MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw

zoeken in:
Cured
6

Tina Turner :

Dit heeft nog het typerende Private Dancer sfeertje.

Het verloop is prima.( mooie opbouw) Tina zingt het prima weg en het refein is meer dan ok.

Had van mij wel iets gitaristischer mogen zijn.

7,3.

Misterfool
Opus- life is live:

Het is een vage grens tussen kutmuziek en campmuziek, maar dit nummer valt aan de goede kant van de spreekwoordelijke grens. Geinig en gezellig. Geen muziek voor een intensieve luisterbeurt, maar voor bij een biertje:
Cijfer: 6.5

Tina Turner- We don't need another hero.

Gelijk een stuk serieuzer van toon, maar met hetzelfde enigszins knullige 80's geluid. Tina kan gelukkig wel een partijtje zingen en in tegenstelling tot de moderne diva's (beyoncé ) weet het ook nog wel wat emotie op te roepen. Een van haar betere nummers.

Cijfer: 7

Zeker geen Tina-fan, maar een aantal mooie nummers heeft ze toch wel gemaakt. Waarvan het beste toch wel met Ike.

Solo denk ik dat ik de vrouwelijke versie van Private Investigations het beste vind, maar deze is ook een van de weinige die ik wel kan hebben (van de bekende hits dan). Oerdegelijke productie!

Tina Turner - We Don't Need Another Hero (Thunderdome) (1985)

Ben ook geen Tina-fan maar respect voor The Old Lady
Zeer krachtig gezongen en zo af en toe te horen is niet erg.

6.0

Opus: prullenbakmuziek 4

Tina: een andere user, die ik niet bij naam zal noemen, schreef elders ongeveer dat de kwaliteit van haar hits/songs evenredig is met de hoeveelheid slaag die ze kreeg. En dat gevoel - zij het niet van de slaag - kan ik wel delen

Haar prestatie als Auntie in Thunderdome - een fijne sf/cultfilm - is echter zodanig dat ik haar prestatie toch waardeer met

6,25

0105. Tina Turner - We Don't Need Another Hero (Thunderdome) (1985)

Degelijke song met sterk refrein, krachtig gezongen.
Cijfer: 7,5

tnf
Tina Turner: Gewoon een goed nummer. Niet dat ik het uit mezelf snel op zou zetten, maar ik voel de emotie in haar stem wel. Bij typische 80's-producties vind ik gevoel in de zang nog een groter pluspunt dan bij de meeste andersoortige muziek, om de relatief steriele productie te compenseren (al valt dat bij dit nummer nog wel mee).

En het beetje bombast dat erin zit werkt hier prima, gaat goed samen met de manier waarop ze haar longen er in het refrein bijna uit zingt.

7.

0106. Level 42 - Lessons in Love (1986)

Nummer 1 in Duitsland (6 weken).

In de meeste van onze andere vier landen (BE, NL, UK & US) ook weer zo'n geval van eeuwige 2de.

Ja, geweldig nummer! Hoewel ik zelf de Extended Version (of is het remix? ik weet het nog steeds niet..) nog het leukste vind.

Eén van de vrolijkste nummers die ik ken deze.

Tja, Mark - kijk eens naar zijn (scheve) duim - King; kon heel fijn tjoepen; ik word niet warm van Level 42; herinner me idd meerdere remixen van Ben Liebrand.

6,44

Misterfool
5

Tina Turner: Haar jaren 80 hits vind ik haar beste en deze hoort daar ook bij: 8

Level 42: Dus hier heeft zanger Rinus "de rups" afgekeken (zie 0:51). Lekkere song: 7 1/2

Tina Turner - We Don't Need Another Hero
Degelijk nummer.
Cijfer 6.5

Level 42 - Lessons in Love
Level 42 is nooit mijn ding geweest. Niet slecht maar het boeit me ook niet echt.
Cijfer 5

Prima band vooral de eerste jaren van hun succes-periode kon ik wel waarderen.
Heerlijke funky platen zoals hun debuut uit '81.
Deze single sloot die periode af want daarna werd het steeds minder interessant.

Cijfer: 7.5

Level 42: lekker pop nummer, idd die 12" versies zijn vaak beter.

Cijfer 7,5

Ik vind dit nummer veel beter dan Mjuman: 6,45

Tina Turner - We Don't Need Another Hero

Geen nummer dat ik uit mijzelf op zou zetten, niettemin ook geen vervelend nummer. Mooie mysterieuze opening en een overbekende climax waar tante Tina haar longen even goed leeg blaast.

Vooruit: 7,5

Level 42 - Lessons In Love

Eigenlijk valt hier niets op aan te merken. Goede song met een duidelijke kop en staart. Fraai spel met hier en daar toch wel wat leuke details. Er is wel een maar. En dat is dat ik dit een enorme brave Hendrikensong vind waarvan het quasi vrolijke gevoel mij totaal niet aanspreekt.

6,5

GrafGantz schreef:
Ik vind dit nummer veel beter dan Mjuman

Patser!

Cured
6

ik vind dat 'gekletter' op die bas van Mark heerlijk en luister en kijk daar liever naar dan die (hit)songs van ze

GrafGantz schreef:
Ik vind dit nummer veel beter dan Mjuman: 6,45

Waarna er zich een intrigerende discussie ontspon over dat verschil van 0,01.

Hot Water en andere oudere nummers zijn zoveel beter dan deze, iets te vaak gehoord ook.

5,5

Tina Turner - We Don't Need Another Hero. Een van haar leukere singles, zat met mijn taperecordertje te wachten om dit nummer op te nemen in 1985, nostalgie he? In Nederland nooit verder gekomen dan nummer 7 dacht ik.

7,5

0107. Status Quo - In the Army Now

Nummer 1 in Duitsland (4 weken).

In ons eerste themaatje dat bijna ten einde loopt, zagen we vooral
Europop hits de revue passeren, en dan is daar plots het oude Status Quo
dat met hun grootste 80s hit in de UK op 2 bleef plakken. Niet zo in Duitsland.

Misschien omdat de groep dit nummer van een soort schlager geluid
in plaats van een typisch brommend Status Quo arrangement wist te voorzien.

Of anders nog: Status Quo klinkt hier even mak als The Scorpions in hun hitdagen.

Status Quo - In the Army Now

Status Quo door Bolland en Bolland. Het trio heeft mij sowieso al nooit weten te boeien. Muziek voor motorrijders waarvan het een wonder is dat ze ooit een theorieboek hebben kunnen lezen. Zwarte crossvolk, Voederbietelsmensen, Normaalfans, biersmijters en tietenzwabberaars. Dat werk. Niet mijn kopje thee en deze saaie zaadsong al helemaal niet.

Klonk Quo maar als Scorpions in hun hitdagen. Die hadden toch echt meer balletjes in hun spandexbroekjes.

3

Jaren 80 hit van Quo. Geen rock in de versnelling met die typerende heen en weer bewegingen. De gebroeders Bolland hadden hun eigen geflopte single uit 1981 omgewerkt tot commercieel verantwoorde popsingle voor Quo die zelf moeite had om het grote succes van de jaren '70 te evenaren. Of te wel B&B en Status Quo blij.

Cijfer 6,0

Cured
3

Vind het wel een prima nummer

7.5

Gast
geplaatst: vandaag om 10:15 uur

geplaatst: vandaag om 10:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.