MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / 1000 nummer 1 hits uit de vorige eeuw

zoeken in:
Level 42 - Lessions In Love

Niet hun meest artistiek interessantste periode, dat was toch echt hun begintijd met onvervalste dampende funk.
Dit is veel gelikter, maar wel verzorgd en catchy. Ik heb er wel goeie herinneringen aan tijdens het stappen. Stond altijd wel lekker mee te swingen op deze. (7,2)

Status Quo- In The Army Now

Een onverwacht zijstapje van Quo die goed uitpakte. Ik vind deze versie ook een stuk beter dan van de auteurs, Bolland en Bolland in dit geval.
Die versie is te statisch.
Quo laat het meer leven en de spanning in het nummer wordt prima uitgebouwd.
Nog altijd een aangenaam nummer om te luisteren. (7,4)

Een saaie zaadsong ...

Ik probeer, maar mijn verbeelding laat me in de steek.

Dan probeer ik het anders: Het is niet mijn favoriete liedje.

5.75

Status Quo nooit zo serieus genomen op een enkel hitje na.

Cijfer: 4.5

In The Army Now van Status Quo was zo'n nummer wat ik voor het eerst hoorde en meteen helemaal weg van was. Hoorde het op een muziekzender op tv. In Nederland was de single echter nog nergens te krijgen. De lokale platenzaken wisten zelfs niets van een nieuwe Quo single. Het werd dus weken later weer het cassettebandje met een opname van de top 40 denk ik. Toen in '86 was ik dus helemaal weg van dit nummer. Nu klinkt het nog steeds prettig, heeft het uiteraard veel sentiment (zoals de meeste 80s muziek), maar kan ik er niet meer de waanzinnige song in zien als toen. 7 1/2

0106. Level 42 - Lessons in Love (1986)
Degelijke funkpop, prima gespeeld, wel een tikkeltje glad.
Cijfer: 7,5

0107. Status Quo - In the Army Now
Beter dan het origineel van Bolland & Bolland maar het kan niet tippen aan hun jaren '70-hits.
Cijfer: 6,5

Status Quo - In the Army Now
Gaaaap...
Cijfer 4

Edwynn schreef:
Dan probeer ik het anders: Het is niet mijn favoriete liedje.

Neen, ik vind het best een intrigerende metafoor, maar ik weet niet waarom
omdat ik me er concreet niet veel bij kan voorstellen. Maar ik heb de boodschap wel begrepen.

Quo , niet best , bij hun oudere liedje s was nog in te haken, maar deze nee , doe maar een 4 voor de moeite.
Level 42 is niet zoveel beter , eh vind ik dan een 4.5.
Volgende keer beter?!

Tina Turner - We Don't Need Another Hero:

Lekker nummer van Tina die in die jaren weer erg populair was. Lekker saxsolootje.
Typische 80's enigszins bombastische produktie, die evenwel niet stoort.
Onvergetelijk refrein.
Cijfer 8

Level 42 - Lessons In Love:

Hun laatste nog te pruimen single. Ik moet ze altijd vergelijken met UB40, die na een jaar of 5 ook dodelijk saaie supermarktmuziek gingen maken.
Deze heb ik veel te veel gehoord, maar blijft nog net overeind door het sublieme baswerk.
Voor de rest toch ietwat gladjes.
Cijfer 6,5.

Status Quo - You're In The Army Now:

Tweeslachtig gevoel bij altijd.
Het is een goede song, maar ik wil hem niet van Status Quo horen (behalve live !!).
Hoor hem eigenlijk liever van Bolland en Bolland.
Het is echter een niet te missen meezinger, die volgens mij werkelijk iedereen kent.
Cijfer 6,5

dazzler schreef:
(quote)

Neen, ik vind het best een intrigerende metafoor, maar ik weet niet waarom
omdat ik me er concreet niet veel bij kan voorstellen.

Tja zaadplaat... Zoiets als een ziekenhuisbal bij het voetbal. Het gaat nergens over maar iedereen begrijpt wat er bedoeld wordt

0108. Desireless - Voyage Voyage (1987)

Nummer 1 in Duitsland (5 weken).

Frankrijk: dat land hadden we nog niet gehad in ons Duits europop overzicht.

Was niet weg te denken uit de ether en toch geen top 10 hit in de Benelux.
Wellicht geraakte het plaatje maar moeilijk verdeeld in onze landen?

tnf
Level 42: Komt nog steeds ontzettend vaak voorbij als golden oldie. Zeker geen straf om te horen. Toch vergeet ik, op de een of andere manier, telkens weer dat het nummer uberhaupt bestaat, zodra het voorbij is; er mist een trigger om het ook eens uit mezelf op te zetten. Misschien nét te gladjes? Toch wel erg degelijk gemaakt, en de trompetjes (groot liefhebster van) tillen het nog naar een 7.

Statis Quo: Kan ik niks mee. Dit soort 'gloomy' 80's-productie is toch al niet helemaal m'n ding, en dan mist er ook nog iets echt memorabels in het lied, of emotie in de vocalen. Afstandelijk lied, het roept gewoon geen gevoel bij me op. T'is nét te hachelen; een 5,5.

Desireless: Een uitzonderingsgeval qua zeer synthetische pop, want hier ben ik juist een groot liefhebster van. Zeer sterke melodie, ondanks de synthetische productie hoor ik er ook nog een bepaald zomers gehalte doorheen die het op een vreemde manier nog wat warmte geeft (rare tegenstelling, maar behoorlijk aangenaam). En dat ik de Franse taal bijzonder fraai vind helpt ook mee. Een 9.

Edit: meteen even die ene zelfgebrande zomercd opgezocht, waar Voyage Voyage, Desenchantee, Ella ella en het meer hedendaagse alternatief Moi lolita keurig bij elkaar staan, en níet in de versies die Kate Ryan van de eerste drie nummers gemaakt heeft.

Cured
desireless: 7

Desireless - Voyage Voyage

Ondanks de prettig aanvoelende synthdeken, is er bij mij een soort van allergie ontstaan voor het refrein. Het timbre van deze mevrouw staat me erg tegen.

5

Desireless - Voyage Voyage

Geen allergie voor diot nummer, hoogstens een beetje zonne allergie. Want dit past toch wel bij een heerlijke terrasmiddag.

Cijfer: 7,8

Franstalig altijd goed. Leuke zwoele zomerplaat.

Cijfer: 7.5

Heel leuke Franse hitsingle, aanstekelijke melodie en stem en ook de synths passen hier goed in het totaalplaatje.
Cijfer: 8

0107. Status Quo - In the Army Now
Hier heb ik nooit ook maar ene klap aangevonden. Overigens pas een paar maanden geleden het origineel ontdekt. Nooit geweten dat dit een cover is.
Cijfer: 3,5

0108. Desireless - Voyage Voyage
Dit is meer mijn ding, mooie melancholische europop. Uit de periode dat ik nog net geen muziek luisterde, maar dit stond wel op één van mijn eerste cassettebandjes. Volgens mij voor een gulden gekocht op een marktje bij de lokale kermis oid.
Cijfer: 9,5

Liever dit origineel dan de opgepompte versie van Kate - Rover (clip) - Ryan.

7,5

Ik kende dit nummer eerst in een dance-versie, maar het origineel is een prima song. Niet eens door het Frans, het refrein is erg lekker hoewel het heel erg eighties klinkt.

7,2

Mjuman schreef:

7,5
Ik ken hem dan weer van een groep The Nightflyer, maar ik zie Kate Ryan het ook zo doen.

Desireless- Voyage Voyage

Blijft een mooie taal dat frans. Het liedje vind ik verder niet heel bijzonder.
Zeker geen misbaksel, maar het doet mij niet veel.
Het zit 'm in het verloop en de produktie vrees ik.

Cijfer: 5,5

0109. France Gall - Ella Elle a (1988)

Nummer 1 in Duitsland (4 weken).

Logisch vervolg op nummer 0108, al deed deze topper het in de Benelux nog slechter dan Desireless.

Leuk nummer, ditmaal prefereer ik het origineel wel boven de... Kate Ryan versie.

7,5
Liever die opgepompte versie dan die graatloze versie waarvan je de jaren '80-stof nog meer ruikt dan de marihuana door de Wailers-nummers. Maar goed, dat ik niet van dit soort Europop ben, moge inmiddels wel duidelijk zijn.

Ten tijde van het album Babacar (1987) die ik toen aanschafte. Prima plaat en zoals eerder gememoreerd, Franstalig ligt mij wel dus......

Cijfer: 8

Leuke plaat en ook zeker beter dan de Kate Ryan cover

7,8

Gast
geplaatst: vandaag om 08:39 uur

geplaatst: vandaag om 08:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.