan zonder de gitaren. Lekker pompeus en een tikkie melodramatisch. Ik mag hem erg graag horen.
8
Opus - Life is Live
Een eersteklas oorwurm. Maar geen hele vervelende.
Vraag me niet waarom, maar ik heb dus gewoon de 7" single nog liggen. Zulke dingen vind ik verfrissend tussen alle wannabe krukzittertjes en arrenbiekwijlebabbels op de radio.
7
0
geplaatst: 4 juni 2013, 16:49 uur
Vond dit fantastisch toen ik dit als 13 jarig jochie op de radio hoorde. Meteen naar de plaatselijke platenzaak gefietst om die single van "de Opoes" te halen.... Werd heel hard uitgelachen door de platenbaas... en de single hadden ze nog niet binnen. Het werd dus de cassetterecorder met een TDK bandje. Blijft ook nu nog goeie herinneringen oproepen. Wederom 7 1/2.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 17:13 uur
0103. Duran Duran - The Wild Boys (1984)
Merkelijk minder dan hun vorige singles (Is There Something I Should Know?, The Reflex ...), Simon Le Bon gaat vocaal uit de bocht, vooral als hij overgaat op falset. Melodie is OK en de clip vind ik geweldig.
Cijfer: 6
Ontzettend fout dit, weliswaar best vermakelijk en meezingbaar, zeker op café of in een fuif (met enkele glazen op) maar het is in wezen erg lullig.
Cijfer: 4
Merkelijk minder dan hun vorige singles (Is There Something I Should Know?, The Reflex ...), Simon Le Bon gaat vocaal uit de bocht, vooral als hij overgaat op falset. Melodie is OK en de clip vind ik geweldig.
Cijfer: 6
Ontzettend fout dit, weliswaar best vermakelijk en meezingbaar, zeker op café of in een fuif (met enkele glazen op) maar het is in wezen erg lullig.
Cijfer: 4
0
geplaatst: 4 juni 2013, 17:20 uur
Duran Duran- The Wild Boys.
Clip is goed gemaakt, een prima compensatie voor m.i een mindere single van de groep.
Het is wat log en Simon Le Bon (toch al niet mijn favo zanger) snikt weer tot vervelends aan toe.
Ik ben het helemaal eens met Luc M in dit verhaal. Beoordeling valt wel lager uit. (5,7)
Opus- Live Is Life
Het meezing gehalte is groot. Verder gebeurt er niet veel, maar dat is kennelijk niet nodig geacht.
Op een bepaalde manier een onvergetelijke song(ook door een andere factor die ik ook niet zal oprakelen.) Tja..... ik zal het thuis niet opzetten. ( 6)
Clip is goed gemaakt, een prima compensatie voor m.i een mindere single van de groep.
Het is wat log en Simon Le Bon (toch al niet mijn favo zanger) snikt weer tot vervelends aan toe.
Ik ben het helemaal eens met Luc M in dit verhaal. Beoordeling valt wel lager uit. (5,7)
Opus- Live Is Life
Het meezing gehalte is groot. Verder gebeurt er niet veel, maar dat is kennelijk niet nodig geacht.
Op een bepaalde manier een onvergetelijke song(ook door een andere factor die ik ook niet zal oprakelen.) Tja..... ik zal het thuis niet opzetten. ( 6)
0
geplaatst: 4 juni 2013, 17:37 uur
Duran Duran - Wild Boys:
Een van hun irritantere nummers, die ik veels te veel gehoord heb.
Jankerig en met die misselijke klapdrums die in 1984 weliswaar gebruikelijk waren, maar hier voor mij afbreuk doen aan de song. Bij The Power Station was dat nog erger overigens.
En daarbij 'loopt' het nummer niet.
Clip is wel fantastisch.
Omdat het Duran Duran is geen onvoldoende, maar 5,5 is echt genoeg.
Opus - Live Is Life:
Een regelrechte pré-après Skihut-verschrikking
.
Ja, deze draaiden ze in 1985 in Westendorf al
. Eerste en laatste wintersport voor mij.
Ik weet dat het een hoog meezing-gehalte heeft, maar mij zul je dan niet horen
.
Sterk punt is natuurlijk dat echt iedereen dit nummer wel kent, omdat je het inderdaad nooit meer vergeet
.
Tuurlijk heb ik er het singeltje nog van en kan ik het nu iets beter verdragen dan vroeger.
Kom ik toch nog op 3,5, vooruit, omdat het nu lekker weer is.
Een van hun irritantere nummers, die ik veels te veel gehoord heb.
Jankerig en met die misselijke klapdrums die in 1984 weliswaar gebruikelijk waren, maar hier voor mij afbreuk doen aan de song. Bij The Power Station was dat nog erger overigens.
En daarbij 'loopt' het nummer niet.
Clip is wel fantastisch.
Omdat het Duran Duran is geen onvoldoende, maar 5,5 is echt genoeg.
Opus - Live Is Life:
Een regelrechte pré-après Skihut-verschrikking
.Ja, deze draaiden ze in 1985 in Westendorf al
. Eerste en laatste wintersport voor mij.Ik weet dat het een hoog meezing-gehalte heeft, maar mij zul je dan niet horen
.Sterk punt is natuurlijk dat echt iedereen dit nummer wel kent, omdat je het inderdaad nooit meer vergeet
.Tuurlijk heb ik er het singeltje nog van en kan ik het nu iets beter verdragen dan vroeger.
Kom ik toch nog op 3,5, vooruit, omdat het nu lekker weer is.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 19:55 uur
0105. Tina Turner - We Don't Need Another Hero (Thunderdome) (1985)
Tante Tina stond minder vaak op 1 dan we denken.
Enkel in Nederland scoorde ze nog eens een topper met David Bowie.
Tante Tina stond minder vaak op 1 dan we denken.
Enkel in Nederland scoorde ze nog eens een topper met David Bowie.
0
geplaatst: 4 juni 2013, 20:11 uur
Nou ja die topper was toch wel erg slecht maar goed daar gaat het hier nu even niet over.
Ik ben absoluut geen fan van mevrouw Turner maar met deze "grote" productie gaat het nog wel.
cijfer: 6,25
Ik ben absoluut geen fan van mevrouw Turner maar met deze "grote" productie gaat het nog wel.
cijfer: 6,25
* denotes required fields.